abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:00:31 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173357909
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:52 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dát zijn pas echt kneuzenkermissen. Van die verenigingen die er prat op gaan dat ze niet corporaal zijn en niet ontgroenen. Daar verzamelen zich echt vrijwel alleen de anti-sociale typjes, die ook een keer een biertje willen drinken.

Bij het korps heb je tenminste nog mensen die er zitten, omdat hun ouders rijk zijn en die ze verteld hebben dat het erbij hoort. Net als mensen uit de middenklasse die het zien als hun ticket naar boven.
Weetje wat pas kneuzen zijn. Types die veilig anoniem op een of ander forumpje gaan roepen dat allerlei willekeurige mensen, die zijn niet kennen, kneuzen zijn omdat ze een bepaalde voorkeur hebben om hun vrije tijd/sociaal leven in te richten. :')
pi_173357967
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Weetje wat pas kneuzen zijn. Types die veilig anoniem op een of ander forumpje gaan roepen dat allerlei willekeurige mensen, die zijn niet kennen, kneuzen zijn omdat ze een bepaalde voorkeur hebben om hun vrije tijd/sociaal leven in te richten. :')
je klinkt een beetje butthurt
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:15:58 #103
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173358216
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:52 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Bij het korps heb je tenminste nog mensen die er zitten, omdat hun ouders rijk zijn en die ze verteld hebben dat het erbij hoort. Net als mensen uit de middenklasse die het zien als hun ticket naar boven.
Met een geweer door het zand rollen hoort bij het studentenleven? Wat?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:20:56 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173358301
quote:
5s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

Met een geweer door het zand rollen hoort bij het studentenleven? Wat?
Dat is de "studentenweerbaarheid"
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:22:39 #105
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173358336
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is de "studentenweerbaarheid"
Het korps zijn geen studenten maar militairen ;) daar moet je dus niet zijn als je wilt gaan studeren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:23:16 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173358348
quote:
12s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het korps zijn geen studenten maar militairen ;) daar moet je dus niet zijn als je wilt gaan studeren.
Oh wacht :D
pi_173358495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Weetje wat pas kneuzen zijn. Types die veilig anoniem op een of ander forumpje gaan roepen dat allerlei willekeurige mensen, die zijn niet kennen, kneuzen zijn omdat ze een bepaalde voorkeur hebben om hun vrije tijd/sociaal leven in te richten. :')
Veilig anoniem. :D

Doodsbang ben ik voor die leden inderdaad. Ik schijt mijn broek al vol als ik langs zo'n huis loop.

quote:
5s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

Met een geweer door het zand rollen hoort bij het studentenleven? Wat?
Onnodige verfransing doe ik niet aan mee, daarom schrijf ik "korps" en spreek het ook zo uit.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:33:17 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173358557
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:30 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Veilig anoniem. :D

Doodsbang ben ik voor die leden inderdaad. Ik schijt mijn broek al vol als ik langs zo'n huis loop.
Mooi, dat durf je vast wel op een borrelavondje uit te komen leggen waarom die mensen kneuzen zijn.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:34:12 #109
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173358581
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:30 schreef AnanYaw het volgende:
Onnodige verfransing doe ik niet aan mee, daarom schrijf ik "korps" en spreek het ook zo uit.
Taal is niet echt jouw ding of wel?
quote:
Wat is juist: corps of korps?

Corps en korps bestaan allebei, maar hebben niet dezelfde betekenis.

Korps in de betekenis 'lettergrootte' is met een k. Daarnaast wordt korps gebruikt voor een troepeneenheid en in bijvoorbeeld muziekkorps.

Corps met een c is vaak een verkorting van studentencorps ('traditionele studentenvereniging'); verder komt corps voor in de Franse woordgroepen corps de ballet en corps diplomatique en is het een term voor 'kracht en bouquet van wijn'.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173358690
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mooi, dat durf je vast wel op een borrelavondje uit te komen leggen waarom die mensen kneuzen zijn.
Is dat een uitnodiging? Gezellig! :D

quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Taal is niet echt jouw ding of wel?

