abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173162035
Een opmerkelijke tweet van Francisco van Jole doet veel stof opwaaien.

In de tweet vergelijkt de hoofdredacteur van het extreemlinkse haatblog 'JOOP' Geert Wilders en Thierry Baudet met de NAZIS en KKK die momenteel in de VS akties voeren:

2525 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 11:44:09 Weet iemand hoe laat en waar de demonstratie is van Wilders & Baudet waarmee ze openlijk afstand nemen van hun Amerikaanse geloofsgenoten? reageer retweet
bron

Een misselijkmakende en zieke tweet uit de koker van extreemlinks. :N Dit is haatzaaien ten top. Wilders en Baudet zouden er verstandig aan doen om Van Jole aan te klagen wegens smaad en laster. -O-
pi_173162061
zijn het toch ook?
pi_173162078
Wel uniek dit, denk dat Wilders en Baudet deze vergelijking nog nooit eerder hebben gehoord!
pi_173162114
Zullen ze vast wakker van liggen.
pi_173162119
Ze zouden er veel beter aan doen dit gezwam gewoon te negeren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173162122
ja daaaag, dit is gewoon vrijheid van meningsuiting, en ophef? Welke ophef? Een storm in een rechtsdraaiend glas water bedoel je.
-nee-
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:39:11 #7
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_173162126
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een opmerkelijke tweet van Francisco van Jole doet veel stof opwaaien.

In de tweet vergelijkt de hoofdredacteur van het extreemlinkse haatblog 'JOOP' Geert Wilders en Thierry Baudet met de NAZIS en KKK die momenteel in de VS akties voeren:

2525 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 11:44:09 Weet iemand hoe laat en waar de demonstratie is van Wilders & Baudet waarmee ze openlijk afstand nemen van hun Amerikaanse geloofsgenoten? reageer retweet
bron

Een misselijkmakende en zieke tweet uit de koker van extreemlinks. :N Dit is haatzaaien ten top. Wilders en Baudet zouden er verstandig aan doen om Van Jole aan te klagen wegens smaad en laster. -O-
Lief dagboek. Vandaag werd ik een beetje boos en deed zelfs een klein plasje, omdat de grote boze linksmeneer gemene dingen op het internet gooide. ;( Ik moest een beetje huilen. Maar nu gaat het wel weer. En nu ga ik een topic maken op Fok!, zodat iedereen kan lezen wat voor een slechte meneer dit is.

:') Jezus te paard, smaad en laster? Really? En 'extreemlinks haatblog' lololol _O-
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:39:29 #8
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173162131
Geloofsgenoten? Het FvD profileert zich op geen enkele manier met het christelijk geloof...
Fade to Black
pi_173162206
Het FvD kan een rechtszaak beginnen vanwege smaad en laster. Breng het maar naar de rechter.
pi_173162227
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:42 schreef Homey het volgende:
Het FvD kan een rechtszaak beginnen vanwege smaad en laster. Breng het maar naar de rechter.
Hopelijk gaan ze dat doen. Het moet eens afgelopen zijn met dit soort zieke vergelijkingen door Links.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:43:14 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173162231
Dit is toegestaan voor linkse mensen.
Andersom echter, is het haatzaaien en heb je een aanklacht aan je broek.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173162250
De nieuwe politieke correctheid: als je over rechtse mensen iets zegt doen ze huilie huilie. Ze doen trouwens ook huilie huilie als er dingen in hun ogen weer niet gezegd worden juist. Heel raar.

Rechts :')
Baudet :')_!
Wilders :r
pi_173162251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:43 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Hopelijk gaan ze dat doen. Het moet eens afgelopen zijn met dit soort zieke vergelijkingen door Links.
Precies, laat het maar een keer toetsen door een rechter. Daarvoor hebben we rechters. Van Jole is nog nooit teruggefloten, dus die zoekt de grenzen ook op. Geilt ook op aandacht, vindt ie mooi dat rechtse trollen helemaal los gaan. Er wordt ook flink gehapt.
pi_173162255
Heerlijk hoe we allemaal tegen elkaar opgehitst worden.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_173162261
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dit is toegestaan voor linkse mensen.
Andersom echter, is het haatzaaien en heb je een aanklacht aan je broek.
Rechts kan toch ook een rechtszaak beginnen?
pi_173162278
Zelfverzonnen ophef. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_173162282
Links maakt meer kapot dan je lief is.
Straks nog een politicus met permanente bewaking?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:47:17 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173162329
Het is maar hoe je het wilt zien...

Van Jole doelt overduidelijk op het gedoe met moslims iedere keer; die moeten, onder meer van mensen als Wilders en Baudet, kennelijk steevast afstand nemen van hun geloofsgenoten, iedere keer dat er een aanslag is, anders zijn ze net zo slecht. De implicatie daarvan moge duidelijk zijn; alle moslims worden op één hoop geveegd en zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is. Van Jole is het daar duidelijk niet mee eens en vindt dus dat niet alle moslims hetzelfde zijn, en dat moslims dus niet iedere keer een demonstratie hoeven te houden om afstand te nemen.
De parallel hier is dat hij Wilders en Baudet op één hoop veegt met alle andere rechtse figuren, zoals Wilders en Baudet ook doen. Vervolgens impliceert hij dat, als moslims zich voortduren moeten distantiëren van hun extremistische 'geloofsgenoten', Wilders en Baudet daar ook mee moeten beginnen.

Hij wil daarmee zeggen dat Wilders en Baudet moeten gaan kiezen; ofwel houden ze voet bij stuk, met de implicatie dat ze hier ook afstand moeten gaan nemen van die nazi's en KKK'ers, ofwel geven ze toe dat je mensen niet zo op één hoop kunt vegen, zoals Van Jole vindt.

Maar goed, afgaande op de OP is dit teveel nuance voor TS. Ik voel me sowieso al dommer omdat ik het heb moeten uitleggen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:48:34 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173162357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:42 schreef Homey het volgende:
Het FvD kan een rechtszaak beginnen vanwege smaad en laster. Breng het maar naar de rechter.
Die gaan ze zeker verliezen. En als ze die niet verliezen, hebben ze een enorm probleem de volgende keer dat ze roepen dat moslims afstand moeten nemen van aanslagplegers.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:48:51 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173162362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:43 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Hopelijk gaan ze dat doen. Het moet eens afgelopen zijn met dit soort zieke vergelijkingen door Links.
Dit is geen vergelijking.
pi_173162370
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die gaan ze zeker verliezen. En als ze die niet verliezen, hebben ze een enorm probleem de volgende keer dat ze roepen dat moslims afstand moeten nemen van aanslagplegers.
Weet je niet. Daar gaat de rechter over, niet jij.
pi_173162373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is maar hoe je het wilt zien...

Van Jole doelt overduidelijk op het gedoe met moslims iedere keer; die moeten, onder meer van mensen als Wilders en Baudet, kennelijk steevast afstand nemen van hun geloofsgenoten, iedere keer dat er een aanslag is, anders zijn ze net zo slecht. De implicatie daarvan moge duidelijk zijn; alle moslims worden op één hoop geveegd en zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is. Van Jole is het daar duidelijk niet mee eens en vindt dus dat niet alle moslims hetzelfde zijn, en dat moslims dus niet iedere keer een demonstratie hoeven te houden om afstand te nemen.
De parallel hier is dat hij Wilders en Baudet op één hoop veegt met alle andere rechtse figuren, zoals Wilders en Baudet ook doen. Vervolgens impliceert hij dat, als moslims zich voortduren moeten distantiëren van hun extremistische 'geloofsgenoten', Wilders en Baudet daar ook mee moeten beginnen.

Hij wil daarmee zeggen dat Wilders en Baudet moeten gaan kiezen; ofwel houden ze voet bij stuk, met de implicatie dat ze hier ook afstand moeten gaan nemen van die nazi's en KKK'ers, ofwel geven ze toe dat je mensen niet zo op één hoop kunt vegen, zoals Van Jole vindt.

Maar goed, afgaande op de OP is dit teveel nuance voor TS. Ik voel me sowieso al dommer omdat ik het heb moeten uitleggen.
Laat Francisco van Jole dat maar bij de rechter gaan uitleggen...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:50:26 #23
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173162398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:42 schreef Homey het volgende:
Het FvD kan een rechtszaak beginnen vanwege smaad en laster. Breng het maar naar de rechter.
HiddemaGod veegt de vloer aan met die lui.
Fade to Black
pi_173162402
Dit topic zou gesloten moeten worden wegens gebrek aan niveau, of misschien kunnen ze in ONZ er wat mee, een leuke paint ofzo
-nee-
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:53:13 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173162457
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:49 schreef Homey het volgende:

[..]

Weet je niet. Daar gaat de rechter over, niet jij.
Dus we mogen wel zeggen dat Wilders een haatzaaier is? Volgens mij is hij veroordeeld door de rechter hiervoor dus op welk vlak heeft van Jole dan ongelijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173162486
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is maar hoe je het wilt zien...

Van Jole doelt overduidelijk op het gedoe met moslims iedere keer; die moeten, onder meer van mensen als Wilders en Baudet, kennelijk steevast afstand nemen van hun geloofsgenoten, iedere keer dat er een aanslag is, anders zijn ze net zo slecht. De implicatie daarvan moge duidelijk zijn; alle moslims worden op één hoop geveegd en zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is. Van Jole is het daar duidelijk niet mee eens en vindt dus dat niet alle moslims hetzelfde zijn, en dat moslims dus niet iedere keer een demonstratie hoeven te houden om afstand te nemen.
De parallel hier is dat hij Wilders en Baudet op één hoop veegt met alle andere rechtse figuren, zoals Wilders en Baudet ook doen. Vervolgens impliceert hij dat, als moslims zich voortduren moeten distantiëren van hun extremistische 'geloofsgenoten', Wilders en Baudet daar ook mee moeten beginnen.

Hij wil daarmee zeggen dat Wilders en Baudet moeten gaan kiezen; ofwel houden ze voet bij stuk, met de implicatie dat ze hier ook afstand moeten gaan nemen van die nazi's en KKK'ers, ofwel geven ze toe dat je mensen niet zo op één hoop kunt vegen, zoals Van Jole vindt.

Maar goed, afgaande op de OP is dit teveel nuance voor TS. Ik voel me sowieso al dommer omdat ik het heb moeten uitleggen.
Inderdaad triest dat dit nog uitgelegd moet worden. Ik ben alleen bang dat het voor lieden als TS na deze duidelijke uitleg nog steeds niet te begrijpen valt ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:54:43 #27
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173162493
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:49 schreef Homey het volgende:

[..]

Weet je niet. Daar gaat de rechter over, niet jij.
Zoals ik al zei, zo'n rechtszaak kan alleen maar slecht gaan voor Wilders en Baudet. Ofwel wordt Van Jole vrijgesproken, ofwel wordt hij veroordeeld en stellen Wilders en Baudet zich bloot aan rechtszaken omdat ze precies hetzelfde hebben gedaan bij moslims.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:54:46 #28
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_173162494
What's new ?
Aan het typen...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:56:07 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173162522
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:49 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Laat Francisco van Jole dat maar bij de rechter gaan uitleggen...
En dan?
pi_173162540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus we mogen wel zeggen dat Wilders een haatzaaier is? Volgens mij is hij veroordeeld door de rechter hiervoor dus op welk vlak heeft van Jole dan ongelijk?
Op social media worden wilders en baudet totaal verrot gescholden. Maar als publiek bekende figuren met een bereik gaan demoniseren is het een ander verhaal. Wilders en Baudet kunnen het negeren, of een rechtszaak beginnen. Volgens mij zijn dat de twee smaken. Een discussie tussen hen en Jole zie ik niet snel gebeuren, vanwege de verschillen. Dat polariseert alleen maar verder.
Las ooit een interessant onderzoek dat aantoonde dat meningsverschillen alleen maar verder van elkaar worden gedreven door internet en social media, i.p.v nader tot elkaar te komen. Niemand wil toegeven aan de ander, dat is te pijnlijk.
pi_173162545
Wilders doet toch hetzelfde?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:58:05 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173162575
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:56 schreef Homey het volgende:

[..]

Op social media worden wilders en baudet totaal verrot gescholden. Maar als publiek bekende figuren met een bereik gaan demoniseren is het een ander verhaal. Wilders en Baudet kunnen het negeren, of een rechtszaak beginnen. Volgens mij zijn dat de twee smaken. Een discussie tussen hen en Jole zie ik niet snel gebeuren, vanwege de verschillen. Dat polariseert alleen maar verder.
Las ooit een interessant onderzoek dat aantoonde dat meningsverschillen alleen maar verder van elkaar worden gedreven door internet en social media, i.p.v nader tot elkaar te komen. Niemand wil toegeven aan de ander, dat is te pijnlijk.
Wat is hier demoniserend aan?
pi_173162587
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, zo'n rechtszaak kan alleen maar slecht gaan voor Wilders en Baudet. Ofwel wordt Van Jole vrijgesproken, ofwel wordt hij veroordeeld en stellen Wilders en Baudet zich bloot aan rechtszaken omdat ze precies hetzelfde hebben gedaan bij moslims.
Het is mij om het ander, maar vind het wel interessant als een keer een ultra-links figuur zich moet verantwoorden bij de rechter. Antifa en neo-nazi's zijn twee kanten van dezelfde munt.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:00:29 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173162627
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:58 schreef Homey het volgende:

[..]

Het is mij om het ander, maar vind het wel interessant als een keer een ultra-links figuur zich moet verantwoorden bij de rechter. Antifa en neo-nazi's zijn twee kanten van dezelfde munt.
Wat is er ultra links of antifa aan Van Jole of lul je gewoon maar een beetje dom hier?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:04:26 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173162712
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:58 schreef Homey het volgende:

[..]

