abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:22:34 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173239914
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Nogal een paar aannames die je daar maakt. Zin om ze te staven?
Welke aannames denk je dat ik maak?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:39:19 #27
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173240274
Het lijkt wel zo te zijn op Internet, dat hoe meer vrijheid er is, hoe rechtser het is.
Hoe meer censuur, hoe linkser.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173240967
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Welke aannames denk je dat ik maak?
Welke mensen? Wat is veel mensen? Waarom lijkt het daar op? Spreken ze die veronderstelling ook daadwerkelijk uit?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173241252
Hitler komt ooit meer terug en de volgende vorm van regerend fascisme of nazisme zal er anders uitzien.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:26:23 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173241349
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het lijkt wel zo te zijn op Internet, dat hoe meer vrijheid er is, hoe rechtser het is.
Hoe meer censuur, hoe linkser.
Waar slaat dit op? Alle censuur wetgeving (sinds internet bestaat) is nochtans van rechts gekomen. Bush, Sarkozy, Cameron zijn internet filter.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173241420
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Alle censuur wetgeving (sinds internet bestaat) is nochtans van rechts gekomen. Bush, Sarkozy, Cameron zijn internet filter.
Dat is wat mensen denken die te veel op alt-right sites rondhangen.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:49:14 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173241844
De grondwet buiten beschouwing latend: ik heb liever dat de mensen mogen zeggen wat ze denken, dan dat ik moet raden naar hun gedachten. Als mensen de mond in het openbaar wordt gesnoerd, gaan ze ondergronds en mis je waar ze mee bezig zijn. Het lijkt dan omgekeerde struisvogelpolitiek: doen alsof het "kwaad" niet meer bestaat omdat je het met de kop in het zand hebt gedouwd. Maar wat je dan creëert is een veenbrand, en die zijn zoals bekend moeilijk te blussen en erg vernietigend.
Krijg je daardoor "een Hitler"? Ja, dat zou kunnen, omdat de mening van een deel van de mensen wordt genegeerd: zij mogen zich niet meer vrij uiten en mogen dus niet meer deelnemen aan het debat. En precies dat gebeurt er nu via de hetzes en polarisaties: door te roepen dat iemand een nazi of sjw is, laat je weten dat je hem niet serieus neemt om mee in debat te gaan. Dat is een vorm van machtsmisbruik, fascisme. Het zit er dik in dat de "Hitler" dit keer van extreem links komt, of vanuit het liberale front.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:50:17 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173241863
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Alle censuur wetgeving (sinds internet bestaat) is nochtans van rechts gekomen. Bush, Sarkozy, Cameron zijn internet filter.
Communistisch China is vooralsnog links.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:01:10 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173242123
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Communistisch China is vooralsnog links.
Tenzij je op de successen wijst - dan zijn ze opeens weer kapitalistisch en rechts.

Ik had het uiteraard over de Westerse (voormalige) democratieën
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:05:43 #35
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173242215
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Alle censuur wetgeving (sinds internet bestaat) is nochtans van rechts gekomen. Bush, Sarkozy, Cameron zijn internet filter.
Ik heb het niet over wetgeving, ik heb het over platformen.
4chan/pol/ is nogal rechts, met weinig censuur.
/b/ zelfde laken een pak.
Funnyjunk, precies hetzelfde.

Kijk je bijvoorbeeld naar Reddit, enorm veel censuur en overwegend links.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:10:49 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173242348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:05 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik heb het niet over wetgeving
Wel zo relevant, want dat betekent dat het een en ander al bij voorbaat gefilterd ontmanteld en gecensureerd wordt.

quote:
, ik heb het over platformen.
4chan/pol/ is nogal rechts, met weinig censuur.
/b/ zelfde laken een pak.
Funnyjunk, precies hetzelfde.

Kijk je bijvoorbeeld naar Reddit, enorm veel censuur en overwegend links.
Mooi staaltje cherry picking

Alsof je de Daily Mail met The Guardian vergelijkt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173242487
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:05 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik heb het niet over wetgeving, ik heb het over platformen.
4chan/pol/ is nogal rechts, met weinig censuur.
/b/ zelfde laken een pak.
Funnyjunk, precies hetzelfde.

