Apart, maar dicht is dicht, houd het in de gaten kit je s-koppelingen rondom in de muur af, dan kan er niet veel gebeurenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:46 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mjah, niet dus, puur plastic. Maar net ff de tekening erbij gepakt en daar staat ook alleen dat zeefje op. Ik laat het maar zo. Het lekt iig niet.
Heb gewoon dezelfde maat kraan als wat er al op zat dus de oude S-koppelingen. Die zitten prima dichtgekit in de muur. Verder teflontape ertussen. Mocht het in de toekomst alsnog gaan lekken dan druk ik er nog wel een rubbertje in.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Apart, maar dicht is dicht, houd het in de gaten kit je s-koppelingen rondom in de muur af, dan kan er niet veel gebeuren
Past niet. Al geprobeerdquote:
Ja de vraag is waar ik hem mee moet kaal schrapen vooral. Maar inderdaad, het is lastig te zien op foto's.quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:57 schreef Gieliovd het volgende:
Kan heel geschikt een soort hardwax zijn. Echt goed opknappen doe je door hem kaal te schrapen, schuren, en dan opnieuw behandelen.
Vanaf een foto is verder lastig beoordelen.
Bij de Gamma zo'n unit gehaald met een T handvat. Hij paste maar kreeg het ding toch niet los. Dus ff baco er op en toen ging 't moeizaam.quote:Op zondag 20 augustus 2017 16:06 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Past niet. Al geprobeerd
Vermoed dat ik zoiets nodig heb:
[ afbeelding ]?
Edit:
[ afbeelding ]
Geloof dat dit m'm vermoeden wel bevestigd Is dus zo'n koppeling als een van die 3 rechtsboven.
quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja de vraag is waar ik hem mee moet kaal schrapen vooral. Maar inderdaad, het is lastig te zien op foto's.
In principe wel ja, en dan met bv een Wago 221 verbindingsklem kan je de draden aan elkaar doorlussen. Mits het een dimmer met 2 draden is.quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:18 schreef ex het volgende:
Ik heb in mijn huis 1 dimmer hangen die ik graag wil vervangen voor.. Niks (er zit een slimme lamp van IKEA in die automatisch uit en aan gaat, werkt top).
Nu lees ik dat ik in principe het volgende moet doen:
1. stroom er af
2. Dimmer er af (knop er aftrekken, draaien en schroeven eruit)
3. draden aan elkaar draaien en een soort dopje er op zetten zodat je draden niet los liggen
4. plaatje er overheen zodat het geen gat in de muur is.
Klopt dit ongeveer ?
Impact zou je kunnen proberen en wie weet heb je geluk.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 10:33 schreef .SP. het volgende:
Ik heb een aantal bouten die behoorlijk vastgeroest zitten in een camper die ik aan het maken ben. Heb al flink geolied met penetrating oil, maar geen beweging in te krijgen.
Met mijn lompheid heb ik al 1 kop eraf weten te breken, gelukkig niet erg want de bout zit in het onderdeel dat eruit moet.
Door de locatie is het opwarmen van de bout niet bepaald veilig, ik zou wel met wat droogijs aan de gang kunnen gaan om de bout flink af te koelen.
Mijn vraag: heeft het zin om het met een impact schroefmachine te proberen?
Vastdraaien voor het losdraaien heb ik ook al geprobeerd, tevergeefs.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 15:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Impact zou je kunnen proberen en wie weet heb je geluk.
Wat je eerst zou kunnen proberen (klinkt raar) is om de bout eerst een stukje vaster proberen te draaien of een beetje wiebelen tussen los/vast om de roest te "breken".
Unitor Descaling Liquid er over heen. Maar wel juiste PPE gebruiken, is een smerig goedje.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:56 schreef .SP. het volgende:
[..]
Vastdraaien voor het losdraaien heb ik ook al geprobeerd, tevergeefs.
Als 't echt teer is kan je er niet overheen schilderen. Omdat het doorgaat bloeden of hechtingen problemen oplevert naar de volgende laag. Lijkt me dat dit met stuc ook gaat gebeuren. Dan zou ik eerder proberen om de laag er af te halenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben een aantal muren waar teer ofzo op zit. Toen we er een bouwlamp op richtten, kwam er een teerachtige geur van af. Nou moeten de muren gestuct worden binnenkort. Ik denk dat er een kans is dat het zwart niet verdwijnt achter het stucwerk. Is eerst verven met wegenwit een oplossing of weet iemand iets beters?
[ afbeelding ]
Dat zou echt een probleem zijnquote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:21 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Als 't echt teer is kan je er niet overheen schilderen. Omdat het doorgaat bloeden naar de volgende laag. Lijkt me dat dit met stuc ook gaat gebeuren. Dan zou ik eerder proberen om de laag er af te halen
Zit teer in ja. Ken 't spul verder niet, dus weet ook niet of stuc daar zomaar op zou hechten.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar wegenwit blijft ook op asfalt liggen. Da's toch ook teer?
Eventueel zou je kunnen proberen om met diesel wat weg te wrijven. En daarna goed schoonmaken met water. Risico bestaat wel met oplosmiddelen dat het verder je muur in trektquote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar wegenwit blijft ook op asfalt liggen. Da's toch ook teer?
Heel dun meerdere lagen spuitenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:29 schreef cherrycoke het volgende:
wie heeft dé tip voor het verven van verwarmingsbuizen, ik ben er nu 4x overeen gegaan met hammerite radiatorlak gebroken wit maar het ziet er niet uit. kwasten, rollers er blijven witte strepen zien. verf is ook vrij dun
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heel dun meerdere lagen spuiten
Op schuren (niet kaal) is wel bevorderlijk voor de hechting ja Daarmee neem je ook eventuele oneffenheden ontstaan door 't kwasten enzo weg.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:32 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
en opnieuw schuren neem ik aan
ik ga het proberen dank uquote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:33 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Op schuren (niet kaal) is wel bevorderlijk voor de hechting ja Daarmee neem je ook eventuele oneffenheden ontstaan door 't kwasten enzo weg.
Zorg wel dat je naast je werkstuk begint en stopt met spuiten. Anders krijg je spuitaanzetten (en kans op eventuele druipers). Bekijk wat spuit filmpjes op YT als 't je eerste keer is.quote:
Was dit vroeger een stal van de dieren ? In oude koeienstallen zie je dit soort zwarte vlakken vakerquote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben een aantal muren waar teer ofzo op zit. Toen we er een bouwlamp op richtten, kwam er een teerachtige geur van af. Nou moeten de muren gestuct worden binnenkort. Ik denk dat er een kans is dat het zwart niet verdwijnt achter het stucwerk. Is eerst verven met wegenwit een oplossing of weet iemand iets beters?
De stukadoor is op vakantie dus dit kan ik het niet vragen.
[ afbeelding ]
Nee, dit is gewoon de hal. In de stal hebben we dit dan weer niet. Wellicht is het ooit een antischimmelmaatregel ofzo geweest.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Was dit vroeger een stal van de dieren ? In oude koeienstallen zie je dit soort zwarte vlakken vaker
Zandstralen kan ook helpen trouwensquote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon de hal. In de stal hebben we dit dan weer niet. Wellicht is het ooit een antischimmelmaatregel ofzo geweest.
M'n opa had het ook op sommige muurtjes in de stal hoor . Hem kennende zal 't in huis ook wel hier en daar gezeten hebbenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
Nice, je zal maar tot de ontdekking komen dat één of andere bijdehand ooit bitumen op je muur heeft gesmeerd
Dat wordt nog leuk om weg te krijgen.
Zandstralen is een optie, maar misschien kun je het sealen, ik heb geen idee of voorstrijk daarop gaat houden.
Als niks werkt, kun je er iig dakbedekking op branden
Bandenlichters, niet die voor een fiets, of twee grote platte schroevendraaiers.quote:Op zondag 27 augustus 2017 18:07 schreef Stefanovic83 het volgende:
Rand van de velg is zo hoog, volgens mij krijg ik die buitenband er nooit vanaf
Blomke heeft ervaring met cellen wisselen in bestaande accu's?quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor een kennis ben ik op zoek naar nieuwe accu's voor zijn bestaande set boormachines.
Specifiek ben ik op zoek naar Makita 12V - type 1222 2.0Ah accu's.
Mag ook een kloon product zijn; zolang het goede kwaliteit is
Iemand enig idee voor een goed adresje ? (En nee, hij wil niet investeren in compleet nieuwe LION machines of 10,8V schroefmachine oid.)
Als het voor mij zelf was, had ik die gok genomen.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:54 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Blomke heeft ervaring met cellen wisselen in bestaande accu's?
Wij verkopen ook Yanec laptopaccu's. Is prima spul qua prijs/kwaliteit.quote:Op maandag 28 augustus 2017 20:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als het voor mij zelf was, had ik die gok genomen.
Maar ben in dit geval op zoek naar een redelijke goedkoop alternatief.
Kom op meerdere websites Patona en Yanec tegen als redelijk bekendstaande namaak accu's.
Iemand ervaring met de levensduur hiervan ?
Hoe weet jij dat?quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:54 schreef Vinz0r het volgende:
Blomke heeft ervaring met cellen wisselen in bestaande accu's?
