abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173206928
quote:
Molotovcocktail op hangjongeren



NIEUWEGEIN - Een molotovcocktail die in Nieuwegein van een flat naar een groep jongeren werd gegooid, lijkt een triest dieptepunt te zijn in een al langer lopend conflict tussen buurtbewoners en een groep terroriserende hangjeugd.

Bij het incident afgelopen dinsdagavond op het Nijpelsplantsoen, waarbij een 60-jarige man vanaf zijn galerij een fles brandende vloeistof naar de jongeren smeet, raakte niemand gewond. De man werd door de politie aangehouden.

„Ze hebben hem tot waanzin gedreven”, zegt een mede-flatbewoonster zichtbaar aangeslagen. De vrouw, die uit angst niet met met haar naam in de krant wil, woont op dezelfde galerij als de 60-jarige man. „Die bende hangjongeren heeft hem net zo lang getreiterd tot hij doordraaide”, verklaart ze. „Ik heb het zien gebeuren. Die avond stonden ze voor zijn deur te dreigen. Ik wil zijn actie niet goedpraten, maar normaal is het een rustige man.”

Het is woensdagmiddag nog goed te zien waar de fles is neergekomen. Recht voor de deur van de Paardenbloem, één van de vier flatgebouwen op het Nijpelsplantsoen, is de stoep zwartgeblakerd en hier en daar ligt nog een glasscherf. De ’aanval’ maakt de problemen waar de buurt mee kampt pijnlijk zichtbaar.

’Nijpels Bende’ noemen de hangjongeren zichzelf. Op twee foto’s op een eigen facebookpagina staat een aantal onherkenbare jongens. „Ze zijn niet veel ouder dan vijftien”, zegt een andere buurtbewoonster. „Elke nacht hoor ik ze voor mijn flat. Ze dealen drugs, vernielen auto’s en terroriseren voorbijgangers. Ik durf niet meer zonder mijn hond naar buiten.”

Samen met nog een moeder uit de buurt houden de vrouwen de buurtkinderen in de gaten vanaf een bankje naast de Paardenbloemflat. „Mijn kind speelt tussen de flats, maar ik ben er niet gerust op”, zegt een van de vrouwen. „Die bende is echt gemeen”, zegt een ander. Dan lopen twee jongens met een Noord-Afrikaans uiterlijk meerdere keren langs de vrouwen. „Dat zijn ze”, fluistert ze angstig. „Je kan hier niks zeggen, want dan pakken ze je.”

De vrouwen zijn het eens: het Nijpelsplantsoen is een verschrikkelijke plek. „We worden geterroriseerd. Buurtbewoners vertrekken vanwege de bende, maar verhuizen is niet voor iedereen even gemakkelijk.” Een aantal bewoners is al in gesprek met de gemeente over mogelijke oplossingen, maar de vrouwen hebben ook wel een idee. „Een wijkagent voor alleen dit plantsoen, dat zou misschien helpen.”

De gemeente Nieuwegein kon gisteren niet reageren, maar liet eerder al aan lokale media weten bekend te zijn met de problemen op het Nijpelsplantsoen. De 60-jarige man zit nog vast. De politie wilde in verband met het onderzoek niets over de zaak zeggen, ook niet over de overlast.
Bron: Telegraaf

Facebook van die bende

Dus Noord-Afrikaans tuig terroriseert buurt, politie doet niets, bewoner is het zat en grijpt in en wordt opgepakt.

Je ziet het overal gebeuren, ook weer bij mij in de wijk, 18 jaar geleden vanuit een achterbuurt verhuist naar een middelgroot dorp (11.000 inwoners), en de laatste jaren met de toename van bepaalde type personen stijgt ook de criminaliteit. Buurtwachten lopen nu zelf maar dagelijks door de wijken om vooral overlastgevende jeugd aan te spreken en een oogje in zeil te houden mbt. de vele inbraken, vernielingen en bedreigingen. Maar het helpt allemaal niet zolang de politie niet ingrijpt, ze dreigen, intimideren, stelen, en het worden er met de maand meer lijkt het. Hangen wat rond met hun dikke pens, trainingspak, inclusief petjes en tasjes, en maar mensen uitdagen om ze aan te spreken waarom ze kijken.

De bewoners van bovenstaande wijk kunnen beter verhuizen, mits de politie ingrijpt zijn de straffen te laag om een impact te hebben en ze gaan er daarna lekker mee door, ondertussen worden de groepen steeds groter door aanwas van nieuwe 'leden', en ieder die er iets over zegt of klaagt is een racist en zal dat merken ook.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 12:51:17 #2
186611 Haags
pi_173207000
Niks mis mee.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:52:04 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173207015
Bizar.
Jarenlang wordt een straat compleet geterroriseerd door een groepje jongeren en als mensen de politie vertellen dat ze gescholden/bedreigd/aangerand zijn is het antwoord: "Ja mevrouwtje, daar kunnen we helaas niks aan doen".
Maar als iemand dan uit pure wanhoop een molotovcocktail gooit (zonder zelfs maar echt raak te gooien) wordt hij gelijk in het cachot gegooid terwijl de hangjongeren hun praktijken ongestoord kunnen voortzetten.

Omgekeerde wereld!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173207046
quote:
Die bende hangjongeren heeft hem net zo lang getreiterd tot hij doordraaide”, verklaart ze. „Ik heb het zien gebeuren. Die avond stonden ze voor zijn deur te dreigen. Ik wil zijn actie niet goedpraten, maar normaal is het een rustige man.”
En zo veranderd iedereen in een extreem-rechtse radicaal in de ogen van een bepaalde groep in de samenleving.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 12:54:07 #5
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173207064
Hij mag wel leren gooien
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:54:20 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173207068
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En zo veranderd iedereen in een extreem-rechtse radicaal in de ogen van een bepaalde groep in de samenleving.
Zo is het in Louisiane in principe ook gegaan (als je objectieve berichtgeving had)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173207130
ik wil het verhaal ook van de andere kant horen voor ik ga oordelen.
Sisco Certified
pi_173207136
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:52 schreef LXIV het volgende:
Bizar.
Jarenlang wordt een straat compleet geterroriseerd door een groepje jongeren en als mensen de politie vertellen dat ze gescholden/bedreigd/aangerand zijn is het antwoord: "Ja mevrouwtje, daar kunnen we helaas niks aan doen".
Maar als iemand dan uit pure wanhoop een molotovcocktail gooit (zonder zelfs maar echt raak te gooien) wordt hij gelijk in het cachot gegooid terwijl de hangjongeren hun praktijken ongestoord kunnen voortzetten.

Omgekeerde wereld!
Toen ik een jaar of 8 was woonde ik ook in zo'n buurt waar het merendeel van een bepaalde afkomst was, doordat mijn vader een probleem had met een Marokkaan zijn wij (moeder, zusje, pap en ik) dik een week gevlucht naar een oom en tante wegens doodsbedreigingen. Die hele gemeenschap bedreigde ons. Politie kon niets doen kregen we te horen. En dat was zo'n 27 jaar geleden al. Een week zijn wij zelfs uit school gehouden voor onze veiligheid, maakte toen een zware impact om mij en mijn zusje, wij waren nog kinderen en werden met doodsbedreigingen geconfronteerd en de politie deed helemaal niets.
pi_173207160
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:57 schreef FoolWithMokey het volgende:
ik wil het verhaal ook van de andere kant horen voor ik ga oordelen.
Het zijn Marokkaanse jongeren, die zaten daar netjes te studeren en pokemons uit te wisselen toen zo'n idioot een molotovcocktail smeet. Dat gespuis liegt het toch af, dat kunnen ze heel goed.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:59:42 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173207173
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Toen ik een jaar of 8 was woonde ik ook in zo'n buurt waar het merendeel van een bepaalde afkomst was, doordat mijn vader een probleem had met een Marokkaan zijn wij (moeder, zusje, pap en ik) dik een week gevlucht naar een oom en tante wegens doodsbedreigingen. Die hele gemeenschap bedreigde ons. Politie kon niets doen kregen we te horen. En dat was zo'n 27 jaar geleden al. Een week zijn wij zelfs uit school gehouden voor onze veiligheid, maakte toen een zware impact om mij en mijn zusje, wij waren nog kinderen en werden met doodsbedreigingen geconfronteerd en de politie deed helemaal niets.
Raar dat de politie met vormen van geweld van randgroepjongeren naar normale burgers nooit iets kan doen. Maar andersom zijn mensen zo jarenlang op te slutien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:01:44 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_173207213
In plaats van het Nederlandse volkslied zingen zou er wel wat meer wetgeving tegen hanggroepcrimineeltjes ingesteld mogen worden.

Overigens zijn er al mogelijkheden om samenscholingsverboden op te leggen e.d., dus misschien is het ook wel gewoon een extreem lakse politie waar er eens een keer de bezem doorheen mag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173207218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Raar dat de politie met vormen van geweld van randgroepjongeren naar normale burgers nooit iets kan doen. Maar andersom zijn mensen zo jarenlang op te slutien.
Het waren dreigementen, ze reden zeer langzaam langs met verschillende busjes, continue aanbellen, banden lek gestoken, auto bekrast, als ze langs het voorraam liepen, dan was dat altijd in groepsverband en keken ze naar binnen. Twee stuks maakten toen zo'n mes op het nek beweging. Het was intimidatie en angst zaaien, daar kon de politie niets mee totdat er een strafbaar feit was gepleegd, helaas was dat niet genoeg voor mij en mijn zusje, wij waren immers doodsbang omdat we nog zo jong waren. Dus ik begrijp hoe die mensen in die flat zich voelen, in mijn huidige buurt zie ik deze symptomen ook steeds meer verschijnen, en steeds meer kriebelt het om zelf actie te ondernemen.
pi_173207295
Wie zou de politie gebeld hebben? En als die buurt al jarenlang geterroriseerd wordt, waarom hebben niet alle buurtbewoners zich verantwoordelijk gesteld? Zodat ze allemaal gearresteerd kunnen worden?
Dat hangtuig moet hard aangepakt worden, laat daar geen misverstand over bestaan, maar de 'slachtoffers' laten die ene man het lekker in zijn eentje opknappen. Die zit dus nog steeds vast, volgens de Telegraaf dan.
Waarom niet met zijn allen naar dat bureau zichzelf aangeven, dat ze er allemaal verantwoordelijk voor zijn.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:05:56 #14
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173207308
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:57 schreef FoolWithMokey het volgende:
ik wil het verhaal ook van de andere kant horen voor ik ga oordelen.
Zullen wel geen stageplek hebben gekregen ofzo. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_173207315
Een reactie op GS:

quote:
Deze meneer is niet de enige die het zat is.ik woon er 500 meter vandaan en de situatie is deze.De flats staan tegenover het winkelcentrum.Als je van of naar het winkelcentrum moet dan moet je een brug over waar zij op allebei de kanten staan/hangen/zitten.wie er langs loopt en geen schijt aan ze heeft zoals ik heeft een probleem...schelden,beledigen en ga zo maar door....Een tijd terug moest ik even naar het politiebureau en daar stond net een compleet hollands jong gezin,deze woonden ook in de flats.Pa was door aan het draaien aan de balie omdat zijn vrouw en kinderen voor de zoveelste keer uitgescholden en bedreigd waren...Werd gewoon helemaal niks mee gedaan...Niet zeuren dus..Ook deze jongen ging het heft in eigen hand nemen ....ik heb hem mijn telefoonnr gegeven mocht het een keer echt helemaal mis gaan..Nu is het een moletovcoctail maar geloof me dat er mensen zijn die al veel meer in gedachten hebben voor dit kutvolk...
nimeminjemunde | 17-08-17 | 13:02
pi_173207375
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:05 schreef Hiddendoe het volgende:
Wie zou de politie gebeld hebben? En als die buurt al jarenlang geterroriseerd wordt, waarom hebben niet alle buurtbewoners zich verantwoordelijk gesteld? Zodat ze allemaal gearresteerd kunnen worden?
Dat hangtuig moet hard aangepakt worden, laat daar geen misverstand over bestaan, maar de 'slachtoffers' laten die ene man het lekker in zijn eentje opknappen. Die zit dus nog steeds vast, volgens de Telegraaf dan.
Waarom niet met zijn allen naar dat bureau zichzelf aangeven, dat ze er allemaal verantwoordelijk voor zijn.
Zo werkt dat niet, wat denk je wat er met die gasten gebeurd? Denk je dat die nooit op het bureau zijn hoeven komen, maar het is niet dat ze iemand vermoorden of zo, ze zorgen voor overlast, intimideren mensen etc. Daar krijg je in NL toch geen straf meer voor, misschien een taakstraf.

Dat ze die man alleen laten zitten snap ik inderdaad niet, maar het kan een vorm van angst zijn. Die man werd al flink geterroriseerd en denk dat de mensen die nu nog niet op het vizier van deze groep staan daar ook niet willen komen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:09:11 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_173207384
Klinkt inderdaad als lamme politie. Die lui moeten gezamenlijk de burgemeester platbellen. Een schema opstellen dat 100% van de dag iemand met het gemeentehuis aan de lijn hangt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173207398
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:01 schreef speknek het volgende:
misschien is het ook wel gewoon een extreem lakse politie waar er eens een keer de bezem doorheen mag.
Misschien is dit wel zeker weten al een flinke tijd het geval.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:10:41 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_173207419
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zo werkt dat niet, wat denk je wat er met die gasten gebeurd? Denk je dat die nooit op het bureau zijn hoeven komen, maar het is niet dat ze iemand vermoorden of zo, ze zorgen voor overlast, intimideren mensen etc. Daar krijg je in NL toch geen straf meer voor, misschien een taakstraf.

Dat ze die man alleen laten zitten snap ik inderdaad niet, maar het kan een vorm van angst zijn. Die man werd al flink geterroriseerd en denk dat de mensen die nu nog niet op het vizier van deze groep staan daar ook niet willen komen.
Er is gelukkig wel wat veranderd sinds 27 jaar geleden. De gemeente kan een APV instellen en de politie kan de jongens oppakken als met drie of meer personen zijn (en in uitzonderlijke gevallen inderdaad gevangenisstraf geven)
https://www.politie.nl/themas/gebiedsverbod.html
Als de wil er is tenminste. Liever zegt de politie nee kan niet, te druk bezig met donuts vreten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173207471
Punt is dat alles bewezen moet worden, en de jongetjes achteraf gewoon ontkennen natuurlijk.

Maar goed, een molotovcocktail gooien is natuurlijk ook geen oplossing. Het zou, nog los van mogelijke onschuldige slachtoffers, een grote zooi worden als we dat allemaal gaan doen als we overlast ervaren.
pi_173207502
In alle wijken in Nederland (en Europa) waar groepen Marokkaanse jongeren wonen en samen rondhangen zijn dit soort problemen, werkelijk overal. Maar het vermelden is racistisch, dit zijn geen incidenten meer, dit is gewoon een ziekelijk probleem welke eens opgelost dient te worden. Maar we blijven maar thee drinken, en we blijven het maar bedekken met de mantel der liefde, totdat er dadelijk eens doden vallen door iemand die het zat is en zijn eigen leven weggegooid omdat de politiek en politie hem/haar niet helpt. En dat volk lacht zich kapot, ze controleren de straten en buurten, en dan komt er soms eens zo'n pipo in het nieuws die daarna ook nog zijn eigen vlog bij het AD krijgt, ze worden gewoon beloond.
pi_173207564
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:12 schreef luxerobots het volgende:
Punt is dat alles bewezen moet worden, en de jongetjes achteraf gewoon ontkennen natuurlijk.

