SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
derLudolf
allround beunhaasOef, dat s wel knullig jaquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 16:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb er voor mijn werk mee te maken en mijn indruk is dat alles zo geformaliseerd is, dat niemand meer weet wie nou eigenlijk verantwoordelijk voor dingen is.
En dan komen dus dingen voor, zoals bijv. bij het vliegveld BER, dat een onbevoegde stagiair een natuurkundig onmogelijke rookafzuiginstallatie ontwerpt en niemand dat checkt en doorheeft, totdat de boel al gebouwd is.
Sowieso, probeer maar es Duitsland te doorkruisen zonder Baustellen. Als ze alle capaciteit nou op een paar trajecten concentreren ben je zo klaar...
Als je ziet hoe snel Duitsers viaducten er inknallen vraag ik me ook wel es af hoe dat zo snel kan (grond nog niet genoeg verdicht/ingeklonken)Kranplätze müssen verdichtet seinb2py
Beton!De meeste ondergrond is in Duitsland veel geschikter voor dat soort zaken, in het oosten en zuiden van Nederland heb je ook veel betere ondergrond en hoef je minder te verdichten etc.derLudolf
allround beunhaasIk zie het ze niet over de grens ook zo doen hoor. Van de A31 zijn ook al heel wat viaducten vernieuwd dacht ik.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:29 schreef b2py het volgende:
De meeste ondergrond is in Duitsland veel geschikter voor dat soort zaken, in het oosten en zuiden van Nederland heb je ook veel betere ondergrond en hoef je minder te verdichten etc.Kranplätze müssen verdichtet seinDr_Flash
CubeMeisterDuitsland is niet zo'n veen-klei-paradijs als Nederland he. In zandsteen, leisteen etc kun je veel makkelijker bouwen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:21 schreef derLudolf het volgende:
Als je ziet hoe snel Duitsers viaducten er inknallen vraag ik me ook wel es af hoe dat zo snel kan (grond nog niet genoeg verdicht/ingeklonken)Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenb2py
Beton!Dat zegt niets over de ondergrondquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zie het ze niet over de grens ook zo doen hoor. Van de A31 zijn ook al heel wat viaducten vernieuwd dacht ik.bork
Schaffner ohne ZwangzugIntegratie VDE-8 in het bestaande spoor begint 10 december, zou het gaan lukken? Grootste wijziging in het Fahrplan sinds lange tijd.(Hereniging?)I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...derLudolf
allround beunhaasHier over de grens was net zo goed veenkolonie als in NL.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duitsland is niet zo'n veen-klei-paradijs als Nederland he. In zandsteen, leisteen etc kun je veel makkelijker bouwen.Kranplätze müssen verdichtet seinderLudolf
allround beunhaasOk, er zullen plaatsen zijn waar het makkelijker gaat, maar door het Bourtanger Moor of boven in Ostfriesland kun je niet in twee maand een viaduct bouwenKranplätze müssen verdichtet seinDr_Flash
CubeMeisterJa schat, daar welquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hier over de grens was net zo goed veenkolonie als in NL.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenb2py
Beton!Makkelijk, dat lukt echt wel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:50 schreef derLudolf het volgende:
Ok, er zullen plaatsen zijn waar het makkelijker gaat, maar door het Bourtanger Moor of boven in Ostfriesland kun je niet in twee maand een viaduct bouwenDr_Flash
CubeMeisterNee. Wel leuke foto's trouwensquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 18:50 schreef derLudolf het volgende:
Ok, er zullen plaatsen zijn waar het makkelijker gaat, maar door het Bourtanger Moor of boven in Ostfriesland kun je niet in twee maand een viaduct bouwen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenJames1988
Schommelbotenlover'Het volgende station is Perron. U kunt hier overstappen voor de richting Fietsenstalling, Snackbar en Wachtruimte.'Dr_Flash
CubeMeisterJa goed he
Is denk ik gedaan voor van die boeren als LudolfSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterOverigens was het niet eens zo'n onzinnig bordje, want behalve dat de turflaag daar wat hoger lag was werkelijk aan niets te zien dat dat een perron moest voorstellenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterNee man, daar is echt een herkenbaar perron. Bakstenen en zo.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:32 schreef b2py het volgende:
Je had er net zo goed "Onze lieve Vrouwe ter Nood neer kunnen zetten op een bordje?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasIk rij gewoon zelf over het veenquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja goed he
Is denk ik gedaan voor van die boeren als Ludolf
Kranplätze müssen verdichtet seinPeterselieman
Maffe Friesquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik rij gewoon zelf over het veen
[ afbeelding ]
Geen John Deere 6320 op de foto ...Altijd onderweg naar het avontuurderLudolf
allround beunhaasLaffe viercilinderquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen John Deere 6320 op de foto ...Kranplätze müssen verdichtet seinDr_Flash
CubeMeisterDat.quote:
Had nog excusable kunnen zijn indien MF. Dit is gewoon jammer.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasDonder op met je Massa Fout.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat.
Had nog excusable kunnen zijn indien MF. Dit is gewoon jammer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door derLudolf op 19-08-2017 20:22:31 ]Kranplätze müssen verdichtet seinDr_Flash
CubeMeisterAls ik er ooit nogeens de ruimte voor heb wil ik wel een Unimog jaSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisteren om dan weer even ontopic te gaan: deze
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenJames1988
SchommelbotenloverVandaag is de laatste dag dat South West Trains de South Western-franchise in het Verenigd Koninkrijk uitvoert. Stagecoach, het bedrijf achter SWT, rijdt al sinds de privatisering van British Rail in 1996 in het zuiden van Engeland op de lijnen vanuit London Waterloo richting Reading, Exeter, Weymouth en Portsmouth.
Na 21 jaar komt daar dus een einde aan, om 02:00 (BST) wordt het stokje overgenomen door een consortium van FirstGroup en MTR. Tot nu toe heeft First de lippen stijf op elkaar gehouden, er is zelfs nog geen officiële website. De naam lijkt echter 'South Western Railway' te gaan worden, met dit als logo:
James1988
SchommelbotenloverIk hoop dat ze om 02:00 BST de firewall openzetten en dat de nieuwe website het dan doet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 23:46 schreef b2py het volgende:
Best kut voor mensen die een reis willen plannen voor morgenochtendJames1988
SchommelbotenloverIk heb in Tweetdeck een zoekkolommetje toegevoegd voor "SW_trains" en zie nog best een hoop tweets langskomen van mensen die het jammer vinden dat SWT verdwijnt.
