abonnement Unibet Coolblue
pi_173203627
Nicaragua, officieel de Republiek Nicaragua, is een land in Centraal-Amerika dat in het noorden grenst aan Honduras, in het zuiden aan Costa Rica, in het westen aan de Grote Oceaan en in het oosten aan de Caribische Zee. De hoofdstad en grootste stad van het land is Managua.

De naam van het land is mogelijk afkomstig van Nicarao, de leider van de inheemse stam die rond het Meer van Nicaragua woonde.

Volgend jaar moet ik voor 9 dagen naar Nicaragua, want ik heb een ticket naar Managua geboekt :D :')

Wat voor leuke dingen zijn er allemaal in Nicaragua te doen? :s)

[ Bericht 16% gewijzigd door Hallojo op 17-08-2017 11:24:02 ]
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:19:31 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173204736
Welkom in het nieuwe deel in de uiterst succesvolle reeks over Nicaragua. De eerdere delen:

Een hele oude: TRV / Nicaragua en Honduras (laatste reactie eind 2003 :o )

Nog een oudere: TRV / Nicaragua (laatste reactie begin 2003 :o)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173205577
Als je toch in de buurt van Honduras bent kun je wellicht nog een dagje San Pedro Sula meepakken
pi_173205657
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:49 schreef Toto69 het volgende:
Als je toch in de buurt van Honduras bent kun je wellicht nog een dagje San Pedro Sula meepakken
Dat ligt precies aan de andere kant van Honduras :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173206052
Ik heb me twee jaar geleden een paar weken prima vermaakt op Little Corn Island. Ligt wel vrij afgelegen; je moet eerst naar "Big Corn Island" (ook niet heel groot) met een klein propellor-vliegtuigje en daarna nog in een open bootje stuiterend over de golven naar Little Corn Island. Wel een tof avontuur! LCI is een superrelaxed bounty island waar geen auto's zijn en ook nauwelijks wegen. Je kan er echt fantastisch duiken (daar kwam ik voor) en voor de rest is het luieren, eten, drinken (Flora de Cana :9) en genieten van het relaxte eilandleven.

Voor de rest ben in alleen in de hoofdstad Managua geweest; dat vond ik niet om over naar huis te schrijven. Niet zo veel sfeer en bezienswaardigheden. Is ook niet de meest veilige stad die je je kan voorstellen, hoewel ik zelf geen problemen heb gehad. Maar de hoge muren/hekken en overdaad aan particuliere beveiligers zeiden genoeg.
pi_173206103
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:52 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dat ligt precies aan de andere kant van Honduras :D
Wel een eindje weg ja, maar vast wel een goedkope vlucht te vinden :D
Overigens was het geen serieuze tip, ga daar alsjeblieft niet heen als je niet dood wilt
pi_173207950
Granada is wel een leuk stadje voor een dag.
Niet al te ver van Manugua, waar inderdaad, zoals Farenji al zegt, niet heel veel te doen is.
Wij zaten daar in hotel Con corazon, goed hotel en nog met een goed doel ook. ( alle winst stoppen ze in onderwijs )
Ook een leuk hangmatje gekocht op de Calle Real Xalteva.

Eiland Ometepe voor een dag of twee is ook een optie. 's ochtends aan het water wakker worden met het kabaal van de brulapen, beklimmen van 1 van de vulkanen. het eiland rondfietsen.
Wij hadden het bootje vanaf Rivas naar het eiland.

iets dichterbij : De vulkaan masaya. tot boven de rokende krater rijden, Ook mooi uitzicht vanaf daar.

De andere kant op kan je richting Leon. Iets groter dan Granada. Veel kerken en leuke gekleurde straten. Als je niks met de revolutie hebt is er verder weinig te doen.
is it a plane??? is it a bird????? ........ no it's superguud
pi_173210292
Ik was er zo'n 18 maanden terug en vond het super gaaf. Surfen (en chillen) bij San Juan del Sur is nog niet genoemd. Je kunt ook volcano boarding doen bij Leon. Of de jungle in.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173210339
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:22 schreef miro86 het volgende:
Ik was er zo'n 18 maanden terug en vond het super gaaf. Surfen (en chillen) bij San Juan del Sur is nog niet genoemd. Je kunt ook volcano boarding doen bij Leon. Of de jungle in.
San Juan del Sur wil ik denk ik wel naartoe. Is het openbaar vervoer een beetje goed geregeld?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173226708
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:25 schreef Hallojo het volgende:

[..]

