abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173228598
Hoi. Ik ben in december teruggekomen naar Nederland na 10 jaar buitenland. Ik woon momenteel bij mijn ouders thuis in de achterhoek en ik kan daar tot in de eeuwigheid blijven zitten als ik wil (huren). Maar ik wil niet huren, ik wil kopen. Ik wil een plekje dat ik helemaal eigen kan maken, waar ik zoveel muren weg kan breken als ik wil en waar ik de komende 10-20 jaar kan zitten want ik ben wel klaar met al die rondzwervingen.

Ik kan maar niet kiezen. Ik hink ontzettend op 2 gedachten. Of tenminste, ik weet wel wát ik wil. Maar ik weet ook dat ik dat niet alleen kan. Dus ik wil in dit topic eigenlijk alle perspectieven, de huizen waar ik voor val moet teveel aan gebeuren. Ik loop al ruim 10 jaar rond met een droom om zelf een verbouwing te doen. Mijn familie raadt mij aan alle kanten de opknappertjes af. Maar ik loop zelf dus niet warm voor niets dat geen opknappertje is.

Ik werk in Enschede maar ik weet 95% zeker dat aan het werken op deze locatie een einde komt. Ik werk sowieso al een week per maand op ons kantoor in Gothenburg en 1 dag per week thuis. Het is best denkbaar dat ik over een jaar (of misschien 2) nog maar 2 dagen per week op kantoor zal zijn en dan meer in het westen des lands.

Eisen/wensen:

In de stedendriehoek Apeldoorn-Deventer-Zutphen. Voorkeur voor omgeving Apeldoorn want A1 en A50, centraal maar toch rust en de Veluwe. Deventer alleen A1 en veel tuig. Zutphen leuk maar ligt 20 minuten van de A1 en A50. En Zutphen is ook dicht bij mijn familie, wat wel weer een grote pré is. Ergens net buiten deze regio wil ik ook best overwegen trouwens. En Harderwijk zou ik voor het juiste huis ook doen want ook dat is centraal maar niet in de randstad. Dus randstad en oververhitte woningmarkt valt voor mij echt af.

Dorp of stad maakt me niet uit maar ik wil wel een grote en besloten tuin. Dus een rijtjeshuis valt eigenlijk al wel een beetje af. Daarom zit ik nu te azen op 2 onder 1 kap en hoekwoningen. Mijn grote droom is zwemvijver maar ik kan dat maar moeilijk verenigen met mijn kinderwens. Dus dan moet er volop ruimte zijn voor een trampoline.

Ik wil wonen in een gemeenschap waarin iedereen geaccepteerd wordt. Dus geen kleinzielige gemeentes met kleinzielige mensen die alles wat 'anders' is met de nek nog niet aan willen kijken.

Ik wil minstens 3 slaapkamers, liefst zelfs 4. En dat wil ik omdat ik toch wel een kleine wil op termijn. En ik heb baat bij een extra ruimte die dienst kan doen als thuiswerkplek.

Ik wil rustig wonen. Het huis moet wel heel mooi zijn wil ik dicht bij een spoorlijn of snelweg/doorgaande weg ga zitten, dat zou voor mij echt een compromis zijn.

Mijn vriend is wel heel handig en wil graag klussen. We gaan echter niet samenwonen omdat we elkaar pas een paar maanden kennen. Ik was ook niet van plan om mijn financiën te delen met een man en de hypotheek zal dan ook volledig op mijn naam staan. Wel mag hij er wat mij betreft op termijn best wel bij in. Dus het moet ergens ook nog een huis zijn waar hij zichzelf wel ziet wonen, anderzijds mag het nu mijn keuzes niet beďnvloeden. Ik heb hele goeie hoop voor de toekomst met hem maar als hem of ons als stel iets overkomt, zit ik met een huis waar ik niet mee verder kan. Betekent dus ook dat ik een kluswoning zelf af moet kunnen maken (door het nodige uit te besteden natuurlijk). En dát betekent dus weer dat ik het in etappes moet kunnen doen. Dus een totale afgeleefde keet gaat 'm niet worden omdat je er dan in 1 klap teveel geld tegenaan moet gooien.

Budget: ik kan net over 200k lenen. Maar liefst zou ik al voor 175k klaar zijn. Ik snap ook dat ik ergens concessies moet doen dus hier zit de ruimte. Dus een kluswoning zou ik 160k voor neerleggen en 15k verklussen (en ja, dat worden dus Ikea badkamers en keukens).

Mijn filter op funda: max 200k, meer dan 250m2 perceeloppervlakte. Dat is nogal breed natuurlijk. Dus ik heb serieus meningen nodig van mensen die al geklust hebben, die zelf ook heel wat hebben geleerd, die zelf ook lang in de troep gezeten hebben. En her en der zal ik ook woningen posten die ik ga bekijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Seven. op 18-08-2017 10:06:07 ]
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:38:18 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173228658
Je vriend? Het is weer aan?

Verder raad ik je een opknapper enorm af als je er zelf geen verstand van hebt, zelf niet kan klussen en geen netwerk hebt wat gaat klussen. Dat levert alleen maar gezeik op.
En dan bedoel ik niet er een nieuwe keuken in laten jassen of de boel laten schilderen, maar echte verbouwingen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:39:09 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_173228675
Dus iedereen geeft je het advies om niet zelf te gaan klussen, maar jij besluit dat toch te doen. Meld je gelijk even aan voor een leuk tv-programma ^O^
UI Made bij VanilleKwark.
pi_173228817
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:39 schreef RingBewoner het volgende:
Dus iedereen geeft je het advies om niet zelf te gaan klussen, maar jij besluit dat toch te doen. Meld je gelijk even aan voor een leuk tv-programma ^O^
En ¤ 15k verklussen, maar wel een nieuwe keuken en badkamer willen...

Ik zou echt lekker gaan liggen en er over dromen, want je wilt teveel binnen je mogelijkheden.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:46:04 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173228820
Kick jij er op om echt alles in je leven zo gecompliceerd mogelijk te maken? Je kunt niet klussen en jij wil een klushuis. Dit gaat nooit wat worden, helemaal nooit.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:47:07 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173228841
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:45 schreef Queller het volgende:

[..]

En ¤ 15k verklussen, maar wel een nieuwe keuken en badkamer willen...

Ik zou echt lekker gaan liggen en er over dromen, want je wilt teveel binnen je mogelijkheden.
En dit ja :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173228844
Ik ga volgende week bij deze 3 woningen kijken.

Opknapper in Eerbeek (vraagprijs 189k) met als doel er max 180k voor te betalen, maar dan nog is het klusbudget ontzettend krap en ontoereikend om alles in 1 keer te doen. Plus het staat naast een enorme fabriek. Dus goed onderzoeken hoeveel overlast.

https://www.funda.nl/koop/eerbeek/huis-85648922-ruijgenbosweg-63/



Geweldige tuin
Huisje zelf echt fantastisch, voldoet aan al mijn eisen qua ruimte en tuin maar aan de prijzige kant.
Hoe zit het met overlast van die fabriek?
Het 'uitzicht' is natuurlijk minder maar het viel me op de foto's pas na 5 keer kijken op. Dus zo storend is het niet als je er een paar slim geplaatste dakplantanen of leilindes neerzet.
En geen idee wat het me zou kosten om de benedenverdieping in orde te krijgen.
Ik weet vrijwel niets over Eerbeek! Het is maar 20 minuten rijden van mijn ouders maar ik denk echt niet dat ik er ooit geweest ben.

Goedkope verbouw optie:
Gewoon over de vloer heen laminaat, voorzetramen, keuken en badkamer vol op inzetten. Mogelijk trouwens een slaapkamer beneden verliezen want de badkamer zit aan die grote slaapkamer. Ik neem aan dat er wel een apart toilet beneden zit, al staat die niet in de omschrijving. Muur tussen keuken en woonkamer eruit als het even kan. Ikea keuken erin (zo'n kookheld ben ik toch niet). En op termijn het grote raam aan de tuinkant vervangen door openslaande tuindeuren of schuifpui.

Dure optie:
Vloer eruit, vloerverwarming erin.