Stagecoach en Modern Railways hebben een special uitgebracht over 21 jaar SWT, wat ze zoal bereikt hebben en hoe ze dat doen. Best leuk om eens doorheen te bladeren.Jep.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 22:31 schreef James1988 het volgende: De naam lijkt echter 'South Western Railway' te gaan worden, met dit als logo:
https://www.southwesternrailway.com/wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.Zug-Chef
Zug-ChefDresden-Ústí-Praha: een reis langs de Elbe en de Moldau (deel 3)
Van zondag 30 juli tot woensdag 9 augustus heb ik de tweede hobbyvakantie van 2017 gevierd. Ditmaal ging het eerst naar het Oosten van Duitsland, waarna al snel de grens overgestoken werd naar Tsjechië waar rond de hoofdstad Praag diverse spoorlijnen werden bezocht. Het werd een reis langs de riveren de Elbe en Moldau. In deel 3 blijven we nog één dag rond Ústí nad Labem, maar op vrijdag werd dan toch al vroeg richting de hoofdstad Praag gereden.
Deel 1: PTA / Het grote treinentopic #1076 - Beste reizigers
Deel 2: PTA / Het grote treinentopic #1077 - U roept, IenM draait of niet
Donderdag 3 augustus 2017 zou verreweg de slechtste dag wat weer betreft worden met veel bewolking en zo nu en dan bui. Ik besloot toch op pad te gaan en kreeg zowaar soms nog een beetje zon.
Even ten zuiden van Ústí ligt het dorpje Brná nad Labem. Hier heb je een fotopunt met zicht op de Elbe en Brná zelf. Na een losse loc en een saaie Metrans stond de zon eindelijk hoog genoeg om over de bergen te komen.
Unipetrol Doprava heeft vele fraaie duikbrillen maar voor deze korte ketelwagentrein zat op donderdag 3 augustus 2017 de 186 434.
Omdat er regen in aantocht was moest ik noodgedwongen de stek bij Brná verlaten, want ik had geen paraplu meegenomen. Met de bus was ik in een kwartiertje terug in Ústí en tijdens de overstap op de volgende bus naar stadsdeel Vaňov kon mooi even een paraplu gescoord worden.
Ivm het grijs grauwe weer besloot ik ondanks dat het ook met zon goed te doen is, toch het plan te volgen en naar de bekende stek bij de kerk van Vaňov te gaan. Normaal staat de zon voor de treinen richting Ústí pas na 14:00 goed, wie weet kon ik van de bewolking gebruik maken...
ČD Cargo rijdt dagelijks meerdere kolentreinen over beide spoorlijnen langs de Elbe. In de stromende regen is ČD Cargo-lok 122 001 met een lege set onderweg bij Vaňov richting Ústí nad Labem.
De Tsjechische spoorwegen České dráhy rijden op de linkeroever van de Elbe zowel de Eurocitytreinen, sneltreinen als stoptreinen. De Eurocity rijdt elke twee uur, op de andere uren rijdt er een snelle R-trein tussen Cheb, Ústí en Praag. Daar bovenop rijdt elke twee uur nog een extra R-trein tussen Děčín en Praag die onderweg wat vaker stopt. Deze wordt in de spits uitgebreid tot een uurdienst. Tot slot rijdt er elk uur nog een stoptrein op het traject Ústí-Praag.
De R-treinen tussen Cheb en Praag rijden via Ústí nad Labem, waar de trein van rijrichting wisselt. De locomotief loopt niet om maar er wordt met twee omlopen gereden. Zo kan de trein binnen vijf minuten alweer uit Ústí vertrekken.
De ČD rijdt deze sneltreinen voornamelijk met locomotieven van de serie 162 of 163, maar zo nu en dan wordt ook de van ELL gehuurde 193 270 ingezet. Een aardige afwisseling tussen alle Najbrt2-Knödelpresses die hier af en aan rijden. De inzet van de Vectron's zijn ook in Tsjechië aanstaande, want de ČD zullen vanaf december de doorgaande Eurocity-treinen tussen Hamburg/Berlijn/Dresden en Praag met een Vectron gaan rijden. Ten behoeve van machinistenopleiding worden ze momenteel al ingezet op de lijn Praag-Ústí.
De 193 270 is op donderdag 3 augustus 2017 onderweg met R 609 uit Cheb en rijdt nonstop door tot Praha-Hole¨ovice en Praha hlavní nádra¸í en passeert hier bij de kerk van Vaňov.
De Rychlík-treinen op de as Praag-Ústí-Děčín bestaat in tegenstelling tot bv Praag-Brno nog allemaal uit getrokken materieel. In de namiddag wordt de frequentie weer verhoogd tot een halfuursdienstregeling (waarvan 1x per 2 uur de Eurocity).
In een steeds feller schijnend zonnetje is het de 162 053 die met R 10490 uit Praha Masarykovo nádra¸í al aardig wat stops achter de rug heeft als het hier bij Vaňov bijna in Ústí nad Labem is. Daarna wordt alleen nog doorgereden naar de eindbestemming Děčín hlavní nádra¸í.
Private goederenvervoerder SD Kolejová doprava rijdt een kalksteentrein tussen de groeve bij Mořina (bij Beroun) en de energiecentrale bij het bij Most gelegen Kadaň-Prunéřov.
De afgelegde route is een behoorlijke omweg: de trein rijdt via Hostivice (kopmaken) naar Kralupy nad Vltavou (weer kopmaken). Via de linkeroever van de Elbe wordt via Lovosice en Ústí nad Labem uiteindelijk de spoorlijn richting Most opgereden. Ivm het vele kopmaken rijdt de trein met drie locomotieven: twee voorop en een achterop.
Op donderdag 3 augustus 2017 zijn de verbouwde duikbrillen 753 604 en 753 602 met de beladen trein onderweg naar Kadaň-Prunéřov. en passeren hier de kerk bij Vaňov. Achterop loopt de 753 603 mee.
Omdat er toch echt zon op komst was, besloot ik het fotopunt bij de kerk voor gezien te houden en terug te lopen richting de sluis/dam bij Střekov. Onderweg kwam ik nog wel een fraaie trein tegen die op de foto gezet kon worden. Zoals al eerder opgemerkt blijken de diesellocomotieven van de serie 753 van Advanced World Transport (AWT) ook buiten het grensbaanvak Bad Schandau-Děčín actief te zijn. Het zou ook niet de laatste keer zijn dat ik ze tegenkom op de hoofdlijn tussen Praag en Ústí/Děčín.
Nog nét voordat de zon echt zou gaan doorbreken was het nog net bewolkt genoeg voor een plaatje van de 753 726 en 753 729 die met een ketelwagentrein benzeen (1114) door Vaňov rijden op weg richting Ústí nad Labem en verder. Mocht de zon hebben geschenen dan staat deze hier vol in de lens.
Binnen mum van tijd trok het bijna compleet open en konden nog een paar zonplaten gemaakt worden op de sluis bij Ústí nad Labem-Střekov.
In alweer een laagstaand zonnetje kwam de nog in de groene kleurstelling rondrijdende 122 001 van ČD Cargo voor de tweede keer voor de lens vandaag, nu met een beladen kolentrein in Eanos'n richting Nymburk.