San Juan del Sur wil ik denk ik wel naartoe. Is het openbaar vervoer een beetje goed geregeld?
Jazeker. Je moet naar Rivas en daar overstappen. Erg makkelijk allemaal. Of als je niet houdt van chicken busses, dan zijn er shuttles tussen de meer toeristische steden. Ik had steeds van die chicken bus dingen (behalve van Leon naar Honduras, daar ging ik voor extra veiligheid).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:05:53 #11
45833 crew  Fogel
pi_173315922
Lijkt van een vulkaan af sleeen je iets? https://www.facebook.com/Thrillist/videos/10155586671095891/
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173316136
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:05 schreef Fogel het volgende:
Lijkt van een vulkaan af sleeen je iets? https://www.facebook.com/Thrillist/videos/10155586671095891/
Ziet er super tof uit! :D Maar het is wel de bedoeling dat ik mijn tripje naar Nicaragua overleef he :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:47:00 #13
45833 crew  Fogel
pi_173316247
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:34 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ziet er super tof uit! :D Maar het is wel de bedoeling dat ik mijn tripje naar Nicaragua overleef he :{w
Niet van die slee af donderen en geen probleem joh :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173316263
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:47 schreef Fogel het volgende:

[..]

Niet van die slee af donderen en geen probleem joh :P
Met 100km/h over dat steengruis hengsten en dan eraf vallen :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:40:10 #15
45833 crew  Fogel
pi_173316778
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:48 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Met 100km/h over dat steengruis hengsten en dan eraf vallen :o
Ik zou eerst even met de reisverzekering bellen of ze dit dekken :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173316803
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:40 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik zou eerst even met de reisverzekering bellen of ze dit dekken :D
Ik denk dat ze me dan doorverbinden met de afdeling extreme sporten. Of de psychiatrische afdeling ;)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173334806
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:42 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik denk dat ze me dan doorverbinden met de afdeling extreme sporten. Of de psychiatrische afdeling ;)
Ik heb dat gedaan. Eigenlijk doen de meeste gringos in Leon het wel eens. Je bepaalt zelf hoe hard je gaat - ik denk niet dat ik harder ging dan 30km/u.
Je hebt wel een toko die een speedgun meenemen en gratis drankjes voor de snelste man en snelste vrouw. Die gasten hebben wekelijks iemand in het ziekenhuis. Mijn gasten waren eerlijk over hun statistieken - ongeveer 1x per maand belandt er iemand in het ziekenhuis (rond de 1/400 dus).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177173259
Iemand tips om in de avond van Managua airport naar Granada te komen zonder een dure taxi te hoeven nemen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_177189816
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:53 schreef Hallojo het volgende:
Iemand tips om in de avond van Managua airport naar Granada te komen zonder een dure taxi te hoeven nemen?
Dat wordt of een taxi of een nachtje Managua als je de laatste micro vanaf UCA mist. De tourist-shuttles kosten vaak meer dan een taxi regelen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177192311
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:26 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dat wordt of een taxi of een nachtje Managua als je de laatste micro vanaf UCA mist. De tourist-shuttles kosten vaak meer dan een taxi regelen.
Daar was ik al bang voor ja. Bedankt voor het antwoord.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_178263065
Het wordt waarschijnlijk het volgende schema:

Dag 1: Amsterdam-Managua
Dag 2: Managua-Isla de Ometepe
Dag 3: Isla de Ometepe
Dag 4: Isla de Ometepe-Granada
Dag 5: Granada
Dag 6: Granada
Dag 7: Granada-León
Dag 8: León
Dag 9: León-Managua
Dag 10: Managua-Amsterdam
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_178263119
Ik twijfel nog of ik een backpack of een koffer meeneem. Is er ruimte voor een koffer in de bus of shuttlebus?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_178268820
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:45 schreef Hallojo het volgende:
Ik twijfel nog of ik een backpack of een koffer meeneem. Is er ruimte voor een koffer in de bus of shuttlebus?
Er is iig ruimte BOVENOP de shuttlebus...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_178271867
Leuk, veel plezier alvast!

Ik zit sinds kort ook te kijken naar Nicaragua als bestemming voor eind dit jaar(nov/dec). Is het dan een beetje te doen, omdat je dan in de staart van het regenseizoen zit?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178271997
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 23:46 schreef miro86 het volgende:

[..]

Er is iig ruimte BOVENOP de shuttlebus...
Ik ben altijd zo bang dat mijn spullen er dan af vallen ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')