[..]

Dit was mij bekend, maar toch bedankt. ^O^
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:41:59 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173358717
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:40 schreef AnanYaw het volgende:
Dit was mij bekend, maar toch bedankt.
Dat betwijfel ik. Maar dat je moeite hebt met taal is niets om je voor te schamen. Dat hebben wel meer mensen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:44:51 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173358777
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:40 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Is dat een uitnodiging? Gezellig! :D

Ik ben al meer dan 10 jaar afgestudeerd maar morgenavond toevallig een reunistenavond ter afsluiting van de introweek. Dus morgenavond uurtje of 9 aan de Keizersgracht 17 te Eindhoven.
pi_173358962
Je ouders denken alleen aan je studieresultaten, maar je studententijd is veel meer dan dat. Ga alles lekker doen en proberen. Ontdek jezelf. Ontwikkel jezelf. Wordt zelfstandig. Leer het leven kennen. Maak lol.
Niet volgend jaar doen, nu doen!
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 12:11:05 #114
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_173359324
Dan ga je bij een vereniging of niet. Het is allemaal jou keuze vanaf nu. Ga zo snel mogelijk op kamers en leef je eigen leven niet die van jou ouders.
pi_173359810
quote:
12s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Maar dat je moeite hebt met taal is niets om je voor te schamen. Dat hebben wel meer mensen.
Lief! :*

quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben al meer dan 10 jaar afgestudeerd maar morgenavond toevallig een reunistenavond ter afsluiting van de introweek. Dus morgenavond uurtje of 9 aan de Keizersgracht 17 te Eindhoven.
Ja, dacht al dat jij al een tijdje geen lid meer was. Helaas, dan ben ik in het prachtige Amsterdam.
pi_173360754
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:30 schreef AnanYaw het volgende:
Onnodige verfransing doe ik niet aan mee, daarom schrijf ik "korps" en spreek het ook zo uit.
Wat heeft Frans ermee te maken? :')
Play hard, go pro.
pi_173360839
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:20 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Wat heeft Frans ermee te maken? :')
Ik weet het niet, waarom denk je dat leden het uitspreken als "koor"?
pi_173360865
quote:
10s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:24 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik weet het niet, waarom denk je dat leden het uitspreken als "koor"?
Van het Latijnse 'corpus' misschien?
Play hard, go pro.
pi_173360877
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:25 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Van het Latijnse 'corpus' misschien?
Ja, want het latijnse 'corpus' spreek je zo uit?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:59:10 #120
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173361445
Ah, nog een taallesje van AnanYaw. Wat een opmerkelijk figuur is het ook.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173361582
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:46 schreef Aethereal het volgende:
Daarnaast: waarom ga je bij een vereniging als je niet naar de borrels wilt komen :?
Een vereniging is meer dan borrels. Bovendien gaat het ook om de frequentie. Iedere week/twee keer per week. Sommigen willen gewoon één keer in de maand, of drie keer per jaar, weet jij veel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:22:03 #122
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173361967
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een vereniging is meer dan borrels. Bovendien gaat het ook om de frequentie. Iedere week/twee keer per week. Sommigen willen gewoon één keer in de maand, of drie keer per jaar, weet jij veel.
Ja, dan moet je dus geen lid worden van een vereniging maar gewoon drie keer per jaar zelf een borrel organiseren voor al je facebookvrienden. Zal vast heel bruisend worden.

Als je op zoek bent naar iets meer activiteiten dan is het verstandig om misschien andere keuzes te maken ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173364279
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is de "studentenweerbaarheid"
:D :') _!

geeft al aan hoe triest die lui zijn door krampachtig mee te doen met dit soort dingen om er maar bij te mogen horen.
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:07:55 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173364595
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:53 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

:D :') _!

geeft al aan hoe triest die lui zijn door krampachtig mee te doen met dit soort dingen om er maar bij te mogen horen.
Het is gewoon een hobby.
pi_173373959
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:52 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dát zijn pas echt kneuzenkermissen. Van die verenigingen die er prat op gaan dat ze niet corporaal zijn en niet ontgroenen. Daar verzamelen zich echt vrijwel alleen de anti-sociale typjes, die ook een keer een biertje willen drinken.

