abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:26:31 #151
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173400724
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En het ondermijnen van de vakbond en draagvlak verzorgingsstaat.

[..]

Nee, niet bepaald. Kabinetten waar de PvdA in zaten hebben altijd de migratie aangescherpt. Cohen heeft nota bene de strengste migratiewet van heel Europa in elkaar getimmerd.
Was dat niet de wet die hij vervolgens weigerde uit te voeren?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:39:07 #152
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173400847
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker. En links vindt veel te veel mensen zielig en staat dan toe dat ze mogen blijven terwijl dat eigenlijk onterecht is, of dat omdat men zielig is, de regels voor hen niet gelden.

Ik ben in de jaren tachtig opgevoed met het idee dat voor ons eerwraak eenn vrouwen slaan echt niet mocht. Maar moslims... Tsja, dat was hun cultuur. Dat is de andere kant. De zieke kant van links.
Klopt, met Links is het altijd zo dat asielzoekers/immigranten zielig zijn en dat de wet niet voor hen geldt. Ook al zegt een Nederlandse rechter 10x dat zij hier niet welkom zijn en hun biezen moeten pakken, Links staat altijd te gillen dat ze moeten blijven. Op deze manier wordt de rechtsstaat verkracht.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:42:14 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173400872
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker. En links vindt veel te veel mensen zielig en staat dan toe dat ze mogen blijven terwijl dat eigenlijk onterecht is, of dat omdat men zielig is, de regels voor hen niet gelden.
Bij een door rechts gesaboteerd staatsapparaat vindt links inderdaad dat sommigen het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Niet bij de uitgeprocedeerden waar het systeem vlekkeloos is verlopen.

Pim Fortuyn ging wat dat betreft nog veel verder met zijn generaal pardon. Dat hoort ook bij principes van behoorlijk bestuur.

quote:
Ik ben in de jaren tachtig opgevoed met het idee dat voor ons eerwraak eenn vrouwen slaan echt niet mocht. Maar moslims... Tsja, dat was hun cultuur. Dat is de andere kant. De zieke kant van links.
Dit klinkt wel heel erg als Buma zijn "vrouwenrechten is een eeuwenoude christelijke traditie".

De diverse blijf van mijn lijf huizen zijn er dankzij linkse burgemeesters gekomen. Dat is een feit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:44:15 #154
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173400897
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Was dat niet de wet die hij vervolgens weigerde uit te voeren?
Bij mensen die tien jaar in onzekerheid leefden ja. Diezelfde wet voorziet ook in uitzonderingen en discretionaire bevoegdheid van de minister, iets wat nota bene de VVD in de wet wilde hebben (want dan kunnen ze incidenteel vriendjes en maffialieden doorlaten)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173400937
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:39 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Klopt, met Links is het altijd zo dat asielzoekers/immigranten zielig zijn en dat de wet niet voor hen geldt. Ook al zegt een Nederlandse rechter 10x dat zij hier niet welkom zijn en hun biezen moeten pakken, Links staat altijd te gillen dat ze moeten blijven. Op deze manier wordt de rechtsstaat verkracht.
Dat komt omdat ze zich blijven vasthouden aan een inmiddels vervlogen multicultureel ideaal. Maar dat ideaal bestaat intussen helemaal niet meer in een steeds sterker wordende gepolariseerde samenleving.

Men staat intussen hartstikke tegenover elkaar en ze maken er zelf ook nog eens een belangrijk deel vanuit. Accepteer gewoon dat sommige ideologieën simpelweg onoverbrugbaar en onverenigbaar zijn.
pi_173401391
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze zich blijven vasthouden aan een inmiddels vervlogen multicultureel ideaal. Maar dat ideaal bestaat intussen helemaal niet meer in een steeds sterker wordende gepolariseerde samenleving.

Men staat intussen hartstikke tegenover elkaar en ze maken er zelf ook nog eens een belangrijk deel vanuit. Accepteer gewoon dat sommige ideologieën simpelweg onoverbrugbaar en onverenigbaar zijn.
Als men er niet 1 Europa van had gemaakt zou het evt nog mogelijk zijn denk ik.

