abonnement Unibet Coolblue
pi_173211854
Hi All,

kort samengevat, ik kan niet meer bij sommige van mijn bestanden.Ze zijn er wel, maar openen, bewerken, kopieren, mailen etc van die bestanden gaat niet meer.

Omschrijving situatie
Ik werkte 2 jaar geleden bij bedrijf X. Ik had daar beschikking over een eigen pc (Windows 7) met daarin twee HDD's. Ik ontwierp grafische zaken en fotografeerde voor alle uitgingen van het bedrijf. Na mijn uitdiensttreding heb ik, uiteraard met goed keuren van het bedrijf, mijn eigen HDD meegenomen aangezien daar nog flink wat materiaal op stond wat mijn eigendom was.

Nu, 2 jaar later heb ik bestanden nodig van die schijf. Dus schijf in mijn huidige PC (schone windows 10 install overigens) en 90% van de bestanden is gewoon toegankelijk. Echter hebben sommige bestanden een groot geel slot in het icoon zitten.

Ik heb ge-googled en ben tot een aantal mogelijke oplossingen gekomen welke geen van alle werkt

- Jezelf eigenaar van het bestand maken ( r.muisknop > beveiliging > geavanceerd
- Jezelf tussen de gebruikers met rechten zetten en jezelf alle rechten geven
- Vinkje versleuteling uitvinken > hier kreeg ik de foutmelding op: "het bestand kan niet worden ontsleuteld"

Het lijkt erop alsof op random bestanden dus een versleuteling zit met als 'eigenaar" mijn eigen Windows profiel op de PC op mijn toenmalige werk.Ik heb zelf nooit zaken versleuteld, dus het is een raadsel waarom sommige bestanden wel versleuteld zouden zijn.

Is er enige manier om dit te omzeilen? Heeft iemand de gouden tip?

Set-up huidige pc
Windows 10 > legale versie
i5
Samsung 850 SSD
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_173212002
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:41 schreef craftyvirus het volgende:
- Jezelf eigenaar van het bestand maken ( r.muisknop > beveiliging > geavanceerd
- Jezelf tussen de gebruikers met rechten zetten en jezelf alle rechten geven
Wat werkt er precies niet aan deze oplossingen? Krijg je meldingen? Is iets grayed out?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173212069
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat werkt er precies niet aan deze oplossingen? Krijg je meldingen? Is iets grayed out?
Goeie vraag; ik wordt volgens Windows gewoon eigenaar van het bestand en kan mezelf gewoon toevoegen en rechten geven, echter blijft het bestand gelocked. Ik kan er na die handelingen alsnog niks mee ondanks dat ik eigenaar ben.
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:53:50 #4
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173212141
En als je zo'n bestand naar een USB-stick kopieert?

Post eens een screenshot?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_173212168
En welke melding krijg je als je zo'n file probeert te openen en kopiëren?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173212247
Screenshotjes ga ik maken!
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_173212291
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:53 schreef Hallmark het volgende:
En als je zo'n bestand naar een USB-stick kopieert?

Post eens een screenshot?


Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:03:54 #8
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173212347
That means the security settings for that file are marked as "private". Right-click any file or folder and look at the "Share with" menu. If you choose 'nobody', the icon gets a lock icon to signify it's private.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:06:25 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173212373
Bestand is encrypted. Op bestand rechtsklikken. Properties. In eerste tab, in de attributes sectie, klik op "advance" button. Checkmark bij "encrypt" uitvinken, klik OK en klik Apply.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_173212399
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:03 schreef Puk1234 het volgende:
That means the security settings for that file are marked as "private". Right-click any file or folder and look at the "Share with" menu. If you choose 'nobody', the icon gets a lock icon to signify it's private.
Thanks, but no luck with that. Just ended sharing but still the same problem!
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:09:29 #11
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173212420
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:08 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Thanks, but no luck with that. Just ended sharing but still the same problem!
Ben gewoon Nederlands hoor lol was ff een snelle copy en past XD
pi_173212433
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:06 schreef Hallmark het volgende:
Bestand is encrypted. Op bestand rechtsklikken. Properties. In eerste tab, in de attributes sectie, klik op "advance" button. Checkmark bij "encrypt" uitvinken, klik OK en klik Apply.
Helaas "Het bestand kan niet worden ontsleuteld"
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_173212469
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:09 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ben gewoon Nederlands hoor lol was ff een snelle copy en past XD
lol! thnx
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:13:54 #14
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173212482
Zoek altijd in het Engels dan heb je veel meer zoekresultaten
pi_173212513
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:09 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Helaas "Het bestand kan niet worden ontsleuteld"
et voila. is de extensie veranderd? had het bedrijf encryptie op file servers?
pi_173212560
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_173212577
Een betere manier om screenshots te posten:

