abonnement Unibet Coolblue
pi_173155892
In de stad Charlottesville in Virginia is gisteravond geprotesteerd tegen het plan om een standbeeld van een generaal uit de Amerikaanse burgeroorlog weg te halen.

Honderden extreem-rechtse demonstranten liepen met fakkels over het universiteitsterrein in Charlottesville en riepen leuzen als "witte levens doen ertoe" (white lives matter), "één volk, één natie", "maak een eind aan immigratie", "jullie zullen ons niet vervangen" en "Joden zullen ons niet vervangen". Ook werd de nazigroet gebracht.

Het beeld is van generaal Robert E. Lee. In de burgeroorlog, ruim 150 jaar geleden, was hij opperbevelhebber van het leger van de zuidelijke staten, die meer zelfbestuur wilden en de slavernij wilden handhaven.

Vorige maand waren er ook al protesten tegen de verwijdering van het beeld. Toen was een deel van de demonstranten gekleed in Ku Klux Klan-kleding. Sommige KKK-betogers droegen toen ook de Confederatievlag.

quote:
Auto rijdt in op stoet en schept meerdere demonstranten in Charlottesville

Pas op beelden kunnen schokkend zijn. Auto rijdt in op demonstranten bij extreem-rechtse betoging Virginia.
http://www.nu.nl/150221/v(...)charlottesville.html



Heather Heyer, slachtoffer van een idiote inrijdactie:



James Alex Fields en zijn kameraden:

pi_173155920
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zijn we dus eens. Mooi.
Mijn vraag was wie je bedoelt met "links" als je schrijft "als links zich misdraagt". Als je Antifa of extreem links bedoelt, zeg dat dan gewoon. "Als extreem links zich misdraagt", kijk zo makkelijk is het. Die gewoonte om alles zonder verdere toelichting "links" te noemen polariseert de discussie enorm. Verreweg de meesten links georienteerde mensen zijn niet extreem links, maar je scheert ze op deze manier wel over één kam met extremisten. We hebben het hier ook niet over "rechts" dat zich misdraagt, maar over de nazi's, fascisten en extreem rechts.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:53:05 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173156000
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Mijn vraag was wie je bedoelt met "links" als je schrijft "als links zich misdraagt". Als je Antifa of extreem links bedoelt, zeg dat dan gewoon. "Als extreem links zich misdraagt", kijk zo makkelijk is het. Die gewoonte om alles zonder verdere toelichting "links" te noemen polariseert de discussie enorm. Verreweg de meesten links georienteerde mensen zijn niet extreem links, maar je scheert ze op deze manier wel over één kam met extremisten. We hebben het hier ook niet over "rechts" dat zich misdraagt, maar over de nazi's, fascisten en extreem rechts.
Ik wil best wel accurater taalgebruik toepassen maar dat gaat lastig als je op 6 a 7 mensen tegelijkertijd moet reageren. Ben het wel met je eens dat het verwarring schopt of iig mensen een reden geeft om mijn posts dan maar af te doen als onzin als ze uit buiten de context van een heel gesprek gaan lezen.

Ik denk dat ik (meer dan anderen) hier termen bezig zoals gematigd-links, extreem-rechts dan anderen trouwens dat kan je opzoeken in het vorige deel. Maar als je snel typt glipt er wel eens wat doorheen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:55:02 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173156042
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Daar is zwaardere beveiliging bij. Dan durven die sociologie studentjes ineens niet meer zo goed :')
Juist, en in Charlotteville was er ook geen zware beveiliging? Als in, heel veel politie plus gewapende nazi's.
quote:
[..]

Wat ik even in 10 minuten kan opgraven is dit:

[..]
Grappig dat je daarmee komt, want dat was een opzettelijk belachelijke post in reactie op de belachelijke post van Red46. :D
quote:
[..]

Er is een duidelijk tendens van jou om expliciet te wijzen op hoe anti-fa en andere onwenselijke figuren niks met "goed links" te maken heeft. Maar als er een rechtse bijeenkomst is van de gehele vleugel dan zijn mensen ineens "mongolen om daar tussen te gaan staan". Terwijl "gematigd links" dat ook doet. Precies zo.

Het is bizar hoe deze groepen elkaar spiegelen in gedrag en hoe gretig mensen zoals jij zijn om je blind te staren richting 1 kant van het verhaal.
Oké, je bent hier echt aan het goochelen met dingen. Ik zeg dat AFA niet de vertegenwoordiger van links is; ik beweer ook nergens dat die nazi's of de KKK de vertegenwoordigers van rechts zijn. De tweede bewering die ik doe, is dat je als je een 'centrum-mening' hebt, je echt een mongool bent als je de extremisten gaat legitimeren door bij hun bijeenkomst aanwezig te zijn. Zeker als die bijeenkomst als doel heeft om een alliantie te smeden tussen de verschillende extremistische delen van je vleugel. Dat geldt overigens zowel voor links als voor rechts.

Oftewel, niet alleen verdraai je mijn standpunt, je stelt ook nog dingen aan elkaar gelijk die niet gelijk te stellen zijn.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:59:39 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173156145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Juist, en in Charlotteville was er ook geen zware beveiliging? Als in, heel veel politie plus gewapende nazi's.
Bij campaign rally's heb je te maken met hele andere takken van de overheid dan elders. Niemand wil nog een JFK zien. Je krijgt dan gewoon een kogel door je kop vanaf een dak ergens als je lijp gaat lopen doen.

Dat is het verschil.

quote:
[..]

Grappig dat je daarmee komt, want dat was een opzettelijk belachelijke post in reactie op de belachelijke post van Red46. :D

[..]

is dat je als je een 'centrum-mening' hebt, je echt een mongool bent als je de extremisten gaat legitimeren door bij hun bijeenkomst aanwezig te zijn. Zeker als die bijeenkomst als doel heeft om een alliantie te smeden tussen de verschillende extremistische delen van je vleugel. Dat geldt overigens zowel voor links als voor rechts.
Een beetje zoals die gematigd-linkse mensen zichzelf niet wilden distantiëren van een groep black-block gewapende anti-fa een maand of 2 geleden in Chicago. Blijf spartelen, Ser... het gedrag is precies hetzelfde. Het enige verschil is jouw "outrage".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:01:32 #6
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173156189
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Een beetje zoals die gematigd-linkse mensen zichzelf niet wilden distantiëren van een groep black-block gewapende anti-fa een maand of 2 geleden in Chicago.
Geen idee wat die context was, dus daar kan ik weinig over zeggen.
quote:
Blijf spartelen, Ser... het gedrag is precies hetzelfde. Het enige verschil is jouw "outrage".
Je blijft dat zeggen, maar je komt niet met overtuigend bewijs.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:06:07 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173156288
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geen idee wat die context was, dus daar kan ik weinig over zeggen.

[..]

Je blijft dat zeggen, maar je komt niet met overtuigend bewijs.
Men ziet en kent jouw gedrag wel. Het verschil in hoe genuanceerd je bereid bent te zijn mbt de ene kant en de andere kant laat pijnlijk zien dat dit niet een kwestie van onderliggende principes is voor jou maar een tribalistisch spelletje.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:07:40 #8
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173156325
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Men ziet en kent jouw gedrag wel. Het verschil in hoe genuanceerd je bereid bent te zijn mbt de ene kant en de andere kant laat pijnlijk zien dat dit niet een kwestie van onderliggende principes is voor jou maar een tribalistisch spelletje.
Ja, mooie retoriek. Maar kom nou eens met bewijs. Als ik echt zo erg ben, moet dat makkelijk te vinden zijn.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:10:37 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173156401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, mooie retoriek. Maar kom nou eens met bewijs. Als ik echt zo erg ben, moet dat makkelijk te vinden zijn.
Ser over gematigde rechtse mensen die naast extreem-rechts staan:

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je met een centrum-mening tussen de nazi's gaat staan met ME-uitrusting, ben je een mongool eerste klas. Ten eerste omdat je die nazi's daar staat te legitimeren en zo de discussie voor je eigen centrum-mening ook onmogelijk maat, ten tweede omdat je met die uitrusting aangeeft dat je best zelf politie mag spelen, en dus toch niet zo'n centrum-mening blijkt te hebben.
Ook Ser maar dan over Chicago waar links weigerde anti-fa weg te sturen of zelf weigerde weg te gaan of op ook maar wat voor manier dan ook anti-fa te veroordelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geen idee wat die context was, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Ineens is context heel belangrijk.

