abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:45:43 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173244851
In de stad Charlottesville in Virginia is gisteravond geprotesteerd tegen het plan om een standbeeld van een generaal uit de Amerikaanse burgeroorlog weg te halen.

Honderden extreem-rechtse demonstranten liepen met fakkels over het universiteitsterrein in Charlottesville en riepen leuzen als "witte levens doen ertoe" (white lives matter), "één volk, één natie", "maak een eind aan immigratie", "jullie zullen ons niet vervangen" en "Joden zullen ons niet vervangen". Ook werd de nazigroet gebracht.

Het beeld is van generaal Robert E. Lee. In de burgeroorlog, ruim 150 jaar geleden, was hij opperbevelhebber van het leger van de zuidelijke staten, die meer zelfbestuur wilden en de slavernij wilden handhaven.

Vorige maand waren er ook al protesten tegen de verwijdering van het beeld. Toen was een deel van de demonstranten gekleed in Ku Klux Klan-kleding. Sommige KKK-betogers droegen toen ook de Confederatievlag.

quote:
Auto rijdt in op stoet en schept meerdere demonstranten in Charlottesville

Pas op beelden kunnen schokkend zijn. Auto rijdt in op demonstranten bij extreem-rechtse betoging Virginia.
http://www.nu.nl/150221/v(...)charlottesville.html



Hier verder
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173244903
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is een oorlogsmonument... daar wordt niets verheerlijkt, daar wordt herdacht.
Dream on... Het was bedoeld als persoonsverheerlijking en als symbool van south-was-right

quote:
Overigens, als jij ooit nog enige hoop op een professionele president wil hebben, zou ik niet zo staan te juichen bij deze acties.
Ik juich bij de acties van de bevoegde autoriteiten dit soort monumenten in een museum te zetten.
Dat is de legale en juiste weg te volgen.

quote:
Die zorgen er juist voor dat iemand als Trump kon winnen: je belastert de identiteit van een grote groep mensen en dwingt ze mee te gaan in een samenleving zoals jij die voorstaat
Ik dacht toch dat de Amerikanen een samenleving willen zonder racistische symbolen en verkapt de slavernijsamenleving van de 19 eeuw bagatelliseren, goedpraten of treuren over het verlies van de burgeroorlog.
Vandaar dus dat een democratisch gekozen bestuur van Charlottesville dat schandelijk standbeeld wil weghalen uit dat park
Mijn inbreng is 0 komma 0
Overigens wbt fascisten en racisten die zo brallen bij dat standbeeld.
Fuck die identiteit Zo denken veel Amerikanen ook.

quote:
en waarin alle historie die eventueel opgevat zou kunnen worden als kwetsend verdwijnen moet.
historie is al verdwenen...Wie dat wilt zoeken : ga het internet op, ga naar bibliotheken en musea,
kies de juiste tv-programma's

quote:
Wat wil je nu precies?
Dat men stopt met verheerlijking van schofterige lieden en het gebruik van foute symbolen in Amerika.
Wat veel Amerikanen ook willen.
  Beste debater 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:48:30 #3
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173244927
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dream on... Het was bedoeld als persoonsverheerlijking en als symbool van south-was-right

[..]

Ik juich bij de acties van de bevoegde autoriteiten dit soort monumenten in een museum te zetten.
Dat is de legale en juiste weg te volgen.

[..]

Ik dacht toch dat de Amerikanen een samenleving willen zonder racistische symbolen en verkapt de slavernijsamenleving van de 19 eeuw bagatelliseren, goedpraten of treuren over het verlies van de burgeroorlog.
Vandaar dus dat een democratisch gekozen bestuur van Charlottesville dat schandelijk standbeeld
willen weghalen uit dat park
Mijn inbreng is 0 komma 0
Overigens zijn het voor fascisten en racisten die zo brallen bij dat standbeeld.
Fuck die identiteit Zo denken veel Amerikanen ook.

[..]

historie is al verdwenen...Wie dat wilt zoeken : ga het internet op, ga naar bibliotheken en musea,
kies de juiste tv-programma's

[..]

Dat men stopt met verheerlijking van schofterige lieden en het gebruik van foute symbolen in Amerika.
Wat veel Amerikanen ook willen.
Ja, en voor veel zuiderlingen was Sherman (en zelfs Lincoln) een schoft. Beeld weg?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173244968
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en voor veel zuiderlingen was Sherman (en zelfs Lincoln) een schoft. Beeld weg?
Van mij mag het, hoor
  Beste debater 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:51:23 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173244980
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Van mij mag het, hoor
In feite eigenlijk alles wat verwijst naar de 19e eeuw (en eerder) opdoeken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173245003
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

In feite eigenlijk alles wat verwijst naar de 19e eeuw (en eerder) opdoeken?
Is dat jouw idee? Van iemand anders? Slecht idee...
  Beste debater 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:52:55 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173245024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat jouw idee? Van iemand anders? Slecht idee...
Hoezo? Denk dat indianen best gekwetst kunnen worden door een beeld van pak 'm beet Andrew Jackson.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173245033
Het is niet zo dat een activistische beweging zomaar kan beslissen of dingen racistisch zijn. Daar zijn ze uberhaupt te dom voor.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173245066
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Staat uit...

Maar is het voornamelijk de wijze waarop ik de reden voor het oppakken van wapens van de gewone zuiderling beschrijf?
Wat speknek betreft dat die beelden in het zuiden van de VS meer te vergelijken is met een situatie waarbij joden een gedenkbeeld willen voor hun overledenen en dat dan de gemeente zegt nee dat gaat niet en dan een standbeeld van paar nazi's plaatst.

Wat mij betreft kun je niet eenvoudig stellen dat de gewone zuidelijke soldaat niets had met waar het op uit draaide de bevrijding van de slaven. Ook de gewone zuidelijke soldaten zagen zich als superieur aan de slaven, terwijl ze geen slaven hadden. Als er al troepen echt meegesleept zijn in deze burgeroorlog zijn het wel de noordelijke troepen, want die zagen de slaven ook als inferieur. Zelfs Lincoln zag ze als inferieur. Alhoewel hij zijn mening wrs veranderde na de Emancipation Proclamation in 63 en zag dat ze vochten voor hun vrijheid. Alleen hij werd vermoord paar dagen na zijn inauguratie speech voor zijn tweede termijn. En zijn opvolger draaide de klok de facto weer terug. Wat aanhield voor 100 jaar.
I´m back.
pi_173245083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoezo? Denk dat indianen best gekwetst kunnen worden door een beeld van pak 'm beet Andrew Jackson.
Geen idee ...... is dat zo?

Maar jij had het over iets anders
quote:
in feite eigenlijk alles wat verwijst naar de 19e eeuw (en eerder) opdoeken?
Dat is een slecht idee natuurlijk
  Beste debater 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:58:05 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173245167
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat speknek betreft dat die beelden in het zuiden van de VS meer te vergelijken is met een situatie waarbij joden een gedenkbeeld willen voor hun overledenen en dat dan de gemeente zegt nee dat gaat niet en dan een standbeeld van paar nazi's plaats.

Wat mij betreft kun je niet eenvoudig stellen dat de gewone zuidelijke soldaat niets had met waar het op uit draaide de bevrijding van de slaven. Ook de gewone zuidelijke soldaten zagen zich als superieur aan de slaven, terwijl ze geen slaven hadden. Als er al troepen echt meegesleept zijn in deze burgeroorlog zijn het wel de noordelijke troepen, want die zagen de slaven ook als inferieur. Zelfs Lincoln zag ze als inferieur. Alhoewel hij zijn mening wrs veranderde na de Emancipation Proclamation in 63 en zag dat ze vochten voor hun vrijheid. Alleen hij werd vermoord paar dagen na zijn inauguratie speech voor zijn tweede termijn. En zijn opvolger draaide de klok de facto weer terug. Wat aanhield voor 100 jaar.
Klopt allemaal; ik zeg ook niet dat racisme geen motiverende factor was onder de zuidelijken (dat bleek wel toen er bijna rebellie uitbrak toen men hoorde van generaal Cleburne's plan om slaven te bevrijden en te bewapenen), ik zeg enkel dat het - gezien de statistieken en persoonlijke documenten - oneerlijk is om de gewone zuidelijke soldaat als een puur racistische strijder weg te zetten wiens hoogste doel het handhaven van slavernij en blanke suprematie was. Racisme was overal; uit brieven van zowel Noordelijke als Zuidelijke soldaten spreekt een blanke suprematie.

Punt is dat de Confederatie als politieke staat in en in racistisch was. Maar dan heb je het over de bonzen; het idee dat een redneck uit Tennessee besluit te gaan vechten om de rijkdom van een landheer te beschermen, is gewoon ahistorisch. Men vocht allereerst uit idee van plicht naar het eigen thuisland toe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173245228
Als we allemaal gelijk waren hadden we allemaal dezelfde kleur.
En alle andere eigenschappen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173245252
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:00 schreef DoubleUU het volgende:
Als we allemaal gelijk waren hadden we allemaal dezelfde kleur.
En alle andere eigenschappen.
:') wow.
Ja doei.
pi_173245274
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:') wow.
Jij bent er een :) Beet. Spuw je gal maar.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173245300
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Geen idee ...... is dat zo?

Maar jij had het over iets anders

[..]

Dat is een slecht idee natuurlijk
Het is gewoon een deel van de geschiedenis. Even naar hier. Als je alles wat herinnerd aan de slavernij wil verwijderen, moet je heel Holland opnieuw opbouwen, behalve Rotterdam. Hell, je moet strijden tegen het wereldwijde financiele systeem. Want het drijft (pun intended) op een aandelensysteem wat is ontworpen door de VOC.

Stop dat gezeik. Laat het verleden waar het thuis is. In het verleden dus. Maar leer er wel van. Een volk zijn identiteit afnemen, zorgt alleen maar voor meer geweld. Zeker als je alles en iedereen wat er ook maar een klein beetje mee eens is, in een bepaalde hoek zet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173245335
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:00 schreef DoubleUU het volgende:
Als we allemaal gelijk waren hadden we allemaal dezelfde kleur.
En alle andere eigenschappen.
Goobacks
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173245357
Dan doe ik het. Zogenaamde "antifascisten" zijn het tuig van de richel. Vooral niet denken, vooral hard roepen is hun motto. het zijn de moderne slavendrijvers die janken om wat er 400 jaar geleden gebeurd is. Nietsontziend maken ze ons hele land naar de klote, met hun rare hersenkronkels en zieke gedachtes. Anti fascisten die zonder vergunning rechtse demonstranten te lijf gaan, en het dan gek vinden dat iemand zoiets doet ? Het is vragen erom, als je zoiets idioots doet.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173245424
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Goobacks
Als het pikkedonker is zeg jij dat de zon straalt? of? (RACIST!)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173245426
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:06 schreef DoubleUU het volgende:
Dan doe ik het. Zogenaamde "antifascisten" zijn het tuig van de richel. Vooral niet denken, vooral hard roepen is hun motto. het zijn de moderne slavendrijvers die janken om wat er 400 jaar geleden gebeurd is. Nietsontziend maken ze ons hele land naar de klote, met hun rare hersenkronkels en zieke gedachtes. Anti fascisten die zonder vergunning rechtse demonstranten te lijf gaan, en het dan gek vinden dat iemand zoiets doet ? Het is vragen erom, als je zoiets idioots doet.
Het geweld is niet goed te keuren en inrijden op een meute ook niet bepaald. Dat wordt nu graag gebruikt natuurlijk.

Maar er is 1 partij die continu alles loopt te katalyseren inderdaad.
Hopelijk zien meer mensen dat in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173245432
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is gewoon een deel van de geschiedenis. Even naar hier. Als je alles wat herinnerd aan de slavernij wil verwijderen, moet je heel Holland opnieuw opbouwen, behalve Rotterdam. Hell, je moet strijden tegen het wereldwijde financiele systeem. Want het drijft (pun intended) op een aandelensysteem wat is ontworpen door de VOC.
Ik wil meer publieke aandacht voor kolonialisme en slavernij.
D'66 ook maar dat willen de rechtse coalitiepartners weer niet.

quote:
. Een volk zijn identiteit afnemen, zorgt alleen maar voor meer geweld.
Een volk maakt zijn eigen identiteit, die kan een persoontje uit Nederland hen niet afnemen.
Maar ik dacht toch dat de Amerikaanse identiteit ook was .... proberen racisme op te lossen en verkapte verheerlijkingen van racisme en bagatelliseren van slavernij niet meer te doen.
En wie dat toch perse wil.... die kan toch op internet een gezellig racistisch pro-confederatieforumpje opzetten ?

quote:
Zeker als je alles en iedereen wat er ook maar een klein beetje mee eens is, in een bepaalde hoek zet.
ochhh jee. weer je opponenten aan het framen ?
pi_173245438
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:09 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Als het pikkedonker is zeg jij dat de zon straalt? of? (RACIST!)
De zon straalt altijd. Feit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173245468
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De zon straalt altijd. Feit.
Bijdehand. Je snapt wel wat ik bedoel hoop ik.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_173245550
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik wil meer publieke aandacht voor kolonialisme en slavernij.
D'66 ook maar dat willen de rechtse coalitiepartners weer niet.

[..]

Een volk maakt zijn eigen identiteit, die kan een persoontje uit Nederland hen niet afnemen.
Maar ik dacht toch dat de Amerikaanse identiteit ook was .... proberen racisme op te lossen en verkapte verheerlijkingen van racisme en bagatelliseren van slavernij niet meer te doen.
En wie dat toch perse wil.... die kan toch op internet een gezellig racistisch pro-confederatieforumpje opzetten ?

[..]

ochhh jee. weer je opponenten aan het framen ?
Dat is dezelfde strekking als de moskee weghalen omdat het radicalen trekt en dan tegen de moslims die gewoon willen leven zeggen: ga maar internetdiensten volgen. Vervolgens zoeken de radicalen elkaar op en zijn uit het zicht. Kan alleen maar goed gaan toch?

Naja, jij zet ook 86% van NL weg als institutioneel racist omdat ze niks tegen ZP hebben. Dus ja. Jij mag je ook aangesproken voelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173245591
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klopt allemaal; ik zeg ook niet dat racisme geen motiverende factor was onder de zuidelijken (dat bleek wel toen er bijna rebellie uitbrak toen men hoorde van generaal Cleburne's plan om slaven te bevrijden en te bewapenen), ik zeg enkel dat het - gezien de statistieken en persoonlijke documenten - oneerlijk is om de gewone zuidelijke soldaat als een puur racistische strijder weg te zetten wiens hoogste doel het handhaven van slavernij en blanke suprematie was. Racisme was overal; uit brieven van zowel Noordelijke als Zuidelijke soldaten spreekt een blanke suprematie.

Punt is dat de Confederatie als politieke staat in en in racistisch was. Maar dan heb je het over de bonzen; het idee dat een redneck uit Tennessee besluit te gaan vechten om de rijkdom van een landheer te beschermen, is gewoon ahistorisch. Men vocht allereerst uit idee van plicht naar het eigen thuisland toe.
Je komt op iets dat een stuk fundamenteler ligt, waarom vecht men? Wrs omdat als men dit niet doet dan of in de gevangenis terecht komt of doodgeschoten wordt. Als wij nu een oorlog zouden starten die een algehele mobilisatie vereist dan krijg je hetzelfde verhaal. Neemt niet weg dat de meerderheid wrs wel achter een oorlog staat en de ideeën daarachter en in deze oorlog lag het uiteindelijk redelijk simpel. Afscheiding, maar later dus die emancipatie proclamatie erbij.
I´m back.
pi_173245631
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:11 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Bijdehand. Je snapt wel wat ik bedoel hoop ik.
Ik snap niet zo veel van je vraag nee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173245698
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het geweld is niet goed te keuren en inrijden op een meute ook niet bepaald. Dat wordt nu graag gebruikt natuurlijk.

Maar er is 1 partij die continu alles loopt te katalyseren inderdaad.
Hopelijk zien meer mensen dat in.
Volgens een soort van opiniepeilingen heeft het mediaoffensief de status van Trump niet aangetast. https://www.nationaljourn(...)ock=GZTW3EZ94OLSYW8J
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de "macht" van de mainstream media langzaam maar zeker aan het afbrokkelen is. Met al hun hypes hebben ze het ook wel verdiend natuurlijk.
pi_173245752
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:14 schreef Red_85 het volgende:

Naja, jij zet ook 86% van NL weg als institutioneel racist omdat ze niks tegen ZP hebben. Dus ja. Jij mag je ook aangesproken voelen.
Johh...jij argumenteert niet. Jij zit te framen.
Je schuift mij standpunten in de schoenen. Die standpunten zijn jouw verzinsels.
Niet van mij

quote:
Een stropopredenering (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan.
Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
pi_173245942
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:19 schreef drexciya het volgende:

[..]

