abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173260122
Jawel, als volwassene ook vrouwelijke vrienden gehad. Kan prima, maar ik word bijna nooit verliefd/heb weinig gevoelens dus dat is makkelijker voor mij.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:50:26 #102
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173260412
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:26 schreef Firewarrior het volgende:
Tuurlijk kan dat, maar het kan wel lastig zijn. Het kan zo zijn dat uiteindelijk minstens één persoon verliefd wordt op de ander, en dat kan problemen veroorzaken. Toch is het wel het proberen waard.

Toen ik een jaar of 10 was had ik een paar vriendinnen, maar toen had ik nog geen liefdesgevoelens. Dan is het ook makkelijker. Tegenwoordig zal dat moeilijker gaan.
Want zodra je iets vrouwelijks ziet wordt je onmiddellijk botergeil of zo? Er zijn geen vrouwen met wie je geen seks wilt?
pi_173260519
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Want zodra je iets vrouwelijks ziet wordt je onmiddellijk botergeil of zo? Er zijn geen vrouwen met wie je geen seks wilt?
Tuurlijk zijn er wel vrouwen met wie ik geen seks wil, en met wie ik gewoon vrienden kan zijn. Maar de kans dat ik verliefd op ze word is wel aanwezig, en dat was vroeger (toen ik 10 was) niet het geval.
pi_173260900
Dat kan zeker maar met een kanttekening. Duidelijk grenzen stellen. Heb wel zelf ondervonden ook al zei ik '' nee wil alleen vrienden zijn/platonisch'' toch zullen mannen het proberen om je te fixen om zo maar te zeggen. Niet iedereen maar vaak wel Dusja dat is me persoonlijke ervaring. En vond dat ook jammer want ik was altijd duidelijk daarin alleen vriendschap.

En dat kan je van te voren ook niet zien aankomen als iemand je leuk vind als je gewoon bevriend bent dat gebeurt. Maar is wel lastig dan.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_173261240
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 19:06 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Dat kan zeker maar met een kanttekening. Duidelijk grenzen stellen. Heb wel zelf ondervonden ook al zei ik '' nee wil alleen vrienden zijn/platonisch'' toch zullen mannen het proberen om je te fixen om zo maar te zeggen. Niet iedereen maar vaak wel Dusja dat is me persoonlijke ervaring. En vond dat ook jammer want ik was altijd duidelijk daarin alleen vriendschap.

En dat kan je van te voren ook niet zien aankomen als iemand je leuk vind als je gewoon bevriend bent dat gebeurt. Maar is wel lastig dan.
En hij is dan friendzoned :')
pi_173261272
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 19:18 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

En hij is dan friendzoned :')
Ja maarja als je iemand niet leuk vind..
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:19:53 #107
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_173261290
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:52 schreef TheInnocent het volgende:
Ik zou ook wel mannelijke vrienden willen hebben, maar heb ze niet helaas. :{
Goh, vreemd hoor.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_173263315
Heb ook altijd veel mannelijke vrienden gehad. Soms moest ik afscheid nemen, omdat ze bijvoorbeeld een relatie kregen en de partner dat niet een fijn idee vond. Prima, so long. Heb ook wel gehad dat vrienden verliefd werden, maar daar altijd eerlijk en open over kunnen communiceren en duidelijke grenzen aangegeven en het ging daardoor uiteindelijk niet ten koste van de vriendschap :) Ik geloof dus wel dat het kan, zo lang je de basis - vriendschap- koestert. We blijven mensen ;)
pi_173265579
Ik vind dit altijd zo irritant, maar ik begrijp het wel. Voor mannen is het genant als ze zich aangetrokken voelen tot de ander, bij vrouwen merk je het niet. Het is een soort fetisj van mij geworden om vrienden te zijn met een man zonder dat er verder iets uitkomt, juist omdat veel heteroseksuele mannen weinig zelfdiscipline hebben en dan vind ik het juist een pluspunt als ze dat wel hebben en dan vrienden kunnen zijn met een vrouw. Veel vrouwen zouden het waarschijnlijk prettig gevonden hebben om met mannen om te kunnen gaan zonder een beladen sfeer helaas merk ik dat vaak wel hoewel ik ook merk als mannen mij niet aantrekkelijk vinden en dan is het nog erger want dan keuren je ze vaak geen blik waardig, alleen de fatsoenlijke doen dat dan nog wel en tonen oprechte interesse. Dat is het enige waar ik me echt aan stoor als mannen je negeren omdat je er niet verzorgd genoeg uitziet, je voelt je dan minderwaardig en een object. Dan denk ik echt jezus ik wou alleen maar puur zakelijk (was op het werk) iets zeggen maar laat maar. Alleen mannen mogen op een normale manier met ze praten en mooie vrouwen mogen dan als decor object erbij zittem. Bij homoseksuelen is het inderdaad anders. Dit gaat gewoon goed al merk ik soms wat verschillen in denkwijze of vooroordelen maar daar kun je juist van leren. Ik haat deze post mocht ik niet plaatsen van mezelf maar deed het toch nou ja jammer dan echt godverdomme ik moet dit niet meer doen .

[ Bericht 6% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 19-08-2017 22:26:15 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173265933
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:30 schreef MidnightB00m het volgende:
Heb ook altijd veel mannelijke vrienden gehad. Soms moest ik afscheid nemen, omdat ze bijvoorbeeld een relatie kregen en de partner dat niet een fijn idee vond. Prima, so long. Heb ook wel gehad dat vrienden verliefd werden, maar daar altijd eerlijk en open over kunnen communiceren en duidelijke grenzen aangegeven en het ging daardoor uiteindelijk niet ten koste van de vriendschap :) Ik geloof dus wel dat het kan, zo lang je de basis - vriendschap- koestert. We blijven mensen ;)
Dat bedoel ik. Vrienden worden met het andere geslacht is om die reden lastig, vroeg of laat seksuele/ verliefde emoties die leiden tot awkward gedrag indien het niet wederzijds is. Zelfs toen ik dacht dat ik vriendschappelijk afsprak met een jongen, werd op een gegeven moment gezegd: regel jij de derde date of ik? Of mag ik het geen date noemen? ;)

ik weet echt niet hoe ik vriendschappelijk moet afspreken met mannen.. expliciet het woord 'vriendschappelijk' gebruiken? Hoe ben jij bevriend geraakt? Spraken jullie dan in een groepje af steeds of per persoon?
pi_173266555
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:09 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Vrienden worden met het andere geslacht is om die reden lastig, vroeg of laat seksuele/ verliefde emoties die leiden tot awkward gedrag indien het niet wederzijds is. Zelfs toen ik dacht dat ik vriendschappelijk afsprak met een jongen, werd op een gegeven moment gezegd: regel jij de derde date of ik? Of mag ik het geen date noemen? ;)

ik weet echt niet hoe ik vriendschappelijk moet afspreken met mannen.. expliciet het woord 'vriendschappelijk' gebruiken? Hoe ben jij bevriend geraakt? Spraken jullie dan in een groepje af steeds of per persoon?
Gewoon duidelijk zijn. Er zit niet zo heel veel verschil in hoe een vriendschap ontstaat zoals met een vriendin.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_173267049
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:28 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Gewoon duidelijk zijn. Er zit niet zo heel veel verschil in hoe een vriendschap ontstaat zoals met een vriendin.
Vriendschap tussen vriendinnen is anders, naar mijn idee veel minder ingewikkeld want er is niets meer te bieden/ te verwachten dan vriendschap. Ik wil geen seksuele spanning/ hoop/ verwachting binnen vriendschap, en dat werkt helaas niet wanneer ik met een man afspreek. Had ook wel een mannelijke vriend gewild, alleen al om te weten hoe het is om af en toe te chillen, lachen en over liefde te praten en elkaar daarover tips te geven enzo. :P Dus dan maar Fok he..
pi_173267156
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:42 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Vriendschap tussen vriendinnen is anders, naar mijn idee veel minder ingewikkeld want er is niets meer te bieden/ te verwachten dan vriendschap. Ik wil geen seksuele spanning/ hoop/ verwachting binnen vriendschap, en dat werkt helaas niet wanneer ik met een man afspreek. Had ook wel een mannelijke vriend gewild, alleen al om te weten hoe het is om af en toe te chillen, lachen en over liefde te praten en elkaar daarover tips te geven enzo. :P
Dat heb je ook zelf grotendeels in de hand hoe je met een man omgaat en daarop anticipeert. Het zijn geen aliens :P.