Maar goed, een molotovcocktail gooien is natuurlijk ook geen oplossing. Het zou, nog los van mogelijke onschuldige slachtoffers, een grote zooi worden als we dat allemaal gaan doen als we overlast ervaren.
Geweld gebruiken is nooit een oplossing, maar ik kan wel begrijpen dat mensen soms in zo'n positie gebracht worden. Stel je wordt zo geterroriseerd door zo'n tuig, je dochters en je vrouw ook, op een gegeven moment knak je en maak je één fout door zo'n molotovcocktail te gooien en je raakt zo'n radicaal terreurgeval, dan mag jij zitten ondanks dat je alleen je gezin wou beschermen. Dan faalt de politie en overheid in mijn ogen. Ieder mens heeft een grens, en dat volk geniet ervan om die grens op te zoeken.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:19:28 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173207666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Raar dat de politie met vormen van geweld van randgroepjongeren naar normale burgers nooit iets kan doen. Maar andersom zijn mensen zo jarenlang op te slutien.
Je kan mensen die niks te verliezen hebben niet straffen in onze samenleving. Dat is namelijks barbaars.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:21:15 #24
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173207713
Benieuwd of de politie de hangjongeren nog gaat ontmoedigen om aangifte te doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173207743
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet, wat denk je wat er met die gasten gebeurd? Denk je dat die nooit op het bureau zijn hoeven komen, maar het is niet dat ze iemand vermoorden of zo, ze zorgen voor overlast, intimideren mensen etc. Daar krijg je in NL toch geen straf meer voor, misschien een taakstraf.

Dat ze die man alleen laten zitten snap ik inderdaad niet, maar het kan een vorm van angst zijn. Die man werd al flink geterroriseerd en denk dat de mensen die nu nog niet op het vizier van deze groep staan daar ook niet willen komen.
Nou, ik vind het laf. Iedereen heeft last van dat tuig (dus iedereen staat op het vizier van die bende), en als er dan eindelijk iemand eens wat doet, laat de rest hem mooi stikken.
De man zit nog steeds vast en de vrouw uit het artikel 'fluistert dat ze daad niet goedpraat maar wel begrijpt'.
Nee, die mensen moeten ook een hechte groep vormen en naar dat buro gaan en zeggen dat ze medeverantwoordelijk zijn.
Mijn vraag wie de politie gebeld heeft en hoe de politie zo snel degene heeft weten te arresteren, blijft open.
pi_173207749
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:21 schreef thedeedster het volgende:
Benieuwd of de politie de hangjongeren nog gaat ontmoedigen om aangifte te doen.
:D
pi_173207840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nou, ik vind het laf. Iedereen heeft last van dat tuig (dus iedereen staat op het vizier van die bende), en als er dan eindelijk iemand eens wat doet, laat de rest hem mooi stikken.
De man zit nog steeds vast en de vrouw uit het artikel 'fluistert dat ze daad niet goedpraat maar wel begrijpt'.
Nee, die mensen moeten ook een hechte groep vormen en naar dat buro gaan en zeggen dat ze medeverantwoordelijk zijn.
Mijn vraag wie de politie gebeld heeft en hoe de politie zo snel degene heeft weten te arresteren, blijft open.
Je kan er last van hebben of geterroriseerd door worden, dan is de keuze snel gemaakt. Die mensen steken hun kop niet uit omdat niemand het voor hen opneemt, als zij in de problemen komen helpt de politie toch niet, dus dienen ze het maar te slikken totdat zij knappen.

Ik weet niet wie de politie gebeld heeft, zullen misschien nog wel updates komen de komende dagen met interviews uit de buurt misschien.
pi_173207956
ik zou meermaals met politie bellen op momenten dat het gebeurt. Gebeurt er niets, dan zal ik uiteindelijk naar de politie gaan, het dossier op tafel gooien, aangifte doen en vragen wanneer ze er iets aan gaan doen. Zeggen ze: doen we niet, zou ik ze wijzen op hun plicht. Dan nog niet dan wijs ik ze op het feit dat ze een geweldsmonopolie hebben en dat ik daarom zelf niet mag. Weigeren ze alsnog, vermeld ik dat daarmee hun geweldsmonopolie vervalt en eventuele gevolgen daarvan voor rekening van de politie zijn vanwege plichtsverzuim.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_173208061
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Met je eens, alleen let op om dat te vermelden, staan ze dadelijk weer in rij massaal aangifte te doen omdat je het beestje bij de naam noemt. ;)
Daarom moet je altijd met cijfers en statistieken komen. Daarmee snoer je elke SJW de mond.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 13:35:55 ]
  Beste debater 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 13:37:31 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173208100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Met je eens, alleen let op om dat te vermelden, staan ze dadelijk weer in rij massaal aangifte te doen omdat je het beestje bij de naam noemt. ;)

Natuurlijk is dat racisme. Echt, types als jij vinden het zo ontzettend vervelend voor racist te worden uitgemaakt, maar je geeft hier gewoon aan dat wat jou betreft individu en gedrag geen enkele rol speelt, en lieden puur op basis van de vaststaande eigenschap etniciteit hun burgerrechten ontnomen mogen worden...

Hoe noem jij dat? 'Realisme'?

Houd toch op..

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 17-08-2017 14:38:15 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:43:15 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173208237
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat racisme. Echt, types als jij vinden het zo ontzettend vervelend voor racist te worden uitgemaakt, maar je geeft hier gewoon aan dat wat jou betreft individu en gedrag geen enkele rol speelt, en lieden puur op basis van de vaststaande eigenschap etniciteit hun burgerrechten ontnomen mogen worden...

Hoe noem jij dat? 'Realisme'?

Houd toch op..
We moeten er voor waken dit soort groepen vrij spel te geven uit angst om zelf voor racist uitgemaakt te worden. Net zoals in Rotterham (UK) gebeurde.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 13:44:49 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173208264
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

We moeten er voor waken dit soort groepen vrij spel te geven uit angst om zelf voor racist uitgemaakt te worden. Net zoals in Rotterham (UK) gebeurde.
Dat hele BLM/Antifa geneuzel is mij eveneens een doorn in het oog daar zij precies dezelfde racistische zienswijze hanteren... Groepjes waar je niets aan hebt.

Wat dat verder te maken heeft met Jarvis' hersenscheet om een heel volk puur op basis van etniciteit te willen deporteren is mij een raadsel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173208311
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

Natuurlijk is dat racisme.
Bij "Minder, minder, minder, minder" worden de aangiftes voorbedrukt uitgedeeld even een kruisje zetten en klaar.

Bij jarenlange intimidatie, bedreigingen, vandalisme, terreur etc. kan er plotseling "niks gedaan worden"...
  Beste debater 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 13:47:30 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173208326
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij "Minder, minder, minder, minder" worden de aangiftes voorbedrukt uitgedeeld even een kruisje zetten en klaar.

Bij jarenlange intimidatie, bedreigingen, vandalisme, terreur etc. kan er plotseling "niks gedaan worden"...
Opnieuw: Wat heeft dat te maken met Jarvis' opmerking?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:48:00 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173208339
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij "Minder, minder, minder, minder" worden de aangiftes voorbedrukt uitgedeeld even een kruisje zetten en klaar.

Bij jarenlange intimidatie, bedreigingen, vandalisme, terreur etc. kan er plotseling "niks gedaan worden"...
Ik denk niet dat wanneer bijvoorbeeld een Sylvana roept om minder Nederlanders er daar zomaar aangifte van gedaan kan worden. De richting van wie/wat aandoet is allesbepalend geworden in ons strafrecht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 13:48:53 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173208358
Sylvana, zelfde laken een pak...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173208385
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:57 schreef FoolWithMokey het volgende:
ik wil het verhaal ook van de andere kant horen voor ik ga oordelen.
De andere kant zal zeggen dat ze niet verkeerd doen en dat ze op straat hangen omdat ze geen buurthuis krijgen.
pi_173208479
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wanneer bijvoorbeeld een Sylvana roept om minder Nederlanders er daar zomaar aangifte van gedaan kan worden. De richting van wie/wat aandoet is allesbepalend geworden in ons strafrecht.
Dit dus. Het meten met twee maten heeft belachelijke vormen aangenomen.
  Beste debater 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 13:54:48 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173208489
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus. Het meten met twee maten heeft belachelijke vormen aangenomen.
DAT ben ik helemaal met je eens...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173208502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat racisme. Echt, types als jij vinden het zo ontzettend vervelend voor racist te worden uitgemaakt, maar je geeft hier gewoon aan dat wat jou betreft individu en gedrag geen enkele rol speelt, en lieden puur op basis van de vaststaande eigenschap etniciteit hun burgerrechten ontnomen mogen worden...

Hoe noem jij dat? 'Realisme'?

Houd toch op..
Waarom is dat racisme, leg eens uit?

Is het dan ook racisme dat er een verbod is op motorbendes omdat ze zoveel overlast veroorzaken? Het is geen racisme dat je de constatering doet dat een groot gedeelte van de Marokkaanse gemeenschap criminelen zijn. De top 1000 in Amsterdam bestaat uit bijna alleen maar Marokkanen. Ze zijn in alle criminaliteitscijfers oververtegenwoordigd.

Om de discussie te remmen roepen mensen zoals jou "racisme" omdat jullie de cijfers niet onder ogen willen zien. Hoe werkt dat individueel aanpakken? Het werkt toch voor geen meter? Kijk die man van de OP dan, zit nu vast omdat dat tuig niet individueel is aangepakt en ook niet als groep.

Er is geen reden om zo'n tuig te blijven beschermen, het overgrote merendeel zal nooit een toekomst hebben in Nederland, ze zullen de samenleving blijven frustreren dankzij hun criminele activiteiten. Zullen naarmate ze ouder worden steeds vaker de gevangenis invliegen, en weer eruit komen om de volgende buurt te terroriseren. Denk je dat dit jongeren zijn die later ergens een fatsoenlijke baan hebben, en hun gezinnetje onderhouden? Nee, ze proeven al jaren van het zwakke Nederland en de zwakke rechtstaat, dit is een snoepwinkel voor ze. Dat tuig zal de samenleving alleen maar geld kosten, en aangezien dat ook een gedeelte van mijn geld is heb ik net zoveel recht op een mening als een ander. En ik ben van mening dat we alle criminele Marokkanen de grens over moeten trappen.

Bij het geven van steeds weer een nieuwe kans aan dat tuig geef je ze steeds weer een kans om nieuwe slachtoffers te maken, dat moet afgelopen zijn.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:56:17 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173208530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:53 schreef Mani89 het volgende:
Gewoon doodschieten.
wie?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:59:08 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173208586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

DAT ben ik helemaal met je eens...
Hier een interessant stuk uit de VK over dat Links vervreemd van zichzelf door al die 'identity politics'. Blanken die bij een voorheen progressieve beweging zaten worden weggejaagd ofwel gedwongen zichzelf enorm te vernederen en alle schuld op zich te nemen. Van brede bewegingen met allerlei sociale doelstellingen is niks over, er is dan nog maar één issue (bijv BLM is zo'n beweging)
https://www.volkskrant.nl(...)tspolitiek~a4511540/
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 13:59:58 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173208605
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waarom is dat racisme, leg eens uit?

Is het dan ook racisme dat er een verbod is op motorbendes omdat ze zoveel overlast veroorzaken? Het is geen racisme dat je de constatering doet dat een groot gedeelte van de Marokkaanse gemeenschap criminelen zijn. De top 1000 in Amsterdam bestaat uit bijna alleen maar Marokkanen. Ze zijn in alle criminaliteitscijfers oververtegenwoordigd.

Om de discussie te remmen roepen mensen zoals jou "racisme" omdat jullie de cijfers niet onder ogen willen zien. Hoe werkt dat individueel aanpakken? Het werkt toch voor geen meter? Kijk die man van de OP dan, zit nu vast omdat dat tuig niet individueel is aangepakt en ook niet als groep.

Er is geen reden om zo'n tuig te blijven beschermen, het overgrote merendeel zal nooit een toekomst hebben in Nederland, ze zullen de samenleving blijven frustreren dankzij hun criminele activiteiten. Zullen naarmate ze ouder worden steeds vaker de gevangenis invliegen, en weer eruit komen om de volgende buurt te terroriseren. Denk je dat dit jongeren zijn die later ergens een fatsoenlijke baan hebben, en hun gezinnetje onderhouden? Nee, ze proeven al jaren van het zwakke Nederland en de zwakke rechtstaat, dit is een snoepwinkel voor ze. Dat tuig zal de samenleving alleen maar geld kosten, en aangezien dat ook een gedeelte van mijn geld is heb ik net zoveel recht op een mening als een ander. En ik ben van mening dat we alle criminele Marokkanen de grens over moeten trappen.
1. Lid zijn van een motorbende is geen onveranderlijke individuele eigenschap.
2. Je wil niet meer per individu maar per groep gaan oordelen? Veel succes met de grondwet. En niet janken wanneer ze voor jou komen wanneer 'ze' vinden dat 'jouw groep' niet deugt.
3. Criminele Marokkanen.. dat is al iets anders dan ALLE Marokkanen. Je noemt het nu ook aal 'groot deel'. Daar net was het nog 'alle'.

Vraag me af waarom je zo'n stampij maakt: JIJ oppert om niet langer de westerse waarden en normen, de op de verlichte filosofie gegronde maatstaf dat ieder individu een autonoom wezen is met rechten en plichten, en ook enkel voor zijn eigen gedrag verantwoordelijk is, te handhaven maar om groepen op basis van onveranderlijke kenmerken rechten te ontnemen.

Kap eens met dat snowflake gehuil.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173208673
Je moet eerst de politie bellen. Die zegt dan dat ze niks kunnen doen. Dan een paar minuten later nog een keer bellen: "ja ik heb net gebeld wegens overlast van hangjongeren, ik wilde alleen even doorgeven dat jullie niet meer nodig zijn want ik heb er een paar doodgestoken met mijn keukenmes, en de rest is gevlucht. Danku!"

Moet je eens opletten hoe snel de politie voor de deur staat.
pi_173208678
Krijg je er van als de overheid zijn taak niet doet. Mensen worden wanhopig, verliezen het vertrouwen in de rechtstaat en nemen de wet in eigen handen.

Maar dan zijn zij de klos. Bizar en laakbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Beste debater 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 14:02:27 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173208679
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hier een interessant stuk uit de VK over dat Links vervreemd van zichzelf door al die 'identity politics'. Blanken die bij een voorheen progressieve beweging zaten worden weggejaagd ofwel gedwongen zichzelf enorm te vernederen en alle schuld op zich te nemen. Van brede bewegingen met allerlei sociale doelstellingen is niks over, er is dan nog maar één issue (bijv BLM is zo'n beweging)
https://www.volkskrant.nl(...)tspolitiek~a4511540/
Links hier. En Trump is met geen mogelijkheid een racist te noemen. Al die special interest groepjes, van BLM tot Antifa en alles wat zich 'progressief' noemt daar tussen in, moet eens kappen met dit gezeur en zich richten op de echte issues.

