abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173193579
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Iets met vlag en lading. Veel oudere heren nemen al een fiets met lage instap, prima als je dat adviseert maar dan hadden we er geen topic over gehad bij gebrek aan krantenkoppen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173199446
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als ik bv kijk naar mijn vader, die is nu 70. Die fietst nog een op een herenfiets. Denk niet dat het in zijn hoofd opkomt om een damesfiets te kopen :P

Verbieden gaat wel wat ver maar snap de gedachte wel.
Mijne is 87, doet nog 10 km per dag langs alle winkels om koopjes te vinden. Wel al enkele keren in de struiken achter het huis beland bij het afstappen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173199555
Wanneer mensen blijkbaar niet goed met een herenfiets overweg kunnen (vooral ouderen blijkbaar) lijkt me het logischer die groep meer te informeren over de voordelen van het kiezen voor een fiets met een lage stang. Laat de fietsindustrie daar lekker buiten.

[ Bericht 9% gewijzigd door RobbieRonald op 17-08-2017 00:37:10 ]
pi_173202285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:31 schreef RobbieRonald het volgende:
Wanneer mensen blijkbaar niet goed met een herenfiets overweg kunnen (vooral ouderen blijkbaar) lijkt me het logischer die groep meer te informeren over de voordelen van het kiezen voor een fiets met een lage stang. Laat de fietsindustrie daar lekker buiten.
Precies. :) Laat mensen gewoon hun eigen keuzes maken daarin. Trouwens ook knap om resultaten van een onderzoek zo te verdraaien. :')
Triest om te zien dat er mensen in dit topic zijn die serieus denken dat het ontwerp van een mannen- of vrouwenfiets bedacht is om een verschil tussen man of vrouw aan te geven. :') Dan snap je echt weinig van de wereld.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:29 schreef Begripvol het volgende:
De fiets met de stang werd ontworpen om een onderscheid te maken tussen wat voor de man en wat voor de vrouw bestemd is, zoals ook bij knopen, ritssluitingen, riemen en schoenen een onderscheid wordt gemaakt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:33:11 #155
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173203351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:11 schreef Toga het volgende:
Ik vind een fiets met lage instap uiterst handig als ik een doos achterop heb, twee tassen aan het stuur en een kind van 6 in m'n armen.
kom op, zo praat je niet over he vrouw...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:42:05 #156
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_173203603
Als postbode geef ik ook de voorkeur aan zo'n vrouwenmodel, maar dat is puur omdat je iedere zoveel meter moet afstappen. _O-
En verder weer lekker betuttelend, typisch Nederlands. Laat mensen lekker zelf de keuze maken en informeer als fietsenwinkel de klant gewoon over de voor en nadelen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:12:39 #157
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173204526
quote:
17s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:42 schreef Lastpost het volgende:
Laat mensen lekker zelf de keuze maken en informeer als fietsenwinkel de klant gewoon over de voor en nadelen.
Meer wordt er eigenlijk ook niet gedaan...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173206704
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Meer wordt er eigenlijk ook niet gedaan...
Mwah, betreffende organisaties baseren zich op eoa onderzoek wat totaal niet over het geschetste probleem gaat en daar wordt dan de conclusie aan verbonden dat de herenfiets "gevaarlijk" is en wordt vervolgens met hetzelfde gemak overbodig verklaard...

Dat vind ik persoonlijk wel iets meer dan een advies. Ze hebben gewoon hun huiswerk niet gedaan en zijn de boer op gegaan met onzin.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:56:26 #159
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173207106
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:36 schreef AchJa het volgende:
Mwah, betreffende organisaties baseren zich op eoa onderzoek wat totaal niet over het geschetste probleem gaat en daar wordt dan de conclusie aan verbonden dat de herenfiets "gevaarlijk" is en wordt vervolgens met hetzelfde gemak overbodig verklaard...

Dat vind ik persoonlijk wel iets meer dan een advies. Ze hebben gewoon hun huiswerk niet gedaan en zijn de boer op gegaan met onzin.
Dat wist ik, dat bleek al uit je uitermate genuanceerde OP. Jij ziet het als een persoonlijke aanval op jouw mannelijkheid, ik vind dat persoonlijk wat overdreven. ;)

Maar serieus:
quote:
Uit onderzoek blijkt dat het hoofd bij een valpartij van een hoge-stang-fiets eerder de grond raakt dan schouder of heup, omdat de fietser meer voorovergebogen zit.
Lijkt me redelijk straight forward toch? Hoe is dat niet relevant?