Mijn oplossing laat die de lasten dragen welke de meeste vruchten oogsten van het 1 Europa.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2017 11:29:11 ]
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:41:32 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_173401536
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 19:57 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ook negeert het een stuk eigen verantwoordelijkheid. Denk aan je kinderen een opleiding af laten maken, en ervoor zorgen dat je kinderen fatsoenlijk Nederlands beheersen. In Amsterdam waren de cijfers onder bepaalde groepen, wat betreft voortijdig schoolverlaten, schrikbarend hoog. Daar kun je moeilijk anderen de schuld van geven.
Een slechte opvoeding is niet de schuld van het kind, dus wat lul je nou over eigen verantwoordelijkheid?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:43:25 #158
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_173401559
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is een groot complot Duppie Kleingeld, en iedereen heeft het op jou voorzien.
Zoek een hobby, nee-kleuter.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173401615
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een slechte opvoeding is niet de schuld van het kind, dus wat lul je nou over eigen verantwoordelijkheid?
Wiens schuld is het dan, de ouders hun schuld, of de school of de omgeving?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:51:12 #160
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_173401652
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wiens schuld is het dan, de ouders hun schuld, of de school of de omgeving?
Primair ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders. In het geval van migranten zijn ze zo dom geweest naar een land te emigreren waar ze geen verstand van hebben. Wellicht vanwege gastarbeider-propaganda van de VVD of mensen smokkelaars.

Als je iemand de schuld wilt geven moet je goed zoeken, maar de schuld ligt niet bij het kind.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173401653
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 09:38 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Het is het verschil tussen ideologisch of pragmatisch handelen, tussen opkomen voor de gehele mensheid of de belangen van Nederland.
Juist. Maar je zult zoveel mogelijk een manier moeten vinden waarin je voor beide opkomt, want op lange termijn is het belang van de gehele mensheid ook ons belang natuurlijk.

Maar sommige mensen denken/vinden dat wij de hele wereld zouden moeten redden. Van o.a. Klaver zou er geen grens aan moeten zitten. Oftewel: al kwamen er hier een miljoen mensen uit Syrie heen, helpen is helpen (wat op zich wel klopt, want je kan niet het ene gezin in nood wel helpen en het volgende niet zodra je boven een quota uitkomt). Ze bekijken het op de manier: "we moeten helpen, het zijn wel mensen" en bekijken niet meer wat er op de langere termijn gebeurt voor Nederland.. Het KAN niet, tenzij je je verzorgingsstaat op de langere termijn voor een groot deel wilt opgeven. Allemaal om je (linkse) principes.. Die principes waarmee juist deels die verzorgingstaat hebt opgebouwd overigens. Oftewel: je bent zo principieel dat zelfs je eigen principes conflicteren.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:51:40 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173401658
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zoek een hobby, nee-kleuter.
11:43 , en papierversnipperaar wordt wakker
Rook nog een toetertje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173401686
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Primair ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders. In het geval van migranten zijn ze zo dom geweest naar een land te emigreren waar ze geen verstand van hebben. Wellicht vanwege gastarbeider-propaganda van de VVD of mensen smokkelaars.

Als je iemand de schuld wilt geven moet je goed zoeken, maar de schuld ligt niet bij het kind.
De schuld ligt dan bij de ouders terwijl de samenleving de genadeklap geeft?
De omgeving school vrienden of noem maar ook, gelukkig is het hier goed gegaan, had echter ook totaal verkeerd kunnen gaan, en dan waren wij het schuld?
Ik geloof er niks van hoor.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:55:39 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_173401721
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

11:43 , en papierversnipperaar wordt wakker
Rook nog een toetertje
Ad Hominems zijn leuk *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:00:17 #165
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173401778
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

De schuld ligt dan bij de ouders terwijl de samenleving de genadeklap geeft?
De omgeving school vrienden of noem maar ook, gelukkig is het hier goed gegaan, had echter ook totaal verkeerd kunnen gaan, en dan waren wij het schuld?
Ik geloof er niks van hoor.
Zoek eens op wat OESO zegt over ons schoolsysteem
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173401792
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 12:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zoek eens op wat OESO zegt over ons schoolsysteem
Okay verkeerd geschreven van mij op het plein in de kantine, is er nog overzicht controle dan?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:01:28 #167
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173401797
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Primair ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders. In het geval van migranten zijn ze zo dom geweest naar een land te emigreren waar ze geen verstand van hebben. Wellicht vanwege gastarbeider-propaganda van de VVD of mensen smokkelaars.

