abonnement Unibet Coolblue
pi_173253316
Heb in mijn nieuw gemaakt toilet een probleem met een Clou Freddo 11 fonteinkraan die op de tegel is gemonteerd.

Zowel van links naar rechts, als van voren naar achteren, zit er speling.

Volgens de vakman, die het gemonteerd heeft , heeft het probleem te maken met de flexibele pvc waterleiding die is gebruikt (met koper had hij het probleem niet gehad) Nu heeft hij om het probleem te verhelpen aan de binnenkant kit gesmeerd, die bij het uitharden, het probleem zou moeten verhelpen. Als dit niet zou helpen zou hij terugkomen om er een stuk hout in te slaan ? Is het zo moeilijk om zo’n kraantje goed en stevig aan de muur te verankeren ?

Heeft iemand misschien nog een ander goed idee wat goed zou kunnen werken. Elke hulp word zeer op prijs gesteld.

Loszittende kraan :





Kitwerk :



[ Bericht 15% gewijzigd door Vonkenboer op 22-08-2017 21:36:22 ]
pi_173253357
zit toch wel een muurplaat achter?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173253373
Naar =na?
Somebody that I used to know
pi_173253585
Nee dan zit er niet achter. Ik heb het gezien hou hij het gemaakt heeft, maar hij heeft geen plaat gebruikt bij de kraan. Alleen een pvc waterleiding in de muur gefreest en daar de kraan op gezet
pi_173253680
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:34 schreef blondewerken het volgende:
Nee dan zit er niet achter. Ik heb het gezien hou hij het gemaakt heeft, maar hij heeft geen plaat gebruikt bij de kraan. Alleen een pvc waterleiding in de muur gefreest en daar de kraan op gezet
Dan heb je ook meteen de oorzaak te pakken , geen muurplaat, is geen stevigheid in de bevestiging immers. dan kun je kitten wat je wil, houtje ertussen slaan , maar t blijft niet stevig . Valse zuinigheid, of hij had de muurplaat niet bij zich ....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_173254150
Deze begin je mee (alleen de knelkoppeling iets anders misschien) in de muur te fixeren:

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173254242
Bedankt voor je hulp ! , nu weet ik tenminste wat het probleem is.

Heb er zelf helemaal geen verstand van, dus ze kunnen mij van alles wijsmaken.

Ik hoop dat het goed gaat komen, want het heeft alles bij elkaar veel geld gekost
pi_173254326
Bedankt voor de foto. Als ik het goed begrijp is dat de muurplaat die je op drie punten vast kan zetten in de muur ?
pi_173254358
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:25 schreef blondewerken het volgende:
Bedankt voor de foto. Als ik het goed begrijp is dat de muurplaat die je op drie punten vast kan zetten in de muur ?
Ja.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173254520
Is zo'n klein ding makkelijk te verankeren in de muur ? Misschien een beetje domme vraag maar hoe zet je zoiets goed vast ?
pi_173255191
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:36 schreef blondewerken het volgende:
Is zo'n klein ding makkelijk te verankeren in de muur ? Misschien een beetje domme vraag maar hoe zet je zoiets goed vast ?
Met pluggen en schroeven. Overigens is het "rottige" bij jou, dat waarschijnlijk de tegel(s) eraf moet, de buis uitgekapt moet worden, ruimte voor de muurplaat, koppelen aan de buis (welk type/diameter btw??) en dan vastzetten en weer afwerken. Ik zie een halve dag werk voor me, minimaal, als je ook alles weer netjes wilt afwerken met tegels en voegen.

Foto?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173255510
Idd zou een foto wel handig zijn.
pi_173256062
Heel vervelend dat het nog zo veel moeite en tijd gaat kosten om het goed te krijgen.

Dat is wel iets wat ik graag wil, omdat ik een hekel heb aan oplossingen die het elk moment kunnen begeven.

Ik ben optimistisch en ga ervan uit dat mijn installateur goede service verleent.

Foto plaatsen wordt aan gewerkt, eerst moet ik proberen te zien te achterhalen wat de naam is van mijn webspace bij Ziggo (als ik deze uberhaupt heb ?) , en dan de foto uploaden met een programma waarschijnlijk.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:06:02 #14
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_173256995
Dat is dan geen vakman.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_173323285
Net weer contact gehad met deze "vakman", die op zijn kaartje heeft staan:

Veel ligt in een hand...
Van grof tot in de finesse...

