abonnement Unibet Coolblue
pi_173193686
TS vertellen dat het niet slim is zo een telefoon te kopen is off-topic en bovendien mosterd na de maaltijd.

De politie handelt zulke kleine aangiftes meestal inderdaad niet af. Dat wil niet zeggen dat het niet strafbaar is of kan zijn maar er is gewoon geen aandacht/geld/tijd voor dat soort kleine gevallen. Je kunt inderdaad de civiele weg proberen, al was het maar om de verkoper wat onder druk te zetten. Dan moet je wel een adres hebben maar daar is misschien wel achter te komen. Verkoopt de verkoper ook nog iets wat je op moet halen?
pi_173193702
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:50 schreef Krollie het volgende:

[..]

Ik trol niet. Ik probeer je iets duidelijk te maken.
OK, fair enough.

Maar wat je mij duidelijk wilt maken, was in de eerste paar posts reeds besproken. Daarna heb ik ook aangegeven dat ik ook van deze ervaring geleerd heb, en hierna ook zal handelen. Ik had reeds eerder met oplichting te maken gehad: alles gecontroleerd, account bestond al 9 jaar, geen hit op politiesite, alles volgens het MP boekje. Paar 100 euro overgemaakt (heb weinig tijd om op te halen), en genaaid waar ik bij stond. Dus: dat doe ik niet meer, ook al lijkt alles perfect.

Dat wil niet zeggen dat ik een gok zal wagen om voor een relatief laag bedrag iets te bestellen uit Groningen of een andere plaats waar wat meer werkschuw tuig rondloopt, waarbij (bijna) alles OK lijkt. Sterker nog, hoe lager het bedrag, des te meer risico ik neem. Meer risico = meer kans om belazerd te worden. Dat besef ik terdege. Wat maakt mij dat uit? Niet zo buitengewoon veel, behalve dat ik deze oplichters wel wil blootstellen aan het justitiële apparaat. Of in ieder geval laten stoppen met hun praktijken. En for the record: ik bestel redelijk veel, en wordt nagenoeg nooit belazerd.

Maar lees mijn openingspost eens, en de trol posts daarna. Als je eerlijk bent, denk je dat ik daarop zit te wachten?
pi_173193725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:51 schreef baggerbart het volgende:

[..]

En wanneer je via iDeal betaalt krijg je deze informatie wel?
Ik niet, maar de tussenpartij die voor trust & safety zorg zou dragen wel.
pi_173193773
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat voor extra zekerheid heb je wanneer je iets met iDeal overmaakt ten opzichte van een handmatige overboeking? Niks noppes nada. Dat is geen stelling maar simpelweg een feit. Het enigste voordeel zou kunnen zijn dat je, met je dikke worstenvingertjes, geen typefout maakt bij het intypen van de IBAN. Alleen moet het dan al puur een toevalstreffer zijn dat je geld dan weg is.
Haha ja, de 11 proef (niet bij ING trouwens). Zelf heb ik geen extra zekerheid, maar MP zou in samenwerking met deze club sneller toegang hebben tot relevante gegevens. Ook handig wanneer dit soort lieden direct weer een nieuw account willen openen, of... zoals ook vak het geval is, reeds over meerdere accounts beschikken (9 jaar geleden aangemaakt, erg handig!).
pi_173193781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
Ik? Inderdaad, nee.
pi_173193818
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:56 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Hopen dat Nemesis3 dat ook begrijpt :Y
IK krijg de info niet, maar de tussenpartij, ingeschakeld door MP, wel. Hoop dat u, mon frère, dat begrijpt.
pi_173193823
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:01 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Ik niet, maar de tussenpartij die voor trust & safety zorg zou dragen wel.
Wat is dan het verschil met handmatig overmaken?
Want een tussenpartij heeft deze informatie namelijk ook, de bank zelf.
[b]Op zondag 12 september 2010 13:49 schreef swarmahoer het volgende:[/b]
mannen die zeker zijn van hun geaardheid kunnen gewoon rosebier drinken, ik snap dat het voor jou gewaagd is, dus dat je maar aan de sterke drank ging :P
pi_173193983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:01 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]


Dat wil niet zeggen dat ik een gok zal wagen om voor een relatief laag bedrag iets te bestellen uit Groningen of een andere plaats waar wat meer werkschuw tuig rondloopt, waarbij (bijna) alles OK lijkt. Sterker nog, hoe lager het bedrag, des te meer risico ik neem. Meer risico = meer kans om belazerd te worden. Dat besef ik terdege. Wat maakt mij dat uit? Niet zo buitengewoon veel, behalve dat ik deze oplichters wel wil blootstellen aan het justitiële apparaat. Of in ieder geval laten stoppen met hun praktijken. En for the record: ik bestel redelijk veel, en wordt nagenoeg nooit belazerd.
Was het nou een laag bedrag of een relatief laag bedrag. Als in relatief tot vergelijkbare toestellen ?
pi_173193988
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:59 schreef Krollie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Begrijp je nu wat hij ermee bedoelde? Ik heb het voor je vetgedrukt.
Krollie Krollie Krollie... De opmerking "Als foto's wazig zijn haak ik al gelijk af" is onlosmakelijk verbonden met "de mening van de verkoper vind ik niet zo belangrijk". Ik vond de mening van de verkoper wel belangrijk.