En dat kan nog steeds hoor. :)
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_173267167
Gaan mannen überhaupt om met vrouwen die ze niet aantrekkelijk vinden? (Zal vast ook voor vrouwen gelden.)
pi_173267368
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:46 schreef zarGon het volgende:
Gaan mannen überhaupt om met vrouwen die ze niet aantrekkelijk vinden? (Zal vast ook voor vrouwen gelden.)
Ik ga wel om met mannen en vrouwen die ik niet aantrekkelijk vind ja. Van sommigen kan ik wel zien dat ze objectief wel knap zijn, maar vind ik ze zelf niks, en anderen zullen ook objectief minder knap zijn. Daarnaast heb ik ook best wat vrienden en vriendinnen die ik wel echt (soms heel erg) knap vind.

Wat ik niet heb, zijn vrienden of vriendinnen met wie ik een seksuele aantrekkingskracht ervaar. Dat hele lage onderbuikgevoel wat ik krijg als mijn vriend me scheef aankijkt.
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:54:48 #116
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173267414
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:46 schreef zarGon het volgende:
Gaan mannen überhaupt om met vrouwen die ze niet aantrekkelijk vinden? (Zal vast ook voor vrouwen gelden.)
Je hebt het niet altijd voor het uitzoeken. En als je dan toch gedwongen bij elkaar bent (collega's, vrienden van vrienden, sportclub) kan er best een vriendschap ontstaan.
Om maar te zwijgen van online, waarbij je niet weet hoe de ander eruit ziet.
pi_173267448
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:46 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Dat heb je ook zelf grotendeels in de hand hoe je met een man omgaat en daarop anticipeert. Het zijn geen aliens :P.

En dat kan nog steeds hoor. :)
Ik behandel die mannen net als mijn vriendinnen hoor, zelfde onderwerpen ook, gewoon gezellig, maar toch..
pi_173267644
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je hebt het niet altijd voor het uitzoeken. En als je dan toch gedwongen bij elkaar bent (collega's, vrienden van vrienden, sportclub) kan er best een vriendschap ontstaan.
Om maar te zwijgen van online, waarbij je niet weet hoe de ander eruit ziet.
Noem je dat vriendschap? Eerder platonisch denk ik dan.. mijn collega's zijn niet mijn vrienden, vrienden van vrienden alleen in groepsverband (alleen bij 1 is het uitgelopen tot vriendschap - we bellen elkaar vaak/ komen over de vloer/ familie kent haar en omgekeerd etc.), sportclub blijft bij het sporten/ dansen en drankje doen met de groep.. vriendschap? eh nee, oppervlakkig contact zou ik zeggen ;)
pi_173267649
Mannen en vrouwen kunnen prima vrienden zijn zonder aantrekkingskracht, het is dat ik zo'n vriend heb anders zou ik antwoorden Nee.

Mijn beste vriend is helemaal hetero, een knappe en ontzettend toffe gozer maar ik heb nog nooit enige aantrekkingskracht naar hem gevoeld of andersom. Zelfs na het stappen geregeld ladderzat in mijn string naast hem geslapen .
Volgende maand gaat hij trouwen en ik ben zo onwijs blij voor hem, ik waardeer onze vriendschap enorm en toen zijn aanstaande, die onwijs jaloers is, in het begin van hun relatie onze vriendschap niet kon waarderen had ik daar geen enkel probleem mee. Ik snap namelijk heel goed dat zij daar een probleem mee heeft, verder heb ik altijd geprobeerd om ook interesse in haar te tonen en inmiddels ben ik volledig "geaccepteerd"
pi_173268343
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:55 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ik behandel die mannen net als mijn vriendinnen hoor, zelfde onderwerpen ook, gewoon gezellig, maar toch..
Ja snap ik wel enigszins..
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:43:11 #121
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173268879
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 23:03 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Noem je dat vriendschap? Eerder platonisch denk ik dan.. mijn collega's zijn niet mijn vrienden, vrienden van vrienden alleen in groepsverband (alleen bij 1 is het uitgelopen tot vriendschap - we bellen elkaar vaak/ komen over de vloer/ familie kent haar en omgekeerd etc.), sportclub blijft bij het sporten/ dansen en drankje doen met de groep.. vriendschap? eh nee, oppervlakkig contact zou ik zeggen ;)
Ja natuurlijk is dat platonisch, ik neuk mijn vrienden toch ook niet, dus waarom zou ik een vriendin die geen partner is wel moeten neuken om haar tot mijn vrienden te mogen rekenen?
pi_173273942
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:09 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Vrienden worden met het andere geslacht is om die reden lastig, vroeg of laat seksuele/ verliefde emoties die leiden tot awkward gedrag indien het niet wederzijds is. Zelfs toen ik dacht dat ik vriendschappelijk afsprak met een jongen, werd op een gegeven moment gezegd: regel jij de derde date of ik? Of mag ik het geen date noemen? ;)

