abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173160291
KOCKENGEN - De 58-jarige natuurgenezeres Sara G., ook wel de heks van Kockengen genoemd, heeft opnieuw een omstreden behandeling toegepast met ibogaïne met dodelijke afloop.

Sara G. werd in 2014 al veroordeeld voor het in hulpeloze toestand achterlaten en schade toebrengen aan de gezondheid van een ander. Daarnaast overtrad ze de Geneesmiddelen-en Opiumwet. Ze werd in hoger beroep veroordeeld tot 141 dagen cel en een maand voorwaardelijk.

In de tussentijd heeft Sara G. haar ibogaïnepraktijk (kennelijk) weer opgepakt, opnieuw met een dodelijk incident. Begin dit jaar behandelde ze een Zweedse vrouw van 49 met ibogaïne, maar ze verzweeg dat dit middel levensbedreigende bijwerkingen heeft. De vrouw overleed vervolgens door die behandeling.

Psychose

Eén van haar slachtoffers liet ze in psychotische toestand achter bij een hotel in Breukelen. In die toestand liep het slachtoffer de snelweg op, waar hij dodelijk werd geraakt door een vrachtwagen.

De ’genezeres’ behandelde jarenlang drugsverslaafden met het omstreden afkickmiddel. Ibogaïne is een stof uit de plant iboga. In het verleden is in Nederland een proef met de stof gedaan voor behandeling van heroïneverslaafden.

De niet-inhoudelijke zitting is op 22 augustus in de rechtbank Midden-Nederland. Het is nog niet bekend wanneer de zaak inhoudelijk behandeld wordt.

Bron: Telegraaf

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 18-08-2017 09:40:20 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:18:18 #2
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_173160403
Waar is dit mens actief ?
Zo te lezen Nederland en Duitsland?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_173161178
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:18 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waar is dit mens actief ?
Zo te lezen Nederland en Duitsland?
Via google is ze te vinden ;) wat een eng mens
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:12:06 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173161535
Waarom wordt ze niet gewogen en indien van toepassing verbrandt? Levensgevaarlijk om dit rond te laten scharrelen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:29:29 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_173161902
quote:
In 2014 schermde de advocaat van G. met de vele ex-patiënten die de natuurgenezer levenslang dankbaar zijn. Ze zou honderden steunbetuigingen hebben ontvangen na haar aanhouding. Sommige voorheen notoire drugsgebruikers, die waren uitbehandeld in de reguliere verslavingszorg, zeggen door haar ibogaïne nu een clean leven te leiden, iets waarop ze niet meer hadden durven hopen. De tevreden cliënten begrijpen volgens de advocaat niet waarom ze in sommige media 'de heks van Kockengen' wordt genoemd.

Deskundigen in de verslavingszorg pleiten voor meer wetenschappelijk onderzoek naar de werking van het middel ibogaïne.
Puur pech als t niet goed uitpakt dus. Dat heb je met meer middelen, alleen worden die door artsen toe gepast en dan kraait er geen haan naar als er een patiënt aan overlijd.
Ik schort mijn oordeel over deze zaak dus nog ff op tot er wellicht meer info over komt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_173162125
Wie trapt er tegenwoordig nog in zo´n idioot?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:53:08 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173162453
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Puur pech als t niet goed uitpakt dus. Dat heb je met meer middelen, alleen worden die door artsen toe gepast en dan kraait er geen haan naar als er een patiënt aan overlijd.
Ik schort mijn oordeel over deze zaak dus nog ff op tot er wellicht meer info over komt.
Ten eerste gebruikt ze geen goedgekeurd medicijn. Ten tweede verzwijgt ze de levensbedreigende bijwerkingen van het medicijn. Ten derde laat ze haar patiënten aan hun lot over als het verkeerd uitpakt.

Dat zijn toch wel grote verschillen tussen deze gifmengster en een gewone arts.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:17:40 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_173165765
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste gebruikt ze geen goedgekeurd medicijn. Ten tweede verzwijgt ze de levensbedreigende bijwerkingen van het medicijn. Ten derde laat ze haar patiënten aan hun lot over als het verkeerd uitpakt.

Dat zijn toch wel grote verschillen tussen deze gifmengster en een gewone arts.
Het is volgens deze site iig niet verboden. http://www.drugsadvies.nl/drugs/veranderende-drugs/ibogaine
Hoe weet jij zo zeker dat ze over de bijwerkingen zwijgt. trouwens iedereen kan ff googlen niet waar ? Mensen aan hun lot over laten als de bijwerkingen akelig uitpakken is natuur absoluut not done. Maar in hoeverre is dit bewezen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:27:16 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173165990
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is volgens deze site iig niet verboden. http://www.drugsadvies.nl/drugs/veranderende-drugs/ibogaine
Hoe weet jij zo zeker dat ze over de bijwerkingen zwijgt. trouwens iedereen kan ff googlen niet waar ? Mensen aan hun lot over laten als de bijwerkingen akelig uitpakken is natuur absoluut not done. Maar in hoeverre is dit bewezen ?
Ten eerste: dat het niet verboden is, betekent niet dat het goedgekeurd is. Voor medicijnen bestaan strenge richtlijnen. Ze heeft geen idee of ibogaïne daaraan voldoet. Om het dan te gebruiken als medicijn, is kwakzalverij.
Ten tweede: mensen gaan naar een dokter voor professioneel advies over een medicijn. Als die vervolgens alleen de voordelen vertelt, en niet de nadelen, is dat geen professioneel advies. Dat is oplichting, omdat je mensen de kans ontneemt om een weloverwogen oordeel te vellen.
Ten derde: ze is in 2014 al veroordeeld wegens een behandeling met dodelijke afloop.
pi_173167351
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:47:34 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_173168164
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste: dat het niet verboden is, betekent niet dat het goedgekeurd is. Voor medicijnen bestaan strenge richtlijnen. Ze heeft geen idee of ibogaïne daaraan voldoet. Om het dan te gebruiken als medicijn, is kwakzalverij.
Ten tweede: mensen gaan naar een dokter voor professioneel advies over een medicijn. Als die vervolgens alleen de voordelen vertelt, en niet de nadelen, is dat geen professioneel advies. Dat is oplichting, omdat je mensen de kans ontneemt om een weloverwogen oordeel te vellen.
Ten derde: ze is in 2014 al veroordeeld wegens een behandeling met dodelijke afloop.
Ik ben t wel met je eens dat dit een bedenkelijke zaak is. Ik heb wel moeite met * de heks van Kockengen* Dat doet me te veel aan een heksenjacht denken.
Plus dat ik ook geen hoge hoed op heb van de wel goed gekeurde medici. Die halen ook genoeg bedenkelijke zaken uit en komen er meestal mee weg is mijn ervaring.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175064313
Vertraging in rechtszaak Sara G. door 'overenthousiaste' Zweedse politie

Het onderzoek in de rechtszaak tegen natuurgenezeres Sara G. uit Kockengen heeft vertraging opgelopen omdat de Zweedse politie iets te voortvarend met een rechtshulpverzoek uit Nederland is omgegaan. De Zweden zijn enkele getuigen zelf gaan verhoren. G. wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van een Zweedse vrouw.



Bij een rechtshulpverzoek aan het buitenland is het gebruikelijk dat een Nederlandse officier van justitie en de advocaat van de verdachte afreizen om getuigen te horen. Dat begreep de Zweedse justitie verkeerd en die heeft vervolgens zelf de mensen in kwestie gehoord. Daarbij zijn een aantal essentiële vragen niet gesteld.

Daarop is een nieuw rechtshulpverzoek gedaan. Justitie wil graag familieleden horen van de 49-jarige Zweedse vrouw, die in februari in Kockengen in de woning van Sara G. is overleden. Zij is volgens het Openbaar Ministerie gestorven door het gebruik van ibogaïne. Dat is een middel dat verslavingsverschijnselen onderdrukt, maar ook ernstige bijwerkingen heeft.
Overleden patiënten

Sara G. (58) is al eerder veroordeeld voor het behandelen van patiënten met ibogaïne op haar woonboerderij in Kockengen. Een Zwitser liep bij Breukelen de snelweg op onder invloed van het middel. Nog twee andere patiënten van Sara G. overleden na behandeling door ‘de heks van Kockengen’.

Ze kreeg behalve een celstraf ook een verbod om nog langer mensen met het omstreden middel ibogaïne te behandelen. Na haar straf betrok ze echter een bedrijfswoning in Kockengen en ging ze door met haar praktijk. Daar werd in februari de Zweedse vrouw dood gevonden.

Behalve de nabestaanden van het slachtoffer uit Zweden wil de politie ook nog twee klanten van G. uit Duitsland en Zwitserland verhoren voor de zaak verder kan gaan. Sara G. zit tot die tijd in de cel. Medeverdachte Tom B. is nog altijd voortvluchtig. Tegen hem loopt een internationaal opsporingsbevel.

https://www.ad.nl/utrecht(...)se-politie~a4a37f4b/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:05:42 #13
3542 Gia
User under construction
pi_175064463
Hier enige achtergrond over dit middel vanuit Jellinek:

https://www.jellinek.nl/v(...)ing-gebruikt-worden/

quote:
Ibogaïne als medicijn voor verslaving

In het verleden is in Nederland een proef gedaan met ibogaïne voor behandeling van heroïneverslaafden. Daarbij werd het middel in hoge dosis gegeven. Tijdens die proef met ibogaïne is iemand overleden. Hoewel niet duidelijk was of dit sterfgeval alleen met ibogaïne te maken had, is de belangstelling voor ibogaïne daardoor snel minder geworden.
Bij stammen in Afrika wordt het dus gebruikt bij initiatierituelen.

Wat ik erover vind, is dat het niet verboden is, maar wel omstreden.

Verder ben ik van mening dat er ook nog zoiets is als eigen verantwoordelijkheid als je doelbewust naar een natuurgenezeres gaat. Dit zijn niet medisch geschoold, in het algemeen.
pi_175127519
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Puur pech als t niet goed uitpakt dus. Dat heb je met meer middelen, alleen worden die door artsen toe gepast en dan kraait er geen haan naar als er een patiënt aan overlijd.
Ik schort mijn oordeel over deze zaak dus nog ff op tot er wellicht meer info over komt.
Je hebt wel een punt. Bovendien is het wel bekend dat ibogaine absoluut nuttig kan zijn... Alleen... Het schijnt nogal heftig te zijn en zou in absoluut gecontroleerde omgeving uitgevoerd moeten worden.
  vrijdag 17 november 2017 @ 13:04:52 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175131016
Ik zie de causualiteit hier niet echt tussen haar bedrijf en de dood, vooral niet als iemand met psychose aangereden wordt.

Dat het weleens mis kan gaan met medicatie kan ook door wat je van de huisarts of ziekenhuizen krijgt dus dat zegt nog niet persé iets. Te weinig informatie verder.

Nu kun je daar wel een sticker opplakken met 'heks' om haar te demoniseren maar voor hetzelfde is ze gewoon een homeopathie toepassende dokter die hierop gepakt wordt omdat het nueenmaal een stok is om mee te slaan.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175132330
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ben t wel met je eens dat dit een bedenkelijke zaak is. Ik heb wel moeite met * de heks van Kockengen* Dat doet me te veel aan een heksenjacht denken.
Plus dat ik ook geen hoge hoed op heb van de wel goed gekeurde medici. Die halen ook genoeg bedenkelijke zaken uit en komen er meestal mee weg is mijn ervaring.
Ze is gewoon een gewetenloze moordenaar. Dan kun je er wel allemaal dingen die niet goed gaan in de medische wereld bijhalen, maar dat verandert niets aan deze zaak.

Ze wist wat de gevolgen konden zijn, maar is zo narcistisch dat ze denkt dat zij de geroepen persoon is om te gaan experimenteren met mensenlevens. :r

Walgelijk.
pi_175132396
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zie de causualiteit hier niet echt tussen haar bedrijf en de dood, vooral niet als iemand met psychose aangereden wordt.

Dat het weleens mis kan gaan met medicatie kan ook door wat je van de huisarts of ziekenhuizen krijgt dus dat zegt nog niet persé iets. Te weinig informatie verder.

Nu kun je daar wel een sticker opplakken met 'heks' om haar te demoniseren maar voor hetzelfde is ze gewoon een homeopathie toepassende dokter die hierop gepakt wordt omdat het nueenmaal een stok is om mee te slaan.
Kom op man. Als een arts jou in een psychotische toestand in een hotel achter zou laten, dan zou het misschien te vergelijken zijn. Dit is gewoon een moordenaar. Als het met de patiënt niet uitpakt zoals gepland neemt ze de benen in plaats van echte medici in te schakelen. Walgelijk.
  vrijdag 17 november 2017 @ 18:06:09 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175136252
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:29 schreef PJR het volgende:

[..]

Kom op man. Als een arts jou in een psychotische toestand in een hotel achter zou laten, dan zou het misschien te vergelijken zijn. Dit is gewoon een moordenaar. Als het met de patiënt niet uitpakt zoals gepland neemt ze de benen in plaats van echte medici in te schakelen. Walgelijk.
Ik zie nergens dat de patient al in psychotische toestand in het hotel zat tijdens de behandeling.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')