abonnement Unibet Coolblue
pi_173251495
Omdat OUD vrijwel alleen gaat over zwangerschap en baby's plaats ik mijn opvoedvraag maar hier. Kind van17 is geen baby meer. Omdat ik een alleenstaande ouder ben zoek ik feedback om mijn eigen reacties/gevoelens aan de realiteit te toetsen. Regelmatig kom ik zo op andere inzichten.

Graag even vermelden als je zelf nog onder de 21 jaar bent... want dat maakt voor mij wel verschil al neem ik die reacties ook mee in mijn afwegingen.

Punt is dus:

Ik moet tegenwoordig elke dag vroeg op; 6:00 uur en kan pas rond 23:30 uur naar bed. Beetje slaapgebrek dus.

Zoonlief van 17 jaar oud, wilde naar een verjaardagsfeest van een collega. Die collega is 35 jaar oud maar vrijwel alle medewerkers, en dus gasten op dat feestje, zijn onder de 18 jaar.

Maandagavond, zomervakantie, ach, waarom niet toch? Zijn beste vriend vanaf de basisschool ging ook, het is te fietsen, dus ik zag er geen kwaad in. Hij wilde graag tot 0:30 blijven (zijn eigen voorstel). Leek me prima voor die leeftijd. Afspraak was dat hij me even wakker zou maken bij thuiskomst zodat ik wist dat hij thuis was en me geen zorgen hoefde te maken.

Het liep even anders. Ik had stevig last van mijn rug en kon daardoor de slaap niet vatten en zat weer op de bank. Beetje knikkebollen. Om 1:00 vroeg ik me af waar hij bleef. Dus Whatsappje gestuurd. Ik kreeg een geschrokken reactie terug: "Oeps, ik kom nu naar huis." Dat is een kwartiertje fietsen. Om 2:00 zette hij zijn fiets in het schuurtje.

Dat is al tot daaraan toe. Maar behalve een zwaai/groet in de deuropening zei hij niets en ging gelijk door naar bed. Niet zoals we hier gewend zijn. Een halfuur later wilde ik weer proberen te gaan slapen en zag dat het licht nog in zijn kamer brandde. Ik klop op de deur, geen reactie. Dus ik doe voorzichtig de deur open om het licht uit te doen. Blijkt meneer behoorlijk te hebben liggen kotsen. Die was dus echt straalbezopen en wie weet wat nog meer. Vandaar dat hij niet even bij zijn moeder kwam zitten. Bang dat ik het zou merken natuurlijk.

Nu is dit niet de eerste keer dat hij op een feest echt te veel gedronken heeft. Dik een jaar geleden was het ook een keertje raak op een feestje met vrienden van ongeveer zijn eigen leeftijd en ietsje ouder. Toen heb ik dat afgedaan met hem vierkant uitlachen om zijn kater, hem de troep op laten ruimen en veel lol om de foto's waar hij er echt belachelijk op uit zag.
Ik dacht dat hij zijn lesje hiermee wel had geleerd. Niet dus.

Extra belastende feiten, vind ik, zijn dat hij misbruik heeft gemaakt van de wetenschap dat ik al zou slapen als hij thuis kwam, het veel te laat thuiskomen, het proberen te verbergen en dat een volwassene hem dronken heeft gevoerd (al is dat vooral een zaak van die debiel).

Ik vind dus dat er dit keer een sanctie op moet staan. Alleen, wat is redelijk? Feestjes heeft hij voorlopig niet in de planning dus die verbieden is nutteloos. Huisarrest? Mobiel inleveren? Zo ja, hoelang? Of een andere sanctie?

Ik wil dat hij weet dat hij te ver is gegaan hiermee maar ik wil ook niet overdrijven met de sanctie. Daarom vraag ik hier om raad. Het ging dus niet over een beetje aangeschoten maar om echt straalbezopen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_173251508
Hier verder.
Originele OP is van ouder1.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_173251556
Waarom? Hij heeft toch al straf gekregen? Beetje vreemde straf wel.
pi_173251690
Doe eens normaal! over een jaar heb je helemaal niets meer over hem te zeggen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173251779
Ik denk dat je zoon blij is al hij 18 is en kan gaan en staan waar hij wilt, met zulke rare opvattingen van zijn ouders/moeder.

Dat het niet ok is, soit, maar een kind van 17 gaan sanctioneren met de voorstellen die je doet...Laat gaan!
Hij weet zelf ook wel dat hij straalbezopen was en zal alleen door zijn fysieke ongemakken een volgende keer nog wel eens nadenken.

Op deze manier duw je je kind alleen maar van je af.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 11:00:52 ]
pi_173252306
Leg 'm maar eens goed over de knie, de deugniet!
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  † In Memoriam † zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:43:08 #7
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_173252607
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:59 schreef Blue_note het volgende:
Ik denk dat je zoon blij is al hij 18 is en kan gaan en staan waar hij wilt, met zulke rare opvattingen van zijn ouders/moeder.

Dat het niet ok is, soit, maar een kind van 17 gaan sanctioneren met de voorstellen die je doet...Laat gaan!
Hij weet zelf ook wel dat hij straalbezopen was en zal alleen door zijn fysieke ongemakken een volgende keer nog wel eens nadenken.

Op deze manier duw je je kind alleen maar van je af.
Dit dus...

Praat gewoon eens met die knul en ga hem niet straffen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:56:50 #8
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173252954
#2 is al gesloten omdat de sanctie al gegeven is en de discussie overbodig is...deze kan dus ook weer dicht.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:09:04 #9
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173253139
What the hell. Deel twee heb ik vanmorgen gesloten en je opent gewoon een nieuwe deel twee :')?

Niet dus.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')