Bij het korps heb je tenminste nog mensen die er zitten, omdat hun ouders rijk zijn en die ze verteld hebben dat het erbij hoort. Net als mensen uit de middenklasse die het zien als hun ticket naar boven.
Het corps is niet het korps, en nee ik ben er nooit lid geweest.
Ontgroenen is niet nodig voor een leuke jaarband. Via een dispuut kan je ook wekelijks bij elkaar komen en borrelen, en vrienden maken. Heb je geen ontgroening of jasje-dasje voor nodig.
pi_173375570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:53 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

:D :') _!

geeft al aan hoe triest die lui zijn door krampachtig mee te doen met dit soort dingen om er maar bij te mogen horen.
Ja man heel triest, beetje wacht staan voor de koning bij officiële gelegenheden. Echt supertriest die pro paprika's :')
Play hard, go pro.
pi_173377609
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dan moet je dus geen lid worden van een vereniging maar gewoon drie keer per jaar zelf een borrel organiseren voor al je facebookvrienden. Zal vast heel bruisend worden.

Als je op zoek bent naar iets meer activiteiten dan is het verstandig om misschien andere keuzes te maken ;)
Je pikt er maar gewoon wat en vergroot dat uit. Een vereniging is (of beter gezegd: kan) veel meer dan borrels alleen zijn.

Wat veel mensen tegenstaat is het verplichte karakter ervan en de frequentie. En er zijn zeker wel verenigingen waarbij je verplicht wordt om te borrelen. Dan kunnen sommigen leuk hun anekdotische bewijs aanbrengen door te stellen dat het 'bij hun vereniging niet zo is', maar dat doet niets af aan het initiële punt; dat er verenigingen zijn waarbij je studie er echt wel onder gaat lijden (in academische zin). Dat sommigen daar de voorkeur aan geven, bv. vanwege sociaal-emotionele ontwikkeling is een ander verhaal.

Sommigen doen hier alsof iedereen die niet minstens één keer per week compleet lam gaat, direct een niet-sociale, saaie kneus is. Precies dergelijke hooghartige, elitaire reacties maken dat studentenverenigingen (en er zijn ook zat goede studieverenigingen) een slechte naam krijgen. En dat terwijl er genoeg normale studentenverenigingen zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_173377719
Hoezo ligt het aan de vereniging als je studie eronder lijdt? De vereniging heeft er ook niks aan als jij je studie niet haalt. De mensen die hun studie niet halen omdat ze de hele dag niets doen halen hunstudie ook niet als ze geenlud warengeworden. Volgens mij is er zelfs eenstudie geweest waaruit bleek dat leden betere studieresultaten halen maar dat zou ik even terug moeten zoeken.
Play hard, go pro.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:06:52 #129
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173380926
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je pikt er maar gewoon wat en vergroot dat uit. Een vereniging is (of beter gezegd: kan) veel meer dan borrels alleen zijn.

Wat veel mensen tegenstaat is het verplichte karakter ervan en de frequentie. En er zijn zeker wel verenigingen waarbij je verplicht wordt om te borrelen. Dan kunnen sommigen leuk hun anekdotische bewijs aanbrengen door te stellen dat het 'bij hun vereniging niet zo is', maar dat doet niets af aan het initiële punt; dat er verenigingen zijn waarbij je studie er echt wel onder gaat lijden (in academische zin). Dat sommigen daar de voorkeur aan geven, bv. vanwege sociaal-emotionele ontwikkeling is een ander verhaal.

Sommigen doen hier alsof iedereen die niet minstens één keer per week compleet lam gaat, direct een niet-sociale, saaie kneus is. Precies dergelijke hooghartige, elitaire reacties maken dat studentenverenigingen (en er zijn ook zat goede studieverenigingen) een slechte naam krijgen. En dat terwijl er genoeg normale studentenverenigingen zijn.
Natuurlijk zijn er verenigingen waar men 1 tot 4x per week (al dan niet verplicht) borrelt of een andere activiteit doet. Dat is ook de lol van die vereniging. Mensen worden lid van een club die bruist en leeft omdat ze op zoek zijn naar die reuring.