Volgens een soort van opiniepeilingen heeft het mediaoffensief de status van Trump niet aangetast. https://www.nationaljourn(...)ock=GZTW3EZ94OLSYW8J
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de "macht" van de mainstream media langzaam maar zeker aan het afbrokkelen is. Met al hun hypes hebben ze het ook wel verdiend natuurlijk.
Cnn met z'n staging en continue trumpbashing op geruchten.
Kranten met eenzijdig belichte verhalen
Antifa met hun onaflatende rechtsgebash en fascistoïde gedrag
Tv stations die alleen om de kijkcijfers iedereen aan boord willen houden, dus een zo policor mogelijke mening hebben
Linkspartijen die verweven raken met extreemlinkse clubjes

Ja, hoop het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173246053
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Johh...jij argumenteert niet. Jij zit te framen.
Je schuift mij standpunten in de schoenen. Die standpunten zijn jouw verzinsels.
Niet van mij

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Ah, tuurlijk. Nu kun je niet op argumenten counteren en dan is het direct 'stropop'.

Het is van hetzelfde laken en pak. Alleen nu moet jij je hypocrisie bekennen en dat doe je natuurlijk niet.
Ergens ben je het wel met me eens, alleen dat zeg je natuurlijk niet. Dat is immers gezichtsverlies.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173246591
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Cnn met z'n staging en continue trumpbashing op geruchten.
Kranten met eenzijdig belichte verhalen
Antifa met hun onaflatende rechtsgebash en fascistoïde gedrag
Tv stations die alleen om de kijkcijfers iedereen aan boord willen houden, dus een zo policor mogelijke mening hebben
Linkspartijen die verweven raken met extreemlinkse clubjes

Ja, hoop het.
:')
pi_173246807
Mr Bannon said. "I want them to talk about racism every day. If the left is focused on race and identity, and we go with economic nationalism, we can crush the Democrats."


:7
pi_173246903
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
:') :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173247227
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Cnn met z'n staging en continue trumpbashing op geruchten.
Kranten met eenzijdig belichte verhalen
Antifa met hun onaflatende rechtsgebash en fascistoïde gedrag
Tv stations die alleen om de kijkcijfers iedereen aan boord willen houden, dus een zo policor mogelijke mening hebben
Linkspartijen die verweven raken met extreemlinkse clubjes

Ja, hoop het.
Sorry hoor. Ik ben niet links. En ik stem niet links. Maar wat naar racisme of fascisme ruikt heeft mijn stem niet. Punt.
Make my day!
pi_173247442
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

:') :')
Je vindt het blijkbaar gewoon lastig om met andere meningen om te gaan en dat je met rare opvattingen in de minderheid bent. Tja.
pi_173247824
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je vindt het blijkbaar gewoon lastig om met andere meningen om te gaan en dat je met rare opvattingen in de minderheid bent. Tja.
Ik heb er niet zo veel moeite mee hoor. Alleen de tomeloze idioterie die soms uitgekraamd wordt.
En zo ver in de minderheid ben ik ook niet hier. Eerder jij met je ernstig beperkte inzichten.
Overigens, als je terugleest, hadden we een discussie op inhoud vanavond hier. Tot jij om de hoek kwam.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173247839
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb er niet zo veel moeite mee hoor. Alleen de tomeloze idioterie die soms uitgekraamd wordt.
Blijkbaar wel, want allerlei landschappen moeten over de kop en drastisch veranderen omdat ze niet verkondigen wat je wil lezen. Tja.
pi_173247896
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:12 schreef agter het volgende:

[..]

Sorry hoor. Ik ben niet links. En ik stem niet links. Maar wat naar racisme of fascisme ruikt heeft mijn stem niet. Punt.
Iets wat ook maar ruikt naar het positieve discriminatie wat de laatste tijd zo in de mode is, hier ook niet.

Realisme en eerlijkheid. Daar gaat het om. En dat kom je maar bar weinig tegen de laatste tijd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173247940
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want allerlei landschappen moeten over de kop en drastisch veranderen omdat ze niet verkondigen wat je wil lezen. Tja.
He? Die standbeelden hoeven helemaal niet weg van mij. Dus de landschappen blijven intact. Ook de historie miet blijven zoals deze is. Niet worden aangepast naar wat er volgens de huidige zeitgeist bij een bepaalde groep schreeuwers correct is.

Ik snap totaal je strekking niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173247950
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

He? Die standbeelden hoeven helemaal niet weg van mij. Dus de landschappen blijven intact. Ook de historie miet blijven zoals deze is. Niet worden aangepast naar wat er volgens de huidige zeitgeist bij een bepaalde groep schreeuwers correct is.

Ik snap totaal je strekking niet.
Het media-landschap, Henk.
pi_173248047
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je vindt het blijkbaar gewoon lastig om met andere meningen om te gaan en dat je met rare opvattingen in de minderheid bent. Tja.
Volgens mij is het juist (extreem) links dat niet om kan gaan met andere meningen.

Heb niet het idee dat Red_85 tot die groep behoort.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173248071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist (extreem) links dat niet om kan gaan met andere meningen.

Heb niet het idee dat Red_85 tot die groep behoort.
Als je hoopt dat het media-landschap drastisch verandert omdat het eenzijdig wordt gebracht en Trump teveel wordt gebasht dan komt dat daar toch echt op neer. Nog even los van het feit dat je dan gewoon niet zo goed begrijpt hoe de wereld in elkaar zit.
pi_173248098
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je hoopt dat het media-landschap drastisch verandert omdat het eenzijdig wordt gebracht en Trump teveel wordt gebasht dan komt dat daar toch echt op neer. Nog even los van het feit dat je dan gewoon niet zo goed begrijpt hoe de wereld in elkaar zit.
Ik denk dat jij zelf niet zo goed door hebt hoe de hazen lopen op dit moment. Daar geef je in ieder geval continu blijk van.
Hoef je andere niet de schuld van te geven. Zeker niet vanaf je hoge paard met zo'n toontje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173248101
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je hoopt dat het media-landschap drastisch verandert omdat het eenzijdig wordt gebracht en Trump teveel wordt gebasht dan komt dat daar toch echt op neer. Nog even los van het feit dat je dan gewoon niet zo goed begrijpt hoe de wereld in elkaar zit.
De toekomst zal uitwijzen wie het niet zo goed begrijpt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173248106
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij zelf niet zo goed door hebt hoe de hazen lopen op dit moment.
Nou, vertel eens.
pi_173248112
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

De toekomst zal uitwijzen wie het niet zo goed begrijpt.
Ja, dat zei Arnold Karskens ook met z'n revolutie.
pi_173248162
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het media-landschap, Henk.
- Vara wat minder ruimte geven met hun lulprogramma's
- nos journaal realistisch het nieuws laten brengen zonder de sturing (gericht meer 'kleur' zoeken, moslims zo min mogelijk negatief belichten, dat beleid)
-rtl late nicht OOK rechts geluid laten spreken.

Heb je al de helft met die 3.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173248184
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dat zei Arnold Karskens ook met z'n revolutie.
Inmiddels hebben meer mensen traditioneel rechts gestemd dan links bij de laatste verkiezingen, maar goed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173248204
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

- Vara wat minder ruimte geven met hun lulprogramma's
Blijkbaar is er behoefte aan, wat is het probleem?

quote:
- nos journaal realistisch het nieuws laten brengen zonder de sturing (gericht meer 'kleur' zoeken, moslims zo min mogelijk negatief belichten, dat beleid)
Het is niet aan media om aan stemmingmakerij of demagogie te doen.

quote:
-rtl late nicht OOK rechts geluid laten spreken.
Ook daar is blijkbaar niet zoveel behoefte aan.
pi_173248230
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, vertel eens.
Dat er een aantal schreeuwende minderheden zijn in groepjes, die overal willen bepalen wat de meerderheid zou moeten denken. Willen lieden uit die meerderheid dat niet? Dan is verketterd of naar beneden getrapt worden een uitkomst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173248247
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat er een aantal schreeuwende minderheden zijn in groepjes, die overal willen bepalen wat de meerderheid zou moeten denken. Willen lieden uit die meerderheid dat niet? Dan is verketterd of naar beneden getrapt worden een uitkomst.
Mensen die voor anderen willen bepalen hoe de wereld eruit ziet. Waar heb ik dat toch eerder vandaag gezien?
pi_173248274
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar is er behoefte aan, wat is het probleem?

[..]

Het is niet aan media om aan stemmingmakerij of demagogie te doen.

[..]

Ook daar is blijkbaar niet zoveel behoefte aan.
1: behoefte aan? Omdat er een soort actualiteit ook bij zit. Het policor schiet de meerderheid inmiddels in het verkeerde keelgat.
2: exact. Zijn we het ergens toch mee eens. Vooral niet een nieuwsprogramma wat neutraal zou moeten zijn. Maar we weten inmiddels van de nos wel anders. Slecht he?
3: blijkbaar wel. Gezien de laatste TK stemming
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173248299
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen die voor anderen willen bepalen hoe de wereld eruit ziet. Waar heb ik dat toch eerder vandaag gezien?
Bij het nieuws over de optocht van de antifa gisteravond in amsterdam?
Bij het nieuws over die gasten die de 'religie van de vrede' kwamen brengen op de Ramblas?

Hmmn...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173248307
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat er een aantal schreeuwende minderheden zijn in groepjes, die overal willen bepalen wat de meerderheid zou moeten denken. Willen lieden uit die meerderheid dat niet? Dan is verketterd of naar beneden getrapt worden een uitkomst.
Waarom zou je met een figuur zoals xa1pt nog in "discussie" gaan? Jullie gaan het never nooit niet eens worden met elkaar. Zonde van je tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 01:03:33 ]
pi_173248308
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1: behoefte aan? Omdat er een soort actualiteit ook bij zit. Het policor schiet de meerderheid inmiddels in het verkeerde keelgat.
Blijkbaar niet. Je wil jezelf voordoen als meerderheid maar de werkelijkheid zit toch wat anders in elkaar.

quote:
2: exact. Zijn we het ergens toch mee eens. Vooral niet een nieuwsprogramma wat neutraal zou moeten zijn. Maar we weten inmiddels van de nos wel anders. Slecht he?
De NOS probeert zo neutraal mogelijk te blijven. Dat ze daar wel eens in doorschieten zal ongetwijfeld, maar liever dat dan een medium wat constant moslims basht of de suggestie wekt dat die bijna miljoen inwoners van Nederland een probleem zijn.

quote:
3: blijkbaar wel. Gezien de laatste TK stemming
Die ging over RTL Late Night? :D
pi_173248332
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:03 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Waarom zou je met een figuur zoals xa1pt nog in "discussie" gaan? Jullie gaan het never nooit niet eens worden met elkaar. Zonde van je tijd.
Kom nou. Dit is een discussieforum. :W
pi_173248342
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen die voor anderen willen bepalen hoe de wereld eruit ziet. Waar heb ik dat toch eerder vandaag gezien?
Dat zie je regelmatig bij extreem linkse tegendemonstraties.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173248353
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:04 schreef Hdero het volgende:

[..]

Kom nou. Dit is een discussieforum. :W
Just saying
pi_173248358
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat zie je regelmatig bij extreem linkse tegendemonstraties.
Dont pull another Trump.
pi_173248361
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:05 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Just saying
Just replying.
pi_173248384
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat zie je regelmatig bij extreem linkse tegendemonstraties.
Ik zie het Red hier ook doen.
pi_173248445
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:03 schreef Xa1pt het volgende:De NOS probeert zo neutraal mogelijk te blijven.
De NOS neutraal noemen. :') Nee, een discussie met jou is zinloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 01:12:18 ]
pi_173248487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:11 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

De NOS neutraal noemen. :')
Waarin zijn ze niet neutraal?
pi_173248501
NOS neutraal? Misschien, maar een schijtcholeratyfus berichtgiving is het ook qua kwaliteit.
pi_173248551
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zie het Red hier ook doen.
Qua discussie. Zie je Red geweld gebruiken?

Extreem links gebruikt geweld om mensen als Red (een andere mening) de mond te snoeren.

Daar (dat geweld) kan jij het toch ook niet mee eens zijn?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173248602
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Qua discussie. Zie je Red geweld gebruiken?

Extreem links gebruikt geweld om mensen als Red (een andere mening) de mond te snoeren.

Daar (dat geweld) kan jij het toch ook niet mee eens zijn?
Als het gaat om demonstraties willen voorkomen, nee, dat democratisch recht heeft iedereen, of je het daar nu mee eens bent of niet. Maar tegenwicht bieden aan idiote opvattingen lijkt me prima.
pi_173248633
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Qua discussie. Zie je Red geweld gebruiken?

Extreem links gebruikt geweld om mensen als Red (een andere mening) de mond te snoeren.

Daar (dat geweld) kan jij het toch ook niet mee eens zijn?
Pfff, je bent echt net zo geobsedeerd door links als die extreme linksen door rechts.

Je hebt het echt bijna nergens anders over en haalt in bijna iedere post links er wel bij.
Verder komt er weinig inhoudelijks achteraan.

Red heeft wellicht niet altijd dezelfde mening als ik of anderen op dit forum, maar met hem kun je tenminste nog over andere dingen praten.
pi_173248714
Wanneer conservatieve websites het eens zijn met Noam Chomsky, dan weet je dat er iets mis is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173248716
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als het gaat om demonstraties willen voorkomen, nee, dat democratisch recht heeft iedereen, of je het daar nu mee eens bent of niet. Maar tegenwicht bieden aan idiote opvattingen lijkt me prima.
Het punt is dat idiote opvattingen een onderdeel zijn van onze vrijheid en dat we die vrijheid niet moeten verkwanselen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173248758
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:25 schreef FYazz het volgende:

[..]

Pfff, je bent echt net zo geobsedeerd door links als die extreme linksen door rechts.

Je hebt het echt bijna nergens anders over en haalt in bijna iedere post links er wel bij.
Verder komt er weinig inhoudelijks achteraan.

Red heeft wellicht niet altijd dezelfde mening als ik of anderen op dit forum, maar met hem kun je tenminste nog over andere dingen praten.
Klopt. Ik ben fel tegen extreem links omdat juist die partij op dit moment de samenleving flink aan het ontwrichten is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173248901
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Je wil jezelf voordoen als meerderheid maar de werkelijkheid zit toch wat anders in elkaar.

[..]

De NOS probeert zo neutraal mogelijk te blijven. Dat ze daar wel eens in doorschieten zal ongetwijfeld, maar liever dat dan een medium wat constant moslims basht of de suggestie wekt dat die bijna miljoen inwoners van Nederland een probleem zijn.

[..]

Die ging over RTL Late Night? :D
Nos 'zo neutraal mogelijk'. Sorry. Gestopt met lezen.
Bleek wel uit dat uitgelekte beleidsstuk...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173248917
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nos 'zo neutraal mogelijk'. Sorry. Gestopt met lezen.
Bleek wel uit dat uitgelekte beleidsstuk...
Wat bedoel je?
pi_173248930
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:25 schreef FYazz het volgende:

[..]

Pfff, je bent echt net zo geobsedeerd door links als die extreme linksen door rechts.

Je hebt het echt bijna nergens anders over en haalt in bijna iedere post links er wel bij.
Verder komt er weinig inhoudelijks achteraan.

Red heeft wellicht niet altijd dezelfde mening als ik of anderen op dit forum, maar met hem kun je tenminste nog over andere dingen praten.
Top. Maakt mn dag goed :)

Respect naar elkaar. Alleen ben ik wel intolerant naar intoleranten. En xa1pt zn postsgeschiedenis. Damn.

Gisteren en vandaag zelfs goed gesproken met Otto en zelfs een overeenkomst in mening gevonden. En wij lagen continu in de clinch.
Kan wel. Zonder gezuig en getroll. Zul je het van mij ook niet zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173248950
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Top. Maakt mn dag goed :)

Respect naar elkaar. Alleen ben ik wel intolerant naar intoleranten. En xa1pt zn postsgeschiedenis. Damn.

Gisteren en vandaag zelfs goed gesproken met Otto en zelfs een overeenkomst in mening gevonden. En wij lagen continu in de clinch.
Kan wel. Zonder gezuig en getroll. Zul je het van mij ook niet zien.
Otto von Bismarck?
pi_173248951
Ik las in 1/vd reeksen dat iemand het te belachelijk voor woorden vond dat moslims de grootste slachtoffers zijn: mee eens.

Dat zijn ze absoluut niet, je zal maar voor altijd je familielid kwijt zijn.

De grootste slachtoffers zijn de familieleden v/d werkelijke doden/slachtoffers (ongeacht of ze nu niet- of wel moslim zijn)

Maar, het is natuurlijk wel zo dat welwillende moslims OOK slachtoffer zijn. Stel je voor dat jij als vredelievend persoon gewoon je leven wil leiden en dit mogelijk is totdat je een of andere totaal gestoorde buurman hebt die overal op gewelddadige manier loopt te verkondigen dat jouw straat een: "kamper aso straat is waar hij en alle aso's trots op kunnen zijn".
Krekker is de bom!
pi_173248982
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben fel tegen extreem links omdat juist die partij op dit moment de samenleving flink aan het ontwrichten is.
Je praat wat mij betreft precies hetzelfde als de extreem linksen waar je zo fel tegen bent. Qua inhoud, qua toon, qua woordgebruik en qua felheid.

