abonnement Unibet Coolblue
pi_173181151
Kopstukken

President - Donald Trump
Vice President - Mike Pence

Het kabinet
Secretary of State - Rex Tillerson
Secretary of Treasury - Steven Mnuchin
Secretary of Defense - General Jim 'Mad Dog' Mattis
Attorney General - Jeff Sessions
Secretary of the Interior - Ryan Zinke
Secretary of Agriculture - Sonny Perdue
Secretary of Commerce - Wilbur Ross
Secretary of Labor - Alexander Acosta
Secretary of Health and Human Services - Tom Price
Secretary of Housing & Urban Development - Ben Carson
Secretary of Transportation - Elaine Chao
Secretary of Energy - Rick Perry
Secretary of Education - Betsy DeVos
Secretary of Veterans Affairs - Steve Shulkin
Secretary of Homeland Security - Elaine Duke (Acting)

Cabinet-level officials:
White House Chief of Staff - John F. Kelly
Trade Reprensentative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Mike Pompeo
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Stephen Bannon (Chief Strategist), Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), Herbert McMaster (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney).
pi_173181164
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat hele Lost Cause is gewoon de Amerikaanse variant van de Dolkstootlegende.
Er zijn inderdaad veel overeenkomsten. Een verschil is echter wel dat de Dolkstootlegende een zeer racistische ondertoon had, ook direct tegen de Joden werd gebruikt, en de Lost Cause juist racisme en slavernij probeerde te minimaliseren als geen onderdeel zijnde van deze strijd maar de oorlog en strijd probeerde te vergoedelijken, een soort nobele ondertoon probeerde te vinden, interessant.
  Overall beste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 12:43:49 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173181203
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad veel overeenkomsten. Een verschil is echter wel dat de Dolkstootlegende een zeer racistische ondertoon had, ook direct tegen de Joden werd gebruikt, en de Lost Cause juist racisme en slavernij probeerde te minimaliseren als geen onderdeel zijnde van deze strijd.
Kijk eens in een geschiedenisboek voor je met dit soort quatsch aan komt kakken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 12:44:18 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_173181214
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad veel overeenkomsten. Een verschil is echter wel dat de Dolkstootlegende een zeer racistische ondertoon had, ook direct tegen de Joden werd gebruikt, en de Lost Cause juist racisme en slavernij probeerde te minimaliseren als geen onderdeel zijnde van deze strijd.
Ze vonden bijvoorbeeld dat linkse mensen ('gutmensch') hun land ten grabbel hadden gegeven. Hmmm waar heb ik dat meer gehoord. :)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_173181217
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Kijk eens in een geschiedenisboek voor je met dit soort quatsch aan komt kakken.
Wat zeg ik verkeerd dan.
pi_173181249
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ze vonden bijvoorbeeld dat linkse mensen ('gutmensch') hun land ten grabbel hadden gegeven. Hmmm waar heb ik dat meer gehoord. :)
Het is eng inderdaad. Veel herkenbaar wat er nu gebeurt, alhoewel we nog niet een echte strijd hebben gehad zoals WOI of de Burgeroorlog, maar 9/11 is ook wel eens in die context geplaatst zou je kunnen zeggen.
  Overall beste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 12:47:25 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173181284
En dat terwijl Trump de enige is die terreur vergoeilijkt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 12:48:14 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173181302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ze vonden bijvoorbeeld dat linkse mensen ('gutmensch') hun land ten grabbel hadden gegeven. Hmmm waar heb ik dat meer gehoord. :)
Je bent pas een echte patriot als je een racist bent, tenslotte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 12:50:56 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173181348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:47 schreef Ulx het volgende:
En dat terwijl Trump de enige is die terreur vergoeilijkt.
Niet de enige, de Daily Stormer steunt hem actief en pleit daar ook voor tenslotte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 12:52:20 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_173181389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet de enige, de Daily Stormer steunt hem actief en pleit daar ook voor tenslotte.
Nou, ik heb anders al dagen geen nieuws meer van hen ontvangen! :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Vis1980 op 16-08-2017 12:58:23 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 13:06:08 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173181727
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 13:08:35 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173181783
Ik dacht dat dreigen een nucleaire oorlog te starten het stomste was wat Trump de afgelopen week heeft gedaan.

Nee dus.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173181842
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:08 schreef Ulx het volgende:
Ik dacht dat dreigen een nucleaire oorlog te starten het stomste was wat Trump de afgelopen week heeft gedaan.