Jij zegt vervolgens dat "de studie er onder te lijden heeft". Met alle respect: als je niet een paar keer per week kan zuipen / lol maken zonder dat het je lukt om je puntjes te scoren met mooie cijfers, beschik je waarschijnlijk niet over de cognitieve capaciteiten en discipline die wel nodig is op de universiteit. Studeren is een voorrecht en een mooie vrijetijdsbesteding. Maar ook niet veel meer dan dat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173384367
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je pikt er maar gewoon wat en vergroot dat uit. Een vereniging is (of beter gezegd: kan) veel meer dan borrels alleen zijn.

Wat veel mensen tegenstaat is het verplichte karakter ervan en de frequentie. En er zijn zeker wel verenigingen waarbij je verplicht wordt om te borrelen. Dan kunnen sommigen leuk hun anekdotische bewijs aanbrengen door te stellen dat het 'bij hun vereniging niet zo is', maar dat doet niets af aan het initiële punt; dat er verenigingen zijn waarbij je studie er echt wel onder gaat lijden (in academische zin). Dat sommigen daar de voorkeur aan geven, bv. vanwege sociaal-emotionele ontwikkeling is een ander verhaal.

Sommigen doen hier alsof iedereen die niet minstens één keer per week compleet lam gaat, direct een niet-sociale, saaie kneus is. Precies dergelijke hooghartige, elitaire reacties maken dat studentenverenigingen (en er zijn ook zat goede studieverenigingen) een slechte naam krijgen. En dat terwijl er genoeg normale studentenverenigingen zijn.
Jij wordt ergens lid dus beslis je zelf hoe vaak je komt. Bij mijn eigen vereniging was de borrel geen harde verplichting, dus was ik er minder vaak. Je beslist zelf hoe bont je het maakt. Dat sommigen dan moeilijk gaan doen is hun probleem, maar als ik tentamens heb dan kan ik niet, punt. Vier keer per week op de borrel staan is nog altijd een keuze.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:46:26 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173385989
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Jij wordt ergens lid dus beslis je zelf hoe vaak je komt. Bij mijn eigen vereniging was de borrel geen harde verplichting, dus was ik er minder vaak. Je beslist zelf hoe bont je het maakt. Dat sommigen dan moeilijk gaan doen is hun probleem, maar als ik tentamens heb dan kan ik niet, punt. Vier keer per week op de borrel staan is nog altijd een keuze.
De meeste verenigingen zijn ook vrij open over de mate van verplichtingen. Dus ook daar ben je zelf bij. Doorgaans is het hoe conservatiever/traditioneler een vereniging is, hoe meer verplichtingen er zijn. Iedereen weet dus waar hij aan begint.
pi_173388719
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:06 schreef Ryon het volgende:

Jij zegt vervolgens dat "de studie er onder te lijden heeft". Met alle respect: als je niet een paar keer per week kan zuipen / lol maken zonder dat het je lukt om je puntjes te scoren met mooie cijfers, beschik je waarschijnlijk niet over de cognitieve capaciteiten en discipline die wel nodig is op de universiteit. Studeren is een voorrecht en een mooie vrijetijdsbesteding. Maar ook niet veel meer dan dat.
Nou, zo makkelijk is het ook weer niet.

Zelf trouwens nooit behoefte gehad aan een vereniging, ik hou niet van groepsgedrag. Wel van vrienden.
pi_173389550
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:03 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nou, zo makkelijk is het ook weer niet.

Zelf trouwens nooit behoefte gehad aan een vereniging, ik hou niet van groepsgedrag. Wel van vrienden.
Verschilt per vereniging in hoeverre je geacht wordt met iedereen mee te lopen of mee te doen als iedereen in de sloot springt. Er zijn gelukkig ook verenigingen waar men niet al te moeilijk doet met ontgroeningen en weet ik het wat allemaal om 'er bij te horen'.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:25:57 #134
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173402822
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:03 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nou, zo makkelijk is het ook weer niet.