Instapklare woning in Warnsveld (vraagprijs 200k) maar wat me tegenstaat is de tuin op het noorden en 'maar' 3 slaapkamers. Voor dat geld kun je ook 4 slaapkamers krijgen. Wel ontzettend leuke locatie, leuk huisje maar beetje hokkerig. Ik hou van open plan, dit voldoet daar dus niet aan. Ik ga wel kijken maar dit is eigenlijk je eigen spullen in andermans huis zetten. Maar goed, ik geef het een kans, wie weet voelt het wel als Seven.!

https://www.funda.nl/koop/warnsveld/huis-49357130-ieplaan-9/



Nog een instapklare woning in Warnsveld (vraagprijs 200k) maar deze is wat minder mooi afgewerkt dan de woning hiervoor.

https://www.funda.nl/koop/warnsveld/huis-49214741-hellenkamp-12/

Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:51:17 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173228918
Dat eerste huis een 'opknapper'? 8)7 daar moet alles, maar dan ook alles aan gedaan worden. En jij hebt 15k ter beschikking. Echt hoor 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173228944
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:38 schreef Molo het volgende:
Je vriend? Het is weer aan?

Verder raad ik je een opknapper enorm af als je er zelf geen verstand van hebt, zelf niet kan klussen en geen netwerk hebt wat gaat klussen. Dat levert alleen maar gezeik op.
En dan bedoel ik niet er een nieuwe keuken in laten jassen of de boel laten schilderen, maar echte verbouwingen.
Yes, we hebben het gered. Dat hij wel wil klussen kan ik niet meenemen in de overwegingen natuurlijk. Ik zeg nergens dat ik er geen verstand van heb en dat ik verder geen netwerk heb. Maar hoe minder ik uit zal besteden, hoe beter natuurlijk. Dus ik moet uitgaan van worst case scenario dat ik veel uit zal moeten besteden maar slopen lukt wel met vrienden en familie. En het simpeler werk kan ik wel degelijk zelf, ondanks het gebrek aan vertrouwen van mijn broer.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:53:12 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173228962
Kan je vriend wel klussen? Dan zet jij toch de koffie/
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:53:12 #11
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173228963
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
Kick jij er op om echt alles in je leven zo gecompliceerd mogelijk te maken? Je kunt niet klussen en jij wil een klushuis. Dit gaat nooit wat worden, helemaal nooit.
Echt :D

Als je niet kunt klussen, begin er niet aan :{
With the stars as her umbrella
pi_173228975
Leuk dat idee over die zwemvijver

had je zoiets in gedachten?


in dat geval moet je er zeker ook 1500 euro op je budget voor reserveren

Dit is een sarcastische post om je erop te wijzen dat je kennelijk veel energie besteed aan erg onrealstische wensen en toekomst-plannen ... best verder als je gewoon wat tijd wilt verdoen en ergens over wilt 'wegdromen'...
Mar realiseerbaar is dit vermoedelijk niet echt, tenzij je een ongekend succesvolle 'maker' bent die het onmogelijke waar kan maken, ben je dat?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:54:12 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173228979
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:45 schreef Queller het volgende:

[..]

En ¤ 15k verklussen, maar wel een nieuwe keuken en badkamer willen...

Ik zou echt lekker gaan liggen en er over dromen, want je wilt teveel binnen je mogelijkheden.
Met 15k kun je best een eind komen maar een dure badkamer en keuken zal het niet worden. Badkamer laten plaatsen ben je al zo 10k voor kwijt natuurlijk. Ik heb wel 12 jaar geleden met familie badkamer geplaatst voor 5k trouwens.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:55:18 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173228995
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:53 schreef RM-rf het volgende:
Leuk dat idee over die zwemvijver

had je zoiets in gedachten?
[ afbeelding ]

in dat geval moet je er zeker ook 1500 euro op je budget voor reserveren

Dit is een sarcastische post om je erop te wijzen dat je kennelijk veel energie besteed aan erg onrealstische wensen en toekomst-plannen ... best verder als je gewoon wat tijd wilt verdoen en ergens over wilt 'wegdromen'...
Mar realiseerbaar is dit vermoedelijk niet echt, tenzij je een ongekend succesvolle 'maker' bent die het onmogelijke waar kan maken, ben je dat?

Ja, dat ben ik als ik mezelf genoeg tijd gun. Plus mijn vader heeft een grote kraan dus hij graaft dit met gemak zelf uit.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:56:27 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173229015
Denken dat anderen jouw verbouwing gaan doen voor je is gewoon echt niet realistisch, maar goed, realisme is ook niet en sterkste punt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173229022
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik als ik mezelf genoeg tijd gun. Plus mijn vader heeft een grote kraan dus hij graaft dit met gemak zelf uit.
in dat geval, doen!

quote:
2s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:54 schreef Seven. het volgende:
Ik heb wel 12 jaar geleden met familie badkamer geplaatst voor 5k trouwens.
en is het sinds die tijd dat alle mensen die je kennen je afraden te klussen en je broer aangeeft 'dat je nog niet eens kunt slopen'?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173229045
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Met 15k kun je best een eind komen maar een dure badkamer en keuken zal het niet worden. Badkamer laten plaatsen ben je al zo 10k voor kwijt natuurlijk. Ik heb wel 12 jaar geleden met familie badkamer geplaatst voor 5k trouwens.
Dat valt tegen.
En die laatste twee huizen zijn toch al helemaal af? Wat wil je dan verbouwen?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:00:10 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173229093
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:53 schreef LXIV het volgende:
Kan je vriend wel klussen? Dan zet jij toch de koffie/
Hij kan het wel. Mijn broer ook. Mijn vader ook. Daarnaast wel een aantal handige vrienden. En ik heb zelf ook nooit écht iets geprobeerd op dit vlak. Ik hang wel zelf gordijnen op dus boren en het kleine werk heb ik mijn handen nog nooit voor omgedraaid. Gewoon nog nooit in een huis gewoond waarin geklust moest worden. Dus 2 linkerhanden, dat wordt over mij gezegd. Maar of dat zo is valt te bezien eigenlijk.

Edit: oud huis waarin geklust moest worden. Wel ooit nieuwbouwwoning gekocht met casco keuken en badkamer.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:01:45 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173229129
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

in dat geval, doen!

[..]