Het is mij om het ander, maar vind het wel interessant als een keer een ultra-links figuur zich moet verantwoorden bij de rechter. Antifa en neo-nazi's zijn twee kanten van dezelfde munt.
Van Jole is geen AFA of ultra-links figuur. Die man komt van de VARA...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:07:57 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173162790
De PVV/FvD aanhang vergelijkt de europese commissie met een nazibewind of met een communistische dictatuur dus ze moeten hun hypocriete jankbek houden.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:08:42 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173162811
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:56 schreef Homey het volgende:

[..]

Op social media worden wilders en baudet totaal verrot gescholden. Maar als publiek bekende figuren met een bereik gaan demoniseren is het een ander verhaal. Wilders en Baudet kunnen het negeren, of een rechtszaak beginnen. Volgens mij zijn dat de twee smaken. Een discussie tussen hen en Jole zie ik niet snel gebeuren, vanwege de verschillen. Dat polariseert alleen maar verder.
Las ooit een interessant onderzoek dat aantoonde dat meningsverschillen alleen maar verder van elkaar worden gedreven door internet en social media, i.p.v nader tot elkaar te komen. Niemand wil toegeven aan de ander, dat is te pijnlijk.
Wilders doet niets anders dan demoniseren dus dit is zijn verdiende loon
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:10:26 #38
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173162846
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is maar hoe je het wilt zien...

Van Jole doelt overduidelijk op het gedoe met moslims iedere keer; die moeten, onder meer van mensen als Wilders en Baudet, kennelijk steevast afstand nemen van hun geloofsgenoten, iedere keer dat er een aanslag is, anders zijn ze net zo slecht. De implicatie daarvan moge duidelijk zijn; alle moslims worden op één hoop geveegd en zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is. Van Jole is het daar duidelijk niet mee eens en vindt dus dat niet alle moslims hetzelfde zijn, en dat moslims dus niet iedere keer een demonstratie hoeven te houden om afstand te nemen.
De parallel hier is dat hij Wilders en Baudet op één hoop veegt met alle andere rechtse figuren, zoals Wilders en Baudet ook doen. Vervolgens impliceert hij dat, als moslims zich voortduren moeten distantiëren van hun extremistische 'geloofsgenoten', Wilders en Baudet daar ook mee moeten beginnen.
Nee hoor, dat is gewoon jouw persoonlijke (en extreem vergezochte) theorie. Zo diep heeft Jole er niet eens over nagedacht. Hij veegt de heren gewoon op één hoop met een stel neo-nazi's. Occam's Razor.
pi_173162864
Links debieltje zegt iets doms over mensen. Boeiend.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:11:58 #40
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173162875
GVerbaan twitterde op maandag 14-08-2017 om 10:41:18 @thierrybaudet Heb je al iets te zeggen over #Charlottesville? reageer retweet
:P
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:12:09 #41
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173162878
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:11 schreef Murdera het volgende:
Links debieltje zegt iets doms over mensen. Boeiend.
Helaas is het een links debieltje dat voor de VARA een met staatsgeld overeind gehouden antisemitisch blog runt. Altijd fijn om je geld in actie te zien.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:13:38 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173162915
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is gewoon jouw persoonlijke (en extreem vergezochte) theorie. Zo diep heeft Jole er niet eens over nagedacht. Hij veegt de heren gewoon op één hoop met een stel neo-nazi's. Occam's Razor.
Taalgebruik als 'afstand nemen' en 'geloofsgenoten' geeft al duidelijk genoeg aan dat hij die parallel wel degelijk bedoelt.
pi_173162947
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:11 schreef Murdera het volgende:
Links debieltje zegt iets doms over mensen. Boeiend.
Het morele gelijk van JOOP en Van Jole is anders levensgevaarlijk.Heel veel mensen kunnen het prima met links eens zijn, maar dat bereik je alleen als je in het openbaar de degens kunt kruisen. Niet dat je op een stukje op het internet je eigen morele waarheid koste wat kost wil beschermen. Zo van hier hebben wij gelijk. Wil je een andere mening, dan ga je maar naar een rechtse site.

Een site moet open staan voor debat met iedereen van links tot rechts. Doe je dat niet dan voer je geen debat, en win je al helemaal geen stemmen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:15:27 #44
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_173162952
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Helaas is het een links debieltje dat voor de VARA een met staatsgeld overeind gehouden antisemitisch blog runt. Altijd fijn om je geld in actie te zien.
En hier heb je natuurlijk een mooie bron voor.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:17:50 #45
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173163003
Dit gezeik om niks maakt Baudet alleen maar groter. Nu al op 7 zetels in de peilingen.
pi_173163109
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus we mogen wel zeggen dat Wilders een haatzaaier is? Volgens mij is hij veroordeeld door de rechter hiervoor dus op welk vlak heeft van Jole dan ongelijk?
Van Jole verdient er geld aan om Links-huilie-huilie te doen.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:23:19 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173163144
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:22 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Van Jole verdient er geld aan om Links-huilie-huilie te doen.
En nou nog een keer, wat is er ultra links of antifa aan van Jole, probeer eens de vraag te beantwoorden of is dat te moeilijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:24:59 #48
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173163187
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:15 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Het morele gelijk van JOOP en Van Jole is anders levensgevaarlijk.Heel veel mensen kunnen het prima met links eens zijn, maar dat bereik je alleen als je in het openbaar de degens kunt kruisen. Niet dat je op een stukje op het internet je eigen morele waarheid koste wat kost wil beschermen. Zo van hier hebben wij gelijk. Wil je een andere mening, dan ga je maar naar een rechtse site.

Een site moet open staan voor debat met iedereen van links tot rechts. Doe je dat niet dan voer je geen debat, en win je al helemaal geen stemmen.
Nee hoor, dat moet helemaal niet. Of wil je ook een reactiemogelijkheid op de site van de VVD?

Steeds meer sites zetten de reactiemogelijkheid zelfs uit, vaak omdat er een paar brave burgers zijn die het niet kunnen laten om op ongelofelijk grove wijze hun mening over bepaalde onderwerpen te uiten.
pi_173163196
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:17 schreef YazooW het volgende:
Dit gezeik om niks maakt Baudet alleen maar groter. Nu al op 7 zetels in de peilingen.
Dat ja. Gratis reclame van beroeps-beledig-zijners.
Conscience do cost.
pi_173163212
Joop.nl is een antisemitische blog, over racisme gesproken. Bizar dat dat met belastinggeld gesponsord wordt.
pi_173163232
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:17 schreef YazooW het volgende:
Dit gezeik om niks maakt Baudet alleen maar groter. Nu al op 7 zetels in de peilingen.
Dat krijg je met demoniseren. Dat effect had je met Trump ook, die werd, wellicht onbedoeld, door de media heel groot gemaakt.
pi_173163242
De mening van elke eenling is tegenwoordig een topic waard?

Even testen.

Wilders is een nare kerel.
pi_173163275
Anders schuift Wilders toch aan bij een debat of een praatprogramma om te vertellen hoe belachelijk deze uitspraken zijn?

Oh wacht...
Radio Espantoso
pi_173163277
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dit is toegestaan voor linkse mensen.
Andersom echter, is het haatzaaien en heb je een aanklacht aan je broek.
Daarom moet je ook links zijn. Dan heb je de privilege om te haten.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:28:26 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173163283
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:17 schreef YazooW het volgende:
Dit gezeik om niks maakt Baudet alleen maar groter. Nu al op 7 zetels in de peilingen.
Want iemand gaat zijn stem laten afhangen van wat Francisco van Jole zegt?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:28:30 #56
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173163286
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:11 schreef YazooW het volgende:
GVerbaan twitterde op maandag 14-08-2017 om 10:41:18 @thierrybaudet Heb je al iets te zeggen over #Charlottesville? reageer retweet
:P
Baudet moet gewoon niets zeggen. Alsof hij zich te verantwoorden heeft voor wat er daar gebeurd is :')
Fade to Black
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:29:11 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173163299
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daarom moet je ook links zijn. Dan heb je de privilege om te haten.
Nee hoor, rechtse politici doen niet anders.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:29:50 #58
186611 Haags
pi_173163314
Nou, daar liggen ze wakker van :')
Zonder wrijving geen glans
pi_173163342
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een opmerkelijke tweet van Francisco van Jole doet veel stof opwaaien.

In de tweet vergelijkt de hoofdredacteur van het extreemlinkse haatblog 'JOOP' Geert Wilders en Thierry Baudet met de NAZIS en KKK die momenteel in de VS akties voeren:

2525 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 11:44:09 Weet iemand hoe laat en waar de demonstratie is van Wilders & Baudet waarmee ze openlijk afstand nemen van hun Amerikaanse geloofsgenoten? reageer retweet
bron

Een misselijkmakende en zieke tweet uit de koker van extreemlinks. :N Dit is haatzaaien ten top. Wilders en Baudet zouden er verstandig aan doen om Van Jole aan te klagen wegens smaad en laster. -O-
"ophef" :')

geloofsgenoten all the way w/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:32:43 #60
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173163367
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daarom moet je ook links zijn. Dan heb je de privilege om te haten.
Wel irritant, dat slachtoffercomplex. Als je vindt dat de ander haatzaait, moet je 'm aanklagen. Doe je dat niet, heb je geen recht om te klagen dat die ander straffeloos kan haatzaaien. Je hebt geen nadelige positie; je hebt gelijke rechten maar maakt daar geen gebruik van.

Je moet ook niet gaan zeuren als een ander wel een taart heeft, terwijl jij geen zin hebt om er zelf een te bakken.
pi_173163394
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Helaas is het een links debieltje dat voor de VARA een met staatsgeld overeind gehouden antisemitisch blog runt. Altijd fijn om je geld in actie te zien.
daar heb je een punt, maar daar kan ik me echt niet meer druk over maken, als ik zie in wat voor bodemloze putten het belastinggeld gesmeten wordt.
pi_173163523
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:26 schreef Toefjes het volgende:
De mening van elke eenling is tegenwoordig een topic waard?

Even testen.

Wilders is een nare kerel.
De zin is te lang. Je moet e kerel weglaten.
pi_173163877
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:28 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Baudet moet gewoon niets zeggen. Alsof hij zich te verantwoorden heeft voor wat er daar gebeurd is :')
Waarom moeten willekeurige moslims dan wel expliciet afstand nemen van hetgeen IS doet?
pi_173164442
Nou is Wilders gedweep met de vrijheid van meningsuiting extreem hypocriet, zo bont als Bakfietsmoeder zal hij het niet maken. Wilders is dan ook niet achterlijk, hij heeft slechts achterlijke plannen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173164569
De nazi's in Charlottesville scandeerden "You will not replace us!" en wat doet Wilders? Hij twittert vrijwel dezelfde boodschap. Ik zie overeenkomsten.


geertwilderspvv twitterde op zondag 13-08-2017 om 14:34:38 Our population is being replaced. No more. Onze bevolking wordt vervangen. Genoeg is genoeg. #deislamizehttps://t.co/iVJWkSbRG7 reageer retweet
pi_173164631
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Nou is Wilders gedweep met de vrijheid van meningsuiting extreem hypocriet, zo bont als Bakfietsmoeder zal hij het niet maken. Wilders is dan ook niet achterlijk, hij heeft slechts achterlijke plannen.
Precies, hij wil met criminelen, criminelen bestrijden.
pi_173164639
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het is maar hoe je het wilt zien...

Van Jole doelt overduidelijk op het gedoe met moslims iedere keer; die moeten, onder meer van mensen als Wilders en Baudet, kennelijk steevast afstand nemen van hun geloofsgenoten, iedere keer dat er een aanslag is, anders zijn ze net zo slecht. De implicatie daarvan moge duidelijk zijn; alle moslims worden op één hoop geveegd en zijn schuldig tot het tegendeel bewezen is. Van Jole is het daar duidelijk niet mee eens en vindt dus dat niet alle moslims hetzelfde zijn, en dat moslims dus niet iedere keer een demonstratie hoeven te houden om afstand te nemen.
De parallel hier is dat hij Wilders en Baudet op één hoop veegt met alle andere rechtse figuren, zoals Wilders en Baudet ook doen. Vervolgens impliceert hij dat, als moslims zich voortduren moeten distantiëren van hun extremistische 'geloofsgenoten', Wilders en Baudet daar ook mee moeten beginnen.

Hij wil daarmee zeggen dat Wilders en Baudet moeten gaan kiezen; ofwel houden ze voet bij stuk, met de implicatie dat ze hier ook afstand moeten gaan nemen van die nazi's en KKK'ers, ofwel geven ze toe dat je mensen niet zo op één hoop kunt vegen, zoals Van Jole vindt.

Maar goed, afgaande op de OP is dit teveel nuance voor TS. Ik voel me sowieso al dommer omdat ik het heb moeten uitleggen.
't probleempje is dat een te groot deel van de moslims de aanslagen prima te verantwoorden vind.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:33:18 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173164697
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:44 schreef bamibij het volgende:
De nieuwe politieke correctheid: als je over rechtse mensen iets zegt doen ze huilie huilie.
Wanneer is er voor het laatst een linkse politicus in Nederland vermoord?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:33:44 #69
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173164706
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:31 schreef Harlon het volgende:

[..]

't probleempje is dat een te groot deel van de moslims de aanslagen prima te verantwoorden vind.
Als ik me niet vergis is het een minderheid in Westerse landen die überhaupt zegt begrip te hebben voor aanslagen, laat staan dat ze die goedkeuren.

