abonnement Unibet Coolblue
pi_173206932
Hallo ik post niet veel en als ik wat post is het een vraag... misschien eens iets aan veranderen🤔

Maar goed het probleem is als volgt:
Ik heb een tv (phillips 55pus7101) en daar wil ik een harman kardon aar 171s met bijbehorende speakerset op aansluiten.

Dit is gelukt in zoverre dat het geluid netjes over de harman gaat maar het volume moet via de harman worden geregeld. Dit wil ik via de easylink dus via de tv afstandsbediening regelen, maar als ik easylink inschakel zegt de tv dat dat niet kan omdat de tv-speakers in gebruik zijn. Deze krijg ik niet uit.

Aansluiting als volgt:
Digitale tv ontvanger via HDMI op tv,
Xbox via HDMI op tv
Tv via HDMI en optical op harman(Ja ik weet dat dubbel niet moet anders heb ik geen geluid)

Iemand ideeën ik ben ff zonder ideeën
pi_173207485
Haal de optische kabel eruit, zodat je ook daadwerkelijk kan testen of het geluid via HDMI komt. Je moet in de instellingen van je TV aangeven dat het geluid over externe speakers moet lopen.

In het menu onder geluid -> geavanceerd -> TV luidsprekers -> Easylink Aan of Easlylink automatisch starten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:48:51 #3
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_173208357
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:48 schreef bad-sector het volgende:
Aansluiting als volgt:
Digitale tv ontvanger via HDMI op tv,
Xbox via HDMI op tv
Tv via HDMI en optical op harman(Ja ik weet dat dubbel niet moet anders heb ik geen geluid)
Dit is sowieso verkeerd aangesloten.

TV onvanger, Xbox, etc. moeten aangesloten op de HDMI inputs v/d Harman/Kardon, de TV op de HDMI OUT 1 (Die waar 'ARC' bij staat).

Je schakelt dan tussen de verschillende apparaten met je Harman/Kardon. Als je dan ook nog eens zorgt dat je via HDMI-CEC alles tegelijk aan/uit zet heb je de afstandsbediening van je TV niet meer nodig.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_173210908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:13 schreef Jordy-B het volgende:
Haal de optische kabel eruit, zodat je ook daadwerkelijk kan testen of het geluid via HDMI komt. Je moet in de instellingen van je TV aangeven dat het geluid over externe speakers moet lopen.

In het menu onder geluid -> geavanceerd -> TV luidsprekers -> Easylink Aan of Easlylink automatisch starten.
Ik heb de optische kabel er uit gehaald alles opgestart en geen gekruid.

Easylink aan/uit geprobeerd maar bij aanzetten zegt de tv kan niet tv speakers zin in gebruik...
pi_173210967
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:48 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dit is sowieso verkeerd aangesloten.

TV onvanger, Xbox, etc. moeten aangesloten op de HDMI inputs v/d Harman/Kardon, de TV op de HDMI OUT 1 (Die waar 'ARC' bij staat).

Je schakelt dan tussen de verschillende apparaten met je Harman/Kardon. Als je dan ook nog eens zorgt dat je via HDMI-CEC alles tegelijk aan/uit zet heb je de afstandsbediening van je TV niet meer nodig.
Klopt wat je zegt maar ik had het zo met de vorige set, toen kon ik alles doen met de ab van de digitale tv. En die van de tv is nodig voor het smart deel van de tv.
Dus hoopte dat het bij deze set ook zou gaan, maar denk dat dan alles maar om moet als dit niet werkt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:06:36 #6
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_173211230
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:52 schreef bad-sector het volgende:
Dus hoopte dat het bij deze set ook zou gaan, maar denk dat dan alles maar om moet als dit niet werkt.
Als je audio via ARC laat lopen dan ben je beperkt tot de bandbreedte van S/PDIF (1.5Mbit). Met andere woorden: je kan geen 5.1 PCM audio afspelen, geen DTS-HD, geen Dolby Atmos, etc.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_173211591
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:49 schreef bad-sector het volgende:

[..]

Ik heb de optische kabel er uit gehaald alles opgestart en geen gekruid.

Easylink aan/uit geprobeerd maar bij aanzetten zegt de tv kan niet tv speakers zin in gebruik...
dan zet je die uit via hetzelfde menu
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173214727
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:06 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Als je audio via ARC laat lopen dan ben je beperkt tot de bandbreedte van S/PDIF (1.5Mbit). Met andere woorden: je kan geen 5.1 PCM audio afspelen, geen DTS-HD, geen Dolby Atmos, etc.
Hij loopt volgens harman via optical dus dat scheelt alvast
pi_173214769
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

dan zet je die uit via hetzelfde menu
Ja en als ik dat doe en de tv opnieuw aanzet(dus instellen uit en weer aan) en stel easylink in zegt de tv dat het niet kan okmdat de tv-speakers in gebruik zijn
pi_173217882
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:55 schreef bad-sector het volgende:

[..]

Ja en als ik dat doe en de tv opnieuw aanzet(dus instellen uit en weer aan) en stel easylink in zegt de tv dat het niet kan okmdat de tv-speakers in gebruik zijn
Waarom zet je het uit en dan weer aan?

Zet de TV-speakers uit en kies dan voor easylink. Zorg ervoor dat de Harman Kardon-set ook is ingeschakeld en correct is aangesloten via enkel HDMI. Als je Harman Kardon-set een input-selectie heeft, zorg er dan voor dat die ook op HDMI staat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173217968
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Waarom zet je het uit en dan weer aan?

Zet de TV-speakers uit en kies dan voor easylink. Zorg ervoor dat de Harman Kardon-set ook is ingeschakeld en correct is aangesloten via enkel HDMI.
Ik zet de speakers uit in hey menu start de tv opnieuw op een dan easylink aan mar dan zegt hij dat dus. Met idd wel aangesloten en aanstaande harman
pi_173218005
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:54 schreef bad-sector het volgende:

[..]

Ik zet de speakers uit in hey menu start de tv opnieuw op een dan easylink aan mar dan zegt hij dat dus. Met idd wel aangesloten en aanstaande harman
Nou ja, dan verwijs ik je door naar de handleiding. Van beide apparaten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173218089
Heb je de HDMI-kabel naar de HK-set in een HDMI-poort met een ARC-aanduiding gestoken?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:20:14 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173219121
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:48 schreef bad-sector het volgende:
Aansluiting als volgt:
Digitale tv ontvanger via HDMI op tv,
Xbox via HDMI op tv
Tv via HDMI en optical op harman(Ja ik weet dat dubbel niet moet anders heb ik geen geluid)

Iemand ideeën ik ben ff zonder ideeën
Ik zou dat anders aanpakken:

Digitale ontvanger op een HDMI ingang van je receiver (Harman Kardon)
Xbox op een HDMI ingang van je receiver
TV op output 1 van je receiver

TV instellen op juiste HDMI ingang
AB van je tv in de la leggen en er pas weer uithalen als je gaat verhuizen.
Geluid bedienen en zappen met de AB van je digitale ontvanger.
Enig nadeel is dat als je de xbox gebruikt je dan de AB van de receiver moet gebruiken.
So we just called him Fred
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:33:07 #15
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_173226345
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:54 schreef bad-sector het volgende:

[..]

Hij loopt volgens harman via optical dus dat scheelt alvast
Optical zelfde verhaal. Alleen audio via HDMI heeft voldoende bandbreedte voor lossless audio.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')