abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173173011
Beste mensen,

Ik heb samen met mijn vriendin voor het eerst een kat. Een heel lief beest dat nu vier maanden is. Met dit weer ligt ze veel voor het raam en loopt, als wij er bij zijn, over het balkon buiten. Wij wonen op de eerste verdieping in een drukke stad (Overvecht, Utrecht) . Ik durf haar niet echt naar buiten te laten. De dierenarts waar ze haar shots krijgt raadde dit ook af omdat hij signalen had opgevangen van een kattemhater in de buurt em veel zwerfkatten die vechten.

Nu trof ik mijn kat vanmiddag echter op het randje van het raam aan, aan de buitenkant! Ze bleek door het open raam, toen ik even niet opletten, naar buiten gelopen te zijn. Ze kwam echter gelukkig weer snel binnen en ging niet verder naar buiten of sprong omlaag... maar dit kan ze de volgende keer natuurlijk wel doen.

Hebben jullie, katteneigenaren, tips voor mij hoe ik in mijn appartement toch mijn ramen kan openen zonder bang te zijn dat ze wegloopt. Of is jullie ervaring dat de poes wel veilig rond kan lopen? Hoe doen jullie dit?
pi_173173103
Waarom zou je een kat nemen en die niet naar buiten laten. Dat is toch zielig.
pi_173173158
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:31 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom zou je een kat nemen en die niet naar buiten laten. Dat is toch zielig.
Je hebt ook katten die binnen kunnen blijven.
Ik durf haar eigenlijk niet zo goed naar buiten te laten gaan want is gevaarlijk... daarom vraag ik ook hoe amdere het doen die op een hoog wonen of in een drukke stad...
pi_173173338
Wij hebben ook 2 katten en wonen 3 hoog.
Omdat eentje wat te graag op de railing speelt en slaapt hebben we voor de rust maar een kattennet opgehangen.
Er is geen kans meer dat ze naar de buren gaat of naar beneden lazert.
Het net is gemaakt om zo min mogelijk te storen voor het oog. Daarbij went het ook wel.
En de rust die het geeft vind ik het waard.


pi_173173358
Katten die opgegroeid zijn als binnenkat kun je prima binnen houden. Katten die gewend zijn buiten te komen kunnen wel gefrustreerd raken als dat niet meer mag.

Je kunt toch iets voor de ramen maken? Een hor oid?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 23:43:42 ]
pi_173173582
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:43 schreef k_man het volgende:
Katten die opgegroeid zijn als binnenkat kun je prima binnen houden. Katten die gewend zijn buiten te komen kunnen wel gefrustreerd raken als dat niet meer mag.

Je kunt toch iets voor de ramen maken? Een hor oid?
Ja zaten we ook aan te denken. Wil ook zo net bestellen voor het balkon.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 00:41:26 #7
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173174364
Eerste maanden moet je haar zowiezo binnenhouden om haar een thuisgevoel te geven.. En ja denk gaas voor de ramen misschien een tijdelijke optie tot je een paar maanden verder bent..
pi_173174513
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:53 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ja zaten we ook aan te denken. Wil ook zo net bestellen voor het balkon.
Hier een link https://nettenlijn.nl/kattennetten maar volgens mij kan je balkon beter afzetten met gaas.
Er is hier een topic over geweest ,maar ik kan het nu even niet vinden ;)
pi_173184268
Deze bedoel je denk ik https://forum.fok.nl/topic/1361000/1/999
Helaas zijn de plaatjes weg, want niemand (ook ik niet) gaat 400 dollar aan PB betalen. :r

Maar uit de teksten kan TS wel ideeën opdoen.

Tot je iets hebt wat het goed afsluit: ramen dicht houden, of de kat in een andere kamer doen. Je kunt haar nooit zo goed in de gaten houden dat ze echt niet aan de wandel gaat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_173187061
Dankjewel allemaal!
pi_173193170
Wel even uitkijken met een hor en een jonge kat, die van ons klom er in en dan is de kans op scheuren aanwezig en is je kat als je pech hebt alsnog vertrokken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')