Na de nodige Chinese "probeersels" met cellen van ¤1,50 het stuk, zou ik gewoon voor Panasonic cellen gaan. Even aangenomen dat je het pack wilt houden en alleen de cellen wilt vervangen.quote:Op maandag 28 augustus 2017 20:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Als het voor mij zelf was, had ik die gok genomen.
Maar ben in dit geval op zoek naar een redelijke goedkoop alternatief.
Kom op meerdere websites Patona en Yanec tegen als redelijk bekendstaande namaak accu's.
Iemand ervaring met de levensduur hiervan ?
Hartelijk dank voor de tip!!!!quote:Op maandag 28 augustus 2017 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij verkopen ook Yanec laptopaccu's. Is prima spul qua prijs/kwaliteit.
, al klinkt het wel erg chineesquote:Op maandag 28 augustus 2017 20:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij verkopen ook Yanec laptopaccu's. Is prima spul qua prijs/kwaliteit.
Als het voor mijzelf was zou ik dat uitproberen, maar hij is op zoek naar een kant en klaar iets met garantiequote:Op maandag 28 augustus 2017 21:38 schreef blomke het volgende:
Even aangenomen dat je het pack wilt houden en alleen de cellen wilt vervangen.
Inmiddels 5 jaar terug heb ik voor iemands oude DeWalt die Yanec accu's gekocht.quote:
Verfdiscounter.comquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:08 schreef Puala het volgende:
Iemand tips voor buiten lak? Ik heb betuws blauw nodig en 9003. En ik zoek een goedkoop adresje online als t kan
En hoeveel doe je met 1L? Want daar heb ik totaal geen idee vanquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Verfdiscounter.com
Krijg vandaag weer een aantal blikken binnen van die club. Snel, goei, kwaliteitsverf en niet duur. 32 eu voor een blikje 1L Rubbol op kleur
Als je alleen je kozijnen hoeft te doen, twee lagen, heb je aan 1 liter genoeg. Als je ook rabatdelen en dergelijke gaat doen heb je waarschijnlijk iets meer nodig.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:55 schreef Puala het volgende:
[..]
En hoeveel doe je met 1L? Want daar heb ik totaal geen idee van
Staat op het blik, beetje afhankelijk van je ondergrond, met gemak 10 m2quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:55 schreef Puala het volgende:
En hoeveel doe je met 1L? Want daar heb ik totaal geen idee van
Sikkens Rubbol Hoogglans;quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:08 schreef Puala het volgende:
Iemand tips voor buiten lak? Ik heb betuws blauw nodig en 9003. En ik zoek een goedkoop adresje online als t kan
Ik snap dat je er 10m2 mee kan doen als het op het blik staat. Maar omrekenen naar bijv. een erker + voordeur + 2 slaapkamerramen lukt mij nietquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Staat op het blik, beetje afhankelijk van je ondergrond, met gemak 10 m2
Volgens mij is daar een trucje voor: m2 kozijn = m2 glas. Dus een raam van 1,5 x 2 heeft 3 m2 kozijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:23 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik snap dat je er 10m2 mee kan doen als het op het blik staat. Maar omrekenen naar bijv. een erker + voordeur + 2 slaapkamerramen lukt mij niet
Waag ik te betwijfelen. Dat raam heeft 7 strekkende meter kozijn. Met één vierkante meter houtoppervlak zit je al heel ruim denk ik. Voordeur zou ik op een kleine 2 m2 rekenen voor de buitenkant. die Erker moet je zelf maar ff rekenen. Zo ingewikkeld is lengte maal breedte nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Volgens mij is daar een trucje voor: m2 kozijn = m2 glas. Dus een raam van 1,5 x 2 heeft 3 m2 kozijn.
Maar die vuistregel heb ik 10 jaar geleden gehoord, dus weet het niet meer precies
Lengte x Breedte ....... en dat ruwweg optellen. Een erker en een slaapkamerraam zegt an sich natuurlijk niet zoveel. Je zult met plm. maten op de proppen moeten komen. Overigen is mijn ervaring met Sikkens Rubbol dat als je dat dun noodzakelijkerwijs aanbrengt, je een half huis ermee kan doen, zo veel m2 haal je uit een blik. Daarmee is die Sikkens per m2 ook goedkoper dan verfmerken die per liter goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:23 schreef Puala het volgende:
Maar omrekenen naar bijv. een erker + voordeur + 2 slaapkamerramen lukt mij niet
En extra oppervlaktes voor de verhogingen die kozijnen en panelen kunnen hebben.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:13 schreef blomke het volgende: [..]
Lengte x Breedte ....... en dat ruwweg optellen. Een erker en een slaapkamerraam zegt an sich natuurlijk niet zoveel. Je zult met plm. maten op de proppen moeten komen. Overigen is mijn ervaring met Sikkens Rubbol dat als je dat dun noodzakelijkerwijs aanbrengt, je een half huis ermee kan doen, zo veel m2 haal je uit een blik. Daarmee is die Sikkens per m2 ook goedkoper dan verfmerken die per liter goedkoper zijn.
Je kan het zo nauwkeurig meten als je wilt. Maar domweg een geschat percentage er bij optellen werkt ook. Die oppervlakte die je met een pot doet is natuurlijk ook maar een aanname, de dikte van je verflaag zal ook niet volgens voorschrift zijn. Ook zal het wel erg toevallig zijn dat je precies een pot leeg maakt, meestal heb je wel iets over en dat is je buffer.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 01:12 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En extra oppervlaktes voor de verhogingen die kozijnen en panelen kunnen hebben.
Een traktatie.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:48 schreef Gieliovd het volgende:
Rubbol xd high gloss is wel echt heerlijke verf.
blijkt die velg gewoon uit 2 losse delen t bestaan.. anyway gelukt, Dank allemaal. Heb 2 binnenbandjes besteldquote:Op maandag 28 augustus 2017 06:17 schreef Stefanovic83 het volgende:
Thanks voor de tips. Ik ga wel ff kijken of het zelf lukt, bruikbaar is het nu toch niet dus ik kan er niks aan verpesten haha.
Nieuwe wielen zijn inderdaad ongeveer ¤10 per stuk. Nieuw karretje is ¤30 ofzo
Inderdaad een schakelaarquote:Op zaterdag 2 september 2017 12:56 schreef ZwarteSteen het volgende:
In mijn appartementje ziet de groepenkast er als volgt uit:
[ afbeelding ]
Weet toevallig iemand wat voor metertje helemaal rechts zit? Het draait rond en maakt continue een tikkend geluid. Is het een soort tijdschakelaar? Ik heb overigens een elektrische boiler, wellicht heeft het daar iets mee te maken. De monteur kon mij dit ook niet vertellen.
uiteraard is dat geen probleem, de lamp kijkt niet naar de kleur van het draad Of dat nu LED of TL is maakt verder niet uit.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 21:17 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Heb een vraag over de elektriciteitskabels hier, wilde een plafondlamp vervangen, maar toen ik de oude lamp open maakte kwam ik deze kabels tegen:
[ afbeelding ]
De bovenste drie kabels komen direct van de schakelaar, maar deze kloppen niet met de standaard kabel kleuren.
De oude lamp werkt, dus ik ga er van uit dat het verder prima is om de nieuwe lamp hier op aan te sluiten, toch?
Edit: de oude lamp is een TL lamp, de nieuwe een LED
Heb je ook pluggen?quote:Op zondag 3 september 2017 17:07 schreef valentijn101 het volgende:
Even een korte vraag over schroeven. Ik heb een rekje dat ik buiten aan de bakstenen muur vast moet zetten. Nu heb ik steenboren gevinden in mijn kelder , daarnaast veel doosjes met alle maten houtschroeven (dat zoek ik dus niet) en een grote bak met allemaal verschillende schroeven. Hoe herken ik een steenschroef?
Wat je nodig bent is een plugquote:Op zondag 3 september 2017 17:07 schreef valentijn101 het volgende:
Even een korte vraag over schroeven. Ik heb een rekje dat ik buiten aan de bakstenen muur vast moet zetten. Nu heb ik steenboren gevinden in mijn kelder , daarnaast veel doosjes met alle maten houtschroeven (dat zoek ik dus niet) en een grote bak met allemaal verschillende schroeven. Hoe herken ik een steenschroef?
Let niet op de spoiler.. Sorry..quote:Op zondag 3 september 2017 17:07 schreef valentijn101 het volgende:
Even een korte vraag over schroeven. Ik heb een rekje dat ik buiten aan de bakstenen muur vast moet zetten. Nu heb ik steenboren gevinden in mijn kelder , daarnaast veel doosjes met alle maten houtschroeven (dat zoek ik dus niet) en een grote bak met allemaal verschillende schroeven. Hoe herken ik een steenschroef?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je boort een gat in de muur.. daar stop je een plug in.. en daar draai je een schroef in..
Zoals hier:
Dus je kijkt naar welke schroef je in de muur wilt.. je kijkt naar de plug die bij de schroef past.. en dan boor je een gat die zo groot is als de plug..
Als het voorwerp dikker is dan heb je een langere schroef nodig.. omdat de lengte die in de plug komt hetzelfde blijft maar je wilt dat de schroefkop verder uit de muur steekt (met het voorwerp er tussen..)