Vanaf de sluis in Ústí nad Labem-Střekov kan je op lange zomeravonden ook foto's maken van treinen richting het noorden. Dit bleek begin augustus al wat lastiger dan gedacht want de zon draait niet meer zo ver door en zakt vrij snel achter de bergen. Precies op het juiste moment kwam dan toch nog de afsluiter van donderdag 3 augustus.
Zoals al eerder beschreven rijdt ČD Cargo niet alleen treinen voor DB Cargo in Duitsland maar zet het ook treinen de grens over voor bijvoorbeeld ITL. Een goed voorbeeld hiervan was deze beladen STVA autotrein uit Nymburk naar Pirna Gbf. De nog in de oude groene ČD Cargo kleurstelling rondrijdende 130 055 rijdt hier met trein 52146 richting Děčín, waarna een 372´er de trein de Tsjechisch/Duitse grens over zou zetten.
Op vrijdag 4 augustus 2017 nam ik vroeg de sneltrein naar Praag. Voor nog geen 6 euro stond ik een kleine anderhalf uur later op het Masarykovo station van Praag. Met de tram en metro kon ik een klein half uur later al inchecken in het hotel en de bagage achterlaten. Vervolgens werd, ondanks de bewolking, toch weer het spoor opgezocht.
Helaas reden deze ochtend nagenoeg alle goederentreinen uit Praag in plaats van naar Praag. Een van de hoogtepunten deze ochtend bleek deze fraaie oude e-loc van AWT. De serie E 669.1 is een door ¦koda Plzeň ontwikkelde en gebouwde zesassige goederenlocomotief waarvan er begin jaren 60 van de vorige eeuw 150 stuks zijn afgeleverd. In 1988 is de locserie omgenummerd in de 181.
De 181 040 heeft een fraaie zwart/oranje outfit en rijdt hier op vrijdag 4 augustus 2017 met een kolentrein door Praha Sedlec op weg richting Kralupy.
Even na het middaguur diende pas zich de eerste goederentrein in 3.5 uur tijd richting Praag aan. Het was voor de derde keer in twee dagen dat ik de good-old 122 001 voor de lens kreeg. De locomotief lijkt mij eerder te achtervolgen dan ik hem.
Met een aardig samengestelde bonte trein passeert de trein hier kort voor Praha Sedlec.
Omdat ik de bewolking en de treinen beu was, besloot ik met een overstap in Kralupy de dieselspoorlijnen ten westen van Praag op te zoeken rondom Kladno.
Ten behoeve van de middelzware rangeerdiensten heeft ČKD Praha tussen 1961 en 1966 in totaal 325 locomotieven van de serie T 334.0 voor de Československé státní dráhy (ČSD) ontwikkeld en gebouwd.
Ze hebben dienst gedaan in heel Tsjechië maar ook daarbuiten: er zijn veel locomotieven gebouwd voor de export waaronder naar de DDR, Roemenië en India. Tot 1973 werden in Slowakije nog enkele vervolgseries gebouwd voor onder andere Hongarije.
De rangeerlocomotieven, inmiddels sinds 1988 omgenummerd in de serie 710, waren zo populair en gebruiksvriendelijk dat een deel van de locomotieven in 1995 nog eens een revisie kreeg. Vanwege het groene uiterlijk hebben ze de bijnaam Rosnička (Laubfrosch, boomkikker) gekregen.
Al weer heel wat jaren staat in Kladno, ten westen van Praag, de T 334 019 on static. Tijdens een kortstondig zonnig moment kon deze "boomkikker" met het stationsgebouw van Kladno op de foto worden gezet.
Spoorlijn (trať) 120 is een 72 km lange spoorlijn tussen Praag, Hostivice, Kladno en Rakovník die vanaf Praha-Bubny nog geheel ongeëlektrificeerd is. De Tsjechische spoorwegen České dráhy exploiteren alle treinen op deze lijn. Het meerendeel hiervan wordt gereden met tweedelige Regionova-stellen, vaak gecombineerd met een tweede treinstel. Verder rijdt er elke twee uur een R-trein tussen Praag en Rakovník, die wordt gereden met gemoderniseerde duikbrillen van de serie 750 met 2 rijtuigen en een stuurstandrijtuig.
Vanwege werkzaamheden aan het spoor van 1 juli tot en met 21 augustus rijden de R-treinen vanuit Praag niet verder dan Kladno. Hierdoor kon deze treindienst met één compositie gereden worden. De tweede compositie met ČD-loc 750 706 stond als reserve op het emplacement van Kladno en werd ongeveer eenmaal per week uitgewisseld met de rijdende compositie.
In aansluiting op de R-trein uit Praag is Regionova-stel 814/914 100 zojuist voor het stationsgebouw gerangeerd en zal over ruim 10 minuten als Os 19870 naar Kladno-Ostrovec vertrekken.
Het station van Kladno bevindt zich nog in de oorspronkelijke staat. De perrons zijn nog niet opgehoogd en het onkruid groeit overal waar het groeien kan. De waterpomp links in beeld laten allang vervlogen tijden zien: hier namen vroeger diverse stoomlocomotieven water.
Tot zover dan deel 3. In deel 4 gaan we nog veel meer dieselen op de enkelsporige lijnen rondom Praag.greavy
Kritische VIRM-haterNS is momenteel HSL-testen aan het doen met een Benelux-stam tussen Rotterdam en Antwerpen. Loks zijn de 186 003 en 186 008. Geen idee wat ze nu testen, maar zal wel om de loks gaan?James1988
SchommelbotenloverNet in Utrecht aangekomen, de A27 was heerlijk rustig.quote:Op maandag 21 augustus 2017 06:30 schreef Bitlord het volgende:
Goedemorgen James hoe is de A27 naar Utrecht deze morgen?DeaDLocK2K
Bier.Geen zorgen, over anderhalve week tot twee weken staat het gewoon weer iedere dag vast.Bier.James1988
Schommelbotenlover...en ben ik weer vaker in de trein te vindenquote:Op maandag 21 augustus 2017 10:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geen zorgen, over anderhalve week tot twee weken staat het gewoon weer iedere dag vast.b2py
Beton!Graz Airport krijgt een nieuw station door middel van een verdubbeling van het aantal sporen tussen Graz en Werndorf. http://www.railjournal.co(...)ing.html?channel=537
Het project is onderdeel van een groter geheel, de Koralmbahn die Graz en Klagenfurt beter met elkaar verbindt.Hey Z-C,quote:Op zondag 20 augustus 2017 13:23 schreef Zug-Chef het volgende:
De R-treinen tussen Cheb en Praag rijden via Ústí nad Labem, waar de trein van rijrichting wisselt. De locomotief loopt niet om maar er wordt met twee omlopen gereden. Zo kan de trein binnen vijf minuten alweer uit Ústí vertrekken.