Uw klus , onze zorg

Krijg totaal geen enkele medewerking wat betreft de muurplaat. (ik had al betaald) Hij is niet bereid alsnog een muurplaat te plaatsen.

Hij beweerd zelfs dat er een muurplaat is geplaatst zonder schroeven (hij had het over een blok), die alleen nog even vastgezet moet worden ?

Hij was wel bereid opnieuw kit te plaatsen (dat had hij in donkergrijs gedaan, terwijl er al lichtgrijs zat) en om een kitrandje te plaatsen bij de chifon die niet mooi tegen de muur aanzat.

Heel vervelend allemaal want nu zit ik met dubbele kosten, terwijl hetgeen ik betaald heb een rip uit mijn lijf is.

Maar dat zal hem een zorg zijn (om even in de bewoordingen van zijn kaartje te blijven)

Dacht dat het een eerlijk en integer persoon was. Wat heb ik mij in deze man vergist.

[ Bericht 1% gewijzigd door blondewerken op 22-08-2017 16:05:35 ]
pi_173324743
De vraag waar ik op dit moment mee zit is : bestaan er muurplaten zonder schroefgaten ? (het blok, zou rondom vast gemetselt worden)
pi_173326689
als je toch een muurplaat plaatst, is het boren en schroeven toch geen extra werk/moeite?
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:25:31 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173327521
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:54 schreef blondewerken het volgende:
Net weer contact gehad met deze "vakman", die op zijn kaartje heeft staan:

Veel ligt in een hand...
Van grof tot in de finesse...

Uw klus , onze zorg

Krijg totaal geen enkele medewerking wat betreft de muurplaat. (ik had al betaald) Hij is niet bereid alsnog een muurplaat te plaatsen.

Hij beweerd zelfs dat er een muurplaat is geplaatst zonder schroeven (hij had het over een blok), die alleen nog even vastgezet moet worden ?

Hij was wel bereid opnieuw kit te plaatsen (dat had hij in donkergrijs gedaan, terwijl er al lichtgrijs zat) en om een kitrandje te plaatsen bij de chifon die niet mooi tegen de muur aanzat.

Heel vervelend allemaal want nu zit ik met dubbele kosten, terwijl hetgeen ik betaald heb een rip uit mijn lijf is.

Maar dat zal hem een zorg zijn (om even in de bewoordingen van zijn kaartje te blijven)

Dacht dat het een eerlijk en integer persoon was. Wat heb ik mij in deze man vergist.
Zou je de foto eens willen emailen naar vonkenboer@fok.nl, dan kan ik hem hier wel even delen :)
Heb even wat opruiming gehouden qua posts; met linkjes die niet werken.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:37:08 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173331442
Heb de foto's voor TS even elders geupload en in de OP gezet :)
Wellicht is het verhaal/probleem dan duidelijker !
pi_173331903
Dit is prutswerk wat enkel op te lossen is zoals reeds aangegeven. Knap zuur, succes met de afhandeling !
pi_173332271
bedankt voor je bemoedigende woorden

mijn intuïtie zegt me dat er geen muurplaat is geplaatst, anders kan de kraan niet zo los zitten.

de reden waarom hij vandaag het woord muurplaat heeft gebruikt is dat hij het profisorisch wilde oplossen, maar mij het idee wilde geven dat er daadwerkelijk een muurplaat is geplaatst

de waarheid zal boven water komen want alles gaat weer open
pi_173332916
quote:
als je toch een muurplaat plaatst, is het boren en schroeven toch geen extra werk/moeite?
precies , het is allemaal heel erg onlogisch: wel plaatsen maar niet vastzetten

ik wordt voor de gek gehouden, maar niet lang meer, dankzij de hulp op dit forum
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:01:47 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173333564
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Met pluggen en schroeven. Overigens is het "rottige" bij jou, dat waarschijnlijk de tegel(s) eraf moet, de buis uitgekapt moet worden, ruimte voor de muurplaat, koppelen aan de buis (welk type/diameter btw??) en dan vastzetten en weer afwerken. Ik zie een halve dag werk voor me, minimaal, als je ook alles weer netjes wilt afwerken met tegels en voegen.