Wil je écht een tegengeluid geven, als links persoon, bekritiseer dan de nieuwe plannen voor de gezondheidszorg van de Trump-regering, een zorgsysteem dat uit alle rekeningen voor meer inkomensongelijkheid en een explosieve stijging van onverzekerden zal zorgen.

Links dient zich op dat soort zaken te storten: inhoudelijk, vanuit een onderbouwd idealisme, i.p.v. alles te grabbel te gooien door iedereen die je niet bevalt weg te zetten als racist. Het is precies om die reden dat Trump won en als links zich niet snel herstelt en zich weer gaat focussen op zaken die er echt toe doen, wordt de aversie er tegen alleen nog maar groter. En dat is schadelijk, want het echte linkse geluid is zeker voor Jan Modaal, of hij nou blank of zwart is (en dat hele gendergezwam laat ik er helemaal buiten), aantrekkelijker op sociaal, economisch en politiek gebied.

Zolang links zich laat kapen door chronisch verontwaardigde kwetsprofessionals, en de echte onderwerpen (economie!) negeert, zal het steeds meer een randgroep worden die door niemand meer serieus genomen wordt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:03:18 #47
3542 Gia
User under construction
pi_173208701
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:28 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Aan de criminalteitscijfers en statistieken te zien zou Nederland een mooier, leuker, leefbaarder en veiliger land zijn zonder Marokkanen:

[ afbeelding ]
En dat mag je in Nederland niet zeggen. Zelfs 'minder' Marokkanen mag je al niet zeggen. 'Zonder' gaat dan zelfs nog een stap verder.

Ik weet niet wat er aan gedaan moet worden. Mij lijkt het probleem vooral te zitten in het feit dat ze zich niet identificeren met westerlingen. Vooral de verschillen in cultuur en opvoeding zijn erg groot. En tja, dat leidt tot conflicten, waarbij beide partijen de schuld bij de andere partij legt.

Marokkanen en moslims in het algemeen hebben erg strenge leefregels en zij verwachten dat de westerse wereld hen hierin tegemoet komt, 'want vrijheid van godsdienst'. De westerse wereld heeft weer een hele losse manier van leven, alcohol, schaars gekleed in de zomer, zoenen in het openbaar, homohuwelijk en noem maar op, waarbij zij vinden dat moslims dat maar hebben te accepteren.

Ik ben van mening dat de Nederlandse wetten te breed uitgelegd kunnen worden.
Bijvoorbeeld: Vrijheid van Godsdienst, houdt volgens moslims in dat werkgevers en instanties/ziekenhuizen/scholen rekening houden met hun geloofsvoorschriften.
Voorbeeldje: Moslima met een spoedbevalling waarbij de man eist dat er een vrouwelijke gynaecoloog ingebeld wordt. Met alle nare gevolgen van dien, als dit niet mogelijk is.
Of dat gedoe met die schoolfoto's.
En dat zijn dan nog maar kleine dingen, waarop reacties van westerlingen komen, waarna de (vooral) Marokkaanse moslims weer net wat verder gaan en uiteindelijk de straat opeisen, met dit soort gevolgen.

Ik ben voorstander van een volledig seculiere staat, met wetten en regels die voor iedereen gelden.
Laat we vooral alle geloofsgerelateerde feestdagen eens afschaffen en deze bij de snipperdagen voegen, dan kunnen moslims minder werken met de ramadan en vrij zijn met suikerfeest/offerfeest, de christenen met kerst en pasen, als ze willen, enz..

Ook al het bijzonder onderwijs afschaffen. Ook Jenaplan, iederwijs en montesori. Eén vorm van onderwijs voor alle kinderen die dit aan kunnen en speciaal - of buitengewoon onderwijs voor kinderen die dat nodig hebben.
Binnen dit openbaar onderwijs kunnen geloofszaken wel aan de orde komen met bijvoorbeeld spreekbeurten of bij de vakken leefstijl en maatschappijleer.
De school kan rekening houden met alle belangrijke feesten door alleen op die dagen vakantie te geven aan alle kinderen. Dat moet te doen zijn als je met dagen gaat schuiven. Dit gaat dan mogelijk ten koste van de herfstvakantie en de meivakantie, maar dan kom je iedereen tegemoet.
Daarbij krijgen kinderen dan ook meer besef van de feesten van andere kinderen.

Dus, wederzijds begrip opbrengen zou al een hoop schelen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:09:43 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173208829
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Links hier. En Trump is met geen mogelijkheid een racist te noemen. Al die special interest groepjes, van BLM tot Antifa en alles wat zich 'progressief' noemt daar tussen in, moet eens kappen met dit gezeur en zich richten op de echte issues.

Wil je écht een tegengeluid geven, als links persoon, bekritiseer dan de nieuwe plannen voor de gezondheidszorg van de Trump-regering, een zorgsysteem dat uit alle rekeningen voor meer inkomensongelijkheid en een explosieve stijging van onverzekerden zal zorgen.

Links dient zich op dat soort zaken te storten: inhoudelijk, vanuit een onderbouwd idealisme, i.p.v. alles te grabbel te gooien door iedereen die je niet bevalt weg te zetten als racist. Het is precies om die reden dat Trump won en als links zich niet snel herstelt en zich weer gaat focussen op zaken die er echt toe doen, wordt de aversie er tegen alleen nog maar groter. En dat is schadelijk, want het echte linkse geluid is zeker voor Jan Modaal, of hij nou blank of zwart is (en dat hele gendergezwam laat ik er helemaal buiten), aantrekkelijker op sociaal, economisch en politiek gebied.

Zolang links zich laat kapen door chronisch verontwaardigde kwetsprofessionals, en de echte onderwerpen (economie!) negeert, zal het steeds meer een randgroep worden die door niemand meer serieus genomen wordt.
Eens. En veel human kapital dat nog 'aan boord' is zal het ook voor gezien houden. Als ze tenminste eigenwaarde hebben. Hetzelfde gebeurt in de VS trouwens aan rechterzijde met Trump, waar de normalen ook weglopen uit zijn regering/industrieboards etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173208953
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:03 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat mag je in Nederland niet zeggen. Zelfs 'minder' Marokkanen mag je al niet zeggen.

Ik hoor en lees dit soort teksten elke dag.

Vind het altijd zo zielig als mensen zeggen dat ze iets niet mogen zeggen.
Om het vervolgens tot in den treure te blijven herhalen.
Je leeft in een realiteit die je zelf teniet doet.
wooblabalurg
pi_173208958
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

1. Lid zijn van een motorbende is geen onveranderlijke individuele eigenschap.
2. Je wil niet meer per individu maar per groep gaan oordelen? Veel succes met de grondwet. En niet janken wanneer ze voor jou komen wanneer 'ze' vinden dat 'jouw groep' niet deugt.
3. Criminele Marokkanen.. dat is al iets anders dan ALLE Marokkanen. Je noemt het nu ook aal 'groot deel'. Daar net was het nog 'alle'.

Vraag me af waarom je zo'n stampij maakt: JIJ oppert om niet langer de westerse waarden en normen, de op de verlichte filosofie gegronde maatstaf dat ieder individu een autonoom wezen is met rechten en plichten, en ook enkel voor zijn eigen gedrag verantwoordelijk is, te handhaven maar om groepen op basis van onveranderlijke kenmerken rechten te ontnemen.

Kap eens met dat snowflake gehuil.
Prachtige laatste alinea, waarom lees ik zoiets niet in dat topic over die rellen in Amerika, daar is het geen probleem om rechten af te nemen van groepen in de samenleving omdat ze immers extreem-rechts zijn? Beweren mensen zelfs dat er geen ruimte is voor nuance zodra het om dat volk gaat?

Als het merendeel van een bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is in de criminaliteitscijfers dan kunnen wij niet meer spreken over een incident of individu, dan moeten wij eens gaan denken aan een onderliggende probleem welke niet benoemd of onderzocht mag worden want anders vinden personen zoals EttovanBelgie het weer racistisch.

Voor het handhaven van de rechten, plichten, normen en waarden vertrouw ik op de regering en de handhaving, en laten die het nu net massaal afweten als het gaat om o.a. Marokkaanse jongeren. Alles wat de laatste jaren verzonnen is om dit probleem in te dammen werkt voor geen meter, al 30 jaar hebben wij in Nederland een Marokkanen probleem, en ik ben het thee drinken en andere softe oplossingen zat. Ik wordt ook een dagje ouder, en er gaat een tijd komen dat ik mij fysiek niet meer kan verdedigen en ook op het fysieke niveau van een 60 jarige kom, en gezien dat bepaalde bevolkingsgroepen zich voortplanten als konijnen zullen de problemen alleen maar toenemen.

Ik wil niet meer geconfronteerd worden met zo'n tuig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 17-08-2017 14:41:51 ]
pi_173209042
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik wordt ook een dagje ouder, en er gaat een tijd komen dat ik mij fysiek niet meer kan verdedigen en ook op het fysieke niveau van een 60 jarige kom
Dit besef is goud waard. Deel het onder je mensen.
wooblabalurg
pi_173209136
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:01 schreef speknek het volgende:
In plaats van het Nederlandse volkslied zingen zou er wel wat meer wetgeving tegen hanggroepcrimineeltjes ingesteld mogen worden.

Overigens zijn er al mogelijkheden om samenscholingsverboden op te leggen e.d., dus misschien is het ook wel gewoon een extreem lakse politie waar er eens een keer de bezem doorheen mag.
Vooral dat laatste maar ook dat ligt aan de politiek.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Beste debater 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 14:23:47 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173209165
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Prachtige laatste alinea, waarom lees ik zoiets niet in dat topic over die rellen in Amerika, daar is het geen probleem om rechten af te nemen van groepen in de samenleving omdat ze immers extreem-rechts zijn? Beweren mensen zelfs dat er geen ruimte is voor nuance zodra het om dat volk gaat?

Als het merendeel van een bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is in de criminaliteitscijfers dan kunnen wij niet meer spreken over een incident of individu, dan moeten wij eens gaan denken aan een onderliggende probleem welke niet benoemd of onderzocht mag worden want anders vinden personen zoals EttovanBelgie het weer racistisch.

Voor het handhaven van de rechten, plichten, normen en waarden vertrouw ik op de regering en de handhaving, en laten die het nu net massaal afweten als het gaat om o.a. Marokkaanse jongeren. Alles wat de laatste jaren verzonnen is om dit probleem in te dammen werkt voor geen meter, al 30 jaar hebben wij in Nederland een Marokkanen probleem, en ik ben het thee drinken en andere softe oplossingen zat. Ik wordt ook een dagje ouder, en er gaat een tijd komen dat ik mij fysiek niet meer kan verdedigen en ook op het fysieke niveau van een 60 jarige kom, en gezien dat bepaalde bevolkingsgroepen zich voortplanten als konijnen zullen de problemen alleen maar toenemen.

Ik wil niet meer geconfronteerd worden met zo'n tuig.
Ik noem JOU racist, niet iemand die criminelen aanspreekt op hun gedrag, van welke huize ze ook komen.

"Zwaardere oplossingen"... tuurlijk, we flikkeren gewoon iedereen die tot groepje X hoort het land uit want Jarvis heeft cijfertjes.

Tip: wil je geen racist genoemd worden, gedraag je dan ook niet als een racist. Of wees gewoon een vent en zeg dat je inderdaad een bepaalde groep weg wil hebben, ongeacht individuele kenmerken.

Je gedraagt je als een SJW snowflake met je emo geschreeuw.

Het ergste is nog: je léést niet eens. Het enige wat je ziet is iemand die oppert dat het wellicht geen goed idee is om mensen op basis van vaststaande eigenschappen rechten te ontnemen. Als DAT al 'policor gutmensch SJW' is, is heel onze cultuur en constitutie dat.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 17-08-2017 14:42:05 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173209652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat een berg gejank.

Een standaard dooddoener de laatste tijd als sommigen weer iets niet aanstaat blijkbaar. Zeiken over janken is ook janken.

quote:
Ik noem JOU racist, niet iemand die criminelen aanspreekt op hun gedrag, van welke huize ze ook komen.
Een racist? Ik wil Marokkanen aangepakt hebben niet omdat ik jaloers ben op hun zwarte krulletjes, niet omdat ik ook graag een licht getint huidje wil. Ik wil Marokkanen aangepakt hebben op basis van de criminele statistieken. Dat is het aanpakken van een probleem gebaseerd op een feit, en niet op een onderbuik! Natuurlijk gaat dat er in jouw hoofd niet in, kritiek op Marokkanen, op de islam etc. kan alleen maar voortkomen uit racisme, en niet het feit dat beiden verantwoordelijk zijn voor veel leed en ellende in de Europese samenleving. Als ik hier roep dat alle Vietnamezen eruit gegooid dienen te worden dan mag je spreken van racisme, want Vietnamezen komen niet voor in de criminaliteitscijfers, zijn niet massaal vertegenwoordigd in uitkeringen etc. dus er is geen reden om Vietnamezen aan te pakken op basis van cijfers. Feit is dat Marokkanen wel oververtegenwoordigd zijn in alle negatieve cijfers, en daar kun je dan een mening over vormen, jij hebt een andere mening dan die van mij, maar mijn mening baseer ik op de negatieve kanten van de Marokkaanse gemeenschap, dus niet op onderbuik of afkomst, en is daarom geen racisme, al roep jij nog honderden keren van wel. Als een groep zo zwaar negatief vertegenwoordigd is dan is het normaal dat je niet meer naar het individu kijkt maar kijkt wat er mis is met de gehele groep.

quote:
"Zwaardere oplossingen"... tuurlijk, we flikkeren gewoon iedereen die tot groepje X hoort het land uit want Jarvis heeft cijfertjes.
We kunnen ook jouw oplossing hanteren, we geven ze een taakstrafje, en dan nog één, en dan nog één, en dan zetten we ze eens 3 maanden vast, en dan krijgen ze weer 2 jaar voorwaardelijk. En ondertussen stijgt hun aanzien en lachen ze zich kapot, ondertussen wordt er slachtoffer na slachtoffer gemaakt, sommige alleen emotionele schade, anderen weer fysieke schade. Maar niet getreurd, de jongens zullen kans 8 en 9 ook nog wel krijgen, EttovanBelgie maakt zich niet zo snel druk zolang er niemand kan wijzen naar racisme, en het boeit het ook niet dat het klauwen met geld kost, kans nummer 11 en 12 komen ook nog wel.

quote:
Tip: wil je geen racist genoemd worden, gedraag je dan ook niet als een racist. Of wees gewoon een vent en zeg dat je inderdaad een bepaalde groep weg wil hebben, ongeacht individuele kenmerken.
Noem mij maar racist, ik slaap er geen nacht minder om. Als Marokkanen vanaf vandaag een voorbeeldfunctie hebben in de maatschappij, niet oververtegenwoordigd zijn in alle negatieve cijfers, iets bijdragen aan de samenleving zoals al die andere tientallen groepen in de samenleving zal ik geen slecht woord meer roepen om Marokkanen. Niet dat ik dan opeens niet meer "racistisch" ben, zoals jij dit graag noemt, maar dan zie ik geen reden maar om "racistisch" te zijn.

