abonnement Unibet Coolblue
pi_173258778
quote:
Doodeng: Duitse journalist tot 6 maanden veroordeeld wegens islamkritiek op Facebook
Historisch plaatje plus anti-islamtekst = 'Haatzaaiende propaganda'

De Duitse journalist Michael Stürzenberger is vrijdag door een rechter in München veroordeeld tot maarliefst zes maanden cel wegens ‘verspreiding van propaganda voor anti-constitutionele organisaties’. Ook moet Stürzenberger 100 uur schoffelen. De celstraf kan worden omgezet in een voorwaardelijke celstraf, met een proeftijd van drie en een half jaar. Gedurende die tijd moet Stürzenberger opletten met vrijwel alles wat hij plaatst, wat feitelijk neerkomt op een beroepsverbod.

De misdaad waar Stürzenberger voor werd veroordeeld is het op Facebook plaatsen van een historische zwartwit foto uit de Tweede Wereldoorlog waarop een islamitisch leider is te zien die handen schudt met een nazi-leider. Onder die foto werd een tekst met als strekking: ‘Islam is fascisme’ geplaatst.

Volgens de rechter is niet duidelijk genoeg gemaakt dat de foto in een historische context moet worden gezien. Hierdoor heeft Stürzenberger zich volgens de rechter schuldig gemaakt aan het verspreiden van nazi-propaganda. (???)

Stürzenberger verwees met de foto en tekst op Facebook naar een artikel op zijn eigen website, dat weer was gebaseerd op een artikel over de houding van nazi’s ten opzichte van de islam in een Duitse courant. De gewraakte afbeelding is afkomstig uit het artikel op zijn eigen webiste, in de Duitse krant staan gelijkaardige afbeeldingen.

Opvallend is dat deze zware veroordeling voor alleen een Facebook-topic alleen in alternatieve Duitse media wordt genoemd. Het feit dat iemand een zware straf krijgt voor het uiten van een (islamkritische) mening, ook wel ‘censuur’ genoemd, is kennelijk niet belangwekkend genoeg voor Duitse journalisten om verslag van te doen.

Dit zal, behalve met de systeemcrisis van Duitse journalistiek, ook te maken hebben met het verleden van Stürzenberger, die bekend staat als radicaal anti-islamitisch. Hij was eerder voorzitter van de radicaal-rechtse Duitse politie partij Die Freiheit en is al meerdere malen veroordeeld voor onder andere haatzaaien.

Betreffende FB-post:



http://nieuws.tpo.nl/2017(...)kritiek-op-facebook/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De islam vergelijken met nazisme adhv een foto uit de geschiedenis waarop nazi's de handen schudden met een moeftie wordt door een rechter opgevat als 'nazi-propaganda'. Slinkser kan men niet worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 17:47:37 ]
pi_173258956
Tsja, in Duitsland is men nogal allergisch voor alles wat ook maar iets met het nazisme heeft te maken.

Heb je ook een normale bron, eentje die het nieuws zonder emotie kan duiden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173259021
Voorwaardelijk hè.

Daarnaast heeft hij al een redelijk strafblad, onder andere voor het stellen dat elke moslim een potentiële terrorist is en het rondlopen met plakkaten van Himmler en de stelling dat de islam daarop zou lijken.

Dus nee, hij hoeft niet de cel in en het is wel meer dan een 'prikkelend bedoeld' plaatje posten op Facebook.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173259081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, in Duitsland is men nogal allergisch voor alles wat ook maar iets met het nazisme heeft te maken.

Heb je ook een normale bron, eentje die het nieuws zonder emotie kan duiden?
Ja tenzij je ongewenste mensen met nazi's vergelijkt. Dat is daar een nationale sport. Behalve dus als je 'm maakt met moslims. Dan leest men er 'nazi-propaganda' in. Doorzichtig en erg cru.

'Normale' bron in de spoiler.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 17:59:03 ]
pi_173259139
De beste man is trouwens geen journalist, maar een politicus die af en toe stukjes tikt voor een populistisch blog genaamd 'Politically Incorrect'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173259290
SJW bolwerk Duitsland. :')
pi_173259292
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja tenzij je ongewenste mensen met nazi's vergelijkt. Dat is daar een nationale sport.
Bron?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173259295
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:55 schreef nostra het volgende:
Voorwaardelijk hè.

Daarnaast heeft hij al een redelijk strafblad, onder andere voor het stellen dat elke moslim een potentiële terrorist is en het rondlopen met plakkaten van Himmler en de stelling dat de islam daarop zou lijken.

