abonnement Unibet Coolblue
pi_173237691
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

"Voetbal verbieden en voetbalsupporters vragen om niet meer naar het voetbal te gaan vanwege (die kleine groep) hooligans." :{

Ik ben vindingrijk joh


Goede vergelijking wel ja. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:18:14 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173237698
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:10 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, leuk, anecdotisch.

Maar maak nu eens een kritische opmerking over de islam. Over vertel ze dat je Joods bent en/of uit Israel komt. Of dat Mohammed geen prettig persoon was. Maak eens een cartoon over die Mohammed. Enzovoort.

''Maar mijn buurman (in Nederland, red.)!!!!'' is zo'n slecht argument in het licht van de gigantische berg aan data over wereldwijde meningen van moslims die we hebben.
Euhm, ik ben een paganist (veel erger kan niet volgens het abrahmisme). En dat weten die mensen ook...
Ben geen fan van het abrahmisme en heb in mijn leven al heel wat discussie daarover gehad.

Voor het gros wat ik tegen ben gekomen is dat echt geen probleem (misschien voldoende om geen dikke vrienden te worden, maar wel een leeg en laat leven idee). Daarnaast is het zo dat het gros van de mensen, ongeacht religie/overtuiging gewoon normaal wil kunnen leven. Dat is echt niet anders voor moslims, niet anders dan bij atheisten, christenen, paganisten en ga zo maar door. Dat vele van iedere groep denken dat het het beste voor iedereen zou zijn als zij ook dat pad zouden volgen is waar, maar dat betekend niet gelijk dat men dat met geweld op wil leggen.
Daarvoor heb je extremisten nodig, die bepaalde gedachtegangen te ver doorvoeren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:19:21 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173237715
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Euhm, ik ben een paganist
Dat verklaart een hoop :D!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173237720
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb een paar woorden voor je:

Voetbal
Voetbalsupporters
Hooligans

Kijk maar of je er wat mee kunt.

:{˛
wat dacht je van tokkies?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:20:23 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_173237738
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:

[..]

Klopt. Maar ook qua kritiek kunnen we wel wat nuance gebruiken, een scheiding tussen die normale moslim en extremistische moslim maken. Hoe die normale moslims (niet gewelddadig) hun islam interpreteren verschilt van hoe de extremistische moslim (wel gewelddadig) dat doet. Dat verschil moet uitvergroot worden. 5 keer per dag bidden, zakaat betalen, de profeet 'eren', dat is niet het grote probleem. Een hoofddoek of een baard is niet het grote probleem. Wanneer en hoe er geweld mag worden gebruikt is wel het probleem en daarin verschilt die normale moslim van die extremistische moslim. Je kan en mag die 'normale' zaken idioot vinden, je kan en mag die aankaarten. Dat is echt niet slecht. Maar maak wel die scheiding en zorg dat die scheiding zo groot mogelijk is.
Ik vind het een interessant vraagstuk. Je kan er nooit echt iets over zeggen, want N=1 (misschien 2 als je Oostenrijk meetelt), en hoogstwaarschijnlijk moet de reden veel meer in onze inzet van wijkagenten en de spreiding van sociale huurwoningen gezocht worden... Maar het is op zijn minst interessant te noemen dat Nederland al zo'n 15 jaar geen aanslag meer heeft gehad, zelfs met ons hoge percentage Marokkanen en Syriegangers (afkloppen wel, Spanje kon bijna hetzelfde zeggen).

En misschien is dat wel ten dele omdat de islamdiscussie hier al vijftien jaar verhoudingsgewijs ongenadig hard gevoerd wordt (sommige users hier doen net alsof het extreem linkse pc in Nederland is, maar dat is natuurlijk compleet lachwekkend). Van kutmarokkanen naar Fitna naar islam is geen religie maar haatdragende ideologie, naar tsunamis naar minder minder minder.

Want die ongenuanceerde schoffering voor moslims zorgt in ieder geval voor stellingname. Na een beschuldiging kun je je niet zomaar wegstoppen. Dus zullen ze moeten zeggen "ik ben helemaal niet zo". En daarna "ik ben niet zo, want..." (en sommigen zullen misschien zeggen ik ben wel zo, maar dan zijn ze gelijk in het openbaar voor de AIVD). Op het moment dat er overna gedacht is zul je minder snel verschuivingen zien. Je hebt dus misschien minder een glijdende schaal van langzaam toenemende bereidheid om geweld te gebruiken, zoals in het buitenland.

