abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:30:41 #154
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_174241745
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:25 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ik ben bij de Hornbach voor een 750ml geslaagd voor ¤1,80. Maar eens ff overgieten. Ze hadden voor ¤3,xx ook en 2,5 liter pot.

[..]

Mja, het huis is dus van eind jaren 90.

Bij de Hornbach eens even gekeken en op zich heb je daar van een no-brand of van een ander merk dat ik ben vergeten wel een vergelijkbaar niet-geaard WCD. Dat komt dus wel goed.

Die schakelaar is dan nog wel een vraag.... iemand een idee?

Het is geen optie om een andere serie te pakken gezien die ruimte meerdere schakelaars en WCD heeft.
Misschien is het mogelijk om uit een andere ruimte een schakelaar en WCD te halen en de nieuwe in de andere ruimte terug plaatsen. Dit heb ik thuis een keer gedaan met een schakelaar van de kelder naar de woonkamer omdat ik niks vergelijkbaars kon vinden.
pi_174244458
Korte vraag. Ik wil een ledstrip in de vloer verwerken. Nu is de vraag hoe doe ik dat?
Aluminium u-profiel met plexiglas of zijn er andere oplossingen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174245827
Tevens de vraag hoe ik de hue regelbox en adapter krijg weggewerkt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174246910
Ik heb een woning gekocht waarbij er een dragende wand is waar vroeger een kast zat met een kozijn naar de andere kamer. De vorige bewoner heeft die kast gesloopten een plaat tegen die wand geschroefd. Nu wil het kozijn gewoon laten zitten maar qua geluidswering het wat beter maken. Wat kan ik het beste doen? Gewoon gipsplaten tegen die stijlen schroeven en dan wol? ertussen en aan de andere kant nog een plaat?
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:50:51 #158
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_174275864
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:30 schreef StupidDutch het volgende:

[..]

Misschien is het mogelijk om uit een andere ruimte een schakelaar en WCD te halen en de nieuwe in de andere ruimte terug plaatsen. Dit heb ik thuis een keer gedaan met een schakelaar van de kelder naar de woonkamer omdat ik niks vergelijkbaars kon vinden.
Dat is best slim!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 11:45:36 #159
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174276789
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:16 schreef Gieliovd het volgende:
Oke kenners, hier een zoekplaatje.. wie helpt mij de serie en type te herkennen?

Het huis is van 1996 volgens mij.

[ afbeelding ]

Het WCD is van GIRA, aldus wat ik er vanaf lees. Maar welke serie??

En de schakelaar geen idee.

Het is dus bij mijn schoonouders, ik kan niet ff iets eraf wippen en kijken. Moet een nieuw WCD bestellen gezien deze stuk is en een ander type schakelaar (puls combi met wissel).

Alvast bedankt ^O^
Is die schakelaar stiekem geen Jung of Berker ?
pi_174283666
Ok, ik ben helemaal in de war wat schuren voor schilderen betreft. Ben nu bij vrienden aan het helpen met de kozijnen. Er zijn lichte (beige) en donkere (groen) kozijnen. Alles moet licht worden. Hoe ver schuur je dan?
Het groene is er helemaal afgeschuurd (tot het hout), vervolgens grondverf en aflakken?
Het lichte wordt ook flink (electrisch) geschuurd, maar das toch helemaal niet nodig: gewoon ontvetten, opschuren met fijne korrel en aflakken maar?

Ik zou zelfs het groene niet zo ver schuren vermoed ik, maar opschuren, grondverf en aflakken. Of krijg je het dan niet dekkend?

Wat zijn jullie ideeën?
pi_174295811
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:45 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is die schakelaar stiekem geen Jung of Berker ?
Ik heb opdracht gegeven dat ze even de kapjes eraf trekken.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles maandag 9 oktober 2017 @ 11:16:24 #162
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_174296683
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:36 schreef Piles het volgende:
Ok, ik ben helemaal in de war wat schuren voor schilderen betreft. Ben nu bij vrienden aan het helpen met de kozijnen. Er zijn lichte (beige) en donkere (groen) kozijnen. Alles moet licht worden. Hoe ver schuur je dan?
Het groene is er helemaal afgeschuurd (tot het hout), vervolgens grondverf en aflakken?
Het lichte wordt ook flink (electrisch) geschuurd, maar das toch helemaal niet nodig: gewoon ontvetten, opschuren met fijne korrel en aflakken maar?