en is het sinds die tijd dat alle mensen die je kennen je afraden te klussen en je broer aangeeft 'dat je nog niet eens kunt slopen'?
Mijn broer zijn opmerking mag je met een korrel zout nemen. Misschien had ik dat zelf ook niet moeten posten. Ik kan wel degelijk slopen, daar ben ik echt niet bang voor. En dat kan ik ook gewoon helemaal alleen zonder hulp van wie dan ook. Mijn familie is gewoon bang dat ik naast mijn werk teveel hooi op mijn vork neem.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:02:22 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173229144
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hij kan het wel. Mijn broer ook. Mijn vader ook. Daarnaast wel een aantal handige vrienden. En ik heb zelf ook nooit écht iets geprobeerd op dit vlak. Ik hang wel zelf gordijnen op dus boren en het kleine werk heb ik mijn handen nog nooit voor omgedraaid. Gewoon nog nooit in een huis gewoond waarin geklust moest worden. Dus 2 linkerhanden, dat wordt over mij gezegd. Maar of dat zo is valt te bezien eigenlijk.
Dan zie ik het probleem niet zo. Kun je wel iets organiseren? Dan neem jij toch gewoon die rol op je en bestel je de puincontainer, zoek je uit waar het laminaat het goedkoopste is en coordineer je de aankomst van alle hulp? Dat kun je met 2 linkerhanden ook!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:03:14 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173229158
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:57 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dat valt tegen.
En die laatste twee huizen zijn toch al helemaal af? Wat wil je dan verbouwen?
Daaraan wil ik ook niks verbouwen. Hoewel ik de keuken in de tweede woning echt niet mooi vind maar nog te mooi om eruit te slopen. Ik ga er kijken omdat ik de vergelijking tussen klus en instapklaar wil onderzoeken. Kan best zijn dat ik helemaal verliefd word op 1 van die 2 woningen natuurlijk.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:04:36 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173229192
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mijn broer zijn opmerking mag je met een korrel zout nemen. Misschien had ik dat zelf ook niet moeten posten. Ik kan wel degelijk slopen, daar ben ik echt niet bang voor. En dat kan ik ook gewoon helemaal alleen zonder hulp van wie dan ook. Mijn familie is gewoon bang dat ik naast mijn werk teveel hooi op mijn vork neem.
Misschien hebben ze gewoon geen zin en energie om de hele tyfusbende voor je op te knappen omdat jij iets wil wat je zelf niet kan?
Die mensen hebben ook een leven neem ik aan, dat kun je toch niet zo maar verwachten van anderen joh.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:05:18 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173229209
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Daaraan wil ik ook niks verbouwen. Hoewel ik de keuken in de tweede woning echt niet mooi vind maar nog te mooi om eruit te slopen. Ik ga er kijken omdat ik de vergelijking tussen klus en instapklaar wil onderzoeken. Kan best zijn dat ik helemaal verliefd word op 1 van die 2 woningen natuurlijk.
Ik zou voor hetzelfde geld eerder een klushuis kopen met een betere locatie en meer grond dan een huis dat 'af' is. Heb voor dezelfde keuze gestaan. Blij dat ik voor de grond (2800m2+) heb gekozen. Dat huis is nu af. Had ik voor het kleinere kavel (1200m) gekozen, zat ik nu vast!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173229240
Positieve noot; ik liet 2,5 jaar geleden mijn vader gaatjes boren als ik een fotolijstje op moest hangen, omdat ik nog geen boor vast kon houden. Ondertussen kan ik goed genoeg stucen/tegelen/dingen timmeren/vloeren leggen/verlaagde plafonds plaatsen/electra vervangen. Maar het helpt wel als je hulp hebt die je dingen kan leren, en alles duurt een eeuwigheid omdat het eerst 3x fout gaat, of je niet weet waar je moet beginnen. Het slopen is niet het grootste (of duurste) werk; dat zit in het weer opbouwen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:09:32 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173229299
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:06 schreef Chicolade het volgende:
Positieve noot; ik liet 2,5 jaar geleden mijn vader gaatjes boren als ik een fotolijstje op moest hangen, omdat ik nog geen boor vast kon houden. Ondertussen kan ik goed genoeg stucen/tegelen/dingen timmeren/vloeren leggen/verlaagde plafonds plaatsen/electra vervangen. Maar het helpt wel als je hulp hebt die je dingen kan leren, en alles duurt een eeuwigheid omdat het eerst 3x fout gaat, of je niet weet waar je moet beginnen. Het slopen is niet het grootste (of duurste) werk; dat zit in het weer opbouwen.
Zou het niet gemakkelijker voor je zijn geweest om een man te zoeken?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:09:59 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173229305
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:56 schreef Molo het volgende:
Denken dat anderen jouw verbouwing gaan doen voor je is gewoon echt niet realistisch, maar goed, realisme is ook niet en sterkste punt.
Dat klopt. Maar omdat het nu eenmaal mijn grote droom is, blijf ik me altijd afvragen hoever je kunt komen zonder ervaring.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:11:20 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173229340
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zou het niet gemakkelijker voor je zijn geweest om een man te zoeken?
Een man/een ander heeft het toch ook eens moeten leren? Waarom zou ze het niet gewoon zelf leren als ze er lol in heeft?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:11:38 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173229344
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou voor hetzelfde geld eerder een klushuis kopen met een betere locatie en meer grond dan een huis dat 'af' is. Heb voor dezelfde keuze gestaan. Blij dat ik voor de grond (2800m2+) heb gekozen. Dat huis is nu af. Had ik voor het kleinere kavel (1200m) gekozen, zat ik nu vast!
Dit is best wel goede locatie vind ik zelf. Waar woon je dat je zoveel grond kunt kopen joh! En hoezo zou je dan nu vast zitten?
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:16:11 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173229448
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een man/een ander heeft het toch ook eens moeten leren? Waarom zou ze het niet gewoon zelf leren als ze er lol in heeft?
Dan wel natuurlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173229466
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Daaraan wil ik ook niks verbouwen. Hoewel ik de keuken in de tweede woning echt niet mooi vind maar nog te mooi om eruit te slopen. Ik ga er kijken omdat ik de vergelijking tussen klus en instapklaar wil onderzoeken. Kan best zijn dat ik helemaal verliefd word op 1 van die 2 woningen natuurlijk.
Let vooral op de grote duurdere zaken als je bij dat klushuis gaat kijken. Het ziet er gedateerd uit.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:18:00 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173229486
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit is best wel goede locatie vind ik zelf. Waar woon je dat je zoveel grond kunt kopen joh! En hoezo zou je dan nu vast zitten?
Als ik op een kleiner kavel zat dan was het onmogelijk dit nog uit te breiden, dus zou ik 'vast' gezeten hebben. Het huis zelf kun je altijd verbouwen hoe je het maar wil. Het kavel blijft het kavel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:18:18 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173229492
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:06 schreef Chicolade het volgende:
Positieve noot; ik liet 2,5 jaar geleden mijn vader gaatjes boren als ik een fotolijstje op moest hangen, omdat ik nog geen boor vast kon houden. Ondertussen kan ik goed genoeg stucen/tegelen/dingen timmeren/vloeren leggen/verlaagde plafonds plaatsen/electra vervangen. Maar het helpt wel als je hulp hebt die je dingen kan leren, en alles duurt een eeuwigheid omdat het eerst 3x fout gaat, of je niet weet waar je moet beginnen. Het slopen is niet het grootste (of duurste) werk; dat zit in het weer opbouwen.
Dank je. Respect! En dat denk ik dus ook, iedere vent die kan klussen heeft dit toch ook ooit geleerd? Waarom zou ik niet kunnen tegelzetten? Waarom zou ik niet vloerverwarming kunnen leggen?
Ik ken vrouwen die dit gewoon doen, waaronder puala die hier ook een eigen topic heeft lopen. Alleen van die specialistische klussen, er zijn altijd dingen waarin je jezelf kunt overschatten.

Mijn ouders zeggen dat ik er domweg niet genoeg tijd voor heb omdat ik fulltime werk. En ik denk dat mijn familie daar eigenlijk hun grootste bedenkingen bij hebben. 1 week per maand kan ik zelf al niet klussen omdat ik er gewoon niet ben. En dát is natuurlijk wel waar.
Resistance is futile.
pi_173229604
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dank je. Respect! En dat denk ik dus ook, iedere vent die kan klussen heeft dit toch ook ooit geleerd? Waarom zou ik niet kunnen tegelzetten? Waarom zou ik niet vloerverwarming kunnen leggen?
Ik ken vrouwen die dit gewoon doen, waaronder puala die hier ook een eigen topic heeft lopen. Alleen van die specialistische klussen, er zijn altijd dingen waarin je jezelf kunt overschatten.

Mijn ouders zeggen dat ik er domweg niet genoeg tijd voor heb omdat ik fulltime werk. En ik denk dat mijn familie daar eigenlijk hun grootste bedenkingen bij hebben. 1 week per maand kan ik zelf al niet klussen omdat ik er gewoon niet ben. En dát is natuurlijk wel waar.
Dus je kunt alleen in de avonduren en in het weekend?
pi_173229697
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dank je. Respect! En dat denk ik dus ook, iedere vent die kan klussen heeft dit toch ook ooit geleerd? Waarom zou ik niet kunnen tegelzetten? Waarom zou ik niet vloerverwarming kunnen leggen?

Je kan het ook leren, alleen moet je niet direct beginnen met de complexere dingen die meer schade kunnen veroorzaken dan een verkeerd geverfd muurtje.
pi_173229748
Ik doe ook nog even een 'positieve' noot.

Mijn vriend en ik konden ook niet klussen. Toch hebben we een onbewoonbaar huis gekocht en zijn we er voor gegaan. We hebben een paar jaar over dit plan nagedacht, hebben/willen geen kinderen en waren 13 jaar bij elkaar. We wonen inmiddels bijna een jaar in eem stacaravan.

Het kán wel, een klushuis zonder ervaring. Maar het kost al je tijd, energie en doorzettingsvermogen. En geld, echt heel heel veel geld. Alles wat je hebt en dan nog veel meer.

Een badkamer verbouwen in een bestaande ruimte met de huidige leidingen is een compleet ander verhaal dan alles opnieuw laten plaatsen. Wij zijn alles bij elkaar misschien wel 20.000-25.000 kwijt geweest voor een basic badkamer. Nieuw raam, betonvloer, vloerverwarming, trap verplaatsen, wanden optrekken, kozijn plaatsen, alle leidingen, plafond isoleren, etc etc.

