abonnement Unibet Coolblue
pi_173188288
Ik heb dus een hernia (S5L1) en sta op de wachtlijst voor een operatie, maar ik begin steeds meer te twijfelen of ik niet moet uitstellen.

Ik heb 2 kinderen (3 jaar en 10 maanden) en na de operatie mag ik 6 weken helemaal niets, en nu kan ik best veel hulp regelen maar er komen ongetwijfeld momenten waarom ik iets moet wat eigenlijk niet mag/kan..

Ik ben op zoek naar ervaringen,Ik ga een afspraak maken met de neuroloog om de risico's van uitstellen te bespreken.
S. 2014
J. 2016
  Forum Admin woensdag 16 augustus 2017 @ 17:24:30 #2
58651 crew  murp
murp
pi_173188373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:24 schreef murp het volgende:
Heb je een partner?
Lig in scheiding.
S. 2014
J. 2016
pi_173188554
Maar je mag dingen met hernia toch ook niet?
Wat is anders het grote plan? Aankloten en je klachten verergeren?
pi_173188576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:37 schreef Allures het volgende:
Maar je mag dingen met hernia toch ook niet?
Wat is anders het grote plan? Aankloten en je klachten verergeren?
Doorgaan zoals nu en laten opererem als de jongste niet meer bij alles getild hoeft te worden.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 16 augustus 2017 @ 17:42:25 #6
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173188608
Waarom gaan ze je opereren?
pi_173188672
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Doorgaan zoals nu en laten opererem als de jongste niet meer bij alles getild hoeft te worden.
met een hernia een steeds zwaarder wordend kind tillen gaat je klachten alleen verergeren

Mijn mama was eerst ook eigenwijs, tot ze haar tenen niet meer kon voelen, toen heeft ze zich laten opereren. Alleen mist ze nu soms nog gevoel op bepaalde plekken

Als je echt twijfelt moet je dit met een arts bespreken maar het klinkt mij alles behalve verstandig in de oren
  woensdag 16 augustus 2017 @ 17:52:39 #8
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173188760
Hoelang heb je al klachten ?
Heb je uitstraling in je been ?
Heb je een mri scan gehad ?
Heb je incontinentie problemen ?
Heb je tintelingen in je voeten ?
pi_173189242
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:52 schreef RobjeGeus het volgende:
Hoelang heb je al klachten ?
Heb je uitstraling in je been ?
Heb je een mri scan gehad ?
Heb je incontinentie problemen ?
Heb je tintelingen in je voeten ?
Hoelang heb je al klachten ?

sinds Januari

Heb je uitstraling in je been ?

Ik heb vooral last in mn been/bil en amper in mn rug

Heb je een mri scan gehad ?

Ja.

Heb je incontinentie problemen ?

Nee
Heb je tintelingen in je voeten ?

in 1 voet.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 16 augustus 2017 @ 18:22:17 #10
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173189482
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 18:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoelang heb je al klachten ?

sinds Januari

Heb je uitstraling in je been ?

Ik heb vooral last in mn been/bil en amper in mn rug

Heb je een mri scan gehad ?

Ja.

Heb je incontinentie problemen ?

Nee
Heb je tintelingen in je voeten ?

in 1 voet.
Heb je voldoende beweging gehad ?
Fysio behandeling gehad ?

Snel opereren doen ze niet meer alleen als de pijn onhoudbaar is of als er incontinentie problemen zijn.

In principe zouden jouw klachten bij de juiste goeie beweging en fysiobehandelingen allang minimaal moeten zijn.
pi_173196077
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 18:22 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Heb je voldoende beweging gehad ?
Fysio behandeling gehad ?

Snel opereren doen ze niet meer alleen als de pijn onhoudbaar is of als er incontinentie problemen zijn.

In principe zouden jouw klachten bij de juiste goeie beweging en fysiobehandelingen allang minimaal moeten zijn.
Ik heb sinds November fysio gehad maar toen werd het op bekkenproblemen gegooit en zou ik te mobiel zijn, Alle oefeningen die ik kreeg maakte de klachten alleen maar erger, tot ik dus tintelingen in been en voet kreeg.

op de mri is ook een flinke uitpuiling te zien.
S. 2014
J. 2016
pi_173196205
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb sinds November fysio gehad maar toen werd het op bekkenproblemen gegooit en zou ik te mobiel zijn, Alle oefeningen die ik kreeg maakte de klachten alleen maar erger, tot ik dus tintelingen in been en voet kreeg.

op de mri is ook een flinke uitpuiling te zien.
Ik heb me tot 2 keer aan toe niet laten opereren. Er werd ook aangegeven dat een operatie niet echt meer standaard is.
Met veel bewegen ben ik er nu zo goed als pijnvrij al een paar jaar.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_173213487
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb sinds November fysio gehad maar toen werd het op bekkenproblemen gegooit en zou ik te mobiel zijn, Alle oefeningen die ik kreeg maakte de klachten alleen maar erger, tot ik dus tintelingen in been en voet kreeg.