Ik zou zelfs het groene niet zo ver schuren vermoed ik, maar opschuren, grondverf en aflakken. Of krijg je het dan niet dekkend?

Wat zijn jullie ideeën?
als de oude verflagen nog goed zijn is het zeker niet nodig. Donkere verf goed schuren, gronden met grondverf op kleur, twee keer aflakken.

Als er al 10 lagen verf op de kozijnen zitten is het best eens slim om naar kaal hout terug te gaan.

Protip: gebruik geen troep van de bouwmarkt. Tussen de lagen altijd ff schuren. Licht en ontvetten,
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_174532572
Gisteren is geconstateerd dat wij last hebben van optrekkend vocht en/of regenwater dat onder onze vloer in de ganf trekt. Situatie: zijgevel op zuid-west, (slecht) betegeld pad ernaast. Bouwjaar woning ca. 1933. Man van lekdetectie (die kwam namens verzekering) gaf aan dat hij dit uitgebreid verder kon onderzoeken maar dat dit erg prijzig zou zijn (> 1000e).

We weten nu dat de muur vocht bevat en dat er wat onder de vloer trekt. Er is daar een jaar geleden verbouwd (staat los van het vocht), toen waren de balken prima dus daar vrees ik niet echt voor. Er moet uiteraard wel wat gebeuren.

Ik vind het zelf erg zonde om zoveel geld aan onderzoek uit te geven (zal vast ook goedkoper kunnen) en wil liever dat geld besteden aan een oplossing ;) We denken over het laten leggen van drainage langs deze muur. Vraagje: heeft er iemand goede ervaringen met een bedrijf dat (betaalbaar) kijkt naar dit soort vochtproblemen? Of zouden we beter meteen drainage aan kunnen leggen om te zien of het daarmee oplost? Ik heb natuurlijk gegoogled en dan komen er allerlei bedrijven naar voren die heel uitgebreide, dure dingen gaan doen (hele gevel impregneren) en ben een beetje huiverig oor bedrijven die onderzoek doen en tegelijkertijd ook de oplossing aanbieden, iets met eigenbelang.

Wat is wijsheid? Ben benieuwd naar ervaringen
:s)
pi_174532796
Zijn je voegen van de buitenmuur nog in orde? Dat was voor mij de reden dat ik vocht had in de gang :Y
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:16:58 #165
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_174536079
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 08:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met het maken van een bidet (toilet douche), zoals je in het buitenland ook hebt?

We willen zoiets laten maken, maar ik heb geen idee wat ik ervoor nodig heb, en waar ik eventueel op moet letten, zodat niet later alles hier blank komt te staan :')
Laten maken?
Die koop je toch kant en klaar?

https://www.villeroy-boch(...)egorieen/bidets.html
pi_174538532
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:16 schreef Rtificial het volgende:

[..]

Laten maken?
Die koop je toch kant en klaar?

https://www.villeroy-boch(...)egorieen/bidets.html
Ik bedoelde meer een soort van losse kleine douche kop/slang eerlijk gezegd, met een soort van kraantje (aftakking van de wc leiding).
Want dit past niet in ons toilet (het is een niet vergrootbaar hok van 1,5x1 meter ;()