En door je alleen op je eigen waarheid en links te focussen verzuim je te kijken naar andere waarheden en heb je geen oog voor de problemen die door andere groepen, waaronder extreem rechts, worden veroorzaakt. Net als dat extreem linksen alleen nog maar oog hebben voor de eigen opvattingen en extreem rechts.
pi_173249038
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Top. Maakt mn dag goed :)

Respect naar elkaar. Alleen ben ik wel intolerant naar intoleranten. En xa1pt zn postsgeschiedenis. Damn.

Gisteren en vandaag zelfs goed gesproken met Otto en zelfs een overeenkomst in mening gevonden. En wij lagen continu in de clinch.
Kan wel. Zonder gezuig en getroll. Zul je het van mij ook niet zien.
Goed om te horen, ga ik ook weer met een goed gevoel slapen :)

En zo zie je maar weer, als we proberen weg te blijven van oneliners en het niet alleen maar over links/rechts hebben dan komen we als andersdenkenden er best nog wel uit samen.
pi_173249616
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben fel tegen extreem links omdat juist die partij op dit moment de samenleving flink aan het ontwrichten is.
:')

De Nederlandse samenleving? Really? Door extreem links? Die paar antifa luitjes?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 06:02:01 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173249660
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173249900
7 topics :') _____________!

Wereldwijde ophef omdat er één dodelijk slachtoffer gevallen is door extreem rechts geweld.
Als er tien Palestijnen om het leven komen door extreem rechts geweld, kraait er geen haan naar.

Double standards much.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 08:23:36 ]
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:27:35 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173250020
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:06 schreef Hamzoef het volgende:
7 topics :') _____________!

Wereldwijde ophef omdat er één dodelijk slachtoffer gevallen is door extreem rechts geweld.
Als er tien Palestijnen om het leven komen door extreem rechts geweld, kraait er geen haan naar.

Dubbele maten much.
Nee hoor. Zelfde zie je ook bij voetbaltopics. Daar heeft een CL voorronde wedstrijd ook meer topics dan een Afrika Cup wedstrijd. Of de aanslag in Barcelona krijgt ook meer aandacht dan een aanslag in Kabul. Het heeft er te maken hoe dichtbij het nieuwe plaats vindt en hoe opmerkelijk het is.

Daarbij is de aanslag in Charlottesville vrij uniek, is men bang dat dit vaker kan gebeuren in de VS en zorgt die oranjeharige president continu voor ophef.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_173250096
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee hoor. Zelfde zie je ook bij voetbaltopics. Daar heeft een CL voorronde wedstrijd ook meer topics dan een Afrika Cup wedstrijd.
Wat een bizarre vergelijking. 10 mensenlevens is heel iets anders dan een voetbalwedstrijd. En CL is Europees. Deze aanslag was op een ander werelddeel.
pi_173251089
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben fel tegen extreem links omdat juist die partij op dit moment de samenleving flink aan het ontwrichten is.
Dit soort waandenken zijn meer ontwrichtend.. Het zijn aanslagen op het nuchter en feitelijk denken.
pi_173251383
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit soort waandenken zijn meer ontwrichtend.. Het zijn aanslagen op het nuchter en feitelijk denken.
Hoezo? Sommige aspecten van deze maatschappij zijn toch gewoon immoreel en corrupt (in hun ogen)? Dienen zij niet ontwricht te worden? Een (aanzienlijk deel) van het extreem linkse spectrum staat voor een revolutie. Een revolutie ontwricht de maatschappij.

Dit lijkt me toch een vrij nuchtere vaststelling.
pi_173251402
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Cnn met z'n staging en continue trumpbashing op geruchten.
Kranten met eenzijdig belichte verhalen
Antifa met hun onaflatende rechtsgebash en fascistoïde gedrag
Tv stations die alleen om de kijkcijfers iedereen aan boord willen houden, dus een zo policor mogelijke mening hebben
Linkspartijen die verweven raken met extreemlinkse clubjes

Ja, hoop het.
CNN maakte het wel erg bont met z'n door Charlottesville geïnspireerde aanslag in Barcelona. Dat is zo beschamend dat men zich daar ook over uit zou moeten spreken. Maar ik heb de indruk dat veel mensen daar inmiddels wel van overtuigd zijn.

Wat ik ook treurig vond, was dat de burgemeester (natuurlijk anti-Trump) suggereerde dat de demonstranten verzamelingen wapens op verschillende plaatsen in de stad hadden aangelegd. Dat was complete onzin natuurlijk, maar het wordt weer gebruikt om een bepaald beeld te schetsen. En natuurlijk draait het erom om de initiële koppen in de media te beheersen.

De mainstream pers heeft zich weer eens niet van zijn beste kant laten zien, en ze hadden al een heel lage betrouwbaarheid. Ik heb even niet het desbetreffende artikel achter de hand, maar het aanzien van de pers in de VS is heel hard achteruit gegaan. Ze zijn ook heel erg opportunistisch geweest; all Trump all the time. In plaats van zinnige berichtgeving gaat het alleen om clickbaits en gefabriceerde schandalen en insinuaties.
pi_173251539
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit soort waandenken zijn meer ontwrichtend.. Het zijn aanslagen op het nuchter en feitelijk denken.
Exact. Waanbeelden zijn het. Er is amper extreem links. Het besef dat je ook fel tegen nazi's kunt zijn zonder extreem links te zijn wil er maar niet in.
pi_173251568
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoezo? Sommige aspecten van deze maatschappij zijn toch gewoon immoreel en corrupt (in hun ogen)? Dienen zij niet ontwricht te worden? Een (aanzienlijk deel) van het extreem linkse spectrum staat voor een revolutie. Een revolutie ontwricht de maatschappij.

Dit lijkt me toch een vrij nuchtere vaststelling.
Nuchter is de analyse dat hedendaags Nederlands extreemlinks hooguit 'een revolutie' koestert als sentiment. Misschien dat een enkele lone wolf nog een bom weglegt ofzo.
Ook nuchter is de erkenning dat het om een kleine groep mensen gaat die niet veel kan.
Beetje rellen trappen bij demo's van extreemrechts. Dat is het meestal.
De werkelijke ontwrichting van de samenleving gebeurt in de hoofden van de mensen..... zoals graag een heel gevaarlijke vijand willen zien in een paar extreemlinkse figuren
pi_173251639
Die hele Antifa bestaat in Nederland uit enkele tientallen mensen. Met een schatting van 50 zit je al aan de hoge kant. Die enkele tientallen kun je vervolgens weer onderverdelen in communisten, anarchisten, socialisten en waarschijnlijk nog wel het een en ander. Verder is er natuurlijk vrijwel geen organisatie, want anders zouden die anarchisten nooit binnenboord blijven.

Als dat groepje nou zo ontwrichtend kan zijn, dan is er wel iets grondig mis met de maatschappij.
pi_173251737
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:40 schreef Bluesdude het volgende:
Ook nuchter is de erkenning dat het om een kleine groep mensen gaat die niet veel kan.
Beetje rellen trappen bij demo's van extreemrechts. Dat is het mees
Dat is een triest gegeven ja. Maar dat is niet alleen in Nederland zo. Wat te denken van Duitsland? Van echte revolutionairen zoals in de jaren 70, tot een beetje rel schoppen tijdens 1 mei 'vieringen', en het verstoren van nazi bijeenkomsten.

Dat heeft het establishment mooi voor elkaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 10:56:46 ]
pi_173251750
ik ben benieuwd
als op FOK een pol staat met de vraag
Ben jij een anti-fascist?

Hoeveel % zegt dan nee ?
pi_173251796
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:57 schreef Bluesdude het volgende:
ik ben benieuwd
als op FOK een pol staat met de vraag
Ben jij een anti-fascist?


Ligt er aan hoe je dat definieert. Er zijn ook neo-nazi's die zich anti-facist noemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 11:02:46 ]
pi_173251831
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:57 schreef Bluesdude het volgende:
ik ben benieuwd
als op FOK een pol staat met de vraag
Ben jij een anti-fascist?

Hoeveel % zegt dan nee ?
In ieder geval een heel ruime meerderheid. Niet omdat ze voor fascisme zijn, maar omdat hier de opvatting heerst dat antifascisme erger is dan fascisme.
pi_173251853
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:02 schreef Jigzoz het volgende:
maar omdat hier de opvatting heerst dat antifascisme erger is dan fascisme.
:')
pi_173251877
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe je dat definieert. Er zijn ook neo-nazi's die zich anti-facist noemen.
Tegen fascisme zijn. Fascisme als ideologie, maatschappijvorm en politiek bestuur verwerpen.

Dat is het meest voorkomende omschrijving van antifascisme.
Laat die neo-nazi's maar lullen
pi_173251909
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In ieder geval een heel ruime meerderheid. Niet omdat ze voor fascisme zijn, maar omdat hier de opvatting heerst dat antifascisme erger is dan fascisme.
Kweenie..... ik heb toch wel vertrouwen in de fokkers met rede. Meerderheid zegt 'ja' .
Jammer, ik snap niet hoe een poll in te bouwen in dit topic
pi_173251914
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:')
Is gewoon zo. Als er zowel rechtsextremisten als antifascisten ergens demonstreren, dan weet je exact wat hier de breedst gedeelde opvatting zal zijn. "Ik vind het allebei eikels, maar (iets waaruit moet blijken dat 'links' veel erger is)".
pi_173251934
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kweenie..... ik heb toch wel vertrouwen in de fokkers met rede. Meerderheid zegt 'ja' .
Jammer, ik snap niet hoe een poll in te bouwen in dit topic
Ah, op die manier.

Nee, ik vermoed dat dat door heel veel mensen opgevat wordt als 'ben je Antifa?'
pi_173251940
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is gewoon zo. Als er zowel rechtsextremisten als antifascisten ergens demonstreren, dan weet je exact wat hier de breedst gedeelde opvatting zal zijn. "Ik vind het allebei eikels, maar (iets waaruit moet blijken dat 'links' veel erger is)".
Oh zo, bedoel je. Maar die comments interpreteer je verkeerd.
pi_173251943
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit soort waandenken zijn meer ontwrichtend.. Het zijn aanslagen op het nuchter en feitelijk denken.
De AIVD waarschuwt niet voor niets voor extreem linkse groeperingen die steeds meer samen zijn gaan werken en hun buitenlandse geloofsgenoten kopiëren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 11:08:41 ]
pi_173251951
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De AIVD
Dat is dan ook een rechts bolwerk.
pi_173251972
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is dan ook een rechts bolwerk.
Het is een organisatie die onderzoekt. Ik als links iemand zou er ook voor kunnen werken.
pi_173251986
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe je dat definieert. Er zijn ook neo-nazi's die zich anti-facist noemen.
Lijkt mij moeilijk.
pi_173252065
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oh zo, bedoel je. Maar die comments interpreteer je verkeerd.
Welnee. Een keer een comment kun je verkeerd interpreteren, maar tientallen niet.
pi_173252170
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welnee. Een keer een comment kun je verkeerd interpreteren, maar tientallen niet.
Jawel, je trekt de verkeerde conclusie.
pi_173252188
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jawel, je trekt de verkeerde conclusie.
Nee, dat doe ik niet.

Maar probeer het maar.
pi_173252262
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet.

Maar probeer het maar.
Jouw interpretatie:

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:02 schreef Jigzoz het volgende:
maar omdat hier de opvatting heerst dat antifascisme erger is dan fascisme.
Ik denk niet dat ze fascisme minder erg vinden. Ze zien het gevaar er echt niet van in, omdat in NL extreem marginaal is, en vinden de methodes van de antifa erger dan die van extreem rechts, omdat ze daar minder last van hebben.

Het is dus niet de ideologie die ze erger vinden, maar de methodiek. Een essentieel verschil!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 11:26:54 ]
pi_173252407
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jouw interpretatie:

[..]

Ik denk niet dat ze fascisme minder erg vinden. Ze zien het gevaar er echt niet van in, omdat in NL extreem marginaal is, en vinden de methodes van de antifa erger dan die van extreem rechts, omdat ze daar minder last van hebben.

Het is dus niet de ideologie die ze erger vinden, maar de methodiek. Een essentieel verschil!
Ja, dat snap ik ook wel. Punt is alleen dat mensen dat massaal niet meer doorhebben. Zie bijvoorbeeld het aantal mensen met een benedenmodaal inkomen dat op rechtse partijen stemt. Ze denken: ja, want die komen op voor het volk. In werkelijkheid komen die op voor mensen met anderhalf keer modaal en meer. Ze zien dat alleen niet.

En net zo is hier de overtuiging ontstaan dat er een soort superagressieve club van antifascisten bestaat die alles uit wil roeien dat niet extreem links is. Pure waanzin.

En om het nog een slag dommer te maken: antifascisten worden hier regelmatig fascistisch genoemd. Nou, dan heb je echt geen enkel idee van waar je het over hebt.

Kortom: nee, mensen hier zullen niet snel geneigd zijn zich antifascist te noemen.
pi_173252452
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:26 schreef Hamzoef het volgende:

Ik denk niet dat ze fascisme minder erg vinden. Ze zien het gevaar er echt niet van in, omdat in NL extreem marginaal is, en vinden de methodes van de antifa erger dan die van extreem rechts, omdat ze daar minder last van hebben.

Het is dus niet de ideologie die ze erger vinden, maar de methodiek. Een essentieel verschil!
Eens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173252470
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
Zie bijvoorbeeld het aantal mensen met een benedenmodaal inkomen dat op rechtse partijen stemt.
Ja, maar van Mark krijg je 1000 euro he!
pi_173252541
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, maar van Mark krijg je 1000 euro he!
Ja, ik wel. Nog wel meer zelfs. Waarvoor overigens dank, rechtsstemmers.
pi_173252733
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:26 schreef Hamzoef het volgende:

Ik denk niet dat ze fascisme minder erg vinden. Ze zien het gevaar er echt niet van in, omdat in NL extreem marginaal is, en vinden de methodes van de antifa erger dan die van extreem rechts, omdat ze daar minder last van hebben.
Hoezo hebben de eerder genoemde fokkers meer last van de relmethodes van Nederlands extreemlinks ?
Jaja... als ze zelf deelnemen aan een extreemrechtse demo.
Nu denk ik dat de meeste van die fokkers niet deelnemen., maar ze sympathiseren met extreemrechtse ideeën.
pi_173252906

Kon het allemaal maar zo simpel zijn.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:01:04 #112
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253016
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo hebben de eerder genoemde fokkers meer last van de relmethodes van Nederlands extreemlinks ?
Jaja... als ze zelf deelnemen aan een extreemrechtse demo.
Nu denk ik dat de meeste van die fokkers niet deelnemen., maar ze sympathiseren met extreemrechtse ideeën.
Antifa ramt ook de kop in van free-speechers en andere gematigde protesters en gooit ook bij niet-rechtse ralleys M80's in het publiek en peppersprayen mensen die opkomen voor vrijheid van meningsuiting.

Daar heb ik een probleem mee. Als nazi's en communisten elkaar kapot willen rammen mogen ze wat mij betreft op conto van de maatschappij een keertje de arena voor afhuren voor een paar uur. Maar omdat ik mij zorgen maak over de fascistoide trekjes van antifa wanneer normale mensen van hun vrijheden gebruik willen maken ben ik een sympathisant van extreemrechtse ideeen?

Doei bluesdude. Doei.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253044
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Antifa ramt ook de kop in van free-speechers en andere gematigde protesters en gooit ook bij niet-rechtse ralleys M80's in het publiek en peppersprayen mensen die opkomen voor vrijheid van meningsuiting.
Waar in Nederland is dat gebeurd?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:05:13 #114
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253080
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar in Nederland is dat gebeurd?
In Amsterdam heeft antifa toen geweld gebruikt tegen mensen in de Pegida demo en een bom achtergelaten.

Ik zou Pegida niet als extreem-rechts categoriseren. Jij wel?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253097
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:05 schreef SpecialK het volgende:

Ik zou Pegida niet als extreem-rechts categoriseren. Jij wel?
duidelijk wel extreemrechts....
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:08:08 #116
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253123
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

duidelijk wel extreemrechts....
Wat zijn je criteria om tot die conclusie te komen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253128
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In Amsterdam heeft antifa toen geweld gebruikt tegen mensen in de Pegida demo en een bom achtergelaten.