ik weet echt niet hoe ik vriendschappelijk moet afspreken met mannen.. expliciet het woord 'vriendschappelijk' gebruiken? Hoe ben jij bevriend geraakt? Spraken jullie dan in een groepje af steeds of per persoon?
Ja, dat zijn lastige dingen. Ik ben beetje lomp en direct dan en geef dan duidelijke grens aan. Kan prima individueel afspreken, maar ook in groepsverband.
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:27:55 #123
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_173287206
Ik denk dat de crux bij twee zaken ligt.

1) Seks is voor vrouwen veel makkelijker te krijgen dan voor mannen.
Let wel, seks is iets anders dan een goeie, betrouwbare partner, met genoeg status (sociaal en materieel). Dat is net zo schaars voor een man als voor een vrouw. In ieder geval veel, maar dan ook veel minder makkelijk te krijgen dan alleen een seks voor een vrouw. (10 vrouwen kunnen makkelijk seks hebben met 1 en dezelfde hunk in een jaar. Voor een vaste, monogame relatie heb je voor die 10 vrouwen, 10 kerels nodig)

2) Vrouwen vinden een veel kleiner deel van de mannen ècht seksueel aantrekkelijk dan andersom. Vrouwen vinden hooguit maar 1 op de 10 mannen echt lekker. Mannen daarentegen vinden misschien wel de helft van de vrouwen wel seksueel interessant.

Een vrouw zal in een vriendschappelijke relatie dan ook veel minder snel aan seks denken dan een man. Ten eerste omdat ze toch wel aan seks kan komen als ze dat wil en ten tweede omdat ze eigenlijk niet geil wordt van het gros van de mannen.
De man daarentegen zal de goede uitgangspositie van een sterke sociale connectie die een vriendschap is, vaak willen escaleren naar seks.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_173290454
Kan heel goed dat je een vriendin heel aantrekkelijk vind maar gelijktijdig rationeel het daar ook bij wil houden bijv. als je verder geen relatie wil en ook de vriendschap niet wil belasten door het seksueel te maken. Natuurlijk kan het ook zijn dat andere belangen het in de weg staan.
pi_173292302
Wauw, wat een kortzichtigheid hier. Je kunt best goede vrienden zijn met mensen van het andere geslacht zonder dat daar gevoel bij komt kijken.
Een van mijn beste vriendinnen is getrouwd en heeft twee kinderen. Ikzelf heb ook een relatie. Ik ken die goeie vriendin nu bijna 20 jaar. Zelfs op vakantie geweest met haar (toen we beiden vrijgezel waren) en ook daar is niets gebeurd.
Andere goede vriendin ook. Ken ik ondertussen 16 jaar. Zij is ook getrouwd en een kind.

En ja, ik kan alles met hen bespreken. En zij met mij. En mijn vriendin vindt het niet erg. En hun echtgenoten ook niet. Dat heet wederzijds respect hebben en vertrouwen in je relatie. En het kan soms handig zijn advies te krijgen van iemand van het andere geslacht. Geeft je gelijk een heel andere kijk op de situatie.

Het valt me op dat een hoop mensen hier totaal geen vertrouwen hebben in hun relatie en denken dat als hun partner vrienden is met het andere geslacht dat er iets moet gebeuren. Misschien toch een vorm van onzekerheid?
I'm not arguing; I'm explaining why I'm right
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')