Zelf trouwens nooit behoefte gehad aan een vereniging, ik hou niet van groepsgedrag. Wel van vrienden.
Als je een studie hebt gekozen die past bij je talenten en interesses dan is het echt geen hogere wiskunde. Zelfs niet als je hogere wiskunde studeert. Kwestie van de juiste keuze maken en met plezier naar colleges toegaan.

Als student heb je zat tijd om je zelf buiten de muren van de universiteit (of desnoods hogeschool) te ontplooien. Dat kan zijn door een bijbaantje maar ook door lekker te gaan bieren op de lokale toko. Die keuze mag iedereen zelf maken, zolang je maar van je zolderkamertje afkomt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173403111
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je een studie hebt gekozen die past bij je talenten en interesses dan is het echt geen hogere wiskunde. Zelfs niet als je hogere wiskunde studeert. Kwestie van de juiste keuze maken en met plezier naar colleges toegaan.

Als student heb je zat tijd om je zelf buiten de muren van de universiteit (of desnoods hogeschool) te ontplooien. Dat kan zijn door een bijbaantje maar ook door lekker te gaan bieren op de lokale toko. Die keuze mag iedereen zelf maken, zolang je maar van je zolderkamertje afkomt.
Ik zal toegeven dat een student veel minder tijd kwijt is aan studeren dan een werknemer met een full-time baan (dat geldt voor de meeste studies tenminste).

Maar ik vind het niet makkelijk. Je moet wel de discipline kunnen opbrengen om zelfstandig te werken, genoeg discipline en creativiteit voor het schrijven van scripties, veel nieuwe stof tot je nemen in een relatief korte tijd, goed presteren op examens, presentaties geven.

Minder uren maar wel relatief veel moeite vergeleken met een routinebaan waar je alle kneepjes tot in detail kent maar gewoon je trucje herhaalt.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:28:50 #136
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173403558
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:49 schreef Libertarisch het volgende:
Maar ik vind het niet makkelijk. Je moet wel de discipline kunnen opbrengen om zelfstandig te werken, genoeg discipline en creativiteit voor het schrijven van scripties, veel nieuwe stof tot je nemen in een relatief korte tijd, goed presteren op examens, presentaties geven.

Studeren is niet voor iedereen weggelegd. De toelatingseisen van universiteiten zijn ook vrij streng. In zoverre dat een groot deel van Nederland (op dit moment meer dan 90% maar dat percentage daalt gestaag) nooit een universiteit van binnen ziet.

Ik beweer ook niet dat iedereen fluitend door elke studie heen kan wandelen, dat hangt heel erg van iemand zijn vaardigheden en talenten af. Maar studenten die op wo denkniveau zitten en een richting kiezen die bij hun talenten en interesses past zullen echt geen zware tijd hebben op de universiteit. Studeren is namelijk een voorrecht, geen straf. Een tentamen maken is een beetje als het oplossen van een sudoku. Een ingewikkelde puzzel waar je lekker je hersenen op kan laten kraken. Als je geen plezier beleeft aan de studiematerie, zul je kritisch moeten zijn of je wel op je plek bent.

Als je goed op je plek zit dan is het voor een beperkt aantal studenten (iets minder dan 10%) verstandig om ook te gaan oriënteren op het verenigingslidmaatschap. Dat is - eveneens als het studeren - niet voor iedereen weggelegd. Daarbij hangt er ook vanaf of je de juiste vereniging kiest. De meest exclusieve verenigingen (de studentencorpora bijvoorbeeld) kennen een cultuur die slechts aansprekend is voor een zeer beperkt deel van de studentenpopulatie. Rond de 1% van het totaal aan studenten is daar ook maar lid van. Vaak weet je na het bezoeken van één borrel al of het iets voor je is. Maar het is niet dat je daarmee je studie vergooid. Ik haalde zelf ook makkelijk 120 studiepunten per jaar naast dat ik zes dagen per week (zondag rustdag natuurlijk) actief was op andere dingen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173406517
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