Ik zou Pegida niet als extreem-rechts categoriseren. Jij wel?
De NOS, Trouw of NRC zul je wel extreemlinkse indoctrinatie vinden, dus ik heb even wat rechtsers uitgezocht: http://www.dagelijksestan(...)ent-kleur-poepbruin/
pi_173253135
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo hebben de eerder genoemde fokkers meer last van de relmethodes van Nederlands extreemlinks ?
Jaja... als ze zelf deelnemen aan een extreemrechtse demo.
Nu denk ik dat de meeste van die fokkers niet deelnemen., maar ze sympathiseren met extreemrechtse ideeën.
burgerlijk rechts heeft het nogal op orde. Deze wordt verstoord. Dat ervaren zij als een last, ook wanneer ze het slechts gade slaan via de media.
pi_173253149
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:05 schreef SpecialK het volgende:
Ik zou Pegida niet als extreem-rechts categoriseren. Jij wel?
Pegida is het misselijkst van allemaal, stelletje islamofobe provocateurs zijn het.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:10:25 #120
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253158
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De NOS, Trouw of NRC zul je wel extreemlinkse indoctrinatie vinden, dus ik heb even wat rechtsers uitgezocht: http://www.dagelijksestan(...)ent-kleur-poepbruin/
Omdat ze een bepaalde zanger uitkiezen? Oh hiephoi.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253175
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat ze een bepaalde zanger uitkiezen? Oh hiephoi.
Dat is een heel bewuste keuze, dat weet jij ook best.
pi_173253177
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In Amsterdam heeft antifa toen geweld gebruikt tegen mensen in de Pegida demo en een bom achtergelaten.

Ik zou Pegida niet als extreem-rechts categoriseren. Jij wel?
Pegida is geliefd onder bruinhemden. Zou de beweging en haar aanhangers in ieder geval niet categoriseren als vreedzame strijders van het vrije woord. Het is gewoon een club voor figuren die de schurft hebben aan de islam en van mening zijn dat vluchtelingen op moeten rotten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:11:47 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253181
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Pegida is het misselijkst van allemaal, stelletje islamofobe provocateurs zijn het.
Islamofobie is geen geldige term. Heb je nog iets beters? Ik denk dat mensen terecht zich zorgen kunnen maken over de islam en het effect van de groei van die religie op Europa. Ben ik nu een islamofoob?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253191
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

burgerlijk rechts heeft het nogal op orde. Deze wordt verstoord. Dat ervaren zij als een last, ook wanneer ze het slechts gade slaan via de media.
Ah, vreemd dan dat ze geen enkele last hebben van hooligangeweld of Koningsdagdrukte.
pi_173253193
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Islamofobie is geen geldige term. Heb je nog iets beters? Ik denk dat mensen terecht zich zorgen kunnen maken over de islam en het effect van de groei van die religie op Europa. Ben ik nu een islamofoob?
Loop jij ook te trollen met varkensmutsen, enkel met als doel bepaalde mensen te provoceren?
pi_173253194
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

duidelijk wel extreemrechts....
de mate van buitenlanderhaat,
zich opstellend als zusterpartij van de Duitse Pegida, notoir vol extreemrechtse lieden
de grote leider in Nederland Wagensveld gaat jagen op buitenlanders
https://joop.vara.nl/nieu(...)ije-op-vluchtelingen
pi_173253217
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah, vreemd dan dat ze geen enkele last hebben van hooligangeweld
Juist wel. Lees de comments op dumpert eens. De mensen de reaguurders die fel van leer trekken tegen antifa, doen dat doorgaans ook tegen hooligans en vechtende tokkies.
pi_173253218
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Loop jij ook te trollen met varkensmutsen, enkel met als doel bepaalde mensen te provoceren?
Als je je daardoor laat provoceren ben je ook wel echt een verliezer.
Conscience do cost.
pi_173253223
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat ze een bepaalde zanger uitkiezen? Oh hiephoi.
Kom ik nota bene met een rechtsradicale bron... Wat vertrouw je wel? Alleen GeenStijl?
pi_173253224
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:13 schreef ems. het volgende:

[..]

Als je je daardoor laat provoceren ben je ook wel echt een verliezer.
Doet ook niemand, het gaan om de intentie.
pi_173253233
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Doet ook niemand
Ha
Conscience do cost.
pi_173253236
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Juist wel. Lees de comments op dumpert eens. De mensen de reaguurders die fel van leer trekken tegen antifa, doen dat doorgaans ook tegen hooligans en vechtende tokkies.
O, dat wist ik niet. Ik kom bijna nooit op dat soort sites.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:16:40 #133
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253255
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Pegida is geliefd onder bruinhemden. Zou de beweging en haar aanhangers in ieder geval niet categoriseren als vreedzame strijders van het vrije woord.
Ik heb ze tot nu toe nog geen geweld zien plegen en ik heb vlaggen gezien waarin ze mede ook hakenkruizen in de prullenbak gooien.

Dat ze niet strijders zijn voor het vrije woord klopt. Dat lijkt niet per se deel uit te maken van hun tactiek. Maar datzelfde geldt voor zo veel protesterende groepen die zich focussen op een bepaald onderwerp.

quote:
Het is gewoon een club voor figuren die de schurft hebben aan de islam en van mening zijn dat vluchtelingen op moeten rotten.
Maakt het nog uit waarom ze dat denken? Weet je dat uberhaupt? Kan het je wat schelen? Zou het kunnen dat mensen inderdaad die mening hebben maar meer genuanceerd dan hoe jij het nu neerplempt.

Ik vraag me af of er uberhaupt een vorm van protest voor jou bestaat waarin je je oprecht zorgen maakt over immigratie en de invloed van een bepaalde godsdienst waarvan jij zou zeggen "ok DIT is niet extreemrechts". Of is elke vorm van dit extreemrechts voor jou?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:17:55 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Loop jij ook te trollen met varkensmutsen, enkel met als doel bepaalde mensen te provoceren?
Provoceren doet links net zo goed. Al 100 jaar lang. Alleen als links het doet is het grappig en edgy... als rechts het doet dan is het een teken van een onderdrukkend tendens uitmondend in zorgwekkende sentimenten voor fascistoide gedachten.

Ok man.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253281
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:16 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb ze tot nu toe nog geen geweld zien plegen
Ik wel, en nu?
pi_173253285
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Islamofobie is geen geldige term. Heb je nog iets beters? Ik denk dat mensen terecht zich zorgen kunnen maken over de islam en het effect van de groei van die religie op Europa. Ben ik nu een islamofoob?
Bang zijn dat de islamitische buurman van verderop radicaliseert omdat het een moslim is valt wel onder de term islamofobie wat mij betreft. Of de president van Oostenrijk af willen zetten omdat hij zegt dat hij hoopt dat iedereen ooit eens een dag een hoofddoek draagt uit solidariteit, dat valt er ook onder. Kritiek hebben is prima, je zorgen maken ook, maar sommige mensen raken compleet van de kaart als het om moslims gaat of hebben dusdanig buitenproportionele zorgen dat je prima van een fobie kunt spreken.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:18:39 #137
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253289
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kom ik nota bene met een rechtsradicale bron... Wat vertrouw je wel? Alleen GeenStijl?
De bron maakt me vrij weinig uit als het verhaal zelf vrij zwakjes is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:19:13 #138
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253297
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik wel, en nu?
Video's? Foto's?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253306
Hoop anti-islamofobie hier.
Conscience do cost.
pi_173253318
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Video's? Foto's?
In Dresden zijn meerdere mensen mishandeld door pegida aanhangers, zijn gewoon politierapporten van.
pi_173253321
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb ze tot nu toe nog geen geweld zien plegen en ik heb vlaggen gezien waarin ze mede ook hakenkruizen in de prullenbak gooien.

Dat ze niet strijders zijn voor het vrije woord klopt. Dat lijkt niet per se deel uit te maken van hun tactiek. Maar datzelfde geldt voor zo veel protesterende groepen die zich focussen op een bepaald onderwerp.

[..]

Maakt het nog uit waarom ze dat denken? Weet je dat uberhaupt? Kan het je wat schelen? Zou het kunnen dat mensen inderdaad die mening hebben maar meer genuanceerd dan hoe jij het nu neerplempt.

Ik vraag me af of er uberhaupt een vorm van protest voor jou bestaat waarin je je oprecht zorgen maakt over immigratie en de invloed van een bepaalde godsdienst waarvan jij zou zeggen "ok DIT is niet extreemrechts". Of is elke vorm van dit extreemrechts voor jou?
Tsja, ik kan het ook niet helpen dat dergelijke bewegingen worden gekaapt door radicaaltjes die zich in twijfelachtige termen verzetten tegen de opvang van vluchtelingen. De voorman van Pegida ging nota bene in Oost-Europa met 'vluchtelingenjagers' op pad, gehuld in camouflage kleding. Dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173253335
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Islamofobie is geen geldige term. Heb je nog iets beters?
Pegidalieden: islamietenhaat....
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:21:31 #143
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253343
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bang zijn dat de islamitische buurman van verderop radicaliseert omdat het een moslim is valt wel onder de term islamofobie wat mij betreft. Of de president van Oostenrijk af willen zetten omdat hij zegt dat hij hoopt dat iedereen ooit eens een dag een hoofddoek draagt uit solidariteit, dat valt er ook onder. Kritiek hebben is prima, je zorgen maken ook, maar sommige mensen raken compleet van de kaart als het om moslims gaat of hebben dusdanig buitenproportionele zorgen dat je prima van een fobie kunt spreken.
Ik denk eigenlijk dat er weinig mensen zijn die bang zijn voor de islam op die manier. Maar laten we eventjes doen alsof Nederland vol zit met dat soort mensen:

aangezien een fobie een patalogische aandoening is waar niks tegen te doen is behalve dan jaren lang (soms gedwongen) therapie... wat voor nu heeft het dan om tegen die mensen te schreeuwen dat het fascisten/nazi's zijn? Wat bereik je daarmee? Of is het nu ineens niet islamofobie maar iets anders.

Nogmaals de term slaat nergens op.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253374
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De bron maakt me vrij weinig uit als het verhaal zelf vrij zwakjes is.
Lees: als het niet strookt met je mening. Hmja, dat idee had ik al een beetje.

Nou ja, is iedereen, van DDS tot Joop, het erover eens dat Pegida extreemrechts is, maar voor jou is het gewoon een hartstikke leuke club. Lijkt me een prima conclusie. We hoeven het natuurlijk niet over alles eens te zijn.
pi_173253381
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat er weinig mensen zijn die bang zijn voor de islam op die manier. Maar laten we eventjes doen alsof Nederland vol zit met dat soort mensen:

aangezien een fobie een patalogische aandoening is waar niks tegen te doen is behalve dan jaren lang (soms gedwongen) therapie... wat voor nu heeft het dan om tegen die mensen te schreeuwen dat het fascisten/nazi's zijn? Wat bereik je daarmee? Of is het nu ineens niet islamofobie maar iets anders.

Nogmaals de term slaat nergens op.
Je begrijpt heel goed wat er mee bedoeld wordt, hier geldt hetzelfde als voor homofobie qua begrips-duiding. Dat weet je best.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:23:28 #146
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253394
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In Dresden zijn meerdere mensen mishandeld door pegida aanhangers, zijn gewoon politierapporten van.
Wanneer? Hoe? Waarom? Wat is de context?

In Amsterdam kwam antifa ook op pegida af om er op los te rammen. Daar zal ook wel een politierapport zijn die geinterpreteerd kan worden als "arme nietsvermoedende antifa boys mishandeld door enge pegida aanhangers".

Luister.. ik sta volledig open voor het idee dat pegida gewelddadig is en extreem-rechts is maar ik wil dan wel wat bewijs.. beter dan... eh... tsja... zanger Rinus is uitgenodigd en .. ik zweer het je dat er politierapporten bestaan die een situatie beschrijven.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253397
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat er weinig mensen zijn die bang zijn voor de islam op die manier. Maar laten we eventjes doen alsof Nederland vol zit met dat soort mensen:

aangezien een fobie een patalogische aandoening is waar niks tegen te doen is behalve dan jaren lang (soms gedwongen) therapie... wat voor nu heeft het dan om tegen die mensen te schreeuwen dat het fascisten/nazi's zijn? Wat bereik je daarmee? Of is het nu ineens niet islamofobie maar iets anders.

Nogmaals de term slaat nergens op.
Fobie staat voor overmatige angst. Dat lijkt me de lading wel dekken als je leest waar mensen bang voor zijn, zoals de vijfde colonne bijvoorbeeld. Daarover wordt zelfs in bladen als Elsevier genoeg over geschreven en dat heeft nu niet bepaald een magere oplage.
pi_173253416
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Fobie staat voor overmatige angst. Dat lijkt me de lading wel dekken als je leest waar mensen bang voor zijn, zoals de vijfde colonne bijvoorbeeld. Daarover wordt zelfs in bladen als Elsevier genoeg over geschreven en dat heeft nu niet bepaald een magere oplage.
En dat is vaak geldig bij twee kanten. Ook het geweld.
pi_173253425
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat is vaak geldig bij twee kanten. Ook het geweld.
Islamofobie bij 2 kanten?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:26:20 #150
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253443
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik kan het ook niet helpen dat dergelijke bewegingen worden gekaapt door radicaaltjes die zich in twijfelachtige termen verzetten tegen de opvang van vluchtelingen. De voorman van Pegida ging nota bene in Oost-Europa met 'vluchtelingenjagers' op pad, gehuld in camouflage kleding. Dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.
Dat lijkt me inderdaad niet zuiver. Zelfs als je intenties zijn om niemand geweld toe te doen en alleen mensen aan te geven doe je je imago weinig goeds.

Ik vraag me af wat de context is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253455
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:23 schreef SpecialK het volgende:
Luister.. ik sta volledig open voor het idee dat pegida gewelddadig is en extreem-rechts is maar ik wil dan wel wat bewijs.. beter dan... eh... tsja... zanger Rinus is uitgenodigd en .. ik zweer het je dat er politierapporten bestaan die een situatie beschrijven.
Zanger Rinus. :') Het gaat hier niet om de politiek voorkeur van de zanger :') Ik twijfel of je het niet begrijpt, of doet alsof.
pi_173253465
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat is vaak geldig bij twee kanten. Ook het geweld.
Eh... Soennieten en sjiieten of zo?
pi_173253469
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Islamofobie bij 2 kanten?
Wat is een fobie? Ik heb niets met geloof en mijn ervaring met islam is nog erger. Geen fobie. Gewoon kijken en zien.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:27:24 #154
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253470
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lees: als het niet strookt met je mening. Hmja, dat idee had ik al een beetje.

Nou ja, is iedereen, van DDS tot Joop, het erover eens dat Pegida extreemrechts is, maar voor jou is het gewoon een hartstikke leuke club. Lijkt me een prima conclusie. We hoeven het natuurlijk niet over alles eens te zijn.
Waar zeg ik dat het een hartstikke leuke club is? Wijs even aan. Oh.. ik schrok al eventjes.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253476
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad niet zuiver. Zelfs als je intenties zijn om niemand geweld toe te doen en alleen mensen aan te geven doe je je imago weinig goeds.

Ik vraag me af wat de context is.
De context is dat meneer vluchtelingen haat en het daarom wel tof vindt om met Oost-Europese militanten op de vluchtelingenjacht te gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:28:16 #156
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253484
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je begrijpt heel goed wat er mee bedoeld wordt, hier geldt hetzelfde als voor homofobie qua begrips-duiding. Dat weet je best.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253487
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad niet zuiver. Zelfs als je intenties zijn om niemand geweld toe te doen en alleen mensen aan te geven doe je je imago weinig goeds.

Ik vraag me af wat de context is.
Welke context kun je überhaupt bedenken waarin zo'n jacht in een wat ander daglicht komt te staan?
pi_173253499
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De context is dat meneer vluchtelingen haat en het daarom wel tof vindt om met Oost-Europese militanten op de vluchtelingenjacht te gaan.
Hoho, niet te snel oordelen! Het zal allemaal wel wat genuanceerder liggen, je weet hoe de grote boze media tegenwoordig te werk gaan!
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:29:50 #159
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253511
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Fobie staat voor overmatige angst. Dat lijkt me de lading wel dekken als je leest waar mensen bang voor zijn, zoals de vijfde colonne bijvoorbeeld. Daarover wordt zelfs in bladen als Elsevier genoeg over geschreven en dat heeft nu niet bepaald een magere oplage.
Een fobie is niet "overmatige angst" het is oncontroleerbare angst.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253514
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het een hartstikke leuke club is? Wijs even aan. Oh.. ik schrok al eventjes.
Dat vind je er wat anders van. Ook best. Ik heb niet de indruk dat je voor enige rede vatbaar bent, dus discussies over wat er allemaal wel of niet waar is lijken me nogal kansloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 12:30:36 ]
pi_173253522
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een fobie is niet "overmatige angst" het is oncontroleerbare angst.
Ja, wel.

quote:
Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees[1]) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een overmatige angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fobie

Islamofobie dekt de lading prima in veel gevallen.
pi_173253523
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoho, niet te snel oordelen! Het zal allemaal wel wat genuanceerder liggen, je weet hoe de grote boze media tegenwoordig te werk gaan!
Zelfs GeenStijl ging dat toch net iets te ver.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173253539
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een fobie is niet "overmatige angst" het is oncontroleerbare angst.
Ik denk niet dat fobie betekent wat jij denkt dat het betekent.
wooblabalurg
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:32:06 #164
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253542
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De context is dat meneer vluchtelingen haat en het daarom wel tof vindt om met Oost-Europese militanten op de vluchtelingenjacht te gaan.
Er zijn ook enkele organisaties die die NGO-ferries die bij Libie vluchtelingen op aan het halen zijn willen tegenhouden met (Greenpeace style) acties die in de media breeduit zijn veroordeeld als gewelddadige extreem-rechtsen dus mijn excuses als ik tegenwoordig niet mijn complete mening verander op basis van de halflaffe tekstjes van een fok! user waarvan ik weet dat hij zwaar tribalistisch is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:32:50 #165
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253551
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke context kun je überhaupt bedenken waarin zo'n jacht in een wat ander daglicht komt te staan?
Context waaruit blijkt dat bepaalde feiten verdraaid zijn. Zoals ik in een post hierboven al aangaf het geval is met die NGO-ferry protesters in de middellandse zee.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253558
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een fobie is niet "overmatige angst" het is oncontroleerbare angst.
Dat is iets anders dan kritisch kijken naar iets.
pi_173253564
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn ook enkele organisaties die die NGO-ferries die bij Libie vluchtelingen op aan het halen zijn willen tegenhouden met (Greenpeace style) acties die in de media breeduit zijn veroordeeld als gewelddadige extreem-rechtsen dus mijn excuses als ik tegenwoordig niet mijn complete mening verander op basis van de halflaffe tekstjes van een fok! user waarvan ik weet dat hij zwaar tribalistisch is.
tribalistisch :?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:34:06 #168
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253567
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat vind je er wat anders van. Ook best. Ik heb niet de indruk dat je voor enige rede vatbaar bent, dus discussies over wat er allemaal wel of niet waar is lijken me nogal kansloos.
Ik ben voor rede vatbaar zolang die rede ... redelijk klinkt en zolang ik niet een raar smaakje proef waarin links toevallig squeaky clean er uit komt..
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253571
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Context waaruit blijkt dat bepaalde feiten verdraaid zijn.
Welke feiten zijn er dan verdraaid? Of ga je er bij voorbaat maar vanuit dat het allemaal wel mee zal vallen?

Oh, ja dus...
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:34:58 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253589
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, wel.

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fobie

Islamofobie dekt de lading prima in veel gevallen.
Lees je je eigen tekst wel eens? De lijder is zich van de angst bewust maar kan er niks aan doen... het is dus oncontroleerbaar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253595
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn ook enkele organisaties die die NGO-ferries die bij Libie vluchtelingen op aan het halen zijn willen tegenhouden met (Greenpeace style) acties die in de media breeduit zijn veroordeeld als gewelddadige extreem-rechtsen dus mijn excuses als ik tegenwoordig niet mijn complete mening verander op basis van de halflaffe tekstjes van een fok! user waarvan ik weet dat hij zwaar tribalistisch is.
Juist.

In jouw ogen ben ik natuurlijk ook extreem-links.

Maar hierboven vind je een artikel van Geenstijl.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173253598
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:34 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben voor rede vatbaar zolang die rede ...
Dat ben je niet. Zie je zanger Rinus vergelijking.
pi_173253599
Het valt
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben voor rede vatbaar zolang die rede ... redelijk klinkt en zolang ik niet een raar smaakje proef waarin links toevallig squeaky clean er uit komt..
Links is vaak verantwoordelijk voor fout denken zelfs. Ik stem zelf links.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:35:25 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253604
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat fobie betekent wat jij denkt dat het betekent.
Ik denk eigenlijk dat jij hier verward bent.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253617
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

tribalistisch :?
SpecialK, naar eigen zeggen de personificatie van het redelijke midden, bedoelt dat ik alles benader vanuit een extreem-links perspectief.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:36:46 #176
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253620
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke feiten zijn er dan verdraaid? Of ga je er bij voorbaat maar vanuit dat het allemaal wel mee zal vallen?

Oh, ja dus...
Nee ik ga nergens vanuit. Ik laat het voor wat het is en als ik iets tegenkom er over dan zal ik al dan niet mijn mening er over aanpassen. Doe jij dat wel eens? Nee he.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253625
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben voor rede vatbaar zolang die rede ... redelijk klinkt en zolang ik niet een raar smaakje proef waarin links toevallig squeaky clean er uit komt..
Ja, overeenkomt met wat jij vindt. Duidelijk.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:37:52 #178
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253637
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist.

In jouw ogen ben ik natuurlijk ook extreem-links.

Maar hierboven vind je een artikel van Geenstijl.
Ik denk dat je regulier links bent en dat je je laat vertellen door andere linksen (ook extreem-links) wat de gebeurtenissen in de wereld zijn en hoe je ze moet interpreteren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253647
Keihard in Afrika in een jurk lopen dansen onder het mom "ik integreer als blanke vrouw" is zielig. Dat heb ik heel vaak gezien. En wel een zwembad thuis hebben.
pi_173253652
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist.

In jouw ogen ben ik natuurlijk ook extreem-links.

Maar hierboven vind je een artikel van Geenstijl.
Zinloos. Geen interesse in bronnen. Maakt niet wat voor soort of richting. Hij moet het ermee eens zijn en anders klopt het niet.
pi_173253663
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat je regulier links bent en dat je je laat vertellen door andere linksen (ook extreem-links) wat de gebeurtenissen in de wereld zijn en hoe je ze moet interpreteren.
Juist.

Op Joop ben ik nooit te vinden en ik stem VVD.

Maar petje af voor je poging tot persoonsduiding.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:39:25 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253667
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat ben je niet. Zie je zanger Rinus vergelijking.
Mijn hele punt is dat ik het weinig damning vind als er een zanger wordt uitgekozen die wat foute dingen roept.

Het is jammer maar om dan een volledige protest-groep die bekend staat dat ze vlaggen met swastika's die in de prullenbak worden gegooit voor nazi-sympathisanten uit te maken... mjeh.. ik heb wel wat meer nodig.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253678
De term links is echt lastig als de grens links/rechts om de haverklap halverwege de VVD gelegd wordt.
pi_173253684
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mijn hele punt is dat ik het weinig damning vind als er een zanger wordt uitgekozen die wat foute dingen roept.
Ben je bekend met Kategorie C?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:41:01 #185
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253691
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, overeenkomt met wat jij vindt. Duidelijk.
Ik heb vrij veel media en dingen (van beide kanten) tot me genomen. En unlike al jullie hier was ik NAAR die demo van Pegida met camera om het vast proberen te leggen. Ik heb GEZOCHT naar nazi-istische symbolen en uitingen maar ik kon ze niet vinden. Toch was antifa daar om mensen kort en klein te rammen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253700
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:40 schreef Jigzoz het volgende:
De term links is echt lastig als de grens links/rechts om de haverklap halverwege de VVD gelegd wordt.
Het is idd een term waar je als kiezer weinig mee kan.
pi_173253708
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Lees je je eigen tekst wel eens? De lijder is zich van de angst bewust maar kan er niks aan doen... het is dus oncontroleerbaar.
Het is geen diagnose die 1 op 1 over te zetten is, nee. Ik verwacht ook niet van mensen die islamofobisch zijn dat ze eens met de huisarts gaan praten.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:42:32 #188
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253710
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Juist.

Op Joop ben ik nooit te vinden en ik stem VVD.

Maar petje af voor je poging tot persoonsduiding.
VVD :')

Toch wel grappig dat een VVD-er steeds to the rescue is bij nagenoeg elk topic waar (extreem)links je nodig hebt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253717
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mijn hele punt is dat ik het weinig damning vind als er een zanger wordt uitgekozen die wat foute dingen roept.

Het is jammer maar om dan een volledige protest-groep die bekend staat dat ze vlaggen met swastika's die in de prullenbak worden gegooit voor nazi-sympathisanten uit te maken... mjeh.. ik heb wel wat meer nodig.
Ja, daarom boek ik ook altijd Kale Vandale voor m'n verjaardag. Ik vind die bass zo tof. Dat er tussen het gebeuk door 'Auschwitz is back for black' wordt geroepen, neem ik voor lief.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:43:01 #190
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253719
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ben je bekend met Kategorie C?
Nope. Jij hebt ze op je spotify playlist?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253722
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb vrij veel media en dingen (van beide kanten) tot me genomen. En unlike al jullie hier was ik NAAR die demo van Pegida met camera om het vast proberen te leggen. Ik heb GEZOCHT naar nazi-istische symbolen en uitingen maar ik kon ze niet vinden. Toch was antifa daar om mensen kort en klein te rammen.
Je bent een voorbeeld en een bron van inspiratie voor ons allen.
pi_173253727
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb vrij veel media en dingen (van beide kanten) tot me genomen. En unlike al jullie hier was ik NAAR die demo van Pegida met camera om het vast proberen te leggen. Ik heb GEZOCHT naar nazi-istische symbolen en uitingen maar ik kon ze niet vinden. Toch was antifa daar om mensen kort en klein te rammen.
De werkelijkheid is dat extreem links ook agressief kan zijn. Dus kun je stellen dat extreem gewoon altijd fout is. Dan blijven normaal denkende mensen over. Dat lijkt mij een goed idee. Blijft het vraagteken wat leiders dan doen en zeggen. Kijk naar Trump.
pi_173253730
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:41 schreef SpecialK het volgende:
edia en dingen (van beide kanten) tot me genomen. En unlike al jullie hier was ik NAAR die demo van Pegida met camera om het vast proberen te leggen. Ik heb GEZOCHT naar nazi-istische symbolen en uitingen maar ik kon ze niet vinden. Toch was antifa daar om mensen kort en klein te rammen.
Antifa richt zich bijvoorbeeld ook tegen MHP. Daar zijn ook geen nazistisch symbolen te zien, je moet anti-facistisch dus wat breder zien.
pi_173253735
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee ik ga nergens vanuit. Ik laat het voor wat het is en als ik iets tegenkom er over dan zal ik al dan niet mijn mening er over aanpassen.
Je mening is dat het verhaal waarschijnlijk niet klopt. Dan ga je er dus bij voorbaat van uit dat het niet helemaal klopt want <insert random verhalen over zaken die ook werden overdreven>.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:43:48 #195
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173253736
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb vrij veel media en dingen (van beide kanten) tot me genomen. En unlike al jullie hier was ik NAAR die demo van Pegida met camera om het vast proberen te leggen. Ik heb GEZOCHT naar nazi-istische symbolen en uitingen maar ik kon ze niet vinden. Toch was antifa daar om mensen kort en klein te rammen.
OKÉ MAN.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173253748
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

VVD :')

Toch wel grappig dat een VVD-er steeds to the rescue is bij nagenoeg elk topic waar (extreem)links je nodig hebt.
Probleem is vooral dat jij een vreemd beeld hebt van links en rechts.

Dat ik antifa niet gevaarlijk bent omdat de club geen flikker voorstelt, maakt mij niet links.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:44:24 #197
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253751
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, daarom boek ik ook altijd Kale Vandale voor m'n verjaardag. Ik vind die bass zo tof. Dat er tussen het gebeuk door 'Auschwitz is back for black' wordt geroepen, neem ik voor lief.
Ik vind het een interessant gegeven dus ik ben het aan het onderzoeken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253753
O, wacht... Je denkt dat extreemrechts hetzelfde is als nazisme...

Zucht...
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:45:15 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253762
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bent een voorbeeld en een bron van inspiratie voor ons allen.
Ik doe werk, jij laat je vertellen wat je moet vinden en hoe de vork in de steel zit en zolang de persoon met de paplepel maar bij jouw stam hoort dan eet je het op. Dat is het verschil.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253779
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik doe werk, jij laat je vertellen wat je moet vinden en hoe de vork in de steel zit en zolang de persoon met de paplepel maar bij jouw stam hoort dan eet je het op. Dat is het verschil.
The special snowflake.

  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:47:43 #201
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173253792
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik doe werk, jij laat je vertellen wat je moet vinden en hoe de vork in de steel zit en zolang de persoon met de paplepel maar bij jouw stam hoort dan eet je het op. Dat is het verschil.
Jij behoort meer tot een stam dan Jigzoz, een stam die zichzelf constant wij maakt overal boven te staan en de échte waarheid te kennen, niet echt anders dan alle andere stammen.

Oja er zit ook laag slachtofferschap en een hoop complottheorieën-geloof in, dus ook een relatief sektarische stam .
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:48:09 #202
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173253800
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

The special snowflake.

[ afbeelding ]
Dank, een foto zegt meer dan 1000 woorden in dit geval.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:50:42 #203
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253832
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Antifa richt zich bijvoorbeeld ook tegen MHP. Daar zijn ook geen nazistisch symbolen te zien, je moet anti-facistisch dus wat breder zien.
Dat vind ik prima maar dan wordt de vraag al snel dit:

1. Waar trekken we de grens tussen mensen bestempelen als fascisten of herkennen dat mensen oprechte zorgen hebben over de staat van Europa

2. Hoe kan het dat anti-fa typisch fascistoide tactieken gebruikt (geweld en intimidatie) om mensen die legaal protesteren in elkaar te slaan zonder dat dit op een of andere manier negatief terug slaat op hun imago binnen links.

Ik bedoel... rechts klaagt steen en been over antifa... dat zie ik maar waarom is links zo stil en bagatelliserend over de acties van antifa. Daar begonnen we deze discussie over.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:51:13 #204
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253839
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je mening is dat het verhaal waarschijnlijk niet klopt. Dan ga je er dus bij voorbaat van uit dat het niet helemaal klopt want <insert random verhalen over zaken die ook werden overdreven>.
Ik reserveer mijn judgement en ik geef je een voorbeeld waarin duidelijk wordt waarom ik dat doe.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253856
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik doe werk, jij laat je vertellen wat je moet vinden en hoe de vork in de steel zit en zolang de persoon met de paplepel maar bij jouw stam hoort dan eet je het op. Dat is het verschil.
O, en nog een of andere complotterm...

Nee, ik haak af. Interesse is weg.
pi_173253873
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat vind ik prima maar dan wordt de vraag al snel dit:

1. Waar trekken we de grens tussen mensen bestempelen als fascisten of herkennen dat mensen oprechte zorgen hebben over de staat van Europa
Dat is niet altijd makkelijk te bepalen. Maar bij pegida spreekt het boekdelen, kijk gewoon naar de achtergronden van kernleden.

quote:
2. Hoe kan het dat anti-fa typisch fascistoide tactieken gebruikt (geweld en intimidatie) om mensen die legaal protesteren in elkaar te slaan zonder dat dit op een of andere manier negatief terug slaat op hun imago binnen links.
Voor de goede orde, ik heb helemaal niets met antifa, en vind het een sneue club.

Ik bedoel... rechts klaagt steen en been over antifa... dat zie ik maar waarom is links zo stil en bagatelliserend over de acties van antifa. Daar begonnen we deze discussie over.
[/quote]
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:54:31 #207
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253881
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat jij een vreemd beeld hebt van links en rechts.

Dat ik antifa niet gevaarlijk bent omdat de club geen flikker voorstelt, maakt mij niet links.
Dat is het probleem. Jij vind ze niks voorstellen dus ze verdienen geen aandacht. Probleem is dat mensen eerst weigerde te onderkennen dat antifa wereldwijd iets voorstelde totdat de voorbeelden er bij getrokken werden van Hamburg, Berkeley, Chicago, Denver, etc... zonder ook maar enige onderkenning eerst ook die shit af doen als.. muah .. stelt nog steeds niks voor in vergelijking MET DIE ENGE NAZI BOYS OEHHH...

Nu zijn we gelukkig verschoven naar het narrative dat "Nee ok... maar in NEDERLAND stellen ze niks voor".

Prima. Dat is vooruitgang maar ben het er nog steeds mee oneens omdat ik met mijn eigen ogen heb gezien dat ze iets voorstellen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:54:41 #208
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253883
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:44 schreef Jigzoz het volgende:
O, wacht... Je denkt dat extreemrechts hetzelfde is als nazisme...

Zucht...
Nee hoor.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:55:10 #209
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253888
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:47 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Jij behoort meer tot een stam dan Jigzoz, een stam die zichzelf constant wij maakt overal boven te staan en de échte waarheid te kennen, niet echt anders dan alle andere stammen.

Oja er zit ook laag slachtofferschap en een hoop complottheorieën-geloof in, dus ook een relatief sektarische stam .
Mooit stukje projectie dit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:55:53 #210
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253901
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, en nog een of andere complotterm...

Nee, ik haak af. Interesse is weg.
Ontken je dat verschillende media outlets er een gekleurde narrative op nahouden? Zowel links als rechts. Als je dat als een complot ziet dan ben je echt flink blind.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:57:59 #211
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173253924
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:47 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Jij behoort meer tot een stam dan Jigzoz, een stam die zichzelf constant wij maakt overal boven te staan en de échte waarheid te kennen, niet echt anders dan alle andere stammen.