Overigens heb ik nog steeds niets, want de meeste hier in de buurt kijken me al vreemd aan bij 'toilet douche' / 'bidet' :') Daarom zoek ik nog steeds naar tips/tricks voor dit ding
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_174540967
Ik ben mezelf (uit interesse en voorbereiding voor de toekomst) aan het inlezen over het aanleggen van elektra (binnenshuis).
Ik weet dat draad van de meterkast naar de (bereikbare) centraaldoos gaat (per groep), en vanaf daar verder naar wcd's e.d.
Maar welke draad/kabel gebruik je nou eigenlijk :? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik weet nu dat YMVK beter geisoleerd is dan XMVK en daarom buiten (bovengronds) gebruikt mag worden, maar stugger en duurder is dan XMVK.
Dus even concreet:
- Van de meterkast naar centraaldoos: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse VD-draden?
- Mag je meerdere kabels (groepen) vanaf de meterkast door 1 buis leggen? Of moet je per groep een buis hebben?
- Van centraaldoos naar wcd: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse draad?
Ik heb me suf gegoogled, maar verder dan 2,5mm² en eindeloze discussies over lasklemmen en lasdoppen kom ik niet.

Iemand die een klein beetje uitleg of een linkje naar uitleg heeft?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:59:55 #168
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_174541784
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:19 schreef Piles het volgende:
Ik ben mezelf (uit interesse en voorbereiding voor de toekomst) aan het inlezen over het aanleggen van elektra (binnenshuis).
Ik weet dat draad van de meterkast naar de (bereikbare) centraaldoos gaat (per groep), en vanaf daar verder naar wcd's e.d.
Maar welke draad/kabel gebruik je nou eigenlijk :? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik weet nu dat YMVK beter geisoleerd is dan XMVK en daarom buiten (bovengronds) gebruikt mag worden, maar stugger en duurder is dan XMVK.
Dus even concreet:
- Van de meterkast naar centraaldoos: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse VD-draden?
- Mag je meerdere kabels (groepen) vanaf de meterkast door 1 buis leggen? Of moet je per groep een buis hebben?
- Van centraaldoos naar wcd: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse draad?
Ik heb me suf gegoogled, maar verder dan 2,5mm² en eindeloze discussies over lasklemmen en lasdoppen kom ik niet.

Iemand die een klein beetje uitleg of een linkje naar uitleg heeft?
in buizen gebruik je vd-draad, welke een 5mm in diameter is. Een xmvk, of een ymvk is al gauw een 9 tot 11 mm in diameter. In buis proppen werkt dan niet echt. Je mag zo’n kabel rechtstreeks in de muur verwerken, maar dat is in Nederland nog geen gewoonte. Per buis of kabel gebruik je maar 1 groep. Ga eens kijken bij de hornbach.nl, die heeft een redelijk duidelijke how to
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:09:16 #169
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174543912
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:19 schreef Piles het volgende:
Ik ben mezelf (uit interesse en voorbereiding voor de toekomst) aan het inlezen over het aanleggen van elektra (binnenshuis).
Ik weet dat draad van de meterkast naar de (bereikbare) centraaldoos gaat (per groep), en vanaf daar verder naar wcd's e.d.
Maar welke draad/kabel gebruik je nou eigenlijk :? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik weet nu dat YMVK beter geisoleerd is dan XMVK en daarom buiten (bovengronds) gebruikt mag worden, maar stugger en duurder is dan XMVK.
Dus even concreet:
- Van de meterkast naar centraaldoos: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse VD-draden?
Doorgaans gebruik je in Nederland losse VD-draden (bruin = fase, blauw = nul, geelgroen = aarde) deze draden zijn 2,5mm² in doorsnede. Voor de schakeldraden gebruiken we in Nederland de zwarte draad deze draad is 1,5mm²

Elektra leg je aan volgens het centraaldoos systeem



quote:
- Mag je meerdere kabels (groepen) vanaf de meterkast door 1 buis leggen? Of moet je per groep een buis hebben?
Iedere groep loopt in een aparte buis vanaf de automaat naar de centraaldozen; verschillende groepen mogen nooit bij elkaar in. Ook niet bij elkaar in één centraaldoos of lasdoos.

quote:
- Van centraaldoos naar wcd: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse draad?
Ik heb me suf gegoogled, maar verder dan 2,5mm² en eindeloze discussies over lasklemmen en lasdoppen kom ik niet.