Ik ben laatst van Praag naar Cheb getreind en ik ben zeker weten niet via Usti gekomen. Dat zou ook wel heel gek zijn als je op de kaart kijkt, wij gingen toen via Pilsen. Foutje of zijn er ook andere routes Praag - Cheb?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 23:10:14 ]bork
Schaffner ohne Zwangzugthx, check.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:43 schreef b2py het volgende:
Graz Airport krijgt een nieuw station door middel van een verdubbeling van het aantal sporen tussen Graz en Werndorf. http://www.railjournal.co(...)ing.html?channel=537
Het project is onderdeel van een groter geheel, de Koralmbahn die Graz en Klagenfurt beter met elkaar verbindt.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...b2py
Beton!quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Het verraad die je wist dat zou komen300 euro per maand valt volgens VBOV niet onder grootschalig, dat scheeltquote:"Dat je reisgegevens opzoekt om een moordenaar te pakken of een grootschalige fraudeur, dat begrijp ik nog wel. Maar wat hier gebeurt is van het niveau: bij iemand aankloppen en kijken hoeveel tandenborstels er staan."DeaDLocK2K
Bier.Als je vindt dat het gebruik voor A toegestaan moet worden, dan moet je B ook toestaan of je krijgt weer hele kromme wetsconstructies waarbij dingen als "In het geval van landsbelang" of "bij risico op zeer ernstig lichamelijk letsel" gebruikt worden. Allemaal dingen die door iedere rechter weer anders geïnterpreteerd worden.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 11:53 schreef b2py het volgende:
[..]
[..]
300 euro per maand valt volgens VBOV niet onder grootschalig, dat scheelt
Het moet zo zijn; Translink zal onder geen enkel beding ongeanonimiseerde reisgegevens van iedereen die daar geen expliciete toestemming voor heeft gegeven (middels fucking DigiD natuurlijk) overleggen aan welke andere organisatie dan ook. PUNT FUCKING UIT.
Dit is echt een van de meest ernstige slippery slope gevallen die je je kan bedenken.Bier.b2py
Beton!Nouja, ik heb opzich geen bezwaar tegen het lokaliseren van frauderende studenten maar of je dit kan bewijzen met reisgedrag? Verder is het inderdaad opvallend dat TLS op de website zegt alleen data over te dragen met tussenkomst OM maar dat dit in de praktijk niet gebeurd.Salatrel
Salatrelnou ja als iemand studeert in delft en zegt daar ook te wonen zodat hij uitwonenden beurs krijgt terwijl hij in de praktijk elke dag van zoetermeer naar delft heen en weer reist heb je wat mij betreft wel wat uit te leggen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 12:11 schreef b2py het volgende:
Nouja, ik heb opzich geen bezwaar tegen het lokaliseren van frauderende studenten maar of je dit kan bewijzen met reisgedrag? Verder is het inderdaad opvallend dat TLS op de website zegt alleen data over te dragen met tussenkomst OM maar dat dit in de praktijk niet gebeurd.
Die gozer die het voor de rechter had laten komen had de boel ook opgelicht dus er zal wel degelijk een indicatie geweest zijn en niet zozeer willekeurDr_Flash
CubeMeisterPrecies. TLS is een onbetrouwbare, onberekenbare, huichelachtige leugenaarsbende die toch doet waar hij zelf zin in heeft. Regels of geen regels.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 12:11 schreef b2py het volgende:
Verder is het inderdaad opvallend dat TLS op de website zegt alleen data over te dragen met tussenkomst OM maar dat dit in de praktijk niet gebeurd.
Ik weet niet eens of je dat opvallend moet noemen, want dit zag iedereen natuurlijk mijlenver aankomen. Als die data er is, en je kunt er dingen mee, dan DOE je er dingen mee. Regels? Ander keertje weerSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPeterselieman
Maffe Friesklopt, maar DUO heeft niet dezelfde bevoegdheden als politie en justitie. Als zij vermoeden dat iemand de boel bedondert, dan zou een dergelijke zaak via het OM moeten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 12:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nou ja als iemand studeert in delft en zegt daar ook te wonen zodat hij uitwonenden beurs krijgt terwijl hij in de praktijk elke dag van zoetermeer naar delft heen en weer reist heb je wat mij betreft wel wat uit te leggen.
Die gozer die het voor de rechter had laten komen had de boel ook opgelicht dus er zal wel degelijk een indicatie geweest zijn en niet zozeer willekeurAltijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterVast. Alleen is dat volstrekt irrelevantquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 12:32 schreef Salatrel het volgende:
Die gozer die het voor de rechter had laten komen had de boel ook opgelicht dus er zal wel degelijk een indicatie geweest zijn en niet zozeer willekeurSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenIk denk het niet. Of althans, niet alleen. Ze zullen toch ook naar huurovereenkomst en afschrijvingen oid moeten kijken. Het gehele plaatje.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 12:11 schreef b2py het volgende:
Nouja, ik heb opzich geen bezwaar tegen het lokaliseren van frauderende studenten maar of je dit kan bewijzen met reisgedrag? Verder is het inderdaad opvallend dat TLS op de website zegt alleen data over te dragen met tussenkomst OM maar dat dit in de praktijk niet gebeurd.
Want stel in het voorbeeld van Salatrel, je woont en studeert en Delft, maar nu blijkt dat je een tijd van Zoetermeer naar Delft hebt gereisd.
Misschien was die student wel half overspannen, zit tijdelijk weer even bij zijn ouders in Zoetermeer, zodat ie lekker door mama vertroeteld en verzorgd wordt en in alle rust kan studeren, want Delft is natuurlijk nogal druk. Dan ben je niet gelijk een fraudeur als je studentenkamer gewoon elke maand nog steeds betaald wordt lijkt me.
Of als je bij je vriendin in een andere plaats blijft slapen, (toevallig de woonplaats van je ouders) en daardoor die reis hebt gemaakt.
