abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:09:59 #1
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_173162837



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_173163181
Nogmaals: waarom blijven we ons bezighouden met of de gevolgen niet zo erg of erg erg zijn? Waarom doen we het uberhaupt? Het heeft geen voordelen, ook niet voor de mensen die we hierheen laten komen.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:35:56 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173163434
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:24 schreef Mr.Major het volgende:
Nogmaals: waarom blijven we ons bezighouden met of de gevolgen niet zo erg of erg erg zijn? Waarom doen we het uberhaupt? Het heeft geen voordelen, ook niet voor de mensen die we hierheen laten komen.
Nou, ik kan mij wel een voordeel indenken als ik de foto's van Mosul of andere plaatsen in Syrie bekijk. Als je dat niet kan ben je toch serieus mentaal defect.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173163540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, ik kan mij wel een voordeel indenken als ik de foto's van Mosul of andere plaatsen in Syrie bekijk. Als je dat niet kan ben je toch serieus mentaal defect.
Nee, ik zie wel in dat het voor die persoon geweldig is om daaruit te kunnen ontsnappen. Maar daarom vroeg ik ook welk probleem het structureel oplost. Want dat gebeurd dus niet. Je haalt zo'n klein percentage uit die ellende: je kan niet de hele wereld helpen.
En hoe zit het met die landen? Door wie worden die landen opgebouwd? Het klinkt misschien egoistisch, maar het is toch echt zo. Het geld dat nu in die asielzoekersprocedures gaat zitten kan je veel beter besteden daar. Hier help je er slechts een paar individuen mee (ook nog eens aan zaken die daar als luxe gezien worden, door mensen die achter moeten blijven)

Wat we nu doen is geen oplossing, behalve misschien voor een kleine groep (tov van heel syrie, noord afrika etc)
pi_173164149
Waar slaat dat #76 trouwens op?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:17:13 #6
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_173164298
Hoe groot is de kans dat het FvD moties in gaat dingen op gebied van onderwijs? De volgende punten zie ik wel zitten:

Geen output- maar input-financiering, gecombineerd met strenge selectie aan de poort.

Landelijke, centrale toetsing aan het eind van elke HBO-opleiding
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_173164482
thierrybaudet twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 17:50:10 En vast ook omdat je, door zo'n boek zelfs alleen maar vast te houden, al "seksistisch en racistisch" bent. Deze wa… https://t.co/BOsLKyvE0r reageer retweet
pi_173164575
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee, ik zie wel in dat het voor die persoon geweldig is om daaruit te kunnen ontsnappen. Maar daarom vroeg ik ook welk probleem het structureel oplost. Want dat gebeurd dus niet. Je haalt zo'n klein percentage uit die ellende: je kan niet de hele wereld helpen.
En hoe zit het met die landen? Door wie worden die landen opgebouwd? Het klinkt misschien egoistisch, maar het is toch echt zo. Het geld dat nu in die asielzoekersprocedures gaat zitten kan je veel beter besteden daar. Hier help je er slechts een paar individuen mee (ook nog eens aan zaken die daar als luxe gezien worden, door mensen die achter moeten blijven)

Wat we nu doen is geen oplossing, behalve misschien voor een kleine groep (tov van heel syrie, noord afrika etc)
Dat het een druppel op een gloeiende plaat is is geen reden om hier dan maar helemaal geen mensen op te vangen.
pi_173164607
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het een druppel op een gloeiende plaat is is geen reden om hier dan maar helemaal geen mensen op te vangen.
Jawel hoor, tenzij individuele gevallen in individuele situaties.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:34:32 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_173164714
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:24 schreef LelijKnap het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 17:50:10 En vast ook omdat je, door zo'n boek zelfs alleen maar vast te houden, al "seksistisch en racistisch" bent. Deze wa… https://t.co/BOsLKyvE0r reageer retweet
Hoho, daar mag hier niets over gepost worden!
pi_173164900
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel hoor
Dus omdat de teringbende daar niet opgelost kan worden en niet alle Syriërs hier opgevangen kunnen worden moeten we maar niemand meer opvangen. Ik vind dat een wat vreemde redenatie. Alleen al die paar duizend Syriërs die we asiel verlenen zijn er mee geholpen.
pi_173165077
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus omdat de teringbende daar niet opgelost kan worden en niet alle Syriërs hier opgevangen kunnen worden moeten we maar niemand meer opvangen. Ik vind dat een wat vreemde redenatie. Alleen al die paar duizend Syriërs die we asiel verlenen zijn er mee geholpen.
Dat geld kan men dan veel beter besteden om daar te helpen.
pi_173165187
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:09 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Zo groot zijn de problemen met de Islam in Nederland niet.

En er is niets mis met soevereiniteitsoverdracht naar de EU. Een unie is beter voor de internationale concurrentiepositie dan 27 losse landjes.
Knet-ter-gek zou Geert Wilders zeggen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173165218
quote:
Zo groot zijn de problemen met de Islam in Nederland niet.

En er is niets mis met soevereiniteitsoverdracht naar de EU. Een unie is beter voor de internationale concurrentiepositie dan 27 losse landjes.
Dat valt nog te bezien. De EU is in feite een douane unie en alhoewel dat ook wel voordelen heeft weegt dat imo niet op tegen de nadelen. De landen in de unie worden enorm beperkt door het zogenaamde "one size fits all" principe. Dat werkt enorm beperkend omdat ieder land andere standaarden en verschillende industrieën en productiekosten heeft.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173165281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Knet-ter-gek zou Geert Wilders zeggen.
Geert Wilders, is dat niet die idioot die pal na die aanslag in Charlottesville een van de slogans van die neonazi's ging aanhalen op twitter?
pi_173165785
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat geld kan men dan veel beter besteden om daar te helpen.
Het kan ook allebei natuurlijk.
pi_173166120
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het kan ook allebei natuurlijk.
Je kan elke euro maar eenmaal uitgeven. Die euro's hier uitgeven is geld over de balk smijten. Daarom vraag ik me dus af: wat is er zo goed/nodig aan om het te doen? Als er geen goede reden is, waarom doen we het dan
pi_173166130
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Geert Wilders, is dat niet die idioot die pal na die aanslag in Charlottesville een van de slogans van die neonazi's ging aanhalen op twitter?
Geen idee, ik heb die hele saga niet zo gevolgd, maar ik vind het altijd wel grappig de manier waarop hij knettergek zegt en dat was op die post van Pirtdator wel van toepassing :D . Geert Wilders zelf.... tja hij is helemaal doorgeslagen en ik ben het niet met hem en zijn beoogde aanpak eens. Te extreem in alle opzichten.

/que 99.999 die zegt dat FvD zelf zegt op één lijn te zitten met de PVV en dat er geen wezenlijk verschil is.

;( :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173166491
@pirtdator.

Zo groot zijn de problemen met de islam dus wel.
Er is een hele partij (pvv) opgericht om dat soort problemen het hoofd te bieden. En blijkbaar is het probleem groot genoeg om de PVV de 2e partij van Nederland te laten worden.

Ook het geval met souvereiniteitsoverdracht is een enorm probleem. We geven macht uit handen aan mensen die het niet in handen zouden moeten hebben. En dat alles word gedaan zonder goedkeuring van de Nederlanders.
pi_173166856
quote:
Echt te idioot voor woorden.
pi_173167141
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb die hele saga niet zo gevolgd, maar ik vind het altijd wel grappig de manier waarop hij knettergek zegt en dat was op die post van Pirtdator wel van toepassing :D . Geert Wilders zelf.... tja hij is helemaal doorgeslagen en ik ben het niet met hem en zijn beoogde aanpak eens. Te extreem in alle opzichten.

/que 99.999 die zegt dat FvD zelf zegt op één lijn te zitten met de PVV en dat er geen wezenlijk verschil is.

;( :')
Gezien de uitspraken waarmee Baudet mensen als Merkel en Rutte probeert te demoniseren heeft hij mogelijk wel een punt.

Ofwel als je uit wilt delen dan moet je ook kunnen incasseren...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 20:13:03 ]
pi_173167204
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gezien de uitspraken waarmee Baudet mensen als Merkel en Rutte probeert te demoniseren heeft hij mogelijk wel een punt.
Je weet zelf ook wel dat het totaal niet hetzelfde is. Niemand gelooft je, sommige opportunisten doen alsof ze het met je eens zijn.

Wat kan je doen als je inhoudelijk niet meer kan overtuigen... Het beste is dan erkennen dat de ander gelijk heeft.
pi_173167234
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat het totaal niet hetzelfde is. Niemand gelooft je, sommige opportunisten doen alsof ze het met je eens zijn.
Wat zou ik doen als ik inhoudelijk niet meer kon overtuigen... Ik denk dat ik zou erkennen dat de ander gelijk heeft.
Waarom zou het zoveel anders zijn dan? Het is zeer vergelijkbaar. Maar nee, er moet Calimerostijl gehuild worden dat het allemaal zo gemeen is wat er wordt gezegd. Maar zelf wel uit willen delen...
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:15:37 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173167271
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat geld kan men dan veel beter besteden om daar te helpen.
#hoedan

Je weet toch hopelijk wel dat daar zoiets als een oorlog gaande is, hoop ik?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:18:46 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173167375
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

#hoedan

Je weet toch hopelijk wel dat daar zoiets als een oorlog gaande is, hoop ik?
Je weet hopelijk wel dat die het einde nadert en veel gebieden allang veilig zijn?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173167412
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

#hoedan

Je weet toch hopelijk wel dat daar zoiets als een oorlog gaande is, hoop ik?
Voordat we deze discussie aangaan, vraag je het alleen maar om bij de eerste hobbel gelijk te zeggen: zie je wel we moeten ze wel opnemen, of kunnen we van te voren erkennen dat het niet op het forum fok wordt opgelost maar dat het inderdaad wel een goed punt is.
pi_173167459
quote:
Die reacties onder die tweet _O-

hijong6 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 11:47:12 @2525 Heb jij al afstand genomen van de dictator van Venezuela? reageer retweet
TimSvoboda1 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 12:28:42 @2525 Niets toffer om als Belg een nieuwe Nederlandse retard te ontdekken tijdens je middagpauze #waanzin reageer retweet
Edwin001_0 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 12:14:48 @2525 Wanneer heb jij gedemonstreerd tegen de aanslagen van je moslimvriendjes? Oh niet..? reageer retweet
Grietjeshoeve twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 12:28:17 @2525 Dit gaat de catagorie zielig toch echt overstijgen, en dan vraagt links zich nog steeds af waarom ze weggevaagd zijn reageer retweet
WhocaresWinning twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 12:33:36 @2525 Heeft Jole ooit openlijk afstand genomen van Volkert van der G ? reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:23:27 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173167513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die reacties onder die tweet _O-

hijong6 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 11:47:12 @2525 Heb jij al afstand genomen van de dictator van Venezuela? reageer retweet
TimSvoboda1 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 12:28:42 @2525 Niets toffer om als Belg een nieuwe Nederlandse retard te ontdekken tijdens je middagpauze #waanzin reageer retweet
Edwin001_0 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 12:14:48 @2525 Wanneer heb jij gedemonstreerd tegen de aanslagen van je moslimvriendjes? Oh niet..? reageer retweet
Grietjeshoeve twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 12:28:17 @2525 Dit gaat de catagorie zielig toch echt overstijgen, en dan vraagt links zich nog steeds af waarom ze weggevaagd zijn reageer retweet
WhocaresWinning twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 12:33:36 @2525 Heeft Jole ooit openlijk afstand genomen van Volkert van der G ? reageer retweet
Die voorlaatste, hoppa _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:26:09 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173167589
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je weet hopelijk wel dat die het einde nadert en veel gebieden allang veilig zijn?
Einde nadert? Nou, dat valt wel mee, IS heeft flink klappen gehad, dat beeindigt niet de burgeroorlog. Welke gebieden zijn veilig en onder normaal civiel gezag dan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173167626
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je kan elke euro maar eenmaal uitgeven. Die euro's hier uitgeven is geld over de balk smijten. Daarom vraag ik me dus af: wat is er zo goed/nodig aan om het te doen? Als er geen goede reden is, waarom doen we het dan
Omdat het toch wat ingewikkelder ligt dan dat. Je kunt mensen bijvoorbeeld niet stoppen of verbieden om hun heil elders te zoeken.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:29:04 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173167662
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Voordat we deze discussie aangaan, vraag je het alleen maar om bij de eerste hobbel gelijk te zeggen: zie je wel we moeten ze wel opnemen, of kunnen we van te voren erkennen dat het niet op het forum fok wordt opgelost maar dat het inderdaad wel een goed punt is.
Ik zeg het omdat het aperte onzin is om te stellen dat je mensen kunt opvangen in een oorlogsgebied en dat Nederlanders ook opgevangen zijn in het buitenland toen wij in oorlog waren. Verder zijn de omringende landen al veel te zwaar belast met vluchtelingen om daar nog op een normale manier mee om te kunnen gaan, Libanon heeft er een miljoen en dat zit welvarend Nederland te janken om een paar duizend. Wat een gotspe.

Voor een partij die zo trots is op de Nederlandse cultuur en onze cultuur al 500 jaar vluchtelingen opvangt valt een dergelijk standpunt mij nogal tegen. Die Renaissance waar Baudet het zo graag over heeft ving gevluchte Joden en christenen op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173167688
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Voordat we deze discussie aangaan, vraag je het alleen maar om bij de eerste hobbel gelijk te zeggen: zie je wel we moeten ze wel opnemen, of kunnen we van te voren erkennen dat het niet op het forum fok wordt opgelost maar dat het inderdaad wel een goed punt is.
De overgrote meerderheid wordt daar al opgevangen. Het is wat raar om tegen mensen die besluiten om elders hun heil te zoeken te zeggen dat ze dat niet mogen doen. De omstandigheden zijn er niet al te jofel en door er een bak met geld te smijten verandert dat niet ineens.
pi_173167730
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zeg het omdat het aperte onzin is om te stellen dat je mensen kunt opvangen in een oorlogsgebied en dat Nederlanders ook opgevangen zijn in het buitenland toen wij in oorlog waren. Verder zijn de omringende landen al veel te zwaar belast met vluchtelingen om daar nog op een normale manier mee om te kunnen gaan, Libanon heeft er een miljoen en dat zit welvarend Nederland te janken om een paar duizend. Wat een gotspe.

Voor een partij die zo trots is op de Nederlandse cultuur en onze cultuur al 500 jaar vluchtelingen opvangt valt een dergelijk standpunt mij nogal tegen. Die Renaissance waar Baudet het zo graag over heeft ving gevluchte Joden en christenen op.
Ik vind het hele gejank omtrent de nieuwkomers sowieso wat overtrokken en kijk het maar wat meewarig aan. Als je je dan druk maakt om 'de Nederlander' en 'de Nederlandse cultuur' zijn er zaken die wel wat meer geld eisen en een grotere impact hebben daarop dan die pakweg 50.000 asielzoekers per jaar.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:32:42 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173167735
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Einde nadert? Nou, dat valt wel mee, IS heeft flink klappen gehad, dat beeindigt niet de burgeroorlog. Welke gebieden zijn veilig en onder normaal civiel gezag dan?
Ehh... praktisch heel Syrië, zeker als IS verdwenen is. Die oppositielegertjes stellen bijna niks voor.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:34:59 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173167781
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ehh... praktisch heel Syrië, zeker als IS verdwenen is. Die oppositielegertjes stellen bijna niks voor.
Oh echt? Moet jij je toch wat beter informeren
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173167786
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ehh... praktisch heel Syrië, zeker als IS verdwenen is. Die oppositielegertjes stellen bijna niks voor.
:D

Mwah. :')

http://syria.liveuamap.com/
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:38:45 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173167886
quote:
Wat is eraan gelogen dan? Dat dit kaartje het leuk vind om het Syrisch leger in Irak te plaatsen kan ik niks aan doen.

Zodra IS verdreven is, zal de regering het grootste deel van het land in bezit hebben. Dat is tevens het grootste probleem momenteel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173167940
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat is eraan gelogen dan? Dat dit kaartje het leuk vind om het Syrisch leger in Irak te plaatsen kan ik niks aan doen.

Zodra IS verdreven is, zal de regering het grootste deel van het land in bezit hebben. Dat is tevens het grootste probleem momenteel.
Ja, en dat gebeurt voorlopig dus nog ff niet. :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:42:40 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173168025
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en dat gebeurt voorlopig dus nog ff niet. :D
En dat is volkomen irrelevant voor het onderwerp waar het over ging.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173168058
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat is volkomen relevant voor het onderwerp waar het over ging.
KIopt, alleen jij leek even te beweren dat Syrië veilig begint te worden en dat klopt niet echt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:49:28 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173168222
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

KIopt, alleen jij leek even te beweren dat Syrië veilig begint te worden en dat klopt niet echt.
Dus wel. Ik zei niet dat het morgen al afgelopen is, ik zei wel dat dit niet nogmaals 5 jaar door gaat en dat er steeds meer gebieden veilig zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:56:45 #43
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_173168417
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:46 schreef Chivaz het volgende:
@pirtdator.

Zo groot zijn de problemen met de islam dus wel.
Er is een hele partij (pvv) opgericht om dat soort problemen het hoofd te bieden. En blijkbaar is het probleem groot genoeg om de PVV de 2e partij van Nederland te laten worden.

Ook het geval met souvereiniteitsoverdracht is een enorm probleem. We geven macht uit handen aan mensen die het niet in handen zouden moeten hebben. En dat alles word gedaan zonder goedkeuring van de Nederlanders.
Over de EU heb ik het volgende geschreven:

Door de EU kwam er in de jaren '50 vrede en welvaart in West-Europa en sinds de 21ste eeuw ook in Centraal-Europa. Daarom heeft de EU ook de nobelprijs voor de vrede gekregen. Voor de jaren '50 was er altijd gedonder en je mag de Duitsers op hun blote voeten bedanken dat Nederland bespaart is gebleven bij de WO1, had niet veel gescheeld of Nederland was ook aangevallen door de Duitsers.

Als je de EU laat vallen en ieder land weer voor zich laat strijden keert de situatie van 1900 weer terug. Ik weet niet of dat zo wenselijk is.

-----------

Dat de PVV de tweede partij van Nederland is, komt omdat verstandige mensen op maar liefst zo'n 8 partijen kunnen stemmen, daardoor kunnen partijen niet zo groot worden. Deplorables kunnen maar op 2 partijen stemmen en aangezien één partij maar liefst 88% van de deplorable votes vangt kan die partij uitgroeien tot de 2e partij van Nederland. Alleen domme mensen (Basket of Deplorables) maken zich druk om de Islam. Voor verstandige mensen is de Islam niet meer dan bijzaak.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_173168545
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus wel. Ik zei niet dat het morgen al afgelopen is, ik zei wel dat dit niet nogmaals 5 jaar door gaat en dat er steeds meer gebieden veilig zijn.
Geen idee, het kan raar lopen. Afghanistan is ook nog steeds een onveilige teringbende. Dus je kunt ook moeilijk van mensen die daar wonen verwachten dat ze hun kansen goed inschatten.
pi_173168610
Mensen willen dus inderdaad de discussie niet aan of het wel wenselijk is. Ze hebben het liever over drogredenaties van de 2e wereldoorlog i.p.v. waar het werkelijk over moet gaan: is dit de beste manier. Het antwoord bevalt sommigen niet dus dan gaan ze het maar over dit soort onzin hebben.
pi_173169246
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:56 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Over de EU heb ik het volgende geschreven:

Door de EU kwam er in de jaren '50 vrede en welvaart in West-Europa en sinds de 21ste eeuw ook in Centraal-Europa. Daarom heeft de EU ook de nobelprijs voor de vrede gekregen. Voor de jaren '50 was er altijd gedonder en je mag de Duitsers op hun blote voeten bedanken dat Nederland bespaart is gebleven bij de WO1, had niet veel gescheeld of Nederland was ook aangevallen door de Duitsers.

Als je de EU laat vallen en ieder land weer voor zich laat strijden keert de situatie van 1900 weer terug. Ik weet niet of dat zo wenselijk is.

Je vergeet voor het gemak de NAVO en de dreiging van het communisme.

quote:
Dat de PVV de tweede partij van Nederland is, komt omdat verstandige mensen op maar liefst zo'n 8 partijen kunnen stemmen, daardoor kunnen partijen niet zo groot worden. Deplorables kunnen maar op 2 partijen stemmen en aangezien één partij maar liefst 88% van de deplorable votes vangt kan die partij uitgroeien tot de 2e partij van Nederland. Alleen domme mensen (Basket of Deplorables) maken zich druk om de Islam. Voor verstandige mensen is de Islam niet meer dan bijzaak.
De islam is wel degelijk een probleem, in elk land waar de islam een meerderheid vormt is er een gebrek aan rechten voor minderheden, vrouwen en homo's.
En dan heb ik het nog niet eens over terrorisme of het botsen van de culturen.
Zou Frankrijk nog steeds onder de noodtoestand verkeren zonder de grote moslimgemeenschap?
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:22:29 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173171347
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus wel. Ik zei niet dat het morgen al afgelopen is, ik zei wel dat dit niet nogmaals 5 jaar door gaat en dat er steeds meer gebieden veilig zijn.
Ik dacht dat we het hadden over vluchtelingen die er NU zijn, niet of die er over 5 jaar nog zijn?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:24:52 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173171413
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:02 schreef Mr.Major het volgende:
Mensen willen dus inderdaad de discussie niet aan of het wel wenselijk is. Ze hebben het liever over drogredenaties van de 2e wereldoorlog i.p.v. waar het werkelijk over moet gaan: is dit de beste manier. Het antwoord bevalt sommigen niet dus dan gaan ze het maar over dit soort onzin hebben.
Dus je hebt inhoudelijk geen weerwoord en dan begin je dus maar te zeiken dat ik refereerde aan het feit dat Nederlanders ooit zelf de vluchtelingen status nodig hebben gehad?

Sneu. Heel sneu. Ik zou het sterker stellen maar dan overtreed ik de posting regels maar laat ik dit zeggen, bekijk je eigen post nog maar eens goed want je doet exact waar je een ander van beschuldigd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173171531
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zeg het omdat het aperte onzin is om te stellen dat je mensen kunt opvangen in een oorlogsgebied en dat Nederlanders ook opgevangen zijn in het buitenland toen wij in oorlog waren. Verder zijn de omringende landen al veel te zwaar belast met vluchtelingen om daar nog op een normale manier mee om te kunnen gaan, Libanon heeft er een miljoen en dat zit welvarend Nederland te janken om een paar duizend. Wat een gotspe.

Voor een partij die zo trots is op de Nederlandse cultuur en onze cultuur al 500 jaar vluchtelingen opvangt valt een dergelijk standpunt mij nogal tegen. Die Renaissance waar Baudet het zo graag over heeft ving gevluchte Joden en christenen op.
Er zijn daar ook een hoop landen, waar geld zat wordt verdiend, die weinig tot niets doen. Het lijkt me beter als islamitische vluchtelingen daar hun heil gaan zoeken. Die landen houden de grens dicht en dan zou Nederland er opeens een Nederlands probleem van moeten maken. :N

Verder staat er in bv. Roemenië vanalles klaar om aan het quotum te voldoen, maar migranten willen er niet naar toe. Dat terwijl IS toch niet in Roemenië actief is en het legertje van Assad ook niet.
pi_173171596
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus je hebt inhoudelijk geen weerwoord en dan begin je dus maar te zeiken dat ik refereerde aan het feit dat Nederlanders ooit zelf de vluchtelingen status nodig hebben gehad?

Sneu. Heel sneu. Ik zou het sterker stellen maar dan overtreed ik de posting regels maar laat ik dit zeggen, bekijk je eigen post nog maar eens goed want je doet exact waar je een ander van beschuldigd.
Nee die vergelijking is een zwaktebod. Het namelijk een totaal andere situatie. Je gebruikt het als een drogreden. Waarom moeten we nu iets doen omdat het toen ook zo ging. Het is geen argument en er valt dan ook niks zinnigs voor- of tegen in te brengen. We moeten kijken wat nu de beste situatie is, en 1940 heeft daar niks mee te maken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')