abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173241664
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:25 schreef Kim-Holland het volgende:
Misschien boeken ze wel een overnachting in hetzelfde hotel..
Zou me niet verbazen. Er is daar bijna niks aan hotels. Maar misschien is het duo daar vertrokken. Ze hebben nu immers vervoer.
pi_173241721
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:29 schreef Jaroon het volgende:

Dat is al dagen geleden. Men gaf aan dat het verhaal van die twee wel lijkt te kloppen en ook consistent is.
Ik vroeg eigenlijk wanneer ze dit hebben gezegd:

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:26 schreef Jaroon het volgende:
De politie gaf al aan dat ze in de war zijn.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:12:27 #53
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_173242383
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:44 schreef Za het volgende:

[..]

[..]

ja ik ben net zo benieuwd naar het antwoord.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:29:54 #54
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_173242831
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:44 schreef Za het volgende:

[..]

[..]

Tijdens het verhoor toen ze korte tijd vastzaten. De politie klaagde dat vooral Bjrn erg warrig overkwam.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_173243421
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:29 schreef ACT-F het volgende:
Bjrn erg warrig overkwam.
Je verwacht het niet. Ze geloven in elk geval zijn geklets voor 98 procent. Dat valt toch niet tegen voor een warrig persoon.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:06:30 #56
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_173243908
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je verwacht het niet. Ze geloven in elk geval zijn geklets voor 98 procent. Dat valt toch niet tegen voor een warrig persoon.
tja, inderdaad.
pi_173246262
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:50 schreef Halcon het volgende:

Misschien is de politiechef zelf wat in de war ("de politie gaf aan dat ze wat in de war zijn" kan immers ook op henzelf slaan).

Uit de media:
" Politiechef Ilker Cetinkaya neigt hen te geloven. “98 procent van hun verhaal is waar,”

Ik vind dat warrig, of 98 procent van hun verhaal is waar, of je neigt hen te geloven, maar beide?
pi_173246284
Ik vind het ook een heel rare combinatie. Wellicht slaaptekort bij die man?
pi_173246286
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:29 schreef ACT-F het volgende:

Tijdens het verhoor toen ze korte tijd vastzaten. De politie klaagde dat vooral Bjrn erg warrig overkwam.
Ik heb gezocht maar kan nergens vinden dat de politie heeft verklaard dat het echtpaar Breukers in de war is, ik herinner me nog wel de uitspraak van Alim, maar die gebruikte andere bewoordingen.
pi_173246321
Die zei duidelijk dat hij dacht dat Bjorn gesnoven had. Maar Alim ziet dat natuurlijk direct.
pi_173246341
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:41 schreef Halcon het volgende:
Ik vind het ook een heel rare combinatie. Wellicht slaaptekort bij die man?
Mogelijk, maar wie weet gelooft hij geen fluit van dat hele verhaal en speelt hij een tactisch spel.

Net als toen hij zei dat de honden klaar waren met zoeken, dat als Joey daar was dat ze hem gevonden hadden moeten hebben, terwijl hij heimelijk de twee superhonden aan het plannen was.
pi_173246504
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:44 schreef Za het volgende:

[..]

Mogelijk, maar wie weet gelooft hij geen fluit van dat hele verhaal en speelt hij een tactisch spel.

Net als toen hij zei dat de honden klaar waren met zoeken, dat als Joey daar was dat ze hem gevonden hadden moeten hebben, terwijl hij heimelijk de twee superhonden aan het plannen was.
Ja, dat heb ik ook gedacht en denk ik nog steeds wel. Ook met die vrijlating, dat regelen van een hotel e.d. Het zou best kunnen.
pi_173246658

[ Bericht 100% gewijzigd door vronie op 19-08-2017 00:35:03 ]
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:55:08 #64
24533 ACT-F
pi_173246687
quote:

Dat is ook mijn gedachte bij die 98%. Maar laten we geen slapende (speur)honden wakker maken ;) Het is niet voor niets dat ze zeker een half jaar landarrest hebben.
pi_173246695
quote:

[..]