Maar dat was vijftien jaar geleden al. Inmiddels kun je je afvragen hoe lang je mensen stelselmatig onterecht kan beschuldigen voordat ze alles gaan verwerpen wat je zegt.

Als voorbeeld kun je denken aan een dominee zeggen dat hij kinderverkrachters beschermd. Dan zal hij zeggen nee zo ben ik niet. En daarna: zo ben ik niet want ik ben protestants. En daarna: zo zijn wij niet want we hebben geen celibaat en geen koorknaapjes in internaten waar we macht over uit kunnen oefenen. En dat besef zal er dan vermoedelijk voor zorgen dat Protestanten in de toekomst niet zo snel ascetisch leven of internaten na zullen streven. De onterechte beschuldiging leidt hier tot rationalisatie en insulatie tegen toekomstige radicalisatie.

Maar als je het beschuldigen van pedofilie jarenlang volhoudt, kun je erop wachten dat diezelfde dominee flikker op klootzak zegt. En vervolgens aan zijn congregatie leert dat atheďsten schurftige onmensen zijn.

Daar moeten we voor waken denk ik. Dus alhoewel ik niet tegen de initiële harde aanpak ben, vind ik dat nuance zo langzamerhand wel nodig wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:20:45 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173237741
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En hoe wil je het kaf precies van het koren scheiden dan? En heb je enig idee hoe groot de collectie koren is?
Heb al meerdere keren gezegd dat ik niet goed weet hoe. Wat hulp vanuit die islamitische gemeenschappen zou welkom zijn.

Maar extremisme aanvallen en 'gewoon' geloof wat meer met rust laten zou een goed begin zijn. De agressieve varianten op die specifieke punten aanvallen zou een begin zijn.

Verder, lees terug, ik heb al wat gedachtespinsels neergezet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:20:58 #57
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173237747
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:19 schreef riazop het volgende:

[..]

wat dacht je van tokkies?
Vind ik te wederzijds. Anders had ik het wel opgenomen in de opsomming. :{

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173237749
Waren het alt-moslims? :D
pi_173237763
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Heb al meerdere keren gezegd dat ik niet goed weet hoe. Wat hulp vanuit die islamitische gemeenschappen zou welkom zijn.

Maar extremisme aanvallen en 'gewoon' geloof wat meer met rust laten zou een goed begin zijn. De agressieve varianten op die specifieke punten aanvallen zou een begin zijn.

Verder, lees terug, ik heb al wat gedachtespinsels neergezet.
De geloven wat meer met rust laten, zoals die haat imam van afgelopen week, ja goed idee. 8)7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173237768
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Euhm, ik ben een paganist (veel erger kan niet volgens het abrahmisme). En dat weten die mensen ook...
Ben geen fan van het abrahmisme en heb in mijn leven al heel wat discussie daarover gehad.

Voor het gros wat ik tegen ben gekomen is dat echt geen probleem (misschien voldoende om geen dikke vrienden te worden, maar wel een leeg en laat leven idee). Daarnaast is het zo dat het gros van de mensen, ongeacht religie/overtuiging gewoon normaal wil kunnen leven. Dat is echt niet anders voor moslims, niet anders dan bij atheisten, christenen, paganisten en ga zo maar door. Dat vele van iedere groep denken dat het het beste voor iedereen zou zijn als zij ook dat pad zouden volgen is waar, maar dat betekend niet gelijk dat men dat met geweld op wil leggen.
Daarvoor heb je extremisten nodig, die bepaalde gedachtegangen te ver doorvoeren.
Allemaal leuk en aardig. Heb je al een cartoon van Mohammed gemaakt? Al eens kritiek geleverd op de islam? Vertel eens dat je Joods bent of veel Joodse vrienden hebt.

Doen alsof de islamitische gemeenschap hetzelfde reageert op dergelijke zaken als de christelijke of atheistische gemeenschap is fantasie en een schande voor de mensen die momenteel ondergedoken zitten of vermoord zijn vanwege die zaken.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:22:18 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173237770
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet. Als ik bij een groep hoor, die bijna wekelijks verantwoordelijk is voor bloedbaden overal ter wereld, zou ik me er niet voor schamen me van die groep te distantieren en er volledig mee te breken. Ik weiger vertegenwoordiger te zijn van een doodscult.
Dus je drinkt geen bier meer?
En je identificeert je niet meer als man?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:22:24 #62
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173237772
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Heb al meerdere keren gezegd dat ik niet goed weet hoe. Wat hulp vanuit die islamitische gemeenschappen zou welkom zijn.
Ja, we gaan als moskeebezoekers alle huiskamers af of er geen aanslagen beraamd worden. :N

Deze gasten opereren onder de radar. Wij Moslims weten er niet van. Geen enkele moskee faciliteert dit. :{

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173237792
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

"Voetbal verbieden en voetbalsupporters vragen om niet meer naar het voetbal te gaan vanwege (die kleine groep) hooligans." :{

Ik ben vindingrijk joh

:{˛
Het kan ook veel minder drastisch, je haalt de rotte appels eruit en zorgt ervoor dat ze nooit meer toegang tot een stadion krijgen. Zoals ook gebeurt overigens.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:23:25 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173237795
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dus je drinkt geen bier meer?
En je identificeert je niet meer als man?
Er wordt toch helemaal niet gemoord in de naam van bier? Of in de naam van iemands man-zijn? Er wordt wél heel veel gemoord in naam van een bepaald fictief figuur genaamd 'Allah'.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173237808
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dus je drinkt geen bier meer?
En je identificeert je niet meer als man?
|:(
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:24:10 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173237815
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Lijkt me verspilde moeite maar goed: islam. Daar gaat het over. De religie, de politieke ideologie en de ideeën.

Niet over moslims.
Dat verschil zie ik niet. De islam wordt gevormd door moslims en hoe zij dat geloof beleven.

Door te zeggen kritiek op de islam ipv moslims zeg je dat de islam een entiteit op zichzelf is. Dat lijkt me onjuist en zeer raar om te zeggen voor een niet moslim.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:24:37 #67
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173237823
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het kan ook veel minder drastisch, je haalt de rotte appels eruit en zorgt ervoor dat ze nooit meer toegang tot een stadion krijgen. Zoals ook gebeurt overigens.
Ja, exact. Dit is zo voor de hand liggend dat het me verbaast dat je dit pas inziet na mijn analogie. :{

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:25:06 #68
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173237835
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop :D!
Vertel
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173237848
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vind het een interessant vraagstuk. Je kan er nooit echt iets over zeggen, want N=1 (misschien 2 als je Oostenrijk meetelt), en hoogstwaarschijnlijk moet de reden veel meer in onze inzet van wijkagenten en de spreiding van sociale huurwoningen gezocht worden... Maar het is op zijn minst interessant te noemen dat Nederland al zo'n 15 jaar geen aanslag meer heeft gehad, zelfs met ons hoge percentage Marokkanen en Syriegangers (afkloppen wel, Spanje kon bijna hetzelfde zeggen).

En misschien is dat wel ten dele omdat de islamdiscussie hier al vijftien jaar verhoudingsgewijs ongenadig hard gevoerd wordt (sommige users hier doen net alsof het extreem linkse pc in Nederland is, maar dat is natuurlijk compleet lachwekkend). Van kutmarokkanen naar Fitna naar islam is geen religie maar haatdragende ideologie, naar tsunamis naar minder minder minder.

Want die ongenuanceerde schoffering voor moslims zorgt in ieder geval voor stellingname. Na een beschuldiging kun je je niet zomaar wegstoppen. Dus zullen ze moeten zeggen "ik ben helemaal niet zo". En daarna "ik ben niet zo, want..." (en sommigen zullen misschien zeggen ik ben wel zo, maar dan zijn ze gelijk in het openbaar voor de AIVD). Op het moment dat er overna gedacht is zul je minder snel verschuivingen zien. Je hebt dus misschien minder een glijdende schaal van langzaam toenemende bereidheid om geweld te gebruiken, zoals in het buitenland.

Maar dat was vijftien jaar geleden al. Inmiddels kun je je afvragen hoe lang je mensen stelselmatig onterecht kan beschuldigen voordat ze alles gaan verwerpen wat je zegt.