Oh en op vrienden en familie hoef je na de eerste maanden niet meer te rekenen. Ze hebben nog gelijk ook.
Spoilers!
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:28:59 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173229772
OK OK, ik heb veel om over na te denken.

Wat denk ik zelf te kunnen leren en doen?
En ook 'wat kost het nu écht' en dan zowel uitbesteden als zelf doen tegenover elkaar zetten.
En blijven kijken naar instapklaar, wie weet zit daar wel iets tussen waar ik helemaal verliefd op wordt.
Resistance is futile.
pi_173229807
Alles zelf doen kan natuurlijk. Maar in de periode dat jij jezelf elke avond een uurtje leert tegelen, kan je niet douchen.
Spoilers!
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:30:53 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173229816
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:22 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dus je kunt alleen in de avonduren en in het weekend?
Ik heb nog 3 weken vrij, plus ik ga sowieso niet voor december beginnen, en in januari krijg ik mijn vakantiedagen voor volgend jaar. Dus al met al kan ik er wel zo'n 8-9 weken fulltime aan besteden. Maar voor zo'n opknapper zoals die hier staat, heb je alleen voor beneden wel 12 weken nodig denk ik.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:31:42 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173229831
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb nog 3 weken vrij, plus ik ga sowieso niet voor december beginnen, en in januari krijg ik mijn vakantiedagen voor volgend jaar. Dus al met al kan ik er wel zo'n 8-9 weken fulltime aan besteden. Maar voor zo'n opknapper zoals die hier staat, heb je alleen voor beneden wel 12 weken nodig denk ik.
Of je spaart even door en laat het doen. Stap voor stap.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173229901
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:28 schreef Seven. het volgende:
OK OK, ik heb veel om over na te denken.

Wat denk ik zelf te kunnen leren en doen?
En ook 'wat kost het nu écht' en dan zowel uitbesteden als zelf doen tegenover elkaar zetten.
En blijven kijken naar instapklaar, wie weet zit daar wel iets tussen waar ik helemaal verliefd op wordt.
Voorbeeldje, zie de laatste posts in mijn topic (zie sig).

In onze slaapkamer moest veel geisoleerd worden en daarna gegipst. Mijn vriend is met het gipsen in totaal zo'n 10 volle dagen bezig geweest. Verspreid over 2 maanden. Gewoon door gebrek aan ervaring en het maken van fouten. Uiteindelijk is het gelukt. Maar niet zo mooi dat we het zelf kunnen afwerken. Nu moet er een stukadoor in ŕ 900 euro.
Spoilers!
pi_173229902
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb nog 3 weken vrij, plus ik ga sowieso niet voor december beginnen, en in januari krijg ik mijn vakantiedagen voor volgend jaar. Dus al met al kan ik er wel zo'n 8-9 weken fulltime aan besteden. Maar voor zo'n opknapper zoals die hier staat, heb je alleen voor beneden wel 12 weken nodig denk ik.
En wat wil je allemaal zelf gaan doen?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:35:43 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173229930
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe ook nog even een 'positieve' noot.

Mijn vriend en ik konden ook niet klussen. Toch hebben we een onbewoonbaar huis gekocht en zijn we er voor gegaan. We hebben een paar jaar over dit plan nagedacht, hebben/willen geen kinderen en waren 13 jaar bij elkaar. We wonen inmiddels bijna een jaar in eem stacaravan.

Het kán wel, een klushuis zonder ervaring. Maar het kost al je tijd, energie en doorzettingsvermogen. En geld, echt heel heel veel geld. Alles wat je hebt en dan nog veel meer.

Een badkamer verbouwen in een bestaande ruimte met de huidige leidingen is een compleet ander verhaal dan alles opnieuw laten plaatsen. Wij zijn alles bij elkaar misschien wel 20.000-25.000 kwijt geweest voor een basic badkamer. Nieuw raam, betonvloer, vloerverwarming, trap verplaatsen, wanden optrekken, kozijn plaatsen, alle leidingen, plafond isoleren, etc etc.

Oh en op vrienden en familie hoef je na de eerste maanden niet meer te rekenen. Ze hebben nog gelijk ook.
^O^ ^O^ wat goed dat je doorgezet hebt! En dit klinkt wel fucking eng :P . Zoveel voor je badkamer joh...! Is het einde al in zicht?

Mijn zus heeft ook een opknapper, zij zegt 'je valt van het ene in het andere'.
Resistance is futile.
pi_173229963
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zou het niet gemakkelijker voor je zijn geweest om een man te zoeken?
Mijn vent had net zo min ervaring als ik, dus we hebben het samen moeten leren :+.

quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dank je. Respect! En dat denk ik dus ook, iedere vent die kan klussen heeft dit toch ook ooit geleerd? Waarom zou ik niet kunnen tegelzetten? Waarom zou ik niet vloerverwarming kunnen leggen?
Ik ken vrouwen die dit gewoon doen, waaronder puala die hier ook een eigen topic heeft lopen. Alleen van die specialistische klussen, er zijn altijd dingen waarin je jezelf kunt overschatten.

Mijn ouders zeggen dat ik er domweg niet genoeg tijd voor heb omdat ik fulltime werk. En ik denk dat mijn familie daar eigenlijk hun grootste bedenkingen bij hebben. 1 week per maand kan ik zelf al niet klussen omdat ik er gewoon niet ben. En dát is natuurlijk wel waar.
Na vijf maanden elke vrije avond en in het weekend was de rek er bij ons wel een beetje uit. En dan waren wij nog met zn twee, en hoefden we alleen maar een appartement te verbouwen. Er komt een moment dat het gewoon niet leuk meer is, en dan moet je toch verder. We wonen er nu al bijna twee jaar, en het is nog steeds niet af (betonvloer in de keuken, tot voor kort een plafond dat open lag). Dat is wel een risico.

Tip; hou een zak geld achter de hand voor klussen waar je geen energie meer voor hebt, of tijd. Ik heb onze woonkamer laten stucen. Dat kan ik best zelf, maar dat zou me twee weken gekost hebben en ik zag er ongelooflijk tegenop waardoor ik het wekenlang liet liggen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alles zelf doen kan natuurlijk. Maar in de periode dat jij jezelf elke avond een uurtje leert tegelen, kan je niet douchen.
Zo zaten wij 8 weken zonder toilet :D.
pi_173230060
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

^O^ ^O^ wat goed dat je doorgezet hebt! En dit klinkt wel fucking eng :P . Zoveel voor je badkamer joh...! Is het einde al in zicht?

Mijn zus heeft ook een opknapper, zij zegt 'je valt van het ene in het andere'.
Je valt zeker van het ene in het andere. Om gek van te worden, alles heeft met elkaar te maken. Je kunt maar heel weinig klussen aanpakken zonder ook andere dingen te moeten doen.

Er was in dit huis helemaal niets qua cv dus het aanleggen van een badkamer is dan ook niet zo snel/goedkoop geregeld. Het voordeel is wel dat je helemaal leeg begint en alles kan doen zoals je wilt.

Inmiddels komt het voorlopig einde in zicht. We hebben een badkamer en toilet sinds een maand of 2.
Sinds 3 nachten slapen we in onze slaapkamer. Daar moeten we over een maand wel even uit want dan kan de stukadoor pas komen om slaapkamer, hal, trapgat en woonkamer te stuccen. Dan de vloeren er in, bank laten bezorgen en genieten O+
Maar goed, dan hebben we nog geen deuren, geen fatsoenlijke voordeur en raamkozijnen, geen gordijnen, geen geverfde muren. Oh en geen keuken :'(

Maar het komt dus allemaal goed. Ooit.
Spoilers!
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:42:34 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173230064
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:34 schreef 8777 het volgende:

[..]

