abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173160256
Ik vond op de interwebz het volgende plaatje en dat zette me aan het denken.



Zullen we dat in gaan voeren? Dertien gelijke maanden van 28 dagen, en 1 magische nieuwjaarsdag (twee in een schrikkeljaar). Dat is veel makkelijker met plannen en rekenen. Ander voordeel: je krijgt dertien keer per jaar salaris! En je verjaardag is altijd op dezelfde dag! Maar dat kan natuurlijk ook een nadeel zijn.

Andere nadelen zijn dan natuurlijk ook dat we nieuwe maandnamen moeten verzinnen. En dat het dertien keer per jaar "vrijdag de 13e" is. Dat de huur of hypotheek ook dertien keer per jaar betaald moet worden. En de overgang, mijn god, die gaat een major pain in the ass worden. Bij de overgang naar het jaar 2000 verging de wereld al bijna, wat zal er bij deze overgang wel niet gebeuren...!

Maar andere nadelen kan ik niet verzinnen. Het leven wordt hier alleen maar makkelijker mee. Dus wil ik voorstellen dat we het maar gewoon moeten doen, en per 1 [maandnaam nog te verzinnen] 2020 (mooi rond getal) hiermee beginnen. Zet het alvast in jullie agenda!

[ Bericht 0% gewijzigd door Farenji op 16-08-2017 10:05:50 ]
pi_173161464
Nee, teveel gedoe met omzetten. Geen zin in. Gewoon lekker zo laten. Beetje variatie in je leven kan geen kwaad.
Wie niet dom is moet slim zijn!
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:13:29 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_173161557
Ja, wel wat gedoe met omzetten. Zin in. Gewoon lekker doen. Beetje variatie in je leven kan geen kwaad.
pi_173162010
Weken beginnen goddomme op een maandag en niet op een zondag. Gekke Corsworth (inderdaad, kotswaardig, hmpsh).
pi_173162089
Dertien keer per maand salaris _O_ Ik stem voor *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173162489
Ik zie er niks in. Het huidige systeem, waarbij je verjaardag de ene keer op maandag is en het jaar erna op dinsdag, is leuker. In het nieuwe systeem zijn sommige mensen levenslang in het weekend jarig; anderen altijd doordeweeks...

Verder zal omzetting van de kalender klauwen met geld kosten, terwijl het concreet helemaal niks nuttigs oplevert. Kortom: slecht plan.
pi_173162843
Ik heb wel het idee dat deze indeling tegengehouden wordt door de kalender-industrie. Die verdienen dan bijna niks meer, want je hoeft niet elk jaar meer een nieuwe kalender te kopen. Hele uitgeverijen zouden failliet gaan!
pi_173163031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:10 schreef Farenji het volgende:
Ik heb wel het idee dat deze indeling tegengehouden wordt door de kalender-industrie. Die verdienen dan bijna niks meer, want je hoeft niet elk jaar meer een nieuwe kalender te kopen. Hele uitgeverijen zouden failliet gaan!
Oh ja, de grote machtige kalenderindustrie...
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:38:39 #9
186611 Haags
pi_173163483
Dit gaat hem niet worden.
Zonder wrijving geen glans
pi_173163646
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oh ja, de grote machtige kalenderindustrie...
Die moet je niet onderschatten hoor. De kalender-industrie is groter dan je denkt, en ze hebben een enorme emotionele macht. Wat denk je dat er met al die schattige puppies en kittens gebeurt als ze hun werk als kalender-modellen kwijtraken? Die zijn dan niet meer rendabel, en dan gaan ze allemaal door de plee. Wil jij dat op je geweten hebben?
pi_173171582
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die moet je niet onderschatten hoor. De kalender-industrie is groter dan je denkt, en ze hebben een enorme emotionele macht. Wat denk je dat er met al die schattige puppies en kittens gebeurt als ze hun werk als kalender-modellen kwijtraken? Die zijn dan niet meer rendabel, en dan gaan ze allemaal door de plee. Wil jij dat op je geweten hebben?
Wil jij het op je geweten hebben?
pi_173172413
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:37 schreef Hallojo het volgende:
Dertien keer per maand salaris _O_ Ik stem voor *O*
Dat is 156x per jaar _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173172788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is 156x per jaar _O_
Iedereen zou stinkend rijk worden met deze kalender _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173173030
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:18 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Iedereen zou stinkend rijk worden met deze kalender _O_
Het is alleen 13x per jaar en niet maand -O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173173076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is alleen 13x per jaar en niet maand -O-
Nee hoor, kijk maar in de OP *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173176189
Dertien maanden van 28 dagen klinkt wel logisch, ik zou dan eerder een maand een dag langer maken in plaats van een aparte 'maand' voor nieuwjaarsdag/schrikkeldag. Bijkomend voordeel is dat de maan er ook weer (ongeveer) een maand over doet om een rondje te draaien.

Echter is dit natuurlijk nooit te wijzigen. Er zijn nog steeds landen die de laatste kalenderwijziging van rond 1580 nog niet hebben doorgevoerd.

Je kan je ook afvragen waarom een week zeven dagen is, daar zit helemaal geen logica in voor zover ik weet. Een jaar is een rondje om de zon, een maand was ooit een rondje van de maan om de aarde, een dag is een rondje van de aarde om de eigen as. Maar een week? en een uur/minuut/seconde? Allemaal onlogisch en uit de lucht gegrepen eenheden.
pi_173177497
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:30 schreef Light het volgende:

[..]

Wil jij het op je geweten hebben?
We kunnen natuurlijk niet buigen voor emotionele chantage. Die cyclus van dierenslavernij moet ooit doorbroken worden. Dus ja, voor het groter goed, weg met die beesten.
pi_173177529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:30 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Nee hoor, kijk maar in de OP *O*
Waar?
pi_173177676
quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:06 schreef Farenji het volgende:

[..]

Waar?
In de OP voor je edit.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')