Iemand die een klein beetje uitleg of een linkje naar uitleg heeft?
Van centraaldoos naar wcd los in een centraaldoos systeem gebruiken we vd draad.

Doorgaans gebruik je YMVK en XMVK kabel alleen in opbouw-installatiewerk; schuren, garages, werkplaatsen of in industriële installaties.



Ik zou zeggen kijk ook eens in dit topic : K&W / Elektrische schakelingen; de schema's - Deel 4
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:10:25 #170
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174543928
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 16:59 schreef lipje het volgende:

[..]

in buizen gebruik je vd-draad, welke een 5mm in diameter is. Een xmvk, of een ymvk is al gauw een 9 tot 11 mm in diameter. In buis proppen werkt dan niet echt. Je mag zo’n kabel rechtstreeks in de muur verwerken, maar dat is in Nederland nog geen gewoonte. Per buis of kabel gebruik je maar 1 groep. Ga eens kijken bij de hornbach.nl, die heeft een redelijk duidelijke how to

Ik weet wat je probeert te zeggen; maar om verwarring te voorkomen praat ik liever gewoon over 2,5mm² vd draad :)
pi_174544073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 19:10 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik weet wat je probeert te zeggen; maar om verwarring te voorkomen praat ik liever gewoon over 2,5mm² vd draad :)
Ik raakte al in de war idd :+
Bedankt heren, ik weet voorlopig genoeg ^O^
pi_174546003
De thermostaatkraan van de douche komt te dicht op de muur uit, is er een truukje om deze 2-3 cm verder naar voren uit te laten komen op een makkelijke manier?
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:05:39 #173
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_174546322
Ik wil van mijn poort een schuifdeur maken, maar hij moet wel op slot kunnen van binnen en van buiten. Heeft iemand tips voor goed sluitwerk voor schuifdeuren?

En ik moet mijn deur nog maken. Het plan is om ongeveer dit te maken:


Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_174546620
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 20:56 schreef Puala het volgende:
De thermostaatkraan van de douche komt te dicht op de muur uit, is er een truukje om deze 2-3 cm verder naar voren uit te laten komen op een makkelijke manier?
Je hebt verlengde S koppelingen.

Anders heb je ook nog verchroomde verlengstukken. Een nippel met intern en extern draad.

Zoiets. Ook bij de bouwmarkt.

https://www.toolstation.n(...)Ndni2nsaAuG4EALw_wcB
Laat die handjes wapperen!
pi_174546821
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:14 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Je hebt verlengde S koppelingen.

Anders heb je ook nog verchroomde verlengstukken. Een nippel met intern en extern draad.

Zoiets. Ook bij de bouwmarkt.

https://www.toolstation.n(...)Ndni2nsaAuG4EALw_wcB
Top, morgen ff halen. Hopen dat ze het hebben, want het water kan er nu niet op :’)
pi_174547354
Laat die handjes wapperen!
pi_174549509
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 14:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer een soort van losse kleine douche kop/slang eerlijk gezegd, met een soort van kraantje (aftakking van de wc leiding).
Want dit past niet in ons toilet (het is een niet vergrootbaar hok van 1,5x1 meter ;()

Overigens heb ik nog steeds niets, want de meeste hier in de buurt kijken me al vreemd aan bij 'toilet douche' / 'bidet' :') Daarom zoek ik nog steeds naar tips/tricks voor dit ding
Het is handig als er een fonteintje dicht bij de wc pot staat. Anders alsnog voor eentje zorgen, eventueel een warmwaterkraan erbij aanleggen. Dan zorg je voor een stapel washandjes in een wc-rollenrekje en een rekje om de gebruikte washandjes op te laten drogen. Rijtje haakjes kan ook, maar plat hangend droogt het snelste.