Oja er zit ook laag slachtofferschap en een hoop complottheorieën-geloof in, dus ook een relatief sektarische stam .
Ik heb de indruk dat dit 'de stam' is waar het overgrote deel van de mensen onder vallen en dat is de stam die kunnen zeggen: 'ik veroordeel geweld van extreem-rechts' en 'ik veroordeel geweld van antifa.
Als je bij het laatste gedeelte enige moeite heb om dit te zeggen, bijvoorbeeld dat je reserves hebt en denkt, 'ja, maar extreem-rechts is slechter dus is het logisch, gerechtvaardigd of wat dies meer zij in vergelijkende zin dan behoor je wel tot 'de stammen' die zojuist omschreven is en niet 'de stam' waar de overgrote deel van de mensen onder vallen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173253928
Hm. Toch eens uitzoeken of het mogelijk is om geld te doneren aan de Antifa. Gewoon om wat doodsbang rechtsvolk te zieken.
pi_173253930
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ontken je dat verschillende media outlets er een gekleurde narrative op nahouden? Zowel links als rechts. Als je dat als een complot ziet dan ben je echt flink blind.
Mooie verschuiving van de doelpalen wel.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:59:29 #214
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253946
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is niet altijd makkelijk te bepalen. Maar bij pegida spreekt het boekdelen, kijk gewoon naar de achtergronden van kernleden.
Dat zou kunnen.

Ik denk eigenlijk dat Pegida tegen extreem-rechts aanschurkt, wel expliciet anti-nazistisch is maar dat ze een kleine overlap hebben met racisten die dus zich inderdaad niet per se onwelkom voelen.

Maar zelfs dan vind ik antifa's respons onacceptabel in een vrije democratie.

quote:
[..]

Voor de goede orde, ik heb helemaal niets met antifa, en vind het een sneue club.

"Maar ze stellen niks voor dus we moeten vooral onze ogen richting extreemrechts houden" is je sentiment toch?

Daar ben ik het dus niet mee eens. Antifa is de afgelopen 12 maanden als een beest tekeer gegaan in de VS en in Duitsland zonder dat er per se fascisten aanwezig waren. Het baart mij zorgen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:00:34 #215
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173253958
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mooie verschuiving van de doelpalen wel.
Ik verschuif niks bewust. Ik wil een eerlijke discussie. Wat zei je dan?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173253970
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:59 schreef SpecialK het volgende:
wel expliciet anti-nazistisch is
Nee. Ze willen enkel geen display daarvan, voor de bühne.
pi_173253990
Ze verkopen ook AFA-shirts en -hoodies in hun webshop. Tof.
pi_173254027
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:02 schreef Jigzoz het volgende:
Ze verkopen ook AFA-shirts en -hoodies in hun webshop. Tof.
Hebben ze geen St. Pauli fan-merchandise?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:05:23 #219
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173254028
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee. Ze willen enkel geen display daarvan, voor de bühne.
De reden dat ik dat niet geloof is het volgende:

- Ze droegen bij verschillende protesten banners die hier op lijken:



- Ze hebben boetes gekregen voor die banners
- De media heeft de spin er aan gegeven dat "pegida een boete kreeg omdat ze met nazi-vlaggen aan het zwaaien waren"
- Zelfs nadat duidelijk was dat ze iedere keer weer een boete gingen krijgen EN dat de media niet accuraat ging rapporteren wat de vlag echt inhield zijn ze er mee doorgegaan.

Dat doe je niet als je tactiek slechts is om wat gematigde zieltjes te winnen. Die gematigde zieltjes lezen in de krant iets over dat je met een nazivlag liep te zwaaien.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:06:03 #220
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173254041
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:02 schreef Jigzoz het volgende:
Ze verkopen ook AFA-shirts en -hoodies in hun webshop. Tof.
Wel lachen als ze straks (na veel moeite) als terroristische organisatie worden vastgelegd en ze die geldstromen eens gaan onderzoeken. Enjoy je shirts, hea.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173254043
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hebben ze geen St. Pauli fan-merchandise?
Nooit van gehoord. Wat is dat?
pi_173254054
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wel lachen als ze straks (na veel moeite) als terroristische organisatie worden vastgelegd en ze die geldstromen eens gaan onderzoeken. Enjoy je shirts, hea.
Ach, Pegida is vast eerder aan de beurt, dus verberg je maar vast.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:07:21 #223
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173254063
Stond zelfs een stuk in de New York Times over het opkomend geweld door extreemlinks. Dit geweld is al maanden aan de gang en dan gaat het in de meeste gevallen over Trump supporters en conservatieve sprekers die de aantijgingen van hatespeech ontvangen en dit is dan ook een rechtvaardiging om een spreker of uiting fysiek te bestrijden.
NYT vind ik een stuk beter dan The Washington Post, maar dit terzijde

Antifa’ Grows as Left-Wing Faction Set to, Literally, Fight the Far Right
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:07:35 #224
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173254068
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ach, Pegida is vast eerder aan de beurt, dus verberg je maar vast.
Ik heb geen donaties gedaan aan een politieke organisatie dus ik heb niks te vrezen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173254076
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. Wat is dat?
Duitse voetbalclub met grote antifa-aanhang.
pi_173254091
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik verschuif niks bewust. Ik wil een eerlijke discussie. Wat zei je dan?
Je verwijt anderen tribalisme en als men afhaakt vraag je of men wil ontkennen dat mediabedrijven aan narratives doen. :D
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:10:05 #227
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173254111
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je verwijt anderen tribalisme en als men afhaakt vraag je of men wil ontkennen dat mediabedrijven aan narratives doen. :D
Ik zei meerdere dingen in die post dus ik kan niet weten welk ding je op reageerde.. het tribalisme, de paplepel, etc... Ik reageer op .. wat is het 5 mensen hier? Een lekkere dogpile.. zou je sieren als je niet de marge in ging duiken voor gotcha's.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173254116
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:07 schreef dellipder het volgende:
Stond zelfs een stuk in de New York Times over het opkomend geweld door extreemlinks. Dit geweld is al maanden aan de gang en dan gaat het in de meeste gevallen over Trump supporters en conservatieve sprekers die de aantijgingen van hatespeech ontvangen en dit is dan ook een rechtvaardiging om een spreker of uiting fysiek te bestrijden.
NYT vind ik een stuk beter dan The Washington Post, maar dit terzijde

Antifa’ Grows as Left-Wing Faction Set to, Literally, Fight the Far Right
Als de New York Times erover schrijft weet je dat het waar is.
wooblabalurg
pi_173254225
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb geen donaties gedaan aan een politieke organisatie dus ik heb niks te vrezen.
Je bent bij zo'n betoging geweest dus je staat met je foto in het archief van de AIVD.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:20:26 #230
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173254251
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bent bij zo'n betoging geweest dus je staat met je foto in het archief van de AIVD.
Nja als we straks samen in de gevangenis zitten dan zal ik je wel beschermen maar dan moet je mijn buitengekeerde broekzak wel netjes vast blijven houden.

En het kan zijn dat we een swastika moeten laten tatoeëren op onze bovenarm maar die is puur voor persoonlijke veiligheid. Betekent verder niks. O+
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:22:30 #231
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173254276
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als de New York Times erover schrijft weet je dat het waar is.
Veel studenten en andere meestal conservatieve mensen die tegen de identiteitspolitiek en de daarbij behorende politieke correctheid zijn op universiteitscampussen weten dit al langer dan sinds de publicatie van The New York Times.
Niet voor niks stelde ik het hier een ontwikkeling betreft die al meer dan anderhalf jaar aan de gang is.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173254305
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nja als we straks samen in de gevangenis zitten dan zal ik je wel beschermen maar dan moet je mijn buitengekeerde broekzak wel netjes vast blijven houden.

En het kan zijn dat we een swastika moeten laten tatoeëren op onze bovenarm maar die is puur voor persoonlijke veiligheid. Betekent verder niks. O+
Dude, jij kijkt echt teveel tv.
pi_173254306
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nja als we straks samen in de gevangenis zitten dan zal ik je wel beschermen maar dan moet je mijn buitengekeerde broekzak wel netjes vast blijven houden.

En het kan zijn dat we een swastika moeten laten tatoeëren op onze bovenarm maar die is puur voor persoonlijke veiligheid. Betekent verder niks. O+
Ah Beecher and Schindler.

Goede serie was dat.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:24:38 #234
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173254310
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dude, jij kijkt echt teveel tv.
Ik kijk bijna geen TV stiekem.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173254741
Wel lachen. Zit je dan op de terroristenafdeling in Vught. Eentje met een AFA-verdenking en eentje met een Pegida-verdenking. Mijn vooroordeel zegt dat verdachte 1 het daar minder moeilijk heeft dan nummer 2.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:17:01 #236
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_173255094


quote:
Photo of ‘Antifa’ man assaulting officer was doctored, analysis shows | PBS NewsHour

Full Report: https://t.co/doP9v8DgxD pic.twitter.com/R5u9J4RJIj

— snopes.com (@snopes) August 15, 2017

An image that appeared to capture a member of an anti-fascist group beating a U.S. police officer with a club during a “Unite the Right” rally in Charlottesville, Virginia, is fake.

The doctored photograph, the Associated Press and Snopes.com found, turned out to be a Getty Image shot in 2009 during clashes between police officers and protesters in Athens, Greece. An “Antifa,” or “antifacist,” logo was digitally superimposed onto the jacket of a protester, who is seen attacking an officer with a blunt object.

The image was widely shared shortly after Saturday’s car attack in Charlottesville, Virginia, which followed a rally organized by neo-Nazis and white nationalists to protest the relocation of a Confederate statute. Some users flagged the photo on Twitter.

The fake image circulated among social media accounts that opposed anti-fascist activists and was often used to support President Donald Trump’s statement that “both sides” were to blame for the Charlottesville violence.

READ MORE: How the term ‘alt-left’ came to be

Anti-fascists comprised a small portion of the counter-protesters who opposed the white nationalist rally over the weekend. NewsHour reporters in Charlottesville said they did not see a large Antifa presence in the crowd of counter-protesters, who were largely peaceful.

Charlottesville native Heather Heyer, 32, was killed in the car attack. Authorities charged suspect James Alex Fields Jr., 20, with second-degree murder in Heyer’s death.

© 1996 - 2017 NewsHour Productions LLC.
All Rights Reserved.

Support the kind of journalism done by the NewsHour... Become a member of your local PBS station.
Bron: www.pbs.org
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173255209
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]

Photo of ‘Antifa’ man assaulting officer was doctored, analysis shows | PBS NewsHour

Fok frontpage 2010 levert het bewijs...... het is fakenews... (begin van oorlogspropaganda?)
Onlusten bij stakingen in Athene
pi_173255245
quote:
AFA is gewoon een terroristische organisatie. Het wordt tijd dat overheden dit ook officieel als zodanig gaan erkennen.
pi_173255262
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
AFA is gewoon een terroristische organisatie.
Het is geen rara he.
pi_173255281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

AFA is gewoon een terroristische organisatie. Het wordt tijd dat overheden dit ook officieel als zodanig gaan erkennen.
:')
pi_173255288
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is geen rara he.
De AFA zwarthemden hebben eigenhandig heel Hamburg in de as gelegd. Rede genoeg om zo'n club als terreurorganisatie te beschouwen.
pi_173255353
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De AFA zwarthemden hebben eigenhandig heel Hamburg in de as gelegd. Rede genoeg om zo'n club als terreurorganisatie te beschouwen.
Dat was niet AFA :')

En heel hamburg in de as gelegd? Hoe is het drama queen? :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 14:34:21 ]
pi_173255384
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De AFA zwarthemden hebben eigenhandig heel Hamburg in de as gelegd. Rede genoeg om zo'n club als terreurorganisatie te beschouwen.
Dan heb je het dus niet over Nederlandse AFA http://www.afanederland.org/
En dat is niet genoeg reden.
Net zo als er te weinig reden is om jou als potentiële terrorist te registreren.
pi_173255412
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is het probleem. Jij vind ze niks voorstellen dus ze verdienen geen aandacht. Probleem is dat mensen eerst weigerde te onderkennen dat antifa wereldwijd iets voorstelde totdat de voorbeelden er bij getrokken werden van Hamburg, Berkeley, Chicago, Denver, etc... zonder ook maar enige onderkenning eerst ook die shit af doen als.. muah .. stelt nog steeds niks voor in vergelijking MET DIE ENGE NAZI BOYS OEHHH...

Nu zijn we gelukkig verschoven naar het narrative dat "Nee ok... maar in NEDERLAND stellen ze niks voor".

Prima. Dat is vooruitgang maar ben het er nog steeds mee oneens omdat ik met mijn eigen ogen heb gezien dat ze iets voorstellen.
Nazi's vind ik inderdaad een stuk enger. Die hangen een verderfelijke haatideologie aan, en we hebben zeventig jaar geleden gezien waar dat toe kan leiden. Bovendien lijkt deze groep steeds meer politieke invloed te krijgen. Nationalisten duiken overal op: Wilders, Le Pen, Orban, Trump, Erdogan, de huidige Poolse regering. Dat zijn weliswaar geen nazi's, maar ze hebben wel de sympathie van die groep, omdat hun gedachtegoed gelijkenissen vertoont.

Antifa heeft geen politieke invloed en het gedachtegoed van die idioten is niet kwaadaardig, maar vooral dom. Het zijn anarchisten. Irritant tuig, dat zeker, maar verder ongevaarlijk omdat ze politiek gezien niets hebben in te brengen. Dat geweld is achterlijk, absoluut, maar ik zie vooral overeenkomsten met voetbalhooligans: tuig van de richel, maar geen gevaar voor de maatschappij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173255428
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan heb je het dus niet over Nederlandse AFA http://www.afanederland.org/
En dat is niet genoeg reden.
Net zo als er te weinig reden is om jou potentiële terrorist te registreren.
Je wilt ontkennen dat AFA geweld verheerlijkt en inzet tegen andersdenkenden?
pi_173255474
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nazi's vind ik inderdaad een stuk enger. Die hangen een verderfelijke haatideologie aan, en we hebben zeventig jaar geleden gezien waar dat toe kan leiden. Bovendien lijkt deze groep steeds meer politieke invloed te krijgen. Nationalisten duiken overal op: Wilders, Le Pen, Orban, Trump, Erdogan, de huidige Poolse regering. Dat zijn weliswaar geen nazi's, maar ze hebben wel de sympathie van die groep, omdat hun gedachtegoed gelijkenissen vertoont.

Antifa heeft geen politieke invloed en het gedachtegoed van die idioten is niet kwaadaardig, maar vooral dom. Het zijn anarchisten. Irritant tuig, dat zeker, maar verder ongevaarlijk omdat ze politiek gezien niets hebben in te brengen. Dat geweld is achterlijk, absoluut, maar ik zie vooral overeenkomsten met voetbalhooligans: tuig van de richel, maar geen gevaar voor de maatschappij.
Grappig, ik zie het precies andersom. :o

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 14:41:18 ]
pi_173255475
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je wilt ontkennen dat AFA geweld verheerlijkt en inzet tegen andersdenkenden?
Ja......
Waar blijkt die verheerlijkingen uit... Linkje ?
En over welke andersdenkenden heb je het?
Ik ben andersdenkend en nog nooit last van AFA gehad.

ps wat zal ik vinden wbt jouw geweldsplannetjes als ik jouw postgeschiedenis doorworstel ?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:42:27 #248
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173255508
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nazi's vind ik inderdaad een stuk enger. Die hangen een verderfelijke haatideologie aan, en we hebben zeventig jaar geleden gezien waar dat toe kan leiden.
We hebben 70 jaar geleden tot en met zo ongeveer 20 jaar geleden gezien waar communistische haat-ideologie toe kan leiden. Dat doet niks onder voor nazi-isme.

quote:
Bovendien lijkt deze groep steeds meer politieke invloed te krijgen. Nationalisten duiken overal op: Wilders, Le Pen, Orban, Trump, Erdogan, de huidige Poolse regering. Dat zijn weliswaar geen nazi's, maar ze hebben wel de sympathie van die groep, omdat hun gedachtegoed gelijkenissen vertoont.

Antifa heeft geen politieke invloed en het gedachtegoed van die idioten is niet kwaadaardig, maar vooral dom. Het zijn anarchisten. Irritant tuig, dat zeker, maar verder ongevaarlijk omdat ze politiek gezien niets hebben in te brengen. Dat geweld is achterlijk, absoluut, maar ik zie vooral overeenkomsten met voetbalhooligans: tuig van de richel, maar geen gevaar voor de maatschappij.
Ik vind dat je een rare kunstmatige scheiding trekt tussen groepen die wel of niet politieke invloed hebben. We spreken nog wel als je permanente oogschade door bear-mace hebt opgelopen tijdens een mars voor vrije meningsuiting als dat tuig jou heeft geidentificeerd als fascisten omdat ... tsja.. je zal wel sympathisant zijn.

Extreem links heeft overigens in geheel Europa zeker wel politieke partijen die dichter bij hen in de buurt staan dan anderen. Net zoals extreem-rechts. Alleen let niemand op die partijen want het socialisme ruikt voor veel Europeanen naar bloemetjes.