Nee dus.
Je hebt nog steeds niet uitgelegd wat ik nu verkeerd heb gezegd over de Dolkstootlegende of de Lost Cause. Ik ben benieuwd in deze.
pi_173181847
bizar dat zon collumn waar een neonazimars word goedgepraat en de schuld van wat er is gebeurt bij links word gelegt een podium krijgt op fok. ik begrijp ze graag users willen trekken maar hiermee trek je alleen maar verkeerde users met extreem rechtse (waan)ideeen. de reacties daarbij zijn ook van een nivootje pizzagate en seth rich complotten.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 13:12:46 #15
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173181867
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:06 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
ijzersterke cartoon :D
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 16 augustus 2017 @ 13:13:09 #16
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_173181879
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:15 schreef Nintex het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 16-08-2017 om 12:12:45 Amazon is doing great damage to tax paying retailers. Towns, cities and states throughout the U.S. are being hurt - many jobs being lost! reageer retweet
Good Morning USA!
Many jobs being lost! Nou, dat ligt wel wat genuanceerder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn wel voornamelijk shit banen helaas. ;(
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_173181946
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Many jobs being lost! Nou, dat ligt wel wat genuanceerder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn wel voornamelijk shit banen helaas. ;(
Hij zegt, of bedoelt, dat het traditionele retail [supermarkten bijvoorbeeld en andere winkels] banen kost.
pi_173181968
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niet uitgelegd wat ik nu verkeerd heb gezegd over de Dolkstootlegende of de Lost Cause. Ik ben benieuwd in deze.
Nou, dit:
quote:
Lost Cause juist racisme en slavernij probeerde te minimaliseren
Romantiseren is iets anders dan minimaliseren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173182046
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nou, dit:

[..]

Romantiseren is iets anders dan minimaliseren.
Ze probeerden het juist te minimaliseren, de hele Lost Cause beweging is gebaseerd op het minimaliseren of zelfs ontkennen van de rol van slavernij in de burgeroorlog en het romantiseren (inderdaad) van diezelfde oorlog door andere, meer nobele, redenen te zoeken, heb je hier uberhaupt zelf ooit iets over gelezen.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 13:20:29 #20
64792 Mryc
play me one more song
pi_173182048
http://www.nu.nl/economie(...)ek-donald-trump.html

quote:
Beleggers reageren geschrokken op kritiek van de Amerikaanse president Donald Trump op Amazon. In de handel voorbeurs ging het aandeel Amazon omlaag.

Trump heeft woensdag in een tweet fel uitgehaald naar het bedrijf. Volgens Trump richt Amazon ''enorme schade aan onder belastingbetalende winkelbedrijven'' in de Verenigde Staten.

Trump stelt dat Amazon ''veel pijn aanricht in steden, dorpen en staten in de gehele VS, met groot banenverlies tot gevolg''. Veel Amerikaanse winkelbedrijven hebben het moeilijk vanwege de steeds sterkere concurrentie van online verkopers en zijn daarom gedwongen winkels te sluiten en banen te schrappen.

De president haalde in juni al uit naar oprichter en topman Jeff Bezos van Amazon, omdat het bedrijf geen ''internetbelastingen'' zou betalen
pi_173182066
quote:
Wel interessant want de Amazon topman zou zijn economische adviesraad niet hebben verlaten. Of zou die intern hebben laten weten toch houdoe Trump te zeggen?
  woensdag 16 augustus 2017 @ 13:22:59 #22
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_173182100
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hij zegt, of bedoelt, dat het traditionele retail [supermarkten bijvoorbeeld en andere winkels] banen kost.
Mogelijk. Daar kan ik helaas geen data over vinden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_173182148
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze probeerden het juist te minimaliseren, de hele Lost Cause beweging is gebaseerd op het minimaliseren of zelfs ontkennen van de rol van slavernij in de burgeroorlog en het romantiseren (inderdaad) van diezelfde oorlog door andere, meer nobele, redenen te zoeken, heb je hier uberhaupt zelf ooit iets over gelezen.
Wat ze probeerden te minimaliseren was dat slavernij een reden was voor de burgeroorlog. Slavernij en racisme werd wel degelijk geromantiseerd, werd zowat gepropageerd is een soort goddelijke rechtvaardigheid.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 13:24:48 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173182149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze probeerden het juist te minimaliseren, de hele Lost Cause beweging is gebaseerd op het minimaliseren of zelfs ontkennen van de rol van slavernij in de burgeroorlog en het romantiseren (inderdaad) van diezelfde oorlog door andere, meer nobele, redenen te zoeken, heb je hier uberhaupt zelf ooit iets over gelezen.
Je Dolkstootlegende was net zo'n onzin. We verloren de oorlog door politici vs We verloren doordat we met eer vochten tegen een overmacht.
Lee was een goede tacticus op het slagveld maar had het strategisch inzicht van een nijlpaard met diarree. Overrated. Pickett's Charge was zijn blunder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 13:27:03 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173182186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat ze probeerden te minimaliseren was dat slavernij een reden was voor de burgeroorlog. Slavernij en racisme werd wel degelijk geromantiseerd, werd zowat gepropageerd is een soort goddelijke rechtvaardigheid.
Slavernij was de oorzaak van de afscheiding. De oorlog werd gestart om de afscheiding ongedaan te maken. Een rebellie neer te slaan dus. Pas later om een einde te maken aan slavernij. Daar komt het excuus dat de zuidelijke staten vochten voor hun Way of Life vandaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')