- Maak een account aan om http://imgur.com (zodat je foto's achteraf kunt verwijderen).
- Open het venster waar je een screenshot van wil hebben op je scherm.
- Druk op de toesten Alt en PrtScn. Screenshot staat nu op je klembord.
- Open imgur in je browser.
- Druk op Ctrl + V (inhoud klembord (screenshot) wordt nu geüpload naar Imgur).
- Rechtermuis op je screenshot -> kopieer URL -> hier posten door gebruik te maken van picture.png boven het reactievenster.
-- Of: Over je screenshot bewegen, rechtsboven over het pijltje gaan en op 'get share links' klikken -> de inhoud van 'BBCode (Forums)' hier posten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 17:21:11 ]
pi_173212603
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:16 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

et voila. is de extensie veranderd? had het bedrijf encryptie op file servers?
Het bedrijf had geen encryptie op de file servers.. Daarnaast stonden deze bestanden lokaal opgeslagen en niet op een file server van mijn werkgever.

Zojuist Microsoft even aan de telefoon gehad (niet geschoten is altijd mis) en zij komen er ook niet uit. Zij zeggen dat ze gokken dat je er alleen bij komt wanneer je de user bent die de bestanden heeft gemaakt.

Alternatief door Microsoft: "Wellicht is er thirth party software die dit wel kan maar wij zouden niet weten welke"
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_173212648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:21 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

Het bedrijf had geen encryptie op de file servers.. Daarnaast stonden deze bestanden lokaal opgeslagen en niet op een file server van mijn werkgever.

Zojuist Microsoft even aan de telefoon gehad (niet geschoten is altijd mis) en zij komen er ook niet uit. Zij zeggen dat ze gokken dat je er alleen bij komt wanneer je de user bent die de bestanden heeft gemaakt.

Alternatief door Microsoft: "Wellicht is er thirth party software die dit wel kan maar wij zouden niet weten welke"
Linux op usb-stick?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173212667
Volgens mij is de enige manier het certificaat van je oude windows7-account hebben waarmee je de bestanden kan decrypten. Maar dat zal lastig worden, omdat die bij dat bedrijf zijn. Of eigenlijk is "waren" waarschijnlijker.
Misschien dat 3rd party software je idd kan helpen, maar dat gaat je dan waarschijnlijk geld kosten.

Misschien kan je nog met een Linux live disk booten en de bestanden kopiëren of ownership nemen ofzo. En hopen dat ze op die manier gedecrypt worden. Long shot, maar ja..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173212676
je weet zeker dat je de eigenaar bent van de bestanden? en je hebt jezelf volledige rechten gegeven op de bestanden?
pi_173212688
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:25 schreef mschol het volgende:
je weet zeker dat je de eigenaar bent van de bestanden? en je hebt jezelf volledige rechten gegeven op de bestanden?
Ja en ja
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_173212872
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:21 schreef craftyvirus het volgende:
Zojuist Microsoft even aan de telefoon gehad (niet geschoten is altijd mis) en zij komen er ook niet uit. Zij zeggen dat ze gokken dat je er alleen bij komt wanneer je de user bent die de bestanden heeft gemaakt.
Leuk wel. Jij BENT de user die de bestanden gemaakt heeft, Alleen snapt Windows dat niet. Subtiel doch belangrijk detail.

"It's not a bug, it's a feature!"
Het trieste is dat het destijds echt een feature was.. ;(
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173212885
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens mij is de enige manier het certificaat van je oude windows7-account hebben waarmee je de bestanden kan decrypten. Maar dat zal lastig worden, omdat die bij dat bedrijf zijn. Of eigenlijk is "waren" waarschijnlijker.
Misschien dat 3rd party software je idd kan helpen, maar dat gaat je dan waarschijnlijk geld kosten.

Misschien kan je nog met een Linux live disk booten en de bestanden kopiëren of ownership nemen ofzo. En hopen dat ze op die manier gedecrypt worden. Long shot, maar ja..
Oke check, dan ga ik proberen. Welke Linux variant moet ik dan op die USB stick laten zetten. Ik heb nu die Linux live USB creator maar die vraagt welke versie van Linux..
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_173212930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:35 schreef craftyvirus het volgende:
Oke check, dan ga ik proberen. Welke Linux variant moet ik dan op die USB stick laten zetten. Ik heb nu die Linux live USB creator maar die vraagt welke versie van Linux..
Maakt niet uit, lijkt me. Het gaat erom dat het geen Windows is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173213550
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maakt niet uit, lijkt me. Het gaat erom dat het geen Windows is.
Helaas, ook Linux loopt tegen die encryptie aan.... Ik vrees dat ik het Photoshop bestand waar het om gaat toch echt opnieuw moet maken.....

tenzij een Geniale hacker zich nog even meld en mij uit de brand helpt?
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  donderdag 17 augustus 2017 @ 18:24:25 #28
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173213899
Er is verwarring in dit topic over WELK geel icoon er wordt getoond.

