abonnement Unibet Coolblue
pi_173205827
Hoi mensen,

Ik ben op zoek naar een smart light systeem voor in huis en nu ben ik Hue en Innr tegengekomen. Ik weet dat Philips Hue een stuk duurder is dan Innr, maar wat zijn verder de verschillen?

Ik betaal liever niet teveel, maar ik zou bijvoorbeeld ook graag de mogelijkheid hebben om de lichten op basis van zonsondergang aan te zetten. Hebben beide systemen een API om tegen te praten? En wat zijn jullie ervaringen? :)
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:18:36 #2
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173206338
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:58 schreef Klyner007 het volgende:
Hoi mensen,

Ik ben op zoek naar een smart light systeem voor in huis en nu ben ik Hue en Innr tegengekomen. Ik weet dat Philips Hue een stuk duurder is dan Innr, maar wat zijn verder de verschillen?

Ik betaal liever niet teveel, maar ik zou bijvoorbeeld ook graag de mogelijkheid hebben om de lichten op basis van zonsondergang aan te zetten. Hebben beide systemen een API om tegen te praten? En wat zijn jullie ervaringen? :)
Ik ben er ook naar aan het kijken.
En heb een collega die ze wel heeft en die vertelde me meteen 1 nadeel:
Als je de lichtschakelaar dus uit zet doet je lamps niks meer of je moet die afstandsbedieningen op de muur monteren.

Niet dat het jou helpt maar sindsdien ben ik opzoek naar lichtschakelaars die met Homekit werken en die ik in plaats van de huidige lichtschakelaars kan plaatsen. Dan gaat er namelijk ook een lampje aan, maar helaas vind ik ze niet in Europa.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173206610
Ah, dat was mij nog niet bekend. Waarom vind je dat een nadeel? Verbruikt het ding dan nog stroom terwijl het niet aan hoeft te staan?

Dat is jammer... Ik vind het ook erg lastig.
pi_173210329
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:18 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik ben er ook naar aan het kijken.
En heb een collega die ze wel heeft en die vertelde me meteen 1 nadeel:
Als je de lichtschakelaar dus uit zet doet je lamps niks meer of je moet die afstandsbedieningen op de muur monteren.

Niet dat het jou helpt maar sindsdien ben ik opzoek naar lichtschakelaars die met Homekit werken en die ik in plaats van de huidige lichtschakelaars kan plaatsen. Dan gaat er namelijk ook een lampje aan, maar helaas vind ik ze niet in Europa.
is ook nog al logisch dat de lampen het niet meer doen als je de schakelaar om zet ;)
dan onderbreek je de stroom kring naar de lamp toe ;)
maar je kunt geen continue stroom naar je lampen sturen dus de schakelaar er tussenuit halen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:33:11 #5
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173210520
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:24 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

is ook nog al logisch dat de lampen het niet meer doen als je de schakelaar om zet ;)
dan onderbreek je de stroom kring naar de lamp toe ;)
maar je kunt geen continue stroom naar je lampen sturen dus de schakelaar er tussenuit halen.
Uiteraard is dat logisch dat ze het dan niet meer doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:31 schreef Klyner007 het volgende:
Ah, dat was mij nog niet bekend. Waarom vind je dat een nadeel? Verbruikt het ding dan nog stroom terwijl het niet aan hoeft te staan?

Dat is jammer... Ik vind het ook erg lastig.
Ik heb sneller een schakelaar ingetikt dan een zoektocht naar afstandsbediening of mn telefoon gepakt.
Even praktisch gezien.

Ben pas verhuisd en heb er serieus naar gekeken.
Maar je moet of helemaal Hue gaan of helemaal een ander merk maar half/half is nog 1 drama.
Altijd een switch gebruiken en nog steeds als iemand het uitschakelt is het klaar.

Overigens bestaan er lichtschakelaars die met je telefoon via Google Home of Homekit werken maar heb ze nog niet in een Europese webshop gezien.
Voordeel is dat je er dan ledlampjes van 4 euro in kan rammen ipv een lampje van 5x zoveel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173210795
de IKEA schijnt nu ook een soort vergelijkbaar systeem te hebben, die ook eventueel te koppelen is aan Phillips hue. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_173229996
Ik heb een Hue startersset gekocht via bol.com. Uitbreiding is volgens mij met vele varianten mogelijk, of zal in de toekomst mogelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')