Maar daar is toch de GBA voor om te checken waar je woont? In Rotterdam kun je je niet op een adres inschrijven zonder een huurovereenkomst/koopakte te overleggen en als er al mensen ingeschreven staan op het adres moeten die toestemming geven dat je bijgeschreven wordt.Dr_Flash
CubeMeisterPrecies. Het is niet de bedoeling dat allerlei zelfovertuigde burootjes maar eigen rechtertje gaan spelen en buiten de wet gaan staan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar DUO heeft niet dezelfde bevoegdheden als politie en justitie. Als zij vermoeden dat iemand de boel bedondert, dan zou een dergelijke zaak via het OM moeten.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterDus ze zitten allebei fout. DUO had die data niet mogen vragen en TLS had het niet mogen geven.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenJames1988
SchommelbotenloverPrognose voor de Rheintalbahn (na het ongelukje bij Rastatt) is bijgesteld naar 7 oktober.
http://www.deutschebahn.c(...)0170822_Rastatt.htmlDr_Flash
CubeMeisterHij ziet er mooi uit, hij klinkt mooi, hij doet mensen denken aan vroeger tijden. Mensen vinden dat fijnquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 16:55 schreef Isane het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan de blauwe engel trein ?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenaah zoquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij ziet er mooi uit, hij klinkt mooi, hij doet mensen denken aan vroeger tijden. Mensen vinden dat fijn
Over 30 jaar denken we ook aan een VIRM ?Peterselieman
Maffe FriesDan wordt gekeken hoeveel blik je uit het schroot kunt maken. Wel oppassen dat het niet schommeltquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 17:23 schreef Isane het volgende:
[..]
aah zo
Over 30 jaar denken we ook aan een VIRM ?Altijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterNee. Dat was, is en zal altijd een grafhoerekuttrein zijn. Nog net genoeg om slotjes van te smelten, maar alleen voor KLB en ONZ topicsquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 17:23 schreef Isane het volgende:
[..]
aah zo
Over 30 jaar denken we ook aan een VIRM ?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.Nu is het reisgegevens, over een paar jaar zijn het je betaalgegevens bij de supermarkt en 10 jaar daarna gaat je zorgpremie omhoog omdat je buitensporig veel vette dingen koopt, dat je het er allemaal ook weer prima aftraint en een uitstekend cholesterolniveau hebt maakt niet zoveel uit.... tenzij je dat ook allemaal laat meten en bijhouden en opslaan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 12:11 schreef b2py het volgende:
Nouja, ik heb opzich geen bezwaar tegen het lokaliseren van frauderende studenten maar of je dit kan bewijzen met reisgedrag? Verder is het inderdaad opvallend dat TLS op de website zegt alleen data over te dragen met tussenkomst OM maar dat dit in de praktijk niet gebeurd.
Dit heeft een gigantisch slippery slope gevaar en we moeten er alles aan doen om ervoor te zorgen dat willekeurige semi-private organisaties achterlijke dingen gaat doen. De vrije markt is lastiger onder controle te houden maar deze lui? Directie arresteren en achter de tralies zetten voor het crimineel gedrag (onrechtmatig gebruik van weetikveelwat, ben geen advocaat). Ya. Rly.Bier.DeaDLocK2K
Bier.Waarom heb je dan wat uit te leggen? Moeten de onschuldigen bloeden omdat er misschien schuldigen zijn? Dat is letterlijk het omgekeerde van het meest basale principe van onze hele rechtsstaat....quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 12:32 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nou ja als iemand studeert in delft en zegt daar ook te wonen zodat hij uitwonenden beurs krijgt terwijl hij in de praktijk elke dag van zoetermeer naar delft heen en weer reist heb je wat mij betreft wel wat uit te leggen.Daar zijn prima alternatieve opsporingsmethoden voor.quote:Die gozer die het voor de rechter had laten komen had de boel ook opgelicht dus er zal wel degelijk een indicatie geweest zijn en niet zozeer willekeur
Echt, Elon Musk maakte geen grapjes eah, de uitslag van de Amerikaanse presidentsverkiezingen is dankzij kunstmatige intelligentie, big data, AI, waarom is niemand zich van de gigantische risico's bewust? Ik kan er met m'n hoofd niet bij.Bier.b2py
Beton!Om de een of andere manier geloof ik je en ook weer niet. Ik ben te onwetend en te naïef om dit soort problemen te kunnen begrijpen. Thanks!quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 18:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nu is het reisgegevens, over een paar jaar zijn het je betaalgegevens bij de supermarkt en 10 jaar daarna gaat je zorgpremie omhoog omdat je buitensporig veel vette dingen koopt, dat je het er allemaal ook weer prima aftraint en een uitstekend cholesterolniveau hebt maakt niet zoveel uit.... tenzij je dat ook allemaal laat meten en bijhouden en opslaan.
Dit heeft een gigantisch slippery slope gevaar en we moeten er alles aan doen om ervoor te zorgen dat willekeurige semi-private organisaties achterlijke dingen gaat doen. De vrije markt is lastiger onder controle te houden maar deze lui? Directie arresteren en achter de tralies zetten voor het crimineel gedrag (onrechtmatig gebruik van weetikveelwat, ben geen advocaat). Ya. Rly.DeaDLocK2K
Bier.Een bak met wetenschappers en massa's ingenieurs en programmeurs roepen hetzelfde. Geloof je niet in zwaartekracht omdat je niet precies snapt hoe het overgedragen wordt?quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 18:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Om de een of andere manier geloof ik je en ook weer niet. Ik ben te onwetend en te naïef om dit soort problemen te kunnen begrijpen. Thanks!
Wel eens gehoord van de Stasi trouwens? De data die onze overheid ter beschikking heeft is miljoenen malen groter dan wat de Stasi zelfs had.
Nieuwetijdskinderen die zich de Koude Oorlog niet kunnen herinneren. Bah.Bier.b2py
Beton!Daarom waardeer ik jouw punt en op het moment dat ik mijn reactie aan het tikken was wist ik dat jij zou reageren met en een aantal goede punten zou maken. Privacyrelated casses -> DeaDLocK2K is wie ik geloofquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 18:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een bak met wetenschappers en massa's ingenieurs en programmeurs roepen hetzelfde. Geloof je niet in zwaartekracht omdat je niet precies snapt hoe het overgedragen wordt?
Wel eens gehoord van de Stasi trouwens? De data die onze overheid ter beschikking heeft is miljoenen malen groter dan wat de Stasi zelfs had.
Nieuwetijdskinderen die zich de Koude Oorlog niet kunnen herinneren. Bah.Dr_Flash
CubeMeisterToch vind ik het wel opvallend dat deadlock juist iemand was die een tijd geleden nog een beetje de spot dreef met iedereen die Privacy iets belangrijks vond. Zo van "Haha privacy is alllang een illusie hou toch op ditdat"Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.Privacy is ook grotendeels een illusie. Op dit moment zijn er echter nog heel veel safeguards waardoor die data allemaal niet zomaar uitgewisseld en aan elkaar gekoppeld mag worden. Zelfs FB is daar al voor op de vingers getikt terwijl het ging om interne uitwisseling (met WhatsApp). Als die safeguards genegeerd worden of weggaan, dan wordt de hele wereld dus Facebook en ben jij overal het product.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch vind ik het wel opvallend dat deadlock juist iemand was die een tijd geleden nog een beetje de spot dreef met iedereen die Privacy iets belangrijks vond. Zo van "Haha privacy is alllang een illusie hou toch op ditdat"
Die nuance is waar het hier mis is gegaan.Bier.Dr_Flash
CubeMeisterNou ja je hebt 3 dingen.