Als je iemand de schuld wilt geven moet je goed zoeken, maar de schuld ligt niet bij het kind.
Mensensmokkelaars: grotendeels aangezwengeld door zwart geld en drugsteelt waar de VVD niets aan wilt doen. Behalve een heel geprivatiseerd veiligheids apparaat opzetten dan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173402034
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als men er niet 1 Europa van had gemaakt zou het evt nog mogelijk zijn denk ik.

Mijn oplossing laat die de lasten dragen welke de meeste vruchten oogsten van het 1 Europa.
De EU staat op omvallen. Er speelt zich een onoplosbaar financieel debacle af in de Zuid-Europese landen en dat zal mettertijd tot een nieuwe economische recessie leiden.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:12:09 #169
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173402662
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:47 schreef Elzies het volgende:

Accepteer gewoon dat sommige ideologieën simpelweg onoverbrugbaar en onverenigbaar zijn.
Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat sommige culturen onverenigbaar, onoverbrugbaar en niet inpasbaar zijn met de onze.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_173402955
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij een door rechts gesaboteerd staatsapparaat vindt links inderdaad dat sommigen het voordeel van de twijfel moeten krijgen. Niet bij de uitgeprocedeerden waar het systeem vlekkeloos is verlopen.

Pim Fortuyn ging wat dat betreft nog veel verder met zijn generaal pardon. Dat hoort ook bij principes van behoorlijk bestuur.

[..]

Dit klinkt wel heel erg als Buma zijn "vrouwenrechten is een eeuwenoude christelijke traditie".

De diverse blijf van mijn lijf huizen zijn er dankzij linkse burgemeesters gekomen. Dat is een feit.
Lekker belangrijk. Het gaat erom dat voor links het meten met meerdere maten mij zeer ergert. Afa is net zo fascistoïde in zijn methodes als de neonazi's. Maar die eersten kunnen rekenen op gejuich.

Negers en islamitische extremisten zijn zielig. Want anders. Ik vind dat ze niet zielig zijn. Ik zie ze juist voor vol aan. Niet voor een groepje dat vanwege hun afkomst zwakzinnig is.

Voor links gelden niet voor iedereen dezelfde regels. Dat is oneerlijk. En wie beslist wie er zielig is? Een clubje halfzachte fopwetenschappers van de UvA.

Dankje lekker.
Whatever...
pi_173403204
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Primair ligt de verantwoordelijkheid bij de ouders. In het geval van migranten zijn ze zo dom geweest naar een land te emigreren waar ze geen verstand van hebben. Wellicht vanwege gastarbeider-propaganda van de VVD of mensen smokkelaars.
Als het geen gedwongen migratie (vluchten voor oorlog dus) is dan kan je ze niet kwalijk nemen dat ze geen verstand hebben van het land waar ze heen vluchten. Echter als je hier eenmaal bent dan hoor je (gefaciliteerd door de overheid en door ons als burgers) dat wel z.s.m. te doen. Puur kwestie van een mentaliteit en goede wil om er wat van te gaan maken.

Toch vinden linkse mensen vaak "hun cultuur zit nou eenmaal anders in elkaar, dus we moeten snappen dat zij b.v. meer moeite met openlijke homoseksualiteit kunnen hebben" een soort van excuus om je niet voldoende aan hoeven te passen.

quote:
Als je iemand de schuld wilt geven moet je goed zoeken, maar de schuld ligt niet bij het kind.
Deels ook wel, als je het b.v. over een kind van 12 hebt. Ongeacht je opvoeding: in Nederland hebben we een streng leerplicht-systeem en wordt een kind in elk geval op school aangeleerd wat wenselijk en niet-wenselijk gedrag is. Zelfs al zouden z'n ouders hem niet elke dag naar school sturen: dan wordt ie opgehaald door de politie. Ook jeugdzorg etc. is hier relatief goed geregeld, als een kind volledig lijkt te ontsporen dan wordt er ingegrepen.