Daarnaast kun je je ook afvragen hoeveel rechtse mensen deze rellen goedkeuren. Daar zou ik wel een onderzoek naar willen zien.
pi_173164716
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis is het een minderheid in Westerse landen die überhaupt zegt begrip te hebben voor aanslagen, laat staan dat ze die goedkeuren.

Daarnaast kun je je ook afvragen hoeveel rechtse mensen deze rellen goedkeuren. Daar zou ik wel een onderzoek naar willen zien.
De laatste keer dat ik het onderzoek zag schrok ik toch behoorlijk van de percentages.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_173164736
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis is het een minderheid in Westerse landen die überhaupt zegt begrip te hebben voor aanslagen, laat staan dat ze die goedkeuren.

Daarnaast kun je je ook afvragen hoeveel rechtse mensen deze rellen goedkeuren. Daar zou ik wel een onderzoek naar willen zien.
81% keurde 9/11 goed volgens mij. Inderdaad een minderheid.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:36:30 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173164754
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wanneer is er voor het laatst een linkse politicus in Nederland vermoord?
8 februari 2014
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:36:52 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173164762
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

81% keurde 9/11 goed volgens mij. Inderdaad een minderheid.
Dat mag je wel even onderbouwen met een bron.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:37:13 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173164777
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:34 schreef Harlon het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik het onderzoek zag schrok ik toch behoorlijk van de percentages.
Ik schrik ook altijd als ik de denkbeelden van rechtse mensen onder ogen krijg.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:37:30 #75
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173164786
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:57 schreef k_man het volgende:

Waarom moeten willekeurige moslims dan wel expliciet afstand nemen van hetgeen IS doet?
Omdat die allemaal tot dezelfde club behoren.

Stel dat de Katholieken die het wisten niet hun hoofd hadden weggedraaid? Hoeveel kinderen zouden er dan minder misbruikt zijn?

En de vergissing die jij maakt (en dat doen veel linkschmenschen), is dat als iemand niet 'links' is, dat hij dan automatisch (hardcore) rechts is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:39:33 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173164821
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat die allemaal tot dezelfde club behoren.

Stel dat de Katholieken die het wisten niet hun hoofd hadden weggedraaid? Hoeveel kinderen zouden er dan minder misbruikt zijn?

En de vergissing die jij maakt (en dat doen veel (linkschmenschen), is dat als iemand niet 'links' is, dat hij dan automatisch (hardcore) rechts is.
De islam is een stuk minder uniformer dan de katholieke kerk.
pi_173165178
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Omdat die allemaal tot dezelfde club behoren.

Stel dat de Katholieken die het wisten niet hun hoofd hadden weggedraaid? Hoeveel kinderen zouden er dan minder misbruikt zijn?
Een gemiddelde moslim in, pak 'm beet, Nunspeet behoort tot dezelfde club als IS? Werkelijk?

Als je op die manier redeneert horen Wilders en Baudet ook tot dezelfde club als de racisten in de VS.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:55:57 #78
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173165223
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom moeten willekeurige moslims dan wel expliciet afstand nemen van hetgeen IS doet?
Zeg ik dat dan?
Fade to Black
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:57:56 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173165270
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:54 schreef k_man het volgende:

Een gemiddelde moslim in, pak 'm beet, Nunspeet behoort tot dezelfde club als IS? Werkelijk?
Hangen toch dezelfde ideologie aan? Of zijn er meerdere versies van de Koran?

quote:
Als je op die manier redeneert horen Wilders en Baudet ook tot dezelfde club als de racisten in de VS.
Nee, hoor. Met een klein beetje inspanning zou je die conclusie zelf ook kunnen trekken.

Door welke uitspraken van Baudet is hij trouwens rechts-extremist geworden, volgens jou?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:00:57 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173165357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hangen toch dezelfde ideologie aan? Of zijn er meerdere versies van de Koran?
Boeken kunnen op meerdere manieren geïnterpreteerd worden.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:02:57 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173165403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Boeken kunnen op meerdere manieren geïnterpreteerd worden.
True. Mooie taak weggelegd voor de gematigde moslims om hun extremistische geloofsgenoten op de vingers te tikken, toch?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173165416
De connectie tussen moslimterroristen en moslims lijkt me natuurlijk wel wat nader dan een verzonnen en totaal inaccurate connectie tussen Wilders en nazi's. Ze noemen zich immers allemaal moslims.
Conscience do cost.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:04:33 #83
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173165439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

True. Mooie taak weggelegd voor de gematigde moslims om hun extremistische geloofsgenoten op de vingers te tikken, toch?
Inderdaad. Net zoals het een mooie taak is voor gematigde rechtsen als Wilders en Baudet om hun extremistische geloofsgenoten op de vingers te tikken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:05:03 #84
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173165452
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:03 schreef ems. het volgende:
De connectie tussen moslimterroristen en moslims lijkt me natuurlijk wel wat nader dan een verzonnen en totaal inaccurate connectie tussen Wilders en nazi's. Ze noemen zich immers allemaal moslims.
Wilders en neonazi's noemen zich allemaal rechts.
pi_173165469
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wilders en neonazi's noemen zich allemaal rechts.
Daar heb je vast een bron voor, dat ze dat allemaal doen.
Conscience do cost.
pi_173165522
En ? Wilders had in een van zijn partijprogrammas (toen dat nog meer dan 1 A4tje was) ook gesuggereerd dat socialisten en nazis hetzelfde waren. Dat vond TS toen niet erg.
pi_173165544
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:08 schreef Kassamiep het volgende:
Wilders had in een van zijn partijprogrammas (toen dat nog meer dan 1 A4tje was) ook gesuggereerd dat socialisten en nazis hetzelfde waren.
Bron?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 19:11:05 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:12:41 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173165633
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Inderdaad. Net zoals het een mooie taak is voor gematigde rechtsen als Wilders en Baudet om hun extremistische geloofsgenoten op de vingers te tikken.
Het zijn geen geloofsgenoten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173165652
Beginnen de rechtse mensen in dit topic zich al een beetje te voelen als de moslims die zich moeten verantwoorden voor wat een paar mafkezen doen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173165659
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hangen toch dezelfde ideologie aan? Of zijn er meerdere versies van de Koran?
Mark Rutte is een christen, Kees van der Staaij is een christen en de KKK is ook christelijk. Hangen die allemaal dezelfde ideologie aan? Zou je willen beweren dat Mark Rutte behoort tot dezelfde club als de KKK?

Zo nee, waarom hoort elke willekeurige moslim dan wel tot dezelfde club als IS?
pi_173165708
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:55 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?
Dat weet ik niet, maar Wilders en consorten doen dat wel. Die kijken willekeurige moslims aan op de daden van andere moslims.
pi_173165735
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het zijn geen geloofsgenoten.
Wat noem je geloof? Is geloof een synoniem voor religie, of ligt het breder dan dat?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:16:25 #93
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173165737
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:13 schreef k_man het volgende:

Mark Rutte is een christen, Kees van der Staaij is een christen en de KKK is ook christelijk. Hangen die allemaal dezelfde ideologie aan? Zou je willen beweren dat Mark Rutte behoort tot dezelfde club als de KKK?

Zo nee, waarom hoort elke willekeurige moslim dan wel tot dezelfde club als IS?
Ik zie dat het je allemaal een beetje boven de pet groeit. Ik zal het met eenvoudig woorden proberen uit te leggen: De KKK en het Christendom hebben niets met elkaar te maken.

Zo, dat snap je wel, he?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173165744
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een opmerkelijke tweet van Francisco van Jole doet veel stof opwaaien.
Dit heeft allemaal te maken met geld (subsidie)
Het racisme debat kunstmatig in leven houden zorgt voor geld in het laadje
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:17:09 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173165752
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:16 schreef k_man het volgende:

Wat noem je geloof? Is geloof een synoniem voor religie, of ligt het breder dan dat?
Mag breder. Maar dan nog zijn het geen geloofsgenoten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173165795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik zie dat het je allemaal een beetje boven de pet groeit. Ik zal het met eenvoudig woorden proberen uit te leggen: De KKK en het Christendom hebben niets met elkaar te maken.
Zelf vinden ze van wel. De KKK noemt zichzelf een christelijke organisatie. Andere christenen vinden dat een gotspe. Eigenlijk precies zoals IS zich islamitisch noemt dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 19:19:00 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:20:20 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173165835
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:18 schreef k_man het volgende:

Zelf vinden ze van wel. De KKK noemt zichzelf een christelijke organisatie. Andere christenen vinden dat een gotspe. Eigenlijk precies zoals IS zich islamitisch noemt dus.
Welk deel van "De KKK en het Christendom hebben niets met elkaar te maken" begrijp je niet?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:20:35 #98
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_173165846
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Inderdaad. Net zoals het een mooie taak is voor gematigde rechtsen als Wilders en Baudet om hun extremistische geloofsgenoten op de vingers te tikken.
Het klopt simpelweg niet wat je zegt. Wilders, Baudet en die idioten uit Amerika halen hun inspiratie geen van allen uit een gezamenlijke bron noch identificeren ze zich met een overkoepelende stroming, ideologie of instantie. Derhalve hoeven Wilders en Baudet dan ook nergens afstand van te nemen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:21:37 #99
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173165870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Daar heb je vast een bron voor, dat ze dat allemaal doen.
Ik kan geen bron vinden dat Wilders zichzelf of de PVV rechts noemt. Dan gooi ik het maar op 'patriotten': zowel de PVV als de neonazi's noemen zich zo.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:22:26 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173165888
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het zijn geen geloofsgenoten.
Dan noem je het anders. Mijn antwoord blijft staan.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:23:30 #101
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173165911
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het klopt simpelweg niet wat je zegt. Wilders, Baudet en die idioten uit Amerika halen hun inspiratie geen van allen uit een gezamenlijke bron noch identificeren ze zich met een overkoepelende stroming, ideologie of instantie. Derhalve hoeven Wilders en Baudet dan ook nergens afstand van te nemen.
Ze identificeren zichzelf allemaal als 'patriotten'.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:24:01 #102
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_173165922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kan geen bron vinden dat Wilders zichzelf of de PVV rechts noemt. Dan gooi ik het maar op 'patriotten': zowel de PVV als de neonazi's noemen zich zo.
Ze noemen zich ook beiden Homo Sapiens. En man.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:24:31 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_173165935
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze identificeren zichzelf allemaal als 'patriotten'.
Je begint steeds wanhopiger om je heen te slaan.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:24:57 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173165946
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dan noem je het anders. Mijn antwoord blijft staan.
Dat mag. Wordt het antwoord niet correcter van, maar laat dat je niet weerhouden. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173165979
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze noemen zich ook beiden Homo Sapiens. En man.
Dat kan ook. Wanneer gaan ze de straat op om tegen deze homo sapiens/mannen te demonstreren? Ze behoren immers tot dezelfde groep.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:28:19 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173166019
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze noemen zich ook beiden Homo Sapiens. En man.
Ja, klopt. Kunnen we ook gebruiken.

Zie je nu hoe gratuit het is om mensen gelijke denkbeelden toe te schrijven op basis van een zelfgekozen labeltje?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:28:32 #107
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173166025
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat mag. Wordt het antwoord niet correcter van, maar laat dat je niet weerhouden. :)
Goede weerlegging joh.
pi_173166032
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welk deel van "De KKK en het Christendom hebben niets met elkaar te maken" begrijp je niet?
Je mist mijn punt. De KKK vindt zichzelf een christelijke organisatie. IS vindt zich een islamitische organisatie. In beide gevallen denken hun 'geloofsgenoten' (jouw term) daar heel anders over.

Ondertussen heeft de KKK ongeveer net zoveel te maken met de gemiddelde christen op Urk, als IS te maken heeft met de gemiddelde moslim in Nunspeet (hint: niet zo veel dus).
pi_173166111
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze noemen zich ook beiden Homo Sapiens. En man.
Daar zou ik geen geld op durven inzetten hoor... :P

pi_173166129
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kan geen bron vinden
Ah.
quote:
Dan gooi ik het maar op 'patriotten': zowel de PVV als de neonazi's noemen zich zo.
Nah. Je vergelijking klopt gewoon niet.
Conscience do cost.
pi_173166165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kan geen bron vinden dat Wilders zichzelf of de PVV rechts noemt. Dan gooi ik het maar op 'patriotten': zowel de PVV als de neonazi's noemen zich zo.
Hij wou wel een rechtse coalitie hoor:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-verkenner-schippers
quote:
Zijn vraag aan Schippers was om ook een rechtse coalitie te onderzoeken van VVD, PVV, CDA, 50Plus, SGP en Forum voor Democratie.
pi_173166274
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kan geen bron vinden
:')
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:39:00 #113
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173166326
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:28 schreef k_man het volgende:

Je mist mijn punt. De KKK vindt zichzelf een christelijke organisatie.
Nee, hoor. Ik mis je punt niet, maar zit je een beetje te plagen. :)

Ze noemen zichzelf wel een christelijke organisatie, maar hun overtuigingen zijn niet gebaseerd op de christelijke leer. Ze zijn ook niet van origine als christelijke organisatie begonnen, dat hebben ze er later bijgesleept. En dat is een cruciaal verschil met IS.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173166339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De nazi's in Charlottesville scandeerden "You will not replace us!" en wat doet Wilders? Hij twittert vrijwel dezelfde boodschap. Ik zie overeenkomsten.


geertwilderspvv twitterde op zondag 13-08-2017 om 14:34:38 Our population is being replaced. No more. Onze bevolking wordt vervangen. Genoeg is genoeg. #deislamizehttps://t.co/iVJWkSbRG7 reageer retweet
Dit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173166409
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Ik mis je punt niet, maar zit je een beetje te plagen. :)

Ze noemen zichzelf wel een christelijke organisatie, maar hun overtuigingen zijn niet gebaseerd op de christelijke leer. Ze zijn ook niet van origine als christelijke organisatie begonnen, dat hebben ze er later bijgesleept. En dat is een cruciaal verschil met IS.
Ook dat is het punt niet helemaal. Ik noemde toevallig de KKK, maar ik had ook een andere foute christelijke groepering kunnen noemen. De Westboro Baptist Church (die van 'God hates fags') bijvoorbeeld. Je zou ook niet willen beweren dat Mark Rutte tot dezelfd eclub behoort als hun.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 19:42:42 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:42:30 #116
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173166417
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar Wilders en consorten doen dat wel. Die kijken willekeurige moslims aan op de daden van andere moslims.
Maar...

Quote mij dan niet voor je nonsens.
Fade to Black
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:45:15 #117
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173166477
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een opmerkelijke tweet van Francisco van Jole doet veel stof opwaaien.

In de tweet vergelijkt de hoofdredacteur van het extreemlinkse haatblog 'JOOP' Geert Wilders en Thierry Baudet met de NAZIS en KKK die momenteel in de VS akties voeren:

2525 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 11:44:09 Weet iemand hoe laat en waar de demonstratie is van Wilders & Baudet waarmee ze openlijk afstand nemen van hun Amerikaanse geloofsgenoten? reageer retweet
bron

Een misselijkmakende en zieke tweet uit de koker van extreemlinks. :N Dit is haatzaaien ten top. Wilders en Baudet zouden er verstandig aan doen om Van Jole aan te klagen wegens smaad en laster. -O-
De haat van vJole levert genoeg op om een middelgrote stad voor een goed jaar van energie te voorzien. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173166490
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:42 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Maar...

Quote mij dan niet voor je nonsens.
Natuurlijk quote ik jou wel. Want kennelijk had je het achterliggende idee achter die tweet niet door. De analogie met moslims. Anders had je niet gevraagd waarom Baudet zich hiervoor zou moeten verantwoorden. Iedereen snapt dat-ie dat niet hoeft. Dat is nou juist waar het om gaat. Hij hoeft dat niet, net zo min als elke moslim zich hoeft te verantwoorden voor wat IS doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 19:47:13 ]
pi_173166514
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:09 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Bron?
Het vorige PVV programma. Zei ik toch.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:50:50 #120
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173166583
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Natuurlijk quote ik jou wel. Want kennelijk had je het achterliggende idee achter die tweet niet door. De analogie met moslims. Anders had je niet gevraagd waarom Baudet zich hiervoor zou moeten verantwoorden. Iedereen snapt dat-ie dat niet hoeft. Dat is nou juist waar het om gaat. Hij hoeft dat niet, net zo min als elke moslim zich hoeft te verantwoorden voor wat IS doet.
En wat is je nu hele punt dan? Je verwijt mij (nu al voor de tweede keer) iets wat ik helemaal niet heb gezegd.
Fade to Black
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:51:44 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173166606
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:44 schreef bamibij het volgende:
De nieuwe politieke correctheid: als je over rechtse mensen iets zegt doen ze huilie huilie. Ze doen trouwens ook huilie huilie als er dingen in hun ogen weer niet gezegd worden juist. Heel raar.

Rechts :')
Baudet :')_!
Wilders :r
GVerbaan twitterde op maandag 14-08-2017 om 10:41:18 @thierrybaudet Heb je al iets te zeggen over #Charlottesville? reageer retweet
Fransisco van Jole... :') _!

Georgina Verbaan... :') :') _!
pi_173166607
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:50 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

En wat is je nu hele punt dan? Je verwijt mij (nu al voor de tweede keer) iets wat ik helemaal niet heb gezegd.
Ik verwijt jou in deze helemaal niks, behalve dat je het idee achter die tweet niet doorhad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 19:52:01 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:53:36 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173166653
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:42 schreef k_man het volgende:

Ook dat is het punt niet helemaal. Ik noemde toevallig de KKK, maar ik had ook een andere foute christelijke groepering kunnen noemen. De Westboro Baptist Church (die van 'God hates fags') bijvoorbeeld. Je zou ook niet willen beweren dat Mark Rutte tot dezelfd eclub behoort als hun.
Ik weet zeker, dat als zij een aanslag plegen met als grondslag hun christelijke geloof, dat Mark die gaat veroordelen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173166686
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:47 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Het vorige PVV programma. Zei ik toch.
Laat 's zien dan.
pi_173166780
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:37 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

:')
Mooi hè? Priceless gewoon.
pi_173166803
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik weet zeker, dat als zij een aanslag plegen met als grondslag hun christelijke geloof, dat Mark die gaat veroordelen.
Wellicht vanuit zijn rol als premier, maar niet omdat-ie toevallig ook christen is. Niemand verwacht dat elke christen zich expliciet distantieert van het gedrag van die gekkies. Niemand roept Marianne Thieme ter verantwoording voor de rare acties van PETA. Om de een of andere reden verwacht men dat van moslims echter wel. Vind ik wat merkwaardig.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:03:17 #127
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173166923
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:15 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

En hier heb je natuurlijk een mooie bron voor.
Joop.nl Elke dag weer een feest, mits je van leedvermaak houdt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:08:00 #128
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173167070
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik verwijt jou in deze helemaal niks, behalve dat je het idee achter die tweet niet doorhad.
Ik heb het idee heel goed door en het staat me geenszins aan.
Fade to Black
pi_173167132
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:08 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ik heb het idee heel goed door en het staat me geenszins aan.
Nu wellicht wel, maar uit de post die ik citeerde bleek duidelijk dat je het toen nog niet doorhad. Dus dat heb ik even uitgelegd. Wat je er verder inhoudelijk van vindt zal mij een zorg zijn. :)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:17:32 #130
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173167342
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:58 schreef k_man het volgende:

Wellicht vanuit zijn rol als premier, maar niet omdat-ie toevallig ook christen is.
Ook omdat hij toevallig christen is, daar ben ik van overtuigd.

quote:
Niemand verwacht dat elke christen zich expliciet distantieert van het gedrag van die gekkies.
Niemand? Ik verwacht dat wel. En dat doen ze ook wel. Het Christendom (en aanhangers) loopt qua ontwikkeling een paar honderd jaar voor op de Islam. Zij hebben heel veel dingen gedaan en dat hebben ze zichzelf ook weer afgeleerd. De Islam (en aanhangers) is wat dat betreft, echt nog achtergebleven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173167700
Van Jole is zo'n alt-left aanhanger die stiekem hoopt op een Volkertje. Walgelijk mannetje is het toch ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 20:31:17 ]
pi_173167759
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Van Jole is zo'n extremistische alt-left aanhanger die stiekem hoopt op een Volkertje. Walgelijk mannetje is het toch ook.
Ik vind dit nogal een aantijging. Bijzonder smadelijk en wat mij betreft ook wel over de grens.

Oh, en alt-left bestaat niet. Het is leuk verzonnen maar niet meer dan een frame.
pi_173167768
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niemand? Ik verwacht dat wel. En dat doen ze ook wel. Het Christendom (en aanhangers) loopt qua ontwikkeling een paar honderd jaar voor op de Islam. Zij hebben heel veel dingen gedaan en dat hebben ze zichzelf ook weer afgeleerd. De Islam (en aanhangers) is wat dat betreft, echt nog achtergebleven.
Toch is de bijbel niet wezenlijk veranderd. Het is dus mogelijk christen te zijn op heel uiteenlopende manieren. Er is niet alleen een verschil tussen christenen vroeger en nu. Ook heden ten dage zijn er nog honderden verschillende kerkgenootschappen die allemaal de bijbel als hun leidraad aanhouden. Elk op z'n eigen manier. En dat is natuurlijk prima. Het is alleen wat merkwaardig dat je dan wel alle moslims op één hoop veegt, omdat ze allemaal de koran aanhouden.
pi_173167780
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal een aantijging. Bijzonder smadelijk en wat mij betreft ook wel over de grens.

Oh, en alt-left bestaat niet. Het is leuk verzonnen maar niet meer dan een frame.
Je bent niet bekend met het hoefijzermodel? Lees je eens in zou ik zeggen.
pi_173167910
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je bent niet bekend met het hoefijzermodel? Lees je eens in zou ik zeggen.
Richard Spencer claimt de term alt-right bedacht te hebben om zijn politiek van white supremacy salonfähig te maken met een (nog) niet zo beladen term. Hup de mainstream in met het rechtsextremisme door een schijnbaar mainstream term ervoor te gebruiken. Alt-left bestaat niet. Ik heb de term gisteren ook hier op Fok! voorbij zien komen en het is gewoon weer een frame van mensen die een hekel hebben aan links.

En het hoefijzermodel heeft geen moer te maken met het iemand ervan te beschuldigen op een politieke moord te hopen. Dat is gewoon smaad.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 20:40:32 ]
pi_173168054
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Richard Spencer claimt de term alt-right bedacht te hebben om zijn politiek van white supremacy salonfähig te maken met een (nog) niet zo beladen term. Hup de mainstream in met het rechtsextremisme door een schijnbaar mainstream term ervoor te gebruiken. Alt-left bestaat niet. Ik heb de term gisteren ook hier op Fok! voorbij zien komen en het is gewoon weer een frame van mensen die een hekel hebben aan links.

En het hoefijzermodel heeft geen moer te maken met het iemand ervan te beschuldigen op een politieke moord te hopen. Dat is gewoon smaad.
Goed verhaal maar het zijn uiteindelijk gewoon labels die gebruikt worden voor extremistische groeperingen. En als je wilt ontkennen dat extreemlinks bestaat dan zou ik even willen verwijzen naar het volk dat onlangs heel Hamburg in de as heeft gelegd.
pi_173168163
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een opmerkelijke tweet van Francisco van Jole doet veel stof opwaaien.

In de tweet vergelijkt de hoofdredacteur van het extreemlinkse haatblog 'JOOP' Geert Wilders en Thierry Baudet met de NAZIS en KKK die momenteel in de VS akties voeren:

2525 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 11:44:09 Weet iemand hoe laat en waar de demonstratie is van Wilders & Baudet waarmee ze openlijk afstand nemen van hun Amerikaanse geloofsgenoten? reageer retweet
bron

Een misselijkmakende en zieke tweet uit de koker van extreemlinks. :N Dit is haatzaaien ten top. Wilders en Baudet zouden er verstandig aan doen om Van Jole aan te klagen wegens smaad en laster. -O-
Hier gaat toch geen ophef over zijn?
Als het nou een collega van Baudet en Wilders zou zijn die deze onzin riep kon ik me er nog wat bij voorstellen.
Maar het komt uit de 'anti' fascistische haathoek en is dus niet serieus te nemen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173168168
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Goed verhaal maar het zijn uiteindelijk gewoon labels die gebruikt worden voor extremistische groeperingen. En als je wilt ontkennen dat extreemlinks bestaat dan zou ik even willen verwijzen naar het volk dat onlangs heel Hamburg in de as heeft gelegd.
Echt heel Hamburg joh? :')
Natuurlijk bestaat extreem links, alhoewel jij volgens mij vindt dat alles links altijd extremistisch is. Maar nu even over je beschuldiging aan het adres van van Jole. Dat gaat wel ver.
pi_173168331
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal een aantijging. Bijzonder smadelijk en wat mij betreft ook wel over de grens.

Oh, en alt-left bestaat niet. Het is leuk verzonnen maar niet meer dan een frame.
Mwa, ben er vrij zeker van dat jolo zich flink heeft zitten aftrekken op de vernielingen en geweld tijdens de top in Hamburg.
De lijntjes naar de GL achterban zijn dik, zie bijvoorbeeld het blog van AFD op zijn site.
En dan is eveneens daar het contact met Joke Kaviaar bijvoorbeeld en andere achterlijke figuren.
Ik vind het dus helemaal geen gekke gedachte dat jolo hoopt op een volkertje
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173168361
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een opmerkelijke tweet van Francisco van Jole doet veel stof opwaaien.

In de tweet vergelijkt de hoofdredacteur van het extreemlinkse haatblog 'JOOP' Geert Wilders en Thierry Baudet met de NAZIS en KKK die momenteel in de VS akties voeren:

2525 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 11:44:09 Weet iemand hoe laat en waar de demonstratie is van Wilders & Baudet waarmee ze openlijk afstand nemen van hun Amerikaanse geloofsgenoten? reageer retweet
bron

Een misselijkmakende en zieke tweet uit de koker van extreemlinks. :N Dit is haatzaaien ten top. Wilders en Baudet zouden er verstandig aan doen om Van Jole aan te klagen wegens smaad en laster. -O-
Wilders en Baudet maken het hier toch naar? Waarom denk je dat in 'er ist wieder da' Wilders ook even te zien is?

Als je gaat kakelen als een bruinhemd, dan moet je niet vreemd opkijken als iemand denkt dat je een bruinhemd bent.
pi_173168475
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wilders en Baudet maken het hier toch naar? Waarom denk je dat in 'er ist wieder da' Wilders ook even te zien is?

Als je gaat kakelen als een bruinhemd, dan moet je niet vreemd opkijken als iemand denkt dat je een bruinhemd bent.
Volgens alt-left figuren zoals van Jole is iedereen met rechtse opvattingen een bruinhemd.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:29:33 #142
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173169558
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zou er niet al te zwaar aan tillen. Het was uit behulpzaamheid. Gewoon even iets voor je verduidelijken. Iedereen mist wel eens iets. Dat geeft toch helemaal niks joh? Het maakt je echt geen minder mens of zo. Kop op! ^O^
Probeer de volgende keer wel even eerst te weten waar je het nou eigenlijk over hebt voordat je iemand meent te helpen.
Fade to Black
pi_173169959
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Volgens alt-left figuren zoals van Jole is iedereen met rechtse opvattingen een bruinhemd.
Jole is ook niet goed snik, dat ben ik met je eens.
pi_173170098
Van Jole, één van de uitwassen van extreem links. Eng mannetje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173171100
Tijd voor fvd om in het kabinet te komen en de stekker uit joop.nl te trekken (als onderdeel van vara)
pi_173171611
Ik ben een echte linkse rakker en eerlijk gezegd begrijp ik al die commotie niet over Baudet. De partij is niet groot, de man heeft flair en is ook nog erg grappig met zijn lavendelzakje en zijn enorme vleugel. Net als ieder ander politici heeft hij het recht zijn mening te verkondigen, dat maakt democratie juist mooi dat de stem op elke richting wordt gehoord. Bovendien is Hiddema toch een verrijking in Den Haag, Die man is geweldig scherp en je hoort weer eens wat anders dan dat Haagse geneuzel.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:59:39 #147
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173172350
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij wou wel een rechtse coalitie hoor:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-verkenner-schippers

[..]

Klopt, maar met zo'n bron wordt het alleen maar een gezeur over de vraag of Wilders zichzelf dan ook ziet als rechts of niet.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:59:52 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173172357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:32 schreef ems. het volgende:

[..]

Ah.

[..]

Nah. Je vergelijking klopt gewoon niet.
Jawel hoor.
pi_173172689
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Richard Spencer claimt de term alt-right bedacht te hebben om zijn politiek van white supremacy salonfähig te maken met een (nog) niet zo beladen term. Hup de mainstream in met het rechtsextremisme door een schijnbaar mainstream term ervoor te gebruiken. Alt-left bestaat niet. Ik heb de term gisteren ook hier op Fok! voorbij zien komen en het is gewoon weer een frame van mensen die een hekel hebben aan links.

In Vanity Fair krijgt het alvast een vreemde invulling. Lijkt lefties die een hekel aan Clinton en "identity politics" hebben als definitie te hanteren. Daar hoort oa the Intercept van Greenwalt bij Why the Alt-Left Is a Problem, Too
Anderen (de meesten?) bedoelen de antifa, BLM etc. neem ik aan..
http://www.newsmax.com/Mi(...)017/08/15/id/807778/

edit: zie net dat Trump de alt-right mee verantwoordelijk stelt voor de rellen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173173219
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In Vanity Fair krijgt het alvast een vreemde invulling. Lijkt lefties die een hekel aan Clinton en "identity politics" hebben als definitie te hanteren. Daar hoort oa the Intercept van Greenwalt bij Why the Alt-Left Is a Problem, Too
Anderen (de meesten?) bedoelen de antifa, BLM etc. neem ik aan..
http://www.newsmax.com/Mi(...)017/08/15/id/807778/

edit: zie net dat Trump de alt-right mee verantwoordelijk stelt voor de rellen.
Het verschil lijkt te zijn dat "alt-right" een label is dat door de dragers zelf bedacht is, maar dat alt-left door de tegenstanders is bedacht en gebruikt wordt als "smear term" (die terminologie kwam ik tegen en beschrijft 'm goed, maar ik vind het lastig te vertalen). Dat is een wezenlijk verschil. Het valt in dezelfde categorie als "deugmensen". Het is een term die makkelijk denigrerend ingezet kan worden en te pas maar vooral ook te onpas wordt gebruikt om politieke tegenstanders te framen en in een kwaad daglicht te stellen, ook als dat niet terecht is. Noem iemand "deugmens" en je hebt 'm een labeltje gegeven. Noem iemand "alt-left" en je hebt de discussie gekleurd, ook al is dat vaak volkomen onterecht. Het is een retorisch truukje om de toon te zetten zonder het over de inhoud te hoeven hebben.
pi_173173419
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Helaas is het een links debieltje dat voor de VARA een met staatsgeld overeind gehouden antisemitisch blog runt. Altijd fijn om je geld in actie te zien.
Dit. Haatzaaien met overheidsgeld.
En er nog trots op zijn ook. Best knap.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173173445
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het verschil lijkt te zijn dat "alt-right" een label is dat door de dragers zelf bedacht is, maar dat alt-left door de tegenstanders is bedacht en gebruikt wordt als "smear term" (die terminologie kwam ik tegen en beschrijft 'm goed, maar ik vind het lastig te vertalen). Dat is een wezenlijk verschil. Het valt in dezelfde categorie als "deugmensen". Het is een term die makkelijk denigrerend ingezet kan worden en te pas maar vooral ook te onpas wordt gebruikt om politieke tegenstanders te framen en in een kwaad daglicht te stellen, ook als dat niet terecht is. Noem iemand "deugmens" en je hebt 'm een labeltje gegeven. Noem iemand "alt-left" en je hebt de discussie gekleurd, ook al is dat vaak volkomen onterecht. Het is een retorisch truukje om de toon te zetten zonder het over de inhoud te hoeven hebben.
Pvv-tokkie en framevergelijkingen als in de op worden nooit gemaakt door 'links'. Of wat?

Als een kamp ooit begonnen is met dat zinloze geframe...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173173523
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:31 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben een echte linkse rakker en eerlijk gezegd begrijp ik al die commotie niet over Baudet. De partij is niet groot, de man heeft flair en is ook nog erg grappig met zijn lavendelzakje en zijn enorme vleugel. Net als ieder ander politici heeft hij het recht zijn mening te verkondigen, dat maakt democratie juist mooi dat de stem op elke richting wordt gehoord. Bovendien is Hiddema toch een verrijking in Den Haag, Die man is geweldig scherp en je hoort weer eens wat anders dan dat Haagse geneuzel.
Maar hij is niet zo correct en dan verdien je het schijnbaar om een shitstorm over je hoofd heen te krijgen zodra je verkozen bent. Ofso. Weet het anders ook niet zo goed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173173611
Wat moet je als user met dit soort topics?
pi_173173619
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:31 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben een echte linkse rakker en eerlijk gezegd begrijp ik al die commotie niet over Baudet. De partij is niet groot, de man heeft flair en is ook nog erg grappig met zijn lavendelzakje en zijn enorme vleugel. Net als ieder ander politici heeft hij het recht zijn mening te verkondigen, dat maakt democratie juist mooi dat de stem op elke richting wordt gehoord. Bovendien is Hiddema toch een verrijking in Den Haag, Die man is geweldig scherp en je hoort weer eens wat anders dan dat Haagse geneuzel.
Hier hetzelfde. Ik ben over het algemeen ook links in mijn meningen. Maar heb zelfs op hem gestemd! Denk dat heel veel van het geblaat voortkomt uit onwetendheid en dan is het makkelijk om de FvD over een kam te scheren met de PVV. Terwijl die partijen mijlenver uit elkaar staan, net als hun vertegenwoordigers.
pi_173173655
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Pvv-tokkie en framevergelijkingen als in de op worden nooit gemaakt door 'links'. Of wat?
Ik zie nergens in de OP dat iemand 'PVV-tokkie' wordt genoemd. En ja: er worden ook wel mensen voor bruinhemd uitgemaakt als dat soms niet terecht is is, maar "hullie doen het ook" is geen argument.
pi_173173696
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik zie nergens in de OP dat iemand 'PVV-tokkie' wordt genoemd. En ja: er worden ook wel mensen voor bruinhemd uitgemaakt als dat soms niet terecht is is, maar "hullie doen het ook" is geen argument.
Goh, daar denken heel wat mensen in dit topic toch anders over. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 16 augustus 2017 @ 00:04:36 #158
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173173804
dat krijg je als je van die genderneutraal mensen in de politiek neer zet
dan kan je verwachten dat je zulke tweets krijg
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173174165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik zie nergens in de OP dat iemand 'PVV-tokkie' wordt genoemd. En ja: er worden ook wel mensen voor bruinhemd uitgemaakt als dat soms niet terecht is is, maar "hullie doen het ook" is geen argument.
Het is van hetzelfde laken en pak. Dezelfde denigrerende houding naar de andere. Maar het ene telt wel en het andere niet ofso? Ik snap dat niet zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173174257
Francisco van Jole :')
pi_173174295
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar hij is niet zo correct en dan verdien je het schijnbaar om een shitstorm over je hoofd heen te krijgen zodra je verkozen bent. Ofso. Weet het anders ook niet zo goed.
Niemand is correct en dat geeft ook toch helemaal niets. Diversiteit in Den Haag kan zeker geen kwaad, anders wordt het dodelijk saai daar. Ik vind die shitstorm ook niet terecht en Den Haag heeft daar wel vaker een handje van. Om politici die men niet kent meteen te bombarderen tot het gevaar van Nederland. Vaak is er in Den Haag angst voor het onbekende.
pi_173174360
Wilders wordt al jaren voor nazi uitgemaakt maar waar heeft Baudet dat nu aan te danken dan?
pi_173174499
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 00:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Wilders wordt al jaren voor nazi uitgemaakt maar waar heeft Baudet dat nu aan te danken dan?
En voor Wilders was het Fortuyn. Het is gewoon een beproefde methode van links om rechtse politici te stigmatiseren. Als je maar vaak genoeg blijft herhalen dat iemand 'fout' is dan zullen mensen het vanzelf gaan geloven. Het is nu wachten totdat er weer een of andere gek opstaat die overgaat tot geweld. Men heeft blijkbaar niets geleerd van de moord op Fortuyn.
pi_173174551
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 00:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is van hetzelfde laken en pak. Dezelfde denigrerende houding naar de andere. Maar het ene telt wel en het andere niet ofso? Ik snap dat niet zo.
Het is die linkse (aangenomen) intelligentie die meent dat hun gedachtegang superieur is aan die van de rechtse.

Terwijl uiteindelijk het menselijk ras pas vooruitgang kan blijven boeken door middel van beide gedachtegangen. Idealisme vs Realisme. Beide zijn noodzakelijk. Het menselijk ras kan niet overleven op alléén idealisme óf realisme. Dat accepteren is blijkbaar niet wenselijk voor de extremen aan beide kanten waarbij in deze tijd links minder accepteert dan rechts. Met de actie van die gek in Charlottesville kan daar nu wel een ommekeer in zijn gekomen. (zie bv het escalerende gebeuren in Durham).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173174592
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 00:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En voor Wilders was het Fortuyn. Het is gewoon een beproefde methode van links om rechtse politici te stigmatiseren. Als je maar vaak genoeg blijft herhalen dat iemand 'fout' is dan zullen mensen het vanzelf gaan geloven. Het is nu wachten totdat er weer een of andere gek opstaat die overgaat tot geweld. Men heeft blijkbaar niets geleerd van de moord op Fortuyn.
Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met hun toenemende populairiteit. Dat moet zo snel mogelijk de kop worden ingedrukt. We stoppen hem in hetzelfde rijtje als Wilders zodat mensen zich voortaan ook gaan schamen om op FvD te stemmen ofzo.
pi_173174805
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 00:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En voor Wilders was het Fortuyn. Het is gewoon een beproefde methode van links om rechtse politici te stigmatiseren. Als je maar vaak genoeg blijft herhalen dat iemand 'fout' is dan zullen mensen het vanzelf gaan geloven. Het is nu wachten totdat er weer een of andere gek opstaat die overgaat tot geweld. Men heeft blijkbaar niets geleerd van de moord op Fortuyn.
En voor Fortuyn was het Bolkestein, in Nederland worden al decennia lang bepaalde politici als extremist afgeserveerd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173175033
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 01:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

En voor Fortuyn was het Bolkestein, in Nederland worden al decennia lang bepaalde politici als extremist afgeserveerd.
Janmaat.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_173175035
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 00:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En voor Wilders was het Fortuyn. Het is gewoon een beproefde methode van links om rechtse politici te stigmatiseren. Als je maar vaak genoeg blijft herhalen dat iemand 'fout' is dan zullen mensen het vanzelf gaan geloven. Het is nu wachten totdat er weer een of andere gek opstaat die overgaat tot geweld. Men heeft blijkbaar niets geleerd van de moord op Fortuyn.
Het is wachten op politiek geweld vanuit links? Heb jij afgelopen weekend het nieuws niet gevolgd of zo?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_173175040
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:15 schreef robbietobbie het volgende:
Tijd voor fvd om in het kabinet te komen en de stekker uit joop.nl te trekken (als onderdeel van vara)
Ja, vrijheid van meningsuiting moeten we beperken tot mensen waarmee we het eens zijn. De vraag is alleen hoe de stekker uit joop.nl trekken ervoor gaat zorgen dat Van Jole niet meer tweet.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  woensdag 16 augustus 2017 @ 03:01:17 #170
104871 remlof
Europees federalist
pi_173175041
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 00:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Wilders wordt al jaren voor nazi uitgemaakt maar waar heeft Baudet dat nu aan te danken dan?
Baudet volgt de fascistische ideologie tot in de puntjes.
pi_173175044
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Haatzaaien met overheidsgeld.
En er nog trots op zijn ook. Best knap.
Onderschat jezelf niet. Jij doet het helemaal zonder overheidsgeld, dat is nog veel knapper!
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_173175047
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar hij is niet zo correct en dan verdien je het schijnbaar om een shitstorm over je hoofd heen te krijgen zodra je verkozen bent. Ofso. Weet het anders ook niet zo goed.
Het is ook nooit goed. Mensen die wel héél correct zijn krijgen ook een shitstorm over zich heen. Dat bewijst dit topic wel.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_173175048
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 00:04 schreef RAVW het volgende:
dat krijg je als je van die genderneutraal mensen in de politiek neer zet
dan kan je verwachten dat je zulke tweets krijg
Hoezo? Wie is er genderneutraal in de politiek? En hoe heeft dat geleid tot deze tweet?

Voor zover ik weet is Van Jole noch een politicus, noch genderneutraal, dus over hem heb je het niet. Over wie wel? :?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  woensdag 16 augustus 2017 @ 03:43:35 #174
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173175083
Och jee, wordt de safe space van het volksrechtse minderwaardigheidscomplex weer eens bedreigd?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 04:20:14 #175
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_173175105
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Je mist mijn punt. De KKK vindt zichzelf een christelijke organisatie. IS vindt zich een islamitische organisatie. In beide gevallen denken hun 'geloofsgenoten' (jouw term) daar heel anders over.

Ondertussen heeft de KKK ongeveer net zoveel te maken met de gemiddelde christen op Urk, als IS te maken heeft met de gemiddelde moslim in Nunspeet (hint: niet zo veel dus).
Het verschil is dat dat IS volgens de letter van de Koran opereert. Ik weet niet in welke vers van de Bijbel staat dat negers aan bomen opgehangen moeten worden. Kan wel een vers uit de Koran citeren waarin staat dat ongelovigen onthoofd moeten worden. In die zin heeft de gemiddelde moslim in Urk heel veel te maken met IS, aangezien zij een letterlijke interpretatie van hun heilige boek aanhangen. Door de Koran aan te hangen schaar je jezelf in een hokje met Koranaanhangers.

Rutte, Wilders en Baudet dwepen helemaal niet met het Christendom of religie überhaupt. in het ergste geval dwepen ze met westerse waarden zoals vrijheid van meningsuiting. Misschien dat je ze in het hokje van superieure westerse normen en waarden kan stoppen waarin iedereen een vrij leven in vrede kan leven.

[ Bericht 11% gewijzigd door Merkie op 16-08-2017 04:26:06 ]
2000 light years from home
pi_173175851
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 03:00 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Ja, vrijheid van meningsuiting moeten we beperken tot mensen waarmee we het eens zijn. De vraag is alleen hoe de stekker uit joop.nl trekken ervoor gaat zorgen dat Van Jole niet meer tweet.
Dan moet hij weer echt werken voor zijn centen, heeft hij geen tijd om onzin te tweeten :P

De opmerking was niet serieus bedoeld trouwens ;)
pi_173175951
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:55 schreef skrn het volgende:
Wat moet je als user met dit soort topics?
Sommigen proberen TS en anderen in dit topic uit te leggen wat er met de tweet bedoeld wordt, maar het kwartje wil niet echt vallen. Misschien ben jij educatief onderlegd en kun je een bijdrage leveren.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173176021
Fascisme is het enige dat Nederland van de ondergang kan redden.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:57:50 #179
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173176232
Dus als Van Jole het doet, is het haatzaaien, maar wanneer Wilders en Baudet (Heeft hij ook wel eens alle moslims opgeroepen om afstand te nemen van aanslagen?) het doen, dan is het de harde waarheid? :D Heerlijk weer.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 09:00:07 #180
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_173176275
quote:
15s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 03:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Baudet volgt de fascistische ideologie tot in de puntjes.
Het plegen van karaktermoord. Volwassen hoor remlof :)
  woensdag 16 augustus 2017 @ 09:01:36 #181
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_173176305
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 04:20 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het verschil is dat dat IS volgens de letter van de Koran opereert. Ik weet niet in welke vers van de Bijbel staat dat negers aan bomen opgehangen moeten worden. Kan wel een vers uit de Koran citeren waarin staat dat ongelovigen onthoofd moeten worden. In die zin heeft de gemiddelde moslim in Urk heel veel te maken met IS, aangezien zij een letterlijke interpretatie van hun heilige boek aanhangen. Door de Koran aan te hangen schaar je jezelf in een hokje met Koranaanhangers.

Rutte, Wilders en Baudet dwepen helemaal niet met het Christendom of religie überhaupt. in het ergste geval dwepen ze met westerse waarden zoals vrijheid van meningsuiting. Misschien dat je ze in het hokje van superieure westerse normen en waarden kan stoppen waarin iedereen een vrij leven in vrede kan leven.
Deze reactie vat het mooi samen.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 09:26:17 #182
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173176744
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 04:20 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het verschil is dat dat IS volgens de letter van de Koran opereert. Ik weet niet in welke vers van de Bijbel staat dat negers aan bomen opgehangen moeten worden. Kan wel een vers uit de Koran citeren waarin staat dat ongelovigen onthoofd moeten worden. In die zin heeft de gemiddelde moslim in Urk heel veel te maken met IS, aangezien zij een letterlijke interpretatie van hun heilige boek aanhangen. Door de Koran aan te hangen schaar je jezelf in een hokje met Koranaanhangers.
Onder meer daar:
quote:
Ga er op af en vernietig hen: mannen, vrouwen, kleine kinderen, babyʼs, ossen, schapen, kamelen en ezels

I Samuel 15:3
pi_173176808
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:57 schreef SicSicSics het volgende:
Dus als Van Jole het doet, is het haatzaaien, maar wanneer Wilders en Baudet (Heeft hij ook wel eens alle moslims opgeroepen om afstand te nemen van aanslagen?) het doen, dan is het de harde waarheid? :D Heerlijk weer.
Wat doet Baudet dan precies?
pi_173176981
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat die allemaal tot dezelfde club behoren.

Stel dat de Katholieken die het wisten niet hun hoofd hadden weggedraaid? Hoeveel kinderen zouden er dan minder misbruikt zijn?

En de vergissing die jij maakt (en dat doen veel linkschmenschen), is dat als iemand niet 'links' is, dat hij dan automatisch (hardcore) rechts is.
Dan heb ik denk ik gemist dat 2,2 miljard christenen allemaal persoonlijk verkondigden dat ze dat kindermisbruik afkeurden.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 16-08-2017 09:45:32 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_173177150
Het hele gedoe en het geweld van links is te idioot. Dit wordt gepleegd door de kinderen die met de paplepel zijn ingegoten dat iedereen gelijk is, dat de wereld er naar toe moet dat iedereen caramel kleurig is. Die zich verder vanuit de veilige haven van het huis van hun ouders (want voor eigen huis huren of kopen, geen geld en geen baan). Zich stierlijk zitten te vervelen in hun genderneutrale lijf.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173177171
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan heb ik denk ik gemist dat 2,2 miljard christenen allemaal persoonlijk verkondigden dat ze dat kindermisbruik afkeurden.
Dat mis je ook als je de hele dag zit te navelstaren.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173177191
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:47 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dat mis je ook als je de hele dag zit te navelstaren.
Die heb ik als uniek sneeuwvlokje al lang weg laten halen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173177297
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is gewoon jouw persoonlijke (en extreem vergezochte) theorie. Zo diep heeft Jole er niet eens over nagedacht. Hij veegt de heren gewoon op één hoop met een stel neo-nazi's. Occam's Razor.
Maar in dit geval is de verklaring die je quote het meest simpele...
Sisco Certified
pi_173177368
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een opmerkelijke tweet van Francisco van Jole doet veel stof opwaaien.

In de tweet vergelijkt de hoofdredacteur van het extreemlinkse haatblog 'JOOP' Geert Wilders en Thierry Baudet met de NAZIS en KKK die momenteel in de VS akties voeren:

2525 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 11:44:09 Weet iemand hoe laat en waar de demonstratie is van Wilders & Baudet waarmee ze openlijk afstand nemen van hun Amerikaanse geloofsgenoten? reageer retweet
bron

Een misselijkmakende en zieke tweet uit de koker van extreemlinks. :N Dit is haatzaaien ten top. Wilders en Baudet zouden er verstandig aan doen om Van Jole aan te klagen wegens smaad en laster. -O-
Dit verdiend een auto. :)
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:00:34 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173177408
Baudet vergelijken met nazi's :')

We zijn weer volwassen bezig hoor...
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:01:36 #191
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173177438
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat doet Baudet dan precies?
Geen idee, vandaar mijn opmerking tussen haakjes. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173177503
quote:
8s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 03:03 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed. Mensen die wel héél correct zijn krijgen ook een shitstorm over zich heen. Dat bewijst dit topic wel.
Terecht. Is ook geloof laf en meningsloos. Lekker veilig de rubberen robbie uithangen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173177603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:45 schreef probeer het volgende:
En het rechtse gepeupel is er weer als de kippen bij om in een slachtofferrol te kruipen en tegelijkertijd te bashen op een ander. Hoe onverwachts.
Omdat het ook zo heerlijk hypocriet is. Iedere scheet die wilders en beaudet laten, wordt uitvoerig behandeld en als haatzaaien weggezet. Nu gebeurt het een keer andersom en dan is het 'rechtse gepeupel de slachtofferrol aan het zoeken'? Erg makkelijk weer.

Als je er zo op tegen bent dat die er via twitter haat wordt gezaaid, waarom doen ze het dan zelf?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:09:22 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173177623
Om maar eens een voorbeeld van de andere kant aan te halen waa rhet om demoniseren gaat. Wat ene Sylvana in haar mailbox krijgt

http://www.msn.com/nl-nl/(...)BBoPOOe&ocid=SL5JDHP

quote:
‘Nederland-hater’ die ‘achter elke boom racisme zoekt’.
quote:
Ik ontving dreigbrieven, vrolijke knutselwerkjes met porno en KKK-referenties.
quote:
Ene Patrick liet me per Facebook-inbox weten dat hij kon zien dat ik gewoon eens goed gen*kt moest worden. Hij offerde zich graag op, mits ik een krullenkapsel en bril voor hem opzette.”
quote:
Ik moest ‘terug naar Taka-tikiland’ en wel ‘met de bananenboot’
Ik ben benieuwd welke PVV/FvD slachtoffertjes dit waren :')
pi_173177696
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:09 schreef Hexagon het volgende:
‘Nederland-hater’ die ‘achter elke boom racisme zoekt’.
De rest is natuurlijk echt wel een paar stappen te ver en de bedreigingen walgelijk.
Maar dit, kommopzeg, dat is gewoon waarheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:13:01 #196
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173177726
Ophef over een tweet :') ik had vanochtend meer ophef op het toilet.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:13:28 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173177735
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De rest is natuurlijk echt wel een paar stappen te ver en de bedreigingen walgelijk.
Maar dit, kommopzeg, dat is gewoon waarheid.
Nederlandhater lijkt me niet.
pi_173178433
Is dat onderscheid tussen links en rechts onderhand niet een beetje achterhaald? Ik heb vaak links gestemd in het verleden, PvdA, SP en de laatste jaren D66. De laatste verkiezingen heb ik op het FvD gestemd. Eigenlijk niet gevonden dat het een superrechtse partij is of zo. Vond met name hun economische standpunten (over ondernemerschap, de fiscale kant) erg goed en ook het feit dat ze progressief zijn mbt tot zaken als bijvoorbeeld drugsbeleid en wat milieuproblematiek betreft ook prima. De standpunten mbt immigratie zijn wat mij betreft geen drijfveer geweest, maar ik ben het er wel mee eens omdat er wel iets moet gebeuren, zo als het nu gaat loopt het uit de hand.

De enige partijen waar ik echt nooit op zou stemmen zijn die met een religieuze achtergrond, zoals CDA of CU.

Maar het is me nog steeds niet duidelijk wat er nu zo fout is aan Baudet. Of is dat gewoon elkaar nablaten?
pi_173178596
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat onderscheid tussen links en rechts onderhand niet een beetje achterhaald? Ik heb vaak links gestemd in het verleden, PvdA, SP en de laatste jaren D66. De laatste verkiezingen heb ik op het FvD gestemd. Eigenlijk niet gevonden dat het een superrechtse partij is of zo. Vond met name hun economische standpunten (over ondernemerschap, de fiscale kant) erg goed en ook het feit dat ze progressief zijn mbt tot zaken als bijvoorbeeld drugsbeleid en wat milieuproblematiek betreft ook prima. De standpunten mbt immigratie zijn wat mij betreft geen drijfveer geweest, maar ik ben het er wel mee eens omdat er wel iets moet gebeuren, zo als het nu gaat loopt het uit de hand.

De enige partijen waar ik echt nooit op zou stemmen zijn die met een religieuze achtergrond, zoals CDA of CU.

Maar het is me nog steeds niet duidelijk wat er nu zo fout is aan Baudet. Of is dat gewoon elkaar nablaten?
Wel in die hele multiculturele / immigratie-discussie ja. Omdat het niet meer iets is om jezelf te categoriseren, maar alleen nog maar om de ander iets te verwijten.

Echter in economisch opzicht kan je dat onderscheid denk ik nog best maken (al zou je dan wellicht nog wat specifieker kunnen spreken van neo-kapitalisme vs socialisme, of nachtwakersstaat vs verzorgingsstaat oid.)
"Pools are perfect for holding water"
pi_173179261
Ik keek vroeger wel eens naar dat computerprogramma van hem. Als ik had geweten wat voor naar mannetje het was dan had ik het wel overgeslagen.
pi_173189928
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:21 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik keek vroeger wel eens naar dat computerprogramma van hem. Als ik had geweten wat voor naar mannetje het was dan had ik het wel overgeslagen.
Wat heeft dat er nou mee te maken? :')

Kun je van linkse mensen geen nieuws over computers aanhoren? Vraag je de kassamiep in de supermarkt ook altijd eerst wat ze stemt? En als het je niet zint, kies je dan een andere rij? Of een andere winkel?
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 18:56:44 #202
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173190391
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:21 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik keek vroeger wel eens naar dat computerprogramma van hem. Als ik had geweten wat voor naar mannetje het was dan had ik het wel overgeslagen.
Ik ken hem persoonlijk uit die tijd, heel aimabel mens en behoorlijk intelligent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173190955
Baudet jat stemmen van Wilders waardoor wilder bij volgende verkiezingen minder groot zal zijn. Prima toch.
Sisco Certified
pi_173191062
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat onderscheid tussen links en rechts onderhand niet een beetje achterhaald? Ik heb vaak links gestemd in het verleden, PvdA, SP en de laatste jaren D66. De laatste verkiezingen heb ik op het FvD gestemd. Eigenlijk niet gevonden dat het een superrechtse partij is of zo. Vond met name hun economische standpunten (over ondernemerschap, de fiscale kant) erg goed en ook het feit dat ze progressief zijn mbt tot zaken als bijvoorbeeld drugsbeleid en wat milieuproblematiek betreft ook prima. De standpunten mbt immigratie zijn wat mij betreft geen drijfveer geweest, maar ik ben het er wel mee eens omdat er wel iets moet gebeuren, zo als het nu gaat loopt het uit de hand.

De enige partijen waar ik echt nooit op zou stemmen zijn die met een religieuze achtergrond, zoals CDA of CU.

Maar het is me nog steeds niet duidelijk wat er nu zo fout is aan Baudet. Of is dat gewoon elkaar nablaten?
Jawel, dat is achterhaald. Vaak wordt het gebruikt als meetlat voor immigratie- en nivelleringsstandpunten. Lange tijd ging dat een beetje gelijk op, al was bv. de SP wel kritisch op migratie in het begin.
pi_173191181
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:15 schreef FoolWithMokey het volgende:
Baudet jat stemmen van Wilders waardoor wilder bij volgende verkiezingen minder groot zal zijn. Prima toch.
Ach, dat is een beetje alsof je moet kiezen of je liever tyfus of cholera krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2017 19:25:18 ]
pi_173191577
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jawel, dat is achterhaald. Vaak wordt het gebruikt als meetlat voor immigratie- en nivelleringsstandpunten. Lange tijd ging dat een beetje gelijk op, al was bv. de SP wel kritisch op migratie in het begin.
Onder Jan Marijnissen nog wel. Daarom kregen ze toen o.a. ook zo veel zetels, omdat hij er meer uitgesproken over was.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 19:50:44 #207
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173191950
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Afgelopen tijd wel eens in NWS geweest? Het enige wat rechts daar doet is zeiken en huilen.

[..]

Ik doe niet aan twitter. Daarbij ben ik niet verantwoordelijk voor de onzin die anderen uitkramen.
Lees dit topic eens door, het is niets anders dan gillen dat rechts dit of links zo is. Je doet er zelf nu ook weer aan mee. Voegt geen zak toe en je lokt er alleen maar weer tegenreacties mee op die ook kut zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 16 augustus 2017 @ 19:54:51 #208
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173192066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ga er op af en vernietig hen: mannen, vrouwen, kleine kinderen, babyʼs, ossen, schapen, kamelen en ezels
Je bent de regel er voor vergeten: “Ik heb besloten een oude rekening met de Amalekieten te vereffenen, omdat zij mijn volk hebben aangevallen toen de Israëlieten uit Egypte kwamen."
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:03:27 #209
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173192255
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Om maar eens een voorbeeld van de andere kant aan te halen waa rhet om demoniseren gaat. Wat ene Sylvana in haar mailbox krijgt

http://www.msn.com/nl-nl/(...)BBoPOOe&ocid=SL5JDHP

Ik ben benieuwd welke PVV/FvD slachtoffertjes dit waren :')
Hoezo 'andere kant'? Als er iemand een racist is, dan is dat Sylvana wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:05:23 #210
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173192295
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:38 schreef probeer het volgende:

Dan heb ik denk ik gemist dat 2,2 miljard christenen allemaal persoonlijk verkondigden dat ze dat kindermisbruik afkeurden.
Dat is precies mijn punt, knul.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:10:15 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173192408
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je bent de regel er voor vergeten: “Ik heb besloten een oude rekening met de Amalekieten te vereffenen, omdat zij mijn volk hebben aangevallen toen de Israëlieten uit Egypte kwamen."
Nou en? Net of jij je iets aantrekt van de context als je dat vers uit de Koran plaatst waarin ongelovigen onthoofd moeten worden...
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:11:08 #212
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173192423
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Nou en? Net of jij je iets aantrekt van de context als je dat vers uit de Koran plaatst waarin ongelovigen onthoofd moeten worden...
Dat was ik niet. Maar goed dat je toegeeft dat je die tekst uit de context hebt getrokken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:13:26 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173192472
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat was ik niet. Maar goed dat je toegeeft dat je die tekst uit de context hebt getrokken.
Hé, als zij dat mogen, mag ik dat ook.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:15:29 #214
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173192523
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Hé, als zij dat mogen, mag ik dat ook.
Of je toont de context aan. Daar leert misschien iemand nog wat van. Nu leren ze alleen maar dat in de Koran staat dat alle ongelovigen onthoofd moeten/mogen worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173192579
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt, knul.
Nee, je punt is gewoonweg onzin.

'Als de christenen die van het misbruik wisten niet wegkeken, was er minder misbruik geweest.'

Klopt. Fijn dat je hier onderscheid maakt tussen christenen die er wel van wisten en wegkeken (slechte groep), en het overgrote deel dat oprecht van niets wist.

'Alle moslims moeten publiekelijk benadrukken dat ze niets met IS hebben.'

Jammer dat je hier alle moslims over één kam scheert. De moslims die geen fuck met IS te maken willen hebben moeten dit nu opeens uitspreken omdat er een andere groep moslims is die sympathie jegens TS toont.

Terug naar die vergelijking met de christenen: Jullie moeten allemaal uitspreken dat kindermisbruik verkeerd is, omdat sommigen van jullie er van wisten en weg keken. Want jullie behoren allemaal tot dezelfde club.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:19:02 #216
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173192636
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:17 schreef probeer het volgende:

Nee, je punt is gewoonweg onzin.

Nee, hoor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:20:35 #217
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173192657
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of je toont de context aan. Daar leert misschien iemand nog wat van. Nu leren ze alleen maar dat in de Koran staat dat alle ongelovigen onthoofd moeten/mogen worden.
En dat in de Bijbel staat dat je negers mag vermoorden.

Kun je lang en breed over praten, maar het staat er wel. En mensen misbruiken dat.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:21:41 #218
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173192680
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

En dat in de Bijbel staat dat je negers mag vermoorden.

Kun je lang en breed over praten, maar het staat er wel. En mensen misbruiken dat.
Geef even het hoofdstuk, paragraaf of vers waar dat staat dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:22:19 #219
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173192696
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Geef even het hoofdstuk, paragraaf of vers waar dat staat dan?
I Samuel 15:3.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:23:36 #220
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173192720
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

I Samuel 15:3.
Gaat niet over negers. Gaat over Amalekieten. Een volk uit het midden-oosten. Als het volk uberhaupt ooit bestaan heeft.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:29:20 #221
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173192832
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Gaat niet over negers. Gaat over Amalekieten. Een volk uit het midden-oosten. Als het volk uberhaupt ooit bestaan heeft.
Sorry, maar nu zet je het zelf in een context. Het mooie aan die teksten is dat je ze kunt blijven contextualiseren en re-contextualiseren totdat ze de betekenis hebben die je wilt.
pi_173192931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:39 schreef Elementair het volgende:

[..]

Onder Jan Marijnissen nog wel. Daarom kregen ze toen o.a. ook zo veel zetels, omdat hij er meer uitgesproken over was.
Ja, dat was wel een breuk met wat linkse partijen tot dan toe vonden. Sowieso met wat partijen vonden. SP heeft het als een van de eerste politieke partijen aangekaart.

Logisch ook. De SP-doelgroep heeft er het meeste last van.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:44:59 #223
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173193190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Sorry, maar nu zet je het zelf in een context. .
Nee, hoor. Dat doet de bijbel zelf. Het is geen interpretatie.

Anyway, religie is toch voor zwakzinnigen. Je kunt opschrijven wat je wilt, de kans dat ze het begrijpen is niet zo groot.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:46:45 #224
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173193237
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Dat doet de bijbel zelf. Het is geen interpretatie.
Alles is een interpretatie. Je hebt aannemelijkere en minder aannemelijke interpretaties. Maar er is niet een goede interpretatie.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:47:13 #225
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173193255
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Alles is een interpretatie.
Nee, hoor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:49:03 #226
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173193319
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor.
Jawel hoor. Dat is ongeveer regel nummer 1 van de letterkunde.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:50:52 #227
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173193376
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Jawel hoor. Dat is ongeveer regel nummer 1 van de letterkunde.
Ik doe niet aan letterkunde.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:54:28 #228
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173193489
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik doe niet aan letterkunde.
:')
pi_173197160
Onzinreactie van de haatzaaier Van Jole natuurlijk.
De linkse partijen in Nederland moesten toch ook geen verklaring afleggen na de rellen en vernielingen van de "anti"fascisten in Hamburg ?
pi_173199351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Onzinreactie van de haatzaaier Van Jole natuurlijk.
De linkse partijen in Nederland moesten toch ook geen verklaring afleggen na de rellen en vernielingen van de "anti"fascisten in Hamburg ?
Bepaalde partijen zoals de SP werden daar wel degelijk op aan gekeken door ''opiniemakers'' van hetzelfde lage niveau als van Jole. Jan Roos bv.
pi_173199755
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:14 schreef bamibij het volgende:

[..]

Bepaalde partijen zoals de SP werden daar wel degelijk op aan gekeken door ''opiniemakers'' van hetzelfde lage niveau als van Jole. Jan Roos bv.
Ik denk omdat een delegatie van de SP daar ook werkelijk door de straten liep.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 02:47:17 #232
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_173200200
quote:
8s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Links mag dit niet zeggen!!! Dit is zó gemeen! Ze demoniseren!

Verder ben ik van mening dat het Derde Reich van de EU omver geworpen moet worden en dat landverraders als de D'66 aan de hoogste boom moeten worden geknoopt. Het is tijd om schoon schip te maken in dit land en laten we beginnen bij de policor die als een kankergezwel onze maatschappij hebben geïnfecteerd.

Maar links mag dit niet zeggen.
Iedereen mag alles zeggen. Mag hopen dat dit een parodie is op linkse bomenknuffelaars.
2000 light years from home
  donderdag 17 augustus 2017 @ 05:44:03 #233
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173200344
Tja...
Bij gebrek aan argumenten volgen de Nazi en Hitler vergelijkingen. Alleen maar mooi dat links aan de mensen laat zien dat, dat tegenwoordig al bij de eerste zin is.
pi_173200371
Wat een nieuws...

Is er in één van jullie dorpjes ook nog wat noemenswaardigs gebeurd?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 06:51:35 #235
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173200404
quote:
9s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 06:23 schreef Beathoven het volgende:
Wat een nieuws...

Is er in één van jullie dorpjes ook nog wat noemenswaardigs gebeurd?
Bij ons in het dorp woont één van de laatste pvda stemmers die dit land rijk is. Die heeft afgelopen week staan demonstreren bij de plaatselijke platenzaak tegen de verkoop van cd's van Frans Bauer want dat zou een Nazi zijn.
pi_173200445
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 06:51 schreef the-eye het volgende:

[..]

Bij ons in het dorp woont één van de laatste pvda stemmers die dit land rijk is. Die heeft afgelopen week staan demonstreren bij de plaatselijke platenzaak tegen de verkoop van cd's van Frans Bauer want dat zou een Nazi zijn.
FranSS op Stormfront

Altijd nog nieuwswaardiger dan ene Francisco van Jole die iets op twitter zet.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 08:38:27 #237
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_173201032
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom Baudet in dit topic op hetzelfde niveau geplaatst wordt als Nazi's?
pi_173201069
Deze man deelt een naam met dictator Francisco Paulino Hermenegildo Teódulo Franco y Bahamonde Salgado Pardo. Derhalve is hij ook een Nazi.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 08:42:41 #239
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_173201082
quote:
15s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 03:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Baudet volgt de fascistische ideologie tot in de puntjes.
Ik neem aan dat je dit heel goed kan onderbouwen.......?!
pi_173201163
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:49 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik denk omdat een delegatie van de SP daar ook werkelijk door de straten liep.
Ik heb ook een keer door een straat gelopen en wil me hierbij verontschuldigen voor iedereen die ook een keer door een straat heeft gelopen en toen iets heeft gedaan wat stout is. Mijn oprechte excuses aan iedereen ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 08:50:02 #241
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_173201194
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat onderscheid tussen links en rechts onderhand niet een beetje achterhaald? Ik heb vaak links gestemd in het verleden, PvdA, SP en de laatste jaren D66. De laatste verkiezingen heb ik op het FvD gestemd. Eigenlijk niet gevonden dat het een superrechtse partij is of zo. Vond met name hun economische standpunten (over ondernemerschap, de fiscale kant) erg goed en ook het feit dat ze progressief zijn mbt tot zaken als bijvoorbeeld drugsbeleid en wat milieuproblematiek betreft ook prima. De standpunten mbt immigratie zijn wat mij betreft geen drijfveer geweest, maar ik ben het er wel mee eens omdat er wel iets moet gebeuren, zo als het nu gaat loopt het uit de hand.

De enige partijen waar ik echt nooit op zou stemmen zijn die met een religieuze achtergrond, zoals CDA of CU.

Maar het is me nog steeds niet duidelijk wat er nu zo fout is aan Baudet. Of is dat gewoon elkaar nablaten?
Dit. Heb voorheen ook altijd mijn stem aan aan D'66 gegeven. Grootste drijfveer toen was de EU.
Echter, de vorm van de EU op dit moment staat me totaal niet aan..... dus moest ik verder gaan kijken dan D'66.
Ik kon me erg goed vinden in de standpunten van FvD en dus heeft Baudet mijn stem gekregen.

Dat hij nu in het rijtje Wilders en Nazi's wordt geplaatst ontgaat me werkelijk....
  donderdag 17 augustus 2017 @ 08:58:48 #242
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173201346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:50 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Dit. Heb voorheen ook altijd mijn stem aan aan D'66 gegeven. Grootste drijfveer toen was de EU.
Echter, de vorm van de EU op dit moment staat me totaal niet aan..... dus moest ik verder gaan kijken dan D'66.
Ik kon me erg goed vinden in de standpunten van FvD en dus heeft Baudet mijn stem gekregen.

Dat hij nu in het rijtje Wilders en Nazi's wordt geplaatst ontgaat me werkelijk....
Niets scoort makkelijker dan 'nazi' roepen als je het tegenwoordig niet eens bent met iemand. Zo rolt men.
pi_173201469
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:34 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Een opmerkelijke tweet van Francisco van Jole doet veel stof opwaaien.

In de tweet vergelijkt de hoofdredacteur van het extreemlinkse haatblog 'JOOP' Geert Wilders en Thierry Baudet met de NAZIS en KKK die momenteel in de VS akties voeren:

2525 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 11:44:09 Weet iemand hoe laat en waar de demonstratie is van Wilders & Baudet waarmee ze openlijk afstand nemen van hun Amerikaanse geloofsgenoten? reageer retweet
bron

Een misselijkmakende en zieke tweet uit de koker van extreemlinks. :N Dit is haatzaaien ten top. Wilders en Baudet zouden er verstandig aan doen om Van Jole aan te klagen wegens smaad en laster. -O-
Het is inmiddels zo'n afgestofte achterhaalde linkse langspeelplaat waar deze gefrustreerde idealisten telkens mee komen aanzetten. Een nazi vergelijking anno 2017? Dat maakt vandaag de dag geen indruk meer. Juist in een tijd dat onderdelen van dat gedachtegoed als het afbakenen van een rassenscheiding weer een hot en hip item dreigt te gaan worden binnen de mainstream bevolking.

Eigen kleur of culturele roots doen er dus weer toe. Ongeacht je nu blank of zwart bent. Black lives matter, white lives matter. Dat hoorde en zagen we overduidelijk op de getoonde beelden.

Het verwrongen ideaal van een multiculturele samenleving heeft het inderdaad af moeten leggen tegen de polarisatie-tsunami die momenteel de wereld overspoeld. Of je nu in Rusland komt, de Brexit bekijkt, Turkije bestudeerd of de VS. Zelfs in het voorheen zo idealistische Europa komen groepen mensen steeds harder tegenover elkaar te staan.
pi_173202065
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Van Jole doelt overduidelijk op het gedoe met moslims iedere keer; die moeten, onder meer van mensen als Wilders en Baudet, kennelijk steevast afstand nemen van hun geloofsgenoten,
Zelfs bepaalde imams roepen moslims op om dat te doen. Er zijn namelijk ongelooflijk grote aantallen moslims die aanslagen goedpraten.
Dat zo'n extremistische mongool als Abdeslam vrij door Islamitische wijken kon lopen in Brussel spreekt boekdelen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173233061
Tromp sloopt krab en laat tiet zien.

http://www.dumpert.nl/med(...)_en_sloopt_krab.html
pi_173233463
Hmja, Wilders en Baudet lopen niet rond met hakenkruisvlaggen enneh... Zijn niet tegen joden, ook wel een essentieel verschil. En hun aanhang organiseert geen Right Pride-parades.

Wat betreft dat 'geloofsgenoten': daarmee zal hij wel doelen op het geloof in die extreemrechtse complottheorie. Dat zogenaamde omvolken.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:22:12 #247
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173234214
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:45 schreef Jigzoz het volgende:
Hmja, Wilders en Baudet lopen niet rond met hakenkruisvlaggen enneh... Zijn niet tegen joden, ook wel een essentieel verschil. En hun aanhang organiseert geen Right Pride-parades.
En nog veel belangrijker, ze zijn niet tegen de democratische rechtsstaat. Nou ja, Wilders heeft een vrij autocratische partijstructuur, maar de liefde voor verregaande directe democratie van Baudet is moeilijk te verenigen met die ''omg hij is een nazi'' frame. Hitler zou een beroerte krijgen van iemand die om de haverklap een referendum wil laten uitschrijven.

WAHNSINN!
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:28:16 #248
104871 remlof
Europees federalist
pi_173234337
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

En nog veel belangrijker, ze zijn niet tegen de democratische rechtsstaat. Nou ja, Wilders heeft een vrij autocratische partijstructuur, maar de liefde voor verregaande directe democratie van Baudet is moeilijk te verenigen met die ''omg hij is een nazi'' frame. Hitler zou een beroerte krijgen van iemand die om de haverklap een referendum wil laten uitschrijven.

WAHNSINN!
Hitler was gek op referenda, zo verkreeg hij zelfs de absolute macht:

Adolf Hitler snapte als geen ander hoe hij het referendum ten eigen nutte kon inzetten om aldus het parlement te omzeilen. Op 12 november 1933 peilde hij het gesundes Volksempfinden over Duitslands uittrede uit de Volkenbond met de vraag: „Vind jij, Duitse man en jij, Duitse vrouw, deze politiek van jouw Rijksregering goed en ben jij bereid te verklaren dat deze politiek uitdrukking geeft aan jouw eigen opvatting en jouw eigen wil en je daarmee plechtig te vereenzelvigen?”

Op 19 augustus 1934 deed hij het weer, toen vroeg hij het Duitse volk: „De functie van Rijkspresident wordt samengevoegd met die van Rijkskanselier. Dientengevolge gaan de bevoegdheden van de Rijkspresident over op die van de Führer en Rijkskanselier, Adolf Hitler. Hij bepaalt wie zijn plaatsvervanger is. Ga jij, Duitse man en jij, Duitse vrouw akkoord met de in deze wet getroffen regeling?” Zo werd Hitler Führer en Reichskanzler tegelijk.

In een bericht in het Algemeen Handelsblad van 17 oktober 1934 wordt uitgelegd dat, nu Hitler dankzij de uitkomst van het referendum van 19 augustus 1934 onafzetbaar is geworden, zijn verantwoordelijkheid jegens de Rijksdag is opgeheven, maar „daartegenover staat, dat de rijkskanselier (Hitler) uit eigen wil een politieke en moreele verantwoordelijkheid op zich heeft genomen, de verantwoordelijkheid tegenover het volk, waaraan hij door middel van een referendum zijn geheele opbouw-arbeid ter beoordeling heeft onderworpen.” Hitler verving het parlement door het referendum. Zo nieuw is het dus niet, een politicus die het parlement terzijde schuift (‘nep-parlement’) en het referendum verkiest voor het voeren van zijn politieke strijd.


https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-4664699-a1525514
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:42:03 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173236961
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is inmiddels zo'n afgestofte achterhaalde linkse langspeelplaat waar deze gefrustreerde idealisten telkens mee komen aanzetten. Een nazi vergelijking anno 2017? Dat maakt vandaag de dag geen indruk meer. Juist in een tijd dat onderdelen van dat gedachtegoed als het afbakenen van een rassenscheiding weer een hot en hip item dreigt te gaan worden binnen de mainstream bevolking.

Eigen kleur of culturele roots doen er dus weer toe. Ongeacht je nu blank of zwart bent. Black lives matter, white lives matter. Dat hoorde en zagen we overduidelijk op de getoonde beelden.

Het verwrongen ideaal van een multiculturele samenleving heeft het inderdaad af moeten leggen tegen de polarisatie-tsunami die momenteel de wereld overspoeld. Of je nu in Rusland komt, de Brexit bekijkt, Turkije bestudeerd of de VS. Zelfs in het voorheen zo idealistische Europa komen groepen mensen steeds harder tegenover elkaar te staan.
op internet wel ja

op straat merk je er vooralsnog geen reet van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173250126
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

op internet wel ja

op straat merk je er vooralsnog geen reet van
Onderhuids merk je wel degelijk spanningen tussen groepen mensen. Dus die mening deel ik niet met je.

Zekers, het is minder extreem zoals we op social media zien. Maar vergeet niet dat het dezelfde gedachtespinsels zijn van mensen die je ogenschijnlijk op straat zou moeten begroeten.

Ik vergelijk social media weleens met virtual gedachtelezen. Het geeft een inkijkje in iemands binnenste en dat hoeft niet overeen te komen met iemands uiterlijke voorkomen. Hetzelfde effect dus wanneer je iemands gedachten zou kunnen lezen. Met dit vermogen zou een willekeurig persoon je ineens heel anders kunnen toeschijnen dan de ogenschijnlijke conversatie.
pi_173250500
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Hitler was gek op referenda, zo verkreeg hij zelfs de absolute macht:

Adolf Hitler snapte als geen ander hoe hij het referendum ten eigen nutte kon inzetten om aldus het parlement te omzeilen. Op 12 november 1933 peilde hij het gesundes Volksempfinden over Duitslands uittrede uit de Volkenbond met de vraag: „Vind jij, Duitse man en jij, Duitse vrouw, deze politiek van jouw Rijksregering goed en ben jij bereid te verklaren dat deze politiek uitdrukking geeft aan jouw eigen opvatting en jouw eigen wil en je daarmee plechtig te vereenzelvigen?”

Op 19 augustus 1934 deed hij het weer, toen vroeg hij het Duitse volk: „De functie van Rijkspresident wordt samengevoegd met die van Rijkskanselier. Dientengevolge gaan de bevoegdheden van de Rijkspresident over op die van de Führer en Rijkskanselier, Adolf Hitler. Hij bepaalt wie zijn plaatsvervanger is. Ga jij, Duitse man en jij, Duitse vrouw akkoord met de in deze wet getroffen regeling?” Zo werd Hitler Führer en Reichskanzler tegelijk.

In een bericht in het Algemeen Handelsblad van 17 oktober 1934 wordt uitgelegd dat, nu Hitler dankzij de uitkomst van het referendum van 19 augustus 1934 onafzetbaar is geworden, zijn verantwoordelijkheid jegens de Rijksdag is opgeheven, maar „daartegenover staat, dat de rijkskanselier (Hitler) uit eigen wil een politieke en moreele verantwoordelijkheid op zich heeft genomen, de verantwoordelijkheid tegenover het volk, waaraan hij door middel van een referendum zijn geheele opbouw-arbeid ter beoordeling heeft onderworpen.” Hitler verving het parlement door het referendum. Zo nieuw is het dus niet, een politicus die het parlement terzijde schuift (‘nep-parlement’) en het referendum verkiest voor het voeren van zijn politieke strijd.


https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-4664699-a1525514
Erdogan gebruikt het instrument ook handig...
pi_173250579
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Hitler was gek op referenda, zo verkreeg hij zelfs de absolute macht:

Adolf Hitler snapte als geen ander hoe hij het referendum ten eigen nutte kon inzetten om aldus het parlement te omzeilen. Op 12 november 1933 peilde hij het gesundes Volksempfinden over Duitslands uittrede uit de Volkenbond met de vraag: „Vind jij, Duitse man en jij, Duitse vrouw, deze politiek van jouw Rijksregering goed en ben jij bereid te verklaren dat deze politiek uitdrukking geeft aan jouw eigen opvatting en jouw eigen wil en je daarmee plechtig te vereenzelvigen?”

Op 19 augustus 1934 deed hij het weer, toen vroeg hij het Duitse volk: „De functie van Rijkspresident wordt samengevoegd met die van Rijkskanselier. Dientengevolge gaan de bevoegdheden van de Rijkspresident over op die van de Führer en Rijkskanselier, Adolf Hitler. Hij bepaalt wie zijn plaatsvervanger is. Ga jij, Duitse man en jij, Duitse vrouw akkoord met de in deze wet getroffen regeling?” Zo werd Hitler Führer en Reichskanzler tegelijk.

In een bericht in het Algemeen Handelsblad van 17 oktober 1934 wordt uitgelegd dat, nu Hitler dankzij de uitkomst van het referendum van 19 augustus 1934 onafzetbaar is geworden, zijn verantwoordelijkheid jegens de Rijksdag is opgeheven, maar „daartegenover staat, dat de rijkskanselier (Hitler) uit eigen wil een politieke en moreele verantwoordelijkheid op zich heeft genomen, de verantwoordelijkheid tegenover het volk, waaraan hij door middel van een referendum zijn geheele opbouw-arbeid ter beoordeling heeft onderworpen.” Hitler verving het parlement door het referendum. Zo nieuw is het dus niet, een politicus die het parlement terzijde schuift (‘nep-parlement’) en het referendum verkiest voor het voeren van zijn politieke strijd.


https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-4664699-a1525514
In Zwitserland werkt het referendum als instrument prima. Daar zou eerder naar gekeken kunnen worden.
pi_173251660
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:49 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik denk omdat een delegatie van de SP daar ook werkelijk door de straten liep.
Ja ik vind dat de SP een verkeerd signaal geeft.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:37:50 #254
104871 remlof
Europees federalist
pi_173252508
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Erdogan gebruikt het instrument ook handig...
Precies, ook om de democratie de nek om te draaien.

En dat zou in Zwitserland ook kunnen gebeuren als ze daar niet heel voorzichtig met dat middel omspringen. Ik ben er gewoon tegen, het gevaar dat door een grote misleidende campagne de democratie de facto gewoon wordt afgeschaft "op democratische wijze" is me te groot.

We hebben een prima democratie via parlementaire vertegenwoordiging, dat beschermt ons om geen onnozele beslissingen te maken door de waan van de dag, laten we dat alsjeblieft zo houden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')