op de mri is ook een flinke uitpuiling te zien.
Uitkomsten uit beeldvormend materiaal is lang niet altijd verklarend voor de mate van klachten die je hebt.
Zou een goede Fysio of oefentherapeut oid zoeken en eerst proberen 3 maanden te gaan trainen en de belastbaarheid van je buik/rug spieren. Het blijkt dat een operatie er lang niet altijd beter uitkomt dan therapie en bij een operatie gaan altijd risico's gepaard.
Faka G
  donderdag 17 augustus 2017 @ 18:04:58 #14
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173213516
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb sinds November fysio gehad maar toen werd het op bekkenproblemen gegooit en zou ik te mobiel zijn, Alle oefeningen die ik kreeg maakte de klachten alleen maar erger, tot ik dus tintelingen in been en voet kreeg.

op de mri is ook een flinke uitpuiling te zien.
De fysio had het verkeerd, dus heb je waarschijnlijke verkeerde oefeningen gekregen/gedaan. Ik zou opzoek gaan naar een goeie fysio en je klachten bij hem neer leggen.
pi_173215453
Belangrijkste vraag is natuurlijk: kun je op dit moment voor je kinderen zorgen zonder dat je versuft van pijnmedicatie bent?

Als pijn onder controle is niet opereren (doen ze ook niet normaal gesproken)
en verder wat de anderen al zeggen, fysio om je buik en rugspieren te trainen zodat je een sterk " natuurlijk" corset krijgt.

Anders misschien naar pijnbestrijder voor zenuwblokkade?
pi_173215575
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb sinds November fysio gehad maar toen werd het op bekkenproblemen gegooit en zou ik te mobiel zijn, Alle oefeningen die ik kreeg maakte de klachten alleen maar erger, tot ik dus tintelingen in been en voet kreeg.

op de mri is ook een flinke uitpuiling te zien.
Je zou ook nog deze vorm van massage kunnen proberen.
Chiropractie (kraker)
Osteopathie
Manuele therapie

Uiteraard in overleg met je neuroloog.
sterkte :{
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:28:00 #17
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173217153
Ik heb niet laten opereren en heb er bijna een jaar over gedaan om klachtvrij te worden. Had heel erg uitstraling in rechterbeen tot aan mn voet. Sindsdien ga ik elke week naar een personal trainer om mijn core te trainen, dat helpt. Zodra ik echter iets zwaars til, voel ik het altijd.

Ik was toen 28 zonder kinderen, dus jouw situatie lijkt me lastiger. Goed overleggen met de neuroloog.
pi_173217368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:31 schreef vronie het volgende:

[..]

Je zou ook nog deze vorm van massage kunnen proberen.
Chiropractie (kraker)
Osteopathie
Manuele therapie

Uiteraard in overleg met je neuroloog.
sterkte :{
Dat kan behoorlijk link zijn bij een hernia he. Zeker een chiropractor kan ik alleen maar afraden.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 17 augustus 2017 @ 20:37:49 #19
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_173217444
ik mag van mijn neuroloog niet naar een manueel therapeut of chiropracter. Ik ga volgende week naar de fysio, want de aangerade oefeningen die ik gevonden heb, zorgen voor nog meer klachten. Eerst maar eens kijken of ik ze goed doe. Als voorbeeld: onze neurochirurg heeft al geruime tijd last van een hernia L5S1 en weigert zich te laten opereren, terwijl hij zelf dagelijks patiënten met hernia's opereert. De meeste patiënten willen dit per se. Voor mij genoeg bewijs om dit ook voorlopig niet te doen.
pi_173334995
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:34 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat kan behoorlijk link zijn bij een hernia he. Zeker een chiropractor kan ik alleen maar afraden.
Hij is niet aan mijn rug gekomen heeft enkel mijn heup gekraakt.
pi_173336293
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:12 schreef vronie het volgende:

[..]

Hij is niet aan mijn rug gekomen heeft enkel mijn heup gekraakt.
En waarom zou dit aan te raden zijn?
Faka G
pi_173336382
Ik heb maandag overleg gehad met de neurochirurg, Hij begreep heel goed waarom ik twijfel en vroeg hoe het met de pijn is, aangezien die wisselt heb ik over 6 weken eerst weer een afspraak op de poli, dan kijken hoe het gaat, dan eventueel eerst de mri herhalen om te bekijken wat daar gebeurt en op basis daarvan verder..

Vind het een fijn beleid, Nu op zoek naar een goede fysio, die hier op het dorp ga ik niet meer heen.
S. 2014
J. 2016
pi_173339396
Al eens TENS (electro-stimulatie) geprobeerd?
Vanaf 40-50 euro heb je een apparaatje.
Ik gebruik het regelmatig bij rugklachten of bij gewrichten.
Ook bij hernia schijnt het goed te werken, en ondertussen kun je gewoon op de bank zitten of in bed liggen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:20:01 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173339450
Overleg met je chirurg of ze je niet eerst bij de pijnkliniek kunnen plaatsen. De uitstralingen naar je been kun je een maand of drie weghalen met een rizotomie. Voor de hernia kunnen ze een ruggenprik zetten.

Dat is mijn regime, omdat ze mij niet willen opereren. :{.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')