De meest exclusieve verenigingen (de studentencorpora bijvoorbeeld) kennen een cultuur die slechts aansprekend is voor een zeer beperkt deel van de studentenpopulatie. Rond de 1% van het totaal aan studenten is daar ook maar lid van.
Toch is die 1% wel bepalend voor het beeld van alle (zowel studenten- als studie-)verenigingen. Ook recentelijk gaat het in het nieuws weer over de misstanden bij sommige ontgroeningen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_173406537
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik haalde zelf ook makkelijk 120 studiepunten per jaar naast dat ik zes dagen per week (zondag rustdag natuurlijk) actief was op andere dingen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Jij zegt vervolgens dat "de studie er onder te lijden heeft". Met alle respect: als je niet een paar keer per week kan zuipen / lol maken zonder dat het je lukt om je puntjes te scoren met mooie cijfers, beschik je waarschijnlijk niet over de cognitieve capaciteiten en discipline die wel nodig is op de universiteit.
Dit is echt ver bezijden de realiteit. Probeer niet je eigen luilekkerland (ik kan alleen maar denken dat je een veel te makkelijke studie hebt gekozen) te projecteren op de hele studentenpopulatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:29:21 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173406604
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:39 schreef Libertarisch het volgende:
Ik zit straks in mijn 7e jaar heb studieschuld van 57k nergens spijt van.
Komt nog wel. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173407357
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Komt nog wel. :)
57k over 15 jaar is 317E/maand. Als je gewoon een fatsoenlijke studie hebt gedaan kun je dat prima opbrengen.
Play hard, go pro.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:28:10 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173409338
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:36 schreef Aethereal het volgende:

[..]

57k over 15 jaar is 317E/maand. Als je gewoon een fatsoenlijke studie hebt gedaan kun je dat prima opbrengen.
57K is best veel geld om af te lossen. In hoeveel termijnen je het ook betaald.
Spaar maar eens 57K bij elkaar.
BTDT :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173409491
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

57K is best veel geld om af te lossen. In hoeveel termijnen je het ook betaald.
Spaar maar eens 57K bij elkaar.
BTDT :)
BTDT?

Anyway aflossen is makkelijker dan sparen imo omdat het bij aflossen automatisch van je rekening afgaat; dan kun je het ook niet uitgeven. Bij sparen heb je heel snel van "ooh laat ik dit geld maar eens voor nutteloze dingen uitgeven en dan koop ik waar ik voor spaar een maandje later wel".

57k over 15 jaar is 10% van een modaal inkomen geloof ik met 300 per maand? Wel te doen toch voor iedereen?
Play hard, go pro.
pi_173409740
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:36 schreef Aethereal het volgende:

[..]

BTDT?

Anyway aflossen is makkelijker dan sparen imo omdat het bij aflossen automatisch van je rekening afgaat; dan kun je het ook niet uitgeven. Bij sparen heb je heel snel van "ooh laat ik dit geld maar eens voor nutteloze dingen uitgeven en dan koop ik waar ik voor spaar een maandje later wel".

57k over 15 jaar is 10% van een modaal inkomen geloof ik met 300 per maand? Wel te doen toch voor iedereen?
Klinkt als: been there done that.

57k is veel als je het geld niet kunt sparen om bijvoorbeeld een huis van te kopen. Dan zou ik toch liever geen of een heel lage studieschuld hebben en eerder weg zijn uit de sociale huur richting een koopwoning. Met dat aflossen heb je veel minder kans om iets op te bouwen wat dat betreft.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:49:23 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_173409757
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:36 schreef Aethereal het volgende:

[..]