De herenfiets wordt tevens helemaal niet 'met hetzelfde gemak' overbodig verklaard... De jongerenorganisatie(s) TeamAlert en VVN vinden de herenfiets achterhaald, want de redenen waarom deze anders geconstrueerd werd, zijn niet meer relevant. Dat is heel wat anders.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173207227
quote:
17s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:42 schreef Lastpost het volgende:
Als postbode geef ik ook de voorkeur aan zo'n vrouwenmodel, maar dat is puur omdat je iedere zoveel meter moet afstappen. _O-
En verder weer lekker betuttelend, typisch Nederlands. Laat mensen lekker zelf de keuze maken en informeer als fietsenwinkel de klant gewoon over de voor en nadelen.
Toen ik nog postbode was had ik ook een damesfiets, die zwabberde echt alle kanten op, het frame leek wel van peperkoek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173207253
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat wist ik, dat bleek al uit je uitermate genuanceerde OP. Jij ziet het als een persoonlijke aanval op jouw mannelijkheid, ik vind dat persoonlijk wat overdreven. ;)
Als dat soort organisaties op basis van onzin de herenfiets obsolote verklaren gaan er bij mij wel wat alarmbellen rinkelen ja.

quote:
Maar serieus:

Lijkt me redelijk straight forward toch? Hoe is dat niet relevant?
=> NWS / Veilig Verkeer Nederland wil af van herenfiets om veiligheid

quote:
De herenfiets wordt tevens helemaal niet 'met hetzelfde gemak' overbodig verklaard... De jongerenorganisatie(s) TeamAlert en VVN vinden de herenfiets achterhaald, want de redenen waarom deze anders geconstrueerd werd, zijn niet meer relevant. Dat is heel wat anders.
Nog maar een keer dan:

-achterhaald: niet langer van toepassing, niet langer als nuttig erkend (en dus fout)

En vwb de constructie, daar is in dit topic al genoeg over gezegd, de opmerking dat het niet meer relevant zou zijn is veel te kort door de bocht.
pi_173207361
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Meer wordt er eigenlijk ook niet gedaan...
Nou, er wordt gesproken over "in de ban doen". Dat gaat toch een stuk verder.

Momenteel heb ik een herenfiets, ik heb in het verleden ook damesfietsen gehad, en ik vind dat iedereen het gewoon lekker zelf moet weten. Hoezo een herenfiets in de ban doen? Over hoeveel valpartijen met ernstig letsel veroorzaakt door een herenfiets hebben we eigenlijk per jaar? Ik kan me niet voorstellen dat dit een serieus probleem is.

We kunnen niet ieder risico uitsluiten. Het veiligst is natuurlijk om thuis in bed te blijven liggen en niet te bewegen, dan kan er bijna niets meer fout gaat. Dat willen we niet, dan kunnen we niet anders dan accepteren dat er bij het leven ook bepaalde risico's horen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:14:58 #163
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173207533
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:03 schreef AchJa het volgende:

Als dat soort organisaties op basis van onzin de herenfiets obsolote verklaren gaan er bij mij wel wat alarmbellen rinkelen ja.
Dat doen ze dus niet... Maar hey, wat jij wil Don!
quote:
=> NWS / Veilig Verkeer Nederland wil af van herenfiets om veiligheid

[quote]
Nog maar een keer dan:

-achterhaald: niet langer van toepassing, niet langer als nuttig erkend (en dus fout)

En vwb de constructie, daar is in dit topic al genoeg over gezegd, de opmerking dat het niet meer relevant zou zijn is veel te kort door de bocht.
Roepen dat de herenfiets verdwijnt vanwege genderneutraliteit is nog vele malen korter door de bocht en bovendien uit je stang gezogen. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:17:14 #164
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173207609
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nou, er wordt gesproken over "in de ban doen". Dat gaat toch een stuk verder.
Hoe is dat meer dan een 'advies', wat... Het is niet eens een advies, het is een (vage) wens gedachte. :D
quote:
Momenteel heb ik een herenfiets, ik heb in het verleden ook damesfietsen gehad, en ik vind dat iedereen het gewoon lekker zelf moet weten. Hoezo een herenfiets in de ban doen? Over hoeveel valpartijen met ernstig letsel veroorzaakt door een herenfiets hebben we eigenlijk per jaar? Ik kan me niet voorstellen dat dit een serieus probleem is.
Er is ook nog geen beleid of wetgeving geschreven en wordt daar ook helemaal geen intentie over uitgesproken...
quote:
We kunnen niet ieder risico uitsluiten. Het veiligst is natuurlijk om thuis in bed te blijven liggen en niet te bewegen, dan kan er bijna niets meer fout gaat. Dat willen we niet, dan kunnen we niet anders dan accepteren dat er bij het leven ook bepaalde risico's horen.
Helemaal mee eens!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173207806
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:14 schreef SicSicSics het volgende:

Dat doen ze dus niet... Maar hey, wat jij wil Don!
Dan verschillen wij van mening vwb de betekenis van "achterhaald" en "in de ban doen". Dat kan.

quote:
Roepen dat de herenfiets verdwijnt vanwege genderneutraliteit is nog vele malen korter door de bocht en bovendien uit je stang gezogen. ;)
We konden al concluderen dat het niet om veiligheid te doen was want het onderzoek heeft Freako al mooi samengevat:

quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:39 schreef freako het volgende:

Er is een vergelijking gemaakt tussen een klassieke damesfiets, een meer hybride herenfiets, een ligfiets en een elektrische fiets. Niet zo gek, de opzet van het onderzoek was om uit te zoeken of het überhaupt mogelijk was om crashtests uit te voeren op fietsen.
Maar op basis van dat verhaal wordt dan wel een grote broek aangetrokken en eea achterhaald verklaard vanwege de "veiligheid"... tuurlijk... :')
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:49:51 #166
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173208379
AchJa... :*

_O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173222098
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:31 schreef speknek het volgende:
Ik wist niet dat herenfietsen nog een ding waren. Is dat in de provincie ofzo?

Zo van achte mann'n stappn na t karbietschietn uup de trekker en na de keet uup die heernfiets naar huus?

Schattig.
Wat is dit nu voor een slap gelul :?
In "de stad" interesseert het je zeker niet wat voor fiets je hebt ? Je geeft die junk een tientje en dan heb je weer een ander willekeurig exemplaar ?
pi_173227467
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:51 schreef nixxx het volgende:

[..]

Die keuze zit in je eigen hoofd. Niemand die je van je fiets schopt omdat je als man op een damesfiets fietst of vice versa. Ook zal er geen fietsenwinkel zijn die weigert een damesfiets aan een man te verkopen of vice versa.
Nee, handel is handel. Ik heb er zelf overigens ook geen problemen mee om op de "verkeerde" fiets te stappen, mits die fiets mijn maat is en lekker rijdt, maar ik denk toch wel dat mannen en vrouwen vaak uit automatisme een fiets van hun eigen geslacht kopen, tenzij ze een specifieke reden hebben om daarvan af te zien. Gewoon omdat ze het zo gewend zijn.

Het lijkt me echt winst als dat automatisme eruit gaat en mensen gewoon de stang kiezen die past bij hun fietsgebruik.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:23:06 #169
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173227548
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor een slap gelul :?
In "de stad" interesseert het je zeker niet wat voor fiets je hebt ? Je geeft die junk een tientje en dan heb je weer een ander willekeurig exemplaar ?
Het is speknek. Het is gewoon neerkijken op mensen die anders zijn/denken/doen.
Geen aandacht aan besteden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173227776
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dat de wijven na het pissen zelf de bril weer omhoog doen.

[ afbeelding ]
Eigenlijk is het ook een stuk logischer om het toilet standaard achter te laten met de bril omhoog.

De bril blijft vast schoner als hij al omhoog staat wanneer de onvermijdelijke aso binnen komt die niet bereid is om zelf de bril omhoog te doen voordat hij staand gaat plassen.

Natuurlijk moet je dan juist niet van mannen vragen om de brll weer omlaag te doen.
pi_173228167
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Lijkt me redelijk straight forward toch? Hoe is dat niet relevant?
Omdat het gegeven dat het hoofd eerder de grond raakte niet het gevolg was van de stang, maar van het model van de fiets.

De fietsen in het onderzoek verschilden op meer punten dan de positie van de stang en nu wordt ineens gedaan alsof de hoge stang het probleem is. Je denkt toch zeker niet dat een hoge stang maakt dat mensen verder voorover zitten? Misschien incidenteel als een halve idioot in een afdaling de professional wil uithangen door op de stang te gaan zitten, maar met dergelijk afwijkend fietsgedrag zou ik zeggen dat niet de fiets maar de gebruiker het probleem is.

Stand en model van zadel en stuur, hun onderlinge positie en hun positie ten opzichte van de trappers hebben allemaal veel meer invloed op hoe iemand op een fiets zit dan een stang die je bij gewoon gebruik nauwelijks raakt.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:26:20 #172
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173230782
Omdat het toch vrijdag is _O- B:)B

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:12 schreef Pandorado het volgende:
Omdat het gegeven dat het hoofd eerder de grond raakte niet het gevolg was van de stang, maar van het model van de fiets.
En hoe verschilden die modellen van elkaar?

Hint: "closed frame bicycle..."

Ja, ja, ik heb gelezen 'with a more prone seating position', maar dat maakt niet (echt) veel uit. Tenzij je dat niet als 'herenfiets' wil omschrijven? :D

Kan natuurlijk ook hè. Dat het geen echte herenfiets is, maar meer een herenfiets met een vrouwelijke touch, omdat je toch voorovergebogen zit. :7 Een 'trap-bike' zou ik dan voor willen stellen. En zo'n fiets komt natuurlijk niet door de mannelijkheids- en borsthaarcommissie.

:D
quote:
De fietsen in het onderzoek verschilden op meer punten dan de positie van de stang en nu wordt ineens gedaan alsof de hoge stang het probleem is. Je denkt toch zeker niet dat een hoge stang maakt dat mensen verder voorover zitten? Misschien incidenteel als een halve idioot in een afdaling de professional wil uithangen door op de stang te gaan zitten, maar met dergelijk afwijkend fietsgedrag zou ik zeggen dat niet de fiets maar de gebruiker het probleem is.
De closed frame bike, was de fiets met het hoogste risico. Tenzij je deze verzwaard met accu's en andere hulpmiddelen. Maar dat is ook niet voor echte mannen.
quote:
Stand en model van zadel en stuur, hun onderlinge positie en hun positie ten opzichte van de trappers hebben allemaal veel meer invloed op hoe iemand op een fiets zit dan een stang die je bij gewoon gebruik nauwelijks raakt.
Ze hebben dan ook geen 'gewoon gebruik' getest. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:43:59 #173
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_173231066
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:26 schreef SicSicSics het volgende:

Ja, ja, ik heb gelezen 'with a more prone seating position', maar dat maakt niet (echt) veel uit. Tenzij je dat niet als 'herenfiets' wil omschrijven? :D
In dit geval maakt dat wel uit. De gebruikte herenfiets is een wat sportiever model, waarop je verder naar voren zit. Een toerfiets, ipv een stadsfiets. In het onderzoek noemen ze het een commuter bicycle. De positie van je hoofd t.o.v. andere lichaamsdelen zal invloed hebben op welk deel het eerste de grond raakt, en dus de klap opvangt.
pi_173231072
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:26 schreef SicSicSics het volgende:
Omdat het toch vrijdag is _O- B:)B

[..]

En hoe verschilden die modellen van elkaar?

Hint: "closed frame bicycle..."

Ja, ja, ik heb gelezen 'with a more prone seating position', maar dat maakt niet (echt) veel uit. Tenzij je dat niet als 'herenfiets' wil omschrijven? :D

Kan natuurlijk ook hè. Dat het geen echte herenfiets is, maar meer een herenfiets met een vrouwelijke touch, omdat je toch voorovergebogen zit. :7 Een 'trap-bike' zou ik dan voor willen stellen. En zo'n fiets komt natuurlijk niet door de mannelijkheids- en borsthaarcommissie.

:D

[..]

De closed frame bike, was de fiets met het hoogste risico. Tenzij je deze verzwaard met accu's en andere hulpmiddelen. Maar dat is ook niet voor echte mannen.

[..]

Ze hebben dan ook geen 'gewoon gebruik' getest. ;)
" Veilig Verkeer Nederland (VVN) ziet graag dat het aantal herenfietsen in Nederland vermindert. De fiets met zijn hoge stang is volgens de organisatie gevaarlijk voor het verkeer omdat het afstappen wordt bemoeilijkt.

Ook schrijft de VVN dat mensen met een herenfiets bij een valpartij eerder met hun hoofd de grond raken omdat ze meer voorover op de fiets zitten. Dit blijkt een onjuiste conlusie die gebaseerd is op een onderzoek uitgevoerd door de Zweedse organisatie VTI. Dat bevestigt een woordvoerder van VVN desgevraagd aan NU.nl.

Het Zweedse onderzoek heeft het over een mountainbikes en racefietsen en niet een standaard herenfiets.

VTI concludeert juist het tegenoverstelde als het gaat om een herenfiets. De kans om voorover over het stuur te vallen lijkt te worden verkleind door onder andere het extra gewicht van de fiets.

"We zijn inderdaad te stellig in onze conclusie, maar blijven bij ons advies", aldus woordvoerder José de Jong. "Mensen die kinderen achterop de fiets nemen en senioren raden wij af op een fiets met stang te stappen omdat het (plotseling) afstappen wordt bemoeilijkt."


Ze komen er al weer van terug. Het "onderzoek" betrof dus race en mountainbikes en nu blijkt precies het tegenovergestelde voor een herenfiets. In de statistieken blijkt overigens nog eens dat e-bikes de grootste boosdoeners zijn ( die meestal een lage instap hebben), gevold door te smalle fietspaden.

http://www.nu.nl/binnenla(...)iets-veiligheid.html

https://nos.nl/artikel/21(...)ijke-herenfiets.html
pi_173231141
Oh, nu ze er compleet naast blijken te zitten is het opeens slechts een advies...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')