Die handdouche, en naar ik las ook die waterfles, zorgen voor een waterballet. Het Turkse kraantje is smerig. Het gewone bidetgebeuren is niets anders dan omgekeerd op de plee zitten naar het kraantje toe en het washandje hanteren.
pi_174549782
quote:
Ik zag kraanslangetjes. Alleen heb je daar niets aan omdat de afstand gootsteen-kraan zo klein is. Onder de gewone kraan kan je de waterkoker houden. Met slangetje moet dat slangetje in de waterkoker en dat is vies. Ik heb bij Ikea een nieuw model thermoskan gekocht. Vroeg me af of hij voldoende lang warm kan houden, maar het bleek: kan dit verhoogde model wel onder de kraan? Bij een gootsteen van het geblokte model, dat 2 blokjes hoog is, kan dat waarschijnlijk niet. Aangezien we mengkranen hebben, kan je ook niet de hete kraan een slangetje geven en de koude kraan beschikbaar laten blijven voor waterkokers, termoskannen en alles wat je maar even wil uitspoelen.
Dat kan dus alleen als de kraan uit de muur komt en hoog genoeg gemonteerd is.

Er zouden slangetjes van bv. 3 cm moeten komen, zodat je de sproeikop wel kan ronddraaien om de hele gootsteen uit te spoelen.
pi_174600217
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Top, morgen ff halen. Hopen dat ze het hebben, want het water kan er nu niet op :’)
En, gelukt?
Laat die handjes wapperen!
pi_174600731
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:31 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

En, gelukt?
Jazeker. Om er daarna achter te komen dat de regendouche k*t was en niet goed. En alles weer terug te draaien gister :') :X
Lag overigens niet aan de ketel, maar aan het ding zelf. Hij borrelde/had intern iets niet helemaal oke.
pi_174609870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:05 schreef Frsh het volgende:
Ik wil van mijn poort een schuifdeur maken, maar hij moet wel op slot kunnen van binnen en van buiten. Heeft iemand tips voor goed sluitwerk voor schuifdeuren?

En ik moet mijn deur nog maken. Het plan is om ongeveer dit te maken:


[ afbeelding ]
Heb zelf een cilinder insteekslot van Hafele gekocht, is enkel te bedienen met de cilinder, maar haakt dus in het slotplaatje.
Kostte iets van 35¤.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:11:02 #182
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_174630755
Hoi! Een vraagje aan de klussers:
In onze nieuwe huurwoning hadden de vorige bewoners in 1 van de slaapkamers een inbouwkast gemaakt, die ze er ook weer hebben uitgehaald. Behalve dat ze de rail op het plafond hebben laten zitten. Er zaten duidelijk eerst schroefjes in, die hebben ze er wel weer uitgehaald, maar verder lijkt het dus ook vast gelijmd. Iemand een idee hoe ik het eraf kan halen zonder het plafond al te grondig te beschadigen? Ik heb er een plamuurmes onder geschoven bij een hoekje om te kijken of ik het los kon wrikken, maar ik ben echt bang dat het plafond meekomt. Het gaat om zoiets als dit:
https://www.gamma.nl/asso(...)duct_b021391717&sg=b
pi_174631347
Als het gelijmd is heb je hoe dan ook schade.

Ijzerdraad eronder en los snijden is een idee.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:50:28 #184
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_174633982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 17:43 schreef Gieliovd het volgende:
Als het gelijmd is heb je hoe dan ook schade.

Ijzerdraad eronder en los snijden is een idee.
Die ga ik proberen!
Opzich had de makelaar gezegd dat als we het eraf haalden, en er schade ontstond, we dat moesten laten weten (zij vond het ook niet netjes van de vorige bewoners dat ze het hadden laten zitten, kennelijk was het aan de aandacht ontglipt bij de controle oid). Ik wil het alleen in ieder geval zo veel mogelijk proberen te beperken, hopelijk is het wel mogelijk zonder gigantische gapende gaten eruit te trekken...
pi_174670804
Ik wil in een Ikea Hemnes kast graag glazen planken hebben. De planken zijn ~85 breed en ~35 diep en rusten op 4 metalen pinnetjes. Kan ik hier "gewoon" glas voor gebruiken of moet dit speciaal gehard glas zijn?

Het is niet de bedoeling om de planken overvol te zetten met borden oid, maar dat het iets kan houden is wel prettig :). Wie heeft advies?
pi_174671038
Nee dat kan absoluut niet.

Daar moet je gehard glas voor hebben met een bepaalde dikte.
Laat die handjes wapperen!
pi_174718563
Wie o wie kan mij hoe ik ook alweer mijn digitale action waterpas kalibreer?

Mijn andere waterpas is stuk gevallen en zo is het lastig wasmachine waterpas zetten.
pi_174719335
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 19:56 schreef Hanschje het volgende:
Wie o wie kan mij hoe ik ook alweer mijn digitale action waterpas kalibreer?

Mijn andere waterpas is stuk gevallen en zo is het lastig wasmachine waterpas zetten.
Je kan niet zomaar willekeurige woorden weglaten in een zin hoor ;D
pi_174722972
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:23 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Je kan niet zomaar willekeurige woorden weglaten in een zin hoor ;D
Oeps, bedoelde natuurlijk te zeggen dat ik de handleiding van de digitale action waterpas kwijt ben, en ik hoopte dat iemand hier mij kan vertellen hoe ik dat het waterpas ook alweer kalibreer.
Beetke zonde om morgen een nieuwe te halen voor alleen de handleiding. Alsjeblieft?
pi_174723457
Als ik er aan denk scan ik m morgen wel ff in :)
pi_174740683
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 22:20 schreef Hanschje het volgende:

[..]

Oeps, bedoelde natuurlijk te zeggen dat ik de handleiding van de digitale action waterpas kwijt ben, en ik hoopte dat iemand hier mij kan vertellen hoe ik dat het waterpas ook alweer kalibreer.
Beetke zonde om morgen een nieuwe te halen voor alleen de handleiding. Alsjeblieft?
pi_174744464
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:18 schreef Piles het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heel erg bedankt! Gelijk opgeslagen, en geprint in de koffer gestopt
pi_174767341
Mijn houten kozijn voor de tussendeur in de woonkamer houd de 2 paumelle's vast voor de deur.
De onderste paumelle zit echter los. Het gat waar de schroefdraad zich in vast moet draaien heeft de vorige eigenaar te lomp/groot gemaakt, waardoor deze nu speling heeft.

Heb geprobeerd met constructielijm vast te lijmen, hoefde van mij de komende 20 jaar niet meer los, maar helaas, hij wiebelt alweer.
Wat is nu de beste oplossing? heel veel ruimte voor uitboren en opvullen is er eigenlijk niet (1 a 2 mm max)
of is dat voldoende? zo groot mogelijke deuvel vinden, opboren, deuvel lijmen en daarna nieuw gat boren?
pi_174801562
Er wordt hier binnenkort een buitenkraan gemonteerd en ik moet een kraan uitkiezen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Een geweldige feature die ik echt niet mag missen?
Spoilers!
pi_174801909
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er wordt hier binnenkort een buitenkraan gemonteerd en ik moet een kraan uitkiezen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Een geweldige feature die ik echt niet mag missen?
Kan je de leiding afsluiten voor de vorst? Anders een kraantje die verder doorsteekt naar binnen, special tegen de vorst.
pi_174810407
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er wordt hier binnenkort een buitenkraan gemonteerd en ik moet een kraan uitkiezen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Een geweldige feature die ik echt niet mag missen?
Vorstvrij inderdaad. Wel een van een goed merk.
pi_174819861
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:07 schreef Sintesi1 het volgende:

[..]

Kan je de leiding afsluiten voor de vorst? Anders een kraantje die verder doorsteekt naar binnen, special tegen de vorst.
Ja, dat kan. Maar uiteindelijk heeft de loodgieter voorgesteld om een buitenkraan van zijn keuze mee te nemen. Dat zal vast goed zijn, hem kennende.
Spoilers!
pi_174819868
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:39 schreef MrDrako het volgende:
Mijn houten kozijn voor de tussendeur in de woonkamer houd de 2 paumelle's vast voor de deur.
De onderste paumelle zit echter los. Het gat waar de schroefdraad zich in vast moet draaien heeft de vorige eigenaar te lomp/groot gemaakt, waardoor deze nu speling heeft.