Doei Ser.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:13:07 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173156445
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ser over gematigde rechtse mensen die naast extreem-rechts staat:

[..]

Ook Ser maar dan over Chicago waar links weigerde anti-fa weg te sturen of zelf weigerde weg te gaan of op ook maar wat voor manier dan ook anti-fa te veroordelen.

[..]

Ineens is context heel belangrijk.
Nee hoor, in het eerste geval was context ook belangrijk. Maar die context ken ik. De context van het tweede geval ken ik niet, dus die twee gevallen ga ik niet gewoon even gelijkstellen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:40:59 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_173157047
Wat betreft die standbeelden van "helden" van de slavernij in het zuiden, het is goed om te zien dat die elke keer opgericht zijn als tegenbeweging tegen civil rights movements. Het zijn dus eigenlijk tools of oppression. Elke keer als zwarten prominenter in het nieuws kwamen, schoten het aantal verwijzingen naar het confederatie verleden omhoog. Om te laten zien dat de blankes daar de baas waren.



De vergelijking is dus niet dat er een standbeeld van J.P. Coen staat en honderd jaar later indos gaan zeuren dat ie weg moet (in welk geval ik vind dat ze ook een punt hebben maar dat terzijde). De vergelijking is dat mensen zien dat in een wijk veel indos wonen en dan beslissen een standbeeld van J.P. Coen er neer te zetten.

[ Bericht 24% gewijzigd door speknek op 15-08-2017 12:47:43 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173157276
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:40 schreef speknek het volgende:
Wat betreft die standbeelden van "helden" van de slavernij in het zuiden, het is goed om te zien dat die elke keer opgericht zijn als tegenbeweging tegen civil rights movements. Het zijn dus eigenlijk tools of oppression. Elke keer als zwarten prominenter in het nieuws kwamen, schoten het aantal verwijzingen naar het confederatie verleden omhoog. Om te laten zien dat de blankes daar de baas waren.

[ afbeelding ]

De vergelijking is dus niet dat er een standbeeld van J.P. Coen staat en honderd jaar later indos gaan zeuren dat ie weg moet (in welk geval ik vind dat ze ook een punt hebben maar dat terzijde). De vergelijking is dat mensen zien dat in een wijk veel indos wonen en dan beslissen een standbeeld van J.P. Coen er neer te zetten.
Even terzijde. De kritiek op JP Coen is er al eeuwenlang, zo ook over dat standbeeld te Hoorn.
Het zijn niet indo's die voorop lopen in die kritiek op dat standbeeld.
In vroegere tijden eerder het tegendeel.
pi_173157478
Hoe moet dat land nu eigenlijk verder? Met 2 groepen die elkaar zo naar het leven staan en zichzelf en tegenstanders alleen nog maar identificeren op hun politieke voorkeur? Dialoog lijkt er niet meer in te zitten en volgens mij gaat dit bij het minste of geringste alleen maar verder escaleren, alles wat rechts van het midden zit lijkt inmiddels weggezet te worden als nazi en alles wat links van het midden zit als antifa communist. Erg "United" ziet het er allemaal niet uit.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:04:30 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_173157504
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Even terzijde. De kritiek op JP Coen is er al eeuwenlang, zo ook over dat standbeeld te Hoorn.
Het zijn niet indo's die voorop lopen in die kritiek op dat standbeeld.
In vroegere tijden eerder het tegendeel.
Zeer terechte toevoeging. Ik bega hier dezelfde valse dichotomie door te doen alsof de tegenstander van een onderdrukkaar de onderdrukten zijn, maar in werkelijkheid zou natuurlijk iedereen de tegenstander van een onderdrukkaar moeten zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173157519
In het Oekraine topic, 2014, ook discussies over nazi's gevoerd. Wie had gedacht dat de "algemene opinie" over nazi betogingen, nazi's in de regering, het al of niet moeten afkeuren door politici etc. in drie jaar zoveel kon veranderen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:06:15 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173157540
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:05 schreef crystal_meth het volgende:
In het Oekraine topic, 2014, ook discussies over nazi's gevoerd. Wie had gedacht dat de "algemene opinie" over nazi betogingen, nazi's in de regering, het al of niet moeten afkeuren door politici etc. in drie jaar zoveel kon veranderen...
Toen stond progressief links nog achter hun sociaaldemocratie-achtige Oekraiense broeders en was rechts fel tegen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173157547
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:03 schreef Windhapper het volgende:
Hoe moet dat land nu eigenlijk verder? Met 2 groepen die elkaar zo naar het leven staan en zichzelf en tegenstanders alleen nog maar identificeren op hun politieke voorkeur? Dialoog lijkt er niet meer in te zitten en volgens mij gaat dit bij het minste of geringste alleen maar verder escaleren, alles wat rechts van het midden zit lijkt inmiddels weggezet te worden als nazi en alles wat links van het midden zit als antifa communist. Erg "United" ziet het er allemaal niet uit.
Ben ik ook wel bang voor idd. Als je vervolgens ziet dat er standbeelden omver worden getrokken en hoe mensen daarbij reageren, dan is dat weer olie op het vuur voor de tegenpartij. Je hebt een president die daarbij niet over de capaciteiten lijkt te beschikken om de bevolking eensgezind te krijgen. Je houdt je hart vast.
I´m back.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:13:07 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_173157685
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen stond progressief links nog achter hun sociaaldemocratie-achtige Oekraiense broeders en was rechts fel tegen!
Ha ja interessant is het wel. Maar het neo nazi vraagstuk was altijd half propaganda aan beide kanten. Ik denk dat je Svoboda inderdaad neonazistisch mag noemen, in ieder geval fascistisch nationalistisch. Maar ze hadden 37 van de 450 zetels (en inmiddels gelukkig bijna weggevaagd), en dat tijdens een burgeroorlog.
Mja aan de andere kant ze hadden wel duidelijk invloed op de regering, zoals nu ook in de VS.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173157739
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:05 schreef crystal_meth het volgende:
In het Oekraine topic, 2014, ook discussies over nazi's gevoerd. Wie had gedacht dat de "algemene opinie" over nazi betogingen, nazi's in de regering, het al of niet moeten afkeuren door politici etc. in drie jaar zoveel kon veranderen...
Het doel heiligt vaak de middelen. Voor sommigen.
pi_173157757
Dit is de zienswijze van sommigen.
http://www.grutjes.nl/


NIet dat ik het hiermee eens ben, maar het geeft wel aan die niet volgens iedereen de overheid en de MSM het pad volgt van extreem links.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:25:02 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173157955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het doel heiligt vaak de middelen. Voor sommigen.
Kun je niet gewoon een democratisch gekozen regering steunen zonder bijbedoelingen? Ik bedoel, als Canada morgen de VS binnen zou vallen om het te annexeren, zou ik het ook opnemen voor de Amerikaanse regering - ondanks dat ik het absoluut niet eens ben met bijna alles wat ze momenteel doen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:26:28 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173157995
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon een democratisch gekozen regering steunen zonder bijbedoelingen? Ik bedoel, als Canada morgen de VS binnen zou vallen om het te annexeren, zou ik het ook opnemen voor de Amerikaanse regering - ondanks dat ik het absoluut niet eens ben met bijna alles wat ze momenteel doen.
Ik zou voor Canada zijn omdat ze lef tonen en risico nemen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173158019
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon een democratisch gekozen regering steunen zonder bijbedoelingen? Ik bedoel, als Canada morgen de VS binnen zou vallen om het te annexeren, zou ik het ook opnemen voor de Amerikaanse regering - ondanks dat ik het absoluut niet eens ben met bijna alles wat ze momenteel doen.
Vaak kijken mensen 'n beetje naar wie wat vindt of in welk hok te plaatsen is en bepalen dan wie ze steunen.
pi_173158039
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou voor Canada zijn omdat ze lef tonen en risico nemen
Ik zou de afleiding gebruiken om België weer te annexeren.
Conscience do cost.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:28:55 #25
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173158056
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vaak kijken mensen 'n beetje naar wie wat vindt of in welk hok te plaatsen is en bepalen dan wie ze steunen.
Ik denk dat dat wel meevalt. Het is vooral een FOK!-dingetje om eerst te kijken wie er rechts en links is, om daarna de 'goede' en de 'slechte' te bepalen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')