Ik zou even proberen in een blokje hout of een oude steen..
Klussende vrouwen
Oh en voor je de moed opgeeft.. er staan ook filmpjes met voorbeelden op youtube..
Enne je vraag was helemaal niet zo fout.. er bestaan namelijk wel spijkers voor in steen
[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 03-09-2017 17:22:31 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarmee dicht je dit af, zoiets?
Ook dit vierkantje willen we opnieuw afplakken, kan dit met hetzelfde tape?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2017 12:48:57 ]
quote:Op maandag 4 september 2017 12:47 schreef d4v1d het volgende:
Vandaag drie bouwcontainers geplaatst als tijdelijke voorziening, maar het dak tussen de drie moet nog waterdicht. Nu zat er al een soort tape op, maar voor het transport is dat allemaal losgesnedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarmee dicht je dit af, zoiets?
Ook dit vierkantje willen we opnieuw afplakken, kan dit met hetzelfde tape?Die aquaplan rommel heb ik hier liggen en dat is weggegooid geld...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter haal je een u vormig profiel die je eroverheen legt oid...
En dat is dan waterdicht omdat?quote:Op maandag 4 september 2017 20:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Die aquaplan rommel heb ik hier liggen en dat is weggegooid geld...
Beter haal je een u vormig profiel die je eroverheen legt oid...
Regen niet omhoog regent? Er een opstaande dakrand is? Het niet van suiker is?quote:Op maandag 4 september 2017 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dat is dan waterdicht omdat?
Vorstschade?quote:Op maandag 4 september 2017 20:35 schreef Minarosa het volgende:
Net was mijn vriend de douche aan het schoonmaken, hij zet heet water op de tegelwand en ziet scheurtjes ontstaan Zie foto. Lijken haarscheurtjes achter de tegel waar vocht in zit, of wat kan dit zijn? We gebruiken deze douche nauwelijks (is in tweede badkamer, door vorige eigenaren wel vaker gebruikt) en willen hem wel een keer renoveren wegens oud, maar dat stond de eerstkomende jaren zeker nog niet op de planning...
[ afbeelding ]
Kan ik dit zelf oplossen (nee waarschijnlijk) en is het risicovol qua lekkage op korte termijn als van deze douche ca. één keer per week gebruik wordt gemaakt?
Gehele badkamer vervangen is verreweg de beste optie, weer ik, maar we hebben net een grote verbouwing achter de rug, dus kan nu niet.
Misschien lastig te zien inderdaad, het gaat om die willekeurige krassen die je ziet, zijn donkerder van kleur, lijkt op een motiefje.quote:Op maandag 4 september 2017 20:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vorstschade?
Ik zat eerst te kijken: waar zit die schade dan.. ik zie tegels met een motiefje.. dus ik naar de voegen kijken...
Ik moet gewoon beter kijken..quote:Op maandag 4 september 2017 20:45 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Misschien lastig te zien inderdaad, het gaat om die willekeurige krassen die je ziet, zijn donkerder van kleur, lijkt op een motiefje.
Vorstschade denk ik niet, ze zitten tegen een binnenmuur op zolder.
Ja, goede bergschoenen ook.quote:Op maandag 4 september 2017 20:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Regen niet omhoog regent? Er een opstaande dakrand is? Het niet van suiker is?
Ik snap niet zo goed wat je wil zeggen.. Een plastic zak is ook waterdicht...
quote:Op maandag 4 september 2017 12:47 schreef d4v1d het volgende:
Vandaag drie bouwcontainers geplaatst als tijdelijke voorziening, maar het dak tussen de drie moet nog waterdicht. Nu zat er al een soort tape op, maar voor het transport is dat allemaal losgesnedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarmee dicht je dit af, zoiets?
Ook dit vierkantje willen we opnieuw afplakken, kan dit met hetzelfde tape?Eventueel met vloeibaar rubber in combinatie met elastisch doekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.griffon.nl/nl-(...)s-200-liquid-rubber/
http://www.griffon.nl/nl-(...)uct/2954-geotextile/
Hier ook wat dakreparaties mee uitgevoerd. Ook door de niet dakdekker makkelijk te verwerkenIk zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
Ik bedoel dus dat je het u profiel over beide dakranden tegelijk legt en ze daardoor met elkaar verbind.. evt met iets ter bescherming eronder voor de dakbedekking of een profiel zoekt met een vorm waardoor je daar geen last van hebt..quote:Op maandag 4 september 2017 21:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, goede bergschoenen ook.
Ik visualiseer effe dat je dat U-profiel omgekeerd op die dilatatie zet.. en dan loopt het water er ineens niet meer onderdoor of wat?
Dit zijn units waar 1 of meer van de langswanden ontbreken, die hangen door, en dus komt het hele zwikkie blank te staan als het regent.
Ok, dat wordt lachenquote:Op maandag 4 september 2017 21:09 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat je het u profiel over beide dakranden tegelijk legt en ze daardoor met elkaar verbind.. evt met iets ter bescherming eronder voor de dakbedekking of een profiel zoekt met een vorm waardoor je daar geen last van hebt..
Waarom.. Gewoon een omgekeerde plastic goot kan het al wel doen.. pleur er een tegel of wat op en hij waait ook niet weg.... en ja goten zijn meestal waterdicht...quote:
en dan afdichten met kit zeker. Of wacht, purr.quote:Op maandag 4 september 2017 21:12 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom.. Gewoon een omgekeerde plastic goot kan het al wel doen.. pleur er een tegel of wat op en hij waait ook niet weg.... en ja goten zijn meestal waterdicht...
Ja maak er maar een lolletje van ipv zelf met een oplossing te komen..quote:Op maandag 4 september 2017 21:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
en dan afdichten met kit zeker. Of wacht, purr.
Of dat, of het waait er wel overheenquote:Op maandag 4 september 2017 22:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja maak er maar een lolletje van ipv zelf met een oplossing te komen..
Ben je bang dat het water over de opstaande dakrand stroomt?
Ik zie het ook niet helemaal gebeuren, maar het kan zijn dat ik je idee niet snap?quote:Op maandag 4 september 2017 22:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja maak er maar een lolletje van ipv zelf met een oplossing te komen..
Ben je bang dat het water over de opstaande dakrand stroomt?
Maar die zijkanten hebben toch een opstaande dakrand zoals op de foto's te zien is?quote:Op maandag 4 september 2017 22:48 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet helemaal gebeuren, maar het kan zijn dat ik je idee niet snap?
Als je een U profiel als een "n" op het dak zet kunnen er toch druppels onder de twee zijkanten doorkomen?
Er is inmiddels wel tape gehaald, bouwmaat zag dat wel goed gaan en ik had jullie posts niet tijdig gelezen . Ik ben benieuwd, als het binnen een maand lekt ben ik jullie een biertje verschuldigd.
Daar heb je opzich een punt. Ik vraag me dan enkel af hoe dat gaat bij het begin- en eindpunt.quote:Op maandag 4 september 2017 22:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar die zijkanten hebben toch een opstaande dakrand zoals op de foto's te zien is?
Daar hebben ze een zaag voor uitgevonden..quote:Op maandag 4 september 2017 22:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Daar heb je opzich een punt. Ik vraag me dan enkel af hoe dat gaat bij het begin- en eindpunt.
quote:Op maandag 4 september 2017 22:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Daar hebben ze een zaag voor uitgevonden..
Denken jullie echt dat dat zo heftig is (c.q. dat het behangen aan 1 kant gewoon niet verstandig is?), of zal dat wel meevallen? Ik hoop/denk het laatste eerlijk gezegd, maar misschien zijn hier ervaringsdeskundigenquote:Bekleden.
Als men één kant van een stuk meubelplaat verft, ontstaan er oppervlakte spanningen die de plaat kromtrekken. Schildert men beide kanten, dan worden de spanningen in evenwicht gebracht en houdt de plaat zijn oorspronkelijke vorm. Hetzelfde geldt voor behangen, fineren en lakken.
Het zijn deze: https://www.formido.nl/me(...)-80-cm-00340464.htmlquote:Op zaterdag 9 september 2017 17:55 schreef akatar het volgende:
Is het paneel behandeld? maw zit er een toplaag op?
ik zou hem wel aarden...quote:Op dinsdag 12 september 2017 22:11 schreef ook_gek het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil een lampt maken zoals ongeveer hier boven. Echter kan ik nergens vinden hoe je dat doet met de lamp fitting. Past deze in de stijgerbuis en lijm je die vast of zijn er steigerbuizen koppelstukken met een lamp fitting er in?
Iemand die dit weet?
Er zijn fittingen met schroefdraad aan de buitenzijde, deze kan je in een pijpfitting met bijpassende draad draaien.quote:Op dinsdag 12 september 2017 22:11 schreef ook_gek het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil een lampt maken zoals ongeveer hier boven. Echter kan ik nergens vinden hoe je dat doet met de lamp fitting. Past deze in de stijgerbuis en lijm je die vast of zijn er steigerbuizen koppelstukken met een lamp fitting er in?
Iemand die dit weet?