Net als toen hij zei dat de honden uitgezocht waren, als hij daar was dat ze hem gevonden hadden moeten hebben, terwijl hij tegelijkertijd de twee superhonden aan het plannen was.
Over het algemeen weet de politie meer dan ze naar buiten brengen en spelen ze idd soms een tactisch spel.
Maar ik vermoed dat in deze de journalisten er ook vaak een vrijelijk vertaling van wat precies wordt gezegd en bedoeld op los laten.
pi_173246708
Er was wel sprake van dat ze Bjorn impulsief over vonden komen en moeite hadden het verhaal "helder" te krijgen:

http://www.tubantia.nl/do(...)-impulsief~af58785a/
Jah.
pi_173246775
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is ook mijn gedachte bij die 98%. Maar laten we geen slapende (speur)honden wakker maken ;) Het is niet voor niets dat ze zeker een half jaar landarrest hebben.
Omdat de uitslagen van de autopsie nog wel een maand of wat op zich laten wachten.
Daarom zullen ze nog wel even moeten blijven.
pi_173246796
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:55 schreef TRT het volgende:

[..]

Over het algemeen weet de politie meer dan ze naar buiten brengen en spelen ze idd soms een tactisch spel.
Maar ik vermoed dat in deze de journalisten er ook vaak een vrijelijk vertaling van wat precies wordt gezegd en bedoeld op los laten.
Ook dat. Vrije vertaling en er soms maar gewoon een compleet verzonnen slinger aan geven, lijkt het wel.
pi_173246855
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook dat. Vrije vertaling en er soms maar gewoon een compleet verzonnen slinger aan geven, lijkt het wel.
Alles voor de lees cijfers.😁
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:01:50 #70
24533 ACT-F
pi_173246891
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:56 schreef Moti het volgende:
Er was wel sprake van dat ze Bjorn impulsief over vonden komen en moeite hadden het verhaal "helder" te krijgen:

Dit artikel bedoelde ik.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:03:53 #71
24533 ACT-F
pi_173246961
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:58 schreef TRT het volgende:

[..]

Omdat de uitslagen van de autopsie nog wel een maand of wat op zich laten wachten.
Daarom zullen ze nog wel even moeten blijven.
Die maanden gaan niet over de autopsie maar het politieonderzoek in z'n algemeen.
pi_173247060
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:00 schreef TRT het volgende:

[..]

Alles voor de lees cijfers.😁
Ja, precies. Vaak krijg je wel hijgerige verslaggeving, waarin journalisten ook zelf maar even wat dingen invullen om de eerste met iets te zijn.
pi_173247097
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:03 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Die maanden gaan niet over de autopsie maar het politieonderzoek in z'n algemeen.
Zoals ik het lees heeft het Turkse NFI nog 2 a 3 maanden nodig voor de onderzoeksuitslagen.
En het Turkse NFI is voor de autopsie....niet voor het politieonderzoek.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:11:26 #74
24533 ACT-F
pi_173247201
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:08 schreef TRT het volgende:

[..]

Zoals ik het lees heeft het Turkse NFI nog 2 a 3 maanden nodig voor de onderzoeksuitslagen.
En het Turkse NFI is voor de autopsie....niet voor het politieonderzoek.
Waar lees jij dat?
pi_173247228
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:11 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Waar lees jij dat?
De Stentor.......ouders Joey in Turkije.

En dat snap ik ook wel....ze nemen bij een autopsie echt wel zaken af die nog verder onderzocht worden.
Ze houden het echt niet bij een oppervlakkige ( uitwendige) autopsie.
pi_173247260
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:49 schreef Halcon het volgende:

Ja, dat heb ik ook gedacht en denk ik nog steeds wel. Ook met die vrijlating, dat regelen van een hotel e.d. Het zou best kunnen.
Eigenlijk gelooft hij hen gewoon niet, die 2 procent die mogelijk niet waar is;

„We waren hier en Joey zei dat hij niet verder wilde”, vertelde Bjorn tijdens een gesprek met de politie. Hij stond op de plek waar het pad ophield. „Hij wilde omkeren. Wij zouden dat gelet op het watertekort niet halen. We hebben geprobeerd hem om te praten, maar het lukte niet.”
Dit is het enige waar de politie nog over twijfelt. „We hebben iedereen nagetrokken die in het gebied was en zijn mobiele telefoon aan had”, legt Esertrk uit. Maar niemand zag Joey nog sinds de ochtend van 8 juli, op Bjorn en Derya na.

Het meest cruciale uit het ellenlange verhaal is waar over getwijfeld wordt blijkbaar. Dat zij een huisje wilden bouwen, water kochten, brokjes voor Bella hadden meegenomen etc, is gewoon niet relevant.
Of zij die ochtend met Joey 2 km over een pad liepen en Joey volgens hen niet verder wilde lopen wel.

Indien de politie twijfelt op dit punt, dan geloven ze Bjorn en Derya niet op het enige deel van hun verhaal dat er toe doet wat de vermissing betreft, en verdenken ze hen zeer. IMO
pi_173247482
Ja, klopt wel. Als die 2% het merk hondenbrokjes van Bella, het aantal verdiepingen van hun blokhut, e.d. was geweest, dan waren ze al wel weer vrij geweest.

Een leugenaar die een beetje nadenkt, zuigt ook niet alles uit z'n duim. Dan raak je namelijk al vrij snel verstrikt in je eigen leugens. Nu zitten Bjorn en Derya dat toch wel.

Een van die leugens is het moment van afscheid van Joey. Daar hebben ze twee verschillende verhalen over. Vermoedelijk is geen van beide waar.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:34:35 #78
24533 ACT-F
pi_173247847
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 00:12 schreef TRT het volgende:

[..]

De Stentor.......ouders Joey in Turkije.

En dat snap ik ook wel....ze nemen bij een autopsie echt wel zaken af die nog verder onderzocht worden.
Ze houden het echt niet bij een oppervlakkige ( uitwendige) autopsie.
Inderdaad. Er staat 2 tot 3 maanden. Eerlijk gezegd heb ik het vermoeden dat het een vertaalfout is. Autopsie hoeft niet zo lang te duren. Het politieonderzoek daarentegen wel.
pi_173248337
Ook verassend, fb bericht van Bjorn is verwijderd. Op zijn laatste bericht wordt hij bedreigd.
pi_173248514
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook verassend, fb bericht van Bjorn is verwijderd. Op zijn laatste bericht wordt hij bedreigd.
Ik vind die bedreigingen wel heel ver gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door vronie op 19-08-2017 01:27:40 ]
pi_173249313
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:
of het staat op nu op alleen vrienden ^O^
Maar iemand verassen gaat ook wel beetje ver :{
pi_173249331
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 02:48 schreef Maureentje het volgende:

Maar iemand verassen gaat ook wel beetje ver :{
Over 2000 jaar zijn er ook archeologen nodig...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173249678
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 01:16 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik vind die bedreigingen wel heel ver gaan.
Ik merk dat ik het niet vervelend vind voor hem.
pi_173250265
Volgens mij ligt hier een jaartaak voor Stacy.
pi_173250628
Kortom: We kunnen hier iets van leren. Laat labiele mensen liever niet los in de wereld. Politie en getuigen geven aan dat men niet normaal over kwam en komt. Dan is elk verhaal met een korrel zout te nemen.
pi_173250735
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:21 schreef Jaroon het volgende:
Kortom: We kunnen hier iets van leren. Laat labiele mensen liever niet los in de wereld. Politie en getuigen geven aan dat men niet normaal over kwam en komt. Dan is elk verhaal met een korrel zout te nemen.
Dat blijkt ook wel gezien de hoeveelheid verklaringen die achteraf niet bleken te kloppen.
pi_173250751
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat blijkt ook wel gezien de hoeveelheid verklaringen die achteraf niet bleken te kloppen.
De vraag is hoeveel tijd en geld je nog in onderzoek moet gaan steken als men verder lichamelijk niets raars vindt.
pi_173250811
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De vraag is hoeveel tijd en geld je nog in onderzoek moet gaan steken als men verder lichamelijk niets raars vindt.
Dan kun je alleen nog meer rechercheren op serieuze aanwijzingen. Zijn die er ook niet, dan wordt het een lastig en zinloos verhaal.

Ook als je er zeker van bent dat er geen strafrechtelijk aspect meer is, geldt dat. Natuurlijk wil de familie altijd meer weten, maar indien geen strafrechtelijk aspect en/of geen serieuze aanwijzingen, dan houdt het op voor de recherche.
pi_173250839
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan kun je alleen nog meer rechercheren op serieuze aanwijzingen. Zijn die er ook niet, dan wordt het een lastig en zinloos verhaal.

