abonnement Unibet Coolblue
pi_173200934
De originele verhalen zijn dat er ééns in de vele jaren een Buddha tevoorschijn komt. Maar wat als..
Je meerdere Buddha's op hetzelfde moment hebt!! Hoe zou de wereld er dan uit zien? Zou de wereld dan verlost zijn van alle ziektes en oorlogen? Hoe moeten we het dan inrichten, 1 Buddha per continent als Leider? Zou iedereen ineens verlicht zijn (eindelijk) en zouden we een collectief bewustzijn en hogere dimensie intreden?

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_173201016
Een buddha is een staat van zijn. Geen Jezus die geboren moet worden oid.
pi_173201350
Ik vraag me vooral af of een buddha bij de Action van ¤ 1,99 hetzelfde kan uitrichten als een buddha welke je laat importeren uit Thailand á ¤ 499-
U MAD?
pi_173203596
Ik denk dat het goed gaat met de wereld als iedereen alle andere mensen behandeld als "buddy". :Y
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_173209253
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:29 schreef firefly3 het volgende:
De originele verhalen zijn dat er ééns in de vele jaren een Buddha tevoorschijn komt. Maar wat als..
Je meerdere Buddha's op hetzelfde moment hebt!! Hoe zou de wereld er dan uit zien? Zou de wereld dan verlost zijn van alle ziektes en oorlogen? Hoe moeten we het dan inrichten, 1 Buddha per continent als Leider? Zou iedereen ineens verlicht zijn (eindelijk) en zouden we een collectief bewustzijn en hogere dimensie intreden?

[ afbeelding ]
Nou, ik denk dat het dan net zo een zooi is en de boeddhaatjes elkaar gaan bevechten om het gelijk omdat ze er net even een andere interpretatie van de teksten op na houden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173209340
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:59 schreef de_boswachter het volgende:
Ik vraag me vooral af of een buddha bij de Action van ¤ 1,99 hetzelfde kan uitrichten als een buddha welke je laat importeren uit Thailand á ¤ 499-
Die van ¤499 richt meer schade aan in mijn portemonnee.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173209449
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:27 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het dan net zo een zooi is en de boeddhaatjes elkaar gaan bevechten om het gelijk omdat ze er net even een andere interpretatie van de teksten op na houden.
:')
pi_173209479
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:35 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

:')
Goed argument. :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:42:16 #9
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_173209566
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:29 schreef firefly3 het volgende:
De originele verhalen zijn dat er ééns in de vele jaren een Buddha tevoorschijn komt. Maar wat als..
Je meerdere Buddha's op hetzelfde moment hebt!! Hoe zou de wereld er dan uit zien? Zou de wereld dan verlost zijn van alle ziektes en oorlogen? Hoe moeten we het dan inrichten, 1 Buddha per continent als Leider? Zou iedereen ineens verlicht zijn (eindelijk) en zouden we een collectief bewustzijn en hogere dimensie intreden?

Verlichting is het ontsnappen aan de eeuwige reincarnatie-cyclus en bereiken van Nirwana. Uiteindelijk is de wereld leeg en mag de laatste boeddha 't licht uit doen.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_173209962
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:27 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het dan net zo een zooi is en de boeddhaatjes elkaar gaan bevechten om het gelijk omdat ze er net even een andere interpretatie van de teksten op na houden.
Welke teksten?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:13:49 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173210100
Er kunnen gewoon meerdere boeddha's tegelijkertijd zijn. Boeddha is een titel die gegeven wordt voor een staat van zijn. Een staat die in principe ieder mens kan bereiken, alhoewel dat niet makkelijk is. Noch zijn boeddha's leiders...

Ook al zijn er 1001 Boeddha's tegelijkertijd zegt dat niets over de staat van de rest van de mensen. Met geluk zouden veel mensen zich geïnspireerd voelen en het een beter wereld worden, met pech zetten de rest van de mensen zich er juist tegen af.