quote:
Je gedraagt je als een SJW snowflake met je emo geschreeuw.
SJW snowflake en emo geschreeuw, zucht. :') je moet ze erin houden als je met mij discussieert he.

quote:
Het ergste is nog: je léést niet eens. Het enige wat je ziet is iemand die oppert dat het wellicht geen goed idee is om mensen op basis van vaststaande eigenschappen rechten te ontnemen. Als DAT al 'policor gutmensch SJW' is, is heel onze cultuur en constitutie dat.
Ik voer al jaren discussies hier (eerst onder ander account), al jaren zie ik een samenleving waarbij daders er altijd beter vanaf komen dan slachtoffers. We hebben recent nog gezien hoe het terroriseren van een complete buurt ervoor kan zorgen dat je een baantje bij de AD overhoud om te vloggen. Ik kots daarop, elke dag dat ik zoiets zie walg ik steeds meer van Nederland. Slachtoffers worden in het gezicht gekotst door de politiek, justitie en mensen die het alleen maar kunnen opnemen voor dat criminele tuig. Het is genoeg, ik begrijp alle frustratie vanuit de OP, ik begrijp wat die mensen doormaken omdat ik het zelf heb meegemaakt en zo vaak heb gezien. Je wordt niet meer beschermt in Nederland, je kan beter crimineel zijn dan hard werkende burger die een toekomst probeert op te bouwen voor zichzelf en zijn gezin. Je wordt continue in de steek gelaten en mag krom liggen om je rekeningen te betalen, waar anderen ook weer de kantjes in aflopen. Als er dan mensen komen die naar mijn inziens het weer meer opnemen voor daders dan voor slachtoffers kan ik nog wel eens fel uit de bocht komen.
pi_173209667
Deze jongeren moeten hard aangepakt in de zin dat ze de confrontatie met zichzelf aanmoeten. Een paar uitsmijters regelen en even met de jongens het gesprek aan. Wat zou je er van vinden als ze jouw moeder voor hoer uitmaakten oid. En het zou niet misstaan om de groep los te weken en de individuen los van elkaar te houden en een functie met verantwoordelijkheid te geven in de toekomst. Dan leren ze de andere kant kennen en hoe fout ze waren en bindt het wel in. De meeste groepen hangjeugd hebben weleens wat verkeerd gedaan en later komt de reflectie.

Het probleem bij dit soort onderwerpen online is dat men het nooit to the point (bij het onderwerp) houdt maar altijd over t hele land wil uitspreiden alsof de Nederlander op een soort ground zero woont, maar de meeste tijd gebeurd er gewoon helemaal geen reet in het leven van de gemiddelde Nederlander. Dit soort angst kun je in principe over alle eeuwen en in ieder land toepassen, maar dan maak je het virtueel groter en dat raakt de praktijk niet. De praktijk leert dat er hier een buurt is waar men overlast heeft omdat ze daar graag campen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Beathoven op 17-08-2017 15:03:41 ]
  Beste debater 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 15:03:23 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173209906
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een standaard dooddoener de laatste tijd als sommigen weer iets niet aanstaat blijkbaar. Zeiken over janken is ook janken.

[..]

Een racist? Ik wil Marokkanen aangepakt hebben niet omdat ik jaloers ben op hun zwarte krulletjes, niet omdat ik ook graag een licht getint huidje wil. Ik wil Marokkanen aangepakt hebben op basis van de criminele statistieken. Dat is het aanpakken van een probleem gebaseerd op een feit, en niet op een onderbuik! Natuurlijk gaat dat er in jouw hoofd niet in, kritiek op Marokkanen, op de islam etc. kan alleen maar voortkomen uit racisme, en niet het feit dat beiden verantwoordelijk zijn voor veel leed en ellende in de Europese samenleving. Als ik hier roep dat alle Vietnamezen eruit gegooid dienen te worden dan mag je spreken van racisme, want Vietnamezen komen niet voor in de criminaliteitscijfers, zijn niet massaal vertegenwoordigd in uitkeringen etc. dus er is geen reden om Vietnamezen aan te pakken op basis van cijfers. Feit is dat Marokkanen wel oververtegenwoordigd zijn in alle negatieve cijfers, en daar kun je dan een mening over vormen, jij hebt een andere mening dan die van mij, maar mijn mening baseer ik op de negatieve kanten van de Marokkaanse gemeenschap, dus niet op onderbuik of afkomst, en is daarom geen racisme, al roep jij nog honderden keren van wel. Als een groep zo zwaar negatief vertegenwoordigd is dan is het normaal dat je niet meer naar het individu kijkt maar kijkt wat er mis is met de gehele groep.

[..]

We kunnen ook jouw oplossing hanteren, we geven ze een taakstrafje, en dan nog één, en dan nog één, en dan zetten we ze eens 3 maanden vast, en dan krijgen ze weer 2 jaar voorwaardelijk. En ondertussen stijgt hun aanzien en lachen ze zich kapot, ondertussen wordt er slachtoffer na slachtoffer gemaakt, sommige alleen emotionele schade, anderen weer fysieke schade. Maar niet getreurd, de jongens zullen kans 8 en 9 ook nog wel krijgen, EttovanBelgie maakt zich niet zo snel druk zolang er niemand kan wijzen naar racisme, en het boeit het ook niet dat het klauwen met geld kost, kans nummer 11 en 12 komen ook nog wel.

[..]

Noem mij maar racist, ik slaap er geen nacht minder om. Als Marokkanen vanaf vandaag een voorbeeldfunctie hebben in de maatschappij, niet oververtegenwoordigd zijn in alle negatieve cijfers, iets bijdragen aan de samenleving zoals al die andere tientallen groepen in de samenleving zal ik geen slecht woord meer roepen om Marokkanen. Niet dat ik dan opeens niet meer "racistisch" ben, zoals jij dit graag noemt, maar dan zie ik geen reden maar om "racistisch" te zijn.

[..]

SJW snowflake en emo geschreeuw, zucht. :') je moet ze erin houden als je met mij discussieert he.

[..]

Ik voer al jaren discussies hier (eerst onder ander account), al jaren zie ik een samenleving waarbij daders er altijd beter vanaf komen dan slachtoffers. We hebben recent nog gezien hoe het terroriseren van een complete buurt ervoor kan zorgen dat je een baantje bij de AD overhoud om te vloggen. Ik kots daarop, elke dag dat ik zoiets zie walg ik steeds meer van Nederland. Slachtoffers worden in het gezicht gekotst door de politiek, justitie en mensen die het alleen maar kunnen opnemen voor dat criminele tuig. Het is genoeg, ik begrijp alle frustratie vanuit de OP, ik begrijp wat die mensen doormaken omdat ik het zelf heb meegemaakt en zo vaak heb gezien. Je wordt niet meer beschermt in Nederland, je kan beter crimineel zijn dan hard werkende burger die een toekomst probeert op te bouwen voor zichzelf en zijn gezin. Je wordt continue in de steek gelaten en mag krom liggen om je rekeningen te betalen, waar anderen ook weer de kantjes in aflopen. Als er dan mensen komen die naar mijn inziens het weer meer opnemen voor daders dan voor slachtoffers kan ik nog wel eens fel uit de bocht komen.
Je begrijpt het echt niet hè?

Er is niets mis met kritiek op bepaalde problemen, of het willen aanpakken van overlastgevende en criminele personen. JOUW aanpak is om een hele bevolkingsgroep buiten te flikkeren, of de leden ervan nu wel of niet individueel verantwoordelijk zijn voor dat soort zaken.

Ongelooflijk hoe vilein je wordt wanneer er heel simpel wordt gezegd dat het niet handig - en ongrondwettelijk - is om mensen te beschuldigen van zaken die ze niet verricht hebben, maar, omdat ze een onveranderlijke eigenschap delen met leden uit die groep die dat wel hebben, ze er maar even casual bij betrokken worden.

JIJ oppert een 'zwaardere maatregel' waarbij het wel of niet ontnemen van burgerrechten of opleggen van sancties niet langer berust op het gegeven of een individu verantwoordelijk is, maar afkomst.

Criminele Marokkanen het land uit zetten? Dat is één. ALLE Marokkanen uitzetten omdat ze Marokkaan zijn? Dat is puur racisme. Deal with that.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173210033
Als men buitenproportioneel en niet volgens de wet gaat handelen krijg je situaties als in de VS waarbij agenten even hun frustratie van de dag gaan lopen inslaan op een individu. Door er niet met de botte bijl in te hakken kun je je tot het onderwerp beperken en veel makkelijker iets oplossen.
pi_173210172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
In alle wijken in Nederland (en Europa) waar groepen Marokkaanse jongeren wonen en samen rondhangen zijn dit soort problemen, werkelijk overal. Maar het vermelden is racistisch, dit zijn geen incidenten meer, dit is gewoon een ziekelijk probleem welke eens opgelost dient te worden. Maar we blijven maar thee drinken, en we blijven het maar bedekken met de mantel der liefde, totdat er dadelijk eens doden vallen door iemand die het zat is en zijn eigen leven weggegooid omdat de politiek en politie hem/haar niet helpt. En dat volk lacht zich kapot, ze controleren de straten en buurten, en dan komt er soms eens zo'n pipo in het nieuws die daarna ook nog zijn eigen vlog bij het AD krijgt, ze worden gewoon beloond.
pi_173210236
Ik snap niets meer van de werkwijze van de politie. Wat een softies zijn het geworden in vergelijking met vroeger.

Toen ik even in mijn 'hangjongere-periode' zat en pleintjes bevuilde met rookwaar en blikjes en met de scootergasten uit de wijk herrie maakte, hoefde maar 1 bewoner de politie te bellen en dan konden we snel gaan rennen, want we werden gewoon aangehouden of je ouders werden gebeld :D (en omdat dit niet bepaald ideaal was, was het dus ook snel over met dat buiten hangen).

Nu 20 jaar later met alle verruiming van wetten en mogelijkheden durft de politie niets te doen en denken die raddraaiers daardoor dat ze hun gang kunnen blijven gaan. Met als gevolg een escalatie waardoor het oorspronkelijke slachtoffer in de cel beland 8)7
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:23:27 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173210305
Kijkt hier nu werkelijk nog iemand van op?
pi_173210502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:52 schreef LXIV het volgende:
Bizar.
Jarenlang wordt een straat compleet geterroriseerd door een groepje jongeren en als mensen de politie vertellen dat ze gescholden/bedreigd/aangerand zijn is het antwoord: "Ja mevrouwtje, daar kunnen we helaas niks aan doen".
Maar als iemand dan uit pure wanhoop een molotovcocktail gooit (zonder zelfs maar echt raak te gooien) wordt hij gelijk in het cachot gegooid terwijl de hangjongeren hun praktijken ongestoord kunnen voortzetten.

Omgekeerde wereld!
De SJW's beren zich al af op deze 'gerechtigheid'.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173210505
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kijkt hier nu werkelijk nog iemand van op?
Nog zo'n dramaqueen
pi_173210546
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:05 schreef Hiddendoe het volgende:
Wie zou de politie gebeld hebben? En als die buurt al jarenlang geterroriseerd wordt, waarom hebben niet alle buurtbewoners zich verantwoordelijk gesteld? Zodat ze allemaal gearresteerd kunnen worden?
Dat hangtuig moet hard aangepakt worden, laat daar geen misverstand over bestaan, maar de 'slachtoffers' laten die ene man het lekker in zijn eentje opknappen. Die zit dus nog steeds vast, volgens de Telegraaf dan.
Waarom niet met zijn allen naar dat bureau zichzelf aangeven, dat ze er allemaal verantwoordelijk voor zijn.
Heb je de OP wel gelezen? Zelfs de gemeente weet er van en doet niks. Wat moeten die mensen dan? De politie zijn gewoon een stel lafbekken. Een oudere blanke man durven ze wel aan te pakken maar tegen een stel bontkraagjes dan schijten ze in hun broek. Pisnijdig word ik hier van!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173210566
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je begrijpt het echt niet hè?

Er is niets mis met kritiek op bepaalde problemen, of het willen aanpakken van overlastgevende en criminele personen. JOUW aanpak is om een hele bevolkingsgroep buiten te flikkeren, of de leden ervan nu wel of niet individueel verantwoordelijk zijn voor dat soort zaken.

Ongelooflijk hoe vilein je wordt wanneer er heel simpel wordt gezegd dat het niet handig - en ongrondwettelijk - is om mensen te beschuldigen van zaken die ze niet verricht hebben, maar, omdat ze een onveranderlijke eigenschap delen met leden uit die groep die dat wel hebben, ze er maar even casual bij betrokken worden.

JIJ oppert een 'zwaardere maatregel' waarbij het wel of niet ontnemen van burgerrechten of opleggen van sancties niet langer berust op het gegeven of een individu verantwoordelijk is, maar afkomst.

Criminele Marokkanen het land uit zetten? Dat is één. ALLE Marokkanen uitzetten omdat ze Marokkaan zijn? Dat is puur racisme. Deal with that.
De overgrote meerderheid van die bevolkingsgroep veroorzaakt problemen, dat is geen racisme maar een constatering. Nu kunnen wij de vraag stellen, waarom is het merendeel van Marokkaanse jongens betrokken bij de criminaliteit, en al 30 jaar krijgen wij tientallen linkse redenen te horen waar het wel of niet aan zou liggen. Als reactie daarop zijn er miljarden uitgetrokken om die problemen aan te pakken, met minimaal tot geen resultaat. Kan het niet zijn dat de problemen met Marokkanen misschien niets te maken hebben met niet krijgen van stageplekken? Dat het probleem veel dieper zit?

Ondertussen importeren we miljoenen gasten met een soortgelijke cultuur naar Europa, een cultuur welke meer draagvlakken heeft met de Marokkaanse dan met de Europese, en verrek, ook die groepen zijn massaal oververtegenwoordigd in alle criminele statistieken. Dus je gaat op zoek naar de gemene deler, of de rode draad zoals ik die al eerder genoemd hebt tussen al die groepen die oververtegenwoordigd zijn in de criminele cijfers.

- Ze hebben allemaal zwart haar, dat is een gemene deler, maar ik betwijfel dat dat de reden is dat ze allemaal betrokken zijn in de criminaliteit.
- Ze komen allemaal uit landen met een overwegende islamitische bevolking
- Ze spreken allemaal dezelfde straattaal
- Ze hebben een soortgelijke cultuur

Zo zijn er nog een hoop zaken te vinden welke al die groepen gemeen hebben, maar de meeste zullen onzin zijn, maar de etnische achtergrond, het geloof en opvoeding zijn zaken die wel degelijk een impact kunnen hebben op het latere gedrag van deze criminelen. Maar op alleen al het benoemen van deze zaken rust een taboe, tegengehouden door de racisme roepers zoals jou. Nee, de schuld moet gezocht worden bij onszelf, het ligt aan ons, wij zijn racisten, wij hebben niet genoeg stageplekken etc. Maar jij vraagt jezelf niet af hoe het kan dat andere bevolkingsgroepen (we zijn immers een land met bijna 200 verschillende nationaliteiten en afkomst) het wel zo goed doen in onze samenleving. Zijn wij Nederlanders dan soms selectief racistisch?