Er zijn zat kinderen met een slechte opvoeding die wél wat van hun leven hebben gemaakt. En kinderen met juist een goede opvoeding die het verkeerde pad op gaan.
Het zit hem dus zelfs voor kinderen ook bij jezelf; ook een kind van ca. 12 kan (al dan niet na corrigendere strafmaatregelen) tot in een zekere mate keuzes maken, respect voor anderen opbrengen en wat simpele verantwoordelijkheden leren nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roland010 op 26-08-2017 14:51:01 ]
pi_173403822
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lekker belangrijk. Het gaat erom dat voor links het meten met meerdere maten mij zeer ergert. Afa is net zo fascistoïde in zijn methodes als de neonazi's. Maar die eersten kunnen rekenen op gejuich.

Negers en islamitische extremisten zijn zielig. Want anders. Ik vind dat ze niet zielig zijn. Ik zie ze juist voor vol aan. Niet voor een groepje dat vanwege hun afkomst zwakzinnig is.
Bam! Spijker op de kop. Als je juist iemand flink kritisch aan durft te pakken (en dan op een fatsoenlijke manier en met feiten) dan is dat toch niet kwetsend voor diegene maar zie je hem/haar als (enigzins) gelijkwaardig qua intelligentie en als mens, vind ik.

Voorbeeldje: mannen die de afgelopen tijd het Nederlandse vrouwenvoetbal afkraakten omdat ze b.v. de snelheid en techniek drama vonden werden b.v. op veel plekken als seksist neergezet. Terwijl die nou juist precies die vrouwen beoordeelden zoals ze profsporters altijd beoordelen: soms hard, inhoudelijk en kritisch. Dat is toch precies NIET seksistisch?
quote:
Voor links gelden niet voor iedereen dezelfde regels. Dat is oneerlijk. En wie beslist wie er zielig is? Een clubje halfzachte fopwetenschappers van de UvA.
Dat is wel echt typerend voor 'links' inderdaad: om onderscheid te voorkomen juist zelf onderscheid gaan maken. Ik ben best voor b.v. anoniem solliciteren want het is een feit dat je, zelfs als hoger opgeleidde, moeilijker aan een baan komt met een buitenlands klinkende (achter)naam. Maar dan moet dat anonieme ook voor dingen als leeftijd gelden.
En hoe ga je starters met weinig ervaring helpen? Die hebben het namelijk ook moeilijker als ze solliciteren.

Er is wel degelijk onbewust en bewust racisme en discriminatie en dat moet je aanpakken (hoewel het menselijk is om mensen om je heen te zoeken die overeenkomsten met je hebben, dit is niet perse een 'wit' iets, ook een Turk zou b.v. vaak eerder een Turk aannemen dan een Nederlander) Maar niet door quota in te gaan stellen. Alleen maar ergens aangenomen worden omdat je een allochtoon/vrouw bent is volgens mij niet veel minder beledigend dan om die reden niet aangenomen worden.

Specifiek b.v. politie-agenten van Turkse/Marokkaanse/Surinaamse komaf aannemen omdat die de allochtone jeugd beter zou bereiken: misschien best effectief, maar daarmee zeg je dus indirect dat die allochtone jeugd toch net iets anders behandeld moeten worden dan anderen. En sterker nog: dat je het een soort van accepteert dat ZIJ discrimineren en minder naar een blanke agent luisteren dan iemand met hun 'eigen' huidskleur?

Wéér zo'n voorbeeld van wat er mis is met links: allemaal op zich goed bedoelt maar qua uitwerking in de praktijk weer krom en averechts uitpakkend. Links houdt zo qua aanhang alleen nog maar een groep huilies over zonder zelfkritiek, die zich graag in die slachtofferrol laten knuffelen en uit zelfmedelijden van die 'positieve' discriminatie gebruik willen maken als een soort voorrecht. De rest van Nederland krijgt hier ernstige jeuk van en is weggelopen naar midden/rechts.

[ Bericht 7% gewijzigd door Roland010 op 26-08-2017 15:12:58 ]
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:11:51 #173
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173404135
De stropoppen en leugens zijn in de aanbieding. De parallele werkelijkheden.

Alsof de PvdA vaker dan het CDA en VVD de premier heeft geleverd en het langst in de regering zit.

Nolens doctrine
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:21:02 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173404220
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:11 schreef Klopkoek het volgende:
De stropoppen en leugens zijn in de aanbieding. De parallele werkelijkheden.

Alsof de PvdA vaker dan het CDA en VVD de premier heeft geleverd en het langst in de regering zit.

Nolens doctrine
Zoals jij de VVD van alles en het slechte weer de schuld geeft? Begint te schelden als iemand lastige vragen stelt? Overal een complot achter ziet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173404362
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:11 schreef Klopkoek het volgende:
De stropoppen en leugens zijn in de aanbieding. De parallele werkelijkheden.
quote:
Alsof de PvdA vaker dan het CDA en VVD de premier heeft geleverd
Sowieso vaker dan de VVD ja, gezien Rutte de eerste naoorlogse VVD-premier was. CDA zal denk ik wel vaker/langer een premier hebben geleverd, maar dat is even puur op m'n gevoel. Alleen Lubbers en Balkenende al zijn namelijk al samen 20 jaar premier geweest
quote:
en het langst in de regering zit.
Gelukkig regeert de premier (en zijn partij) niet alleen. Ik zou wel eens willen weten eigenlijk welke partijen het langs in een kabinet hebben gezeten, zij het als 2e of 3e partij.

Daarnaast: veel beleid wordt ook lokaal op gemeentelijk niveau uitgevoerd. Als je dat ook meeneemt dan zal de PvdA in een aantal van de grote steden decennia lang de macht hebben gehad met veel burgermeesters en wethouders. Amsterdam is/was echt een PvdA-bolwerk bijvoorbeeld, net als Utrecht. Als je dan ook nog vaak de grootste bent geweest in Den Haag en een aantal middelgrote steden in Brabant (Eindhoven, Tilburg) dan heb je een aardige vinger in de pap gehad in Nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door Roland010 op 26-08-2017 15:35:43 ]
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:35:24 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173404470
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals jij de VVD van alles en het slechte weer de schuld geeft? Begint te schelden als iemand lastige vragen stelt? Overal een complot achter ziet?
PvdA geeft miljoenen subsidie aan antifa. Geloof je het zelf?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173404559
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

PvdA geeft miljoenen subsidie aan antifa. Geloof je het zelf?
Hier ga ik je wel even gelijk in geven helaas, dat is net zulke uit de lucht gegrepen complot-theorie als die opmerking dat Aboutaleb een geheime infiltrant van radicale salafisten was, toen ik zei dat hij juist de 'redding' van links kan zijn.

Trump zou trots zijn :')
pi_173404979
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

PvdA geeft miljoenen subsidie aan antifa. Geloof je het zelf?
Dat is natuurlijk niet zo. Wat wel zo is, is dat er heel veel.dubieuze, gevaarlijke en gewelddadige types bij afa rondlopen. En dat er vanuit deze zeer extreme kliek instroom is richting groenlinks en PvdA.
Whatever...
pi_173404994
En let wel. Een aantal.linkse zaken zijn gemeengoed geworden waar ik heel blij mee ben. Betaalbare zorg, bereikbaar onderwijs.
Whatever...
pi_173405309
Het VVD heeft in mijn ogen ook veel goeds gedaan, echter ook veel te veel weg bezuinigd, dat is wat men krijgt zonder oppositie in de kamer die voeren naar mijn mening het beleid?
En de gezonde tegenspraak alles berekenen nogmaals door rekenen en voor een derde keer nog eens alles nazien.

Oppositie was er wel hoor, lees het niet verkeerd, echter waren ze niet gekocht en verkocht tegenlijk?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2017 16:48:32 ]
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:29:26 #181
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173406023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:20 schreef Spanky78 het volgende:
En let wel. Een aantal.linkse zaken zijn gemeengoed geworden waar ik heel blij mee ben. Betaalbare zorg, bereikbaar onderwijs.
Net op de radio een terechte opmerking: blanke autochtonen en christenen zijn oververtegenwoordigd in de cijfers wanneer het over pedofilie en fysiek geweld tegen kinderen gaat.

