Groot gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/21(...)een-nederlandse.html
Je reservering ben je kwijt maar je mag wel mee. Als er Zugbindung op de ticket is dan moet je wel even langs het loket tenzij de conducteur van de trein die vertraagd is al iets geregeld heeft en dat ook duidelijk op je ticket heeft geschreven.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:13 schreef Xetran het volgende:
En als je door hun toedoen je aansluiting mist, ben je dan je ticket kwijt of kan je gewoon een andere trein pakken, zij het zonder zitplaats reservering?
Zie boven, je boekt een verbinding met een reservering voor een stoel in een bepaalde trein.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:29 schreef Xetran het volgende:
Ik bedoel niet zozeer een reservering, maar normaal boek je toch voor een specifieke trein? Als ik die mis kan je toch niet zomaar in een andere? Naders kunnen ze net zo goed kaartjes zonder tijdstippen uitgeven.
Oh dus daarom hebben ze twee keer in Hannover geen 10 minuten gewacht, een keer in Osnabrück en een keer in Bremen en een keer in Hamburgquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Daarom wachten IC's onderling ook meestal wel op elkaar. Alle Duitsers reserveren, en het is veeeeeel meer gezeik om die allemaal om te boeken dan om een trein (desnoods best lang, half tot zelf een heel uur gebeurt wel) te laten wachten op die aansluiting. Wordt ook gewoon omgeroepen "We lopen vertraging op omdat we moeten wachten op een aansluiting".
Ze geven ook kaartjes uit zonder specifieke tijdstippen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:29 schreef Xetran het volgende:
Ik bedoel niet zozeer een reservering, maar normaal boek je toch voor een specifieke trein? Als ik die mis kan je toch niet zomaar in een andere? Naders kunnen ze net zo goed kaartjes zonder tijdstippen uitgeven.
Dan rijdt daar de eerstkomende vijf jaar geen trein meerquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:59 schreef b2py het volgende:
Als hier ooit nog eens voor gestemd wordt gaan we een leuk periode tegemoet: http://www.nu.nl/economie(...)oorbedrijf-nmbs.html
Volgens mij annuleren ze om die reden ook niet zo snel treinen. Ik heb eens een keer een paar uur in Berlijn gestaan en alle treinen kwamen met uren vertraging alsnog doorrijden uiteindelijk.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Daarom wachten IC's onderling ook meestal wel op elkaar. Alle Duitsers reserveren, en het is veeeeeel meer gezeik om die allemaal om te boeken dan om een trein (desnoods best lang, half tot zelf een heel uur gebeurt wel) te laten wachten op die aansluiting. Wordt ook gewoon omgeroepen "We lopen vertraging op omdat we moeten wachten op een aansluiting".
Eindigen. Berlijn is met een enkele uitzondering vooral een eindpunt/beginpunt dus het opheffen van treinen heeft daar bar weinig zin. Volgens mij is het aantal geschrapte treinen bij DB Fernverkehr ook iets hoger dan het landelijke gemiddelde van NS, maar bij NS zitten er wel ook stoptreinen bij (niet van andere vervoerders). En het land is kleiner. Eigenlijk zou je dit per treinkilometer en reizigerskilometer moeten berekenen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:51 schreef Xetran het volgende:
[..]
Volgens mij annuleren ze om die reden ook niet zo snel treinen. Ik heb eens een keer een paar uur in Berlijn gestaan en alle treinen kwamen met uren vertraging alsnog doorrijden uiteindelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |