abonnement Unibet Coolblue
pi_173216876
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
Kunnen paniekaanvallen vanzelf overgaan/minder worden?
Ligt eraan waarom je een paniekaanval krijgt. Zo was ik ineens heel bang om boodschappen te doen en met de trein te reizen en alles... nu ga ik 3 keer per week met de trein naar mn werk (ik neem wel een trein eerder zodat ik in een rustigere trein zit :@ ).
pi_173216880
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:16 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik denk het wel, achteraf gezien heb ik ze als puber ook gehad maar zijn ze nooit veel serieuzer genomen dan een hyperventilatie training en alles zoveel mogelijk de kop induwen. En toen is het wel een tijd weg geweest.
ik heb ook n tijdje iets gehad dat erop leek, hartkloppingen, moeilijk ademen, pijn op mn borst, zwart voor mn ogen soms :')
Dat is vervangen door boosheid in de loop der tijd :')
compact en kleverig.
pi_173216893
Oh, hij komt in verschillende kleuren

https://www.tumblr.com/search/mech%20gif
pi_173216894
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
Kunnen paniekaanvallen vanzelf overgaan/minder worden?
Denk ik wel, hier gaat het ook op en af hoor.
pi_173216901
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:17 schreef Samzz het volgende:
Ik ben echt blij dat ik die shit niet door hoef te maken. Voor m'n moeder vind ik het heel erg ;(. Krijg t niet zo dichtbij mee als mijn zusjes, maar toch.
Mag ik wat vragen. Bij jouw moeder komt het ook uit haar jeugd toch? Of heb ik dat laatst verkeerd begrepen? Is het dan bij haar ook een soort van opnieuw getriggerd of liep ze er al jaren mee? :@
pi_173216914
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik heb ook n tijdje iets gehad dat erop leek, hartkloppingen, moeilijk ademen, pijn op mn borst, zwart voor mn ogen soms :')
Dat is vervangen door boosheid in de loop der tijd :')
Dat vind ik zelf echt de naarste. Dan ben ik echt ver heen. :@
pi_173216927
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:15 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik wil het wel echt heel graag. Ik wil weer normaal kunnen slapen. ;(
Ik hoop dat het voor jou doet wat het bij mij deed :*
pi_173216943
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:19 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat vind ik zelf echt de naarste. Dan ben ik echt ver heen. :@
Heb jij gradaties van paniek?
pi_173216945
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
Kunnen paniekaanvallen vanzelf overgaan/minder worden?
https://www.thuisarts.nl/(...)b-paniekaanval-gehad
pi_173216960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het ligt aan de aard van het trauma. Ik had niet echt een keus: ik kon echt niets meer. Zat trillend op de bank met mn baby aan de borst, durfde niet naar buiten of de telefoon op te nemen, er was alleen maar doodsangst. Ik denk niet dat het vanzelf over was gegaan, maar ik kan me trauma's voorstellen die je nooitnooitnooit meer wil doormaken, en dat is wel precies wat je doet bij emdr. Het is wel enorm zwaar, vind ik.
nou ja, het is bij mij zo dat ik het me ook niet echt kan herinneren, tenminste, vlagen, de rest niet. Dan werkt dat dus niet dacht ik. Zou t me moeten herinneren, of niet en werken aan de gevolgen ipv het gebeurde.

En nee, dan moet je wel, goed van je!
compact en kleverig.
pi_173216970
Ik ga tafeltennissen, doei.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:21:29 #87
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_173216985
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:18 schreef L-E het volgende:

[..]

Denk ik wel, hier gaat het ook op en af hoor.
Als het ergens door komt dan gaat het toch niet vanzelf weg? Als je het probleem aanpakt wel lijkt mij.
pi_173216989
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:20 schreef Firewarrior het volgende:
Ik ga tafeltennissen, doei.
Veel. Plezier en doe ze de groetjes!
pi_173216996
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
Kunnen paniekaanvallen vanzelf overgaan/minder worden?
Ja dat kan weet ik uit ervaring :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_173216999
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nou ja, het is bij mij zo dat ik het me ook niet echt kan herinneren, tenminste, vlagen, de rest niet. Dan werkt dat dus niet dacht ik. Zou t me moeten herinneren, of niet en werken aan de gevolgen ipv het gebeurde.

En nee, dan moet je wel, goed van je!
Ah, ja. Dan wordt het lastig om iets te reproduceren inderdaad. Dan is emdr misschien niet de beste behandeling. Klinkt wel heftig, zeg, pfoe :*
pi_173217005
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:19 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat vind ik zelf echt de naarste. Dan ben ik echt ver heen. :@
áls ik er last van had, was t dat, maar ik herkende het eerst niet eens, wel t gevoel, maar niet wat t was of waarom :@ klinkt dat stom?
Ik was nl niet báng voor mn gevoel.
Ik weet ook nog steeds niet of t dat nou was, maar weet wel precies wanneer en dan klinkt n paniekaanval vrij logisch?
compact en kleverig.
pi_173217010
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:20 schreef L-E het volgende:

[..]

Heb jij gradaties van paniek?
Ja. Soms zit het bijna de hele dag knagend in mijn lijf terwijl mijn hoofd zelf rustig is. Dan wil ik bezig zijn en bezig zijn en bezig zijn. Maar ik heb ook nog mijn fibromyalgie dus dat is een rampencombinatie.

En soms gaan ze sneller over, kan ik beter ingrijpen, soms loopt juist alles in de soep en hang ik weer als een bezweette vaatdoek in bed. :') Soms ga ik ook juist over op een soort automatische piloot stand waar alles een beetje langs me heen lijkt te gaan. :@
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:22:49 #93
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173217021
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:18 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Mag ik wat vragen. Bij jouw moeder komt het ook uit haar jeugd toch? Of heb ik dat laatst verkeerd begrepen? Is het dan bij haar ook een soort van opnieuw getriggerd of liep ze er al jaren mee? :@
Combinatie van beide. Mijn mam is net als ik heel goed in het verdringen van emoties en gevoelens. Maar door een escalatie in de familie is de bom gebarsten.

Dus jeugdtrauma waar ze altijd mee gelopen heeft maar weggestopt, dat eruit kwam door een trigger.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173217036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:17 schreef Samzz het volgende:
Ik ben echt blij dat ik die shit niet door hoef te maken. Voor m'n moeder vind ik het heel erg ;(. Krijg t niet zo dichtbij mee als mijn zusjes, maar toch.
dat snap ik, het is ook best lastig om iemand om wie je veel geeft zo kwetsbaar te zien :*
compact en kleverig.
pi_173217043
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:21 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Als het ergens door komt dan gaat het toch niet vanzelf weg? Als je het probleem aanpakt wel lijkt mij.
Ze waren weg, eigenlijk. En toen ging de zwangerschap erna afschuwelijk mis, en dat heeft weer veel getriggerd. De emdr die bij deze zwangerschap hoorde heb ik niet afgemaakt (vanwege de verhuizing dus), ben het met je eens dat de ontsteking wegnemen de voorkeur heeft boven de koorts behandelen.
pi_173217045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het ligt aan de aard van het trauma. Ik had niet echt een keus: ik kon echt niets meer. Zat trillend op de bank met mn baby aan de borst, durfde niet naar buiten of de telefoon op te nemen, er was alleen maar doodsangst. Ik denk niet dat het vanzelf over was gegaan, maar ik kan me trauma's voorstellen die je nooitnooitnooit meer wil doormaken, en dat is wel precies wat je doet bij emdr. Het is wel enorm zwaar, vind ik.
Enorm zwaar idd. Ik was de rest van de dag aan t kotsen en zware hoofdpijnen de rest van de week.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_173217072
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:22 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

áls ik er last van had, was t dat, maar ik herkende het eerst niet eens, wel t gevoel, maar niet wat t was of waarom :@ klinkt dat stom?
Ik was nl niet báng voor mn gevoel.
Ik weet ook nog steeds niet of t dat nou was, maar weet wel precies wanneer en dan klinkt n paniekaanval vrij logisch?
Dat is voor mij wel de kern van mijn paniekaanvallen. Bang zijn voor wat ik voel. Mezelf niet vertrouwen op mijn beoordelingsvermogen. Bang zijn dat ik alles fout doet en dat rolt dan steeds extremer door.

En ik vind het echt niet stom dat je dat niet herkent. Weet je hoe lang het bij mij geduurd heeft voordat ik met zekerheid durfde te zeggen "het is dit". :@ Ik ging aan alles twijfelen op een punt.
pi_173217076
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Combinatie van beide. Mijn mam is net als ik heel goed in het verdringen van emoties en gevoelens. Maar door een escalatie in de familie is de bom gebarsten.

Dus jeugdtrauma waar ze altijd mee gelopen heeft maar weggestopt, dat eruit kwam door een trigger.
Wat enorm zwaar lijkt me dat, voor het hele gezin eigenlijk :{
pi_173217085
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Ah, ja. Dan wordt het lastig om iets te reproduceren inderdaad. Dan is emdr misschien niet de beste behandeling. Klinkt wel heftig, zeg, pfoe :*
het valt mee :@
Er is gewoon redelijk wat gebeurd dat ik zeg maar normaal vond, en als iets normaal is, onthoud je specifieke momenten vaak ook niet zo. Het heeft echter wel effect op je persoonlijkheid.
Zeg ik dat goed?
compact en kleverig.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:25:42 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173217095
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:23 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat snap ik, het is ook best lastig om iemand om wie je veel geeft zo kwetsbaar te zien :*
Ja. Hoewel t nogal langs me heen gaat, mama is koningin verbergen. Gelukkig kan papa tot haar doordringen en hebben ze ook samen therapie. Mijn vader zelf ook, om te leren hoe hij het beste met mama haar buien om kan gaan (naast PTSS ook een zware depressie).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')