Ik denk eigenlijk dat een hoop mensen die er op jouw manier naar kijken een gigantische fout begaan door wel naar rechts maar niet naar links te kijken tijdens het oversteken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173255515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja......
Waar blijkt die verheerlijkingen uit... Linkje ?
Dude. :') Genoeg foto/video-materiaal te vinden van antifa-kampfgruppe waar ze stoer poseren in gevechtshouding inclusief bewapening.
pi_173255519
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja......
Waar blijkt die verheerlijkingen uit... Linkje ?
En over welke andersdenkenden heb je het?
Ik ben andersdenkend en nog nooit last van AFA gehad.
Ik ben andersdenkend en ik heb nog nooit problemen gehad met nazi's.
Conscience do cost.
pi_173255526
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Grappig, ik zie het precies andersom. :o
Geen idee op welk vlak Antifa precies aan invloed wint. Linkse politiek is al jaren in verval en bovendien kennen wij geen extreem-linkse anarchistische partijen
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173255536
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben andersdenkend en ik heb nog nooit problemen gehad met nazi's.
ik ook niet.... die 40 eikels in Nederland... pufffff
Maar honderden miljoenen mensen hebben wel last van nazi's gehad
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:44:18 #253
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173255541
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee op welk vlak Antifa precies aan invloed wint. Linkse politiek is al jaren in verval en bovendien kennen wij geen extreem-linkse anarchistische partijen
Het zijn niet alleen anarcho-communisten er zitten ook eckte eckte commies tussen. Die... ben ik met je eens... licht verdwaald zijn en niet snappen waar het zwart in de vlag voor staat. Maar die zie je dan ook netjes rondlopen met een sovjet vlag. Die zijn prima welkom.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173255548
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja......
Waar blijkt die verheerlijkingen uit... Linkje ?
En over welke andersdenkenden heb je het?
Ik ben andersdenkend en nog nooit last van AFA gehad.

ps wat zal ik vinden wbt jouw geweldsplannetjes als ik jouw postgeschiedenis doorworstel ?

Het is een zinloze discussie want blijkbaar ben jij een sympathisant van extreemlinkse clubjes zoals AFA. Om toch nog maar even je neus op de feiten te drukken:

quote:
De geheime dienst typeert AFA en KAFKA ronduit als gevaarlijk: "AFA is bereid het recht in eigen hand te nemen tegen racisme en fascisme en al dan niet met geweld confrontaties aan te gaan. Zo komt AFA in actie waar de overheid ’verzuimt op te treden’ door bijvoorbeeld rechts-extremistische manifestaties door te laten gaan. Wanneer dergelijke demonstraties plaatsvinden, treedt AFA regelmatig zelf met geweld op, of laat anderen dan doen. Dit geweld wordt vervolgens toegeschreven aan de rechtse demonstranten en door AFA gebruikt als argument om demonstraties te laten verbieden", aldus de AIVD.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_dan_rechts___.html
pi_173255575
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
wint. Linkse politiek is al jaren in verval en bovendien kennen wij geen extreem-linkse anarchistische partijen
Ik ken de politieke situatie in Nederland niet zo goed, in Duitsland wel. Daar is er echt wel sprake van korte lijnen dus linksradicale activisten en links politiek establishment. Ik denk niet dat dat in Nederland heel anders is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 14:47:32 ]
pi_173255582
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik ook niet.... die 40 eikels in Nederland... pufffff
Maar honderden miljoenen mensen hebben wel last van nazi's gehad
Net als van moslims amiright.
Conscience do cost.
pi_173255612
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Net als van moslims amiright.
Houd je snavel toch man.
pi_173255641
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

We hebben 70 jaar geleden tot en met zo ongeveer 20 jaar geleden gezien waar communistische haat-ideologie toe kan leiden. Dat doet niks onder voor nazi-isme.

[..]

Ik vind dat je een rare kunstmatige scheiding trekt tussen groepen die wel of niet politieke invloed hebben. We spreken nog wel als je permanente oogschade door bear-mace hebt opgelopen tijdens een mars voor vrije meningsuiting als dat tuig jou heeft geidentificeerd als fascisten omdat ... tsja.. je zal wel sympathisant zijn.

Extreem links heeft overigens in geheel Europa zeker wel politieke partijen die dichter bij hen in de buurt staan dan anderen. Net zoals extreem-rechts. Alleen let niemand op die partijen want het socialisme ruikt voor veel Europeanen naar bloemetjes.

Ik denk eigenlijk dat een hoop mensen die er op jouw manier naar kijken een gigantische fout begaan door wel naar rechts maar niet naar links te kijken tijdens het oversteken.
Nou, kom maar op met die extreem-linkse politieke partijen die ook nog eens daadwerkelijk iets in de pap hebben te brokkelen.

Rellend tuig is irritant en moet keihard worden aangepakt. Maar relschoppende anarchisten zijn al tientallen jaren aan de gang. Vervelend? Ja. Smerig? Zeker. Gevaarlijk? Nee.

Verder vind ik betogingen sneu dus ik zal niet snel bear-mace in m'n smoel krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173255664
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:42 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dude. :') Genoeg foto/video-materiaal te vinden van antifa-kampfgruppe waar ze stoer poseren in gevechtshouding inclusief bewapening.
Van Nederlandse AFA? Laat eens zien.
Er zijn ook genoeg stoere foto's te zien van extreemrechtse lieden.
Is dat een reden voor de overheid hen te verbieden als terroristische organisatie ?

Wat denk je van deze stoere foto van Vanguard America , met in het midden die fascist James Fields die een vrouw vermoordde.


of andere engerds te Charlottesville

Is dit een reden om deze groep te verbieden als terreurorganisatie?
pi_173255686
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ken de politieke situatie in Nederland niet zo goed, in Duitsland wel. Daar is er echt wel sprake van korte lijnen dus linksradicale activisten en links politiek establishment. Ik denk niet dat dat in Nederland heel anders is.
Dat is dus wel anders. Bovendien zwaait links niet de scepter in ons land. De VVD heeft nota bene de verkiezingen gewonnen, en daarna komen de PVV, D66 en het CDA. Extreem-links? Waar?

In Duitsland speelt links ook nauwelijks een rol van betekenis, laat staan extreem-links.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173255690
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Net als van moslims amiright.
Blijf even ontopic... Je favoriete pispaaltjes kun je in een ander topic afzeiken
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:53:34 #262
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173255709
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met die extreem-linkse politieke partijen die ook nog eens daadwerkelijk iets in de pap hebben te brokkelen.
https://en.wikipedia.org/(...)ft_parties_in_Europe

Ik vind het ook jammer dat er geen zetelaantal op die pagina staat maar ik wil wedden dat er toch wel een aantal in een coalitie zitten.

quote:
Rellend tuig is irritant en moet keihard worden aangepakt. Maar relschoppende anarchisten zijn al tientallen jaren aan de gang. Vervelend? Ja. Smerig? Zeker. Gevaarlijk? Nee.
Totdat ze wel gevaarlijk zijn. Geschiedenis herhaalt zichzelf wellicht wel maar meestal niet per se precies op de manier waarop het daarvoor ging.

quote:
Verder vind ik betogingen sneu dus ik zal niet snel bear-mace in m'n smoel krijgen.
Maar je kan je voorstellen dat andere mensen die zich geactiveerd voelen voor een bepaald onderwerp het recht moeten hebben om veilig te kunnen betogen toch? Je snapt dat dit onderdeel is van onze democratie?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173255725
Wat doen al die extreem rechtse groeperingen eigenlijk behalve met elkaar meeten en af en toe wat demonstraties?
pi_173255761
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:52 schreef KoosVogels het volgende:
In Duitsland speelt links ook nauwelijks een rol van betekenis, laat staan extreem-links.
Als het politiek klimaat er rijp voor is, kunnen die Linke wel eens flink oprukken denk ik. :)

Daarbij doelde ik vooral op lokaal niveau, niet op landelijk niveau.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:57:22 #265
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173255781
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:54 schreef FL_Freak het volgende:
Wat doen al die extreem rechtse groeperingen eigenlijk behalve met elkaar meeten en af en toe wat demonstraties?
Elkaar grapjes over joden en negers vertellen in hun klamme clubhuis.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173255809
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/(...)ft_parties_in_Europe

Ik vind het ook jammer dat er geen zetelaantal op die pagina staat maar ik wil wedden dat er toch wel een aantal in een coalitie zitten.
Kortom, je hebt dus niks. Anders dan jij ben ik wel goed op de hoogte van de politieke situatie in Europa, en vrijwel nergens (sowieso niet in het westen) heeft een extreem-linkse partij iets in de pap te brokkelen.

Conservatief-rechts des te meer. Zie Polen en Hongarije.

quote:
Totdat ze wel gevaarlijk zijn. Geschiedenis herhaalt zichzelf wellicht wel maar meestal niet precies op de manier waarop het daarvoor ging.
Wat gaat er dan gebeuren? Dat handjevol Antifa-mafketels gooit de rest van de bevolking in concentratiekampen met behulp van Emile Roemer en Jesse Klaver?

quote:
Maar je kan je voorstellen dat andere mensen die zich geactiveerd voelen voor een bepaald onderwerp het recht moeten hebben om veilig te kunnen betogen toch? Je snapt dat dit onderdeel is van onze democratie?
Daarom schreef ik ook dat Antifa de kop in moet worden gedrukt, net zoals hooligans. Maar gevaarlijk vind ik die anarchisten niet.

Nazi's vormen het echte gevaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173255842
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als het politiek klimaat er rijp voor is, kunnen die Linke wel eens flink oprukken denk ik. :)

Daarbij doelde ik vooral op lokaal niveau, niet op landelijk niveau.
Wat voor enge dingen gaan er dan allemaal gebeuren? Hogere uitkeringen? Meer geld naar subsidieregelingen? Meer milieuwetgeving?

Ik heb ook liever een kleinere overheid en meer eigen verantwoordelijkheid, maar ik zie niet in wat voor gevaar uitgaat van Die Linke.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173255866
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is dus wel anders. Bovendien zwaait links niet de scepter in ons land. De VVD heeft nota bene de verkiezingen gewonnen, en daarna komen de PVV, D66 en het CDA. Extreem-links? Waar?

In Duitsland speelt links ook nauwelijks een rol van betekenis, laat staan extreem-links.
Een partij als GroenLinks houdt er van oudsher allerlei banden met extreemlinkse clubs op na. Zo was Rosenmöller lid van de militante Groep Marxisten-Leninisten en natuurlijk Duyvendak die betrokken was bij terreurorganisatie RaRa.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 15:02:46 ]
pi_173255875
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Van Nederlandse AFA?

Van Nederlandse niet zo snel te vinden, maar deze bijvoorbeeld.



Een letterlijke oproep tot geweld, inclusief poser-gedrag met wapens.
Als jij dit geen geweldverheerlijking noemt ben je debiel, sorry.
pi_173255882
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat voor enge dingen gaan er dan allemaal gebeuren? Hogere uitkeringen? Meer geld naar subsidieregelingen? Meer milieuwetgeving?

Ik heb ook liever een kleinere overheid en meer eigen verantwoordelijkheid, maar ik zie niet in wat voor gevaar uitgaat van Die Linke.
Beweer ik dat er gevaar van uit gaat? Als ik moest stemmen in NL, zou ik ook SP stemmen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:03:50 #271
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173255901
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/(...)ft_parties_in_Europe

Ik vind het ook jammer dat er geen zetelaantal op die pagina staat maar ik wil wedden dat er toch wel een aantal in een coalitie zitten.
Kom op een beetje research kun je toch zelf doen? Omdat je zo lui bent, heb ik ff snel een quick-scan gedaan. Labour (UK), die vier Franse partijen, Die Linke (Duitsland), Groen Links en SP (NL) zitten niet in een coalitie. Al die communistische partijen uit andere landen (o.a. Spanje en Italië) ook niet. Je raaskalt en verzint dingen dus. Overigens verbaast het me dat Syriza (Griekenland) niet op die pagina is opgenomen, maar dat terzijde.

quote:
Totdat ze wel gevaarlijk zijn. Geschiedenis herhaalt zichzelf wellicht wel maar meestal niet per se precies op de manier waarop het daarvoor ging.
Hoeveel doden heeft Antifa op haar geweten in de US? Hoeveel doden hebben neonazi's als Dylan Roof en James Alex Fields op hun geweten?
quote:
[..]

Maar je kan je voorstellen dat andere mensen die zich geactiveerd voelen voor een bepaald onderwerp het recht moeten hebben om veilig te kunnen betogen toch? Je snapt dat dit onderdeel is van onze democratie?
Ja. Ik verbaas me alleen dat die sjappies vorig weekend het normaal vinden om hun guns en wat wapenstokken mee te nemen.





Dit is toch niet normaal :')?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_173255902
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Een partij als GroenLinks houdt er van oudsher allerlei banden met extreemlinkse clubs op na. Zo was Rosenmöller lid van de militante Groep Marxisten-Leninisten en natuurlijk Duyvendak die betrokken was bij terreurorganisatie RaRa.
En hoeveel invloed heeft GL precies? De partij heeft nog nooit meegeregeerd en is afgehaakt voor Rutte III.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173255938
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Beweer ik dat er gevaar van uit gaat? Als ik moest stemmen in NL, zou ik ook SP stemmen.
Deze kleine discussie begon toen je op mijn betoogje over nazi's en antifa reageerde door te stellen dat jouw visie precies andersom is. Waarmee je dus zegt dat je extreem-links gevaarlijker en enger vindt dan nazi's.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:08:04 #274
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173255984
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kortom, je hebt dus niks. Anders dan jij ben ik wel goed op de hoogte van de politieke situatie in Europa, en vrijwel nergens (sowieso niet in het westen) heeft een extreem-linkse partij iets in de pap te brokkelen.

Conservatief-rechts des te meer. Zie Polen en Hongarije.
Dat kan zo veranderen.

quote:
[..]

Wat gaat er dan gebeuren? Dat handjevol Antifa-mafketels gooit de rest van de bevolking in concentratiekampen met behulp van Emile Roemer en Jesse Klaver?
Dat geloof ik ook niet. En wat ik eng vind aan antifa is ook vooral voorlopig hun fascistoide tactieken om andersdenkenden te intimideren.

Maar als mensen gaan claimen dat extreem-rechts eng is omdat ze wellicht via ondergrondse tactieken meer main-stream-achtige partijen kunnen beinvloeden om foute dingen te doen dan kan je daar bij extreem links ook bang voor zijn.

Sterker nog. GroenLinks heeft het regelmatig over white, male, straight privilege en andere hippe extreem-linkse sociologie dingen.

Dat jij rechts conservatisme probeert te linken aan extreem rechts zegt denk ik vrij veel over hoe je die flank ziet trouwens. Dat zijn 2 totaal verschillende beesten. Dat alt-right gelul is ook sterk niet-conservatief.

quote:
[..]

Daarom schreef ik ook dat Antifa de kop in moet worden gedrukt, net zoals hooligans. Maar gevaarlijk vind ik die anarchisten niet.

Nazi's vormen het echte gevaar.
Ze zijn beiden gevaarlijk en ik zie geen reden om de 1 gevaarlijker te achten als de ander. Maar slaap zacht lieve Koos.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173256012
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deze kleine discussie begon toen je op mijn betoogje over nazi's en antifa reageerde door te stellen dat jouw visie precies andersom is. Waarmee je dus zegt dat je extreem-links gevaarlijker en enger vindt dan nazi's.
Misverstand.

Ik bedoelde andersom dat jij vond dat rechtsradicalen meer invloed op rechtse politici hebben, dan linksradicalen op linkse politici.

Dat zie ik dus tegenovergesteld.
pi_173256126
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat kan zo veranderen.
Maar niets wijst daarop. Antifa is niet aan groeien en linkse politiek verliest juist invloed. Nog nooit hebben de gezamenlijke linkse partijen zo weinig zetels bezet in de Tweede Kamer.

quote:
Dat geloof ik ook niet. En wat ik eng vind aan antifa is ook vooral voorlopig hun fascistoide tactieken om andersdenkenden te intimideren.

Maar als mensen gaan claimen dat extreem-rechts eng is omdat ze wellicht via ondergrondse tactieken meer main-stream-achtige partijen kunnen beinvloeden om foute dingen te doen dan kan je daar bij extreem links ook bang voor zijn.

Sterker nog. GroenLinks heeft het regelmatig over white, male, straight privilege en andere hippe extreem-linkse sociologie dingen.

Dat jij rechts conservatisme probeert te linken aan extreem rechts zegt denk ik vrij veel over hoe je die flank ziet trouwens. Dat zijn 2 totaal verschillende beesten. Dat alt-right gelul is ook sterk niet-conservatief.
Orban is conservatief maar wordt vanwege zijn standpunten ten aanzien van vluchtelingen op handen gedragen door alt right. Hetzelfde geldt voor die engnekken in Polen.