Gaat het om een betonnen plafond ? Proberen kun je altijd; maar ik geef geen garantie.quote:Op donderdag 14 september 2017 09:22 schreef Glider76 het volgende:
Ik wil een 6mm gaatje boren in het plafond tbv het ophangen van een lampje.
ik heb de beschikking over een klopboormachine Bosch GSB 19-2 RE en van die blauwe bosch multi action steenboren.
Gaat dit lukken of moet ik echte betonboror en een boorhamer regelen?
Ja betonnen plafond. Heb het al geprobeerd, daarna hier de vraag gaan stellen omdat het niet ging.quote:Op donderdag 14 september 2017 19:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gaat het om een betonnen plafond ? Proberen kun je altijd; maar ik geef geen garantie.
Ben bang dat je toch echt een boorhamer nodig gaat hebben.
Wat wil je precies dichtkitten?quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze trap loopt deels door de badkamer. Het is een nieuwe trap, wel gegrond. Ik wil de onderkant trap kitten en verven. Zal ik dat met normale schilderskit doen of met iets vochtbestendigs? We hebben prima ventilatie.
Gaat prima lukken.quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een vraagje. Ik wet dat er sponzen te koop zijn om stucwerk glad te maken. Zijn dat dezelfde sponzen die voor hout/verf te gebruiken zijn? Deze dus bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
zoek eens naar schuurbord. Bijvoorbeeld dezequote:Op vrijdag 22 september 2017 18:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een vraagje. Ik wet dat er sponzen te koop zijn om stucwerk glad te maken. Zijn dat dezelfde sponzen die voor hout/verf te gebruiken zijn? Deze dus bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
Een schuurblok met gaas werkt toch het beste voor dat werk.quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een vraagje. Ik wet dat er sponzen te koop zijn om stucwerk glad te maken. Zijn dat dezelfde sponzen die voor hout/verf te gebruiken zijn? Deze dus bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
De treden.quote:
Dat dichtkitten zal prima lukken, maar kit is zo flexibel dat de verf op den duur de beweging niet kan meemaken en loslaat. Op zich geen probleem als de kleurverschil tussen verf en kit gering is, maar bij donkere verf en witte kit bijv., is dat geen gezicht.quote:
Wit op wit dus zou ok moeten zijn.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dichtkitten zal prima lukken, maar kit is zo flexibel dat de verf op den duur de beweging niet kan meemaken en loslaat. Op zich geen probleem als de kleurverschil tussen verf en kit gering is, maar bij donkere verf en witte kit bijv., is dat geen gezicht.
let er ook op dat het overschilderbare kit is. Ik geloof dat dat acrylaat kit is. Sillicone kit is niet overschilderbaar.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wit op wit dus zou ok moeten zijn.
Ja, maar wel kans op afbladderen op den duur.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wit op wit dus zou ok moeten zijn.
Er is ook overschilderbare siliconenkit.quote:Op zaterdag 23 september 2017 10:02 schreef Glider76 het volgende:
let er ook op dat het overschilderbare kit is. Ik geloof dat dat acrylaat kit is. Sillicone kit is niet overschilderbaar.
Tja, daar doe ik niet veel aan in dit geval.quote:Op zaterdag 23 september 2017 11:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar wel kans op afbladderen op den duur.
Zou het niet weten; maar vloeibaar is voornamelijk water en dus veel te duur in prijs. Ik schilder heel wat af in m'n 102 jaar oude grote woning met heel veel houtwerk en met 2 pakken poedervorm ST- pakken, doe ik al jaren.quote:Op zaterdag 23 september 2017 11:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een andere vraag Is er verschil tussen St Marc in poedervorm en vloeibaar?
Nieuwe halen? dingen zijn meestal glimmie glimmie, dus dat wordt heel veel monnikenwerk anders, en ze kosten ook niet echt de wereld meestal toch?quote:Op zondag 24 september 2017 17:29 schreef whY... het volgende:
Ik wil pianoscharnieren ontdoen van verf, wat is daar de makkelijkste methode voor?
Klopt. Maar als ze al in het werk zitten........met verfverwijderaar, met het risico dat de "glimmie-glimmie" laag naar de filistijnen gaatquote:Op zondag 24 september 2017 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
Nieuwe halen? dingen zijn meestal glimmie glimmie, dus dat wordt heel veel monnikenwerk anders, en ze kosten ook niet echt de wereld meestal toch?
Weggooien, nieuwe kopen. Want als je ze echt goed wil ontdoen van verf moet je ze uit elkaar halen, volgens mij is dat überhaupt niet mogelijkquote:Op zondag 24 september 2017 17:29 schreef whY... het volgende:
Ik wil pianoscharnieren ontdoen van verf, wat is daar de makkelijkste methode voor?
Ik heb dat spul nog nooit in poedervorm gezienquote:Op zondag 24 september 2017 16:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou het niet weten; maar vloeibaar is voornamelijk water en dus veel te duur in prijs. Ik schilder heel wat af in m'n 102 jaar oude grote woning met heel veel houtwerk en met 2 pakken poedervorm ST- pakken, doe ik al jaren.
Dan ga ik even meten en dan heb ik een goed excuus om naar de hornbach te gaan.quote:Op zondag 24 september 2017 17:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weggooien, nieuwe kopen. Want als je ze echt goed wil ontdoen van verf moet je ze uit elkaar halen, volgens mij is dat überhaupt niet mogelijk
Da's een gebrek in je opvoeding:quote:Op zondag 24 september 2017 17:57 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb dat spul nog nooit in poedervorm gezien
Heb je een begane grond met een kruipluik?quote:Op vrijdag 29 september 2017 21:58 schreef plekvis het volgende:
Misschien een domme vraag, maar we zijn aan het kijken voor vloerverwarming.
Die wil ik graag in de vloer laten infrezen. Nu lees ik dat dat in de dekvloer moet en niet direct in de beton kan. Maar hoe weet ik nu of ik een dekvloer heb? Kan ik dat ergens aan zien?
Ja, die heb ik.quote:Op vrijdag 29 september 2017 21:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb je een begane grond met een kruipluik?
Als het gat niet netjes afgewerkt is kan je wellicht zien hoe de vloer is opgebouwd. En bij de meeste type betonvloeren heb je vrijwel altijd een cementdekvloer.quote:
Ik zal morgen eens kijken. Huis is ongeveer 50 jaar oud. Deden ze dat toen ook al?quote:Op vrijdag 29 september 2017 22:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als het gat niet netjes afgewerkt is kan je wellicht zien hoe de vloer is opgebouwd. En bij de meeste type betonvloeren heb je vrijwel altijd een cementdekvloer.
Ik zou op de retro-afdeling van de kringloop kijken. Dit type ziet eruit alsof het uit begin jaren 80 komt. Dat wordt niet meer gemaakt.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 08:16 schreef Gieliovd het volgende:
Het is dus bij mijn schoonouders, ik kan niet ff iets eraf wippen en kijken. Moet een nieuw WCD bestellen gezien deze stuk is en een ander type schakelaar (puls combi met wissel).
Alvast bedankt
Ik ben bij de Hornbach voor een 750ml geslaagd voor ¤1,80. Maar eens ff overgieten. Ze hadden voor ¤3,xx ook en 2,5 liter pot.quote:
Mja, het huis is dus van eind jaren 90.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 08:21 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Ik zou op de retro-afdeling van de kringloop kijken. Dit type ziet eruit alsof het uit begin jaren 80 komt. Dat wordt niet meer gemaakt.
Maar, er zijn een aantal merken die retro gestyld schakelmateriaal nieuw maken. Daar zou je ok tussen kunnen kijken. Kost waarschijnlijk wel wat.
Is er iets op tegen om er gewoon een nieuw model op te zetten?
Misschien is het mogelijk om uit een andere ruimte een schakelaar en WCD te halen en de nieuwe in de andere ruimte terug plaatsen. Dit heb ik thuis een keer gedaan met een schakelaar van de kelder naar de woonkamer omdat ik niks vergelijkbaars kon vinden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:25 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ik ben bij de Hornbach voor een 750ml geslaagd voor ¤1,80. Maar eens ff overgieten. Ze hadden voor ¤3,xx ook en 2,5 liter pot.
[..]
Mja, het huis is dus van eind jaren 90.
Bij de Hornbach eens even gekeken en op zich heb je daar van een no-brand of van een ander merk dat ik ben vergeten wel een vergelijkbaar niet-geaard WCD. Dat komt dus wel goed.
Die schakelaar is dan nog wel een vraag.... iemand een idee?
Het is geen optie om een andere serie te pakken gezien die ruimte meerdere schakelaars en WCD heeft.
Dat is best slim!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 20:30 schreef StupidDutch het volgende:
[..]
Misschien is het mogelijk om uit een andere ruimte een schakelaar en WCD te halen en de nieuwe in de andere ruimte terug plaatsen. Dit heb ik thuis een keer gedaan met een schakelaar van de kelder naar de woonkamer omdat ik niks vergelijkbaars kon vinden.
Is die schakelaar stiekem geen Jung of Berker ?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 08:16 schreef Gieliovd het volgende:
Oke kenners, hier een zoekplaatje.. wie helpt mij de serie en type te herkennen?
Het huis is van 1996 volgens mij.
[ afbeelding ]
Het WCD is van GIRA, aldus wat ik er vanaf lees. Maar welke serie??
En de schakelaar geen idee.