Foto?
Maar het lijkt er toch op de foto's op dat de sifon niet goed vast zit ?
Daar zit toch geen muurplaat aan ? :@
pi_173334199
De sifon zit denk ik (ik hou een een slag om de arm want ik ben geen techneut) wel goed , alleen zit een deel niet tegen de wand, en is dus esthetisch niet zo mooi gedaan. (hier wordt denk ik nooit een muurplaat gebruikt)

De inbouwkraan is wel een probleem omdat er zo veel speling in zit dat bij het opendraaien van de kraan, de kraan mee beweegt, terwijl als het gemonteerd is met een muurplaat de kraan muurvast zit en echt geen kant uit kan.
pi_173344025
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:01 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Maar het lijkt er toch op de foto's op dat de sifon niet goed vast zit ?
Daar zit toch geen muurplaat aan ? :@
Welke sifon?
Ik denk dat dit een foto van de bovenkant van de kraan is.
pi_173345515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Welke sifon?
Ik denk dat dit een foto van de bovenkant van de kraan is.
http://i.imgur.com/ZsVISvk.jpg

?
pi_173349267
sowieso: als de kit op is, om dan met een andere kleur verder te gaan.
dat zou misschien stevie wonder doen, niet "de vakman"
pi_173349512
er zijn twee foto's , met de smalle ring: die is van de kraan, met de dikke ring: die is van de sifon (foto waar ook nog een stukje grijs pvc pijp te zien is.)
pi_173352263
Die kraan zit aan een muurplaat, hoe kun je de uitloop er anders opzetten?

Kit lijkt mij een vreemde keus, met tegellijm moet het wel lukken hem vast te zetten.
pi_173353514
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:36 schreef mikieu het volgende:
Die kraan zit aan een muurplaat, hoe kun je de uitloop er anders opzetten?

Kit lijkt mij een vreemde keus, met tegellijm moet het wel lukken hem vast te zetten.
Ik denk het dus mooi niet, das glad, heel misschien als men hem voorbranden doet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 23:56:37 ]
pi_173353526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:40 schreef blondewerken het volgende:
er zijn twee foto's , met de smalle ring: die is van de kraan, met de dikke ring: die is van de sifon (foto waar ook nog een stukje grijs pvc pijp te zien is.)
Ik had hem al gevonden.

Ook slecht, pvc steekt te ver uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2017 00:27:26 ]
pi_173357379
Zomaar eens een gedachte, als deze zoiets om de leiding plaatsen doet, zou het kunnen houden met lijm of cement.

https://www.mupload.nl/img/6pi7q29xkqk2c.jpg

Het deel van om het stuur?
pi_173358515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk het dus mooi niet, das glad, heel misschien als men hem voorbranden doet?
Wat is glad? Kraan eraf draaien zit er heus nog wel ruimte (waar nu dus kit zit). Kit even weg en wat lijm erin drukken.

Wel even een beschermdop erop voordat je gaat smeren.
pi_173367515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:40 schreef blondewerken het volgende:
er zijn twee foto's , met de smalle ring: die is van de kraan, met de dikke ring: die is van de sifon (foto waar ook nog een stukje grijs pvc pijp te zien is.)
Ah, oké. My bad.
Dacht dat het een zij-aanzicht van je kraan was, helemaal omdat dit topic over die kraan gaat. ;)

Dus Vonkenboer: Je hebt gelijk.
pi_173368532
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:36 schreef mikieu het volgende:
Die kraan zit aan een muurplaat, hoe kun je de uitloop er anders opzetten?

Kit lijkt mij een vreemde keus, met tegellijm moet het wel lukken hem vast te zetten.
Dan pak je Polymax!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173368753
Ik zou, als je er niet uitkomt met die lapzwans, de boel volspuiten met goede montagekit.

Hoe dan ook pakt hij dan ergens stevigheid en dat werkt een berg ellende.

Ja, beunoplossing. Alleen je hele wand open trekken pas ik ook voor.
Laat die handjes wapperen!
pi_173369344
Wat een beun, zelf de leiding maken en dan klagen dat het aan die leiding ligt.

Ik denk dat hij dit heeft gebruikt:



Dat had natuurlijk een muurplaat moeten zijn.
Even de rozet eraf schuiven en een foto maken zou helpen.
Kit blijft flexibel dus is niet de beste optie eigenlijk, zeker ook omdat je kraan bediend aan de uitloop.

Kitwerk verdiend ook niet de schoonheidsprijs trouwens.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')