abonnement Unibet Coolblue
pi_173256759
Oke, dus ik heb woensdag m'n versleten Astra ingeruild voor een Peugeot 206 1.4 uit 2005. Fijne auto's, ik heb er al eens een gehad, maar de electronica is Frans. En dat merk je.

Zodra ik harder dan 15km/u ga rijden, krijg ik een STOP-melding en gaat het lampje van de handrem weer branden. Dat blijft 'ie doen totdat ik de auto weer uitzet. Ik dacht aan een los/versleten contactje, maar ik ben geen kei met deze dingen. Iemand een idee?
pi_173257252
Gekoppeld aan het verklikkerlampje STOP.
Wijst op:
- een (iets) aangetrokken handrem.
- een te laag remvloeistofniveau (als
het lampje ook bij losse handrem blijft branden).
- een storing in de elektronische remdrukregelaar
(REF), als het verklikkerlampje brandt in combinatie met het verklikkerlampje ABS.

Bovenstaande komt uit het instructieboekje van de 206.
pi_173257256
- weg -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sounddragon op 23-08-2017 13:34:12 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173341986
Waarschijnlijk slaat de computer die meldingen gewoon op, en kun je hem laten uitlezen, dan weet je precies wat er aan de hand is.

Ik hoop ook altjd op een los contactje, maar meestal heeft het lampje gewoon gelijk :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173346981
Ik zou gewoon teruggaan naar de garage waar je hem hebt ingeruild. Laat hun het maar uitzoeken
IT'er in hart en nieren
pi_173347033
Mijn 206 uit 99 heeft ook af en toe een brandend handremlampje. Vooral bij hobbels en snel door de bocht. Ik hecht er geen waarde aan aangezien alles prima werkt.

Vind de combinatie met Stop met apart. Daar moet je mee opletten, zou het even laten checken.
pi_173368505
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:33 schreef Coritchando het volgende:
Mijn 206 uit 99 heeft ook af en toe een brandend handremlampje. Vooral bij hobbels en snel door de bocht. Ik hecht er geen waarde aan aangezien alles prima werkt.

Vind de combinatie met Stop met apart. Daar moet je mee opletten, zou het even laten checken.
Controleer het niveau van je remvloeistof eens voor de grap.
Als het alleen bij hobbeltjes gebeurt zal de vloeistof wel schommelen waardoor de sensor tijdelijk droog staat en dus een melding geeft.
pi_173369714
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Controleer het niveau van je remvloeistof eens voor de grap.
Als het alleen bij hobbeltjes gebeurt zal de vloeistof wel schommelen waardoor de sensor tijdelijk droog staat en dus een melding geeft.
Ja, denk dat dat het is. Net boven minimum. Kon vandaag niks halen (behalve bij praxis van 13 euro per liter) dus morgen even op pad.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 20:04:50 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173369770
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:02 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ja, denk dat dat het is. Net boven minimum. Kon vandaag niks halen (behalve bij praxis van 13 euro per liter) dus morgen even op pad.
Je zou je ook af kunnen vragen waar die remvloeistof is gebleven. :)
In het beste geval zijn je blokkies/schijven bijna op.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 20:07:40 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173369842
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je zou je ook af kunnen vragen waar die remvloeistof is gebleven. :)
In het beste geval zijn je blokkies/schijven bijna op.
Of de remslangen uitgezet door veelvuldig gebruik.. of een combi van beide..
Of lekkende/zwetende remcilinders..
pi_173371101
Of krenterig gevuld.

Ga hem nu op max zetten en in de gaten houden, even streepje erop. Op de grond geen olie (altijd zelfde parkeerplek) dus dat zal wel meevallen.

Maandje of 3/4, dan gaat de auto weer weg. Dus we zullen zien.
pi_173371416
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:54 schreef Coritchando het volgende:
Of krenterig gevuld.

Ga hem nu op max zetten en in de gaten houden, even streepje erop. Op de grond geen olie (altijd zelfde parkeerplek) dus dat zal wel meevallen.

Maandje of 3/4, dan gaat de auto weer weg. Dus we zullen zien.
geen goed plan ,controleer eerst je remblokken even .

doordat je blokken slijten ,zakt het remvloeistofpeil in t reservoir.
als je de remblokken vervangt stijgt het peil weer.
blijf je nu doorrijden met versleten remblokken ,kun je binnenkort je blokken en schijven vervangen.
pi_173371854
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:04 schreef vronie het volgende:

[..]

geen goed plan ,controleer eerst je remblokken even .

doordat je blokken slijten ,zakt het remvloeistofpeil in t reservoir.
als je de remblokken vervangt stijgt het peil weer.
blijf je nu doorrijden met versleten remblokken ,kun je binnenkort je blokken en schijven vervangen.
Is duurder dan een andere auto :')
  donderdag 24 augustus 2017 @ 22:43:42 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173375510
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:17 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Is duurder dan een andere auto :')
En die is wel voorzien van nieuwe remmen ja?
pi_173379198
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En die is wel voorzien van nieuwe remmen ja?
Ik neem aan dat Opel zijn nieuwe auto's wel voorziet van nieuwe remmen ja. Of zouden die afgesleten blokken monteren voor uitlevering?
pi_173416890
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:04 schreef vronie het volgende:

[..]

geen goed plan ,controleer eerst je remblokken even .

doordat je blokken slijten ,zakt het remvloeistofpeil in t reservoir.
als je de remblokken vervangt stijgt het peil weer.
blijf je nu doorrijden met versleten remblokken ,kun je binnenkort je blokken en schijven vervangen.
Zoals ik al dacht, niets mis met de blokken.

Cilindertje lek. Woensdag gaat er een nieuwe op. Jaar stilstaan is niet goed voor een auto.
pi_173437366
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:02 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ja, denk dat dat het is. Net boven minimum. Kon vandaag niks halen (behalve bij praxis van 13 euro per liter) dus morgen even op pad.
Je dácht dat dat het was maar je wacht bijna een volle week om te proberen remvloeistof te kopen.
Mooi dat het euvel gevonden is maar dit is natuurlijk een flauwekulverhaal, je dacht helemaal niks anders had je het zelf wel gecontroleerd en zeker de vraag niet gesteld.
Maar goed, laat het goed repareren want remmen zijn best wel belangrijke dingetjes op een auto.
pi_173438661
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 06:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je dácht dat dat het was maar je wacht bijna een volle week om te proberen remvloeistof te kopen.
Mooi dat het euvel gevonden is maar dit is natuurlijk een flauwekulverhaal, je dacht helemaal niks anders had je het zelf wel gecontroleerd en zeker de vraag niet gesteld.
Maar goed, laat het goed repareren want remmen zijn best wel belangrijke dingetjes op een auto.
Hoe kom je bij al die onzin?
Ik heb het op donderdag geconstateerd, op vrijdag remvloeistof gehaald en gevuld en op zaterdagochtend bij de garage vast laten stellen dat er een cilindertje niet helemaal fris meer is en die wordt donderdag vervangen.

En ik heb ook geen vraag gesteld?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')