Hoe kan het dat Marokkanen uit Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Groningen, Zwolle elkaar allemaal niet kennen, maar zich exact op dezelfde manier kleden, praten en zich misdragen? Zou het misschien iets te maken hebben met hun cultuur, met hun afkomst? Het is not done om te roepen dat sommige culturen niet fatsoenlijk naast elkaar kunnen leven, dat is wederom racisme. Maar dit is wel de praktijk. En jij kan blijven schreeuwen hoe racistisch ik ben omdat ik iets benoem wat iedereen weet maar door politieke correctheid niet benoemd mag worden.

Nu stel, ik heb gelijk, de Marokkaanse cultuur kan niet bestaan naast de Europese cultuur, de culturen verschillen teveel, en de problemen die voortkomen doordat deze twee bevolkingsgroepen tussen elkaar leven zijn enorm. Wat zou jouw oplossing zijn? Stel om de vrede te bewaren zal één groep het continent moeten verlaten, verschuil je je dan ook nog achter de grondwet als het voor een vreedzame samenleving kan zorgen?

In de toekomst, mits andere andere culturen zich zo ontwikkelingen als de Europese en wij ons ook wat verder ontwikkelen, zou het misschien mogelijk moeten zijn. Maar nu streven een hoop mensen naar een Utopia welke niet realistisch is. Sommigen zijn al met hun gedachten bij een samenleving in de toekomst waarbij er geen verschil meer is, waar iedereen gelijk is en iedereen zich ook zo gedraagt en andere zo behandeld. Maar jullie willen niet inzien dat zoiets nog lang niet de realiteit is, een groot deel van de wereld is nog lang niet zo ver, waarbij één deel daarom als racisten wordt weggezet door een groep wat zelf niet in staat is een mening buiten die van hunzelf te respecteren, en een groep die er zelf ook nog niet klaar voor is maar met zijden handschoenen behandeld dienen te worden omdat ze anders teruggrijpen op geweld. En zoiets kun je ook niet forceren door alles maar bij elkaar te gooien, in de hoop dat het werkt, miljarden subsidies er tegen aan te gooien, en critici weg te zetten als racisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 17-08-2017 15:42:44 ]
pi_173210673
In 2008 had ik het zelfde probleem met plaatselijke hangjeugd in mijn oude inmiddels gesloopte woning.

De jeugd, foto is van oktober 2008.



Foto van mijn voormalige flat genomen in 2012.



Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_173210687
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:47 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..] al jaren zie ik een samenleving waarbij daders er altijd beter vanaf komen dan slachtoffers.
Even afgezien van je enorm kromme verdediging van je duidelijke racisme, wie is in dit artikel de dader en wie het slachtoffer?
  Beste debater 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 15:39:48 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173210691
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid van die bevolkingsgroep veroorzaakt problemen, dat is geen racisme maar een constatering. Nu kunnen wij de vraag stellen, waarom is het merendeel van Marokkaanse jongens betrokken bij de criminaliteit, en al 30 jaar krijgen wij tientallen linkse redenen te horen waar het wel of niet aan zou liggen. Als reactie daarop zijn er miljarden uitgetrokken om die problemen aan te pakken, met minimaal tot geen resultaat. Kan het niet zijn dat de problemen met Marokkanen misschien niets te maken hebben met niet krijgen van stageplekken? Dat het probleem veel dieper zit?

Ondertussen importeren we miljoenen gasten met een soortgelijke cultuur naar Europa, een cultuur welke meer draagvlakken heeft met de Marokkaanse dan met de Europese, en verrek, ook die groepen zijn massaal oververtegenwoordigd in alle criminele statistieken. Dus je gaat op zoek naar de gemene deler, of de rode draad zoals ik die al eerder genoemd hebt tussen al die groepen die oververtegenwoordigd zijn in de criminele cijfers.

- Ze hebben allemaal zwart haar, dat is een gemene deler, maar ik betwijfel dat dat de reden is dat ze allemaal betrokken zijn in de criminaliteit.
- Ze komen allemaal uit landen met een overwegende islamitische bevolking
- Ze spreken allemaal dezelfde straattaal
- Ze hebben een soortgelijke cultuur

Zo zijn er nog een hoop zaken te vinden welke al die groepen gemeen hebben, maar de meeste zullen onzin zijn, maar de etnische achtergrond, het geloof en opvoeding zijn zaken die wel degelijk een impact kunnen hebben op het latere gedrag van deze criminelen. Maar op alleen al het benoemen van deze zaken rust een taboe, tegengehouden door de racisme roepers zoals jou. Nee, de schuld moet gezocht worden bij onszelf, het ligt aan ons, wij zijn racisten, wij hebben niet genoeg stageplekken etc. Maar jij vraagt jezelf niet af hoe het kan dat andere bevolkingsgroepen (we zijn immers een land met bijna 200 verschillende nationaliteiten en afkomst) het wel zo goed doen in onze samenleving. Zijn wij Nederlanders dan soms selectief racistisch?

Hoe kan het dat Marokkanen uit Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Groningen, Zwolle elkaar allemaal niet kennen, maar zich exact op dezelfde manier kleden, praten en zich misdragen? Zou het misschien iets te maken hebben met hun cultuur, met hun afkomst? Het is not done om te roepen dat sommige culturen niet fatsoenlijk naast elkaar kunnen leven, dat is wederom racisme. Maar dit is wel de praktijk. En jij kan blijven schreeuwen hoe racistisch ik ben omdat ik iets benoem wat iedereen weet maar door politieke correctheid niet benoemd mag worden.

Nu stel, ik heb gelijk, de Marokkaanse cultuur kan niet bestaan naast de Europese cultuur, de culturen verschillen teveel, en de problemen die voortkomen doordat deze twee bevolkingsgroepen tussen elkaar leven zijn enorm. Wat zou jouw oplossing zijn? Stel om de vrede te bewaren zal één groep het continent moeten verlaten, verschuil je je dan ook nog achter de grondwet als het voor een vreedzame samenleving kan zorgen?

In de toekomst, mits andere andere culturen zich zo ontwikkelingen als de Europese en wij ons ook wat verder ontwikkelen, zou het misschien mogelijk moeten zijn. Maar nu streven een hoop mensen naar een Utopia welke niet realistisch is. Sommigen zijn al met hun gedachten bij een samenleving in de toekomst waarbij er geen verschil meer is, waar iedereen gelijk is en iedereen zich ook zo gedraagt en andere zo behandeld. Maar jullie willen niet inzien dat zoiets nog lang niet de realiteit is. En zoiets kun je ook niet forceren door alles maar bij elkaar te gooien, in de hoop dat het werkt, miljarden subsidies er tegen aan te gooien, en critici weg te zetten als racisten.
M.a.w. jij zou het wel toepasselijk vinden als we inderdaad mensen het land uit gaan zetten op basis van afkomst en niet individu en gedrag.

Kun je nog zoveel woorden voor gebruiken. Het is wat het is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173210697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:34 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Heb je de OP wel gelezen? Zelfs de gemeente weet er van en doet niks. Wat moeten die mensen dan? De politie zijn gewoon een stel lafbekken. Een oudere blanke man durven ze wel aan te pakken maar tegen een stel bontkraagjes dan schijten ze in hun broek. Pisnijdig word ik hier van!
Vaak is zo'n situatie in het echt niet zo astronomisch groot als dat erover geschreven wordt en is het in de meeste gevallen net op tafel gegooid door de bewoners of is de gemeente al bezig om iets op te zetten. De gemeente zal ze wel niet gaan lynchen, dat mag duidelijk zijn.
pi_173210784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:39 schreef -Hakuna- het volgende:
In 2008 had ik het zelfde probleem met plaatselijke hangjeugd in mijn oude inmiddels gesloopte woning.

De jeugd, foto is van oktober 2008.

[ afbeelding ]

Foto van mijn voormalige flat genomen in 2012.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Blanken..

Alle blanke Nederlanders opsluiten
pi_173210807
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

M.a.w. jij zou het wel toepasselijk vinden als we inderdaad mensen het land uit gaan zetten op basis van afkomst en niet individu en gedrag.

Kun je nog zoveel woorden voor gebruiken. Het is wat het is.
Had het wel kunnen indenken zo'n reactie, doe maar net alsof ik onzin lul, in je achterhoofd weet je dat ik een punt maak ondanks die plank voor je kop.
pi_173210871
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Had het wel kunnen indenken zo'n reactie, doe maar net alsof ik onzin lul, in je achterhoofd weet je dat ik een punt maak ondanks die plank voor je kop.
Ik heb je geen enkel punt zien maken.
pi_173210893
quote:
5s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb je geen enkel punt zien maken.
Dat ligt er natuurlijk aan met welke bril je mijn berichten leest.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:51:50 #73
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173210949
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vaak is zo'n situatie in het echt niet zo astronomisch groot als dat erover geschreven wordt en is het in de meeste gevallen net op tafel gegooid door de bewoners of is de gemeente al bezig om iets op te zetten. De gemeente zal ze wel niet gaan lynchen, dat mag duidelijk zijn.
ja ja dat ken ik , als ik ze aan spreek dan zijn ze net met iets bezig dus geduld hebben
maar als je een brief schrijft en je hoort twee jaar niets , en je gaat dan weer schrijven dan had je vaker je klacht neer moeten leggen , als je dan verwijst naar dat ze al bezig waren en die brieven die je al geschreven had daarvoor , dan blijft het weer akelig stuk rond om het hele gedoe :-)

Dus waar zijn ze dan mee bezig , juist pappen en nat houden tot dta er eens iemand over de schreef gaat
dan zijn ze er al de kippen bij , dan zeg ik blijf dan ook even 2 jaar weg .. dan los ik het zelf wel op

Al diverse malen mee gemaakt dat door schrijven er niets gebeurd , pas als je daadwerkelijk gaat dreigen met het uitvoeren van iets , dan ben je de gebeten hond...
het probleem is dan wel vaak dat ik vaak wel een hele rij aan brieven en mails kan laten zien dat ik normaal heb willen praten , maar dat door de meeste bedrijven deze mails gewoon genegeerd word

toch wel raar dat zo iemand tegen mij zegt dat er met mij niet te praten val als ik daar tegen dan meer dan 10 mails en brieven overhandigt met mijn klachten en schrijven naar die persoon , laat hem dan maar uitleggen hoe er valt te praten met iemand die zwijgzaam is ?

Daarover heen gaat dan vaak weer een brief met de klacht dat bepaalde personen dus mij onvriendelijk behandelt hebben terwijl ik aantoon dat hij juist de persoon is die niets doet :-)

vaak is het dan wel snel opgelost door de hogere hand
:D
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173210952
Even opkomen voor Jarvis, want ik vermoed dat indien marokkanen voor (random volk) wordt vervangen, hij hetzelfde zou reageren. Idem met de problemen uit zijn verleden.

Dat het marokkanen zijn, is niet zijn schuld. Ipv Jarvis af te zeiken dat hij racist is, kan beter gekeken worden naar een structurele oplossing zodat men geen overlast wil/kan veroorzaken, zoals in TS staat.

Want daarmee ben ik het wel eens. Men niet in zulke hoedanigheid overlast kunnen veroorzaken voor langere periodes.
pi_173210992
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid van die bevolkingsgroep veroorzaakt problemen, dat is geen racisme maar een constatering. Nu kunnen wij de vraag stellen, waarom is het merendeel van Marokkaanse jongens betrokken bij de criminaliteit, en al 30 jaar krijgen wij tientallen linkse redenen te horen waar het wel of niet aan zou liggen. Als reactie daarop zijn er miljarden uitgetrokken om die problemen aan te pakken, met minimaal tot geen resultaat. Kan het niet zijn dat de problemen met Marokkanen misschien niets te maken hebben met niet krijgen van stageplekken? Dat het probleem veel dieper zit?

Ondertussen importeren we miljoenen gasten met een soortgelijke cultuur naar Europa, een cultuur welke meer draagvlakken heeft met de Marokkaanse dan met de Europese, en verrek, ook die groepen zijn massaal oververtegenwoordigd in alle criminele statistieken. Dus je gaat op zoek naar de gemene deler, of de rode draad zoals ik die al eerder genoemd hebt tussen al die groepen die oververtegenwoordigd zijn in de criminele cijfers.

- Ze hebben allemaal zwart haar, dat is een gemene deler, maar ik betwijfel dat dat de reden is dat ze allemaal betrokken zijn in de criminaliteit.
- Ze komen allemaal uit landen met een overwegende islamitische bevolking
- Ze spreken allemaal dezelfde straattaal
- Ze hebben een soortgelijke cultuur

Zo zijn er nog een hoop zaken te vinden welke al die groepen gemeen hebben, maar de meeste zullen onzin zijn, maar de etnische achtergrond, het geloof en opvoeding zijn zaken die wel degelijk een impact kunnen hebben op het latere gedrag van deze criminelen. Maar op alleen al het benoemen van deze zaken rust een taboe, tegengehouden door de racisme roepers zoals jou. Nee, de schuld moet gezocht worden bij onszelf, het ligt aan ons, wij zijn racisten, wij hebben niet genoeg stageplekken etc. Maar jij vraagt jezelf niet af hoe het kan dat andere bevolkingsgroepen (we zijn immers een land met bijna 200 verschillende nationaliteiten en afkomst) het wel zo goed doen in onze samenleving. Zijn wij Nederlanders dan soms selectief racistisch?

Hoe kan het dat Marokkanen uit Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Groningen, Zwolle elkaar allemaal niet kennen, maar zich exact op dezelfde manier kleden, praten en zich misdragen? Zou het misschien iets te maken hebben met hun cultuur, met hun afkomst? Het is not done om te roepen dat sommige culturen niet fatsoenlijk naast elkaar kunnen leven, dat is wederom racisme. Maar dit is wel de praktijk. En jij kan blijven schreeuwen hoe racistisch ik ben omdat ik iets benoem wat iedereen weet maar door politieke correctheid niet benoemd mag worden.

Nu stel, ik heb gelijk, de Marokkaanse cultuur kan niet bestaan naast de Europese cultuur, de culturen verschillen teveel, en de problemen die voortkomen doordat deze twee bevolkingsgroepen tussen elkaar leven zijn enorm. Wat zou jouw oplossing zijn? Stel om de vrede te bewaren zal één groep het continent moeten verlaten, verschuil je je dan ook nog achter de grondwet als het voor een vreedzame samenleving kan zorgen?