Als voorbeeld kun je denken aan een dominee zeggen dat hij kinderverkrachters beschermd. Dan zal hij zeggen nee zo ben ik niet. En daarna: zo ben ik niet want ik ben protestants. En daarna: zo zijn wij niet want we hebben geen celibaat en geen koorknaapjes in internaten waar we macht over uit kunnen oefenen. En dat besef zal er dan vermoedelijk voor zorgen dat Protestanten in de toekomst niet zo snel ascetisch leven of internaten na zullen streven. De onterechte beschuldiging leidt hier tot rationalisatie en insulatie tegen toekomstige radicalisatie.

Maar als je het beschuldigen van pedofilie jarenlang volhoudt, kun je erop wachten dat diezelfde dominee flikker op klootzak zegt. En vervolgens aan zijn congregatie leert dat atheďsten schurftige onmensen zijn.

Daar moeten we voor waken denk ik. Dus alhoewel ik niet tegen de initiële harde aanpak ben, vind ik dat nuance zo langzamerhand wel nodig wordt.
Alleen niemand pleit hier voor onterechte beschuldigingen maken.

Ieder rationeel persoon pleit voor terechte beschuldigingen aan het adres van de islam.

De correcte vergelijking zou zijn om het Christendom van alles en nog wat te beschuldigen, wat ontzettend veel gebeurd is de afgelopen eeuwen en gebeurt vandaag, wat uiteindelijk geleid heeft tot een grote groep geweldige samenlevingen in het westen.
pi_173237855
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat verschil zie ik niet. De islam wordt gevormd door moslims en hoe zij dat geloof beleven.

Door te zeggen kritiek op de islam ipv moslims zeg je dat de islam een entiteit op zichzelf is. Dat lijkt me onjuist en zeer raar om te zeggen voor een niet moslim.
Tuurlijk niet, de islam is zeker wel iets, het is namelijk hetgeen vanuit diens naam de motivatie voor al die aanslagen is geweest.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:25:49 #71
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173237856
Het waren/zijn dus gewoon weer allemaal daders met een Marokkaanse achtergrond. Wtf :')
pi_173237867
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, exact. Dit is zo voor de hand liggend dat het me verbaast dat je dit pas inziet na mijn analogie. :{

:{˛
Maar de rotte appels in de islam zijn volgens jou bv helemaal niet rot. Haatimams zijn volgens jou gewoon gematigde mannetjes.


Randomwoord: varkensanus
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_173237868
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:25 schreef Twiitch het volgende:
Het waren/zijn dus gewoon weer allemaal mensen met een Marokkaanse achtergrond. Wtf :')
je klinkt verbaast
There are only 151 Pokémon.
pi_173237872
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Maar extremisme aanvallen en 'gewoon' geloof wat meer met rust laten zou een goed begin zijn. De agressieve varianten op die specifieke punten aanvallen zou een begin zijn.
Waarom? Het ''gewone'' geloof is extremistisch naar westerse maatstaven. Zie:

pi_173237875
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Euhm, ik ben een paganist (veel erger kan niet volgens het abrahmisme). En dat weten die mensen ook...
Ben geen fan van het abrahmisme en heb in mijn leven al heel wat discussie daarover gehad.

Voor het gros wat ik tegen ben gekomen is dat echt geen probleem (misschien voldoende om geen dikke vrienden te worden, maar wel een leeg en laat leven idee). Daarnaast is het zo dat het gros van de mensen, ongeacht religie/overtuiging gewoon normaal wil kunnen leven. Dat is echt niet anders voor moslims, niet anders dan bij atheisten, christenen, paganisten en ga zo maar door. Dat vele van iedere groep denken dat het het beste voor iedereen zou zijn als zij ook dat pad zouden volgen is waar, maar dat betekend niet gelijk dat men dat met geweld op wil leggen.
Daarvoor heb je extremisten nodig, die bepaalde gedachtegangen te ver doorvoeren.
Het vreemde aan dit soort aanslagen is altijd dat er alleen daar nog maar naar gekeken wordt. Alsof er verder geen problemen zijn met de islam. Hoe afschuwelijk en 'in your face' terroristische aanslagen ook zijn, voor mij is het niet het grootste probleem met de islam.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')