Dan is het niet van: 'de media moet dat maar eens benoemen'.

De media is tamelijk hypocriet, stigmatiserend en opruiend bezig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:33:27 #182
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173406072
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:20 schreef Spanky78 het volgende:
En let wel. Een aantal.linkse zaken zijn gemeengoed geworden waar ik heel blij mee ben. Betaalbare zorg, bereikbaar onderwijs.
Beiden goeddeels afgebroken nu. Geeft ook OESO aan. Apartheid en segregatie in het onderwijs; onbetaalbare zorg. Kosten barrières zijn bij beide de hoogste van West Europa.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:44:28 #183
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173406201
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:28 schreef Roland010 het volgende:

[..]


[..]

Sowieso vaker dan de VVD ja, gezien Rutte de eerste naoorlogse VVD-premier was. CDA zal denk ik wel vaker/langer een premier hebben geleverd, maar dat is even puur op m'n gevoel. Alleen Lubbers en Balkenende al zijn namelijk al samen 20 jaar premier geweest

[..]

Gelukkig regeert de premier (en zijn partij) niet alleen. Ik zou wel eens willen weten eigenlijk welke partijen het langs in een kabinet hebben gezeten, zij het als 2e of 3e partij.

Daarnaast: veel beleid wordt ook lokaal op gemeentelijk niveau uitgevoerd. Als je dat ook meeneemt dan zal de PvdA in een aantal van de grote steden decennia lang de macht hebben gehad met veel burgermeesters en wethouders. Amsterdam is/was echt een PvdA-bolwerk bijvoorbeeld, net als Utrecht. Als je dan ook nog vaak de grootste bent geweest in Den Haag en een aantal middelgrote steden in Brabant (Eindhoven, Tilburg) dan heb je een aardige vinger in de pap gehad in Nederland.
Nederland is geen federale staat en van de grote steden is het vooral een zootje waar rechts traditioneel een vinger in de pap heeft (Rotterdam, Den Haag, Gouda).

Er wordt weliswaar veel over de schutting bij gemeenten geflikkerd, maar als het erop aan komt dan heeft de minister de macht. Dit bleek ook wel in de Verdonk jaren. Voor geldstromen zijn ze per slot van rekening afhankelijk van Den Haag.

Dat sommige grote steden altijd door 'links' zijn gedomineerd is dus van ondergeschikt belang en relevantie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:55:39 #184
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173406306
Velen hebben weleens van Kafka gehoord.

Veel minder weten dat Kafka links angehauft was.

Rechts heeft dit thema van bureaucratie en ontmenselijking etc. helemaal gekaapt... en als ze er een puinhoop van maken dan bewijst het hun eigen gelijk. Zie pagina 1 van deel 1 van dit draadje
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:15:12 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173406483
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 17:55 schreef Klopkoek het volgende:
Velen hebben weleens van Kafka gehoord.

Veel minder weten dat Kafka links angehauft was.

Rechts heeft dit thema van bureaucratie en ontmenselijking etc. helemaal gekaapt... en als ze er een puinhoop van maken dan bewijst het hun eigen gelijk. Zie pagina 1 van deel 1 van dit draadje
Angehaucht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173406493
Klopkoek. Je raaskalt.
Whatever...
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:21:20 #187
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173406531
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:16 schreef Spanky78 het volgende:
Klopkoek. Je raaskalt.
Nee hoor. Allerminst. Mensen denken nog steeds dat Nederland dichtbij Scandinavië ligt qua beleid ofzo. Niets is minder waar. Het is een leugen en mythe.

Kosten barrières voor zorg en onderwijs zijn significant. Zeker voor een west europees land.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:34:12 #188
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173406650
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173407081
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 11:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een slechte opvoeding is niet de schuld van het kind, dus wat lul je nou over eigen verantwoordelijkheid?
De ouders van een kind hebben een grote verantwoordelijkheid; dat ligt toch nogal voor de hand. Ouders kunnen op allerlei manieren de kansen van een kind beïnvloeden. Dat kan zowel positief als negatief zijn.
pi_173407268
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 00:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Okee, ik zal het voor je voorkauwen.

Je zegt dat we in Nederland allemaal gelijke kansen hebben, maar iedereen die een beetje verder kijkt dan z'n neus lang is weet dat dit niet waar is.

Mensen die met een handicap, chronische ziekte, beperkte intelligentie en/of talenten, in een gebroken gezin opgroeien of onveilige jeugd, of mensen die in armoede of rijkdom opgroeien, hebben allen geen gelijke kansen als de 'gemiddelde' doorsnee persoon, als je daarvan kunt spreken.

Gelijke kansen bestaan in feite nauwelijks. Wel kunnen we de voorwaarden zo scheppen dat in principe iedereen hun achterstanden kunnen inlopen, maar die voorwaarden worden juist stelselmatig al decennia afgebouwd.

Het begrip eigen verantwoordelijkheid is tegenwoordig een welhaast automatische reflex geworden om alles maar daaronder te scharen, maar is veelal erg kortzichtig beredeneerd. Zo kun je mensen veelal niet verantwoordelijk houden voor capaciteiten die ze simpelweg niet bezitten, zoals bijvoorbeeld een gebrek aan doorzettingsvermogen ook gewoon aangeboren en aangeleerd is en moeilijk later in het leven nog kan veranderen. Toch worden veel mensen doodgegooid met paternalistische adviezen en verwijten dat ze maar gedisciplineerder moeten zijn, harder moeten werken of verstandiger hadden moeten zijn (om zodoende te kunnen goedpraten dat de maatschappij de handen ervan aftrekt en er niet meer naar om hoeft te kijken).
Ja, maar daar noem je zaken waar je weinig tot niets aan kunt doen. Dat betekent dat de beginsituatie al volkomen anders is. Dan kun je ook geen gelijke uitkomst verwachten. Dat is ook niet realistisch. Wat bepaalde issues betreft, kunnen we mensen een heel eind faciliteren, maar bepaalde zaken (zoals IQ) zijn domweg een beperking. Dan draait het er om hoe ver je daarmee kunt komen. Er zijn verschillende opties op verschillende "niveaus", en daar kun je prima mee vooruit komen in de maatschappij.

Waar het om draait is als je met een groep begint, met, in principe ruwweg gelijke beginsituatie (capaciteit), er een heel stuk eigen verantwoordelijkheid naar voren komt, wat betreft de uitkomst. Zaken als gebrek aan doorzettingsvermogen en discipline, zoals jij zij stelt, daar ben ik het niet mee eens. Wil je verder komen in de maatschappij, dan moet je zelf nog altijd wat doen. Het enige wat de maatschappij kan doen is je faciliteren. Uiteindelijk ben je zelf degene die iets doet.

Wat wel zo is, dat is dat je bijvoorbeeld inspeelt op de persoonlijkheid van iemand. Mensen leren op verschillende manieren bijvoorbeeld. Daar moet je rekening mee houden, en op inspelen. Maar het houdt op een bepaald moment op. Dat is mijns inziens een probleem met links; het is prima om mensen te helpen, maar dat wil niet zeggen dat je ze er niet op mag aanspreken als ze zelf niets doen om hun problemen op te lossen. Ik zou bijna zo ver willen gaan, dat bepaalde linkse groepen eigenlijk mensen zielig wil houden, en ze afhankelijk wil houden.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:12:00 #191
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173407889
Het gemiddelde IQ is geen statisch gegeven en verschilt nogal tussen landen en zelfs door de tijd heen.

Verder geven de zgn. linkse media vaak het verwijt dat 'links' mensen afhankelijk wil houden maar empirisch gezien snijdt dat geen hout. Het track record door de geschiedenis heen is kraakhelder. In het bijzonder in het tijdperk vóór het neoliberalisme
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:15:14 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_173407953
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:12 schreef drexciya het volgende:

[..]