In de toekomst, mits andere andere culturen zich zo ontwikkelingen als de Europese en wij ons ook wat verder ontwikkelen, zou het misschien mogelijk moeten zijn. Maar nu streven een hoop mensen naar een Utopia welke niet realistisch is. Sommigen zijn al met hun gedachten bij een samenleving in de toekomst waarbij er geen verschil meer is, waar iedereen gelijk is en iedereen zich ook zo gedraagt en andere zo behandeld. Maar jullie willen niet inzien dat zoiets nog lang niet de realiteit is, een groot deel van de wereld is nog lang niet zo ver, waarbij één deel daarom als racisten wordt weggezet door een groep wat zelf niet in staat is een mening buiten die van hunzelf te respecteren, en een groep die er zelf ook nog niet klaar voor is maar met zijden handschoenen behandeld dienen te worden omdat ze anders teruggrijpen op geweld. En zoiets kun je ook niet forceren door alles maar bij elkaar te gooien, in de hoop dat het werkt, miljarden subsidies er tegen aan te gooien, en critici weg te zetten als racisten.
En hiermee voldoe je gewoon aan de definitie van een racist. Kan je wel weer moeilijk gaan doen, maar dat is toch echt gewoon wat het woord betekent; onderscheid maken op basis van etniciteit. Dat jij er niet tegen kan om zo genoemd te worden terwijl je de praktijk overduidelijk promoot, is niet ons probleem.

Maar he .. laat ik even inhoudelijk op dit gedoe in gaan .. Je bent op zoek naar een gemeenschappelijke deler, ik weet een goede: geslacht.

Want als je kijkt naar de criminaliteitscijfers, zijn er relatief en absoluut gezien meer criminele mannen dan criminele Marokkanen. Dus; alle mannen preventief monitoren, enkelband, en bij het minste of geringste vermoeden meteen opsluiten.

Dan zal jij (geheel terecht) wellicht iets zeggen als: Ja maar probeer .. nu veroordeel je een hele boel mannen die totaal onschuldig zijn. Die niets gedaan hebben en zeer waarschijnlijk nooit iets crimineels zullen doen. Alleen maar omdat er rotte appels tussen zitten.

En dan zeg ik: Dat is precies wat jij bij Marokkanen wilde doen; onschuldigen straffen omdat een deel zich niet gedraagt. En dat is inderdaad bij mannen, maar ook bij Marokkanen (of welke etniciteit of groep mensen dan ook) altijd een heel slecht idee.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:55:02 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173211015
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:39 schreef Stranger het volgende:

[..]

Even afgezien van je enorm kromme verdediging van je duidelijke racisme, wie is in dit artikel de dader en wie het slachtoffer?
Typisch Nederlands: het gevolg aanpakken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173211039
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk aan met welke bril je mijn berichten leest.
Door een bril die in landen met drugscartels is geweest waar er iedere dag wel eentje werd afgeknalt. Ik vind dat je kleine dingen dramatiseert en vrij subjectief naar de materie kijkt door het groter te maken. Daarbij weet ik ook niet of je het probleem in die buurt wil bespreken of die enorme gecreeerde obsessie in je hoofd. Dat laatste hou ik me niet zo mee bezig want ik ben geen psycholoog.
pi_173211054
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:51 schreef dikke_donder het volgende:
Even opkomen voor Jarvis, want ik vermoed dat indien marokkanen voor (random volk) wordt vervangen, hij hetzelfde zou reageren. Idem met de problemen uit zijn verleden.

Dat het marokkanen zijn, is niet zijn schuld. Ipv Jarvis af te zeiken dat hij racist is, kan beter gekeken worden naar een structurele oplossing zodat men geen overlast wil/kan veroorzaken, zoals in TS staat.

Want daarmee ben ik het wel eens. Men niet in zulke hoedanigheid overlast kunnen veroorzaken voor langere periodes.
Als er mensen rondlopen die een totaal absurde, discriminerende en ongrondwettelijke oplossing propageren, zullen er toch echt ook andere mensen moeten zijn die hardop uitspreken dat zoiets alle perken te buiten gaat, die mensen compleet gestoord zijn, en we dat toch echt niet gaan doen hier. Als je daarbij het beestje bij zijn naam moet noemen, so be it.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173211189
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:51 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja ja dat ken ik , als ik ze aan spreek dan zijn ze net met iets bezig dus geduld hebben
maar als je een brief schrijft en je hoort twee jaar niets , en je gaat dan weer schrijven dan had je vaker je klacht neer moeten leggen , als je dan verwijst naar dat ze al bezig waren en die brieven die je al geschreven had daarvoor , dan blijft het weer akelig stuk rond om het hele gedoe :-)

Dus waar zijn ze dan mee bezig , juist pappen en nat houden tot dta er eens iemand over de schreef gaat
dan zijn ze er al de kippen bij , dan zeg ik blijf dan ook even 2 jaar weg .. dan los ik het zelf wel op

Al diverse malen mee gemaakt dat door schrijven er niets gebeurd , pas als je daadwerkelijk gaat dreigen met het uitvoeren van iets , dan ben je de gebeten hond...
het probleem is dan wel vaak dat ik vaak wel een hele rij aan brieven en mails kan laten zien dat ik normaal heb willen praten , maar dat door de meeste bedrijven deze mails gewoon genegeerd word

toch wel raar dat zo iemand tegen mij zegt dat er met mij niet te praten val als ik daar tegen dan meer dan 10 mails en brieven overhandigt met mijn klachten en schrijven naar die persoon , laat hem dan maar uitleggen hoe er valt te praten met iemand die zwijgzaam is ?

Daarover heen gaat dan vaak weer een brief met de klacht dat bepaalde personen dus mij onvriendelijk behandelt hebben terwijl ik aantoon dat hij juist de persoon is die niets doet :-)

vaak is het dan wel snel opgelost door de hogere hand
:D
Wil je een hypothetisch reactie op je hypothetische situatieschets?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:04:26 #80
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173211194
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Als er mensen rondlopen die een totaal absurde, discriminerende en ongrondwettelijke oplossing propageren, zullen er toch echt ook andere mensen moeten zijn die hardop uitspreken dat zoiets alle perken te buiten gaat, die mensen compleet gestoord zijn, en we dat toch echt niet gaan doen hier. Als je daarbij het beestje bij zijn naam moet noemen, so be it.
even een voorbeeld:

http://www.nu.nl/buitenla(...)ngen.html?redirect=1

en dan vooral
quote:
"We moeten ons verenigen en racisme en vooroordelen verwerpen, net als de hatelijke ideologieën van neo-nazi's, de KKK en andere blanke extremistische groepen", aldus de Republikeinse voorzitter van de veiligheidscommissie. Het initiatief voor de hoorzitting kwam van de Democraten.
waarom wordt hier alleen verwijzen naar de blanken terwijl in de VS hele groepen black zijn die tegen blanke mensen zijn ?
NBPP BP en ga zo maar even door , dat mag dan weer wel ????

Waarom word er niet gesproken over geloven die anders denkende op willen ruimen ?
waarom als de blanke mensen daar eens hun stem overuit brengen gelijk weggezet worden als racisten

want hier wordt toch echt alleen maar gesproken over blanke mensen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173211265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vind je

[..]

En hiermee voldoe je gewoon aan de definitie van een racist. Kan je wel weer moeilijk gaan doen, maar dat is toch echt gewoon wat het woord betekent; onderscheid maken op basis van etniciteit. Dat jij er niet tegen kan om zo genoemd te worden terwijl je de praktijk overduidelijk promoot, is niet ons probleem.

Maar he .. laat ik even inhoudelijk op dit gedoe in gaan .. Je bent op zoek naar een gemeenschappelijke deler, ik weet een goede: geslacht.

Want als je kijkt naar de criminaliteitscijfers, zijn er relatief en absoluut gezien meer criminele mannen dan criminele Marokkanen. Dus; alle mannen preventief monitoren, enkelband, en bij het minste of geringste vermoeden meteen opsluiten.

Dan zal jij (geheel terecht) wellicht iets zeggen als: Ja maar probeer .. nu veroordeel je een hele boel mannen die totaal onschuldig zijn. Die niets gedaan hebben en zeer waarschijnlijk nooit iets crimineels zullen doen. Alleen maar omdat er rotte appels tussen zitten.

En dan zeg ik: Dat is precies wat jij bij Marokkanen wilde doen; onschuldigen straffen omdat een deel zich niet gedraagt. En dat is inderdaad bij mannen, maar ook bij Marokkanen (of welke etniciteit of groep mensen dan ook) altijd een heel slecht idee.
Klopt met wat je zegt over mannen, het overgrote merendeel van alle criminele zijn mannen, maar is de overgrote meerderheid van mannen oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers? Dat is een wezenlijk verschil in wat je zegt.

Ga zo naar huis, dus wil je vanavond wel de cijfers opzoeken, maar dacht dat meer dan 2/3e van de Marokkaanse jongens tussen de 12 en 40 was al eens in aanraking geweest met de politie. Is 2/3e van de mannen tussen 12 en 40 al eens in aanraking geweest met de politie?

Jullie noemen mij een racist omdat ik mij focus op Marokkanen, en menen dat ik mij focus op Marokkanen omdat ze Marokkanen zijn. Nee ik focus mij op Marokkanen omdat ze met de uitkeringscijfers, criminaliteitscijfers, fraudecijfers etc. overal oververtegenwoordigd zijn. Als ze niet in die statistieken voorkomen dan val ik ook niet over Marokkanen, dus hoe kan het dan racisme zijn? Zijn ze niet zelf schuld dat ik (en anderen) roepen dat ze het land uitgezet moeten worden?

Als er zo'n grote groep binnen een bevolkingsgroep vertegenwoordigd is in die criminaliteitscijfers dan kunnen wij niet meer spreken over een individu, dan is het een onderliggend probleem.

Maar lees mijn eerdere reacties er maar eens goed op na, heb het al voldoende uitgelegd, misschien dat jij mij eens antwoord kunt geven op de vraag:

"Hoe kan het dat Marokkanen uit Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Groningen, Zwolle elkaar allemaal niet kennen, maar zich exact op dezelfde manier kleden, praten en zich misdragen?"

Het is een vraag waar ik eens heel graag een antwoord op zou willen zien.

Verklaar mij maar eens hoe vreemden van elkaar zich overal in Nederland op exact dezelfde manier gedragen, Etto gaf daar ook al geen antwoord op. Misschien omdat jullie weten dat zodra je daar de culturele of etnische achtergrond als oorzaak voor geeft dit ook inhoud dat het probleem met Marokkanen wel degelijk eens cultureel of etnisch van aard kan zijn.
pi_173211279
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:04 schreef RAVW het volgende:

[..]

even een voorbeeld:

http://www.nu.nl/buitenla(...)ngen.html?redirect=1

en dan vooral

[..]

waarom wordt hier alleen verwijzen naar de blanken terwijl in de VS hele groepen black zijn die tegen blanke mensen zijn ?
NBPP BP en ga zo maar even door , dat mag dan weer wel ????

Waarom word er niet gesproken over geloven die anders denkende op willen ruimen ?
waarom als de blanke mensen daar eens hun stem overuit brengen gelijk weggezet worden als racisten
Je zit in het verkeerde topic, het gaat hier over een buurt in een wijk in een stad in NL. Niet over de VS.
pi_173211284
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Door een bril die in landen met drugscartels is geweest waar er iedere dag wel eentje werd afgeknalt. Ik vind dat je kleine dingen dramatiseert en vrij subjectief naar de materie kijkt door het groter te maken. Daarbij weet ik ook niet of je het probleem in die buurt wil bespreken of die enorme gecreeerde obsessie in je hoofd. Dat laatste hou ik me niet zo mee bezig want ik ben geen psycholoog.
Dan moet je het laatste ook niet uitspreken, je bent immers geen psycholoog.
pi_173211290
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:39 schreef -Hakuna- het volgende:
In 2008 had ik het zelfde probleem met plaatselijke hangjeugd in mijn oude inmiddels gesloopte woning.

De jeugd, foto is van oktober 2008.

[ afbeelding ]

Foto van mijn voormalige flat genomen in 2012.
Die is al eens eerder langsgekomen toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 17-08-2017 16:18:08 ]
pi_173211300
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:04 schreef RAVW het volgende:

[..]

even een voorbeeld:

http://www.nu.nl/buitenla(...)ngen.html?redirect=1

en dan vooral

[..]

waarom wordt hier alleen verwijzen naar de blanken terwijl in de VS hele groepen black zijn die tegen blanke mensen zijn ?
NBPP BP en ga zo maar even door , dat mag dan weer wel ????

Waarom word er niet gesproken over geloven die anders denkende op willen ruimen ?
waarom als de blanke mensen daar eens hun stem overuit brengen gelijk weggezet worden als racisten

want hier wordt toch echt alleen maar gesproken over blanke mensen
Ik heb geen flauw idee waarom die man die specifieke woorden gekozen heeft. Ik kan niet in zijn hoofd kijken, draag geen verantwoordelijkheid voor de keuzes of uitspraken die hij maakt, en heb sowieso echt weinig te maken met de VS en hun problematiek mbt integratie / etniciteit.

Ik zou namelijk stellen dat alle hatelijke ideologieën verworpen dienen te worden.

Nu mijn wedervraag: Waarom sleur je dit er nou bij? Waarom is het voor dit land relevant wat die man roept?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173211319
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan moet je het laatste ook niet uitspreken, je bent immers geen psycholoog.
De keuze stond er maar gezien je reactie gaat het dus meer over je eigen verzinsels begrijp ik.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:14:23 #87
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173211357
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je zit in het verkeerde topic, het gaat hier over een buurt in een wijk in een stad. Niet over de VS.
ik maak een vergelijk omdat hier iemand weggezet wordt als racist
net zo als ze dus nu in de VS doen , de blanke mensen moeten hun maar inhouden terwijl de andere kant gewoon vrijbrief krijgt om alles maar te mogen zeggen en te doen ondermom van geloof of anti discriminatie

hoe vaak je niet blanke hond genoemd wordt als nederlander zijn of kaaskop..

nog nooit iemand voor veroordeelt , maar moet ik een Nigger zeggen of blacky dan is de wereld te klein , want je mag niemand aan spreken op zijn huidskleur
banke hond is dan geen racisme ? maar blacky of Nigger wel ?
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173211396
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:56 schreef Beathoven het volgende:

Door een bril die in landen met drugscartels is geweest waar er iedere dag wel eentje werd afgeknalt. Ik vind dat je kleine dingen dramatiseert en vrij subjectief naar de materie kijkt door het groter te maken.
Ik ben oa in Afghanistan geweest waar ze per dozijn opgeblazen/ neergeschoten/ opgehangen/ onthoofd werden...

Die drugscartels met hun ene per dag... Je moet het niet groter maken dan het is...

Op die manier kun je natuurlijk alles wel bagatelliseren he... Dat het ergens op de wereld vast nog wel wat slechter is dan hier...
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:25:25 #89
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173211554
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:52 schreef LXIV het volgende:
Bizar.
Jarenlang wordt een straat compleet geterroriseerd door een groepje jongeren en als mensen de politie vertellen dat ze gescholden/bedreigd/aangerand zijn is het antwoord: "Ja mevrouwtje, daar kunnen we helaas niks aan doen".
Maar als iemand dan uit pure wanhoop een molotovcocktail gooit (zonder zelfs maar echt raak te gooien) wordt hij gelijk in het cachot gegooid terwijl de hangjongeren hun praktijken ongestoord kunnen voortzetten.