Verder is mij nog altijd niet duidelijk wat er zo eng is aan (extreem-)links.

quote:
Ze zijn beiden gevaarlijk en ik zie geen reden om de 1 gevaarlijker te achten als de ander. Maar slaap zacht lieve Koos.
Ja, dat riep Trump van de week ook. De hele wereld was het daar niet mee eens. Van Iran tot Israël en van Rusland tot China.

Alleen David Duke en andere smerige nazi's waren het daar roerend mee eens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:16:44 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173256148
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Kom op een beetje research kun je toch zelf doen? Omdat je zo lui bent, heb ik ff snel een quick-scan gedaan. Labour (UK), die vier Franse partijen, Die Linke (Duitsland), Groen Links en SP (NL) zitten niet in een coalitie. Al die communistische partijen uit andere landen (o.a. Spanje en Italië) ook niet. Je raaskalt en verzint dingen dus. Overigens verbaast het me dat Syriza (Griekenland) niet op die pagina is opgenomen, maar dat terzijde.

Ik heb 100-den uren onderzoek en leeswerk zitten in deze onderwerpen het spijt me echt zo ontiegelijk dat ik niet ALLES uitgebreid kan lopen onderzoeken. Als jij zo veel uur er in steekt als ik dan accepteer ik een flinke reprimande.

quote:
[..]

Hoeveel doden heeft Antifa op haar geweten in de US? Hoeveel doden hebben neonazi's als Dylan Roof en James Alex Fields op hun geweten?
Not for lack of trying. Eric Clanton mag van geluk spreken dat hij zo'n incompetent lulletje is en dat van zijn 7 aanvallen slechts 4 poging tot moord zijn. En hebben ze die M80 gooier gevonden? BLM supporters (en leiders) hebben volgens mij ook politieagenten kapotgeschoten. Kan je wel doen alsof BLM en antifa niks met elkaar te maken hebben maar dat is natuurlijk bullshit.

quote:
[..]

Ja. Ik verbaas me alleen dat die sjappies vorig weekend het normaal vinden om hun guns en wat wapenstokken mee te nemen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit is toch niet normaal :')?
Ik snap het wel. Antifa ramt er al maanden lustig op los bij bijna elk protest. Tot nu toe vooral gematigde groeperingen die zelf niet en-masse wapens mee namen (afgezien van een based stickman hier en daar). Ik kan me voorstellen als stoere white supremacist dat je je niet laat verrassen door een stel lijpe communisten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173256157
Toch apart dat in een topic over buitensporig extreem-rechts geweld, er vooral gesproken wordt over die gevaarlijke extreem-linkse groepen.

Laten we niet ontkennen en negeren dat extreem-rechts al heel wat doden op haar geweten heeft en dat ook zij aanslagen voorbereidt en pleegt en dat veiligheidsdiensten het hier druk genoeg mee hebben.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:18:26 #279
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173256172
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:17 schreef FYazz het volgende:
Toch apart dat in een topic over buitensporig extreem-rechts geweld, er vooral gesproken wordt over die gevaarlijke extreem-linkse groepen.

Laten we niet ontkennen en negeren dat extreem-rechts al heel wat doden op haar geweten heeft en dat ook zij aanslagen voorbereidt en pleegt en dat veiligheidsdiensten het hier druk genoeg mee hebben.
De afgelopen maanden is er bijna niks gezegd over extreem-links geweld. Nu extreem-rechts wakker is is er een media-explosie. Dus wel grappig dat jij de realiteit precies omgekeerd ervaart.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173256206
Maar goed, dat iemand die meeloopt met een mars van Pegida extreem-links enger vindt dat nazi's, mag natuurlijk ook geen verrassing heten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173256219
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De afgelopen maanden is er bijna niks gezegd over extreem-links geweld. Nu extreem-rechts wakker is is er een media-explosie. Dus wel grappig dat jij de realiteit precies omgekeerd ervaart.
Die reeks over de rellen in Hamburg liep anders bijzonder goed. En ook in de media werd er toen voldoende aandacht aan besteed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173256248
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De afgelopen maanden is er bijna niks gezegd over extreem-links geweld. Nu extreem-rechts wakker is is er een media-explosie. Dus wel grappig dat jij de realiteit precies omgekeerd ervaart.
Afgelopen maanden niks over extreem-links gezegd :?

Nog voordat de G20 was stonden de kranten er vol mee en na de G20 is dat nog een hele poos doorgegaan.

En extreem-rechts nu pas wakker?
Nou extreem-rechts is al jaren wakker. Zijn de afgelopen jaren diverse aanslagen verijdeld en ook gepleegd.
pi_173256269
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Van Nederlandse niet zo snel te vinden, maar deze bijvoorbeeld.

[ [url=https://s17-us2.ixquick.com/cgi-bin/serveimage?ref=https%3A%2F%2Fwww.flickr.com%2Fphotos%2Frassloff%2F7928766926&ua=TW96aWxsYS81LjAgKFdpbmRvd3M7IFU7IFdpbmRvd3MgTlQgNS4yOyBlbi1VUykgQXBwbGVXZWJLaXQvNTMyLjkgKEtIVE1MLCBsaWtlIEdlY2tvKSBDaHJvbWUvNTIuMFNhZmFyaS81MzIuOQ&uadata=9c64cafad47fc86a83804e6acf3e388b&url=http%3A%2F%2Fc1.staticflickr.com%2F9%2F8322%2F7928766926_d4bef5c888.jpg&sp=c7bf28f8c4213894578af476c2ac2d2c&f=3826340b99ef19d24259ef0e0b16e9f9.jpg]afbeelding[/url] ]

Een letterlijke oproep tot geweld, inclusief poser-gedrag met wapens.
Als jij dit geen geweldverheerlijking noemt ben je debiel, sorry.
Jij bent zelf de debiel.
Ik had het over Nederlandse AFA..
Maar goed..... je erkent dat je die niet kunt beschuldigen van geweldsverheerlijking.
Overigens die stoere foto's vind je in Duitsland ook veel bij extreemrechts.
90 jaar oude traditie in Duitsland.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:26:34 #284
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173256281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die reeks over de rellen in Hamburg liep anders bijzonder goed. En ook in de media werd er toen voldoende aandacht aan besteed.
Op fok is er inderdaad zat kritiek op links dat ben ik met je eens. Hangt een beetje van het topic/subforum af wat de inslag is overigens. Op POL SC lijkt het er op alsof antifa dappere helden zijn die de gevaarlijke en alomwezige nazi's aan het rammen zijn. Andere plekken weer het tegenovergestelde.

Dat gezegd hebbende... CNN, Young Turks en andere MSM outlets coverde de rellen in Hamburg vrij selectief. Protesters werden anoniem met "protesters" beschreven. Er werd geen koppeling gemaakt met extreem-links of antifa.

Cenk heeft nog een heel stuk aan elkaar gelult waarin hij Europeanen prijst voor hun politieke betrokkenheid of iets en dat dit een nodig tegengeluid is bla bla bla...

Totdat na afloop de gehele binnenstad gesloopt werd.. toen draaie een paar outlets (niet allen) een beetje bij.

Dat is hoe ver je moet gaan als links om genamed en geshamed te worden. En dan nog niet eens.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:28:53 #285
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173256320
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:24 schreef FYazz het volgende:

[..]

Afgelopen maanden niks over extreem-links gezegd :?

Nog voordat de G20 was stonden de kranten er vol mee en na de G20 is dat nog een hele poos doorgegaan.

En extreem-rechts nu pas wakker?
Nou extreem-rechts is al jaren wakker. Zijn de afgelopen jaren diverse aanslagen verijdeld en ook gepleegd.
Even een vraagje voor je om je een beetje wakker te schudden.

Zou je zeggen dat Jeremy Joseph Christian (de Portland Stabber) extreem-rechts is?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173256321
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij bent zelf de debiel.

Bluesdude weer op zijn vertrouwde niveau. :')
pi_173256337
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Op fok is er inderdaad zat kritiek op links dat ben ik met je eens. Hangt een beetje van het topic/subforum af wat de inslag is overigens. Op POL SC lijkt het er op alsof antifa dappere helden zijn die de gevaarlijke en alomwezige nazi's aan het rammen zijn. Andere plekken weer het tegenovergestelde.

Dat gezegd hebbende... CNN, Young Turks en andere MSM outlets coverde de rellen in Hamburg vrij selectief. Protesters werden anoniem met "protesters" beschreven. Er werd geen koppeling gemaakt met extreem-links of antifa.

Cenk heeft nog een heel stuk aan elkaar gelult waarin hij Europeanen prijst voor hun politieke betrokkenheid of iets en dat dit een nodig tegengeluid is bla bla bla...

Totdat na afloop de gehele binnenstad gesloopt werd.. toen draaie een paar outlets (niet allen) een beetje bij.

Dat is hoe ver je moet gaan als links om genamed en geshamed te worden. En dan nog niet eens.
CNN is een Amerikaans nieuwsmedium en Young Turks ken ik goddomme niet eens.

Het heeft er veel weg van dat je op zoek gaat naar media die in jouw ogen te weinig aandacht besteden aan de rellen, zodat je je daar dan lekker over kunt opwinden.

Ik krijg dagelijks de Volkskrant in de bus en daarin werd ruim aandacht besteed aan de linkse rellen. En ik vermoed dat dat de Telegraaf en het AD niet anders was.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173256367
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Op fok is er inderdaad zat kritiek op links dat ben ik met je eens. Hangt een beetje van het topic/subforum af wat de inslag is overigens. Op POL SC lijkt het er op alsof antifa dappere helden zijn die de gevaarlijke en alomwezige nazi's aan het rammen zijn. Andere plekken weer het tegenovergestelde.

Dat gezegd hebbende... CNN, Young Turks en andere MSM outlets coverde de rellen in Hamburg vrij selectief. Protesters werden anoniem met "protesters" beschreven. Er werd geen koppeling gemaakt met extreem-links of antifa.

Cenk heeft nog een heel stuk aan elkaar gelult waarin hij Europeanen prijst voor hun politieke betrokkenheid of iets en dat dit een nodig tegengeluid is bla bla bla...

Totdat na afloop de gehele binnenstad gesloopt werd.. toen draaie een paar outlets (niet allen) een beetje bij.

Dat is hoe ver je moet gaan als links om genamed en geshamed te worden. En dan nog niet eens.
Wat een Calimero-gehuil weer. De slinkse NRC bijvoorbeeld stond er vol mee.

https://www.google.nl/sea(...)c+hamburg&aqs=chrome..69i57j0l3.5857j0j4&client=ms-android-htc-rev&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:31:14 #289
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173256369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

CNN is een Amerikaans nieuwsmedium en Young Turks ken ik goddomme niet eens.

Het heeft er veel weg van dat je op zoek gaat naar media die in jouw ogen te weinig aandacht besteden aan de rellen, zodat je je daar dan lekker over kunt opwinden.

Ik krijg dagelijks de Volkskrant in de bus en daarin werd ruim aandacht besteed aan de linkse rellen. En ik vermoed dat dat de Telegraaf en het AD niet anders was.
Jij leest slechts de Volkskrant en jij vind dat IK selectief op zoek ga naar media? Terwijl ik meer (toegegeven internationale) media consumeer dan jij?

Mooi dit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173256373
pi_173256411
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij leest slechts de Volkskrant en jij vind dat IK selectief op zoek ga naar media? Terwijl ik meer (toegegeven internationale) media consumeer dan jij?

Mooi dit.
Lees vooral veel Amerikaanse kranten en nieuwswebsites, maar ik had daarbij eerlijk gezegd geen aandacht voor Hamburg. Dus ik zou niet weten in hoeverre die er aandacht aan hebben besteed.

Maar leuk dat je bal terugkaatst, maar zijn CNN en Young Turks werkelijk je enige voorbeelden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173256495
De media kiezen heel selectief. Zo werkt dat. Het is wel zo dat je in het westen de keus hebt meer te lezen dan wat bijv. jouw krant (in mijn geval NRC) aan verhalen verteld. Dat is het mooie. Geen excuus.
pi_173256521
Ik baseer mijn mening altijd op wat ik zie bij GTST.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:43:29 #294
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173256583
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb 100-den uren onderzoek en leeswerk zitten in deze onderwerpen het spijt me echt zo ontiegelijk dat ik niet ALLES uitgebreid kan lopen onderzoeken. Als jij zo veel uur er in steekt als ik dan accepteer ik een flinke reprimande.
Als je ruim honderd uur aan research doet, kunnen die vijf minuutjes er ook wel vanaf om te checken of je bewering dat (extreem)linkse partijen in Europese regeringen zitten, ook daadwerkelijk klopt. Geef gewoon toe dat je ongeïnformeerd en lui hierin bent.
quote:
[..]

Not for lack of trying. Eric Clanton mag van geluk spreken dat hij zo'n incompetent lulletje is en dat van zijn 7 aanvallen slechts 4 poging tot moord zijn. En hebben ze die M80 gooier gevonden? BLM supporters (en leiders) hebben volgens mij ook politieagenten kapotgeschoten. Kan je wel doen alsof BLM en antifa niks met elkaar te maken hebben maar dat is natuurlijk bullshit.

[..]

Ik snap het wel. Antifa ramt er al maanden lustig op los bij bijna elk protest. Tot nu toe vooral gematigde groeperingen die zelf niet en-masse wapens mee namen (afgezien van een based stickman hier en daar). Ik kan me voorstellen als stoere white supremacist dat je je niet laat verrassen door een stel lijpe communisten.
Hoeveel doden hebben Dylan Roof en James Alex Fields op hun geweten? Hoeveel doden Antifa? Ik hoor graag de feiten van jou, geen verzinsels.

Ik help je alvast wel mee met tellen. Dit is slachtoffer nummer 1:

&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_173256589
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Even een vraagje voor je om je een beetje wakker te schudden.

Zou je zeggen dat Jeremy Joseph Christian (de Portland Stabber) extreem-rechts is?
Doe niet zo denigrerend joh, het staat je niet en je hebt ook niet bepaald sterke inhoudelijke reacties gegeven waardoor ik denk dat jij mij kunt wakker schudden en al helemaal niet zo.

Daarbij, wat is je punt nou precies? En waarom haal je de Portland stabber erbij, want daar heb ik het nog nooit over gehad.

Zeg alleen dat er wel degelijk extreem-rechts geweld is.

Voorbeeldje:
http://m.huffpost.com/us/entry/us_58014995e4b0162c043c1e90
pi_173256649
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Als je ruim honderd uur aan research doet, kunnen die vijf minuutjes er ook wel vanaf om te checken of je bewering dat (extreem)linkse partijen in Europese regeringen zitten, ook daadwerkelijk klopt. Geef gewoon toe dat je ongeïnformeerd en lui hierin bent.

[..]

Hoeveel doden hebben Dylan Roof en James Alex Fields op hun geweten? Hoeveel doden Antifa? Ik hoor graag de feiten van jou, geen verzinsels.

Ik help je alvast wel mee met tellen. Dit is slachtoffer nummer 1:

[ afbeelding ]
Haal niet zo'n raar vb aan.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:49:08 #297
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173256696
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Haal niet zo'n raar vb aan.
Vind je het lastig, de waarheid?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_173256747
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Vind je het lastig, de waarheid?
Wat is er lastig aan? Mensen als jij hebben vb nodig. Net als dat dode jongetje op het strand. Dan zie je pas de ernst.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:55:29 #299
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173256801
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is er lastig aan? Mensen als jij hebben vb nodig. Net als dat dode jongetje op het strand. Dan zie je pas de ernst.
Iedereen is gebaat bij feiten. Er wordt hier van alles geclaimd en ik ben wel benieuwd hoeveel doden er gevallen zijn door toedoen van extreemrechtse lieden en hoeveel doden door antifa de afgelopen tijd in Amerika.

Dat dode jongetje op het strand is een symbool voor de Europese vluchtelingencrisis en zwaar offtopic. Graag ontopic blijven, oke?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_173256846
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Iedereen is gebaat bij feiten. Er wordt hier van alles geclaimd en ik ben wel benieuwd hoeveel doden er gevallen zijn door toedoen van extreemrechtse lieden en hoeveel doden door antifa de afgelopen tijd in Amerika.

Dat dode jongetje op het strand is een symbool voor de Europese vluchtelingencrisis en zwaar offtopic. Graag ontopic blijven, oke?
Je bent duidelijk van symbolen. Ik niet. Mensen als jij gaan pas gillen bij een symbolische foto. Dat maakt nog weinig uit. Het voelt beter. Ik heb werkelijk ellende gezien. Ik heb dat niet nodig. Loop vooral mee in een stille tocht ook.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:58:06 #301
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173256851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 08:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat een bizarre vergelijking. 10 mensenlevens is heel iets anders dan een voetbalwedstrijd. En CL is Europees. Deze aanslag was op een ander werelddeel.
Punt wat ik maak is dat nieuws dat in een westerse omgeving plaats vindt, veel meer aandacht krijgt. Dat is en zal altijd zo blijven. Daarbij is de dood van Heather Heyer uniek en ook de beroerde reacties van Trump zorgen voor de nodige ophef natuurlijk.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')