Al met al, volgens de boeddhistische leer is het leven lijden. Is het in deze sfeer zo dat lijden en gelukzaligheid beide een feit zijn. Is het niet mogelijk je daaraan te onttrekken, is het enkel mogelijk het te accepteren en er vrij van te komen na je dood.
Die perfecte wereld, het samsara veranderen is dus niet mogelijk volgens die leer, je eraan onttrekken (na je dood) is wel mogelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cause_Mayhem op 17-08-2017 15:19:06 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173210155
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:36 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Goed argument. :)
Kom op zeg, je hebt zo ontzettend weinig kaas gegeten van het Boeddhisme dat je louter onzin uitslaat. Andere interpretatie van de teksten en daardoor ruzie maken :') Kom op zeg.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:19:09 #13
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_173210209
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:27 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het dan net zo een zooi is en de boeddhaatjes elkaar gaan bevechten om het gelijk omdat ze er net even een andere interpretatie van de teksten op na houden.
Slim, dat heeft serieus plaatsgevonden. Zo is het sumo worstelen ontstaan. Fact
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:19:46 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173210224
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:59 schreef de_boswachter het volgende:
Ik vraag me vooral af of een buddha bij de Action van ¤ 1,99 hetzelfde kan uitrichten als een buddha welke je laat importeren uit Thailand á ¤ 499-
Die kunnen precies hetzelfde uitrichten. Helemaal niets namelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:44:36 #15
470634 Radhatanaya
Yoga is the way of life
pi_173210811
Zodra Kalki geboren wordt worden we verlost van de narigheden die nu in de wereld aanwezig zijn.
Open vandaag nog uw chakra's om een nieuw bewustzijn te ontwikkelen.
pi_173212487
quote:
5s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:06 schreef Farenji het volgende:

[..]

Welke teksten?
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:17 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Kom op zeg, je hebt zo ontzettend weinig kaas gegeten van het Boeddhisme dat je louter onzin uitslaat. Andere interpretatie van de teksten en daardoor ruzie maken :') Kom op zeg.
Als het beschreven is en dat is het boeddhisme, dan is het eveneens op meerdere wijzen interpretabel.
Natuurlijk is een 'Boeddha' iemand die volledig op eigen kracht tot geestelijke volwasdom komt ofwel ontwaakt, maar het boeddhisme (de leer) weerhoudt mensen daar juist van omdat ze zich wenden tot gezag van geestelijke leiders in het boeddhisme.
Daarmee is geen sprake meer van 'volledig op eigen kracht' het is slechts verworden tot een geplaveide weg naar de beloning, de verlichting.

Ik houd me inderdaad niet zo bezig met het boeddhisme, maar het zou bijzonder zijn wanneer ook in het boeddhisme geen sprake is van meerdere stromingen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173212819
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

[..]

Als het beschreven is en dat is het boeddhisme, dan is het eveneens op meerdere wijzen interpretabel.
Natuurlijk is een 'Boeddha' iemand die volledig op eigen kracht tot geestelijke volwasdom komt ofwel ontwaakt, maar het boeddhisme (de leer) weerhoudt mensen daar juist van omdat ze zich wenden tot gezag van geestelijke leiders in het boeddhisme.
Daarmee is geen sprake meer van 'volledig op eigen kracht' het is slechts verworden tot een geplaveide weg naar de beloning, de verlichting.

Ik houd me inderdaad niet zo bezig met het boeddhisme, maar het zou bijzonder zijn wanneer ook in het boeddhisme geen sprake is van meerdere stromingen.
Er bestaan helemaal geen boeddhistische teksten, er is alleen het achtvoudige pad, daar is iedereen het over eens; de rest zul je zelf moeten ontdekken op je meditatiematje. De kern gaat ver voorbij woorden en taal, dus proberen om dat in geschriften te vatten, daar begint men niet eens aan. Verstandige mensen, die boeddhisten.
pi_173213040
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:44 schreef Radhatanaya het volgende:
Zodra Kalki geboren wordt worden we verlost van de narigheden die nu in de wereld aanwezig zijn.
Ik heb opgezocht wie Kalki is.



Hij ziet er kwaadaardig uit. Ik vertrouw zijn gedaante niet. Ik vertrouw eerder op buddha. Net als zijn nederige onderdanen die je hier afgebeeld ziet:

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_173213174
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:32 schreef Farenji het volgende:

[..]

Er bestaan helemaal geen boeddhistische teksten, er is alleen het achtvoudige pad, daar is iedereen het over eens; de rest zul je zelf moeten ontdekken op je meditatiematje. De kern gaat ver voorbij woorden en taal, dus proberen om dat in geschriften te vatten, daar begint men niet eens aan. Verstandige mensen, die boeddhisten.
Bedankt, al neem ik niet altijd verstandige beslissingen. Maar ik snap wel wat hij bedoeld met teksten waar buddha's het niet overeen kunnen komen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_173213219
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die kunnen precies hetzelfde uitrichten. Helemaal niets namelijk.
Weleens een buddha voor een lange tijd in je huis gehad? Het is iets wat je moet voelen. Eerst uitproberen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_173213351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:32 schreef Farenji het volgende:

[..]

Er bestaan helemaal geen boeddhistische teksten, er is alleen het achtvoudige pad, daar is iedereen het over eens; de rest zul je zelf moeten ontdekken op je meditatiematje. De kern gaat ver voorbij woorden en taal, dus proberen om dat in geschriften te vatten, daar begint men niet eens aan. Verstandige mensen, die boeddhisten.
Juist dat achtvoudig pad is de geplaveide weg, verder is het leuk zitten op een meditatiematje maar volgens mij is de tijd nuttiger besteed tijdens een wandeling.
Waar ik het wel mee eens ben is dat het voorbij woorden en taal gaat, ik zou zelfs zover gaan dat het voorbij het kennen gaat, meer en meer kennis moet dus verruild worden met 'zijn'.
Het gekende is niet nieuw noch creatief.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:58:07 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173213391
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:49 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Weleens een buddha voor een lange tijd in je huis gehad? Het is iets wat je moet voelen. Eerst uitproberen.
Heb al vele jaren een (gekregen) Boeddha beeldje in huis ja.
En ben goed bekend met het boeddhisme. Goed genoeg om te weten dat Boeddha beeldjes net zoveel doen als welk ander beeldje dan ook, niets dus.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173214275
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Heb al vele jaren een (gekregen) Boeddha beeldje in huis ja.
En ben goed bekend met het boeddhisme. Goed genoeg om te weten dat Boeddha beeldjes net zoveel doen als welk ander beeldje dan ook, niets dus.
Niet alle Buddha's werken. Is het deze buddha die niet eens genoeg hormonen heeft om voor ons te laten weten of het een man of vrouw is:



Of is het deze baas:



Als je het niet zeker weet kun je een foto maken en hier plaatsen :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_173226417
Ik heb een wit plastic Boeddha beeldje in huis, zo 1 met een knipperend lichtje erin. Geen idee meer hoe ik eraan gekomen ben maar laatst stond hij omgekeerd op de kast. Met zijn rug naar de kamer zeg maar en ik moest er direct om lachen. Sowieso wel om dit beeldje want nouja: Een knipperend kaal dik mannetje op mijn kast. :D

Blijkt mijn zoon hem omgedraaid te hebben omdat hij vond dat wij niet om aan te gluren waren.

Mijn punt is: Lach meer, al dat zware gedoe....pff.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_173228550
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 01:47 schreef Impressme het volgende:
Ik heb een wit plastic Boeddha beeldje in huis, zo 1 met een knipperend lichtje erin. Geen idee meer hoe ik eraan gekomen ben

Verdacht..
quote:
maar laatst stond hij omgekeerd op de kast. Met zijn rug naar de kamer zeg maar en ik moest er direct om lachen. Sowieso wel om dit beeldje want nouja: Een knipperend kaal dik mannetje op mijn kast. :D
Vandaar :)
quote:
Blijkt mijn zoon hem omgedraaid te hebben omdat hij vond dat wij niet om aan te gluren waren.

Mijn punt is: Lach meer, al dat zware gedoe....pff.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')