abonnement Unibet Coolblue
pi_173254208
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:52 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

hehe :P

Je hebt wel gelijk, echt zo'n dorp waar iedereen elkaar kent. Durf het bijna niet te zeggen maar ik kom zelf uit Duindorp. :X

Richting het centrum kom ik niet vaak.

Maar effe puur uit interesse. Is De Surinaamse Keuken geen goede tent volgens jou? Ik vind het een enorm goede tent maar ik vind dingen gauw lekker.
Niks mis met Duindorp altijd gezellig daar. Loosduinen is ook niet meer wat het ooit geweest was. Daar wonen tegenwoordige ook veel mensen met een Marokkaanse of Turkse achtergrond. Vroeger was het echt 80% blank en 20% Surinaams en vooral heel gezellig. Toen ik na een lange tijd weer een bezoekje bracht aan Loosduinen moest ik wel ff lachen toen ik een döner kebab tent zag en die Surinaamse zaak.

Als je bent opgegroeid met de Surinaamse keuken dan liggen je standaarden natuurlijk hoger dan wanneer je er niet mee bent opgegroeid. Roti haal ik altijd bij Abdoel en saoto soep haal ik altijd bij Warung Mini. Maar voor mijn broodje bal rij ik ook speciaal naar Dungelmann.
pi_173254311
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:17 schreef fukforce het volgende:

[..]

Niks mis met Duindorp altijd gezellig daar. Loosduinen is ook niet meer wat het ooit geweest was. Daar wonen tegenwoordige ook veel mensen met een Marokkaanse of Turkse achtergrond. Vroeger was het echt 80% blank en 20% Surinaams en vooral heel gezellig. Toen ik na een lange tijd weer een bezoekje bracht aan Loosduinen moest ik wel ff lachen toen ik een döner kebab tent zag en die Surinaamse zaak.

Als je bent opgegroeid met de Surinaamse keuken dan liggen je standaarden natuurlijk hoger dan wanneer je er niet mee bent opgegroeid. Roti haal ik altijd bij Abdoel en saoto soep haal ik altijd bij Warung Mini. Maar voor mijn broodje bal rij ik ook speciaal naar Dungelmann.
Thanks voor je bericht.

Klopt dat de samenstelling van de buurt veranderd is. Er zitten nu eettenten van bijna elke nationaliteit behalve de Nederlandse. _O- Ook een Poolse supermarkt vlakbij de Surinaamse Keuken. Zelfde met Houtwijk, ook binnen 20 jaar helemaal veranderd. Vroeger gruwde ik er van maar eigenlijk vind ik al die buitenlandse eettenten wel fijn.

Ik snap wat je bedoelt als je ermee bent opgegroeid. Mijn familie komt uit Duindorp/Scheveningen en ik ben wat vis betreft altijd behoorlijk kieskeurig. Er zijn vistenten waar ik echt geen voet binnen zet.
pi_173254367
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:59 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Nee joh, maak je niet druk :D
Ben nog aan het leren. :P

Eind deze week als ik mijn geld heb weer eens een andere tent uitproberen.
pi_173254397
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:50 schreef sp3c het volgende:
ik ga altijd naar deze

http://www.tropischwinkelnazir.nl/

omdat het dichtbij is vooral maar het is een prima surinamer :Y
Ziet er goed uit. Ook nice dat ze bezorgen.
pi_173256359
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:31 schreef Iwanius het volgende:
Roti met kippenpoten en kousenband.ei,aardappelen en veel jus! (roti is bijna altijd curry!), varkensribjes en een wontonsoepje.
[..]

Even een kleine correctie. :s)
tuurlijk niet roti is de plaat, pannekoek!!!! das aardappel of gele bonen geen kerrie
pi_173256487
Ik heb honger gekregen ik ga ff de beste vleesworst van Nederland halen :7

P.S. geen roti gerechten posten hier met snijbonen of sperziebonen anders word ik helemaal para 8)7
pi_173259953
Oeh. Gaan we ruzie maken over de groenten bij een roti? Ik wil ook meedoen *O* *O*

Kunnen die gasten die alleen maar kousenband, kip en ei vreten bij hun roti, een keer langs gaan bij een Surinaams Hindoestaans gezin? Want er bestaan echt meer groenten wat we met roti eten. Bijvoorbeeld pompoen of aubergine. En we eten ook andere soorten vlees, bijvoorbeeld lamsvlees of eend (wel in masala klaargemaakt)
pi_173260050
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:34 schreef Axia het volgende:
Oeh. Gaan we ruzie maken over de groenten bij een roti? Ik wil ook meedoen *O* *O*

Kunnen die gasten die alleen maar kousenband, kip en ei vreten bij hun roti, een keer langs gaan bij een Surinaams Hindoestaans gezin? Want er bestaan echt meer groenten wat we met roti eten. Bijvoorbeeld pompoen of aubergine. En we eten ook andere soorten vlees, bijvoorbeeld lamsvlees of eend (wel in masala klaargemaakt)
Ik heb het over winkels die roti serveren met snijbonen of sperziebonen inplaats van kousenband dat kan echt niet!
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:40:13 #84
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_173260117
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:34 schreef Axia het volgende:
Oeh. Gaan we ruzie maken over de groenten bij een roti? Ik wil ook meedoen *O* *O*

Kunnen die gasten die alleen maar kousenband, kip en ei vreten bij hun roti, een keer langs gaan bij een Surinaams Hindoestaans gezin? Want er bestaan echt meer groenten wat we met roti eten. Bijvoorbeeld pompoen of aubergine. En we eten ook andere soorten vlees, bijvoorbeeld lamsvlees of eend (wel in masala klaargemaakt)
Zelf eet ik m'n roti het liefst met dagu meti en Chinese vruchten.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_173260219
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:50 schreef sp3c het volgende:
ik ga altijd naar deze

http://www.tropischwinkelnazir.nl/

omdat het dichtbij is vooral maar het is een prima surinamer :Y
Deze zaak zou ook echt mijden als ik jou was super ranzig, hopen dat ze snel failliet mogen gaan!

https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html
  Moderator zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:01:23 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173260724
nee man is lekker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173263417
Maakt iemand hier wel eens zelf roti? En welk recept gebruik je dan?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:49:35 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173263765
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:33 schreef Tem het volgende:
Maakt iemand hier wel eens zelf roti? En welk recept gebruik je dan?
Bedoel je dan de rotiplaat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173263812
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bedoel je dan de rotiplaat?
Sorry, nee. Eigenlijk het gerecht zoals men het hier doorgaans kent. Dus Massala kip en aardappels groentje en de rotiplaat.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:54:49 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173263877
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Sorry, nee. Eigenlijk het gerecht zoals men het hier doorgaans kent. Dus Massala kip en aardappels groentje en de rotiplaat.
Ik heb in het vorige deel een linkje geplaatst. Ik herinner me niet dat er nog andere recepten zijn genoemd.

https://www.puureten.net/recepten/surinaamse-roti/
The love you take is equal to the love you make.
pi_173263934
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb in het vorige deel een linkje geplaatst. Ik herinner me niet dat er nog andere recepten zijn genoemd.

https://www.puureten.net/recepten/surinaamse-roti/
Ah cool, had je post ook gevonden.

CUL / De Surinaamse keuken

Thanks, wil het ook eens zelf gaan maken :P
pi_173264001
Ik hoop zo erg dat ik je ergens tegenkom in het centrum van Rotterdam, Iwanius.

Niemand weet het, maar onbewust zoek ik altijd wel naar een klassieke man met een sigaar op zijn tafel of in zijn mond wanneer ik er rondloop.
pi_173264017
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:00 schreef zarGon het volgende:
Ik hoop zo erg dat ik je ergens tegenkom in het centrum van Rotterdam, Iwanius.

Niemand weet het, maar onbewust zoek ik altijd wel naar een klassieke man met een sigaar op zijn tafel of in zijn mond wanneer ik er rondloop.
Ik ook, kijk altijd om mij heen als ik rondfiets langs die tentjes _O-
pi_173265388
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Sorry, nee. Eigenlijk het gerecht zoals men het hier doorgaans kent. Dus Massala kip en aardappels groentje en de rotiplaat.
Yep, alleen zijn mijn roti's nog helemaal niet zoals die van mijn mams. Maar de rest kan ik prima maken. (Zou best schande zijn als ik dat niet zou kunnen als hindoestaanse :@ :@ )
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:53:20 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173265421
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:52 schreef Axia het volgende:

[..]

Yep, alleen zijn mijn roti's nog helemaal niet zoals die van mijn mams. Maar de rest kan ik prima maken. (Zou best schande zijn als ik dat niet zou kunnen als hindoestaanse :@ :@ )
En je recept?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173265478
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:40 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Zelf eet ik m'n roti het liefst met dagu meti en Chinese vruchten.
Toevallig gisteren gegeten, kip met chinese vruchten.
Zelf vind ik roti lekkerder met lamsvlees of geitenvlees in massala. Kip is zo saai :P

Binnenkort maar weer eens iets anders klaarmaken. Pom en pastei bijvoorbeeld :9~
pi_173265554
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:55 schreef Axia het volgende:

[..]

Toevallig gisteren gegeten, kip met chinese vruchten.
Zelf vind ik roti lekkerder met lamsvlees of geitenvlees in massala. Kip is zo saai :P

Binnenkort maar weer eens iets anders klaarmaken. Pom en pastei bijvoorbeeld :9~
Beter nodig je me uit :P
pi_173265566
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:57 schreef Tem het volgende:

[..]

Ah cool, had je post ook gevonden.

CUL / De Surinaamse keuken

Thanks, wil het ook eens zelf gaan maken :P
Hey mad Tem,

Je moet wel echt dezen poeder gebruiken, dan krijg je de echte saus 8-)

pi_173265583
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Hey mad Tem,

Je moet wel echt dezen poeder gebruiken, dan krijg je de echte saus 8-)

[ afbeelding ]
Ja, dat heb ik wel standaard in huis.
pi_173266026
Ik gebruik altijd deze sambal a bij de Javaanse nasi is er echt perfect voor. Surinamers doen altijd gierig als je om extra peper vraagt ook al bestel je voor 50 euro :')

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')