Ook als je er zeker van bent dat er geen strafrechtelijk aspect meer is, geldt dat. Natuurlijk wil de familie altijd meer weten, maar indien geen strafrechtelijk aspect en/of geen serieuze aanwijzingen, dan houdt het op voor de recherche.
En dat punt lijkt men nu voorbij. Logisch dat de familie hem wilde vinden. Het heeft nu genoeg gekost.
pi_173250893
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat punt lijkt men nu voorbij. Logisch dat de familie hem wilde vinden. Het heeft nu genoeg gekost.
Dat is maar de vraag. We weten niet wat voor aanwijzingen ze nog hebben. Ik denk dat ze niet alles n op n naar buiten brengen.
pi_173250909
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. We weten niet wat voor aanwijzingen ze nog hebben. Ik denk dat ze niet alles n op n naar buiten brengen.
Dat is dan aan de Turkse staat en politie. Het is wel raar dat men moet blijven in elk geval.
pi_173250941
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is dan aan de Turkse staat en politie. Het is wel raar dat men moet blijven in elk geval.
Is het ook. Dat ze moeten blijven, kan naar mijn idee wel betekenen dat men nog wel dingen heeft om op te rechercheren. Sowieso zal eerst de doodsoorzaak nog vastgesteld moeten worden.

Als daar wat uitkomt, dan zijn zij toch wel hoofdverdachten.
pi_173250994
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is het ook. Dat ze moeten blijven, kan naar mijn idee wel betekenen dat men nog wel dingen heeft om op te rechercheren. Sowieso zal eerst de doodsoorzaak nog vastgesteld moeten worden.

Als daar wat uitkomt, dan zijn zij toch wel hoofdverdachten.
Normaliter zou het helemaal geen zaak meer zijn. Door internationale aandacht moet men wel.
pi_173251003
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 23:56 schreef Moti het volgende:

Wat mij opvalt is dat laatste stukje over de "troep" op de kampeerplaats. Joey's bagage was daar kennelijk niet bij. Want hij was toen al vermist en de politie zou zeker wl interesse hebben in zijn persoonlijke spullen.

Ik vind het opvallend dat er (voor zover ik heb gelezen) helemaal niets is bekend gemaakt over Joey's spullen. Of die bij hem zijn aangetroffen bijvoorbeeld (wel het geld). Want als hij ze niet bij zich had, en ze lagen niet op de kampeerplek, waar zijn ze dan?
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
pi_173251010
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Normaliter zou het helemaal geen zaak meer zijn. Door internationale aandacht moet men wel.
Volgens mij is het sowieso een zaak totdat de doodsoorzaak is vastgesteld.
pi_173251046
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij is het sowieso een zaak totdat de doodsoorzaak is vastgesteld.
Volgens mij gaf men al aan dat men niets kon vinden. Waarschijnlijk uitdroging. Maar als we dit soort van zaken steeds serieus moeten gaan uitzoeken zijn we wel even bezig.
pi_173251060
Maar goed. Daarvoor hebben we Stacey en Ootje.....
pi_173251157
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat laatste stukje over de "troep" op de kampeerplaats. Joey's bagage was daar kennelijk niet bij. Want hij was toen al vermist en de politie zou zeker wl interesse hebben in zijn persoonlijke spullen.

Ik vind het opvallend dat er (voor zover ik heb gelezen) helemaal niets is bekend gemaakt over Joey's spullen. Of die bij hem zijn aangetroffen bijvoorbeeld (wel het geld). Want als hij ze niet bij zich had, en ze lagen niet op de kampeerplek, waar zijn ze dan?
Het “bagageverhaal” blijft tot op heden een mysterie.

Dit zal toch duidelijk moeten worden.
pi_173251224
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Volgens mij gaf men al aan dat men niets kon vinden. Waarschijnlijk uitdroging. Maar als we dit soort van zaken steeds serieus moeten gaan uitzoeken zijn we wel even bezig.
Officile rapport van de lijkensnijder moet nog komen toch? Ik zou dat eerst maar even afwachten voor alles in de la wordt gemikt.
pi_173251258
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Officile rapport van de lijkensnijder moet nog komen toch? Ik zou dat eerst maar even afwachten voor alles in de la wordt gemikt.
Zeker. Dit was dan ook een eerste constatering. Waarbij je je kan afvragen hoe goed men daar onderzoek doet. Maar zo kan men bijna wekelijks vreemde zaken gaan onderzoeken met Nederlanders in het buitenland. Mensen verdwijnen ook gewoon. Dat maakt een ambassade echt niets uit zolang je niet heel hard aan de bel trekt.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')