En wat wil je allemaal zelf gaan doen?
Slopen
Vloerverwarming leggen
Gietvloer afwerking bijvoorbeeld
Isoleren
Verven
Tegels zetten
Stucen mogelijk!
Voorzetramen

Wat ik eigenlijk uit wil besteden:
Leidingwerk
Electra
Installatie keuken en badkamer
Maarrrrrr hier wel weer een netwerk in, alleen voor gasleidingen ken ik geen mannetje.
Mijn vriend draait zijn hand niet om voor het plaatsen van trappen, keukens en badkamers maar nogmaals, ik wil niet afhankelijk zijn van zijn goodwill. Het is nu allemaal pais en vree maar dan 'moet' ik bij hem blijven om het huis en dat wil ik onder geen beding.
Resistance is futile.
pi_173230157
Zelf stucen kan ik afraden, je eerste muurtjes zijn zelfs met veel schuren waarschijnlijk niet presentabel te krijgen :+. Ik kan het 'goed genoeg', maar dat is ook na heel veel mislukte muren en frustratie, en leuk vind ik het nog steeds niet om te doen.

Als je zelf gaat tegelen, wat wil je dan nog laten installeren aan de badkamer? Een toilet of wastafel ophangen, kraan aansluiten, dat zijn nu juist de makkelijkere klussen :P. Maar een vloer de goede kant op afschot krijgen zodat het water naar het putje stroomt en niet naar de drempel, en de tegels vlak genoeg zetten om je tenen niet aan te stoten, dat kan een grotere uitdaging zijn.

Keuken plaatsen is ook typisch iets dat je waarschijnlijk wel zelf kunt; uiteindelijk is het niet veel meer dan kastjes in elkaar zetten, waterpas zetten, deurtjes monteren, een blad op maat zagen en apparaten in het goede gat duwen en de stekker erin. De voorbereiding (waar moeten de stopcontacten, is de muur recht) is lastiger.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:49:07 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173230192
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je valt zeker van het ene in het andere. Om gek van te worden, alles heeft met elkaar te maken. Je kunt maar heel weinig klussen aanpakken zonder ook andere dingen te moeten doen.

Er was in dit huis helemaal niets qua cv dus het aanleggen van een badkamer is dan ook niet zo snel/goedkoop geregeld. Het voordeel is wel dat je helemaal leeg begint en alles kan doen zoals je wilt.

Inmiddels komt het voorlopig einde in zicht. We hebben een badkamer en toilet sinds een maand of 2.
Sinds 3 nachten slapen we in onze slaapkamer. Daar moeten we over een maand wel even uit want dan kan de stukadoor pas komen om slaapkamer, hal, trapgat en woonkamer te stuccen. Dan de vloeren er in, bank laten bezorgen en genieten O+
Maar goed, dan hebben we nog geen deuren, geen fatsoenlijke voordeur en raamkozijnen, geen gordijnen, geen geverfde muren. Oh en geen keuken :'(

Maar het komt dus allemaal goed. Ooit.
_O_

Straks als de stukadoor geweest is O+ O+ O+ O+

Wat zul je dán immens trots en blij zijn! Zo even je topic doorspitten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:37 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Mijn vent had net zo min ervaring als ik, dus we hebben het samen moeten leren :+.

[..]

Na vijf maanden elke vrije avond en in het weekend was de rek er bij ons wel een beetje uit. En dan waren wij nog met zn twee, en hoefden we alleen maar een appartement te verbouwen. Er komt een moment dat het gewoon niet leuk meer is, en dan moet je toch verder. We wonen er nu al bijna twee jaar, en het is nog steeds niet af (betonvloer in de keuken, tot voor kort een plafond dat open lag). Dat is wel een risico.

Tip; hou een zak geld achter de hand voor klussen waar je geen energie meer voor hebt, of tijd. Ik heb onze woonkamer laten stucen. Dat kan ik best zelf, maar dat zou me twee weken gekost hebben en ik zag er ongelooflijk tegenop waardoor ik het wekenlang liet liggen.

[..]

Zo zaten wij 8 weken zonder toilet :D.
Goede tip. Ik spaar momenteel 1500 euro per maand maar daar moet ook kk van betaald worden straks dus zo gek veel blijft er dan niet over. Als ik straks hypotheek betaal, dan denk ik 500-800 euro over te houden wat dan weer rechtstreeks in het huis gaat maar ik kan natuurlijk ook nu kopen en aanvaarding in januari/februari. Dan zou ik nog een paar duizend euro achter de hand kunnen houden.
Resistance is futile.
pi_173230219
Elektra kan je wel zelf. Stucen en tegelzetten zou ik uitbesteden. Op de gietvloer kom je nog wel terug :P
Vloerverwarming gaan we in de rest van het huis ook zelf doen. Dat zag er echt te simpel uit.
Spoilers!
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:50:26 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173230221
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:47 schreef Chicolade het volgende:
Zelf stucen kan ik afraden, je eerste muurtjes zijn zelfs met veel schuren waarschijnlijk niet presentabel te krijgen :+. Ik kan het 'goed genoeg', maar dat is ook na heel veel mislukte muren en frustratie, en leuk vind ik het nog steeds niet om te doen.

Als je zelf gaat tegelen, wat wil je dan nog laten installeren aan de badkamer? Een toilet of wastafel ophangen, kraan aansluiten, dat zijn nu juist de makkelijkere klussen :P. Maar een vloer de goede kant op afschot krijgen zodat het water naar het putje stroomt en niet naar de drempel, en de tegels vlak genoeg zetten om je tenen niet aan te stoten, dat kan een grotere uitdaging zijn.

Keuken plaatsen is ook typisch iets dat je waarschijnlijk wel zelf kunt; uiteindelijk is het niet veel meer dan kastjes in elkaar zetten, waterpas zetten, deurtjes monteren, een blad op maat zagen en apparaten in het goede gat duwen en de stekker erin. De voorbereiding (waar moeten de stopcontacten, is de muur recht) is lastiger.
You make it sound easy :+ :+
Resistance is futile.
pi_173230262
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

You make it sound easy :+ :+
In dat geval moet ik er wel bij zeggen dat we de keuken hebben laten installeren omdat onze muren scheef lopen, dat de installateur het blad heeft verzaagd (er moest een rechthoekige uitsparing uit) wat vervangen moest worden en het blad 'verkeerdom' waterpas staat tov het kozijn. Er kan dus ook genoeg misgaan, maar het zag er niet al te moeilijk uit :+.
pi_173230283
Het stucwerk zou ik uitbesteden, de rest is allemaal wel te doen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:59:21 #52
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173230382
Ik ga later nog reageren op je topic. Ik kom ook uit deze omgeving en heb wel wat tips voor je! Ben nu alleen op werk, dus reageer vanavond even :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:02:29 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173230427
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:59 schreef monsterd. het volgende:
Ik ga later nog reageren op je topic. Ik kom ook uit deze omgeving en heb wel wat tips voor je! Ben nu alleen op werk, dus reageer vanavond even :+
Lief, dank je!
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:02:58 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173230437
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:53 schreef 8777 het volgende:
Het stucwerk zou ik uitbesteden, de rest is allemaal wel te doen.
Alleen als iemand het mij leert... Anders wordt het heel veel youtube kijken.
Resistance is futile.
pi_173230468
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Alleen als iemand het mij leert... Anders wordt het heel veel youtube kijken.
In de tussentijd kan je wel vast naar de sportschool gaan. Stucwerk is téring zwaar.
pi_173230569
Stucwerk is een vak.
Ja doei.
pi_173230741
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Alleen als iemand het mij leert... Anders wordt het heel veel youtube kijken.
Ik denk dat je met uitbesteden goedkoper af bent. Het lijkt makkelijk maar dat valt tegen. Moeten je vrienden gratis komen klussen?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:31:38 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173230852
OK, stucen maar uitbesteden dan :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:23 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik denk dat je met uitbesteden goedkoper af bent. Het lijkt makkelijk maar dat valt tegen. Moeten je vrienden gratis komen klussen?
Voor biertjes en thuis dinertjes enzo. En het mooiste is, vrijwel mijn hele familie zit nu middenin een verbouwing voor ik begin dus pay it forward enzo. Het lijkt me niet makkelijk, maar het lijkt me wel verrekt tijdrovend om het netjes te doen. Trouwens, 1 vriend van mij is dusdanig goed in dit soort dingen dat ik hem gewoon zou betalen om zo nu en dan een dagje langs te komen.
Resistance is futile.
pi_173230938
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:31 schreef Seven. het volgende:
OK, stucen maar uitbesteden dan :+

[..]

