Mijn scooter rijd gewoon 50. Ik heb ook wel eens racefietsers achter me met die snelheid en met een elektrische fiets hoef je nog minder kracht te zetten. Ze rijden niet allemaal die snelheid, maar ik zie wel regelmatig dat ze zeker harder dan 25 rijden. En naar mijn idee wordt dat zelden gecontroleerd. Zoals ik al zei komt 39 % van de fietsongelukken met een e-bike en een kwart door te smalle fietspaden. Ik heb zelf trouwens ook liever een herenfiets omdat hij wat stabieler is, zeker bij harde wind.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 14:00 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Ja. Als jij het zegt. Ze mogen niet harder dan 25 dus. Of je scooter rijd erg zacht of ze zijn ALLEMAAL in overtreding. En degene die harder gaan hebben een speed-bike en moeten helm en kenteken/verzekering hebben.
Heb je er zo'n last van?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 17:07 schreef Cockwhale het volgende:
Sowieso achterlijk concept, heren en damesfiets. Zullen we bij de "heren auto's" ook maar een stang tussen de kruis plaatsen? Weg met die onzinn
Fietsen? Dan heb je het over 11 jaar min, een beetje de kleuter-/ lagere school club...quote:Op woensdag 16 augustus 2017 15:31 schreef speknek het volgende:
Ik wist niet dat herenfietsen nog een ding waren. Is dat in de provincie ofzo?
Zo van achte mann'n stappn na t karbietschietn uup de trekker en na de keet uup die heernfiets naar huus?
Schattig.
Speciaal voor jou zullen we een andere benaming voor fietsen gaan hanteren. Fiets met bovenbuis en fiets zonder bovenbuis.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 17:07 schreef Cockwhale het volgende:
Sowieso achterlijk concept, heren en damesfiets. Zullen we bij de "heren auto's" ook maar een stang tussen de kruis plaatsen? Weg met die onzinn
En dat de wijven na het pissen zelf de bril weer omhoog doen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat mij betreft prima, als je maar niet gaat eisen dat ik zitten plas en niet klaagt over spetters op de bril.
Daar heeft het dan ook niks mee te maken...quote:Op woensdag 16 augustus 2017 17:55 schreef hooibaal het volgende:
Als het goed is voor de veiligheid, wat kun je dan in vredesnaam tegen dit voorstel hebben?
Misschien zijn er wel dames die een stang tussen het kruis willen.😁quote:Op woensdag 16 augustus 2017 17:07 schreef Cockwhale het volgende:
Sowieso achterlijk concept, heren en damesfiets. Zullen we bij de "heren auto's" ook maar een stang tussen de kruis plaatsen? Weg met die onzinn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
Kortom, een gevaar voor het kind dus.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:11 schreef Toga het volgende:
Ik vind een fiets met lage instap uiterst handig als ik een doos achterop heb, twee tassen aan het stuur en een kind van 6 in m'n armen.
Gevaar op de weg gespot.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:11 schreef Toga het volgende:
Ik vind een fiets met lage instap uiterst handig als ik een doos achterop heb, twee tassen aan het stuur en een kind van 6 in m'n armen.
Ik hoef niet overal voor behoed te worden, kan zelf wel nadenken welke zaken een relevant risico voor me vormen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 17:55 schreef hooibaal het volgende:
Als het goed is voor de veiligheid, wat kun je dan in vredesnaam tegen dit voorstel hebben?
Als je een stang zou hebben zouden daar nog 2 kratten bier op kunnen...quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:11 schreef Toga het volgende:
Ik vind een fiets met lage instap uiterst handig als ik een doos achterop heb, twee tassen aan het stuur en een kind van 6 in m'n armen.
In eerste instantie werd hij ontworpen voor meer stabiliteit en stevigheid.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 19:29 schreef Begripvol het volgende:
De fiets met de stang werd ontworpen om een onderscheid te maken tussen wat voor de man en wat voor de vrouw bestemd is, zoals ook bij knopen, ritssluitingen, riemen en schoenen een onderscheid wordt gemaakt.
Het is waarschijnlijk nog veiliger om mensen die niet eens normaal kunnen afstappen niet te laten deelnemen aan het verkeer.quote:Ook is het (plotseling) afstappen lastiger. Vooral oudere mensen, die lichamelijk wat minder flexibel zijn, kunnen daarom vallen. "Deze valpartijen hebben vaak een meer ernstige afloop", aldus VVN.
Het bewijs dat het verkeer in Nederland al extreem veilig is. Want als dit iets is om je druk over te maken, dan zijn de problemen allemaal opgelost.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
nu.nl
Man, man, man... Gaan we nu ook al met een kulsmoes over naar genderneutrale fietsen?
quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarom is het ook zo'n onzinadvies.
quote:Ook is het (plotseling) afstappen lastiger. Vooral oudere mensen, die lichamelijk wat minder flexibel zijn, kunnen daarom vallen. "Deze valpartijen hebben vaak een meer ernstige afloop", aldus VVN.
Oh, dan heb ik ook nog wel een paar criteria voor automobilisten die niet aan het verkeer mogen deelnemen. Te beginnen met iedereen die meer dan 20 lessen nodig heeft om zijn rijbewijs te halen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:24 schreef MichaelScott het volgende:
Het is waarschijnlijk nog veiliger om mensen die niet eens normaal kunnen afstappen niet te laten deelnemen aan het verkeer.
Zomaar een ideetje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |