abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:17:08 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173259517
Ik kom op het idee voor dit topic doordat we/ik in een ander topic off-topic gingen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:12 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik had het over Kees Prins van Jiskefet. Die had een piep klein bijrolletje in de lift van Dick Maas. Gerard Thoolen is de bewaarder die wordt onthoofd. Zijn assistent wordt gespeeld door Kees prins.
In een andere Dick Maas film, Amsterdammed, ligt Leontien Ruiters de huidige mevrouw Borsato op een luchtbed als er een mes tussen haar benen verschijnt. De moeder van Leontien Ruiter is trouwens een bekende modeontwerpster die ook nog eens miss Nederland is geweest. Heb laatst nog een topic geopend over bekende mensen die voor het eerst op tv te zien waren of in een ver verleden in beeld kwamen. :) Moet nu trouwens aan Tatum Dagelet denken door Amsterdammed. Daarin speelt ze het dochtertje van Huub Stapel de hoofdrolspeler. Haar vader, Hans Dagelet, heeft daarin ook een rolletje. Zal er mee te maken hebben. Hans Dagelet en Huub Stapel zitten samen trouwens in een hobbybandje, met andere mensen uit de filmwereld. Geloof ook Vincent van Warmerdam, de broer van.

:P
:)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173272458
^O^
  Trouwste user 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 10:39:41 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_173274054
Willeke van Ammelrooy weigerde de hoofdrol in Turks fruit. Misschien hadden we anders nooit van Monique van der Ven gehoord, die op haar beurt weer de hoofdrol in Basic Instinct weigerde.
Actrice Nada van Nie is dochter van regisseur René van Nie. Ze debuteerde in Honneponnetje een film van regisseur Ruud van Hemert. Ruud van Hemert is de zoon van regisseur Willie van Hemert bekend van o.a. Dagboek van een Herdershond.
Eén van de actrices in Friends had een klein rolletje in Familie Ties. Een acteur uit Friends had een rolletje in Married With Children, terwijl een ander een rolletje had in The Wonder Years.
De naam paperazzo (roddelblad-fotograaf) komt van het hoofdpersonage in La Dolce Vita gespeeld door Marcello Mastroianni
In het VARA-programma Open en Bloot werd in 1974 voor het eerst het woord 'neuken' op tv uitgesproken, door presentator Joop van Tijn. Er werden later kamervragen over gesteld.
Maarten Spanjer was voor het eerst te zien in het VARA-programma Voetbal-80, waarin hij het typetje 'Het Miskend Talent' speelde.
In Spetters had Maarten Spanjer voor het eerst een filmrol. Hij speelde in deze door Paul Verhoeven geregisseerde film een motorcoureur. De wedstrijdverslagen op het circuit werden gedaan door acteur Jeroen Krabbé. Spetters was in Nederland controverciëel, mede door een homoseksuele verkrachtingsscene. Jeroen Krabbé had in een andere film van Paul Verhoeven de hoofdrol. Deze film, De Vierde Man, zorgde in Amerika dan weer voor opschudding door een tongzoenscene tussen Krabbé en Tom Hofman.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 15:03:28 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_173301201
Stan Laurel noemde Oliver Hardy altijd liefkozend 'Babe' i.p.v. Oliver.
Robert de Niro kwam 25 kilo aan voor zijn rol in Raging Bull. Dat deed Tom Hanks later voor zijn rol in Cast Away.
De eerste keer dat Marga van Praag op tv was, vroeg ze aan de Beatles wie hun sokken stopten tijdens hun tournee.
De te kritische verslaggever/journalist Ben de Graaf werd tijdens het WK-74 door de Oranje spelers in een zwembad gegooid. Verslaggever Kees Jansma overkwam iets dergelijks toen ie, op het EK-88, ditmaal als geintje in het spelersbad werd gegooid.
De acteur die jarenlang in de cowboy-reclames van Marlboro speelde en zo hun gezicht werd, overleed aan longkanker door het roken.
Volgens de excentrieke ex-basketballer Dennis Rodman is Madonna in bed net zo lenig als de beste turnsters.
Er werd ooit een fatwa uitgesproken over de Nederlandse televisiepersoonlijkheid Rudy Carrel, omdat ie in een Duitse komische show het zogenaamde slipje van Ayatollah Komeini in brand had gestoken.
De opa van Johnny de Mol was als televisieproducent ook al een miljonair.
Acteur Vic Morrow werd door de wieken van een helikopter onthoofd tijdens de opnames van de film Twilight Zone.
In de film Escape to Victorie speelde Silvester Stallone de rol van doelman en dribbelde met de bal alsof ie aan het basketballen was.
Er werden in de jaren 60 Kamervragen gesteld over Godlasterende uitspraken van o.a. Gerard Reve in het TV-programma 'Zo was het toevallig ook nog eens een keer.' Vervolgens werd het programma van de buis gehaald.
Niet een finale van het Nederlands Elftal scoorde ooit de hoogste kijkcijfers, maar de halve finale op het WK-2010 tegen Uruguay.


:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173304035
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:39 schreef tong80 het volgende:
Actrice Nada van Nie is dochter van regisseur René van Nie. Ze debuteerde in Honneponnetje een film van regisseur Ruud van Hemert
:P
Daar moet ik je toch even tegenspreken.
Nada debuteerde als kind al in een PTT STER-spotje en 5 jaar voor Honneponnetje speelde ze al in het 2e seizoen van Zeg 'ns Aaa het punkmeisje Ankie

Verder: leuk topic!
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 17:32:28 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_173304151
quote:
6s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Daar moet ik je toch even tegenspreken.
Nada debuteerde als kind al in een PTT STER-spotje en 5 jaar voor Honneponnetje speelde ze al in het 2e seizoen van Zeg 'ns Aaa het punkmeisje Ankie
Die optredens zijn me ontgaan. Niet ontschoten, want ik wist het niet. :) Weet me nog wel beelden van de eerste castingdag te herinneren. Liep Ruud van Hemert langs tafels in een zaal waar een zooi meiden aan zaten. Hield ie stil bij Nada van Nie en vroeg hoe ze heette. 'Is René van Nie soms je vader?' Daarna liep ie verder en hoorde hij twee meiden praten over wel of niet bloot gaan in een film. 'Nou, ik alleen als het functioneel bloot is hoor.' 'Jij mag de zaal verlaten, je vriendin mag blijven zitten.' :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173304293
Zal verder niet teveel mierenneuken, maar volgens mij was Spetters ook eerder dan Voetbal 80
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 19:38:20 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_173306639
quote:
12s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zal verder niet teveel mierenneuken, maar volgens mij was Spetters ook eerder dan Voetbal 80
Voetbal80 begon in 1979. Ik weet nog dat veel mensen dachten dat het miskend latent gespeeld werd door Jan Mulder.

:P

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173306740
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Voetbal80 begon in 1979. Ik weet nog dat veel mensen dachten dat het miskend latent gespeeld werd door Jan Mulder.

:P

:P
Ok dan zal ik die klacht intrekken. Maar Spetters was dan wel alweer zijn 4e filmrol, las ik ;)
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 20:09:09 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_173307343
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ok dan zal ik die klacht intrekken. Maar Spetters was dan wel alweer zijn 4e filmrol, las ik ;)
Zo leer je nog eens iets. :D welke drie andere rollen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173307666
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zo leer je nog eens iets. :D welke drie andere rollen ?

:P
quote:
Liefde en lange vingers (1975) - Rob
Heb medelij, Jet! (1975) - bargast
Pastorale 1943 (1978) - jongeman in gevangenis
Voorbij, voorbij (televisiefilm, 1979) - jogger
Ik vermoed geen grote rollen ;)
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 20:31:54 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_173307934
quote:
6s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Liefde en lange vingers (1975) - Rob
Heb medelij, Jet! (1975) - bargast
Pastorale 1943 (1978) - jongeman in gevangenis
Voorbij, voorbij (televisiefilm, 1979) - jogger
Liefde en lange vingers (1975) - Rob
Heb medelij, Jet! (1975) - bargast
Pastorale 1943 (1978) - jongeman in gevangenis
Voorbij, voorbij (televisiefilm, 1979) - jogger

Ken alleen de middelste twee. :) Melij Jet is volgens mij naar een boek van Heere Heeresma, en bij Pastorale moet ik denken aan Sacco van der Made die met z'n broek op de enkels op de plee de lucht in werd geblazen. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 20:33:00 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_173307972
Trouwens is "voorbij, voorbij" van Orlow Seunke ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:19:16 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_173324962
De zoon van Bruce Lee, Brandon Lee, overleed tijdens filmopnamen door een pistoolschot. Per abuis zat er een echte kogel tussen de losse flodders
De drill instructor uit Full Metal Jacket was dit in het dagelijks leven ook. Kreeg daarom van regisseur Stanley Kubrick de ruimte om al improviserend uit zijn ervaringen te putten
Christoffer Reeve die de rol van Superman speelde, bleek in het echte leven minder superieur. Hij raakte vanaf zijn nek verlamd na van een paard te zijn gevallen
Wilhelmina Kuttje uit Ron Flon Flon had een achternaam met dubbel t.
In hetzelfde Ron Flon Flon speelde Jaap Knasterhuis viool en Henk Vos Piano en Saxofoon.
De vaste tafelgast in het praatprogramma van Willem Duys was een goudvis
In de jeugdserie Batman zaten dubbelzinnige fragmenten of dialogen, die wezen op homoseksuele gevoelens tussen superheld Batman en zijn assistent Robin
In een televisieprogramma van de VPRO schoot Herman Brood met een pistool uit het raam van een rijdende trein. Hij werd hier door justitie voor bestraft
George Kennedy kreeg een Oscar voor beste mannelijke bijrol voor zijn rol in Cool Hand Duke.
Meer dan 20 jaar later speelde hij in één van de slechtste Nederlandse films ooit, Intensive Care, een verminkte arts. Hij kon echter maar één draaidag betaald worden en werd voor de rest van de film vervangen door een dubbelganger met verminkt masker

Paul Verhoeven nam de prijs voor slechtste film, The Razzy, in tegenstelling tot andere regisseurs persoonlijk in ontvangst
Peter Lusse, die één van de hoofdpersonages in 'Vrienden voor het leven' speelde, werd ontdekt door een tv-reclame van Crispy chips
Kunsthistoricus en televisiemaker Pierre Jansen was de allereerste 'Zomergast'

:P

[ Bericht 0% gewijzigd door tong80 op 23-08-2017 08:44:40 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173325264
Hoorde een tijd geleden een Veronica's Popjournaal uit 1979.
Daarin werd verteld dat manager Koos bekend had gemaakt dat Herman Brood een zelfmoordpoging had gedaan.
Hij had zichzelf voor de eendjes gegooid.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:43:00 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_173325490
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoorde een tijd geleden een Veronica's Popjournaal uit 1979.
Daarin werd verteld dat manager Koos bekend had gemaakt dat Herman Brood een zelfmoordpoging had gedaan.
Hij had zichzelf voor de eendjes gegooid.
Herman Brood tegen Theo van Gogh: 'Ik ben het type niet om dood te gaan.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173325561
Nu ik de "OP" nog eens lees weet ik er ook nog wel 1.

In 1983 werd Peter Jan Rens gecast voor de mannelijke hoofdrol in de verfilming van Wolkers' Brandende Liefde. Alleen zijn stem beviel niet zo, daarom is in de uiteindelijke film zijn hele rol opnieuw ingesproken door Kees Prins.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:10:19 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_173325990
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nu ik de "OP" nog eens lees weet ik er ook nog wel 1.

In 1983 werd Peter Jan Rens gecast voor de mannelijke hoofdrol in de verfilming van Wolkers' Brandende Liefde. Alleen zijn stem beviel niet zo, daarom is in de uiteindelijke film zijn hele rol opnieuw ingesproken door Kees Prins.
Heb ik deze hier niet vermeld ? Dan staat ie wel in mijn Wist u dat topic. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173326881
Is het ooit nog wat geworden met Nada van Nie? Ken haar alleen van de borsten.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:01:24 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_173328529
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:59 schreef Deckard het volgende:
Is het ooit nog wat geworden met Nada van Nie? Ken haar alleen van de borsten.
Heeft zich al snel in dienst van de voetballer Brian Roy gesteld. Mee naar Italië en Engeland. Nog niet zo erg lang geleden gescheiden. Na de scheiding veel vuile was over hun huwelijk op straat gegooid. Geloof momenteel weer in love.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 23 augustus 2017 @ 01:11:49 #21
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 08:44:03 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_173336897
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 09:18:34 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_173337284
Stephen Emmer, de zoon van nieuwslezer Fred Emmer, is componist van televisietunes. Onder andere van het NPO journaal
Drie leden van de Dolly Dots begonnen als danseres bij AVRO's Toppop
Pamela Anderson werd ontdekt doordat ze als toeschouwer op een groot scherm in beeld werd gebracht tijdens een American Football wedstrijd
Herman Stok was de eerste Nederlandse radio-dj
De hoofdprijs in de allerlaatste uitzending van Eén van de Acht was een kleurentelevisie
Acteur Robin Williams begon als stand up comedian
Donald Duck trekt altijd een zwembroek aan als ie gaat zwemmen
Actrice Vanessa Williams was de eerste zwarte Miss America
Jeroen Krabbé heeft tijdens zijn acteercarrière de kunstacademie afgerond
In Amerika pleegden mensen zelfmoord tijdens het radiohoorspel 'War of the Worlds' van Orson Welles, omdat ze dachten dat er echt Marsmannetjes de aarde veroverden
De onlangs overleden innovatieve tv-maker en gerespecteerd wetenschapper Chriet Titulaer voorspelde dat internet, buiten intern gebruik binnen bedrijven, geen toekomst zou hebben.
De inhuldiging van Queen Elizabeth, te zien bij de BBC, was de eerste rechtstreekse televisie uitzending.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173338606
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:18 schreef tong80 het volgende:

Herman Stok was de eerste Nederlandse radio-dj
Moet ik je toch weer terugroepen. Je had natuurlijk al Hilversum 1 en 2 en Veronica voordat Hilversum 3 begon en zelfs daar was 'ie niet de 1e.
Hij was alleen bekender dan de anderen omdat ie ook op tv was.
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 12:49:08 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_173341052
quote:
6s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Moet ik je toch weer terugroepen. Je had natuurlijk al Hilversum 1 en 2 en Veronica voordat Hilversum 3 begon en zelfs daar was 'ie niet de 1e.
Hij was alleen bekender dan de anderen omdat ie ook op tv was.
Wie was de eerste ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')