57k over 15 jaar is 317E/maand. Als je gewoon een fatsoenlijke studie hebt gedaan kun je dat prima opbrengen.
Sure, maar je voelt het wel. Is toch weer 600 bruto. Huis kopen zit er ook niet in voorlopig en dan kan je weer een rug per maand weggooien aan huur.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:09:31 #145
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173410217
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

Dit is echt ver bezijden de realiteit. Probeer niet je eigen luilekkerland (ik kan alleen maar denken dat je een veel te makkelijke studie hebt gekozen) te projecteren op de hele studentenpopulatie.
Helaas, als je denkt dat ik mijn luilekkerland (?) projecteer 'op de hele studentenpopulatie' dan lees je mijn posts waarschijnlijk niet zorgvuldig genoeg. Ik stel iets wezenlijks anders. Ik heb meerdere studies afgerond en die zullen inderdaad te makkelijk zijn geweest. Waarom? Omdat ik al mijn studies uitkoos door te kijken naar mijn talenten, interesses en vaardigheden. Iets dat elke student zou kunnen doen. Wanneer er een goede match is dan rol je fluitend en met veel plezier door een studie heen. Als je te veel hooi op je vork hebt genomen is het verstandig om daarop te reflecteren en misschien andere keuzes te maken. Het is absoluut geen schande om een studie te kiezen die bij jouw talenten past. Als jij liever arts wordt, doe dat dan, ook al had je vader je liever als advocaat gezien. Het studeren wordt er aanzienlijk eenvoudiger en plezieriger door.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch is die 1% wel bepalend voor het beeld van alle (zowel studenten- als studie-)verenigingen. Ook recentelijk gaat het in het nieuws weer over de misstanden bij sommige ontgroeningen.
Dat zal allemaal wel. Bij een groot deel van de Nederlandse populatie wordt het beeld van de verenigingen bepaald o.g.v een paar berichten die in augustus/september het nieuws halen. Studenten die zich serieus oriënteren op de invulling van hun studententijd zijn over het algemeen verstandig genoeg om zich niet op die beperkte beeldvorming te baseren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:13:34 #146
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173410341
Wat betreft die studieschulden (in zoverre dat relevant is voor dit topic):

Een studieschuld betaal je af naar draagkracht. Als je niet heel veel verdient betaal je zelf niets (nul euro) per maand terug. Tegenwoordig (sinds de nieuwe wetgeving) is dat zelfs bij een modaalsalaris nog sterk gemaximaliseerd. Mijn inschatting is dat veel studenten die tussen 2012 en 2015 zijn afgestudeerd en schulden hebben van tussen de 30k en 80k een zeer aanzienlijk deel nooit zullen hoeven aflossen. De huidige generatie zal dat wel doen, maar omdat zij 35+ jaar hebben zullen ze er nooit echt wakker van liggen. Die 50 euro per maand voel je niet.

Als je een huis wilt kopen is het natuurlijk vervelend om een studieschuld te hebben. Maar als je praat met een hypotheekverstrekker zijn zelfs daar oplossingen voor. Moet je lekker allemaal zelf weten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173410682
Als je zicht hebt op een beetje fatsoenlijke baan zou ik me niet al te druk maken om een hoge studieschuld
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:26:05 #148
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173410719
Dit jaar op kamers.
Volgend jaar eventueel ergens lid worden.
Beetje suf, maar niet onverstandig. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173411012
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Komt nog wel. :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:36 schreef Aethereal het volgende:

[..]

57k over 15 jaar is 317E/maand. Als je gewoon een fatsoenlijke studie hebt gedaan kun je dat prima opbrengen.
Ik val onder het nieuwe stelsel. Ik betaal over 35 jaar af, 4% boven minimumloon van mijn salaris per maand. Ik kan ook het terugbetalen voor 5 jaar stopzetten wanneer ik wil. Wie dan leeft, die dan zorgt.

Leven!!!
pi_173411081
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:49 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sure, maar je voelt het wel. Is toch weer 600 bruto. Huis kopen zit er ook niet in voorlopig en dan kan je weer een rug per maand weggooien aan huur.
Nee hoor, over 35 jaar terugbetalen. Voel je niks van. Ik heb gewoon lekker van jullie belastingcenten geleefd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')