Het is dus bij mijn schoonouders, ik kan niet ff iets eraf wippen en kijken. Moet een nieuw WCD bestellen gezien deze stuk is en een ander type schakelaar (puls combi met wissel).
Alvast bedankt
Ik heb opdracht gegeven dat ze even de kapjes eraf trekken.quote:Op zondag 8 oktober 2017 11:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is die schakelaar stiekem geen Jung of Berker ?
als de oude verflagen nog goed zijn is het zeker niet nodig. Donkere verf goed schuren, gronden met grondverf op kleur, twee keer aflakken.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:36 schreef Piles het volgende:
Ok, ik ben helemaal in de war wat schuren voor schilderen betreft. Ben nu bij vrienden aan het helpen met de kozijnen. Er zijn lichte (beige) en donkere (groen) kozijnen. Alles moet licht worden. Hoe ver schuur je dan?
Het groene is er helemaal afgeschuurd (tot het hout), vervolgens grondverf en aflakken?
Het lichte wordt ook flink (electrisch) geschuurd, maar das toch helemaal niet nodig: gewoon ontvetten, opschuren met fijne korrel en aflakken maar?
Ik zou zelfs het groene niet zo ver schuren vermoed ik, maar opschuren, grondverf en aflakken. Of krijg je het dan niet dekkend?
Wat zijn jullie ideeën?
Laten maken?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 08:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met het maken van een bidet (toilet douche), zoals je in het buitenland ook hebt?
We willen zoiets laten maken, maar ik heb geen idee wat ik ervoor nodig heb, en waar ik eventueel op moet letten, zodat niet later alles hier blank komt te staan
Ik bedoelde meer een soort van losse kleine douche kop/slang eerlijk gezegd, met een soort van kraantje (aftakking van de wc leiding).quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:16 schreef Rtificial het volgende:
[..]
Laten maken?
Die koop je toch kant en klaar?
https://www.villeroy-boch(...)egorieen/bidets.html
in buizen gebruik je vd-draad, welke een 5mm in diameter is. Een xmvk, of een ymvk is al gauw een 9 tot 11 mm in diameter. In buis proppen werkt dan niet echt. Je mag zo’n kabel rechtstreeks in de muur verwerken, maar dat is in Nederland nog geen gewoonte. Per buis of kabel gebruik je maar 1 groep. Ga eens kijken bij de hornbach.nl, die heeft een redelijk duidelijke how toquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:19 schreef Piles het volgende:
Ik ben mezelf (uit interesse en voorbereiding voor de toekomst) aan het inlezen over het aanleggen van elektra (binnenshuis).
Ik weet dat draad van de meterkast naar de (bereikbare) centraaldoos gaat (per groep), en vanaf daar verder naar wcd's e.d.
Maar welke draad/kabel gebruik je nou eigenlijk Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik weet nu dat YMVK beter geisoleerd is dan XMVK en daarom buiten (bovengronds) gebruikt mag worden, maar stugger en duurder is dan XMVK.
Dus even concreet:
- Van de meterkast naar centraaldoos: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse VD-draden?
- Mag je meerdere kabels (groepen) vanaf de meterkast door 1 buis leggen? Of moet je per groep een buis hebben?
- Van centraaldoos naar wcd: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse draad?
Ik heb me suf gegoogled, maar verder dan 2,5mm² en eindeloze discussies over lasklemmen en lasdoppen kom ik niet.
Iemand die een klein beetje uitleg of een linkje naar uitleg heeft?
Doorgaans gebruik je in Nederland losse VD-draden (bruin = fase, blauw = nul, geelgroen = aarde) deze draden zijn 2,5mm² in doorsnede. Voor de schakeldraden gebruiken we in Nederland de zwarte draad deze draad is 1,5mm²quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:19 schreef Piles het volgende:
Ik ben mezelf (uit interesse en voorbereiding voor de toekomst) aan het inlezen over het aanleggen van elektra (binnenshuis).
Ik weet dat draad van de meterkast naar de (bereikbare) centraaldoos gaat (per groep), en vanaf daar verder naar wcd's e.d.
Maar welke draad/kabel gebruik je nou eigenlijk Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik weet nu dat YMVK beter geisoleerd is dan XMVK en daarom buiten (bovengronds) gebruikt mag worden, maar stugger en duurder is dan XMVK.
Dus even concreet:
- Van de meterkast naar centraaldoos: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse VD-draden?
Iedere groep loopt in een aparte buis vanaf de automaat naar de centraaldozen; verschillende groepen mogen nooit bij elkaar in. Ook niet bij elkaar in één centraaldoos of lasdoos.quote:- Mag je meerdere kabels (groepen) vanaf de meterkast door 1 buis leggen? Of moet je per groep een buis hebben?
Van centraaldoos naar wcd los in een centraaldoos systeem gebruiken we vd draad.quote:- Van centraaldoos naar wcd: gebruik je dan YMVK, XMVK of losse draad?
Ik heb me suf gegoogled, maar verder dan 2,5mm² en eindeloze discussies over lasklemmen en lasdoppen kom ik niet.
Iemand die een klein beetje uitleg of een linkje naar uitleg heeft?
Ik weet wat je probeert te zeggen; maar om verwarring te voorkomen praat ik liever gewoon over 2,5mm² vd draadquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 16:59 schreef lipje het volgende:
[..]
in buizen gebruik je vd-draad, welke een 5mm in diameter is. Een xmvk, of een ymvk is al gauw een 9 tot 11 mm in diameter. In buis proppen werkt dan niet echt. Je mag zo’n kabel rechtstreeks in de muur verwerken, maar dat is in Nederland nog geen gewoonte. Per buis of kabel gebruik je maar 1 groep. Ga eens kijken bij de hornbach.nl, die heeft een redelijk duidelijke how to
Ik raakte al in de war iddquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 19:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik weet wat je probeert te zeggen; maar om verwarring te voorkomen praat ik liever gewoon over 2,5mm² vd draad
Je hebt verlengde S koppelingen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 20:56 schreef Puala het volgende:
De thermostaatkraan van de douche komt te dicht op de muur uit, is er een truukje om deze 2-3 cm verder naar voren uit te laten komen op een makkelijke manier?
Top, morgen ff halen. Hopen dat ze het hebben, want het water kan er nu niet op :’)quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:14 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Je hebt verlengde S koppelingen.
Anders heb je ook nog verchroomde verlengstukken. Een nippel met intern en extern draad.
Zoiets. Ook bij de bouwmarkt.
https://www.toolstation.n(...)Ndni2nsaAuG4EALw_wcB
Het is handig als er een fonteintje dicht bij de wc pot staat. Anders alsnog voor eentje zorgen, eventueel een warmwaterkraan erbij aanleggen. Dan zorg je voor een stapel washandjes in een wc-rollenrekje en een rekje om de gebruikte washandjes op te laten drogen. Rijtje haakjes kan ook, maar plat hangend droogt het snelste.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 14:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer een soort van losse kleine douche kop/slang eerlijk gezegd, met een soort van kraantje (aftakking van de wc leiding).
Want dit past niet in ons toilet (het is een niet vergrootbaar hok van 1,5x1 meter )
Overigens heb ik nog steeds niets, want de meeste hier in de buurt kijken me al vreemd aan bij 'toilet douche' / 'bidet' Daarom zoek ik nog steeds naar tips/tricks voor dit ding
Ik zag kraanslangetjes. Alleen heb je daar niets aan omdat de afstand gootsteen-kraan zo klein is. Onder de gewone kraan kan je de waterkoker houden. Met slangetje moet dat slangetje in de waterkoker en dat is vies. Ik heb bij Ikea een nieuw model thermoskan gekocht. Vroeg me af of hij voldoende lang warm kan houden, maar het bleek: kan dit verhoogde model wel onder de kraan? Bij een gootsteen van het geblokte model, dat 2 blokjes hoog is, kan dat waarschijnlijk niet. Aangezien we mengkranen hebben, kan je ook niet de hete kraan een slangetje geven en de koude kraan beschikbaar laten blijven voor waterkokers, termoskannen en alles wat je maar even wil uitspoelen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:39 schreef Gieliovd het volgende:
Daar ga jij uitkomen!
https://www.praxis.nl/ger(...)raanonderdelen/f514/
En, gelukt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Top, morgen ff halen. Hopen dat ze het hebben, want het water kan er nu niet op :’)
Jazeker. Om er daarna achter te komen dat de regendouche k*t was en niet goed. En alles weer terug te draaien gisterquote:
Heb zelf een cilinder insteekslot van Hafele gekocht, is enkel te bedienen met de cilinder, maar haakt dus in het slotplaatje.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:05 schreef Frsh het volgende:
Ik wil van mijn poort een schuifdeur maken, maar hij moet wel op slot kunnen van binnen en van buiten. Heeft iemand tips voor goed sluitwerk voor schuifdeuren?
En ik moet mijn deur nog maken. Het plan is om ongeveer dit te maken:
[ afbeelding ]
Die ga ik proberen!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:43 schreef Gieliovd het volgende:
Als het gelijmd is heb je hoe dan ook schade.
Ijzerdraad eronder en los snijden is een idee.
