abonnement Unibet Coolblue
pi_173170022
quote:
100% mee eens.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_173170024
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:36 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Omdat de showrunners, acteurs en mensen van de productie nu wel bezig willen met een ander project en het willen afronden. En dat ze die episodes ingekort hebben dus zodat er meer budget is voor grotere battles en minder geld kwijt zijn aan de acteurs.

Maar daarom komt het nog zo gehaast over en ja door al die reünies zo vlak achter elkaar mist het de emotionele lading totaal. Waar vorig seizoen die reünie tussen Sansa en Jon nog echt mooi was, krijg je nu elke episode wel minimaal zo'n reünie en ja dan boeit het een stuk minder. Ze gaan ook zo weer weg, het is wel jammer hoor. En dan te bedenken dat D&D eigenlijk dit als laatste seizoen wilden met gewoon 10 episodes in dit seizoen en ze het nu nog meer aan het rekken zijn. Dat had dan al helemaal een rollercoaster geweest.
Mja, beetje zoals met andere langlopende series en filmreeksen. In vorige seizoenen kon je je opmaken in aflevering 8 of 9 voor een grote battle. Nu hebben we er al aardig wat gehad. Door het gehaaste pakt het je minder als kijker. Het wow-effect is er niet, Dickon/Randall Tarly daar kon ik echt geen sympathie voor opbrengen toen ze werden geroosterd. Het deed me niks. Toen ze vorig seizoen de Great Sept opbliezen met inbegrip van Marg, ja dat deed mij wel wat. Maar tien afleveringen voor een extra zevende seizoen? Het voelt al als een rollercoaster (alsof seizoen 1-6 zeg maar de fase is waarbij je in een karretje langzaam omhoog getakeld wordt en seizoen 7 waarin je losgelaten wordt voor de rest van de baan) maar dat had het idd alleen maar verergerd.
mag het weten
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:44:05 #53
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173170041
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:31 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

LF en Varys incluis, zijn in een klap overbodig geworden. Hele families zijn overbodig geworden en daarom nu van het toneel. Eigenlijk alles waarin seizoen 1-4 in slaagden om rustig en netjes op te bouwen, wordt nu in sneltreinvaart onderuit gehaald. Als je wel de tijd gunt voor een nette aanloop - opbouw v/h eindverhaal, waarom dan ook niet voor de afloop - afbouw. Waarom moet dat perse zo'n vaart nemen?
Ja, maar je hebt bij GoT ook te maken met 2 compleet verschillende werelden, die eigenlijk onmogelijk met elkaar te rijmen zijn. De wereld van subtiele politieke spelletjes en de wereld van zombies en draken gaan nu eenmaal niet echt hand in hand.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_173170123
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:44 schreef EP3 het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt bij GoT ook te maken met 2 compleet verschillende werelden, die eigenlijk onmogelijk met elkaar te rijmen zijn. De wereld van subtiele politieke spelletjes en de wereld van zombies en draken gaan nu eenmaal niet echt hand in hand.
GoT trok mij vanwege de politieke spelletjes tussen families. Tuurlijk draken zijn vet, direwolves zijn tof en white walkers cool. Maar er zit nu wel een zeer snelle verandering in de balans tussen politieke spelletjes <> zombies verslaan met draken.
mag het weten
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:48:40 #55
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173170186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:46 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

GoT trok mij vanwege de politieke spelletjes tussen families. Tuurlijk draken zijn vet, direwolves zijn tof en white walkers cool. Maar er zit nu wel een zeer snelle verandering in de balans tussen politieke spelletjes <> zombies verslaan met draken.
Tja, het einde komt nu min of meer in zicht. Ik vind het ook jammer. Maar het zij zo.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_173170191
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:43 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mja, beetje zoals met andere langlopende series en filmreeksen. In vorige seizoenen kon je je opmaken in aflevering 8 of 9 voor een grote battle. Nu hebben we er al aardig wat gehad. Door het gehaaste pakt het je minder als kijker. Het wow-effect is er niet, Dickon/Randall Tarly daar kon ik echt geen sympathie voor opbrengen toen ze werden geroosterd. Het deed me niks. Toen ze vorig seizoen de Great Sept opbliezen met inbegrip van Marg, ja dat deed mij wel wat. Maar tien afleveringen voor een extra zevende seizoen? Het voelt al als een rollercoaster (alsof seizoen 1-6 zeg maar de fase is waarbij je in een karretje langzaam omhoog getakeld wordt en seizoen 7 waarin je losgelaten wordt voor de rest van de baan) maar dat had het idd alleen maar verergerd.
Jup met teveel battles mist dat ook de lading dat het speciaal is, hoeft voor mij ook niet zo. Ik vond één battle per seizoen eigenlijk wel prima en dan verder gewoon opbouw, daardoor keek je er echt naar uit. Ik kijk GoT toch vooral voor de karaktermomenten, en de dialogen.

En Dickon hadden ze ook wel verder mogen uitwerken, desnoods had je hem en Randyll gewoon nog naar de Wall laten gaan en dan met het groepje mee laten vertrekken :{
Oh.
pi_173170216
quote:
Hard om gelachen _O-
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_173170284
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:46 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

GoT trok mij vanwege de politieke spelletjes tussen families. Tuurlijk draken zijn vet, direwolves zijn tof en white walkers cool. Maar er zit nu wel een zeer snelle verandering in de balans tussen politieke spelletjes <> zombies verslaan met draken.
Eigenlijk is die drang om de White Walkers zo snel te gaan verslaan ook wat gek vanuit Jon want er staat nog steeds een fucking muur tussen ze :@
Oh.
pi_173170332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:48 schreef EP3 het volgende:

[..]

Tja, het einde komt nu min of meer in zicht. Ik vind het ook jammer. Maar het zij zo.
Er is ook niks mis met richting het einde begeven. Maar wel de snelheid waarmee je dat doet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jup met teveel battles mist dat ook de lading dat het speciaal is, hoeft voor mij ook niet zo. Ik vond één battle per seizoen eigenlijk wel prima en dan verder gewoon opbouw, daardoor keek je er echt naar uit. Ik kijk GoT toch vooral voor de karaktermomenten, en de dialogen.

En Dickon hadden ze ook wel verder mogen uitwerken, desnoods had je hem en Randyll gewoon nog naar de Wall laten gaan en dan met het groepje mee laten vertrekken :{
Klopt, elk seizoen begon langzaam, te langzaam volgens sommigen. Om op te bouwen tot aflevering 8/9, rinse and repeat. De interacties tussen Jaime/Brienne, Jaime/Bronn, Arya/the Hound waren tof. Bij dat moment van Dickon had ik nog een Hunger Games idee verwacht: I volunteer! En dat je nu Randyll met Jon had meezien gaan richting Eastwatch oid. Maarja zoals Ned niet richting de wall gestuurd mocht worden, wilde Dany in navolging van Joffrey daar niks van weten bij Dickon/Randyll.
mag het weten
pi_173170382
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:53 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt, elk seizoen begon langzaam, te langzaam volgens sommigen. Om op te bouwen tot aflevering 8/9, rinse and repeat. De interacties tussen Jaime/Brienne, Jaime/Bronn, Arya/the Hound waren tof. Bij dat moment van Dickon had ik nog een Hunger Games idee verwacht: I volunteer! En dat je nu Randyll met Jon had meezien gaan richting Eastwatch oid. Maarja zoals Ned niet richting de wall gestuurd mocht worden, wilde Dany in navolging van Joffrey daar niks van weten bij Dickon/Randyll.
Ik zag er juist de ironie van in dat Randyll naar de Wall moest waar hij zijn zoon ooit heen stuurde, maar jammer genoeg werd dat snel afgekapt door Dany :')
Oh.
pi_173170423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Eigenlijk is die drang om de White Walkers zo snel te gaan verslaan ook wat gek vanuit Jon want er staat nog steeds een fucking muur tussen ze :@
Ben je geen maester stiekem? :+

