abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 20:05:16 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173192291
Labyad kopt sterk Utrecht naar verrassende thuiszege op Zenit

FC Utrecht heeft zich een prima uitgangspositie verworven voor de Europese return tegen Zenit Sint-Petersburg in Rusland volgende week donderdag. Utrecht won het thuisduel dikverdiend met 1-0.



Zakaria Labyad kroonde zich tot matchwinner, na een heerlijk Europa Cup-avondje waarop Utrecht geen enkel ontzag toonde voor de Russische grootmacht, die deze zomer 54 miljoen spendeerde op de transfermarkt.

Het zo gehavende FC Utrecht kwam in het eerste duel van het play-off-tweeluik in de Europa League prima uit de startblokken tegen de Russen. Trainer Erik ten Hag had niet Urby Emanuelson op 'zes' geposteerd maar Yassin Ayoub. Hij vulde die rol prima in, zodat het niet Zenit maar de thuisploeg was die voor rust de beste kansen kreeg.

Vooral Cyriel Dessers miste tweemaal een prima kans, terwijl ook Gyrano Kerk (prima op dreef) naarstig op zoek bleek gaan naar de openingstreffer. Zenit stelde er aanvallend niet veel tegenover, maar als de Russen er uit kwamen was het uitkijken geblazen voor de Utrechtse defensie die - bij absente van het centrale hart Willem Janssen/Ramon Leeuwin - werd geleid door het duo Edson Braafheid en Mark van der Maarel.

Ten Hag koos voor ervaring achterin, omdat Utrecht er van doordrongen was dat het met een clean-sheet opp zoek richting de return in Rusland moest gaan. Na rust kropen de Russen meer en meer uit hun schulp, maar was het andermaal Utrecht dat de beste kansen kreeg via Zakaria Labyad en Yassin Ayoub.

Utrecht bleef de bovenliggende partij. Tot ongenoegen van Zenit-trainer Roberto Mancini die in woord en gebaar lieten weten dat hij meer van zijn ploeg - koploper in de Russische Premier League - verwachtte tegen een tegenstander die op voorhand als 'makkelijk te kloppen' werd ingeschat. Vooraf had Mancini's collega aangegeven dat Utrecht alleen een kans op een goed resultaat zou hebben als het in héél goede doen zou zijn. En dat waren de Utrecht-spelers stuk voor stuk, zodat Zenit een onverwacht lastig avondje had.

Het enige dat Utrecht zich kon verwijten is dat het niet scherp genoeg was voor de goal, maar Labyad poetste alsnog de 0-0 stand van het scorebord. Utrecht ging - hoewel met de tong op de schoenen xzo kapot zaten de Domstedelingen - nog naarstig op zoek naar de 2-0, maar de Russische defensie bleef met hangen en wurgen overeind.

_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 20:13:05 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_173192461

:P

[ Bericht 18% gewijzigd door Tagliano op 16-08-2017 21:36:58 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173192487
quote:
Utrecht vind ik geen hele bijzondere stad. De mensen zijn er wel heel fijn. Veel fietsers :o
  Trouwste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 20:15:09 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_173192515
quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:14 schreef Vasion het volgende:

[..]

Utrecht vind ik geen hele bijzondere stad. De mensen zijn er wel heel fijn. Veel fietsers :o
Leuke stad. Vaak wezen stappen. Concerten.....Vrije Vloer, Tivoli, Vredenburg. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173193428
quote:
Ik ken helemaal Herman Berkien. Die Rijk was toch een Amsterdammert?

  Trouwste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 21:06:44 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_173193873
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:52 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Ik ken helemaal Herman Berkien. Die Rijk was toch een Amsterdammert?

Utrechter. Berkien had ook gekund. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')