1. Data. Dat ben jij, dat ben ik, en dat wordt alleen maar meer. Ongeslachtelijk, da's wel weer jammer in a way
2. Partijen die belang hebben bij die data. De Facebooks, de DUO's en de Translinks van de wereld. De evils zeg maar.
3. Overheden die regelgeving probeert te bedenken en te handhaven om jou en mij tegen die evils te beschermen.
Maar overheden hebben geen geld. En de evils wel. En die krijgen uiteindelijk heus wel hun zin. Miljardenboetjetje hier? Geeft niks, verkopen we gewoon nog wat extra data aan BIGDICKADVERTISING.com om het van te bekostigen. Je kunt er nog zo veel aan doen, het is inderdaad een hellend vlak, en die het meeste geld heeft, die wint. Ook dat is best jammer op zich.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterQED:quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die nuance is waar het hier mis is gegaan.
DUO wist heel goed dat het niet toegestaan was om die gegevens op te vragen. Deden ze toch.
TLS wist heel goed dat het niet toegestaan was om die gegevens te geven. Deden ze toch.
Als ze niet wisten dat dat niet toegestaan was moeten ze allebei NU Meteen opgeheven worden, want dan zijn ze totaal ongeschikt om sowieso data te verwerken, dat zul je met me eens zijnSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendennistd
FOK!sport *O*Lijkt me wel een goed idee, van de ene op de andere dag de stekker uit TLS. Moet ik alleen wel zorgen voor wat extra pakjes kaartjesPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDr_Flash
CubeMeisterquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 16:04 schreef James1988 het volgende:
Prognose voor de Rheintalbahn (na het ongelukje bij Rastatt) is bijgesteld naar 7 oktober.
http://www.deutschebahn.c(...)0170822_Rastatt.htmlMijn hemel, de berichten over de vertraagde oplossing van de vertragingen zijn nou zelf ook nog vertraagdquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
Duits spoor pas op 7 oktober weer vrijSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.Eens met hele bericht maar toevoeging: Bij 2 de opmerking dat daar de privacy-illusie zit.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
2. Partijen die belang hebben bij die data. De Facebooks, de DUO's en de Translinks van de wereld. De evils zeg maar.
Ik ben nog *niemand* tegengekomen op onze 120k unieke bezoekers per maand websites die ik niet kan tracken of volgen. Van zeven unieke browserkenmerken (en er zijn er meer) en bepaalde instellingen kan ik dus gewoon zien "Jaap op z'n laptop, Jaap op z'n telefoon, Jaap op z'n tablet". Dit kan Fok! ook eenvoudig voor niet ingelogde gebruikers.
De kans dat er een collision plaatsvindt is verwaarloosbaar klein en komt 'ie toch voor: Daar is de statistische marge voor uitgevonden, die wordt 0,00001% groter ofzo.
De echte evil komt wanneer al deze gegevens aan elkaar gekoppeld worden. En dan is dat alleen nog maar de vrije markt. Ondanks mijn ietwat obscure achternaam ben ik niet de enige met *exact* dezelfde naam op deze wereld, onafhankelijk van elkaar heeft een tak van de familie die 200 jaar geleden is afgesplitst een van hun jongens dezelfde gegeven. Ik ga een beetje klussen op internet, schuif het hem in de schoenen want ik heb via FB z'n geboortedatum, de blije gozert heeft ergens een foto van z'n rijbewijs die hij net gehaald heeft gepost ofzo, het kan nog veel makkelijker allemaal maar ik wil niet aanzetten tot criminaliteit. Als al die data allemaal aan elkaar gekoppeld is dan gewoon te koop (een groot gedeelte is nu al te koop, er zijn tegenwoordig bedrijven met miljardenomzetten en dan heb ik het over bedrijven waar je nog nooit van gehoord hebt, echt niet in de verste verte), je kan archieven van iemands online identiteit uitpluizen tot jaren geleden. Het internet vergeet niet.
Daar zit het cruciale punt; Het is net als roken. Mensen realiseren zich niet vanzelf dat wat we precies allemaal aan het doen zijn, enorme consequenties kan hebben. En de verkiezing van Trump is daar het beste voorbeeld van. Wat je ook van de man vindt, goed óf slecht, dat boeit hierin niet. Hij heeft gewonnen vanwege de niet zelfbewuste algoritmes die bepalen welk "nieuws" jij ziet omdat het dingen prioriteert waarvan bekend is dat een groot gedeelte van de eerdere lezers daardoor langer op Facebook bleven hangen, wat meer advertentie-inkomsten oplevert.
Een enorme rant maar ja, stokpaardje.
Ik ben niet tegen datavergaring trouwens, ik ben een groot voorstander van big data. Nog nooit hadden we zoveel ruwe data ter beschikking waarmee we eindelijk basale vragen kunnen beantwoorden in veel takken van de wetenschap, waarvan de medische misschien wel de belangrijkste is. Maar alles onder de strikte voorwaarden van onze rechtsstaat.Bier.dennistd
FOK!sport *O*Vandaag kwam de DE-I 41 van het Spoorwegmuseum naar Almelo toe om daar te dienen als decorstuk bij een theatervoorstelling over een bankroof in de oorlog. Nou is die trein van na de oorlog, maar goed
Hij zou dus vanaf de Maliebaan via Zwolle (hotemetoten oppikken) en Deventer naar Almelo toe gaan. Helaas gooide een seinstoring op de Veluwelijn roet in het eten. Mijn plan om bij Wijhe te gaan staan gooide ik dan ook al snel overboord, en met enig denkwerk kwam ik tot de conclusie dat ie dan wel over Apeldoorn moest komen (hij was namelijk al met -20 uit Amersfoort richting de Koppelpoort vertrokken). Daarom maar naar de IJsselbrug in Flesstad gereden, alwaar mijn drone het luchtruim koos. Nog geen vijf minuten later kon ik daarmee deze foto maken:
Aangezien er nogal wat volk in Zwolle in zou stappen werd vanuit Deventer alsnog koers gezet naar Zwolle. Met een vertraging van een goede tien minuten kwam de motorwagen alsnog op de plek waar ik hem wou hebben: bij de molen in Wijhe.
Uiteindelijk was de trein toch nog mooi op tijd in Almelo, waar aardig wat mensen stonden te wachten. In Wierden stonden trouwens ook wel 50-100 man op het perron
Welke van de twee foto's vinden jullie het beste? Ik kan niet kiezen namelijk....