Heb geprobeerd met constructielijm vast te lijmen, hoefde van mij de komende 20 jaar niet meer los, maar helaas, hij wiebelt alweer.
Wat is nu de beste oplossing? heel veel ruimte voor uitboren en opvullen is er eigenlijk niet (1 a 2 mm max)
of is dat voldoende? zo groot mogelijke deuvel vinden, opboren, deuvel lijmen en daarna nieuw gat boren?
Zou het inderdaad proberen zo. Volgende keer de constructie lijm laten staan. Even in de keuken wat lucifers pakken en met houtlijm aan de zijkant proppen en dan de paumelle indraaien. 99% procent succes garantie dat het gaat lukken. Gelijk even met een keukenpapiertje en roomboter de scharnieren smeren. *O*
Jeroentje.
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:27:05 #199
340341 Blester
Membre très utile
pi_174840775
In een muur (ongeveer 4mx2,70m) zaten redelijk wat gaatjes (een stuk of 5) die we met muurvuller hebben opgevuld. Daarna met witte powerdek de muur geschilderd. Nu vallen die opvulplekken wel erg op, aangezien het er toch een stuk of 5 zijn op een redelijk kleine muur, doordat deze plekken natuurlijk geen structuur hebben. Wat is nu de snelste en goedkoopste manier om structuur terug te brengen op deze plekjes?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_174840827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:27 schreef Blester het volgende:
In een muur (ongeveer 4mx2,70m) zaten redelijk wat gaatjes (een stuk of 5) die we met muurvuller hebben opgevuld. Daarna met witte powerdek de muur geschilderd. Nu vallen die opvulplekken wel erg op, aangezien het er toch een stuk of 5 zijn op een redelijk kleine muur, doordat deze plekken natuurlijk geen structuur hebben. Wat is nu de snelste en goedkoopste manier om structuur terug te brengen op deze plekjes?
Even met heel grof schuurpapier eroverheen?
  Moderator vrijdag 3 november 2017 @ 12:19:05 #201
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174842425
Ik zou een berg zolder van mijn schuur van binnen uit willen gaan isoleren tussen de dak spanten met harde pir platen.

Om de warmte wat meer in het gebouw te houden. Vorstvrij is in feite al voldoende.

Nu begrijp ik wel dat hoe dikker de isolatie hoe beter het is. Maar wat is een dikte plaat die doorgaans gebruikt word ? Zou vijf centimeter dikte al voldoende zijn ?
  Moderator vrijdag 3 november 2017 @ 12:25:32 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174842531
Waarom geen glas- of steenwol? Die PUR platen zijn behoorlijk duur toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 3 november 2017 @ 12:33:50 #203
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174842698
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:25 schreef derLudolf het volgende:
Waarom geen glas- of steenwol? Die PUR platen zijn behoorlijk duur toch?
Mwah, zoveel vierkante meters is het niet. En wil het eigenlijk verder niet afwerken. Dan is pir eenvoudiger.

Onder de dakpannen zit nog asbest dakbeschot. Dat blijft vooralsnog zitten. Maar dan ben ik het aan de binnenkant "kwijt" :)

Ga ik nu isoleren met zachte materialen dan moet ik als ik over een paar jaar het asbest verwijderen zou alles als asbest houdend materiaal moeten afvoeren.
pi_174845327
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mwah, zoveel vierkante meters is het niet. En wil het eigenlijk verder niet afwerken. Dan is pir eenvoudiger.

Onder de dakpannen zit nog asbest dakbeschot. Dat blijft vooralsnog zitten. Maar dan ben ik het aan de binnenkant "kwijt" :)

Ga ik nu isoleren met zachte materialen dan moet ik als ik over een paar jaar het asbest verwijderen zou alles als asbest houdend materiaal moeten afvoeren.
Dat klopt en PIR heeft een veel hogere isolatiewaarde dan zacht materiaal. Dus dan kan je met 5 centimeter echt wel verschil maken.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')