Kijk je bijvoorbeeld naar Reddit, enorm veel censuur en overwegend links.
Reddit links? :')

En er wordt op Reddit wat actiever gemodereerd, dat is nog wat anders dan 'censuur'.
pi_173242512
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Welke mensen? Wat is veel mensen? Waarom lijkt het daar op? Spreken ze die veronderstelling ook daadwerkelijk uit?
Niet teveel doorvragen bitte. Die slachtofferrol moet wel overeind kunnen blijven.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:16:56 #39
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173242524
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel zo relevant, want dat betekent dat het een en ander al bij voorbaat gefilterd ontmanteld en gecensureerd wordt.

[..]

Mooi staaltje cherry picking

Alsof je de Daily Mail met The Guardian vergelijkt.
Een platform of een website heeft natuurlijk zo zijn eigen regelgeving en eigen bevolking. Leek me best een aardige parallel. Jij gebruikt het slechts weer om je afkeer tegen alles wat rechts is te tonen. Dat weet iedereen nou wel.

Tuurlijk is het een staaltje cherry picking. Ik ben immers niet op de hoogte van ieder platform. Ik had ook CBR kunnen noemen, wat "liberal" is. Geenstijl. Zelfs dingen als facebook.

Ik ken er echter geen een die afwijkt van wat me op is gevallen vorig jaar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:39:36 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173243079
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:16 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Een platform of een website heeft natuurlijk zo zijn eigen regelgeving en eigen bevolking. Leek me best een aardige parallel. Jij gebruikt het slechts weer om je afkeer tegen alles wat rechts is te tonen. Dat weet iedereen nou wel.

Tuurlijk is het een staaltje cherry picking. Ik ben immers niet op de hoogte van ieder platform. Ik had ook CBR kunnen noemen, wat "liberal" is. Geenstijl. Zelfs dingen als facebook.

Ik ken er echter geen een die afwijkt van wat me op is gevallen vorig jaar.
Je verschuift steeds meer de doelpalen.

Feit is dat de formele internet censuur in Westerse landen van rechts is gekomen. Van Sarkozy tot David Cameron zijn internet filter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:05:45 #41
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_173243884
Alles moet altijd bespreekbaar blijven hoe weerzinwekkend sommige ideeën ook maar kunnen zijn. Gedachten kunnen immers ook niet verboden of gecontroleerd worden. Beter als gedachten een stem krijgen dan kan er altijd weer over gediscussieerd worden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_173246234
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet teveel doorvragen bitte. Die slachtofferrol moet wel overeind kunnen blijven.
TS heeft de verantwoordelijkheid om een fatsoenlijke OP te maken. In dit geval betekent dat op zijn minst een toelichting en onderbouwing van de stelling waar het allemaal om draait. Als hij dat niet kan of wil, mag er wel een slotje op.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173246378
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
Alles moet altijd bespreekbaar blijven hoe weerzinwekkend sommige ideeën ook maar kunnen zijn. Gedachten kunnen immers ook niet verboden of gecontroleerd worden. Beter als gedachten een stem krijgen dan kan er altijd weer over gediscussieerd worden.
Verder gewoon dit. Goede post.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173246731
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:49 schreef Lunatiek het volgende:
De grondwet buiten beschouwing latend: ik heb liever dat de mensen mogen zeggen wat ze denken, dan dat ik moet raden naar hun gedachten. Als mensen de mond in het openbaar wordt gesnoerd, gaan ze ondergronds en mis je waar ze mee bezig zijn. Het lijkt dan omgekeerde struisvogelpolitiek: doen alsof het "kwaad" niet meer bestaat omdat je het met de kop in het zand hebt gedouwd. Maar wat je dan creëert is een veenbrand, en die zijn zoals bekend moeilijk te blussen en erg vernietigend.
Krijg je daardoor "een Hitler"? Ja, dat zou kunnen, omdat de mening van een deel van de mensen wordt genegeerd: zij mogen zich niet meer vrij uiten en mogen dus niet meer deelnemen aan het debat.
Helemaal mee eens.

quote:
En precies dat gebeurt er nu via de hetzes en polarisaties: door te roepen dat iemand een nazi of sjw is, laat je weten dat je hem niet serieus neemt om mee in debat te gaan. Dat is een vorm van machtsmisbruik, fascisme. Het zit er dik in dat de "Hitler" dit keer van extreem links komt, of vanuit het liberale front.
Maw, een pleidooi voor niet alleen een grote vrijheid van meningsuiting, maar ook een recht om serieus genomen en/of gehoord te worden?

Want daar haak ik dus af.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')