abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:03:58 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173216495
Hoe zit het met de menselijke evolutie? Welke kant gaan we op?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:05:48 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173216549
Gezien de huidige staat zou ik tegen de mensheid zeggen: Keep walking.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173217321
Het lijkt me dat er weinig evolutie is voor de mens. Maar wetenschappers zeggen dat we allemaal kaal gaan worden.
pi_173218090
Biologische evolutie is ten einde bij de mens. Mensen die het minst geschikt zijn voor hun omgeving/de samenleving planten zich meer voort dan de meer geschikte mensen. Dit is precies het tegenovergestelde van het verhaal van Darwin.

Gaan we dan vanaf nu alleen nog maar achteruit?

Nee. Totaal niet zelfs. De mens is dichtbij het ontwikkelen van technologie die intelligenter zal zijn dan de mens. Deze technologie zal zichzelf ook gaan verbeteren. We staan aan de vooravond van het ontstaan van technologische evolutie.

Overigens, waarom onderscheiden we technologie van biologie? Als een vogel een nestje maakt, noemen we dat toch ook natuur? Technologische evolutie vind ik ook natuur. Het is slechts een vervolgstap van de ontwikkeling op deze planeet.
gr gr
pi_173218368
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:33 schreef jatochneetoch het volgende:
Het lijkt me dat er weinig evolutie is voor de mens. Maar wetenschappers zeggen dat we allemaal kaal gaan worden.
Tandarts zei ook dat er steeds minder mensen verstandskiezen krijgen omdat wij die niet meer nodig hebben.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173219108
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:04 schreef halfway het volgende:

[..]

Tandarts zei ook dat er steeds minder mensen verstandskiezen krijgen omdat wij die niet meer nodig hebben.
Maar het is niet zo dat mensen zonder verstandskiezen meer kinderen krijgen dan mensen met verstandskiezen. Dus er zal niks veranderen
pi_173225756
Hitler's natte droom: Der SuperMensch, met al dat embryo-gerotzooi.
Jah.
pi_173225825
Menselijke evolutie zal nooit stoppen, al is er van natuurlijke selectie bijna geen sprake meer, echter wel van artificiële en sexuele selectie.
<hr>
pi_173226357
quote:
3s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe zit het met de menselijke evolutie? Welke kant gaan we op?
Richting uitsterven.
Er komt vanzelf eens een mooi virus waar we geen antwoord op hebben, misschien ontwikkelen we die zelf wel als biologisch wapen, wie weet..
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173226363
Elk mens wordt kleiner en donkerder met kroeshaar.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:38:20 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173226375
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:57 schreef Quyxz_ het volgende:
Biologische evolutie is ten einde bij de mens. Mensen die het minst geschikt zijn voor hun omgeving/de samenleving planten zich meer voort dan de meer geschikte mensen. Dit is precies het tegenovergestelde van het verhaal van Darwin.
Dit is complete onzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173231694
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:05 schreef SpecialK het volgende:
Gezien de huidige staat zou ik tegen de mensheid zeggen: Keep walking.
Eerder the walking dead. :')
pi_173232053
Evolutie heeft geen richting. We gaan nergens naartoe.
pi_173232186
quote:
3s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe zit het met de menselijke evolutie? Welke kant gaan we op?
het is onjuist te denken dat evolutie een richting of een eindpunt zou hebben...

evolutie is domweg het gegeven dat genen die de voortplanting versterken of overleven van nageslacht helpen sterker zulen overleven en genen die juist het tegendeel doen, snel uitsterven.

Welke genen nuttig zijn kan ook van omstandigheden afhangen, bij zware omstandigheden en ook hoge sterfte hebben velal genen die veel nageslacht geven een betere kans, maar juist in een situatie van luxe, stabiltieit en overvloed is het veelal zinniger wat minder nageslacht te hebben maar in de selectie en ook educatie/opgroeien van dat nageslacht meer werk te steken...

Voor bv mensen in het Westen is het al langer zo dat mensen steeds minder nageslacht krijgen, deels ook juist door de welvaart en stabiliteit, maar dat men ook een hoge bereidheid heeft in dat nageslacht te investeren

quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:57 schreef Quyxz_ het volgende:

Mensen die het minst geschikt zijn voor hun omgeving/de samenleving planten zich meer voort dan de meer geschikte mensen. Dit is precies het tegenovergestelde van het verhaal van Darwin.
Lullig om te horen voor de eeuwige Maagden die 'denken' van zichzelf dat ze de 'fittest' zijn, maar wie zich niet voortplant is gewoon _af_ en vanuit zicht van de evolutie helemaal niet in bezit van de fittest genen...

Ophouden met mekkeren en gewoon neuken, Dat is juist wat de Evolutieleer stelt.

Niet het dier dat in een hoekje zit en zichzelf het beste en meest intelligente wezen vind heeft de 'fittere' genen, en zal deze genen laten overleven, maar dat dier dat zich reproduceert en wiens nageslacht zelf ook zal overleven en zich verder voortplant

[ Bericht 30% gewijzigd door RM-rf op 18-08-2017 12:50:01 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173232221
Waar het toe gaat leiden (en wanneer precies) weet niemand, maar ik vermoed dat de ontwikkeling van AI een enorme impact gaat hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_173250608
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:45 schreef Molurus het volgende:
Waar het toe gaat leiden (en wanneer precies) weet niemand, maar ik vermoed dat de ontwikkeling van AI een enorme impact gaat hebben.
Ik vind dat het AI debat momenteel wat wordt overschat.

Natuurlijk promoten bedrijven die aan AI ontwikkelingen doen hun product want zij zijn commercieel gebaat bij dergelijke discussies.
pi_173250666
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind dat het AI debat momenteel wat wordt overschat.

Natuurlijk promoten bedrijven die aan AI ontwikkelingen doen hun product want zij zijn commercieel gebaat bij dergelijke discussies.
AI is niet hetzelfde als artificiële evolutie. Bij mensen komt het nog niet voor maar bij dieren wel, door invloed van de mens. De meeste melk producerende koeien worden geselecteerd en generatie op generatie gefokt om tot een genetisch meer melk producerende koe te leiden. In principe kan dit ook met de mens maar dat is een ethisch dilemma
<hr>
pi_173250760
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:25 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

AI is niet hetzelfde als artificiële evolutie. Bij mensen komt het nog niet voor maar bij dieren wel, door invloed van de mens. De meeste melk producerende koeien worden geselecteerd en generatie op generatie gefokt om tot een genetisch meer melk producerende koe te leiden. In principe kan dit ook met de mens maar dat is een ethisch dilemma
Genetische modificatie bij het menselijk nageslacht is binnen handbereik en zal de verdere toekomst van de mens kunnen bepalen. Dat geldt ook voor een verdere integratie van biologie en technologie.

Alleen blijft de vraag openstaan, voor wie wordt dit toegankelijk? In een overbevolkte wereld zal dit slechts aan een klein select gezelschap te besteden zijn want het is natuurlijk niet zonder kosten. Spreek je dan over een menselijke evolutie als het voor het gros van alle mensen niet toegankelijk is?
pi_173253378
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind dat het AI debat momenteel wat wordt overschat.

Natuurlijk promoten bedrijven die aan AI ontwikkelingen doen hun product want zij zijn commercieel gebaat bij dergelijke discussies.
AI is niet hetzelfde als artificiële evolutie. Bij mensen komt het nog niet voor maar bij dieren wel, door invloed van de mens. De meeste melk producerende koeien worden geselecteerd en generatie op generatie gefokt om tot een genetisch meer melk producerende koe te leiden. In principe kan dit ook met de mens maar dat is een ethisch dilemma
<hr>
pi_173253592
Het woord "artificieel" lijkt me sowieso problematisch. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:41:19 #21
224960 highender
Travellin' Light
pi_173253698
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:35 schreef Molurus het volgende:
Het woord "artificieel" lijkt me sowieso problematisch. :)
Ja, het lijkt mij gewoon een subset van 'natuurlijke' selectie.
pi_173253699
Op natuurlijke wijze planten nu iig de genen van mensen met donkere huid zich meer en sneller voort. De Aziaten ook.

Maar waar we echt naartoe gaan is zelf aangepaste genen. We kiezen onze evolutie enngaanndit in sprongen doen. Daarnaast gaan we dit mengen met technologie.

We worden straks genetisch aangepaste cyborgs. Slimmer, sterker, sneller en onsterfelijk (als in dat we niet verouderen).

Voor die tijd zal er een enorme groep afvallen die dit niet kan betalen. De vraag is of we voor of na die sprong de ruimte in gaan. Is dat voor de sprong, dan is iedereen nodig om de ruimte te koloniseren.

Is het erna dan krijgen we was een dystopisch verhaal. Met genetische verschillen die fysiek niet overbrugbaar zijn. De gemodificeerde. Zijn zoveel slimmer en sterker en gezonder dat een gewone mens dat niet meer kan toppen. In feite is dan de ubermensch en/of godmens geboren.
Whatever...
pi_173254270
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:41 schreef highender het volgende:

[..]

Ja, het lijkt mij gewoon een subset van 'natuurlijke' selectie.
Exact. :)

De denkfout die veel mensen maken is dat de mens en wat mensen doen een geheel separate categorie zouden zijn. We zijn toch echt een onderdeel van het universum, het resultaat van natuurlijke processen. En alles dat wij doen in dit universum is net zo goed natuurlijk. Als we ooit 'kunstmatige' intelligentie maken is dat net zo goed een natuurlijke intelligentie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_173258616
Kaal, bleek, grote ogen, groot hoofd, tenger lichaam, weinig spierbouw, klein mondje...

Tututututuuuuu
pi_173258803
quote:
3s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe zit het met de menselijke evolutie? Welke kant gaan we op?
-edit: dit soort plaatjes kan niet in dit subforum-

[ Bericht 18% gewijzigd door Mike op 19-08-2017 20:06:40 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')