Omgekeerde wereld!
Het is geen omgekeerde wereld om mensen die met molotovcocktails gooien in de gevangenis te zetten.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:25:38 #90
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173211559
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En zo veranderd iedereen in een extreem-rechtse radicaal in de ogen van een bepaalde groep in de samenleving.
Nee hoor.
pi_173211640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is geen omgekeerde wereld om mensen die met molotovcocktails gooien in de gevangenis te zetten.
ah, dus ik mag jou treiteren en sarren, tot in de eeuwigheid zonder gevolgen, maar als je mij een slag geeft, mag je in de gevangenis in. Alsof deze zaken in een rechtszaak niet meegenomen worden
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_173211674
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt met wat je zegt over mannen, het overgrote merendeel van alle criminele zijn mannen, maar is de overgrote meerderheid van mannen oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers? Dat is een wezenlijk verschil in wat je zegt.

Ga zo naar huis, dus wil je vanavond wel de cijfers opzoeken, maar dacht dat meer dan 2/3e van de Marokkaanse jongens tussen de 12 en 40 was al eens in aanraking geweest met de politie. Is 2/3e van de mannen tussen 12 en 40 al eens in aanraking geweest met de politie?
https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2016/47/criminaliteit
Even doorscrollen naar '12 tot 25 jarige verdachten van misdrijven naar achtergrond en generatie'
Daar zie je 8% staan bij Marokkanen. Groot verschil met 2/3e.

Dus omdat er veel criminele jongere Marokkanen zijn, wil jij alle Marokkanen uitzetten. Ook de niet-criminele Marokkaanse oude vrouwtjes en dergelijke? Want (op dezelfde pagina terug te vinden) ik kan je alvast verklappen dat er daar niet zoveel van zijn, en dat je er dan dus heel veel onschuldigen uit gooit.

quote:
Jullie noemen mij een racist omdat ik mij focus op Marokkanen, en menen dat ik mij focus op Marokkanen omdat ze Marokkanen zijn. Nee ik focus mij op Marokkanen omdat ze met de uitkeringscijfers, criminaliteitscijfers, fraudecijfers etc. overal oververtegenwoordigd zijn. Als ze niet in die statistieken voorkomen dan val ik ook niet over Marokkanen, dus hoe kan het dan racisme zijn? Zijn ze niet zelf schuld dat ik (en anderen) roepen dat ze het land uitgezet moeten worden?
Nee, ik noem je geen racist omdat je specifiek op Marokkanen focust. Het zal mij om het even zijn welke groep jij wilt discrimineren: ik zal het net zo hard veroordelen.

Nogmaals, je wilt een complete bevolkingsgroep straffen om het criminele gedrag van een minderheid binnen die bevolkingsgroep. Het overgrote deel van de mensen die je wilt straffen is onschuldig. En omdat je veroordeelt op basis van etniciteit (in plaats van op basis van individueel gedrag) ben je een racist.

quote:
Als er zo'n grote groep binnen een bevolkingsgroep vertegenwoordigd is in die criminaliteitscijfers dan kunnen wij niet meer spreken over een individu, dan is het een onderliggend probleem.
Die grote groep binnen een bevolkingsgroep is niet eens de meerderheid. En toch veroordeel je de hele groep. Klopt niet.

En ja, er is een onderliggend probleem waarin cultuur zeker een rol speelt. Maar dat maakt het nog steeds niet juist om dan maar een hele bevolkingsgroep te straffen.

quote:
Maar lees mijn eerdere reacties er maar eens goed op na, heb het al voldoende uitgelegd, misschien dat jij mij eens antwoord kunt geven op de vraag:

"Hoe kan het dat Marokkanen uit Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Groningen, Zwolle elkaar allemaal niet kennen, maar zich exact op dezelfde manier kleden, praten en zich misdragen?"

Het is een vraag waar ik eens heel graag een antwoord op zou willen zien.

Verklaar mij maar eens hoe vreemden van elkaar zich overal in Nederland op exact dezelfde manier gedragen, Etto gaf daar ook al geen antwoord op. Misschien omdat jullie weten dat zodra je daar de culturele of etnische achtergrond als oorzaak voor geeft dit ook inhoud dat het probleem met Marokkanen wel degelijk eens cultureel of etnisch van aard kan zijn.
Een bepaalde (sub)cultuur of gedeelde interesse die ze aanspreekt.

Waarom kan het dat alle hipsters zich op dezelfde manier kleden?

Waarom eten er zo veel veganisten quinoa?

Waarom houden veel Nederlanders van voetbal?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173211682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:14 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik maak een vergelijk omdat hier iemand weggezet wordt als racist
net zo als ze dus nu in de VS doen , de blanke mensen moeten hun maar inhouden terwijl de andere kant gewoon vrijbrief krijgt om alles maar te mogen zeggen en te doen ondermom van geloof of anti discriminatie

hoe vaak je niet blanke hond genoemd wordt als nederlander zijn of kaaskop..

nog nooit iemand voor veroordeelt , maar moet ik een Nigger zeggen of blacky dan is de wereld te klein , want je mag niemand aan spreken op zijn huidskleur
banke hond is dan geen racisme ? maar blacky of Nigger wel ?
Mocht jij vroeger als blanke hond ook niet mee met de bus?
Krijg jij ook minder betaald omdat je een kaaskop bent?

Laat ik duidelijk zijn, ook blanke hond en kaaskop vind ik een belediging en zul je mij niet horen zeggen en ik ben ook fel tegen die extreme uitwassen op links en de taal die zij uiten, maar er zit natuurlijk wel een hele andere lading achter het woord blanke hond dan achter het woord nigger...
pi_173211702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:14 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik maak een vergelijk omdat hier iemand weggezet wordt als racist
net zo als ze dus nu in de VS doen , de blanke mensen moeten hun maar inhouden terwijl de andere kant gewoon vrijbrief krijgt om alles maar te mogen zeggen en te doen ondermom van geloof of anti discriminatie

hoe vaak je niet blanke hond genoemd wordt als nederlander zijn of kaaskop..

nog nooit iemand voor veroordeelt , maar moet ik een Nigger zeggen of blacky dan is de wereld te klein , want je mag niemand aan spreken op zijn huidskleur
banke hond is dan geen racisme ? maar blacky of Nigger wel ?
Quote me even de post waarin ik zeg dat JARVIS zijn vrijheid van meningsuiting afgenomen moet worden omdat ik het niet met hem eens ben.

Hij mag roepen wat hij wil. Ik mag hem met mijn woorden veroordelen.

* beide binnen de wettelijke kaders van de vrijheid van meningsuiting.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:39:38 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173211813
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:30 schreef Bensel het volgende:

[..]

ah, dus ik mag jou treiteren en sarren, tot in de eeuwigheid zonder gevolgen, maar als je mij een slag geeft, mag je in de gevangenis in. Alsof deze zaken in een rechtszaak niet meegenomen worden
Nee, dat mag je ook niet. Maar met molotovcocktails gooien mag ook niet.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:39:40 #96
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173211814
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:33 schreef FYazz het volgende:

[..]

Mocht jij vroeger als blanke hond ook niet mee met de bus?
Krijg jij ook minder betaald omdat je een kaaskop bent?

Laat ik duidelijk zijn, ook blanke hond en kaaskop vind ik een belediging en zul je mij niet horen zeggen en ik ben ook fel tegen die extreme uitwassen op links en de taal die zij uiten, maar er zit natuurlijk wel een hele andere lading achter het woord blanke hond dan achter het woord nigger...
ja dat wel , ik ben ook vel tegen dat soort dingen om gelijk mensen weg te zetten als racisten

mijn moeder was vroeger ook altijd tegen mij bezig dat ik een racist was .....
terwijl ik vaak met donkere dames liep .....

maar nadat zij een donkere man bij haar thuis betrapte op het inbreken ... of wat ..
heb ik ze nooit meer gehoord , maar wel gingen er overal tralies voor de ramen en extra sloten op de deur

en ze zegt dat het verstandig dat ik het ook maar moet doen ivm al die buitenlanders die er komen >:) ja ma, noem mij maar een racist ..
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173211890
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:31 schreef Infection het volgende:

[..]

Gewoon niet op ingaan. Die user staat bekend om alles wat met de islam/turken/marokkanen te maken heeft goed te praten.
Nee hoor, die user staat bekend om de nuance en realistische kijk.

Laten we wel wezen: Bewust een molotovcocktail gooien op een persoon of personen is gewoon buitensporig geweld en hoort niet. Daar hoor je gewoon voor opgepakt te worden.

Neemt niet weg dat de hangjongeren ook schuldig zijn en de politie/gemeente laks zijn, maar toestaan dat we molotovcocktails naar elkaar gaan gooien kan natuurlijk niet.
pi_173211907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, dat mag je ook niet. Maar met molotovcocktails gooien mag ook niet.
och, je mag gerust met molotofs gooien, aangezien het niet meer is dan een samenvoegsel van vrij verkrijgbare zaken; je mag het niet in het openbaar doen, maar bezit thuis is niet verboden 9en je mag er daar ook gewoon mee gooien. het is dus niet per definitie verboden te gooien met een molotovcocktails te gooien (of dat een slim idee is, is ten 2e)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_173211923
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Als er zo'n grote groep binnen een bevolkingsgroep vertegenwoordigd is in die criminaliteitscijfers dan kunnen wij niet meer spreken over een individu, dan is het een onderliggend probleem.

Maar lees mijn eerdere reacties er maar eens goed op na, heb het al voldoende uitgelegd, misschien dat jij mij eens antwoord kunt geven op de vraag:

"Hoe kan het dat Marokkanen uit Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Groningen, Zwolle elkaar allemaal niet kennen, maar zich exact op dezelfde manier kleden, praten en zich misdragen?"

Het is een vraag waar ik eens heel graag een antwoord op zou willen zien.

Verklaar mij maar eens hoe vreemden van elkaar zich overal in Nederland op exact dezelfde manier gedragen, Etto gaf daar ook al geen antwoord op. Misschien omdat jullie weten dat zodra je daar de culturele of etnische achtergrond als oorzaak voor geeft dit ook inhoud dat het probleem met Marokkanen wel degelijk eens cultureel of etnisch van aard kan zijn.
Het is dan ook geen vraag maar een leugenachtige stelling. Er zijn in Groningen ook problemen met hangjongeren en daar zitten ook wel eens Marokkanen bij maar er is geen probleem van Marokkaanse hangjongeren, omdat er onvoldoende Marokkanen zijn om Marokkaanse hangjongerengroepen te vormen. Het zijn de autochtone of gemengde groepen hangjongeren die weleens een probleem vormen.

Het is onzin om te doen alsof problemen met hangjeugd een exclusief Marokkaans probleem zijn. Het komt overal wel eens voor, en gaat vaak weer over omdat de jongeren in kwestie ouder worden en de volgende generatie uit andere individuen bestaat die een andere groep vormen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:44:37 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173211933
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:43 schreef Bensel het volgende:

[..]

och, je mag gerust met molotofs gooien, aangezien het niet meer is dan een samenvoegsel van vrij verkrijgbare zaken; je mag het niet in het openbaar doen, maar bezit thuis is niet verboden 9en je mag er daar ook gewoon mee gooien. het is dus niet per definitie verboden te gooien met een molotovcocktails te gooien (of dat een slim idee is, is ten 2e)
Oké dan: je mag niet met molotovcocktails gooien naar andere mensen.
pi_173211951
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:42 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nee hoor, die user staat bekend om de nuance en realistische kijk.

Laten we wel wezen: Bewust een molotovcocktail gooien op een persoon of personen is gewoon buitensporig geweld en hoort niet. Daar hoor je gewoon voor opgepakt te worden.

Neemt niet weg dat de hangjongeren ook schuldig zijn en de politie/gemeente laks zijn, maar toestaan dat we molotovcocktails naar elkaar gaan gooien kan natuurlijk niet.
:') _O-
pi_173212059
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:42 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nee hoor, die user staat bekend om de nuance en realistische kijk.

Laten we wel wezen: Bewust een molotovcocktail gooien op een persoon of personen is gewoon buitensporig geweld en hoort niet. Daar hoor je gewoon voor opgepakt te worden.

Neemt niet weg dat de hangjongeren ook schuldig zijn en de politie/gemeente laks zijn, maar toestaan dat we molotovcocktails naar elkaar gaan gooien kan natuurlijk niet.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:42 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nee hoor, die user staat bekend om de nuance en realistische kijk.

Laten we wel wezen: Bewust een molotovcocktail gooien op een persoon of personen is gewoon buitensporig geweld en hoort niet. Daar hoor je gewoon voor opgepakt te worden.

Neemt niet weg dat de hangjongeren ook schuldig zijn en de politie/gemeente laks zijn, maar toestaan dat we molotovcocktails naar elkaar gaan gooien kan natuurlijk niet.
het punt is, dat dit een daad is veroorzaakt door langdurig kwellen, waarbij de partij die uitkomst kon bieden, dit bewust niet deed. Dat deze man doorgedraaid is is een direct gevolg van niet ingrijpen van politie. Dus daarbij zouden ze ook de verantwoordelijke politieambtenaar moeten aanklagen wegens plichtsverzuim. Dat zou dit soort problemen zeer snel oplossen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_173212096
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:45 schreef Infection het volgende:

[..]

:') _O-
Wat is er onrealistisch aan stellen dat je geen molotowcocktails naar anderen mag gooien?
pi_173212128
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Oké dan: je mag niet met molotovcocktails gooien naar andere mensen.
Het zal allemaal wel een beetje meevallen, ik heb net gelezen dat het allemaal gedramatiseerd wordt en het groter gemaakt wordt dan het eigenlijk is... Vaak is het in het echt ook niet zo astronomisch groot als dat erover geschreven wordt...
pi_173212132
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:51 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wat is er onrealistisch aan stellen dat je geen molotowcocktails naar anderen mag gooien?
omdat je dan de context weglaat, die in dit geval wel zeker een verschil maakt.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_173212195
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:49 schreef Bensel het volgende:

[..]


[..]

het punt is, dat dit een daad is veroorzaakt door langdurig kwellen, waarbij de partij die uitkomst kon bieden, dit bewust niet deed. Dat deze man doorgedraaid is is een direct gevolg van niet ingrijpen van politie. Dus daarbij zouden ze ook de verantwoordelijke politieambtenaar moeten aanklagen wegens plichtsverzuim. Dat zou dit soort problemen zeer snel oplossen.
Punt is, dat je een punt probeert te maken van iets wat geen punt is.

Helemaal niemand verdedigt hier de hangjongeren of het optreden van de politie mbt die hangjongeren. Die hangjongeren zijn schuldig, de politie laks en neemt haar verantwoordelijkheid niet.

Maar dit alles betekent niet dat je het heft in eigen handen mag nemen en een molotowcocktail op iemand mag gooien zonder daarvoor niet aangehouden te worden.

Als het daadwerkelijk tot een zaak komt zal een rechter de voorgeschiedenis vast en zeker meenemen in de uitspraak.
pi_173212239
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:34 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Heb je de OP wel gelezen? Zelfs de gemeente weet er van en doet niks. Wat moeten die mensen dan? De politie zijn gewoon een stel lafbekken. Een oudere blanke man durven ze wel aan te pakken maar tegen een stel bontkraagjes dan schijten ze in hun broek. Pisnijdig word ik hier van!
Heb jij mijn bericht wel gelezen? De hele buurt wordt geterroriseerd, één man onderneemt actie en zit nu vast. Waarom stellen die buren zich niet solidair op naar die man toe? Toen deze man gearresteerd werd, hadden al buurtbewoners mee moeten gaan.
pi_173212339
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:53 schreef Bensel het volgende:

[..]

omdat je dan de context weglaat, die in dit geval wel zeker een verschil maakt.
Ik welke context ook, je mag wettelijk geen molotowcocktails naar iemand gooien. Zelfs als blijkt dat het uit zelfverdediging was zal je dit toch echt eerst op het politiebureau moeten uiteggen.

Dat het door de voorgeschiedenis begrijpelijk is dat deze man het doet ben ik geheel met je eens, maar dat was 'het punt' niet.
pi_173212365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Heb jij mijn bericht wel gelezen? De hele buurt wordt geterroriseerd, één man onderneemt actie en zit nu vast. Waarom stellen die buren zich niet solidair op naar die man toe? Toen deze man gearresteerd werd, hadden al buurtbewoners mee moeten gaan.
Tijd dat dat misschien een denkbaar scenario zou zijn geweest is allang niet meer. Meer dan ooit is het individu belangrijk en niet een groep. Ook een reden waarom social media zo booming is...

Maar ik denk wel dat zo'n actie meer nut had gehad dan wat er nu gebeurt weer helemaal niets.
pi_173212427
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:05 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Tijd dat dat misschien een denkbaar scenario zou zijn geweest is allang niet meer. Meer dan ooit is het individu belangrijk en niet een groep. Ook een reden waarom social media zo booming is...

Maar ik denk wel dat zo'n actie meer nut had gehad dan wat er nu gebeurt weer helemaal niets.
Er gebeurt natuurlijk wel wat, die man kan als het even tegenzit straks een paar maandjes gaan zitten voor poging tot doodslag. En als ie thuis komt gaat het weer op de ouwe voet verder.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173212481
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er gebeurt natuurlijk wel wat, die man kan als het even tegenzit straks een paar maandjes gaan zitten voor poging tot doodslag. En als ie thuis komt gaat het weer op de ouwe voet verder.
Er gebeurt niets aan het waarom deze man zo doorgedraaid is geraakt dat hij besloot om een molotov cocktail naar beneden te gooien. Nu is hij het volgende keer gooit er iemand anders een bloempot naar beneden en misschien loopt het dan anders af voor diegene die eronder staat.
pi_173212530
Gezeur over Marokkanen, twee weken geleden ging het mis in Valkenburg en daar woont geen enkele Marokkaan kan ik je vertellen. Maar het onderliggende probleem is inhoudelijk exact hetzelfde: politie en dus in extremis de politiek waarbij de politie er onvoldoende is voor de burger en te veel als kostenplaats. Maar wel lekker VVD blijven stemmen :O
pi_173212634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Heb jij mijn bericht wel gelezen? De hele buurt wordt geterroriseerd, één man onderneemt actie en zit nu vast. Waarom stellen die buren zich niet solidair op naar die man toe? Toen deze man gearresteerd werd, hadden al buurtbewoners mee moeten gaan.
O zo bedoel je dat, ja ben ik met je eens
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173213237
Hij had gewoon raak moeten gooien, dat tuig leert het maar op 1 manier.
pi_173213604
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kijk maar uit, je staat al in feedback...
Ik roep niet eens op tot geweld. Ik zeg alleen welk scenario ik liever gezien had.
pi_173213918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:17 schreef Harmankardon het volgende:
Gezeur over Marokkanen, twee weken geleden ging het mis in Valkenburg en daar woont geen enkele Marokkaan kan ik je vertellen. Maar het onderliggende probleem is inhoudelijk exact hetzelfde: politie en dus in extremis de politiek waarbij de politie er onvoldoende is voor de burger en te veel als kostenplaats. Maar wel lekker VVD blijven stemmen :O
Uiteraard begon dat topic ook met de nodige aannames en insinuaties dat het Marokkanen zouden zijn, en toen steeds duidelijker werd dat blanken die buurtbewoner hadden doodgeslagen was het topic snel dood.

De VVD is van het 'hard aanpakken' roepen, maar ze zijn te incompetent om uberhaupt tot een aanpak te komen, laat staan een harde. Maar de achterlijke kiezer trapt er toch weer in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173215333
Tja als de politie en justitie andere prioriteiten hebben;

https://en.wikipedia.org/wiki/Vigilante

Dan moet de bevolking zelf maar eens de problemen gaan aanpakken. o|O ~O> oO/
pi_173216206
Dit tuig kan je het beste met de hele buurt keihard aanpakken. Laat ze het maar heel hard voelen dat ze niet welkom zijn.

Van overheid en justitie hoeft een burger spijtig genoeg weinig hulp te verwachten.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:03:23 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173216479
Tja, mensen rennen niet naar Wilders, ze worden er met zweep en knuppels heengedreven.
Niet dat de GBL oplossingen heeft, maar ik begrijp de machteloze woede van mensen in dit soort buurten maar al te goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:07:06 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173216592
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard begon dat topic ook met de nodige aannames en insinuaties dat het Marokkanen zouden zijn, en toen steeds duidelijker werd dat blanken die buurtbewoner hadden doodgeslagen was het topic snel dood.

De VVD is van het 'hard aanpakken' roepen, maar ze zijn te incompetent om uberhaupt tot een aanpak te komen, laat staan een harde. Maar de achterlijke kiezer trapt er toch weer in.
Maar, beste Kraakpandconsigliere, spindoctor van het socialisme, wat zie jij als oplossing voor dot soort buurten en het tuig wat daar zijn onwezen drijft?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173217503
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar, beste Kraakpandconsigliere, spindoctor van het socialisme, wat zie jij als oplossing voor dot soort buurten en het tuig wat daar zijn onwezen drijft?
Dus links moet weer de rommel van rechts opruimen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:40:57 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173217519
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus links moet weer de rommel van rechts opruimen?
Beantwoord de vraag eens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173217562
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beantwoord de vraag eens.
Jij eerst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:44:32 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173217623
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij eerst.
Geen idee dus. Bij mij hoef je slechts mijn sub te lezen.
Law Order and Stability. keihard aanpakken, niets tolereren, schluss mit lustig!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173217640
quote:
4s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Tja als de politie en justitie andere prioriteiten hebben;

https://en.wikipedia.org/wiki/Vigilante

Dan moet de bevolking zelf maar eens de problemen gaan aanpakken. o|O ~O> oO/
Okay. Dan mogen we jou dus ook gewoon te grazen nemen op straat als we dat willen.
pi_173217854
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben oa in Afghanistan geweest waar ze per dozijn opgeblazen/ neergeschoten/ opgehangen/ onthoofd werden...

Die drugscartels met hun ene per dag... Je moet het niet groter maken dan het is...
Het is wel wat meer dan dat.. maar goed als jij je graag tot de kern beperkt dan moet je zoiets als wat er in zo'n wijk gebeurd ook niet over het hele land willen uitsmeren.
pi_173217970
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:30 schreef Bensel het volgende:

[..]

ah, dus ik mag jou treiteren en sarren, tot in de eeuwigheid zonder gevolgen, maar als je mij een slag geeft, mag je in de gevangenis in. Alsof deze zaken in een rechtszaak niet meegenomen worden
Mag een moslim van rechter Bensel geweld toepassen als hij getreiterd en gesard wordt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 17-08-2017 21:10:43 ]
pi_173218073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:20 schreef FYazz het volgende:
Ik snap niets meer van de werkwijze van de politie. Wat een softies zijn het geworden in vergelijking met vroeger.

Toen ik even in mijn 'hangjongere-periode' zat en pleintjes bevuilde met rookwaar en blikjes en met de scootergasten uit de wijk herrie maakte, hoefde maar 1 bewoner de politie te bellen en dan konden we snel gaan rennen, want we werden gewoon aangehouden of je ouders werden gebeld :D (en omdat dit niet bepaald ideaal was, was het dus ook snel over met dat buiten hangen).

Nu 20 jaar later met alle verruiming van wetten en mogelijkheden durft de politie niets te doen en denken die raddraaiers daardoor dat ze hun gang kunnen blijven gaan. Met als gevolg een escalatie waardoor het oorspronkelijke slachtoffer in de cel beland 8)7
"Ik was zelf ook net zo'n terinlijer, maar die teringlijers van tegenwoordig"

Ok opa :')
pi_173218309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mag een moslim van rechter Bensel geweld toepassen als hij getreiterd en gesart wordt?
let wel, oneindig getreiterd en gesard. Ja.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_173218607
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:02 schreef Bensel het volgende:

[..]

let wel, oneindig getreiterd en gesard. Ja.
oneindig nog wel

dan mag je dus je hele leven lang niet ingrijpen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:12:57 #131
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173218774
Volgende keer iets gerichter gooien.

Uitzoeken waar ze wonen is natuurlijk ook een optie.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:22:50 #132
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173219233
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:12 schreef MichaelScott het volgende:
Volgende keer iets gerichter gooien.
Wij deden dat altijd met koken water

je maak ze niet dood maar doet wel heel erg auw ...
of als dat niet het gewenste res had , even een week je plas opvangen in een emmer en laat ze maar voor je deur staan :+
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173219652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Okay. Dan mogen we jou dus ook gewoon te grazen nemen op straat als we dat willen.
Ja indien ik het uitlok wel ja :Y :Y ik zal de FOK! knokploeg toejuichen tijdens het corrigerend tikken geven aan mij _O_ _O_ _O_
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:33:33 #134
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_173219662
Een nicht van mij woonde vroeger ook in een wijk met van die onderontwikkelde rifapen. Ze is lesbisch en toen ze met haar vriendin ging samenwonen begonnen die rifapen haar en haar vriendin te terroriseren. Dat was het moment waarop ik en de rest van alle mannen in de familie besloten het het heft zelf in handen te nemen. We hebben ze op zeer hardhandige wijze duidelijk gemaakt dat het een slecht idee is om ze lastig te vallen. We hebben ze ook duidelijk gemaakt dat we de volgende keer achter hun families aan zouden gaan (en we waren ook bereid dat te doen). Gewoon vuur met vuur bestrijden. Daarna konden ze samen midden in de nacht door de buurt lopen zonder dat ook maar één van die rifapen verkeerd naar ze keek. En de politie? Die wist wat wij hadden gedaan en ze keken de andere kant op.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_173220098
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee dus. Bij mij hoef je slechts mijn sub te lezen.
Jij spreekt mij aan alsof ik linkser ben dan ik ben en vraagt om een oplossing, terwijl je jezelf aan de overzijde van het politieke spectrum positioneert. Dan is mijn voordehandliggende vraag of links weer de rommel van rechts moet opruimen. Ik heb bij jou toch al nooit zoveel hoop op een inhoudelijke onderbouwing, dus een simpel ja of nee had ook volstaan.

quote:
Law Order and Stability. keihard aanpakken, niets tolereren, schluss mit lustig!
Het eerste en het laatste zijn de gewenste resultaten, de middelste zijn kreten die 10 jaar geleden ook al geslaakt werden. In het bijzonder door diegenen die de touwtjes de afgelopen 10 jaar in handen hebben gehad. 10 jaar, dat is lang voor hangjeugd, het tuig van toen is al brave of minder brave huisvader. Dit is het tuig van een decennium 'hard aanpakken'-roepers aan de macht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173220538
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Ja indien ik het uitlok wel ja :Y :Y ik zal de FOK! knokploeg toejuichen tijdens het corrigerend tikken geven aan mij _O_ _O_ _O_
ik sprak namens de hele Nederlandse bevolking.
pi_173220689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik sprak namens de hele Nederlandse bevolking.
Wat een arrogantie... jij spreekt namens jezelf doe niet alsof JIJ de mening van heel het land verkondigd.
pi_173220854
quote:
13s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:58 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Wat een arrogantie... jij spreekt namens jezelf doe niet alsof JIJ de mening van heel het land verkondigd.
ik spreek ook namens jou als ik namens de hele bevolking spreek.
pi_173221063
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik spreek ook namens jou als ik namens de hele bevolking spreek.
Dat maak ik en ieder individu zelf wel uit :6
  donderdag 17 augustus 2017 @ 22:26:40 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173222041
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij spreekt mij aan alsof ik linkser ben dan ik ben en vraagt om een oplossing, terwijl je jezelf aan de overzijde van het politieke spectrum positioneert. Dan is mijn voordehandliggende vraag of links weer de rommel van rechts moet opruimen. Ik heb bij jou toch al nooit zoveel hoop op een inhoudelijke onderbouwing, dus een simpel ja of nee had ook volstaan.

[..]

Het eerste en het laatste zijn de gewenste resultaten, de middelste zijn kreten die 10 jaar geleden ook al geslaakt werden. In het bijzonder door diegenen die de touwtjes de afgelopen 10 jaar in handen hebben gehad. 10 jaar, dat is lang voor hangjeugd, het tuig van toen is al brave of minder brave huisvader. Dit is het tuig van een decennium 'hard aanpakken'-roepers aan de macht.
En jij geeft geen antwoord op de vraag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 22:40:02 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173222645
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:33 schreef PalmRoyale het volgende:
Een nicht van mij woonde vroeger ook in een wijk met van die onderontwikkelde rifapen. Ze is lesbisch en toen ze met haar vriendin ging samenwonen begonnen die rifapen haar en haar vriendin te terroriseren. Dat was het moment waarop ik en de rest van alle mannen in de familie besloten het het heft zelf in handen te nemen. We hebben ze op zeer hardhandige wijze duidelijk gemaakt dat het een slecht idee is om ze lastig te vallen. We hebben ze ook duidelijk gemaakt dat we de volgende keer achter hun families aan zouden gaan (en we waren ook bereid dat te doen). Gewoon vuur met vuur bestrijden. Daarna konden ze samen midden in de nacht door de buurt lopen zonder dat ook maar één van die rifapen verkeerd naar ze keek. En de politie? Die wist wat wij hadden gedaan en ze keken de andere kant op.
Maar dat is ook de enige manier om daar respect te krijgen. laten zien dat je geen mietje bent. Dan mogen ze je zelfs meer dan wanneer je de klappen iedere keer nederig in ontvangst neemt en schuw en bang het plein oversteekt als er Marokkanen op staan.

Die linkse genderwatjes met hun hipsterbaardjes denken respect te winnen door met zich te laten sollen en hopen zo aardig gevonden te worden door hun multiculturele landgenoten. Ik las een tijd terug zelfs een verhaal over iemand die zich letterlijk had laten onderzeiken door een Marokkaan, hem daarna een vuurtje had aangeboden en naar huis was gegaan. Daar was die man trots op. In de ogen van die Marokkaan is dat echter een sukkel. Je kunt beter ferm en hard een klap uitdelen, juist zeker wanneer je een progressief watje bent en graag vriendjes met ze wil zijn!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')