Stel, er stond: "Als foto's wazig zijn haak ik al gelijk af, maar de mening van de verkoper prefereer ik boven alles". Dan zouden de foto's zo wazig kunnen zijn als poep, maar als de verkoper aan zou geven dat alles echt perfect is, dan zou hij/zij het direct aanschaffen (mits hij/zij de middelen ervoor had).

Begrijp je nu wat hij ermee bedoelde?
pi_173194069
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:00 schreef Tchock het volgende:
TS vertellen dat het niet slim is zo een telefoon te kopen is off-topic en bovendien mosterd na de maaltijd.

De politie handelt zulke kleine aangiftes meestal inderdaad niet af. Dat wil niet zeggen dat het niet strafbaar is of kan zijn maar er is gewoon geen aandacht/geld/tijd voor dat soort kleine gevallen. Je kunt inderdaad de civiele weg proberen, al was het maar om de verkoper wat onder druk te zetten. Dan moet je wel een adres hebben maar daar is misschien wel achter te komen. Verkoopt de verkoper ook nog iets wat je op moet halen?
Wow perfect, ik dacht niet meer dat er normaal gereageerd kon worden! Echt hartelijk dank (zonder gekheid)!!!

Ja inderdaad, de verkoper heeft meerdere spullen staan, waarvan er enkele enkel opgehaald kunnen worden. Onder een nieuw account een afspraak maken? En naar dit adres een schrijven inzake dwaling sturen, met de eis geld retour?
pi_173194088
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:04 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil met handmatig overmaken?
Want een tussenpartij heeft deze informatie namelijk ook, de bank zelf.
Klopt, maar een bank is niet gelieerd aan MP.
pi_173194107
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:04 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

IK krijg de info niet, maar de tussenpartij, ingeschakeld door MP, wel. Hoop dat u, mon frère, dat begrijpt.
Ja en? De tussenpartij is gewoon een payment service provider. Die is vanuit de Nederlandse bank verplicht, net zoals een gewone bank, om de identiteit van de ontvanger vast te stellen. Het biedt verder geen enkele vorm van extra zekerheid ten opzichte van handmatig overboeken. Alleen wat extra gebruikers gemak.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_173194121
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:10 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Krollie Krollie Krollie... De opmerking "Als foto's wazig zijn haak ik al gelijk af" is onlosmakelijk verbonden met "de mening van de verkoper vind ik niet zo belangrijk". Ik vond de mening van de verkoper wel belangrijk.

Stel, er stond: "Als foto's wazig zijn haak ik al gelijk af, maar de mening van de verkoper prefereer ik boven alles". Dan zouden de foto's zo wazig kunnen zijn als poep, maar als de verkoper aan zou geven dat alles echt perfect is, dan zou hij/zij het direct aanschaffen (mits hij/zij de middelen ervoor had).

Begrijp je nu wat hij ermee bedoelde?
Nee ik bedoelde wel de wazige foto's. Zei ik je aan het begin van dit topic ook al dat een verstandig mens dan al afhaakt.
pi_173194128
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Was het nou een laag bedrag of een relatief laag bedrag. Als in relatief tot vergelijkbare toestellen ?
Haha mooie vraag! In dit geval beide, maar voor eenieder weer anders. Relatief laag als in "je krijgt ze voor duurder".
pi_173194178
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:13 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Wow perfect, ik dacht niet meer dat er normaal gereageerd kon worden! Echt hartelijk dank (zonder gekheid)!!!

Ja inderdaad, de verkoper heeft meerdere spullen staan, waarvan er enkele enkel opgehaald kunnen worden. Onder een nieuw account een afspraak maken? En naar dit adres een schrijven inzake dwaling sturen, met de eis geld retour?
Exact. Je schrijft dat je de overeenkomst vernietigt wegens dwaling omdat de verkoper wist of hoorde te weten dat de telefoon niet in de staat functioneerde zoals hij jou voorspiegelde, en dat zonder die dwaling de overeenkomst niet tot stand zou zijn gekomen. Dan moeten jullie beide de overeenkomst ongedaan maken (dus ook telefoon terugsturen, al moet je daar misschien even mee wachten) en moet hij het geld terugbetalen.

Je kunt een aangetekende brief sturen als je zeker wil weten dat hij het ontvangt. Dat kan ook voor een rechtszaak handig zijn later. Niet dat die er hopelijk komt over zo'n bedrag maar oké :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Tchock op 16-08-2017 21:23:30 ]
pi_173194183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja en? De tussenpartij is gewoon een payment service provider. Die is vanuit de Nederlandse bank verplicht, net zoals een gewone bank, om de identiteit van de ontvanger vast te stellen. Het biedt verder geen enkele vorm van extra zekerheid ten opzichte van handmatig overboeken. Alleen wat extra gebruikers gemak.
En bij een handmatige overboeking kan je iig nog het rekeningnummer controleren, bij iDeal niet meer.
[b]Op zondag 12 september 2010 13:49 schreef swarmahoer het volgende:[/b]
mannen die zeker zijn van hun geaardheid kunnen gewoon rosebier drinken, ik snap dat het voor jou gewaagd is, dus dat je maar aan de sterke drank ging :P
pi_173194218
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja en? De tussenpartij is gewoon een payment service provider. Die is vanuit de Nederlandse bank verplicht, net zoals een gewone bank, om de identiteit van de ontvanger vast te stellen. Het biedt verder geen enkele vorm van extra zekerheid ten opzichte van handmatig overboeken. Alleen wat extra gebruikers gemak.
Vanuit DNB, of vanuit AFM... of vanuit de ECB? ;-) En hoe zit het met Paypal? Ik kan onder jouw naam en adres met een in de Deen / AH / Blokker aangeschafte CC gewoon betalingen verrichten (en zaken ontvangen)! ;-)

Overigens is het ook geen enkele moeite om via jouw naam een account bij de MP payment service provider aan te maken. PM even je naam en adres! ;-)
pi_173194256
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde wel de wazige foto's. Zei ik je aan het begin van dit topic ook al dat een verstandig mens dan al afhaakt.
Nee nee nee, beste Sjemmert, het is één zin waarvan de strekking niet uit elkaar kan worden getrokken! ;-)
pi_173194344
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:19 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Vanuit DNB, of vanuit AFM... of vanuit de ECB? ;-) En hoe zit het met Paypal? Ik kan onder jouw naam en adres met een in de Deen / AH / Blokker aangeschafte CC gewoon betalingen verrichten (en zaken ontvangen)! ;-)

Overigens is het ook geen enkele moeite om via jouw naam een account bij de MP payment service provider aan te maken. PM even je naam en adres! ;-)
Je punt is?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_173194411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Exact. Je schrijft dat je de overeenkomst ontbindt wegens dwaling omdat de verkoper wist of hoorde te weten dat de telefoon niet in de staat functioneerde zoals hij jou voorspiegelde, en dat zonder die dwaling de overeenkomst niet tot stand zou zijn gekomen. Dan moeten jullie beide de overeenkomst ongedaan maken (dus ook telefoon terugsturen, al moet je daar misschien even mee wachten) en moet hij het geld terugbetalen.

Je kunt een aangetekende brief sturen als je zeker wil weten dat hij het ontvangt. Dat kan ook voor een rechtszaak handig zijn later. Niet dat die er hopelijk komt over zo'n bedrag maar oké :P
Thanks! Helemaal nog niet aan gedacht om te kijken of ze ook zaken heeft, waarvan het niet vreemd is om langs te rijden om op te halen. Een rechtzaak gaan we er maar niet van maken... :-)

Hoop dat de rest dit ook leest en ziet hoe je een discussie op 'niveau' kan houden, zodanig dat eenieder er wat aan heeft.
pi_173194437
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:24 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Thanks! Helemaal nog niet aan gedacht om te kijken of ze ook zaken heeft, waarvan het niet vreemd is om langs te rijden om op te halen. Een rechtzaak gaan we er maar niet van maken... :-)

Hoop dat de rest dit ook leest en ziet hoe je een discussie op 'niveau' kan houden, zodanig dat eenieder er wat aan heeft.
Belangrijke correctie: je ontbindt de overeenkomst niet, maar je vernietigt die. Haalde de twee even door elkaar. Voor de rest klopt wat er staat.

Graag gedaan.
pi_173194477
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:17 schreef baggerbart het volgende:

[..]

En bij een handmatige overboeking kan je iig nog het rekeningnummer controleren, bij iDeal niet meer.
Rekeningnummer controleren? Hoe bedoel je? Op het scherm kijken of je wel het juiste rekeningnummer ingevoerd hebt? Ter info: er vindt nergens meer een naam / nummer controle plaats!!
pi_173194515
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:20 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Nee nee nee, beste Sjemmert, het is één zin waarvan de strekking niet uit elkaar kan worden getrokken! ;-)
Ja en de strekking is dat als de foto's wazig zijn de rest niet belangrijk is want dan haak je al af.

Loop je nou te trollen of wat.
pi_173194548
quote:
15s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je punt is?
Je kennis testen en kijken of je beseft dat een payment service provider niet als zodanig verplicht is, net zoals een gewone bank, om de identiteit van de ontvanger vast te stellen.
pi_173194560
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:27 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Rekeningnummer controleren? Hoe bedoel je? Op het scherm kijken of je wel het juiste rekeningnummer ingevoerd hebt? Ter info: er vindt nergens meer een naam / nummer controle plaats!!
Of het rekeningnummer eerder gebruikt is voor oplichting (indien dit gemeld is op 1 van die daarvoor bedoelde sites).

Geen garantie natuurlijk wanneer het rekeningnummer niet voorkomt dat het geen oplichter is.
[b]Op zondag 12 september 2010 13:49 schreef swarmahoer het volgende:[/b]
mannen die zeker zijn van hun geaardheid kunnen gewoon rosebier drinken, ik snap dat het voor jou gewaagd is, dus dat je maar aan de sterke drank ging :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')