Je kan niet zomaar willekeurige woorden weglaten in een zin hoor ;Dquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 19:56 schreef Hanschje het volgende:
Wie o wie kan mij hoe ik ook alweer mijn digitale action waterpas kalibreer?
Mijn andere waterpas is stuk gevallen en zo is het lastig wasmachine waterpas zetten.
Oeps, bedoelde natuurlijk te zeggen dat ik de handleiding van de digitale action waterpas kwijt ben, en ik hoopte dat iemand hier mij kan vertellen hoe ik dat het waterpas ook alweer kalibreer.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 20:23 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar willekeurige woorden weglaten in een zin hoor ;D
quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 22:20 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Oeps, bedoelde natuurlijk te zeggen dat ik de handleiding van de digitale action waterpas kwijt ben, en ik hoopte dat iemand hier mij kan vertellen hoe ik dat het waterpas ook alweer kalibreer.
Beetke zonde om morgen een nieuwe te halen voor alleen de handleiding. Alsjeblieft?
Kan je de leiding afsluiten voor de vorst? Anders een kraantje die verder doorsteekt naar binnen, special tegen de vorst.quote:Op woensdag 1 november 2017 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er wordt hier binnenkort een buitenkraan gemonteerd en ik moet een kraan uitkiezen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Een geweldige feature die ik echt niet mag missen?
Vorstvrij inderdaad. Wel een van een goed merk.quote:Op woensdag 1 november 2017 12:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er wordt hier binnenkort een buitenkraan gemonteerd en ik moet een kraan uitkiezen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Een geweldige feature die ik echt niet mag missen?
Ja, dat kan. Maar uiteindelijk heeft de loodgieter voorgesteld om een buitenkraan van zijn keuze mee te nemen. Dat zal vast goed zijn, hem kennende.quote:Op woensdag 1 november 2017 13:07 schreef Sintesi1 het volgende:
[..]
Kan je de leiding afsluiten voor de vorst? Anders een kraantje die verder doorsteekt naar binnen, special tegen de vorst.
Zou het inderdaad proberen zo. Volgende keer de constructie lijm laten staan. Even in de keuken wat lucifers pakken en met houtlijm aan de zijkant proppen en dan de paumelle indraaien. 99% procent succes garantie dat het gaat lukken. Gelijk even met een keukenpapiertje en roomboter de scharnieren smeren.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:39 schreef MrDrako het volgende:
Mijn houten kozijn voor de tussendeur in de woonkamer houd de 2 paumelle's vast voor de deur.
De onderste paumelle zit echter los. Het gat waar de schroefdraad zich in vast moet draaien heeft de vorige eigenaar te lomp/groot gemaakt, waardoor deze nu speling heeft.
Heb geprobeerd met constructielijm vast te lijmen, hoefde van mij de komende 20 jaar niet meer los, maar helaas, hij wiebelt alweer.
Wat is nu de beste oplossing? heel veel ruimte voor uitboren en opvullen is er eigenlijk niet (1 a 2 mm max)
of is dat voldoende? zo groot mogelijke deuvel vinden, opboren, deuvel lijmen en daarna nieuw gat boren?
Even met heel grof schuurpapier eroverheen?quote:Op vrijdag 3 november 2017 10:27 schreef Blester het volgende:
In een muur (ongeveer 4mx2,70m) zaten redelijk wat gaatjes (een stuk of 5) die we met muurvuller hebben opgevuld. Daarna met witte powerdek de muur geschilderd. Nu vallen die opvulplekken wel erg op, aangezien het er toch een stuk of 5 zijn op een redelijk kleine muur, doordat deze plekken natuurlijk geen structuur hebben. Wat is nu de snelste en goedkoopste manier om structuur terug te brengen op deze plekjes?
Mwah, zoveel vierkante meters is het niet. En wil het eigenlijk verder niet afwerken. Dan is pir eenvoudiger.quote:Op vrijdag 3 november 2017 12:25 schreef derLudolf het volgende:
Waarom geen glas- of steenwol? Die PUR platen zijn behoorlijk duur toch?
Dat klopt en PIR heeft een veel hogere isolatiewaarde dan zacht materiaal. Dus dan kan je met 5 centimeter echt wel verschil maken.quote:Op vrijdag 3 november 2017 12:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mwah, zoveel vierkante meters is het niet. En wil het eigenlijk verder niet afwerken. Dan is pir eenvoudiger.
Onder de dakpannen zit nog asbest dakbeschot. Dat blijft vooralsnog zitten. Maar dan ben ik het aan de binnenkant "kwijt"
Ga ik nu isoleren met zachte materialen dan moet ik als ik over een paar jaar het asbest verwijderen zou alles als asbest houdend materiaal moeten afvoeren.
Met een staalborstel en veel geduld is het uiteindelijk gelukt om de structuur weer een beetje terug te krijgen!quote:Op vrijdag 3 november 2017 10:30 schreef .SP. het volgende:
[..]
Even met heel grof schuurpapier eroverheen?
quote:Op zondag 5 november 2017 22:14 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb om mijn speakerdraad in de muur te verwerken een paar female bananaplug connectoren gekocht, dan kan ik de speakers makkelijk loshalen als ik erbij moet.
[ afbeelding ]
Misschien een domme vraag, maar hoe hoor ik hier nu de speakerdraad aan bevestigen? Vorkje aan de draad klemmen en met een tweede moer vastklemmen oid?
Ja zoiets zal het wel worden, dan met isolatie zodat ze geen sluiting maken met elkaar of het inbouwraam.quote:Op zondag 5 november 2017 22:28 schreef junkiexp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hiermee?
En anders gewoon de draad lang strippen en onder de moet vastdraaien.
Als is dat laatste voor high tech installaties misschien niet de beste optie, maar daar heb ik geen verstand van
Aan de achterkant zit verder niets begrijp ik?quote:Op zondag 5 november 2017 22:43 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ja zoiets zal het wel worden, dan met isolatie zodat ze geen sluiting maken met elkaar of het inbouwraam.
Had er eigenlijk wel een tweede moer bij verwacht als dit de bedoeling is, dacht dat ik wat over het hoofd zag. Echt high end speakers heb ik niet, maar wie weet ooit nog wel. Kan het maar beter meteen goed zitten. Thanks voor het meedenken
Draadje in t gaatje doen en dan volsolderen?quote:Op zondag 5 november 2017 22:14 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb om mijn speakerdraad in de muur te verwerken een paar female bananaplug connectoren gekocht, dan kan ik de speakers makkelijk loshalen als ik erbij moet.
[ afbeelding ]
Misschien een domme vraag, maar hoe hoor ik hier nu de speakerdraad aan bevestigen? Vorkje aan de draad klemmen en met een tweede moer vastklemmen oid?
en waar moet zijn plug dan in 😉quote:Op maandag 6 november 2017 07:26 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Draadje in t gaatje doen en dan volsolderen?
Dit is de achterkant, aan de andere kant komt de plug erin.quote:
Aha duidelijk nu, kan je er ook niet een bananaplug aan de achterkant in steken of is het gat niet door en door?quote:Op maandag 6 november 2017 20:21 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Dit is de achterkant, aan de andere kant komt de plug erin.
[ afbeelding ]
Dit is de voorkant dus, beetje lomp maar er komt toch een speaker voor te staan.
Je hebt ook veel handelaren op Marktplaats die B-keus pir platen verkopenquote:Op vrijdag 3 november 2017 12:33 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, zoveel vierkante meters is het niet. En wil het eigenlijk verder niet afwerken. Dan is pir eenvoudiger.
Dampopen folie moet aan de koude kant van de isolatie.quote:Op dinsdag 7 november 2017 16:36 schreef DarkE het volgende:
Ik wil een enkelsteens buitengevel aan de binnenzijde isoleren: houten framewerk opgevuld met PIR platen, dampdichte folie, OSB en tenslotte gipsplaten. Waar ik na lang zoeken geen eenduidig antwoord op kan vinden: moet er nu wel of geen dampopen folie tussen de geven en het framewerk/PIR?
Heeft iemand hier een duidelijk antwoord?
5 cm kingspan heeft een r waarde van 2,5 dat is in het geval van vorstvrij houden wel al voldoende. Nieuwbouwen moeten een r waarde van 6,0 hebben in het dak en 4,5 in de rest van de schil.quote:Op vrijdag 3 november 2017 12:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zou een berg zolder van mijn schuur van binnen uit willen gaan isoleren tussen de dak spanten met harde pir platen.
Om de warmte wat meer in het gebouw te houden. Vorstvrij is in feite al voldoende.
Nu begrijp ik wel dat hoe dikker de isolatie hoe beter het is. Maar wat is een dikte plaat die doorgaans gebruikt word ? Zou vijf centimeter dikte al voldoende zijn ?
, bedankt voor je reactie ! Zal er eens serieus naar kijkenquote:Op maandag 6 november 2017 22:12 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Je hebt ook veel handelaren op Marktplaats die B-keus pir platen verkopen
https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=4
https://www.marktplaats.n(...)reviousPage=lr&pos=7
https://www.marktplaats.n(...)biH0a3UWWfWJXAN2vzJY
Ik heb voor de garage ook b keus gebruikt. Was prima.quote:Op dinsdag 7 november 2017 20:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
, bedankt voor je reactie ! Zal er eens serieus naar kijken
Over de volgorde zijn we het dus helemaal eens!! Vraag is dus of damp-open folie tussen muur en rachelwerk+PIR noodzakelijk is... Eventueel met of zonder kleine afstand .quote:Op dinsdag 7 november 2017 17:39 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Dampopen folie moet aan de koude kant van de isolatie.