De ouders van een kind hebben een grote verantwoordelijkheid; dat ligt toch nogal voor de hand. Ouders kunnen op allerlei manieren de kansen van een kind beïnvloeden. Dat kan zowel positief als negatief zijn.
Maar dat is toch niet de verantwoordelijkheid van het kind?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:16:21 #193
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173407974
Laten we het gewoon zeggen: heel veel mensen zijn gore racisten.

Bij het gevecht Mayweather vs McGregor overwint het racisme het van het patriotisme. Liever zien de Trumptards een blanke winnen dan een mede Amerikaan.

En dan als er oorlog moet worden gevoerd al snel Democraten beschuldigen van anti Amerikaans zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:17:00 #194
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_173407991
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:29 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ja, maar daar noem je zaken waar je weinig tot niets aan kunt doen. Dat betekent dat de beginsituatie al volkomen anders is. Dan kun je ook geen gelijke uitkomst verwachten. Dat is ook niet realistisch. Wat bepaalde issues betreft, kunnen we mensen een heel eind faciliteren, maar bepaalde zaken (zoals IQ) zijn domweg een beperking. Dan draait het er om hoe ver je daarmee kunt komen. Er zijn verschillende opties op verschillende "niveaus", en daar kun je prima mee vooruit komen in de maatschappij.

Waar het om draait is als je met een groep begint, met, in principe ruwweg gelijke beginsituatie (capaciteit), er een heel stuk eigen verantwoordelijkheid naar voren komt, wat betreft de uitkomst. Zaken als gebrek aan doorzettingsvermogen en discipline, zoals jij zij stelt, daar ben ik het niet mee eens. Wil je verder komen in de maatschappij, dan moet je zelf nog altijd wat doen. Het enige wat de maatschappij kan doen is je faciliteren. Uiteindelijk ben je zelf degene die iets doet.

Wat wel zo is, dat is dat je bijvoorbeeld inspeelt op de persoonlijkheid van iemand. Mensen leren op verschillende manieren bijvoorbeeld. Daar moet je rekening mee houden, en op inspelen. Maar het houdt op een bepaald moment op. Dat is mijns inziens een probleem met links; het is prima om mensen te helpen, maar dat wil niet zeggen dat je ze er niet op mag aanspreken als ze zelf niets doen om hun problemen op te lossen. Ik zou bijna zo ver willen gaan, dat bepaalde linkse groepen eigenlijk mensen zielig wil houden, en ze afhankelijk wil houden.
Nee, bepaalde mensen zijn 'zielig' en daar moet je wat mee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_173409817
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:16 schreef Klopkoek het volgende:
Laten we het gewoon zeggen: heel veel mensen zijn gore racisten.

Bij het gevecht Mayweather vs McGregor overwint het racisme het van het patriotisme. Liever zien de Trumptards een blanke winnen dan een mede Amerikaan.

En dan als er oorlog moet worden gevoerd al snel Democraten beschuldigen van anti Amerikaans zijn.
Waar haal je dit soort onzin eigenlijk vandaan?
pi_173410614
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Waar haal je dit soort onzin eigenlijk vandaan?
En toch zit er een kern van waarheid in, en al zeker als ze hun gelijk niet krijgen.
Krijg het gevoel dat men dan bijna stampvoetend als een kind wat zijn zin niet krijgt te keer gaan?
pi_173410645
Kijk eens terug naar Schippers toen die haar zin niet kreeg of bijna haar zin niet gekregen had.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2017 22:23:45 ]
  zondag 27 augustus 2017 @ 00:29:21 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173413023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:16 schreef Spanky78 het volgende:
Klopkoek. Je raaskalt.
Sneeuw is wit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 augustus 2017 @ 06:29:44 #199
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173415250
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 22:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

En toch zit er een kern van waarheid in, en al zeker als ze hun gelijk niet krijgen.
Krijg het gevoel dat men dan bijna stampvoetend als een kind wat zijn zin niet krijgt te keer gaan?
Jeetje, het zijn net de Democraten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 27 augustus 2017 @ 09:08:05 #200
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173416367
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Waar haal je dit soort onzin eigenlijk vandaan?
Het is geen onzin. Racisme overwint het van patriotisme
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')