abonnement Unibet Coolblue
pi_173163645
Geen idee of het topic in het juiste forum staat.

Ik kom uit een familie met een militair verleden. Ik had zelf ook dolgraag het leger in gewild maar ze zien het niet zitten dat een schizofreen een geweer in zijn handen heeft.













pi_173163666


Mijn opa heeft eind jaren '40 in Nederlands-Indië gezeten en toen deze onderscheiding gekregen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:54:08 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173163810
Verzamel je legerspullen of bewaar je gewoon netjes de nalatenschap van je familie?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173163936
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:54 schreef SpecialK het volgende:
Verzamel je legerspullen of bewaar je gewoon netjes de nalatenschap van je familie?
Om eerlijk te zijn dat laatste. Veel familieleden zijn overleden en niemand denkt er ook maar aan om deze spullen te bewaren. Het liefst zouden ze het in de prullenbak gooien.

Ik vind de herinnering levend houden persoonlijk zeer belangrijk.
pi_173163963
Snap je wel dat je niet toegelaten wordt TS?
pi_173163979
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Snap je wel dat je niet toegelaten wordt TS?
:Y :Y

Ik ben een compleet verknipte debiel.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:03:14 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173163993
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:00 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn dat laatste. Veel familieleden zijn overleden en niemand denkt er ook maar aan om deze spullen te bewaren. Het liefst zouden ze het in de prullenbak gooien.

Ik vind de herinnering levend houden persoonlijk zeer belangrijk.
Ik denk eigenlijk dat dat een nobele taak is. Een familie met een sterke gedisciplineerde traditie is een goede basis voor je eigen kinderen als je die ooit krijgt, of de kinderen van je broes/zussen etc...

Misschien is het een idee om via nog levende familieleden de verhalen van de leger-gaande mannen in je familie te achterhalen en op te schrijven zodat ze niet verloren gaan. (en uiteraard ook verhalen van de vrouwen in je familie).

Jij kan een essentiële spil zijn in het opzetten van een familietraditie / overlevering.

[ Bericht 4% gewijzigd door SpecialK op 15-08-2017 18:11:31 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:07:08 #8
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_173164074
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:02 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

:Y :Y

Ik ben een compleet verknipte debiel.
Als je graag het leger in wil spoor je inderdaad van geen kant.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:07:34 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173164086
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:07 schreef borbit het volgende:

[..]

Als je graag het leger in wil spoor je inderdaad van geen kant.
Doe normaal.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173164115
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:02 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

:Y :Y

Ik ben een compleet verknipte debiel.
Nou zeg dat bedoel ik niet.
pi_173164290
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat dat een nobele taak is. Een familie met een sterke gedisciplineerde traditie is een goede basis voor je eigen kinderen als je die ooit krijgt, of de kinderen van je broes/zussen etc...

Misschien is het een idee om via nog levende familieleden de verhalen van de leger-gaande mannen in je familie te achterhalen en op te schrijven zodat ze niet verloren gaan. (en uiteraard ook verhalen van de vrouwen in je familie).

Jij kan een essentiële spil zijn in het opzetten van een familietraditie / overlevering.
Bedankt voor je reactie.

Helaas zit ik in een familie die geen donder geeft om het verleden. Vandaar dat ik alle spullen van overleden familieleden heb gekregen (anders hadden ze het ongetwijfeld weggegooid).

Ik heb hier nog een foto van mijn andere opa die in '44 in Normandië stond om Duitse krijgsgevangenen te bewaken. Mijn opa had de jaren daarvoor mee moeten helpen de Atlantikwal te bouwen (onder dwang). Heb het altijd een prachtige foto gevonden.
pi_173164306
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nou zeg dat bedoel ik niet.
Heeft ook niks met jou te maken, ik ben serieus een debiel. :P
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:22:05 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173164408
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.

Helaas zit ik in een familie die geen donder geeft om het verleden. Vandaar dat ik alle spullen van overleden familieleden heb gekregen (anders hadden ze het ongetwijfeld weggegooid).

Ik heb hier nog een foto van mijn andere opa die in '44 in Normandië stond om Duitse krijgsgevangenen te bewaken. Mijn opa had de jaren daarvoor mee moeten helpen de Atlantikwal te bouwen (onder dwang). Heb het altijd een prachtige foto gevonden.
Dat de vorige generaties alles laten verzanden betekent niet dat de volgende generaties niet wat waardering voor familiegeschiedenis bijgebracht kant worden. Hoeft niet met de harde hand of er dik bovenop gesmeerd... dat kan prima subtiel. Verhalen vertellen is altijd leuk en interessant en het zijn dingen die je gaat waarderen als je ouder bent. Een trotse familie is leuker dan een loshangend zooitje wat geen flikker geeft om legacy. :)

Het is maar een idee en je moet daar echt zin in hebben om die taak op je te nemen. Dat moet je zeker niet gaan doen als je het gevoel hebt dat het niet bij je past. Maar als dat wel zo is dan kan je waarde toevoegen aan je familie denk ik.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:22:30 #14
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173164421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:16 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.

Helaas zit ik in een familie die geen donder geeft om het verleden. Vandaar dat ik alle spullen van overleden familieleden heb gekregen (anders hadden ze het ongetwijfeld weggegooid).

Ik heb hier nog een foto van mijn andere opa die in '44 in Normandië stond om Duitse krijgsgevangenen te bewaken. Mijn opa had de jaren daarvoor mee moeten helpen de Atlantikwal te bouwen (onder dwang). Heb het altijd een prachtige foto gevonden.
Goed bewaren! Geschiedenis moet niet vernietigd worden
pi_173164536
quote:
Zijn er hier meer mensen die legerspullen verzamelen?
Volgens mij The_General al weet ik niet meer precies hoe zijn nick zich schrijft zegmaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173164677
Deze dus:

_The_General_

Geen idee wat en of nog steeds, maar die heeft hier wel vaker gepost over oorlogsspullen. Medailles en brieven en weet ik wat al dies meer zij.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173165531
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat de vorige generaties alles laten verzanden betekent niet dat de volgende generaties niet wat waardering voor familiegeschiedenis bijgebracht kant worden. Hoeft niet met de harde hand of er dik bovenop gesmeerd... dat kan prima subtiel. Verhalen vertellen is altijd leuk en interessant en het zijn dingen die je gaat waarderen als je ouder bent. Een trotse familie is leuker dan een loshangend zooitje wat geen flikker geeft om legacy. :)

Het is maar een idee en je moet daar echt zin in hebben om die taak op je te nemen. Dat moet je zeker niet gaan doen als je het gevoel hebt dat het niet bij je past. Maar als dat wel zo is dan kan je waarde toevoegen aan je familie denk ik.
Ik zal er zeker voor zorgen dat toekomstige generaties de herinnering levendig houden.

Op het moment dat familie vergeet heb je eigenlijk nooit bestaan. Dat vind ik zeer pijnlijk.
pi_173165541
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:22 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Goed bewaren! Geschiedenis moet niet vernietigd worden
Zo lang ik leef blijft de herinnering levend. :P
pi_173165548
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Volgens mij The_General al weet ik niet meer precies hoe zijn nick zich schrijft zegmaar.
Roep hem hier naartoe. :P
pi_173165666


Na de oorlog is mijn opa vrachtwagenchauffeur geworden. Deze foto is genomen bij het Kurhaus.
pi_173183128
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:00 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn dat laatste. Veel familieleden zijn overleden en niemand denkt er ook maar aan om deze spullen te bewaren. Het liefst zouden ze het in de prullenbak gooien.

Ik vind de herinnering levend houden persoonlijk zeer belangrijk.
Zitten wel mooie spullen bij, zoals dit:


[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2017 14:01:33 ]
pi_173183660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 14:00 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Zitten wel mooie spullen bij, zoals dit:
[ afbeelding ]
Thanks man

Het is het Ereteken voor Orde en Vrede

https://www.defensie.nl/o(...)n-voor-orde-en-vrede

Mijn opa heeft nooit over die periode willen praten. Hij was ook nooit aanwezig bij veteranendag, daar had hij niks mee.

Andere opa heeft trouwens ook nooit over de oorlog willen praten. Ze zijn allebei al jaren dood dus ik kan het ze ook niet meer vragen. Had er graag meer van geweten.
pi_173183738
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 14:18 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Thanks man

Het is het Ereteken voor Orde en Vrede

https://www.defensie.nl/o(...)n-voor-orde-en-vrede

Mijn opa heeft nooit over die periode willen praten. Hij was ook nooit aanwezig bij veteranendag, daar had hij niks mee.

Andere opa heeft trouwens ook nooit over de oorlog willen praten. Ze zijn allebei al jaren dood dus ik kan het ze ook niet meer vragen. Had er graag meer van geweten.
Dat is jammer. Ik hoop wel voor je dat later op de één of andere manier alsnog soldaat kunt worden.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 15:08:40 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_173184931
Ligt er aan wat je met legerspullen bedoelt.

Ik heb flink wat legerspullen en materiaal uit dumpshops.
Ik koop meestal praktische dingen die ik regelmatig gebruik.

Zoals outdoor/hike spullen bijvoorbeeld.
- Meindl schoenen
- (Zak) messen
- Berghaus rugzak
- Pup tent
- Slaapzak
Etc.

Veel van die spullen die ze in dumpshops verkopen werd of wordt nog gebruikt door de Landmacht.
Dus dan is het vaak van vrij goede kwaliteit.

Maar verzamelingen zoals medailles ofzo dat interesseert me niet zo veel.
Een kameraad van me heeft wel een originele Duitse SS helm thuis liggen. Dat ding ziet er wel gaaf uit.

Wat me ook leuk lijkt is het verzamelen van oude ww2 geweren. Zoals een Mosin-Nagant, of een Mauser k98. Maar dan wil ik er wel mee schieten, en dat mag hier in NL niet.
Ben in dat opzicht best jaloers op de Amerikanen die bijvoorbeeld lekker in het bos mogen schieten met die wapens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_173185261
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 14:22 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dat is jammer. Ik hoop wel voor je dat later op de één of andere manier alsnog soldaat kunt worden.
Gaat niet gebeuren. :P Ben echt verknipte mafketel.

Baal er wel van. Toen ik 14 was ben ik bij de landmacht op bezoek geweest om me voor te lichten. Had ideaal beroep zijn geweest voor mij. Maar toen kwam die fucking psychose.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')