Een klein icoontje linksonder gaat over lokale/sharing rechten:


Een groot icoon rechtsboven gaat over encryptie:


Dat laatste is waar TS mee kampt, mijns inziens.

De vraag is, wat is dit je waard? Ik zou eens op Fiverr kijken of iemand het kan ontsleutelen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_173214094
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:24 schreef Hallmark het volgende:
Dat laatste is waar TS mee kampt, mijns inziens.
Klopt, het gaat om encryptie, niet om de share.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 19:16:00 #30
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173215200
Of vragen aan je oude werkgever of je kort deze files met je oude computer ff mag bewerken zodat je ze thuis kan gebruiken.. Lijkt mij de beste optie voor jouw
pi_173216182
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:16 schreef Puk1234 het volgende:
Of vragen aan je oude werkgever of je kort deze files met je oude computer ff mag bewerken zodat je ze thuis kan gebruiken.. Lijkt mij de beste optie voor jouw
Dat is helaas geen optie meer..werkgever is overgestapt op andere OS en servers. Mijn oude identiteit bestaat simpelweg niet meer bij de werkgever
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_173225218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:24 schreef Hallmark het volgende:
Er is verwarring in dit topic over WELK geel icoon er wordt getoond.

Niet alleen dat, de TS beweert dat er geen gebruik is gemaakt van versleuteling...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:25:27 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173227567
Je bestanden zijn versleuteld. En zonder het unieke EFS-sleutel/certificaat gaat het je niet lukken de bestanden te openen in principe. En tools of datarecovery bedrijven zijn duur.

[ Bericht 18% gewijzigd door Megumi op 18-08-2017 08:31:45 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:36:14 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173227656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet alleen dat, de TS beweert dat er geen gebruik is gemaakt van versleuteling...
Vervelend voor de TS maar dus helaas wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173295176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 08:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vervelend voor de TS maar dus helaas wel.
Ja eens, maar het gekke is wel dat 90% van de bestanden niet versleuteld zijn, en die paar bestanden net wel. In mijn ogen was het; als er versleuteling zou zijn, zou alles versleuteld moeten zijn en niet alleen die paar bestandjes..

Mja het is niet anders :-)
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_173296276
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:40 schreef craftyvirus het volgende:
Ja eens, maar het gekke is wel dat 90% van de bestanden niet versleuteld zijn, en die paar bestanden net wel. In mijn ogen was het; als er versleuteling zou zijn, zou alles versleuteld moeten zijn en niet alleen die paar bestandjes..

Mja het is niet anders :-)
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft het ermee te maken dat die bestanden waarschijnlijk uit je "Mijn Documenten" van dat Windows 7-account kwamen. De bestanden in die "persoonlijke" mappen werden versleuteld. Ook als je ze daarna naar een andere map kopieert.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173296385
De encryptie kan alleen ongedaan gemaakt worden door je oude windows 7 computer, om het maar zo simpel mogelijk te stellen.

Hier heb je een hacker bij nodig waarschijnlijk of dure software die het wel kunnen decrypten.
De protector keys staan simpelweg niet op die schijf of je computer.
pi_173308539
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft het ermee te maken dat die bestanden waarschijnlijk uit je "Mijn Documenten" van dat Windows 7-account kwamen. De bestanden in die "persoonlijke" mappen werden versleuteld. Ook als je ze daarna naar een andere map kopieert.
Dat klinkt wel logisch... alhoewel ik het wel n00b van mezelf zou vinden als ik het in mijn Documenten heb opgeslagen destijds, haha!
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_173308679
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:48 schreef craftyvirus het volgende:
Dat klinkt wel logisch... alhoewel ik het wel n00b van mezelf zou vinden als ik het in mijn Documenten heb opgeslagen destijds, haha!
Kan ook in een andere map zijn geweest die bij dat account 'hoort'. Dat kan, afhankelijk van de instellingen, ook een netwerkshare zijn geweest. Maar daar zullen we nooit meer achter komen :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173314741
Raar dat Windows 'spontaan' bepaalde bestanden versleutelt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173316148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 00:55 schreef Wantie het volgende:
Raar dat Windows 'spontaan' bepaalde bestanden versleutelt.
Windows doet dat niet 'spontaan'.
https://en.wikipedia.org/wiki/Encrypting_File_System
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')