Voor biertjes en thuis dinertjes enzo. En het mooiste is, vrijwel mijn hele familie zit nu middenin een verbouwing voor ik begin dus pay it forward enzo. Het lijkt me niet makkelijk, maar het lijkt me wel verrekt tijdrovend om het netjes te doen. Trouwens, 1 vriend van mij is dusdanig goed in dit soort dingen dat ik hem gewoon zou betalen om zo nu en dan een dagje langs te komen.
En wanneer begin je?
pi_173230943
Wij hebben ook een aantal vrienden betaald. Eén zat tijdelijk zonder werk dus die is 5 of 6 weken lang bijna dagelijks gekomen. Je wilt mensen ook gewoon zo min mogelijk zelf vragen. Als ze het aanbieden is het heel tof maar het is onze verbouwing dus vragen om te helpen doen we niet.
Spoilers!
pi_173230989
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben ook een aantal vrienden betaald. Eén zat tijdelijk zonder werk dus die is 5 of 6 weken lang bijna dagelijks gekomen. Je wilt mensen ook gewoon zo min mogelijk zelf vragen. Als ze het aanbieden is het heel tof maar het is onze verbouwing dus vragen om te helpen doen we niet.
Ik denk dat betalen beter werkt dan bier en eten. Minder vrijblijvend.
pi_173231043
Als je een goed arbeidscontact hebt, je relatie "het onlangs gered heeft" en je kunt 1500 ekkies de maand sparen, wacht dan in hemelsnaam nog een jaartje en besteedt wat meer dingen uit.. Het gaat zwaarder en duurder worden dan je denkt.. Na tien jaar in het buitenland vinden je ouders het ook leuk dat je er weer even bent, dus daarvoor hoef je ook niet snel-snel het huis uit, denk ik.. Ik zit zelf ook te koekeloeren wat een eventuele re-migratie naar een Nederlands koophuis kost en wat daar bij komt kijken, maar ik haak al bijna af :T..
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:58:32 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173231318
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben ook een aantal vrienden betaald. Eén zat tijdelijk zonder werk dus die is 5 of 6 weken lang bijna dagelijks gekomen. Je wilt mensen ook gewoon zo min mogelijk zelf vragen. Als ze het aanbieden is het heel tof maar het is onze verbouwing dus vragen om te helpen doen we niet.
Die insteek snap ik heel goed. Ik denk dat ik er moeilijk aan kan ontsnappen dus op iets lager tempo en er voor betalen dan maar. Ik heb trouwens wel het geluk dat veel mensen die ik in gedachten had hiervoor, zelf ook aan het verbouwen zijn nu (en allemaal tegen het einde van dit jaar klaar). Het risico is dat ze straks allemaal klusmoe zijn maar nu zelf helpen zou zich straks wel terug kunnen betalen. En daarnaast is het ook gewoon fijn om je vrienden en familie te helpen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:39 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik denk dat betalen beter werkt dan bier en eten. Minder vrijblijvend.
En dat ook, ja.

quote:
18s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:42 schreef Befbekje het volgende:
Als je een goed arbeidscontact hebt, je relatie "het onlangs gered heeft" en je kunt 1500 ekkies de maand sparen, wacht dan in hemelsnaam nog een jaartje en besteedt wat meer dingen uit.. Het gaat zwaarder en duurder worden dan je denkt.. Na tien jaar in het buitenland vinden je ouders het ook leuk dat je er weer even bent, dus daarvoor hoef je ook niet snel-snel het huis uit, denk ik.. Ik zit zelf ook te koekeloeren wat een eventuele re-migratie naar een Nederlands koophuis kost en wat daar bij komt kijken, maar ik haak al bijna af :T..
De relatie is sowieso pas 3 maanden oud. Ik kan tot begin volgend jaar 1500 euro sparen, daarna nog een eurootje of 1000 per maand want dan ga ik ongeveer 500 euro huur per maand betalen aan mijn ouders omdat ik dan ook in een zelfstandig woongedeelte ga (waar nu mijn broer woont). Eigenlijk kan ik nog wel meer sparen denk ik :@ . Ik hou wel van een etentje en leuk dagje uit :@ :@ . Dat kan na de overdracht dus niet meer als ik voor een opknapper zou gaan.

Niet afhaken, ik ben zo blij dat ik teruggekomen ben! Maar Nederlandse huizenmarkt heeft me daar wel lang van weerhouden. Inmiddels verdien ik genoeg zodat ik in mijn eentje ook
Resistance is futile.
pi_173231429
Wat stuccen betreft: dat besteedde ik ook altijd uit. Tot ik de "gipsplaat der gipsplaten" ontdekte: de dikke plaat met V-rand i.p.v. ronde rand (AK i.p.v. RK). Die platen op een metalstudprofiel zijn zo sterk, dat je kan volstaan met een gipsplaatvuller (vezelversterkt) in de V groeven te smeren, drogen, lichtjes schuren. Dan kan je de hele wand sausen (met prof. Latex van Sikkens) en je hebt een wand als een spiegel en biljartlaken in één.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173231453
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:58 schreef Seven. het volgende:

De relatie is sowieso pas 3 maanden oud. Ik kan tot begin volgend jaar 1500 euro sparen, daarna nog een eurootje of 1000 per maand want dan ga ik ongeveer 500 euro huur per maand betalen aan mijn ouders omdat ik dan ook in een zelfstandig woongedeelte ga (waar nu mijn broer woont). Eigenlijk kan ik nog wel meer sparen denk ik :@ . Ik hou wel van een etentje en leuk dagje uit :@ :@ . Dat kan na de overdracht dus niet meer als ik voor een opknapper zou gaan.

Niet afhaken, ik ben zo blij dat ik teruggekomen ben! Maar Nederlandse huizenmarkt heeft me daar wel lang van weerhouden. Inmiddels verdien ik genoeg zodat ik in mijn eentje ook
Ik zie het kopen van een huis meer als een investering voor de toekomst, tegelijkertijd moet ik bekennen dat ik misschien wel in een van de tofste steden van de wereld woon (Berlijn), dus ik heb geen haast.. De Duitse huizenmarkt is een stuk relaxter dan de Nederlandse, maar de hypotheekverstrekking komt heel anders (moeilijker) tot stand, en voor iemand met een eigen bedrijf en die tegelijkertijd ook als een vlinder in het leven staat, ben je in Nederland sowieso beter af.. Enfin..

Waarom wilde je na tien jaar eigenlijk terug naar Nederland als ik vragen mag?
pi_173231534
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:47 schreef Seven. het volgende:

Opknapper in Eerbeek (vraagprijs 189k) met als doel er max 180k voor te betalen, maar dan nog is het klusbudget ontzettend krap en ontoereikend om alles in 1 keer te doen. Plus het staat naast een enorme fabriek. Dus goed onderzoeken hoeveel overlast.

https://www.funda.nl/koop/eerbeek/huis-85648922-ruijgenbosweg-63/

Ik zou niet lang hoeven na te denken: Eerbeek!! Ik ken Warnsveld en Eerbeek en alleen al om de plaats zou ik voor Eerbeek gaan. Verdere pluspunten:

1) de tuin
2) de ruimte
3) de prijs
4) de verbouwmogelijkheden
5) vrijstaand huis.

Echt, dit is een lot uit de loterij. Als je een vrijstaand huis eenmaal hebt, wil je niks anders meer. Die andere twee eindwoningen, moet je niet eens willen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:16:18 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173231665
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik zou niet lang hoeven na te denken: Eerbeek!! Ik ken Warnsveld en Eerbeek en alleen al om de plaats zou ik voor Eerbeek gaan. Verdere pluspunten:

1) de tuin
2) de ruimte
3) de prijs
4) de verbouwmogelijkheden
5) vrijstaand huis.

Echt, dit is een lot uit de loterij. Als je een vrijstaand huis eenmaal hebt, wil je niks anders meer. Die andere twee eindwoningen, moet je niet eens willen
En je hebt de enorme papierfabriek erachter gezien? :P

Vertel me eens meer over Eerbeek? Ik weet er echt helemaal niets van. Hoe lang voor ik op de A50 zit?
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:16:38 #68
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_173231672
Je gaat wel leeglopen op stookkosten als een vrijstaand huis geheel enkel glas is.... En alles vervangen voor 2/3dubbel is een grooote investering.
pi_173231741
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:16 schreef Seven. het volgende:

En je hebt de enorme papierfabriek erachter gezien? :P

Vertel me eens meer over Eerbeek? Ik weet er echt helemaal niets van. Hoe lang voor ik op de A50 zit?
Ja, die papierfabriek heette vroeger deHoop, meen ik. Wat je ziet, is de STEG van het bedrijf, daar wordt warmte en electriciteit opgewekt. In principe ruik je dat niet en is het alleen H2O en CO2 wat er uit de schoorstenen komt. Het enige geluid zou de turbine kunnen zijn, maar dat zou je ter pleke kunnen beoordelen/beluisteren. Overigens draait die Steg wel 24/7 door.

Eerbeek ken ik als een randveluwe dorp (collega's van mij wonen er) toen ik nog in Arnhem werkte en woonde. Is prima licht en luchtig dorp, geen =refo invloeden en volop mogelijkheden om te mountainbiken/rennen (mijn bezigheden) en je hebt voorzieningen in Arrnhem op redelijke afstand.

Zou voor mij&vrouw, een go-go zijn
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:23:39 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173231794
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:16 schreef Hi_flyer het volgende:
Je gaat wel leeglopen op stookkosten als een vrijstaand huis geheel enkel glas is.... En alles vervangen voor 2/3dubbel is een grooote investering.
Yes. Gelukkig wel al CV maar aangezien nieuwe kozijnen met dubble glas mijn budget in 1 klap om zeep zouden helpen, zou ik sowieso voorzetramen doen en dan over een paar jaar alle kozijnen te vervangen (en dan doorsparen voor HR++++++++++++++++). Lange termijn ook zonnepanelen en dat soort dingen. Ik zie sowieso eindeloze mogelijkheden hier :+ . Maar laat ik eerst eens focussen op keuken, badkamer en voorzetramen. Met wat geluk zou er geld overblijven voor vloerverwarming en het uitbreken van de muur tussen keuken en woonkamer, dat zal ook een flinke duit kosten met stalen H balken want het kan haast niet anders dan dat dát een dragende muur is.
Resistance is futile.
pi_173231816
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:16 schreef Hi_flyer het volgende:
Je gaat wel leeglopen op stookkosten als een vrijstaand huis geheel enkel glas is.... En alles vervangen voor 2/3dubbel is een grooote investering.
Twee mogelijkheden:
1) Investeren in isolatie gebruik makend van subsidie
2) de boel plat gooien en nieuwbouw.

Wat isolatieglas betreft: HR++ zit je op ¤50,- / m2 hooguit, da's prima te overzien.
De muren baren mij meer zorgen, afgezien van de ontbrekende isolatie, dient ook gecontroleerd te worden op verontreinigingen, vocht & doorslag en de kwaliteit van de voegen. De jaren 60 waren niet de beste jaren qua bouwmaterialen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:26:51 #72
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173231863
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, die papierfabriek heette vroeger deHoop, meen ik. Wat je ziet, is de STEG van het bedrijf, daar wordt warmte en electriciteit opgewekt. In principe ruik je dat niet en is het alleen H2O en CO2 wat er uit de schoorstenen komt. Het enige geluid zou de turbine kunnen zijn, maar dat zou je ter pleke kunnen beoordelen/beluisteren. Overigens draait die Steg wel 24/7 door.

Eerbeek ken ik als een randveluwe dorp (collega's van mij wonen er) toen ik nog in Arnhem werkte en woonde. Is prima licht en luchtig dorp, geen =refo invloeden en volop mogelijkheden om te mountainbiken/rennen (mijn bezigheden) en je hebt voorzieningen in Arrnhem op redelijke afstand.

Zou voor mij&vrouw, een go-go zijn
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:13 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ja. De centrale is toen geengineerd op een toelaatbaar geluid niveau gelijk aan de geluid emissie van een stofzuiger.

Wat de rest van de fabriek doet weet ik niet maar ik vind het daar best rustig voor het type industrie. Ze doen ook erg leuke dingen met de buurt zoals Haloween op het terrein.
Blijkbaar zijn ze stil.. Dus dan is het écht alleen het uitzicht. (en ook TR08, als je meer kwijt wil over Eerbeek, laat maar weten).

Maar goed, ik ben het aan mezelf verplicht om ook de instapklare woningen te bekijken. Wie weet zie ik daar tóch dingen die me enorm aanspreken.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:28:27 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173231899
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Twee mogelijkheden:
1) Investeren in isolatie gebruik makend van subsidie
2) de boel plat gooien en nieuwbouw.

Wat isolatieglas betreft: HR++ zit je op ¤50,- / m2 hooguit, da's prima te overzien.
De muren baren mij meer zorgen, afgezien van de ontbrekende isolatie, dient ook gecontroleerd te worden op verontreinigingen, vocht & doorslag en de kwaliteit van de voegen. De jaren 60 waren niet de beste jaren qua bouwmaterialen
Áls ik al besluit te gaan bieden, dan zal het zijn onder voorbehoud van bouwkundig rapport. Ik zit te kijken naar de vochtplekken bij de schoorstenen bijvoorbeeld.. Er moet sowieso een professional naar kijken.
Resistance is futile.
pi_173232033
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:28 schreef Seven. het volgende:
Ik zit te kijken naar de vochtplekken bij de schoorstenen bijvoorbeeld..
Dat is van kolenstook gevolgd door gas. Roet van de kolen zet zich tegen de wand van de schoorsteen af. Gasstook betekent meer waterdamp in de rook, dat condenseert tegen de binnenwand trekt met het roet door de wand naar buiten en geeft die vlekken. Niks mis mee, is alleen ontsierend.
Ik geloof dat ik maar eens ga kijken en evt. bieden....m'n handen jeuken om te gaan klussen....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:38:04 #75
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173232099
Ik lees je reacties niet eens meer Seven (heb de eerste paar gelezen). Je post zogenaamd een vraag maar welk antwoord er ook komt, je luistert niet, neemt niets ter harte, 'nee het is allemaal niet zo' en vréét aandacht want je doet geen FUCK met wat er gezegd wordt. Je neemt niemand serieus. :r
pi_173232130
TS, wat loop je allemaal te kutten zeg. Al die halve oplossingen omdat je geen geld hebt :') gaat je lelijk opbreken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173232166
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
TS, wat loop je allemaal te kutten zeg. Al die halve oplossingen omdat je geen geld hebt :') gaat je lelijk opbreken.
Ze heeft toch 15k voor te klussen? Of lees ik dat verkeerd?
pi_173232178
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:41 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ze heeft toch 15k voor te klussen? Of lees ik dat verkeerd?
Als je niet eens dubbel glas kan plaatsen in zo'n tochthok omdat je budget dan op is ben je echt in de verkeerde categorie huis aan het kijken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:43:03 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173232182
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik lees je reacties niet eens meer Seven (heb de eerste paar gelezen). Je post zogenaamd een vraag maar welk antwoord er ook komt, je luistert niet, neemt niets ter harte, 'nee het is allemaal niet zo' en vréét aandacht want je doet geen FUCK met wat er gezegd wordt. Je neemt niemand serieus. :r
Dat huis gaat dr ook niet komen. Dit is allemaal gelul in de ruimte.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:45:21 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173232217
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Als je niet eens dubbel glas kan plaatsen in zo'n tochthok omdat je budget dan op is ben je echt in de verkeerde categorie huis aan het kijken.
Keihard dit. Maar 15k hebben, en dan praten over een nieuwe keuken en badkamer en zwemvijver in een huis waar voor de rest alles aan moet gebeuren terwijl ze zelf niks kan, in een huis dat nog niet eens gekocht is.

Het is weer opgeklopt drama om helemaal niks want dat huis gaat er niet komen en als dat huis er komt is 15k niet toereikend.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173232233
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Als je niet eens dubbel glas kan plaatsen in zo'n tochthok omdat je budget dan op is ben je echt in de verkeerde categorie huis aan het kijken.
Oh dat had ik niet gelezen.
Ik zou sowieso nooit meer een klushuis kopen, energie en geldverslindend drama was het.
pi_173232376
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Je neemt niemand serieus. :r
Het spijt me, ik heb toch een wat positiever beeld....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173232424
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:46 schreef 8777 het volgende:
Ik zou sowieso nooit meer een klushuis kopen, energie en geldverslindend drama was het.
Dat zijn het ook. Maar het geeft je wel de mogelijkheid het helemaal van begin af aan goed te doen en naar je wensen te maken. Verder een leerzaam proces, ik zou het nu en beter en goedkoper doen (zie ook mij post over gipsplaatwanden).