Dampdichte folie aan de warme zijde van de isolatie, dus binnen. Kan eventueel vervallen als je purplaten al een alu laag hebben. (wel naden aftapen)
Iemand?quote:Op zondag 5 november 2017 18:36 schreef YourCaptor het volgende:
Noobvraag: kan ik dit armatuur aan dit haakje (waar de aardedraad op aangesloten zit) ophangen? Gaat om een hanglamp.
[ afbeelding ]
Sterker nog, volgens mij is dat haakje daar toch voor bedoeld?quote:Op woensdag 8 november 2017 20:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet dat kunnen
Ja, daar is dat haakje voor bedoeld !quote:Op woensdag 8 november 2017 21:09 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Sterker nog, volgens mij is dat haakje daar toch voor bedoeld?
Yes daar is het voor! Succes!quote:
Vraagje, ik wil het zelfde doen. Waar heb je die gekocht en hoe heb je het gemaakt?quote:Op zondag 5 november 2017 22:14 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb om mijn speakerdraad in de muur te verwerken een paar female bananaplug connectoren gekocht, dan kan ik de speakers makkelijk loshalen als ik erbij moet.
[ afbeelding ]
Misschien een domme vraag, maar hoe hoor ik hier nu de speakerdraad aan bevestigen? Vorkje aan de draad klemmen en met een tweede moer vastklemmen oid?
Duidelijk, thanks.quote:Op woensdag 8 november 2017 20:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet dat kunnen
Ik vermoedde dat al, maar wilde het toch maar even zeker weten.quote:
Zoals te zien is het nog niet af, maar ik ben zo'n setje gekocht van eBay http://m.ebay.com/itm/8Pc(...)20040342?_mwBanner=1quote:Op donderdag 9 november 2017 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vraagje, ik wil het zelfde doen. Waar heb je die gekocht en hoe heb je het gemaakt?
R3 is zeker niet slecht, tot 10 jaar geleden was 2,5 in de nieuwbouw verplicht.quote:Op donderdag 9 november 2017 23:09 schreef plekvis het volgende:
Ik heb een vraagje over het isoleren van een plat dak vanbinnen uit en een buitenmuur vanuit buiten.
Mag je de isolatie strak tegen het dak/muur aan plaatsen? Ik lees overal dat er lucht bij moet kunnen, maar het is me niet duidelijk of het uitmaakt aan welke kant die lucht zit. M.a.w., kan ik die ruimte ook creëren door de afwerklaag enkel cm's van het isoloatie materiaal te plaatsen dmv een rachelwerk?
Verder kan ik niet echt vinden welke R waarde ik nodig heb. Is een R waarde van 3 oke?
Bij het plafond heb ik 16 cm ruimte, dus daar is wel mogelijkheid om meer te doen. Echter heb ik ook nog ruimte nodig voor de inbouwspots, dus moet even kijken hoe of wat.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:22 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
R3 is zeker niet slecht, tot 10 jaar geleden was 2,5 in de nieuwbouw verplicht.
Dat is inmiddels 4,5 geworden voor muren en 6,0 voor daken.
vwb je vraag, je bedoeld isolatie aan de binnenzijde tegen het dakbeschot?
Zo ja, dat moet zelfs tot tegen de muren, als je er maar een dampscherm tussen plaatst zodat condens niet naar de constructie toe kan.
Ik twijfelde omdat het een dunnere draad is en wilde het daarom even zeker weten. Anders zou ik de schakeldraad over twee verdiepingen omhoog moeten trekken in plaats van een.quote:
Indien je isolatie een alu laag heeft moet je alleen de naden afplakken met alluminium tape.quote:Op zaterdag 11 november 2017 00:13 schreef plekvis het volgende:
[..]
Bij het plafond heb ik 16 cm ruimte, dus daar is wel mogelijkheid om meer te doen. Echter heb ik ook nog ruimte nodig voor de inbouwspots, dus moet even kijken hoe of wat.
Ik bedoel inderdaad tegen het dakbeschot ja. Is een dampscherm ook nodig als ik isolatiemateriaal neem met een aluminiumfolie? Ik zat te denken aan deze : https://www.praxis.nl/bou(...)in-dak-160mm/5507806
En is dan een spouw door het plaatsen van een rachelwerk voldoende?
En geld dit ook allemaal voor de muur?
Het is ook alleen voor een lamp. De nieuwe schakelaar/wcd-combi die ik boven wilde installeren had aansluitingen voor maar twee schakeldraden, terwijl er drie zaten. Beneden zat alleen een schakelaar aangesloten met twee zwarte draden en een bruine draad. Door de schakeldraad naar beneden door te lussen kon ik toch de nieuwe schakelaar/wcd-combi plaatsen.quote:Op zaterdag 11 november 2017 16:46 schreef Gieliovd het volgende:
Geen enkel probleem. Houd wel het vermogen achter de schakelaar in de gaten maar gewoon voor een lamp is het geen punt.
Oke, dat maakt het een stuk makkelijker, dan ga ik voor de isolatie met folie.quote:Op zaterdag 11 november 2017 17:09 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Indien je isolatie een alu laag heeft moet je alleen de naden afplakken met alluminium tape.
Ik zou qua ventilatie iets meer aanhouden, ook vanwege je inbouwspotjes.
De lamp zelf neemt niet de meeste ruimte in; je moet ook nog wat ruimte over houden voor ventilatie rondom de lampquote:Op zondag 12 november 2017 14:29 schreef plekvis het volgende:
[..]
Oke, dat maakt het een stuk makkelijker, dan ga ik voor de isolatie met folie.
De electricien gaf 10 cm aan voor de inbouwhoogte, maar dat lijkt me wel heel veel.
Ja, dat begrijp ik. Maar als ik een inbouwspot van 5 cm hoog heb, moet ik dan ook echt 5 cm ventilatie hebben of mag dat ook iets minder zijn?quote:Op maandag 13 november 2017 18:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De lamp zelf neemt niet de meeste ruimte in; je moet ook nog wat ruimte over houden voor ventilatie rondom de lamp
Volgens mij ga je nu de mist inquote:Op zaterdag 11 november 2017 00:13 schreef plekvis het volgende:
Is een dampscherm ook nodig als ik isolatiemateriaal neem met een aluminiumfolie? Ik zat te denken aan deze : https://www.praxis.nl/bou(...)in-dak-160mm/5507806
En is dan een spouw door het plaatsen van een rachelwerk voldoende?
Klopt, deze is inderdaad alleen voor het schuine dak.quote:Op woensdag 15 november 2017 00:25 schreef DarkE het volgende:
[..]
Volgens mij ga je nu de mist in
Aluminiumfolie (=dampdicht) moet aan de warme kant, dus onder een plat dak aan de onderkant van de isolatie!
Tussen het glaswol en het dakbeschot moet dan dampopen folie en zo mogelijk kleine luchtspouw. Die spouw dan dus aan de koude kant...
Hoe zit met PIR en damp remmende weringen enzo?quote:Op vrijdag 3 november 2017 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klopt en PIR heeft een veel hogere isolatiewaarde dan zacht materiaal. Dus dan kan je met 5 centimeter echt wel verschil maken.
Je hebt pir met en zonder folie. Met moet je de naden afplakken, zonder moet je nog folie overheen doen.quote:Op donderdag 23 november 2017 18:31 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hoe zit met PIR en damp remmende weringen enzo?
[ afbeelding ]
Heb nog 2 vensterbanken die geïsoleerd moeten worden. PIR lijkt me wel wat namelijk
Edit: naja Gielio zei het al
Dan doe je de kant met de folie naar binnen toe ? Neem ik aan ?quote:Op donderdag 23 november 2017 19:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je hebt pir met en zonder folie. Met moet je de naden afplakken, zonder moet je nog folie overheen doen.
Doe jezelf een lol en blijf bij b keuze met mes en groef weg. B keuze prima, mes en groef ook. Beide is pure ellende.
Folie is dampdicht is warme kant is naar binnen toe. Ja dus!quote:Op donderdag 23 november 2017 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan doe je de kant met de folie naar binnen toe ? Neem ik aan ?
Jazeker. Tape over de achterkant plakken is een tikje lastigquote:Op donderdag 23 november 2017 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan doe je de kant met de folie naar binnen toe ? Neem ik aan ?
quote:
begin eens te kijken in de meterkast of er nog loze leidingen zijn.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:30 schreef fathank het volgende:
Ik ga verhuizen en op dit moment is de situatie als volgt in de keuken:
1x perilex aansluiting voor de kookplaat
Een aantal stopcontacten voor de koelkast, combimagnetron, afzuigkap en aanverwanten.
Nu ga ik een nieuwe keuken laten plaatsen en hier komen een vaatwasser en Quooker in. Als ik het zo inschat zal ik er niet aan ontkomen om 1 of 2 extra groepen hiervoor aan te leggen. Er is op dit moment nog geen aansluiting voor de vaatwasser, dus ik betwijfel of er toendertijd rekening mee gehouden is. Iemand hier wat nuttigs over te zeggen?
