abonnement Unibet Coolblue
pi_173233691
Beste mede Fok!ers,

Ik voel me de laatste tijd een beetje klote. Ik heb jaren geen leven gehad langs school/studie/werk, nu sinds zo’n twee jaar probeer ik daar verandering in te krijgen maar het vlot nog niet echt. Ik heb moeite met contacten maken en überhaupt met het voeren van gewone gesprekken. De contacten die ik heb zijn allemaal niet op basis van dat ik het goed met ze kan vinden. Bijvoorbeeld familie, verenigingen, meet-groepen van internet waar ik soms een activiteit mee ga doen, sport. Bij deze contacten zit eigenlijk niemand waar ik het echt goed mee kan vinden wat ik ontzettend jammer vind. Nu zou ik graag met meer mensen in contact willen komen om daar verandering in te krijgen.

Nog wat achtergrond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik tot nu toe doe en heb gedaan om mijn sociale vaardigheden te verbeteren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik van plan ben om nog te doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik nog graag zou willen doen:
- Iets van een cursus. Bijv. eentje waarbij ik leer om makkelijker over m’n ‘introvertheid drempel’ te stappen en/of een cursus gericht op het verbeteren van mijn zelfverzekerdheid.

Hebben jullie misschien een idee wat voor een cursus geschikt zou zijn voor mij? Misschien mensen met persoonlijke ervaringen? Het mag best wat kosten, mits ik het idee heb dat dat loont. Verder nog inzichten? :)

Bedankt! :)
pi_173233848
Heel gek, maar iedereen is met zichzelf bezig. Geef een ander bevestiging van zijn/haar bestaan, maak er een grapje over, vraag of ze een leuk weekend hebben gehad. Wees geïnteresseerd. En vraag door adhv de gespreksflow.

En: vertel eens wat over jezelf. Wat heb je gedaan, leuke anekdotes, laat simpelweg weten dat jij er ook bent en iets te melden hebt. Anders is het gewoon moeilijk. Vaak reageren mensen heel leuk.

Dan nog de schoppenaas bonustip: een persoon aanspreken met, of de zin eindigen met iemands naam (terwijl het gesprek duidelijk aan hun is gericht) doet echt wonderen.

Succes.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_173234014
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Heel gek, maar iedereen is met zichzelf bezig. Geef een ander bevestiging van zijn/haar bestaan, maak er een grapje over, vraag of ze een leuk weekend hebben gehad. Wees geïnteresseerd. En vraag door adhv de gespreksflow.
Geode tip. Hier ben ik al wel behoorlijk in gevorderd, nog altijd in aan het leren. Vooralsnog heb ik er nog veel moeite mee om van 'feitjesgesprek' over te gaan in een 'aangenaam gesprek', als je begrijpt wat ik daarmee bedoel .

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:04 schreef inslagenreuring het volgende:
En: vertel eens wat over jezelf. Wat heb je gedaan, leuke anekdotes, laat simpelweg weten dat jij er ook bent en iets te melden hebt. Anders is het gewoon moeilijk. Vaak reageren mensen heel leuk.
Ook een goede tip, al vind ik dit punt wel erg last. Ik vind het nooit leuk om over mezelf te praten. Gedeeltelijk ook omdat ik mezelf niet echt geweldig vind (vandaar ook dat ik graag iets van een cursus zou willen doen om mijn zelfvertrouwen te verbeteren). Daarlangs ben ik heel kortaf ingesteld. Waar een ander van een 'mierengebeurtenis' een 'olifantenverhaal' maakt doe ik net het tegenovergestelde. Dit zorgt er ook voor dat de gesprekken die ik heb over het algemeen heel erg kort zijn.

Ook dit punt houd ik in mijn achterhoofd, al weet ik niet zo goed hoe ik hieraan kan werken. Bedankt! :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Dan nog de schoppenaas bonustip: een persoon aanspreken met, of de zin eindigen met iemands naam (terwijl het gesprek duidelijk aan hun is gericht) doet echt wonderen.

Succes.
Tnx :).
pi_173234205
Herken je tweede punt wel. Ben zelf ook kernachtig ingesteld. Maar dat zou ik meer als kwaliteit zien. Ik denk dat je gewoon eens moet doen joh. Haak eens in op kansloos geouwehoer, gesprekjes, wat dan ook.

Er is geen "goede manier". Jij bent wie je bent. Wat ik wel vind is dat je heel erg met jezelf bezig bent. Tot het overanalytische aan toe. Gooi de schroom van je af. Probeer die groepsdynamiek aan te voelen en breek in waar jij denkt dat het kan.

Het leven is te kort :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_173251502
Ik denk dat je het grotendeels al zelf uitgevonden hebt. Mij heeft het enorm geholpen om bij een sport te gaan.
pi_173302661
Tnx all! :)

Iemand nog een tip voor een bepaalde cursus?
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:46:58 #7
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173314679
Je bent in ieder geval er actief mee bezig, in tegenstelling tot wat doorgaans in R&P de norm is, namelijk vooral klagen, verdrinken in zelfmedelijden en niets doen met advies. :) Dus petje af voor dat! Is een debatclub iets voor je?
pi_173319693
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 00:46 schreef Gary_Oak het volgende:
Dus petje af voor dat!
Tnx :).

Kost wel wat moeite maar uiteindelijk levert het toch niets op om jezelf zielig te vinden. En f*, wat mis ik contacten :'(
pi_173322251
Introververtheid is iets anders dan verlegenheid. Denk dat je eerder met het 2de te maken hebt. Als introvert Raak je vermoeid van menselijk contact. Jij hebt blijkbaar juist moeite om überhaupt contact te maken met mensen.Obama is namelijk ook introvert schijnt. (al is niemand 100% introvert of extrovert).

Oplossing is er niet echt. Wellicht kun je meer hobby’s oppakken zodat je meert te vertellen hebt.
Zo kun je met meer verschillende mensen praten. Op deze manier kun je je in allerlei verschillende gesprekken mengen. Het verlegen zijn zal waarschijnlijk nooit helemaal overgaan.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:11:18 #10
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_173323581
Ik loop ook wel tegen hetzelfde probleem aan als jij, wat komt door een gebrek aan zelfvertrouwen en verlegenheid. Ik ga me binnenkort aansluiten bij een debatclub. Welicht dat dit ook wat voor jou is?

Hoe bevalt je studie jou eigenlijk? Haal je er wel voldoening uit? Zijn er geen gelijkgestemde mensen op je opleiding? Waar ligt je passie?

Wat ik verder zeker aanraad is het bijhouden van een bullet journal. Daarin kan je al je doelen op de korte en lange termijn noteren. Erg handig voor wanneer je veel dingen aan je hoofd hebt. Zo kan je makkelijker prioriteiten gaan stellen.
pi_173323996
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:56 schreef MichelWuyts het volgende:
Als introvert Raak je vermoeid van menselijk contact.
Dat is wel heel kort door de bocht ;).

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:56 schreef MichelWuyts het volgende:
Obama is namelijk ook introvert schijnt. (al is niemand 100% introvert of extrovert).
Ja, en Bill Gates en die Apple guy ook. Eigenlijk het grootste deel van de mega-succesvolle mensen zijn introvert. Maar dat ter zijde, wel een leuk feitje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:56 schreef MichelWuyts het volgende:
Denk dat je eerder met het 2de te maken hebt.
Valt mee, bij mij is het meer het onzeker zijn. Heel veel meer verlegen dan gemiddeld ben ik niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:56 schreef MichelWuyts het volgende:

Oplossing is er niet echt. Wellicht kun je meer hobby’s oppakken zodat je meert te vertellen hebt.
Zo kun je met meer verschillende mensen praten. Op deze manier kun je je in allerlei verschillende gesprekken mengen.
Zeker een goede tip, tnx :).
pi_173324360
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:11 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
Ik ga me binnenkort aansluiten bij een debatclub. Welicht dat dit ook wat voor jou is?
Leuk! Mocht je er later nog eraan denken: ik ben wel benieuwd hoe je dat gaat bevallen :).

Deze optie werd me al eerder gegeven maar een debatclub trekt mij toch wat minder, al houd ik hem wel in gedachten want ik geloof wel dat het me goed zou doen. Toch wil ik voor nu mijn prioriteiten nog ergens anders op stellen, het voelt een beetje als een 'bridge too far' voor nu. Sowieso heb ik het idee dat die clubjes meer zijn voor studenten? Of valt dat mee? Die hier bij mij in de buurt zit iig wel, al heb ik niet heel ver gezocht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:11 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
Hoe bevalt je studie jou eigenlijk? Haal je er wel voldoening uit? Zijn er geen gelijkgestemde mensen op je opleiding? Waar ligt je passie?
Ik studeer niet meer ;). Op het moment heb ik niet heel veel plezier in mijn werk, maar ik ben aan het solliciteren voor een andere baan. Als het een beetje mee zit verwacht ik wel dat ik daar dan weer voldoening eruit kan halen.

Echt een passie heb ik niet, zaken verliezen te snel mijn interesses om een passie te kunnen worden. Hier zie ik ook niet echt een probleem in, zolang je maar zat dingen hebt waar je voldoening uit haalt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:11 schreef Bonjoooouuurr het volgende:
Wat ik verder zeker aanraad is het bijhouden van een bullet journal. Daarin kan je al je doelen op de korte en lange termijn noteren. Erg handig voor wanneer je veel dingen aan je hoofd hebt. Zo kan je makkelijker prioriteiten gaan stellen.
Hier maak ik al gebruik van, werkt inderdaad erg goed.

Bedankt voor je input :).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')