abonnement Unibet Coolblue
pi_173215929
Als zzp'er heb ik 2 wagens voor de deur staan.

1 is een grote bestelbus, zakelijk. Hiervoor betaal ik bijtelling voor privegebruik. Aangezien dit een joekel van een wagen is gebruik ik deze zelden prive, alleen als ik eens een vriend help met verhuizen bijv. Deze bus rijdt 1 op 9.

Dan heb ik prive nog een auto, die rijdt 1 op 17 (ook diesel)

Mijn vraag is, mag ik van de belastingdienst de brandstof die ik normaal in de bestelbus zou gooien bij privegebruik ook gewoon in m'n prive auto gooien?
Dat is beter voor iedereen(en de belastingdienst).
Want;
Mijn bestelbus slijt minder. Mijn prive auto slijt meer(maar slijtage is voor mijn eigen rekening).
Mijn prive auto verbruikt veel minder, dus dat is goedkoper en beter voor het milieu dan wanneer ik prive altijd maar de bestelbus zou pakken.
pi_173215953
Wat denk je zelf.
Whatever...
pi_173216299
Als je bus bijna niet privé rijdt waarom dan wel de bijtelling?
pi_173216340
Kijk ik betaal bijtelling om zoveel als ik maar wil met die bestelbus prive te gaan rijden.

Die bus rijdt 1 op 9 en alle kosten die ik er prive mee rij komen dan op de zaak uiteraard. Incl. het extra onderhoud, afschrijving en slijtage.

Wat maakt het dan voor de belastingdienst uit of ik die diesel in m'n prive auto en die kilometers met m'n prive auto rij ipv met die bus waar ik bijtelling voor betaal.

Het enige is dat het zelfs voor de belastingdienst een voordeel is, aangezien er dan minder getankt zal moeten worden dus er meer winst overblijft waar ze mij belasting over kunnen laten betalen.
pi_173216365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:56 schreef CarltonBanks het volgende:
Als je bus bijna niet privé rijdt waarom dan wel de bijtelling?
Ik heb dat bij aanschaf toen gekozen en dat is dom geweest. Helaas staat de belastingdienst het niet toe om een eenmaal gemaakte keuze te wijzigen.
pi_173216441
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:49 schreef MaGNeT het volgende:
Dus je wil privé rijden met je privé auto met brandstof van je tankpas voor de bus die op naam van je eenmansbedrijfje staat?

Lijkt me dat je dan geen BTW mag terugvragen over die brandstof en die kosten ook niet mag aftrekken.

ja precies. Die prive kilometers kan ik natuurlijk ook rijden met de bestelbus want daar betaal ik bijtelling voor. Maar liever pak ik m'n prive auto omdat die kleiner is en in een parkeervak past.

Dus ik betaal er al voor om m'n prive brandstofkosten zakelijk af te trekken want daarvoor betaal ik bijtelling.

Het slaat alleen nergens op dat ik dus voor elke boodschap en familiebezoek met een joekel van een bestelbus ga rijden terwijl dat dus veel milieuvriendelijker en goedkoper kan als ik die brandstof in m'n prive auto gooi.
pi_173216517
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:45 schreef Spanky78 het volgende:
Wat denk je zelf.
ik zou denken dat de Belastindienst daar blij mee moet zijn aangezien m'n prive auto 1 op 17 rijdt en die bus 1 op 9. Dus er zijn minder aftrekbare kosten dan wanneer ik altijd die bus zou pakken.
Dus blijft er meer winst over en dus meer belasting.
pi_173216979
Mijn bek is zelden eerder zo opengevallen in WGR als van van dit topic!

Bel de Belastingdienst eens en vraag wat ze ervan vinden. Ben oprecht heel benieuwd!
pi_173216980
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:58 schreef tstile het volgende:

[..]

Ik heb dat bij aanschaf toen gekozen en dat is dom geweest. Helaas staat de belastingdienst het niet toe om een eenmaal gemaakte keuze te wijzigen.
bus verkopen en een andere kopen?

Hoe lang heb je die bus eigenijk al?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 20:22:14 ]
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:44:49 #10
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_173217634
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  PR/Manusje van alles donderdag 17 augustus 2017 @ 21:08:21 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173218569
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173219471
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:44 schreef tstile het volgende:
Mijn vraag is, mag ik van de belastingdienst de brandstof die ik normaal in de bestelbus zou gooien bij privegebruik ook gewoon in m'n prive auto gooien?
Ja dat mag, ook van de belastingdienst.

Maar als je slim bent dan zou je je afvragen of je brandstof die je in je privéauto verbrandt voor privéritten mag opgeven bij je zakelijke kosten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_173219657
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:58 schreef tstile het volgende:
Ik heb dat bij aanschaf toen gekozen en dat is dom geweest. Helaas staat de belastingdienst het niet toe om een eenmaal gemaakte keuze te wijzigen.
De bijtelling? Dat wordt per boekjaar bekeken.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_173220387
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:28 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ja dat mag, ook van de belastingdienst.

Heb je ook een bron waar ik dit kan vinden? Ik kan ze wel bellen maar dan krijg je ook niet altijd een juist antwoord..
pi_173220442
quote:
5s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

De bijtelling? Dat wordt per boekjaar bekeken.
Ja, maar je mag niet je keuze later nog wijzigen.... Echt bizar want de enige manier om er vanaf te komen is dus om je auto te verkopen. Gedwongen kapitaalvernietiging want bij verkoop schiet je er altijd bij in...

leuker kunnen we het niet maken, wel triester
pi_173220588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:52 schreef tstile het volgende:

[..]

Ja, maar je mag niet je keuze later nog wijzigen.... Echt bizar want de enige manier om er vanaf te komen is dus om je auto te verkopen. Gedwongen kapitaalvernietiging want bij verkoop schiet je er altijd bij in...

leuker kunnen we het niet maken, wel triester
Eenmaal gekozen voor zakelijke etikettering is inderdaad zakelijk tot verkoop. Maar voor de bijtelling kan je wel een beroep doen op 'verklaring geen privegebruik'. Moet je alleen met een sluitende kmregistratie bijhouden dat je minder dan 500 km prive rijdt. Dat is wat werk, maar scheelt ook een boel centen bijtelling.
pi_173221241
Kan je de auto niet aan een bekende verkopen en een dag later weer terugkopen?
pi_173221463
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:52 schreef tstile het volgende:
Ja, maar je mag niet je keuze later nog wijzigen.... Echt bizar want de enige manier om er vanaf te komen is dus om je auto te verkopen. Gedwongen kapitaalvernietiging want bij verkoop schiet je er altijd bij in...

leuker kunnen we het niet maken, wel triester
Snap je zelf wat je schrijft?

Zoals ik al schreef wordt de bijtelling wordt per boekjaar bekeken. Daarnaast is de bijtelling nooit hoger dan de werkelijke kosten. En tenslotte kan je de auto naar privé halen door deze "fictief" aan jezelf te verkopen (voor een commerciële waarde).

quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:56 schreef Dagobert123 het volgende:
Eenmaal gekozen voor zakelijke etikettering is inderdaad zakelijk tot verkoop. Maar voor de bijtelling kan je wel een beroep doen op 'verklaring geen privegebruik'. Moet je alleen met een sluitende kmregistratie bijhouden dat je minder dan 500 km prive rijdt. Dat is wat werk, maar scheelt ook een boel centen bijtelling.
De verklaring geen privégebruik auto geld voor werknemers. TS is zelfstandige. Wel kan hij gebruik maken van de verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto. Maar dan mag hij ook geen kilometer privé meer rijden.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_173223865
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:15 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Snap je zelf wat je schrijft?

Zoals ik al schreef wordt de bijtelling wordt per boekjaar bekeken. Daarnaast is de bijtelling nooit hoger dan de werkelijke kosten. En tenslotte kan je de auto naar privé halen door deze "fictief" aan jezelf te verkopen (voor een commerciële waarde).

[..]
oke, dus ik kan aan het einde van het jaar een verklaring uitsluitend zakelijk gebruik gaan gebruiken voor volgend jaar als ik het goed begrijp.

Niet hoger dan werkelijke kosten, kan je dat uitleggen? Moet ik dan de weinige prive km bijhouden om dan minder bijtelling te betalen?
pi_173224300
Dat klinkt alsof je vaker in je kleine (privé auto) rijd dan in je zakelijke bus de zakelijke wagen is te groot voor je dagelijkse gebruik de oplossing op termijn is dus een kleinere zakelijke auto aan te schaffen voor de grotere klussen huur je dan een grotere bus,dat kan je ook voor de verhuizingen doen, gebruik je trouwens een tankpas voor je zakelijke wagen? Ga dat dan ook doen voor je privé wagen en gebruik die tankpas eens door elkaar heen (niet opvallend natuurlijk) trouwens wel eens aan zakelijk leasen gedacht? die gaat uit van de zakelijke kilometers die zijn gereden gereden,die tankpas zou je dan kunnen gebruiken om de brandstof te betalen (krijg je een mooie rekening van aan het einde van de maand met de betaalde brandstof en de b.t.w. die je daarover moet betalen die geef je aan de boekhouder af,die het gebruik van de lease auto bijhoud en de rekening van de brandstof,het gebruik van brandstof kan variëren of je door kan rijden of veel in de file staat.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_173225963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:10 schreef djh77 het volgende:
Kan je de auto niet aan een bekende verkopen en een dag later weer terugkopen?
Nee, dat is fraude.
pi_173225986
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:15 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Snap je zelf wat je schrijft?

Zoals ik al schreef wordt de bijtelling wordt per boekjaar bekeken. Daarnaast is de bijtelling nooit hoger dan de werkelijke kosten. En tenslotte kan je de auto naar privé halen door deze "fictief" aan jezelf te verkopen (voor een commerciële waarde).

[..]

De verklaring geen privégebruik auto geld voor werknemers. TS is zelfstandige. Wel kan hij gebruik maken van de verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto. Maar dan mag hij ook geen kilometer privé meer rijden.
Dat mag dus niet de auto naar prive halen als je er eenmaal voor gekozen hebt om deze op de balans van de onderneming te zetten. Ondanks alle andere domme uitspraken, weet topicstarter dat nog wel.
pi_173230447
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 00:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat mag dus niet de auto naar prive halen als je er eenmaal voor gekozen hebt om deze op de balans van de onderneming te zetten. Ondanks alle andere domme uitspraken, weet topicstarter dat nog wel.
Domme uitspraken? Ik stel gewoon vragen. De antwoorden die daaruit komen zijn helaas niet eenduidig en blijkbaar soms zelfs fraude.
pi_173230655
Waarom houd je voor de bus geen kilometerregistratie bij en zorg je voor 0 bijtelling? Daarnaast rijd je dan privé in je privé-auto.

Volgens mij in totaal het meest voordelig en legaal. Alleen even uitzoeken hoe en per wanneer je de bijtelling kunt stoppen tbv een registratie.
Whatever...
pi_173231035
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:58 schreef tstile het volgende:

[..]

Ik heb dat bij aanschaf toen gekozen en dat is dom geweest. Helaas staat de belastingdienst het niet toe om een eenmaal gemaakte keuze te wijzigen.
Je kan de auto toch aan jezelf verkopen? Prive aanschaffen en zo uit de boeken van jouw onderneming halen. Dit tegen de boekwaarde. edit: of dagwaarde, in ieder geval een realistisch bedrag en niet een symbolische 1 euro

Tevens is het voor de belastingdienst niet gunstiger wanneer je een zuinige auto rijdt ipv een slurper. Iedere liter dat jij denkt doet voor de belastingdienst de kassa rinkelen
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:02:52 #26
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173231401
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 00:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat mag dus niet de auto naar prive halen als je er eenmaal voor gekozen hebt om deze op de balans van de onderneming te zetten. Ondanks alle andere domme uitspraken, weet topicstarter dat nog wel.
Dat mag dus wel. Je kunt prima de auto voor een zakelijke prijs overhevelen naar privé.

Antwoord op de OP:

Nee, dat mag niet. Wat wel mag is 19 cent per kilometer die je met je privé auto rijdt als zakelijke kosten opvoeren.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:05:51 #27
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_173231462
Niet alles gelezen.
Maar bijtelling gaat per "jaar".

Je mag op elk moment een wijziging doen, maar al rij je 1 dag van 2017 wel prive en besluit je per de 2e dag van 2017 een verklaring geen privé en geen bijtelling te doen ben je te laat.
Dan mag je voor het hele jaar bijtelling lappen.

Anders om. Als je niet privé rijdt en halverwege het jaar besluit om toch privé te gaan rijden, mag je voor het hele jaar bijtelling lappen.

Dus gewoon nu al per 1-1-2018 verklaring geen privé gebruik indienen, zodat je per 1-1-2018 geen bijtelling meer hebt.

Owh en je privé auto voltanken met je zakelijk pas, nee dat mag natuurlijk niet van de belastingdienst. Als je het echt aan de belastingdienst wilt vragen, zou ik vooral anoniem bellen. :)
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:29:38 #28
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173231920
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:05 schreef Tieten het volgende:
Niet alles gelezen.
Maar bijtelling gaat per "jaar".

Je mag op elk moment een wijziging doen, maar al rij je 1 dag van 2017 wel prive en besluit je per de 2e dag van 2017 een verklaring geen privé en geen bijtelling te doen ben je te laat.
Dan mag je voor het hele jaar bijtelling lappen.
Onzin, zoals je zegt: bijtelling is op jaarbasis en als je op dag 1 maar 1 km privé hebt gereden, kom je in 365 dagen niet aan de 500 km.
quote:
Anders om. Als je niet privé rijdt en halverwege het jaar besluit om toch privé te gaan rijden, mag je voor het hele jaar bijtelling lappen.
Onzin, vergelijkbaar met hierboven.

De opmerking is dus lekker kort door de (privé) bocht.
quote:
Dus gewoon nu al per 1-1-2018 verklaring geen privé gebruik indienen, zodat je per 1-1-2018 geen bijtelling meer hebt.
Ik zou eerst maar eens kijken of de auto van TS niet naar aard en inrichting uitsluitend of nagenoeg uitsluitend geschikt is voor het vervoer van goederen in plaats van direct met het invullen van formulieren te gooien die nog schadelijker voor TS kunnen zijn.

Hier een stukje leesvoer voor degene die interesse hebben.
quote:
Vier categorieën
Er zijn vier ‘soorten’ bestelauto’s die door hun aard en inrichting uitgezonderd zijn van de forfaitaire bijtelling:
• De bestelauto waarvan de bijrijdersstoel is verwijderd en ook de bevestigingspunten niet meer beschikbaar zijn.
• De bestelauto waarbij het vloeroppervlak van de laadruimte 90% of meer bedraagt van het totale vloeroppervlak. Tevens moet de laadruimte ook 90% of meer van de totale inhoud zijn.
• De bestelauto die zo groot is dat hij niet in een parkeergarage kan, waarbij er vaste stellingen in de laadruimte zitten en waarbij de bijrijdersstoel functioneel is aan het laden en lossen.
• De bestelauto die vies en stoffig is waarbij ook de bijrijdersstoel functioneel is aan het laden en lossen.
quote:
Owh en je privé auto voltanken met je zakelijk pas, nee dat mag natuurlijk niet van de belastingdienst. Als je het echt aan de belastingdienst wilt vragen, zou ik vooral anoniem bellen. :)
Ik zou niet weten waarom dat niet mag? Zolang TS de tankbeurt maar als een privé opname boekt en geen BTW vordert, is er niks aan de hand. Opnieuw: kort door de bocht.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:25:55 #29
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_173232982
Aannames MaW.
Maak er maar mooi je eigen draai aan.

Als je op de 1km blijft is er niets aan de hand.
Maar als je op die eerste dag 2km rijdt heb je een probleem. Want dan gaan ze omrekenen. Gemiddelde 2km a 365 dagen = meer dan de 500km.

TS boekt het niet als een privé opname. Dat weet iedereen hier wel.
pi_173235153
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:03 schreef tstile het volgende:

[..]

Domme uitspraken? Ik stel gewoon vragen. De antwoorden die daaruit komen zijn helaas niet eenduidig en blijkbaar soms zelfs fraude.
Sorry dan, ik dacht dat je een beetje aan het trollen was. Maar dan zou ik zeker aanraden om je jaarstukken en je aangifte inkomstenbelasting (en omzetbelasting) op te laten stellen door een belastingadviseur.
pi_173235194
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:42 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Je kan de auto toch aan jezelf verkopen? Prive aanschaffen en zo uit de boeken van jouw onderneming halen. Dit tegen de boekwaarde. edit: of dagwaarde, in ieder geval een realistisch bedrag en niet een symbolische 1 euro

Tevens is het voor de belastingdienst niet gunstiger wanneer je een zuinige auto rijdt ipv een slurper. Iedere liter dat jij denkt doet voor de belastingdienst de kassa rinkelen
Nee, dat mag dus niet. Als je eenmaal voor een bepaalde vermogensetikettering gekozen hebt, dan blijft die tot het einde zo. Als eenmanszaak kun je niet iets aan jezelf verkopen. Wel overdragen naar privé, maar dat mag dus niet in dit geval.
pi_173235219
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:02 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Dat mag dus wel. Je kunt prima de auto voor een zakelijke prijs overhevelen naar privé.

Haha, nee dat mag echt niet! Hij heeft geen B.V. maar een eenmanszaak hè. Als je eenmaal voor een bepaalde vermogensetikettering gekozen hebt, dan blijft deze zo. Daarom moet je dat bij keuzevermogen ook bij de aanschaf goed overwegen.
pi_173235325
Uit de handreiking vermogensetikettering van de belastingdienst:

Keuzevermogen
Gebruikt de ondernemer het investeringsgoed gemengd, dus zowel voor privé- en voor ondernemingsdoeleinden en valt dit niet onder verplicht ondernemings- of privévermogen, dan heeft de ondernemer de keuze. De ondernemer mag dan binnen de grenzen der redelijkheid zelf kiezen of hij het investeringsgoed als ondernemingsvermogen of als privévermogen etiketteert.

Bij keuzevermogen geldt: eens gekozen blijft gekozen. Tot het moment dat de aanslag inkomstenbelasting over het jaar van de investering onherroepelijk vaststaat, kan de ondernemer zijn keuze nog wijzigen. Daarna kan dit nog slechts in uitzonderlijke omstandigheden. Indien de ondernemer een nieuw investeringsgoed aanschaft, kan hij daarvoor opnieuw de keuze maken.

Hij kan zijn etiketteringskeuze wel herzien, maar uitsluitend als er sprake is van een bijzondere omstandigheid die zo'n keuzeherziening kan rechtvaardigen. Dat is bijvoorbeeld het geval bij een ingrijpende wijziging in het gebruik van de betreffende zaak, of bij een andere juridische verhouding, en soms bij de invoering van nieuwe belastingwetgeving.
pi_173236439
Gewoon durven en doen. En het zeker niet melden bij de belastingdienst.

Dus de diesel welke in je prive auto gooit gewoon gaan betalen met je zakelijke pas. Als het echt veel gaat worden betaal je ook periodiek tankbeurten van je kleine auto met je prive tank- of betaalpas. Verder roep je, als er al iemand vragen stelt, dat je ook een deel cash betaald hebt.

Aangaande het meerverbruik van de bestelauto, roep je dat je veel met 'aanhanger en of imperiaal, en of korte stukjes rijdt, waardoor de bus geen 1 op 9 maar 1 op 6 rijd. Als er al iemand vragen gaat stellen.

Je moet andersom denken.
Veel van jouw en onze gegevens zijn al bekend bij de belastingdienst, inkomen uit loondienst, zakelijke auto, woz waarde huis, hypotheek, banksaldi. Dus er zijn niet zoveel mogelijkheden meer om creatief te zijn. Anders gezegd, de fiscus krijgt al 90 - 95% van de IB zo al binnen.
Dus gaan ze geen ¤ 3000 uitgeven om ¤ 300 binnen te halen.

gaat om de grote bulk en de grote fraudeurs. Hetgeen jij wilt i, doet s 'gerommel in de marge" en elke ondernemer / zzp er heeft een grijs grensgebied tussen prive en zakelijk.

Als je verder niets raar doet, en je aangiften op tijd indient betaalt etc, je aboekhouding op orde hebt m.a.w. niet opvalt, is er geen enkele reden om bij jou aan te bellen.

Wees creatief maar met mate
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:45:46 #35
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173237035
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:25 schreef Tieten het volgende:
Aannames MaW.
Maak er maar mooi je eigen draai aan.
Zolang jij onzin blijft verkopen, zal ik reageren op je aannames. ;)
quote:
Als je op de 1km blijft is er niets aan de hand.
Maar als je op die eerste dag 2km rijdt heb je een probleem. Want dan gaan ze omrekenen. Gemiddelde 2km a 365 dagen = meer dan de 500km.

TS boekt het niet als een privé opname. Dat weet iedereen hier wel.
Jij kent de administratie van TS? Zo nee, dan ben jij degene die de grootste aannames doet. :W
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:47:45 #36
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173237067
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:14 schreef peterc het volgende:
Gewoon durven en doen. En het zeker niet melden bij de belastingdienst.

Dus de diesel welke in je prive auto gooit gewoon gaan betalen met je zakelijke pas. Als het echt veel gaat worden betaal je ook periodiek tankbeurten van je kleine auto met je prive tank- of betaalpas. Verder roep je, als er al iemand vragen stelt, dat je ook een deel cash betaald hebt.

Aangaande het meerverbruik van de bestelauto, roep je dat je veel met 'aanhanger en of imperiaal, en of korte stukjes rijdt, waardoor de bus geen 1 op 9 maar 1 op 6 rijd. Als er al iemand vragen gaat stellen.

Je moet andersom denken.
Veel van jouw en onze gegevens zijn al bekend bij de belastingdienst, inkomen uit loondienst, zakelijke auto, woz waarde huis, hypotheek, banksaldi. Dus er zijn niet zoveel mogelijkheden meer om creatief te zijn. Anders gezegd, de fiscus krijgt al 90 - 95% van de IB zo al binnen.
Dus gaan ze geen ¤ 3000 uitgeven om ¤ 300 binnen te halen.

gaat om de grote bulk en de grote fraudeurs. Hetgeen jij wilt i, doet s 'gerommel in de marge" en elke ondernemer / zzp er heeft een grijs grensgebied tussen prive en zakelijk.

Als je verder niets raar doet, en je aangiften op tijd indient betaalt etc, je aboekhouding op orde hebt m.a.w. niet opvalt, is er geen enkele reden om bij jou aan te bellen.

Wees creatief maar met mate
Ik mag niet hopen dat jij een adviseur bent die je klanten adviseert belasting te ontduiken,... :')
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_173239281
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:47 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik mag niet hopen dat jij een adviseur bent die je klanten adviseert belasting te ontduiken,... :')
Iedereen op dit forum, heeft natuurlijk, de tegelzetter voor de badkamer, tuinman voor het onderhoud in de tuin, , schoonmaakster voor het poetsen in huis, de loodgieter bij een lekkage, de zonweringsboer bij een reparatie, de stucadoor voor het plafond in de woonkamer, en de stratemaker voor het terras achter op de plaats allemaal keurig betaald met een nota met BTW.

De onderhoudsbeurt voor de 2e auto van 7 jaar oud moeders doen wij gewoon bij de vakdealer met een uurtarief van ¤ 63,= per uur excl BTW.

Natuurlijk behoeven wij ook geen goedkope restmaterialen van onze werkgever. Daar betalen wij vanzelfsprekend de volle prijs voor.

De vraagsteller van dit onderwerp, moet met mate creatief zijn en een beetje durf hebben, en ik denk dat hij dat wel is. Hadden alle reaguurders maar zoveel durf en doorzettingsvermogen.
pi_173244642
Ik ken iemand die 10 jaar privé heeft gereden in z'n auto zonder bijtelling te betalen. Tja, soms heb je mazzel... maar ik zou het niet adviseren.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:30:50 #39
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173251442
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:50 schreef peterc het volgende:

[..]

Iedereen op dit forum, heeft natuurlijk, de tegelzetter voor de badkamer, tuinman voor het onderhoud in de tuin, , schoonmaakster voor het poetsen in huis, de loodgieter bij een lekkage, de zonweringsboer bij een reparatie, de stucadoor voor het plafond in de woonkamer, en de stratemaker voor het terras achter op de plaats allemaal keurig betaald met een nota met BTW.

De onderhoudsbeurt voor de 2e auto van 7 jaar oud moeders doen wij gewoon bij de vakdealer met een uurtarief van ¤ 63,= per uur excl BTW.

Natuurlijk behoeven wij ook geen goedkope restmaterialen van onze werkgever. Daar betalen wij vanzelfsprekend de volle prijs voor.

De vraagsteller van dit onderwerp, moet met mate creatief zijn en een beetje durf hebben, en ik denk dat hij dat wel is. Hadden alle reaguurders maar zoveel durf en doorzettingsvermogen.
Dat het zwarte geld een groot deel van de economie uitmaakt, zal niemand ontkennen.
(En als iedereen in de sloot springt, wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen.)
Het enige dat ik opmerk is dat ik niet mag hopen dat je een adviseur bent die dit aan je klanten adviseert. Dat hoort m.i. niet bij je vak.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:33:21 #40
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173251485
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ken iemand die 10 jaar privé heeft gereden in z'n auto zonder bijtelling te betalen. Tja, soms heb je mazzel... maar ik zou het niet adviseren.
Het is net als met de snel rijden: je loopt het risico dat je gepakt wordt maar de kans erop is erg klein. En toch adviseert de politie niet om sneller dan toegestaan te rijden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_173253227
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:33 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het is net als met de snel rijden: je loopt het risico dat je gepakt wordt maar de kans erop is erg klein. En toch adviseert de politie niet om sneller dan toegestaan te rijden.
Ja :P alleen een verkeersboete is nog niet zo schokkend. Als je de bijtelling met terugwerkende kracht moet gaan afrekenen kan het een duur geintje worden. Hoe lang mogen ze ook alweer terug gaan en wanneer verloopt het recht dat ze hebben om te corrigeren?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:05:03 #42
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173259253
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja :P alleen een verkeersboete is nog niet zo schokkend. Als je de bijtelling met terugwerkende kracht moet gaan afrekenen kan het een duur geintje worden. Hoe lang mogen ze ook alweer terug gaan en wanneer verloopt het recht dat ze hebben om te corrigeren?
Vijf jaar kunnen ze sowieso.
En als je uitstel hebt aangevraagd, kan dit oplopen naar wel zeven jaar.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_173261046
Gewoon die bus niet privé gebruiken en niet meer bijtellen. Als je voor een vriend het busje gebruikt, stuur je een factuur voor een vriendenprijs, desnoods betaal je die zelf. Vervolgens zakelijke kilometers in de privéauto boeken voor ¤ 0,19. En dan netjes zelf de diesel voor die auto betalen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:10:54 #44
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_173264259
Je kan gewoon je privéauto tanken met je zakelijke pas, maar dan moet je het in je administratie als privéopname boeken en mag je de btw niet terugvorderen.
pi_173264970
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Je kan gewoon je privéauto tanken met je zakelijke pas, maar dan moet je het in je administratie als privéopname boeken en mag je de btw niet terugvorderen.
:O
Facts don't care about your feelings
pi_173265449
Als ik met mijn tankpas de priveauto van mijn vriendin tank, vul ik altijd vervangende auto -> ja in.

Dan klopt het toch?
.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:01:40 #47
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173265653
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:54 schreef Fer het volgende:
Als ik met mijn tankpas de priveauto van mijn vriendin tank, vul ik altijd vervangende auto -> ja in.

Dan klopt het toch?
Dan klopt wat toch?
Als je bedoelt dat de brandstof dan zakelijk is: nee, het is niet zakelijk.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_173267240
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:54 schreef Fer het volgende:
Als ik met mijn tankpas de priveauto van mijn vriendin tank, vul ik altijd vervangende auto -> ja in.

Dan klopt het toch?
8)7
pi_173278436
Als ik de opmerkingen in dit topic lees begin ik steeds beter te begrijpen waarom de auto van de zaak bij de belastingdienst een onderwerp is dat extra in de gaten wordt gehouden. En waarom er bij correctie een hogere boete wordt opgelegd dan bij andere onderdelen.
pi_173278851
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik de opmerkingen in dit topic lees begin ik steeds beter te begrijpen waarom de auto van de zaak bij de belastingdienst een onderwerp is dat extra in de gaten wordt gehouden. En waarom er bij correctie een hogere boete wordt opgelegd dan bij andere onderdelen.
Ja, echt verrassend is het niet!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')