Ergens had ik met Gendry gehoopt dat we meer zouden zien van het minen van dragonglass, vervaardigen van dragon glass wapens en dat ze daarna pas richting eastwatch zouden trekken. Want zonder zulke dragonglass enhanced wapens heb je weinig te zoeken beyond the wall. En ja, Jon heeft longclaw, maar waarom niet alle zeven ermee uitrusten?
mag het weten
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:58:04 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173170448
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Eigenlijk is die drang om de White Walkers zo snel te gaan verslaan ook wat gek vanuit Jon want er staat nog steeds een fucking muur tussen ze :@
Lijkt me juist vrij logisch. Nu staat die muur ertussen en ze komen eraan. Kan je beter iedereen op die muur zetten en die verdedigen dan wachten tot ze daar doorgebroken zijn
Laffe huichelaar
pi_173170474
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:57 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ben je geen maester stiekem? :+

Ergens had ik met Gendry gehoopt dat we meer zouden zien van het minen van dragonglass, vervaardigen van dragon glass wapens en dat ze daarna pas richting eastwatch zouden trekken. Want zonder zulke dragonglass enhanced wapens heb je weinig te zoeken beyond the wall. En ja, Jon heeft longclaw, maar waarom niet alle zeven ermee uitrusten?
Dit had ook een scène of episode kunnen zijn als ze het aantal episodes hadden uitgebreid ja. Gendry en Jon daar in die dragonglass cave en Gendry die leert om daar wapens van te maken en die dan mee te nemen. Dat had ook een stuk toffer geweest in mijn ogen.
Oh.
pi_173170488
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik zag er juist de ironie van in dat Randyll naar de Wall moest waar hij zijn zoon ooit heen stuurde, maar jammer genoeg werd dat snel afgekapt door Dany :')
Is voor de show ook niet echt nodig. De Wall hebben we wel gezien nu.
pi_173170501
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Eigenlijk is die drang om de White Walkers zo snel te gaan verslaan ook wat gek vanuit Jon want er staat nog steeds een fucking muur tussen ze :@
Een beetje wel ja. Welke aanleiding heeft Jon in-universe dat The Wall het niet gaat houden?
pi_173170510
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Lijkt me juist vrij logisch. Nu staat die muur ertussen en ze komen eraan. Kan je beter iedereen op die muur zetten en die verdedigen dan wachten tot ze daar doorgebroken zijn
Ja maar die mensen heeft hij toch? Met de Wildlings en iedereen uit de North kan hij vast wel wat essentiële NW kastelen bemannen en de muur in de gaten houden (nu deed hij dat dus met Tormund bij Eastwatch) maar zolang die muur er staat kunnen die White Walkers toch niet veel. Vanuit Jons perspectief weet hij niet beter dat die muur er staat om ze tegen te houden dus daar kan hij toch wel op vertrouwen dan.
Oh.
pi_173170575
Ik ben volgens mij een van de weinigen die de reunies gewoon goed vind.

Bran is nu eenmaal leeg van binnen, waarmee je niet echt een gesprek mee kan houden.
Sansa en Arya waren nooit echt besties, dus ik verwachtte ook geen groot reunie.

Tyrion en Jamie had ik wel meer verwacht, maar in de scene was duidelijk dat Jamie boos is op Tyrion. Tjah dan valt er ook niet veel te praten en ik hoef niet te zien dat Tyrion alles aan Jamie uitlegt.

Het roosteren van de Tarly's heeft natuurlijk minder lading dan de explosie van de Sept. De Taly's zijn nooit echt main characters geweest. Gewoon een house die meedoet aan de war. Bij de Sept zijn redelijk wat belangrijke personages dood gegaan, zoals High Septon en Margeary.
pi_173170578
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:59 schreef Typisch het volgende:

[..]

Is voor de show ook niet echt nodig. De Wall hebben we wel gezien nu.
Nja ik had het wel tof gevonden als Randyll en Dickon met Jon meegingen beyond the Wall :+ Dat hij de broer en vader van Sam wat leert kennen.
Oh.
pi_173170615
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:59 schreef Typisch het volgende:

[..]

Een beetje wel ja. Welke aanleiding heeft Jon in-universe dat The Wall het niet gaat houden?
De wall is onderbemand.
pi_173170627
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:01 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja ik had het wel tof gevonden als Randyll en Dickon met Jon meegingen beyond the Wall :+ Dat hij de broer en vader van Sam wat leert kennen.
Dat is waar, maar ze hebben daar nu al wel een aardig groepje voor bij elkaar gesprokkeld natuurlijk.
pi_173170643
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:01 schreef maho_91 het volgende:
Ik ben volgens mij een van de weinigen die de reunies gewoon goed vind.

Bran is nu eenmaal leeg van binnen, waarmee je niet echt een gesprek mee kan houden.
Sansa en Arya waren nooit echt besties, dus ik verwachtte ook geen groot reunie.

Tyrion en Jamie had ik wel meer verwacht, maar in de scene was duidelijk dat Jamie boos is op Tyrion. Tjah dan valt er ook niet veel te praten en ik hoef niet te zien dat Tyrion alles aan Jamie uitlegt.

Het roosteren van de Tarly's heeft natuurlijk minder lading dan de explosie van de Sept. De Taly's zijn nooit echt main characters geweest. Gewoon een house die meedoet aan de war. Bij de Sept zijn redelijk wat belangrijke personages dood gegaan, zoals High Septon en Margeary.
Wat vooral matig was aan die reünie tussen Tyrion en Jaime is dat we ook niet echt een gesprek of iets hebben gehad ervoor tussen Tyrion en Bronn (wat toch ook best tof had kunnen zijn), maar het slechtste dat Cersei er blijkbaar van wist en ineens rationele beslissingen kan maken en niet emotioneel puur denkt aan hoe ze Tyrion dood wil met haar prophecy in het achterhoofd
Oh.
pi_173170646
Ik wil Castle Back scenes met Dolorous Edd!!! :(
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:03:46 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173170652
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar die mensen heeft hij toch? Met de Wildlings en iedereen uit de North kan hij vast wel wat essentiële NW kastelen bemannen en de muur in de gaten houden (nu deed hij dat dus met Tormund bij Eastwatch) maar zolang die muur er staat kunnen die White Walkers toch niet veel. Vanuit Jons perspectief weet hij niet beter dat die muur er staat om ze tegen te houden dus daar kan hij toch wel op vertrouwen dan.
Als hij dacht dat ze die muur niet kunnen doorbreken, had hij zich inderdaad vast en zeker weinig zorgen gemaakt.

Maar dat lijkt me een gekke aanname, we hebben al in een hele aflevering gezien hoe wat wilden bijna de muur gepasseerd waren en de doden zijn met veel meer én hebben mystieke krachten waarvan we geen van allen, Jon ook niet, weten wat ze allemaal inhouden
Laffe huichelaar
pi_173170670
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:03 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ze hebben daar nu al wel een aardig groepje voor bij elkaar gesprokkeld natuurlijk.
Er zijn twaalf mensen mee, dus is toch wat leuker als je er nog twee personages met een naam bij hebt ipv red shirt #1 en #2
Oh.
pi_173170719
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dit had ook een scène of episode kunnen zijn als ze het aantal episodes hadden uitgebreid ja. Gendry en Jon daar in die dragonglass cave en Gendry die leert om daar wapens van te maken en die dan mee te nemen. Dat had ook een stuk toffer geweest in mijn ogen.
Leek mij wel episch om Valyrian steel gesmeed te zien worden mbv de draken, Gendry met zijn smeedkunsten kon dat wel regelen denk ik. Nu Gendry enkel terug is om op kamikazemissie te gaan beyond the wall kun je ervanuit gaan dat ie direct het loodje legt. Net zoals Osha/Rickon. Kan niet wachten op hammertime remixes featuring Gendry en zijn warhammer :P
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')