Naam in de foto's is omdat ik ze nog in moet zenden voor een wedstrijd
[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 22-08-2017 19:47:15 ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDeaDLocK2K
Bier.Een bedrijf of organisatie opheffen lijkt me niet zo opportuun maar ik vind wel dat de personen die dit soort dingen goedgekeurd hebben, en misschien ook de directie, want die zijn tenslotte niet geschikt voor hun functie, per definitie, als dit soort dingen gebeuren.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ze niet wisten dat dat niet toegestaan was moeten ze allebei NU Meteen opgeheven worden, want dan zijn ze totaal ongeschikt om sowieso data te verwerken, dat zul je met me eens zijn
Om nou iedere keer een nieuw overheidsorgaan op te richten dat verantwoordelijk is voor alle studentenuitkeringen enzo vind ik een beetje ver gaan, dan is het 12 keer per jaar een naamsveranderingen en zijn zo de drieletterige afkortingen opBier.b2py
Beton!Ik zat dit afgelopen week met deels open mond te lezen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)rs-12567456-a1570263quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Eens met hele bericht maar toevoeging: Bij 2 de opmerking dat daar de privacy-illusie zit.
Ik ben nog *niemand* tegengekomen op onze 120k unieke bezoekers per maand websites die ik niet kan tracken of volgen. Van zeven unieke browserkenmerken (en er zijn er meer) en bepaalde instellingen kan ik dus gewoon zien "Jaap op z'n laptop, Jaap op z'n telefoon, Jaap op z'n tablet". Dit kan Fok! ook eenvoudig voor niet ingelogde gebruikers.
De kans dat er een collision plaatsvindt is verwaarloosbaar klein en komt 'ie toch voor: Daar is de statistische marge voor uitgevonden, die wordt 0,00001% groter ofzo.
De echte evil komt wanneer al deze gegevens aan elkaar gekoppeld worden. En dan is dat alleen nog maar de vrije markt. Ondanks mijn ietwat obscure achternaam ben ik niet de enige met *exact* dezelfde naam op deze wereld, onafhankelijk van elkaar heeft een tak van de familie die 200 jaar geleden is afgesplitst een van hun jongens dezelfde gegeven. Ik ga een beetje klussen op internet, schuif het hem in de schoenen want ik heb via FB z'n geboortedatum, de blije gozert heeft ergens een foto van z'n rijbewijs die hij net gehaald heeft gepost ofzo, het kan nog veel makkelijker allemaal maar ik wil niet aanzetten tot criminaliteit. Als al die data allemaal aan elkaar gekoppeld is dan gewoon te koop (een groot gedeelte is nu al te koop, er zijn tegenwoordig bedrijven met miljardenomzetten en dan heb ik het over bedrijven waar je nog nooit van gehoord hebt, echt niet in de verste verte), je kan archieven van iemands online identiteit uitpluizen tot jaren geleden. Het internet vergeet niet.
Daar zit het cruciale punt; Het is net als roken. Mensen realiseren zich niet vanzelf dat wat we precies allemaal aan het doen zijn, enorme consequenties kan hebben. En de verkiezing van Trump is daar het beste voorbeeld van. Wat je ook van de man vindt, goed óf slecht, dat boeit hierin niet. Hij heeft gewonnen vanwege de niet zelfbewuste algoritmes die bepalen welk "nieuws" jij ziet omdat het dingen prioriteert waarvan bekend is dat een groot gedeelte van de eerdere lezers daardoor langer op Facebook bleven hangen, wat meer advertentie-inkomsten oplevert.
Een enorme rant maar ja, stokpaardje.
Ik ben niet tegen datavergaring trouwens, ik ben een groot voorstander van big data. Nog nooit hadden we zoveel ruwe data ter beschikking waarmee we eindelijk basale vragen kunnen beantwoorden in veel takken van de wetenschap, waarvan de medische misschien wel de belangrijkste is. Maar alles onder de strikte voorwaarden van onze rechtsstaat.DeaDLocK2K
Bier.Oh jah, hier moest ik nog een vileine tweet over doen! Thanks for the reminderquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zat dit afgelopen week met deels open mond te lezen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)rs-12567456-a1570263Bier.Dr_Flash
CubeMeisterHoe je het ook wendt of keert, er is door beide organisaties niet alleen frauduleus gehandeld, maar ook OPZETTELIJK frauduleus gehandeld. Wie heeft er dus "wat uit te leggen"?quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een bedrijf of organisatie opheffen lijkt me niet zo opportuun maar ik vind wel dat de personen die dit soort dingen goedgekeurd hebben, en misschien ook de directie, want die zijn tenslotte niet geschikt voor hun functie, per definitie, als dit soort dingen gebeuren.
Om nou iedere keer een nieuw overheidsorgaan op te richten dat verantwoordelijk is voor alle studentenuitkeringen enzo vind ik een beetje ver gaan, dan is het 12 keer per jaar een naamsveranderingen en zijn zo de drieletterige afkortingen opSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenb2py
Beton!Adembenemendquote:Dr_Flash
CubeMeisterOh ja die heb ik ook gehad ja. Als een Spoordeelweken op staat heeft iedereen er ineens een stuk minder jeuk aan, wel? Ik lig er niet zo wakker van iig. Ben nog net niet paranoïde zoals F&Squote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zat dit afgelopen week met deels open mond te lezen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)rs-12567456-a1570263SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja die heb ik ook gehad ja. Als een Spoordeelweken op staat heeft iedereen er ineens een stuk minder jeuk aan, wel? Ik lig er niet zo wakker van iig. Ben nog net niet paranoïde zoals F&SIk lig niet zo wakker van deze individuele actie. Ik lig wel wakker van het verkopen van de adresgegevens door PostNL. Voor criminelen een klein kunstje om ze zo te verkrijgen, via FB beetje cross referencen, hey kijk, daar kunnen we nu veilig inbreken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bier.Peter
byeToffe foto's!quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 19:36 schreef dennistd het volgende:
Vandaag kwam de DE-I 41 van het Spoorwegmuseum naar Almelo toe om daar te dienen als decorstuk bij een theatervoorstelling over een bankroof in de oorlog. Nou is die trein van na de oorlog, maar goed
Hij zou dus vanaf de Maliebaan via Zwolle (hotemetoten oppikken) en Deventer naar Almelo toe gaan. Helaas gooide een seinstoring op de Veluwelijn roet in het eten. Mijn plan om bij Wijhe te gaan staan gooide ik dan ook al snel overboord, en met enig denkwerk kwam ik tot de conclusie dat ie dan wel over Apeldoorn moest komen (hij was namelijk al met -20 uit Amersfoort richting de Koppelpoort vertrokken). Daarom maar naar de IJsselbrug in Flesstad gereden, alwaar mijn drone het luchtruim koos. Nog geen vijf minuten later kon ik daarmee deze foto maken:
[ afbeelding ]
Aangezien er nogal wat volk in Zwolle in zou stappen werd vanuit Deventer alsnog koers gezet naar Zwolle. Met een vertraging van een goede tien minuten kwam de motorwagen alsnog op de plek waar ik hem wou hebben: bij de molen in Wijhe.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk was de trein toch nog mooi op tijd in Almelo, waar aardig wat mensen stonden te wachten. In Wierden stonden trouwens ook wel 50-100 man op het perron
Welke van de twee foto's vinden jullie het beste? Ik kan niet kiezen namelijk....
Naam in de foto's is omdat ik ze nog in moet zenden voor een wedstrijd
Bij foto 1 is het jammer dat de lebuïnuskerk en bergkerk er niet op staan, Deventer is matig herkenbaar, maar wel een goede foto verder.
De Wijhese molen staat er goed op, de wagen zelf staat hier ook beter op en omdat het zo'n geweldig dorp is... ga ik daarvoordagDr_Flash
CubeMeisterMja, maar dat ligt voor het grootste deel wel aan dat mensen veel te veerl delen. Niet zo zeer aan PostNLquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 20:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik lig niet zo wakker van deze individuele actie. Ik lig wel wakker van het verkopen van de adresgegevens door PostNL. Voor criminelen een klein kunstje om ze zo te verkrijgen, via FB beetje cross referencen, hey kijk, daar kunnen we nu veilig inbreken.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.Bij PostNL is het problematisch omdat dat zou betekenen dat ze de NAW gegevens harvesten van de enveloppen, en masse. Dat is voor statistiek niet erg, daar kan je echt heel mooi mee voorspellen wanneer er een bode bij of af kan. Maar het doorverkopen ervan zonder toestemming... FB heeft boetes gehad voor minder eah. Ik kan niet kiezen van wie ik wel en geen post wil over het algemeen. Ik kan niet white-listen bijvoorbeeld.Bier.Bij deze samenwerking tussen IKEA en PostNL word er alleen een adressenbestand gebruikt door PostNL. Namen, anders dan "de bewoners van", worden niet gebruikt. Daarnaast heeft IKEA deze gegevens niet. IKEA levert gidsen aan PostNL waarna Postnl deze gidsen van een adres voorziet.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bij PostNL is het problematisch omdat dat zou betekenen dat ze de NAW gegevens harvesten van de enveloppen, en masse. Dat is voor statistiek niet erg, daar kan je echt heel mooi mee voorspellen wanneer er een bode bij of af kan. Maar het doorverkopen ervan zonder toestemming... FB heeft boetes gehad voor minder eah. Ik kan niet kiezen van wie ik wel en geen post wil over het algemeen. Ik kan niet white-listen bijvoorbeeld.DeaDLocK2K
Bier."Volgens een woordvoerder van PostNL is de samenwerking met Ikea uniek door de grote omvang, maar levert het postbedrijf vaker adressenbestanden aan bedrijven. „Het is een van de zakelijke oplossingen die wij aanbieden.”quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Bij deze samenwerking tussen IKEA en PostNL word er alleen een adressenbestand gebruikt door PostNL. Namen, anders dan "de bewoners van", worden niet gebruikt. Daarnaast heeft IKEA deze gegevens niet. IKEA levert gidsen aan PostNL waarna Postnl deze gidsen van een adres voorziet.
Dus.Bier.James1988
SchommelbotenloverEen adressenbestand (straat + huisnummer + postcode + plaats) kun je toch op zo ongeveer elke straathoek krijgen? Pas als er persoonsgegevens in staan wordt het een andere zaak, maar dat is hier niet het geval.DeaDLocK2K
Bier.Het zijn persoonsgegevens. Met ingang van mei volgend jaar valt je BSN ook niet meer onder "beschermde persoonsgegevens" waar jij op doelt. Wat is het volgende ding?quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:08 schreef James1988 het volgende:
Een adressenbestand (straat + huisnummer + postcode + plaats) kun je toch op zo ongeveer elke straathoek krijgen? Pas als er persoonsgegevens in staan wordt het een andere zaak, maar dat is hier niet het geval.Bier.Adressen zijn toch niet echt geheim? Die kan je zo verzamelen door gewoon rond te lopen of bijvoorbeeld te kijken op http://postcodebijadres.nl/oudegracht+utrecht etc.DeaDLocK2K
Bier.Dat is juridisch iets heel anders. Je kan daar in Nederland trouwens ook gedeeltelijk Google Maps voor gebruiken. Nog steeds niet hetzelfde. En al helemaal omdat een adres geen naam impliceert. Tenminste, niet bij mij en dat wil ik ook graag zou houden. Ik wil helemaal geen post, als er nu wat ligt weet ik dat het wél belangrijk is.
En dat is trouwens precies de instelling waar ik het over had, Sebastiaan92. "Valt wel mee" en "Eén stap verder kan geen kwaad". En toen was het 2007 en stonden er meer camera's gericht op het appartement waar 1984 is geschreven dat het in het fucking boek zelf had. Er zouden juist aan de lopende band alarmbellen bij je moeten afgaan. Waarom moet ik me als onschuldige Nederlander die het land (of de douane-unie, wat jij wil) verlaat, daar toestemming van de fucking overheid voor hebben?Bier.Ik zeg nergens dat een stap verder voor mij ook oké is. Adres + naam weggeven gaat mijn inderdaad ook te ver. Maar volgens mij gaat het bij de adressenbestanden van PostNL puur om adressen, en niet om de namen. Dat kan je ook wel merken aan de mailingen van grote bedrijven waarbij er veelvuldig "aan de bewoners van" op de envelop staat. Post geadresseerd aan mijn naam en adres heb ik nog nooit ontvangen zonder dat ik zelf mijn naam bekend heb gemaakt bij het betreffende bedrijf.derLudolf
allround beunhaasWaaat? Met je bsn kun je best veel, te veel.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het zijn persoonsgegevens. Met ingang van mei volgend jaar valt je BSN ook niet meer onder "beschermde persoonsgegevens" waar jij op doelt. Wat is het volgende ding?
Bij zelfstandige ondernemers is het btw nummer gelijk aan het BSN nummer, dat gaf best veel trammelant voor die mensen.Kranplätze müssen verdichtet seindinsdag 22 augustus 2017 @ 21:35:06 #100DeaDLocK2K
Bier.Deze stap is in principe al te ver. Er is gewoon wetgeving over. Dat bepaalde informatie inherent beschikbaar is betekent niet dat je er mee mag doen wat je wilt. Zou nogal wat zijn zegquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik zeg nergens dat een stap verder voor mij ook oké is. Adres + naam weggeven gaat mijn inderdaad ook te ver. Maar volgens mij gaat het bij de adressenbestanden van PostNL puur om adressen, en niet om de namen. Dat kan je ook wel merken aan de mailingen van grote bedrijven waarbij er veelvuldig "aan de bewoners van" op de envelop staat. Post geadresseerd aan mijn naam en adres heb ik nog nooit ontvangen zonder dat ik zelf mijn naam bekend heb gemaakt bij het betreffende bedrijf.Bier.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: