abonnement Unibet Coolblue
pi_174127270
Misschien zijn de namen die ik postte als losse naam niet ouderwets, maar als ik de klassenlijsten van nu doorneem zie ik ze in elk geval nog maar heel weinig terug. En ik kwam in mijn jeugd (eind jaren '80, begin jaren '90) echt nooit een Sophie, Julia, Tess, Zoë Evi, Thijmen, Tijn, Quinten, Sem of Lucas tegen.
pi_174127593
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 08:44 schreef McLaura het volgende:
En ontopic: ik zag laatst Lyam Djaimey. Met een best wel Hollandse achternaam.

Oh, en wat ik wel echt heel leuk vond is dat vrienden hun derde zoon Martijn hebben genoemd. Zo gaaf!
Sowieso is het hip om een j ineens te gaan spellen als dj, djaimy, djustin, djoshua etc :')

Echt, wat doe je je kind aan :{
hardcoholic
pi_174128869
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Misschien zijn de namen die ik postte als losse naam niet ouderwets, maar als ik de klassenlijsten van nu doorneem zie ik ze in elk geval nog maar heel weinig terug. En ik kwam in mijn jeugd (eind jaren '80, begin jaren '90) echt nooit een Sophie, Julia, Tess, Zoë Evi, Thijmen, Tijn, Quinten, Sem of Lucas tegen.
Ik had wel een Sofie in de klas. Vond ik toen een hele bijzondere naam.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174130829
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:23 schreef Razztwizzle het volgende:
De namen van mijn generatie (zal ook wel met locatie te maken hebben trouwens) waren vooral namen als: Linda, Bianca, Inge, Ellen, Agnes, Joyce, Karin en voor de jongens Remco, Jeroen, Martijn, Stephan en Robert.

En als ze dit allemaal tegelijk lezen: Hallo oude groep-8, hoe gaat het met jullie :7 .
Exact dit, met als toevoeging Dennis.
pi_174130955
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 23:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik had wel een Sofie in de klas. Vond ik toen een hele bijzondere naam.
Ik een Sophie. Kon er als kind echt niet over uit dat een ‘ph’ een ‘f’ werd. _O-
Protège moi de mes désirs.
pi_174131086
Sander stond in mijn namenlijstje :D

In het eerste jaar van de middelbare school zat ik in de klas met een Simone, Symone en een Simon. Verder waren er voor zover ik weet geen modenamen
pi_174131194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 22:38 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man kwam alleen met black metal namen, en een daarvan is het nog geworden ook. _O-
Slayer, eerst je handen wassen voor je aan tafel gaat
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_174131287
Marieke. Tientallen Marieke's. En Kim, Sascha, Jeroen en Esther .
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_174131582
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Misschien zijn de namen die ik postte als losse naam niet ouderwets, maar als ik de klassenlijsten van nu doorneem zie ik ze in elk geval nog maar heel weinig terug. En ik kwam in mijn jeugd (eind jaren '80, begin jaren '90) echt nooit een Sophie, Julia, Tess, Zoë Evi, Thijmen, Tijn, Quinten, Sem of Lucas tegen.
Dit inderdaad. Ook 2 Stefans en Wouters.
Linda, Marieke, Sarah. Dat soort doorsnee namen die je hedendaags nog steeds tegenkomt.
Maar daarnaast weer bijzondere namen als Hypathia, Noëlle en Dwayne. :P

Bij mijn zoontje zit een Marian in de klas. Dat is zo doodnormaal dat het opvalt tussen die andere namen.
  maandag 2 oktober 2017 @ 09:02:09 #285
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_174131647
Edit: oh ik dacht dat ik Razz gequote had maar dat was ik dus vergeten :+

Volgens mij zijn wij van hetzelfde jaar (?) maar behalve de eerste ( :') ) waren de meisjesnamen die jij noemt allemaal van een paar klassen boven mij.

Maar inderdaad wel meerdere Martijnen, Jeroenen, Esthers, Mariekes, Tims, Nicoles en Sannes.

Marian in een kleuterklas :D bij mijn zoontje zit een K.lara, ook lekker retro.

[ Bericht 25% gewijzigd door Spees_Eend op 02-10-2017 10:02:20 ]
pi_174131913
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 09:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Volgens mij zijn wij van hetzelfde jaar (?) maar behalve de eerste ( :') ) waren de meisjesnamen die jij noemt allemaal van een paar klassen boven mij.

Maar inderdaad wel meerdere Martijnen, Jeroenen, Esthers, Mariekes, Tims, Nicoles en Sannes.

Marian in een kleuterklas :D bij mijn zoontje zit een K.lara, ook lekker retro.
1985 hier. :P
Een leeftijdsgenoten van mij heeft haar zoontje Willem genoemd. :+
Zij en haar man zijn gewoon Nederlanders met oer-Hollandse namen en achternamen. Willem past daar prima bij.
pi_174132153
Mijn klassen liepen over van de Femkes (in één jaar zelfs drie in dezelfde klas) en Sannes.
pi_174132187
quote:
11s.gif Op maandag 2 oktober 2017 08:13 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Slayer, eerst je handen wassen voor je aan tafel gaat
Slayer is thrash metal. En handen wassen is natuurlijk niet trve kvlt.
  maandag 2 oktober 2017 @ 09:36:19 #289
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_174132194
Mijn naam is ook zo lekker 70's/80's. Had altijd minstens 1 klasgenoot/collega met dezelfde naam.
Verder idd Linda, Lieke, Matthijs, Maarten, Jeroen, Sanne, Sandra en Martijn.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_174132488
Mijn naam is nooit hip geweest geloof ik, maar ik zie hem nu af en toe wel eens op namenlijstjes voorbij komen. Momenteel heb ik veel Sophies en Jesses in de klas, die zijn allemaal 12-17 jaar oud ongeveer. De paupernamen beginnen in de onderbouw een beetje binnen te druppelen.

Laatst moest ik invallen voor een tweede klas met daarin een M.us (jongetje), P.ippi ( O+ ) en F.aith. Bijzonder ook wel weer. :P
  maandag 2 oktober 2017 @ 10:00:47 #291
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_174132653
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 09:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

1985 hier. :P
Een leeftijdsgenoten van mij heeft haar zoontje Willem genoemd. :+
Zij en haar man zijn gewoon Nederlanders met oer-Hollandse namen en achternamen. Willem past daar prima bij.
Willem is ook al een aantal jaren weer populair, toch? Net als een aantal andere ouderwetsere namen als Pieter, Marie en Jan.
pi_174132685
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 09:52 schreef Selvaria het volgende:
Mijn naam is nooit hip geweest geloof ik, maar ik zie hem nu af en toe wel eens op namenlijstjes voorbij komen. Momenteel heb ik veel Sophies en Jesses in de klas, die zijn allemaal 12-17 jaar oud ongeveer. De paupernamen beginnen in de onderbouw een beetje binnen te druppelen.

Laatst moest ik invallen voor een tweede klas met daarin een M.us (jongetje), P.ippi ( O+ ) en F.aith. Bijzonder ook wel weer. :P
Wat betekenen die puntjes in de namen? :?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 2 oktober 2017 @ 10:07:02 #293
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_174132767
quote:
11s.gif Op maandag 2 oktober 2017 10:02 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Wat betekenen die puntjes in de namen? :?
Dat is zodat journalisten, en cameramensen uit Colombia in het bijzonder, niet zo makkelijk bij dit topic uitkomen bij het Googlen.
pi_174132809
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 09:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

1985 hier. :P
Een leeftijdsgenoten van mij heeft haar zoontje Willem genoemd. :+
Zij en haar man zijn gewoon Nederlanders met oer-Hollandse namen en achternamen. Willem past daar prima bij.
Oerhollandse retronamen zie ik hier in de buurt ook veel: L.een, W.ies, K.arel, M.arie, W.illem inderdaad.
pi_174132834
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 10:07 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat is zodat journalisten, en cameramensen uit Colombia in het bijzonder, niet zo makkelijk bij dit topic uitkomen bij het Googlen.
Want dat is verboten? :?

Of omdat mensen hier hun kinderen zo noemen en ze niet willen dat ze gelijk voor/bij de geboorte al op internet verschijnen?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 2 oktober 2017 @ 10:42:47 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_174133411
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Misschien zijn de namen die ik postte als losse naam niet ouderwets, maar als ik de klassenlijsten van nu doorneem zie ik ze in elk geval nog maar heel weinig terug. En ik kwam in mijn jeugd (eind jaren '80, begin jaren '90) echt nooit een Sophie, Julia, Tess, Zoë Evi, Thijmen, Tijn, Quinten, Sem of Lucas tegen.
Ik ben van eind jaren 80 en mijn naam staat in jouw lijstje, we hadden twee Julia's en Sofies/Sophies en ook een Sem en een Lucas....In Limburg :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 2 oktober 2017 @ 10:46:20 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_174133485
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 10:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ben van eind jaren 80 en mijn naam staat in jouw lijstje, we hadden twee Julia's en Sofies/Sophies en ook een Sem en een Lucas....In Limburg :)
maar dat is toch wel een x aantal jaartjes nadat razz is geboren, en dat verschil kan heel groot zijn ;)

Mijn generatienamen zijn overigens: Marloes, Wouter, Pieter, Dennis, Kim, Bart, Sandra :P
disclaimer
pi_174133583
Hier ook jaren 80 (heel verbazingwekkend) en een combinatie van all of the above. Toppers waren met name Maarten, Stefan, Bart, Marjolein, Saskia en Femke.

Ik signaleer nu I.mme als meisjesnamentrend in mijn omgeving. Vier stuks onder de vijf maar liefst! :o
pi_174135556
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 09:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

1985 hier. :P
Een leeftijdsgenoten van mij heeft haar zoontje Willem genoemd. :+
Zij en haar man zijn gewoon Nederlanders met oer-Hollandse namen en achternamen. Willem past daar prima bij.
Die stond hoog op mijn lijstje, maar vond vriend niet tof :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 2 oktober 2017 @ 14:27:42 #300
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_174138206
Die begin-jaren-80 klassennamenlijstjes klinken hier ook bekend. Al werd het in mijn klas dan wel weer aangevuld met wat exotischere namen als Mohammed, Abdelhafid, Zeyneb, Fatima, Gio, Massi, Immanuel, Ugur en Omer. Mijn bassischool was nogal gemengd ;)

Ik merk nu in mijn werk trouwens wel een groot verschil tussen namen die in de 'stad' populair waren zo'n 16/17 jaar geleden, en namen die in wat meer agrarisch gebied werder gegeven. Mijn eerstejaars (veeluit uit dorpen/ van boerenbedrijven): Hans, Kees, Martijn, Tim, Tom, Roel, Jurgen, Sandra, Judith, Lisanne, Wouter, Wout, Catherine, Victor, Johan, Gert-Jan.

Namen bij een andere opleiding met een meer stadse populatie: Jim, Sophie, Britt, Anna, Julia, Sam, Pepijn, Lars Daan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')