Overigens moet je er ook een beetje je hobby in vinden; als je niks met klussen hebt en twee linkerhanden en geen technisch inzicht hoe de uitvoerders het moeten doeen, wordt het echt een drama.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:59:27 #84
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173232450
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Het spijt me, ik heb toch een wat positiever beeld....
Bij nader inzien valt het in dit topic mee. Maar ik ken TS ook uit R & P en dan gáát het maar door en gebeurt er geen bal.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:00:02 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173232460
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik lees je reacties niet eens meer Seven (heb de eerste paar gelezen). Je post zogenaamd een vraag maar welk antwoord er ook komt, je luistert niet, neemt niets ter harte, 'nee het is allemaal niet zo' en vréét aandacht want je doet geen FUCK met wat er gezegd wordt. Je neemt niemand serieus. :r
Maar tóch weer de moeite nemen om even te reageren, hč?
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:02:16 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173232494
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is van kolenstook gevolgd door gas. Roet van de kolen zet zich tegen de wand van de schoorsteen af. Gasstook betekent meer waterdamp in de rook, dat condenseert tegen de binnenwand trekt met het roet door de wand naar buiten en geeft die vlekken. Niks mis mee, is alleen ontsierend.
Ik geloof dat ik maar eens ga kijken en evt. bieden....m'n handen jeuken om te gaan klussen....
De mijne ook maar ik krab wel 100x achter mijn kop voor ik zover ben dat ik ga bieden. Eerst uitzoeken wat het me ongeveer zou kosten om bewoonbaar te maken, zowel uitbesteden als zelf doen. Bieden zonder een helder plan lijkt me geen goed plan. En kan best zijn dat ik tot de conclusie kom dat het toch niet voor mij is. Daarom ook blijven kijken naar instapklaar.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:03:46 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173232530
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:41 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ze heeft toch 15k voor te klussen? Of lees ik dat verkeerd?
Dat is niet genoeg natuurlijk. Als ik dit zou kopen voor 180k, dan zou ik er ongeveer 25k bij kunnen lenen maar dan leen ik ook maximaal. Ik verwacht enerzijds wel een inkomensstijging, maar aan de andere kant zal ik op termijn ook minder gaan werken als ik bijvoorbeeld moeder zou worden. Dus allemaal dingen waar ik nog 100x over na moet denken.
Resistance is futile.
pi_173232565
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat zijn het ook. Maar het geeft je wel de mogelijkheid het helemaal van begin af aan goed te doen en naar je wensen te maken. Verder een leerzaam proces, ik zou het nu en beter en goedkoper doen (zie ook mij post over gipsplaatwanden).

Overigens moet je er ook een beetje je hobby in vinden; als je niks met klussen hebt en twee linkerhanden en geen technisch inzicht hoe de uitvoerders het moeten doeen, wordt het echt een drama.
Ik werk zelf in de bouw dus de meeste dingen kon ik zelf, alleen het stucwerk en de voor en achterdeur ophangen heb ik uit besteed omdat ik daar geen gereedschap voor had. Het was meer de extra dingen die erbij komen en het feit dat ik het er in de avonduren bij moest doen. En ik heb er maar 6 jaar gewoond en toen verkocht en een nieuwbouwwoning gekocht, wat een verademing was dat.
pi_173232596
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat is niet genoeg natuurlijk. Als ik dit zou kopen voor 180k, dan zou ik er ongeveer 25k bij kunnen lenen maar dan leen ik ook maximaal. Ik verwacht enerzijds wel een inkomensstijging, maar aan de andere kant zal ik op termijn ook minder gaan werken als ik bijvoorbeeld moeder zou worden. Dus allemaal dingen waar ik nog 100x over na moet denken.
Heb je wel meubels en dat soort dingen?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:07:58 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173232600
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Als je niet eens dubbel glas kan plaatsen in zo'n tochthok omdat je budget dan op is ben je echt in de verkeerde categorie huis aan het kijken.
Wat is er mis met voorzetramen? Vrij gangbare oplossing toch?
Resistance is futile.
pi_173232781
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:05 schreef 8777 het volgende:

en het feit dat ik het er in de avonduren bij moest doen.
Ook dat. Naast je werk 's avonds gaan klussen is én moordend ´ én schiet niet op. Beter 3 dagen 8 uur klussen, dan 12 avonden 3 uur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173232970
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Ook dat. Naast je werk 's avonds gaan klussen is én moordend ´ én schiet niet op. Beter 3 dagen 8 uur klussen, dan 12 avonden 3 uur.
Ik heb er 7 weken over gedaan, en dan had ik geen echte verbouwingen, gewoon de normale dingen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:25:35 #93
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173232972
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar tóch weer de moeite nemen om even te reageren, hč?
Ja. En straks ga ik weer om je conclusies vragen :7
pi_173233043
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is er mis met voorzetramen? Vrij gangbare oplossing toch?
Het gaat erom dat je een klushuis neemt voor de verkeerde redenen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:32:26 #95
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_173233161
Ik lees dat je dadelijk een aparte woonruimte hebt bij je ouders. Ik zou daar persoonlijk voorlopig blijven zitten totdat ik ook echt een budget hebt om een klushuis te kopen.

Een klushuis koop je m.i. omdat je het dan helemaal naar je zin kunt maken (of omdat je gek bent op klussen maar dat is volgens mij bij jou niet het geval).

Doordat je een krap budget hebt, kies je voor allerlei houtje-touwtje oplossingen die bovendien in de toekomst weer éxtra geld kosten om het naar je zin te krijgen: zonde!

Natuurlijk hoeft niet alles in 1 keer maar de basis moet goed zijn. Ik zou dus nog verder sparen. Daarnaast moet ik er niet aan denken mijn familie en vrienden op te zadelen met 'mijn' klushuis, een weekje helpen vind ik echt prima maar voor een complete verbouwing zou ik niet bij ze aankloppen.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_173233204
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:25 schreef 8777 het volgende:
Ik heb er 7 weken over gedaan, en dan had ik geen echte verbouwingen, gewoon de normale dingen.
Ik heb er 24 weken over gedaan ('s avonds) incl. een paar klootzakken die zich installateur of schilder noemden, eruit schoppen en het oude huis bijhouden en verkopen (in Arnhem). Toen we er eenmaal zaten, kwamen mensen kijken die vonden dat we het nog snel hadden gedaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:35:19 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173233232
OK.
- Fulltimebaan, waarvan een week per maand in het buitenland.
- Prille relatie.
- Kinderwens.
- Geen kluservaring.

Ik zou een leuk huis zoeken dat naar je zin is en waar je zo in kan. Ga niet eerst maanden en maanden afgepeigerd in de rotzooi zitten, met knagende spijt dat je je enorm op deze klus hebt verkeken.

Je kunt je tijd en energie momenteel beter in je persoonlijke ontwikkeling en je relatie stoppen. Volgens mij word je daar veel gelukkiger van.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:36:07 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173233246
TS, heb je ooit ook maar íets zelf gemaakt op klein klusgebied? Een kast in elkaar gezet en aan de muur gezekerd, een sifon vervangen, gereedschap gebruikt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173233248
Oh het is nu weer aan met de liefde van haar dromen? Dat mistte ik even.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:37:11 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173233272
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je een klushuis neemt voor de verkeerde redenen.
Welke redenen 'moet' je daarvoor hebben?
Resistance is futile.
pi_173233327
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik heb er 24 weken over gedaan ('s avonds) incl. een paar klootzakken die zich installateur of schilder noemden, eruit schoppen en het oude huis bijhouden en verkopen (in Arnhem). Toen we er eenmaal zaten, kwamen mensen kijken die vonden dat we het nog snel hadden gedaan.
Grappig ik zie net dat mijn oude huis op Funda staat.
https://www.funda.nl/koop/tilburg/huis-49288917-kaukasuslaan-26/

Dus je begrijpt dat ik 7 weken klussen best lang vond..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')