Geen loze leidingen maar er gaat vloerverwarming ingefreesd worden dus dat moet wel lukken.quote:Op woensdag 29 november 2017 18:12 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
begin eens te kijken in de meterkast of er nog loze leidingen zijn.
Als je geluk hebt liggen er nog 1 of 2 naar je keuken en is het een kwestie van draad trekken.
In mijn geval een aantal jaar terug moest het plafond in de hal en keuken er uit om extra buizen te leggen. tip: leg er alsnog een extra loze bij, wie weet komt er in de toekomst weer een groep bij.
Vreemd... zitten ze wel op dezelfde groep ?quote:Op zondag 3 december 2017 14:22 schreef Geerd het volgende:
WTF...sinds een paar dagen valt mijn tv af en toe uit 2sec ofzo.
Nu heb ik dit eens gemonitord, en het valt mij op dat wanneer de koelkast pomp uit gaat (ja een oudje beetje lawaaiig ding)
Dat die dan uit valt even...wel een nieuwe televisie maar die staat nu ook al wel een dik half jaar denk ik.
Je zou zeggen dat die allebei wel op een andere groep zitten..
Naah lijkt mij niet, geen idee eigenlijk...quote:Op zondag 3 december 2017 16:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vreemd... zitten ze wel op dezelfde groep ?
Nog een doosje met spares van de sectiescharnieren gevondenquote:Op maandag 4 december 2017 12:03 schreef FranticDJ het volgende:
Wat voor bouten kan je 't best gebruiken om sluitwerk (aan de binnenzijde) op een sectionaaldeur te bevestigen?
quote:Op maandag 4 december 2017 15:33 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nog een doosje met spares van de sectiescharnieren gevonden
Lijken gewoon 6 kantige plaatschroeven te wezen
ik was een week bezig om 25m2 zandcementvloer weg te halen en te egaliserenquote:Op maandag 4 december 2017 20:27 schreef ShoNuf het volgende:
Ik kan mijn post hierboven niet meer aanpassen. Ik wil graag vloerverwarming in de zomer van 2018 aan laten leggen, in de toekomst wil ik ook van het gas af en dus een warmtepomp met zonnepanelen.
Mijn huidige laminaatvloer nadert zijn einde vandaar dat het moment komt om vloerverwarming te nemen. Samen met een vriend kan ik de huidige laminaatvloer eruit halen en zand cementlaag wegjekkeren.
Vervolgens kan de lokale loodgieter de vloerverwarming erin plaatsen, hij gaf aan ruim 1 dag bezig te zijn.
Vervolgens moet er weer een zand cementvloer op om alles af te dekken en te egaliseren, toch?
En dan komt er een pvc vloer op.
Hieronder mijn planning:
1 dag om meubels naar boven te zetten en laminaat weg halen en keuken afplakken met karton.
1 dag om vloer eruit te jekkeren (ik en een vriend)
1 lange dag voor de loodgieter (12 uurtjes?)
4 uurtjes voor een nieuwe zand cementvloer (ik en een vakman)
1 dag voor de vakman voor het leggen van een pvc vloer.
Nu mijn vragen:
- Klopt deze planning?
- Wat kost de loodgieter, vloerverwarming leggen en radiatoren verwijderen.
- Wat kost een pvc vloer inclusief laten leggen?
- Wat kost een nieuwe zandcementvloer?
- Hoe lang moet een zand cementvloer drogen?
- Wanneer kunnen de meubels op de nieuwe pvc vloer?
Ik hoop dat jullie mij een indicatie kunnen geven zodat moeders de vrouw geen hart verzakking krijgt bij het vragen van een offerte.
Je kunt er wellicht beter een eigen topic over openen ? Dit is natuurlijk geen klein klusvraagje meer, en misschien krijg je dan meer reacties en/of meningen. Hier in het KKK topic kijkt natuurlijk niet iedereenquote:Op dinsdag 5 december 2017 17:57 schreef ShoNuf het volgende:
@lipje, ik heb een keer bij een vriend 60m2 in een dagje gedaan met een kangoo. Maar kunnen jullie mij meer vertellen zoals dat uitharden, duurt zoiets echt 2 weken? Dan wordt het denk ik infrezen.
Graag jullie advies.
Infrezen kost je ong 1500 euro. Laat in januari t zelfde doen, ook in ong 50 m2.quote:Op maandag 4 december 2017 17:38 schreef ShoNuf het volgende:
Ik wil vloerverwarming (50 vierkante meter). Moet ik het laten invrezen of zelf de zandcement laag eraf halen? Wat is beter en wat is goedkoper?
Hoe groot is de sparing die je over houd ? Afhankelijk van de grootte en dikte zou ik er toch een stukje wapening gaas in maken.quote:Op dinsdag 5 december 2017 22:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Infrezen kost je ong 1500 euro. Laat in januari t zelfde doen, ook in ong 50 m2.
Ze fresen de boel in de zandcementvloer dus waarom die er eerst uit halen en dan opnieuw erin?. En egaliseren door de pvcboer laten doen. Die geeft er garantie op.
De dekvloer is 6 centimeter dik. Er wordt 16mm diep gefreesd zo uit m'n hoofd. Daarover wapening of hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 7 december 2017 12:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe groot is de sparing die je over houd ? Afhankelijk van de grootte en dikte zou ik er toch een stukje wapening gaas in maken.
Zie net dat ik verkeerd gequote heb. Zit mobiel .quote:Op donderdag 7 december 2017 12:31 schreef fathank het volgende:
[..]
De dekvloer is 6 centimeter dik. Er wordt 16mm diep gefreesd zo uit m'n hoofd. Daarover wapening of hoe bedoel je dat?
Hoe groot is de sparing die je over houd ? Afhankelijk van de grootte en dikte zou ik er toch een stukje wapening gaas in maken.quote:Op donderdag 7 december 2017 11:34 schreef Dropkikker het volgende:
Ik wil volgende week in ons huis het luchtverwarmingssysteem eruit halen.. Ons huis heeft een souterrain dus de kanalen zijn allemaal goed bereikbaar, als ik nu alles weghaal dan zit er natuurlijk een gat van de woonverdieping naar het souterrain. Hoe kan ik dit het beste dicht storten?
Ik zat zelf al te denken om er een stempel onder te zetten met een plaat hout, en dan daar bovenop gewoon een cementmortel storten
Zoiets, en de wapening vastmaken aan de rand, door een gat te boren en daarin te steken.quote:Op donderdag 7 december 2017 14:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Afhankelijk van de grootte en dikte zou ik er toch een stukje wapening gaas in maken.
Er staat"capacity" dus mag je aannemen dat het klemcapaciteit betreft.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:32 schreef derLudolf het volgende:
Deze klemmen, is 1065mm de lengte van de ijzeren strip of de maximale breedte die je in kunt klemmen?
http://www.axminster.co.u(...)-sash-clamp-ax945578
Ja dat dunkt mij ook. Ik zal sowieso even mailen., kijken of de btw er nog af kanquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:46 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Er staat"capacity" dus mag je aannemen dat het klemcapaciteit betreft.
Waarom geen beton?quote:Op donderdag 7 december 2017 17:19 schreef Dropkikker het volgende:
Is er dan nog speciaal cement wat ik hiervoor moet gebruiken, of kan hiervoor gewoon normale cement voor gebruikt worden?
Met een schroef en plug en later weer dichtsmeren met Alabastine muurreparatie met een korrel erin?quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:28 schreef wootahH het volgende:
ik heb een aantal lampjes met platte achterkant van ongeveer 7cm doorsnee. deze wil ik bevestigen op een muur waar spack/structuurverf op zit. waarmee kan ik dit bevestigen zodat het naderhand ook zonder schade aan de muur weer weg te halen is.
Of met van die tesa plakstrips; maar ben bang dat dit niet gaat houden op een spack muur.quote:Op zondag 17 december 2017 12:52 schreef slangpie het volgende:
[..]
Met een schroef en plug en later weer dichtsmeren met Alabastine muurreparatie met een korrel erin?
Dat parallel was ik al uit ja. Maar 4,5V kan dus twee strengen die nu ieder al 4,5v gebruiken voeden?quote:
Stopcontact is voorzien van kaku dus sluipverbruik valt dan behoorlijk mee.quote:Op woensdag 20 december 2017 10:45 schreef nanuk het volgende:
Je kan daarvoor wel een usb voeding gebruiken denk ik. Een oud laadkabeltje doorknippen en even testen hoe om het draadje er aan vast genoopt moet worden.
Persoonlijk zou ik liever die batterij in stand houden, dan hoef je niet eindeloos een lader in het stopcontact te laten zitten. Die lampjes branden iets van twee weken volcontinu op een setje batterijen.
Als tegelzetter: gelijk met de muur please...quote:Op zaterdag 23 december 2017 21:25 schreef Dropkikker het volgende:
Ik moet morgen inbouw dozen monteren aangezien de badkamer woensdag betegeld gaat worden, maar hoe diep moet ik precies boren? De dozen zijn 50 diep.
Moet ik deze gelijk met de muur laten lopen, of iets eruit laten steken gezien er nog tegels komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |