abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 augustus 2017 @ 18:09:02 #126
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_173213594
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

2 keer is genoeg. 1 vordering is genoeg als iemand naar binnen is gewandeld. Maar als hij binnen is gelaten moet de toestand eerst van gewenste gast in ongewenste gast veranderen voordat die vordering hetzelfde effect heeft, en dus moet het 2 keer.
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Feiten zijn als volgt:
- Tim werd binnengelaten
- Op gegeven moment loopt Tim met confettikanon een kantoor binnen
- Die verhuurder wil dat Tim het kantoor uit gaat en Tim gaat naar de gang
- De verhuurder zegt Tim dat hij 'hier niets te maken heeft' en dat hij hem 'anders gewoon buiten zet' en begint Tim lichtjes richting de deur te sturen/duwen
- Tim draait zich om en maakt een gebaar dat hij daar niet van gediend is
- Die verhuurder draait door en roept "EN NOU GA JIJ NAAR BUITEN!!!" terwijl hij zich naar de voordeur voortbeweegt om deze te openen
- Uit het niets verschijnt er een overdreven agressieve kerel in blauw overhemd die begint met het gebruiken van geweld (en later nog roept dat hij NIET WEET WAT HIER AAN DE HAND IS (10:54) :') )
(Tussen de "En nou ga jij naar buiten" en het opduiken van deze kerel zit dusdanig weinig tijd dat Hofman en co niet eens de kans hebben gehad het pand te verlaten)
- Daarna shaked de camera te veel om iets mee te kunnen krijgen van het tafereel
- Buiten zien we die verhuurder nog een paar keer op Tim aflopen en roepen dat hij hem 'dadelijk op zijn bek slaat'
en wat is dan de conclusie? Los van het feit of de confetti en augurken de boel niet erger maken, is er sprake van huisvredebreuk?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_173213634
quote:
13s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:49 schreef bascross het volgende:
Valt mij wel tegen dat we die klap van Ton niet hebben kunnen zien.
Was een klap van die kerel in het blauwe hemd en niet van Ton volgens Tim in zijn outro.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 18:11:29 #128
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_173213644
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_173213702
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
- Die verhuurder draait door en roept "EN NOU GA JIJ NAAR BUITEN!!!" terwijl hij zich naar de voordeur voortbeweegt om deze te openen
- Uit het niets verschijnt er een overdreven agressieve kerel in blauw overhemd die begint met het gebruiken van geweld
En hier ging het dus verkeerd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173213728
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:09 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

[..]

en wat is dan de conclusie? Los van het feit of de confetti en augurken de boel niet erger maken, is er sprake van huisvredebreuk?
Ik weet niet of het sturen/duwen richting de uitgang juridisch geldt als een sommering het pand te verlaten. De "En nou ga jij naar buiten!" lijkt me wel een duidelijke.

Overigens is het tijdsbestek tussen beide sommeringen op het moment de eerste überhaupt geldig is wel dusdanig klein dat ik mij afvraag of een rechter dat voldoende acht, want de vanaf dat moment ongewenste groep had zich nooit zo snel naar buiten kunnen begeven.
pi_173213743
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En daarna mag je er op los meppen. _O_
Nee, het is geen noodweersituatie. Volgens jurisprudentie zou je als er bijvoorbeeld iemand s nachts in je slaapkamer staat moeten wachten op de politie, en mag je alleen terzake van aanhouding geweld gebruiken, het is immers heterdaad. Maar dan krijg je dus dat je geen geweld mag gebruiken om iemand naar buiten te werken, maar wel geweld mogen gebruiken om iemand te verhinderen weer naar buiten te gaan.

Ook zou het betekenen dat alle uitsmijters onrechtmatig bezig zijn wanneer ze zelf gasten met fysieke kracht naar buiten werken. Beetje raar dan dat gemeentes afspraken maken met uitsmijters over hoe misdrijven te plegen...

Dus waarschijnlijk komt het er in de praktijk op neer dat je iemand wel naar buiten mag duwen, en dan wordt het natuurlijk snel een worsteling waarbij je uit zelfverdediging wel zwaarder geweld mag gebruiken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173213752
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En hier ging het dus verkeerd.
Jep. Zonder die blauwe was het waarschijnlijk niet geëscaleerd.
pi_173213770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het is geen noodweersituatie. Volgens jurisprudentie zou je als er bijvoorbeeld iemand s nachts in je slaapkamer staat moeten wachten op de politie, en mag je alleen terzake van aanhouding geweld gebruiken, het is immers heterdaad. Maar dan krijg je dus dat je geen geweld mag gebruiken om iemand naar buiten te werken, maar wel geweld mogen gebruiken om iemand te verhinderen weer naar buiten te gaan.

Ook zou het betekenen dat alle uitsmijters onrechtmatig bezig zijn wanneer ze zelf gasten met fysieke kracht naar buiten werken. Beetje raar dan dat gemeentes afspraken maken met uitsmijters over hoe misdrijven te plegen...

Dus waarschijnlijk komt het er in de praktijk op neer dat je iemand wel naar buiten mag duwen, en dan wordt het natuurlijk snel een worsteling waarbij je uit zelfverdediging wel zwaarder geweld mag gebruiken.
Oh sorry, ik zal het sarcasme voortaan er nog dikker op smeren :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_173213780
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus waarschijnlijk komt het er in de praktijk op neer dat je iemand wel naar buiten mag duwen
Wat hier gebeurde was geen 'naar buiten duwen' tho.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 18:18:12 #135
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_173213781
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Jep. Zonder die blauwe was het waarschijnlijk niet geëscaleerd.
Ik zie die blauwe hier wel eens door de stad fietsen. Is sowieso een schreeuwerd.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_173213801
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:09 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

[..]

en wat is dan de conclusie? Los van het feit of de confetti en augurken de boel niet erger maken, is er sprake van huisvredebreuk?
Het lijkt mij dat hem duidelijk is gemaakt dat hij zich inmiddels tegen de wil van de rechthebbende in diens pand bevond, en dat hij daarna nogmaals is gevorderd te vertrekken, dus ja, lokaalvredebreuk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173213809
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:18 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik zie die blauwe hier wel eens door de stad fietsen. Is sowieso een schreeuwerd.
Dat was te zien ja.

Met overslaande stem: "IK KAN JULLIE ALLEMAAL AAN!!!! IN MIJN EENTJE!!!" _O-

Enige die rustig bleef vanuit die verhuurders was die man in de witte blouse.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 18:20:26 #138
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_173213823
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat was te zien ja.

Met overslaande stem: "IK KAN JULLIE ALLEMAAL AAN!!!! IN MIJN EENTJE!!!" _O-

Enige die rustig bleef vanuit die verhuurders was die man in de witte blouse.
Dat was volgens mij iemand met wie Hendriks en zoon een afspraak hadden. Hij at ook lekker een augurkje mee :D
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 18:22:42 #139
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_173213861
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:39 schreef Caland het volgende:
Eindstand: gebroken kaak en 7 grieten die een nieuw onderkomen kunnen zoeken wat in Nijmegen bijna niet te doen is

Ton Hendriksgod _O_
:') x10
pi_173213942
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat hem duidelijk is gemaakt dat hij zich inmiddels tegen de wil van de rechthebbende in diens pand bevond, en dat hij daarna nogmaals is gevorderd te vertrekken, dus ja, lokaalvredebreuk.
Nog steeds geen excuus om iemand zijn kaak kapot te slaan.

Overigens is dit soort huisjesmelkers tuig. Het mag allemaal net wel een vaak ook helemaal niet, ze misbruiken h ui n machtspositie.

Ik hoop dat ze deze kerel keihard aanpakken.
Whatever...
pi_173214002
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nog steeds geen excuus om iemand zijn kaak kapot te slaan.

Overigens is dit soort huisjesmelkers tuig. Het mag allemaal net wel een vaak ook helemaal niet, ze misbruiken h ui n machtspositie.

Ik hoop dat ze deze kerel keihard aanpakken.
Boete ter waarde van een fooitje in een restaurant voor Ton Hendriksgod
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173214085
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:28 schreef Caland het volgende:

Ton Hendriksgod
Dit zie ik nu al een paar keer voorbij komen, maare wat heeft betrokkene betekend voor Nijmegen dan? Ik ken die omgeving en persoon niet al te best.
pi_173214087
Maar bottom line is wel dat Tim Hofman nooit meer door iemand wordt serieus genomen..
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 18:32:36 #144
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_173214124
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Boete ter waarde van een fooitje in een restaurant voor Ton Hendriksgod
Waarom is Ton Hendriks een god? Geef me één goed argument.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 18:32:58 #145
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_173214133
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit zie ik nu al een paar keer voorbij komen, maare wat heeft betrokkene betekend voor Nijmegen dan? Ik ken die omgeving en persoon niet al te best.
Veel panden in de binnenstad opgeknapt. Schijnt ook dat hij tijdens de crisis aan ondernemers huurverlagingen heeft aangeboden.

Andere kant van de medaille is dat hij zijn panden slecht onderhoud.

http://www.gelderlander.n(...)en-flikker~a26c4940/
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_173214171
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:32 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Waarom is Ton Hendriks een god? Geef me één goed argument.
Vraag ik me ook af. Ken hem niet. Maar lijkt me een ordinaire huisjesmelker
pi_173214220
Peter R bij RTLBoulevard nu.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 18:37:28 #148
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_173214249
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:36 schreef Zipportal het volgende:
Peter R bij RTLBoulevard nu.
Kaching
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_173214259
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nog steeds geen excuus om iemand zijn kaak kapot te slaan.
Als je bij mij na twee keer vragen nog niet weg bent dan zet ik je buiten en als je tegenstribbelt heb je kans op letsel.

quote:
Overigens is dit soort huisjesmelkers tuig. Het mag allemaal net wel een vaak ook helemaal niet, ze misbruiken h ui n machtspositie.

Ik hoop dat ze deze kerel keihard aanpakken.
Hofman misbruikt ook zijn machtspositie. Als een machtspositie wordt misbruikt is de machtspositie het probleem, ik zie trouwens ook niet in waarom deze man ineens niet als hardwerkende ondernemer wordt neergezet. Waar komt die plotselinge solidariteit met huurders ineens vandaan? Net nu een topic weleens wat rechtse praatjes kan gebruiken houden de usual suspects zich stil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173214262
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:32 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Veel panden in de binnenstad opgeknapt. Schijnt ook dat hij tijdens de crisis aan ondernemers huurverlagingen heeft aangeboden.

Andere kant van de medaille is dat hij zijn panden slecht onderhoud.

http://www.gelderlander.n(...)en-flikker~a26c4940/
Aha, ik kan me alleen niet voorstellen dat er ook maar een Fokker te vinden is die er voordeel uit behaald heeft...

Dus dat "Ton Hendriksgod" geneuzel lijkt me dan ook schromelijk overdreven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')