Dus nee, hij hoeft niet de cel in en het is wel meer dan een 'prikkelend bedoeld' plaatje posten op Facebook.
Dus 1) eerder veroordeeld voor anti-moslim uitingen. 2) Brengt moslims (meermaals) in verband met nazi's.
3) = nazi-propaganda?

Onder het mom van gebrek aan context? Hallo? Wegen die eerdere veroordelingen nou wel of niet mee?
pi_173259333
quote:
De celstraf kan worden omgezet in een voorwaardelijke celstraf, met een proeftijd van drie en een half jaar. Gedurende die tijd moet Stürzenberger opletten met vrijwel alles wat hij plaatst, wat feitelijk neerkomt op een beroepsverbod.
Lol. Onzin. Hij heeft zich gewoon aan de wet te houden. Binnen die wet heeft hij precies dezelfde vrijheid als ieder ander. Als hij daardoor zijn werk niet meer uit kan oefenen, ligt dat dus aan de aard van zijn werk.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:10:30 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173259362
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De islam vergelijken met nazisme adhv een foto uit de geschiedenis waarop nazi's de handen schudden met een moeftie wordt door een rechter opgevat als 'nazi-propaganda'. Slinkser kan men niet worden.
Leg het mij maar uit..
Ik begrijp er niets van.

Dit wordt echt héél eng.

De Jopers lopen al te onaneren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173259368
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:08 schreef probeer het volgende:

[..]

Lol. Onzin. Hij heeft zich gewoon aan de wet te houden. Binnen die wet heeft hij precies dezelfde vrijheid als ieder ander. Als hij daardoor zijn werk niet meer uit kan oefenen, ligt dat dus aan de aard van zijn werk.
Plaatjes van nazis delen. Legaal.
Mensen met nazi's vergelijken. Legaal.
pi_173259397
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Leg het mij maar uit..
Ik begrijp er niets van.

Dit wordt echt héél eng.

De Jopers lopen al te onaneren.
In Duitsland zijn ze niet zo happig op verwijzingen naar / vergelijkingen met het nazisme en haatzaaien.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:12:11 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173259402
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:00 schreef KoosVogels het volgende:
De beste man is trouwens geen journalist, maar een politicus die af en toe stukjes tikt voor een populistisch blog genaamd 'Politically Incorrect'.
Oh, dan mag je hem wél opsluiten...

Fatsoensnazi...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173259446
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Plaatjes van nazis delen. Legaal.
Mensen met nazi's vergelijken. Legaal.
Je punt? Haatzaaien niet.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:14:35 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173259453
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Plaatjes van nazis delen. Legaal.
Mensen met nazi's vergelijken. Legaal.
Als dit niet meer mag, dan kan je JOOP per direct sluiten... :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173259459
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Oh, dan mag je hem wél opsluiten...

Fatsoensnazi...
Dat zijn jouw woorden.

Maar TPO doet alsof het een aanval is op de journalistiek. Dat slaat echter nergens op omdat de man een politicus is die af en toe stukjes tikt voor een blogje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:15:12 #17
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_173259468
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_173259476
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als dit niet meer mag, dan kan je JOOP per direct sluiten... :Y
Is Joop dan een Duitse website?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173259477
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Je punt? Haatzaaien niet.
nazivergelijkingen = haatzaaien?
pi_173259519
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden.

Maar TPO doet alsof het een aanval is op de journalistiek. Dat slaat echter nergens op omdat de man een politicus is die af en toe stukjes tikt voor een blogje.
Het is geen beschermd beroep hè. Al zou je dat als journo miss willen. Jouw maatstaven wdb zijn iig niet relevant.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:17:58 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173259538
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden.

Maar TPO doet alsof het een aanval is op de journalistiek. Dat slaat echter nergens op omdat de man een politicus is die af en toe stukjes tikt voor een blogje.
Het verschil tussen een journalist en een politicus, is dat een politicus formele invloed heeft.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173259540
In Duitsland is er totaal geen debat mogelijk. Alle kritiek wordt bestempeld als haatzaaien en vervolgd.
pi_173259542
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

nazivergelijkingen = haatzaaien?
Volgens die rechter blijkbaar wel ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173259571
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is geen beschermd beroep hè. Al zou je dat als journo miss willen. Jouw maatstaven wdb zijn iig niet relevant.
Dat beweer ik dan ook nergens. Ik wil alleen even duidelijk maken dat de TT niet klopt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173259632
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Volgens die rechter blijkbaar wel ja.
Idk. Ik lees alleen 'vanwege nazipropaganda'. Maar haatzaaien kan TPO achterwegen gelaten hebben. Eig. niet relevant taz de vraag of dat wel of niet het geval is. Of belangrijker; of dat gewenst is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')