abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:30:16 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_173225776
http://m.telegraaf.nl/art(...)cel-tegen-zich-eisen

quote:
© ANP
Drie jaar geleden veroorzaakte hij een ongeluk met een scooter waarbij zijn bijrijder om het leven kwam. Heel veel leerde de inmiddels 22-jarige Lex E. daar kennelijk niet van. In februari van dit jaar knalde hij onder invloed van drugs met zijn auto tegen een boom, waarbij zijn beste vriend Sebastiaan van Buren het leven liet.

Gisteren hoorde Charles Lex E. in de rechtbank van Den Haag een gevangenisstraf tegen zich eisen van twee jaar, waarvan vier maanden voorwaardelijk, en een ontzegging van de rijbevoegdheid van vijf jaar.

Lex E. bracht de nacht van 15 op 16 februari door met vrienden in de woning van zijn oma in Waddinxveen. Hij bracht na afloop eerst twee vrienden naar huis, en ging daarna met zijn beste vriend, de 20-jarige Sebastiaan van Buren, op jacht naar eten. Met de auto. Hij stond er geen seconde bij stil dat dat misschien niet slim was, omdat hij drugs had gebruikt.

Op de provinciale weg tussen Waddinxveen en Zevenhuizen ging het mis. Hij raakte de macht over het stuur kwijt, schoot de linkerberm in, raakte een boom en een schakelkast, en kwam tot stilstand tegen een tweede boom.

Sebastiaan van Buren overleefde de klap niet. ,,Hij zal nooit ouder worden dan 20 jaar”, zei de officier van justitie. De zus van Sebastiaan zei dat haar broer soms verkeerde keuzes maakte. ,,De vriendschap met Lex was er één van.”

De vader van Sebastiaan vertelde aan de rechtbank dat het drugsgebruik van zijn zoon hem allang zorgen baarde. ,,Mijn ergste angst werd waarheid. Drugs werden zijn dood. Niet zijn eigen gebruik, maar dat van een ander.”

Lex E. bleek naast een forse hoeveelheid GHB, ook amfetaminen in zijn bloed te hebben. Dat was vast nog van het weekeinde ervoor, beweerde Lex E. Volgens deskundigen is dat vanwege de hoeveelheid erg onwaarschijnlijk. Lex E. beweert dat hij zich niets over de toedracht van het ongeluk van herinneren.

De OvJ geloofde niet zo in dat selectieve geheugenverlies, omdat hij zich al het andere nog haarscherp herinnert. Lex E. blijkt bovendien al jaren verkeersregels aan zijn laars te lappen, en stapte ook meermalen zonder rijbewijs achter het stuur.

De psycholoog die hem onderzocht zegt dat hij graag de spanning opzoekt. ,,Ik was jong. Dom”, zei Lex E. zelf. Als het aan de officier van justitie ligt raakt hij het rijbewijs dat hij pas in december 2016 haalde, meteen voor vijf jaar kwijt. De rechtbank doet op 31 augustus uitspraak.
Dus deze moordenaar van 2 personen zit in minder dan 2 jaar weer thuis op de bank. En stapt over 5 jaar (waarschijnlijk al eerder) weer rustig in de aut. Dat dit kan in NL.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:40:03 #2
3542 Gia
User under construction
pi_173225887
Ik zou zeggen 3 jaar zitten en daarna nog 5 jaar rijverbod. En dan opnieuw examen doen voordat hij weer mag rijden.

Charles Lex. Klinkt echt als een patsertje.
pi_173225988
Dodelijk
bram in da building!!!
pi_173226412
20 jaar rijverbod. Minstens. Wat een achterlijke idioot.
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 02:04:20 #5
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_173226505
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 01:45 schreef Eenskijken het volgende:
20 jaar rijverbod. Minstens. Wat een achterlijke idioot.
Ik vrees dat meneer zich niets aantrekt van een rijverbod gezien zijn geschiedenis
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 06:31:30 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173227117
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 02:04 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik vrees dat meneer zich niets aantrekt van een rijverbod gezien zijn geschiedenis
Een rijverbod is dan ook een wassen neus. De pakkans is nihil wanneer je toch weer achter het stuur kruipt.
pi_173227134
Ik had eerder een werkstraf verwacht
pi_173227283
Jammer dat dat soort figuren nooit zichzelf doodrijden....

Oh en die straffen in Nederland.... :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_173227385
2 jaar cel voor 2 maal dood door schuld... Doe daar even minimaal 20 jaar van maken. En daar bovenop minimaal 10 jaar voorwaardelijk, met als voorwaarde dat meneer geen motorvoertuig mag besturen. Rijbewijs definitief ongeldig verklaren en vakje 'ongeschikt' inkleuren bij de RDW.

Als meneer dan toch ooit weer een motorvoertuig bestuurd, lekker meteen die 10 jaar voorwaardelijk laten uitzitten.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:08:05 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173228078
Enkelbandje geven. Eentje van 100kg, zodat hij zijn woonkamer niet meer uit kan.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:31:24 #11
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173228520
Oke... dus je doodt, afzonderlijk van elkaar, 2 mensen en je krijgt 2 jaar cel....
Is dat 2 jaar cel voor dit incident of totaal?
Ook al is het voor dit incident het is wel al zijn tweede keer.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')