abonnement Unibet Coolblue
pi_173256419
Ik moet er eigenlijk niet te bevooroordeeld over zijn voordat ik deze horrorfilm heb gezien.

Enerzijds ben ik het er wel mee eens dat de originele verfilming met Tim Curry wat gedateerd is, vooral qua special FX. En juist de special FX haalden de kracht van het verhaal naar beneden. Echter Tim Curry vertolkte dé ultieme evil being vermomd als clown. Het kon elke vorm aannemen, echter die kwaadaardige clown was by far het meest angstaanjagend. Dit is de enige horrorfilm waarvan ik nachtmerries kreeg.

Een sequel zou een waardige opvolger zijn. Met moderne special FX kunnen ze die clown nog veel enger maken. (Voor kwaadaardige bovennatuurlijke wezens moet je eigenlijk geen menselijke acteurs gebruiken, vind ik persoonlijk)

Het lijkt erop dat dit gewoon de zoveelste remake is met vrijwel hetzelfde verhaal. De nieuwe Pennywise legt het vind ik persoonlijk af tegen de vertolking van Tim Curry.
pi_173256586
Maar je hebt m dus niet gezien?
pi_173256863
Is die al uit dan? Wat een cultfilm was dat zeg, doodeng vond ik die clown.
  roze zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:24:27 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173257227
Ik ben wel benieuwd eigenlijk. _O_
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:37:42 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_173257424
Heb alleen de trailer gezien maar het lijkt me weer de zoveelste prutsfilm met veel jumpscares er in.

De originele film/serie was ook alleen maar goed vanwege Tim Curry.

"BEEP BEEP RICHIE!"
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_173257769
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:34 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik moet er eigenlijk niet te bevooroordeeld over zijn voordat ik deze horrorfilm heb gezien.
Dat niet, maar aan de andere kant vind ik remakes in 95% van de gevallen toch tegen vallen.
Zoals met Robocop, the Thing en Ghostbusters waren de special effects wel beter maar was de sfeer gewoon drie keer niks en kwam het nogal gemaakt en gekunsteld over.
Bovendien denk ik heel eerlijk dat Tim Curry zich niet laat vervangen.
Special effect kun je wel vervangen maar de toonzetting en uitstraling van een bepaalde acteur nooit.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:34 schreef PabstBlueRibbon het volgende:Enerzijds ben ik het er wel mee eens dat de originele verfilming met Tim Curry wat gedateerd is, vooral qua special FX. En juist de special FX haalden de kracht van het verhaal naar beneden.
Persoonlijk vind ik dat horrorfilms het nooit echt moeten hebben van Speciale effecten maar van de opvoering van de spanning.
Als het omgekeerd is vind ik het meer een Fantasy-film voor kinderen.
Bovendien zaten er in It niet zo bar veel speciale effecten op het einde na met de spin dan, de meeste effecten werden gedaan met beeldwisselingen en nepbloed.
En het zal wel persoonlijk zijn maar ik vind speciale effecten van toen wel aangrijpender als je bedenkt in welke tijd de film is gemaakt.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:08:16 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173257942
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:59 schreef Werkman het volgende:

[..]

Dat niet, maar aan de andere kant vind ik remakes in 95% van de gevallen toch tegen vallen.
Zoals met Robocop, the Thing en Ghostbusters waren de special effects wel beter maar was de sfeer gewoon drie keer niks en kwam het nogal gemaakt en gekunsteld over.
The Thing _O_ wat een bazenfilm was dat (het origineel dan). Die sfeer _O_
1 Van de weinige films die ik als kind ECHT eng vond.
pi_173257970
Man wat vind ik die eng. met name omdat hij uit het doucheputje kwam enzo. Dat uiteindelijke monster was niks aan natuurlijk. Maar die clown... Heb er heerlijk op gegriezeld als twaalfjarige.

Alien trouwens ook. Ook meer vanwege de suspense dan het beest zelf.
Whatever...
pi_173257985
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:08 schreef tja77 het volgende:
1 Van de weinige films die ik als kind ECHT eng vond.
Bij mij waren dat Predator 1, the thing en it.
pi_173258030
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:10 schreef Werkman het volgende:

[..]

Bij mij waren dat Predator 1, the thing en it.
Predator 1 ... Echt? Ik vind het meer een toffe actiefilm... Net als hard target *O*
Whatever...
pi_173258150


pi_173258157

Dat die clown uit dat putje komt is echt een slecht special FX. De performance kan daarentegen niet beter! Die clown is heel intimiderend.
pi_173258194
Alleen al die scene dat die man in de taxi zit en op de hoek van de weg ziet hij die clown naar hem zwaaien en hem nawijzen. Alleen dat al vond ik doodeng :o
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:22:23 #14
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173258223
The Fly vond ik ook best creepy.
pi_173258412
Insidious 1 had creepy kunnen zijn. Echter die paranormale shit ligt er te dik bovenop.


Als de demon groter was, vlijmscherpe tanden had en computergeanimeerd was (je ziet nu duidelijk dat het een geschminkte vent is) was deze scene ijzersterk
pi_173258439
We schijnen het er allemaal over eens te zijn dat het sfeer en het acteerwerk van het origineel top zijn maar de speciale effecten bagger.
Ik denk dan dat de ''Star Wars'' aanpak dan toch het beste was geweest.
Gewoon het origineel opnieuw uitbrengen met moderne speciale effecten.
Mee eens? :7
pi_173258601
P.s. Als ik trouwens de foto's bekijk vind ik Tim Curry een typisch sarcastisch monster maar de nieuwe versie meer een kruising tussen een pedofiel en de Joker.
pi_173258656
De trailer maakt mij weinig enthousiast over de nieuwe versie, het komt nogal hysterisch over.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173258772
Als ik de nieuwe It zou moeten produceren, had ik ervoor gekozen voor een ander verhaal waarin de clown opnieuw toeslaat.

Tim Curry heeft een beroerte gehad en kan de rol niet meer vertolken. Ik zou net als in de remake voor een heel ander soort clown kiezen, want it kan alle vormen aannemen.



Misschien wel deze vorm wanneer it zijn slachtoffer wil lokken. Maar dan meer in een soort ghost-appearance. Als het echter toeslaat verandert het in een fractie van een seconde in iets heel angstaanjagends:



Maar dan nog veel extremer. Een gigantische bek vol vlijmscherpe tanden bijvoorbeeld.

Georgie met zijn bootje hoort in de eerste film.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:45:10 #20
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173258797
Deel 2 kan nooit deel 1 verbeteren.
Je wist toen niet wat er ging komen, en het bleek een fucking scary clown te zijn. Je was nog jong en bepaalde scenes maakten indruk op je. Met het voetballen wilde niemand als laatste weg uit de kleedkamer vanwege die beruchte douchescene uit IT.
Nu sta je er veel nuchterder erin, en die indruk van toen is niet te overtreffen.
pi_173258826
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:39 schreef FlippingCoin het volgende:
De trailer maakt mij weinig enthousiast over de nieuwe versie, het komt nogal hysterisch over.
Mij dus ook. Typisch Hollywood van na 2010. Allemaal zo cliché
pi_173258863
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Mij dus ook. Typisch Hollywood van na 2010. Allemaal zo cliché
Ja precies, een opbouwend angstig gevoel met een drukkende sfeer is veel beter dan een clusterfuck aan jumpscares zoals de meeste recente horrorfilms hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173258909
quote:
1s.gif [b]Op zaterdag 19 augustus 2017 17:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:[/b
Mij dus ook. Typisch Hollywood van na 2010. Allemaal zo cliché
Ze hebben weinig inspiratie, en tegenwoordig moet overal een dosis drama en uitdieping door.
Dat heeft de Hulk en Robocop ook helemaal naar de kloten geholpen.
pi_173259127
Het origineel was slaapverwekkend dus ik ga hier niet eens aan beginnen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')