abonnement Unibet Coolblue
pi_173155557
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen


Gemiste kans om de TT aan te passen. Maar het ging over duikbrillen en gymspullen. Game on!
pi_173159948
Onze school heeft de kalender al wel online staan, gymdagen kon ik nog niet vinden, maar dat wijst zich vanzelf wel denk ik.
Het viel mij trouwens op dat de studiedagen voor het komende schooljaar allemaal als een middag vrij staan. Dat verbaasde me een beetje, eerder was het nog wel eens de maandag of vrijdag en dan een hele dag.
Was leuk geweest, we hadden wel weer een keer op zo'n dag naar de efteling willen gaan om de drukte wat te vermijden. Lekker als het niet zo druk is ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:35:00 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173162037
Mijn dochter heeft net haar haar laten verven. Ze was donkerblond, maar wilde het bruin hebben. En nu is ze thuis en in tranen. Ze heeft helemaal spijt. Maar het ziet er best heel mooi uit, vind ik dan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173162347
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:35 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter heeft net haar haar laten verven. Ze was donkerblond, maar wilde het bruin hebben. En nu is ze thuis en in tranen. Ze heeft helemaal spijt. Maar het ziet er best heel mooi uit, vind ik dan.
Honing en kaneel prutje maken. Dan wordt het weer wat tinten lichter. Google er maar op.

Bruin is gewoon heel erg donker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173162584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:35 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter heeft net haar haar laten verven. Ze was donkerblond, maar wilde het bruin hebben. En nu is ze thuis en in tranen. Ze heeft helemaal spijt. Maar het ziet er best heel mooi uit, vind ik dan.
Oh dat had een klasgenoot van mij ook. Die is dezelfde week nog terug naar de kapper gegaan om het terug blond te verven.
En dat bruine stond haar nog leuk ook.
pi_173162596
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Honing en kaneel prutje maken. Dan wordt het weer wat tinten lichter. Google er maar op.

Bruin is gewoon heel erg donker.
Of wassen met antiroos
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:02:49 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173162675
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Honing en kaneel prutje maken. Dan wordt het weer wat tinten lichter. Google er maar op.

Bruin is gewoon heel erg donker.
Het is ook echt donker, dus zij vindt zichzelf nu een gothic :{
Ik zal haar op de kaneel- en honingtip wijzen.
Maar het staat haar echt wel goed. Ik heb van mezelf heel donkerbruin haar en kennelijk heeft ze toch wat van mij geerfd, want het komt wel mooi bij haar gezicht uit.

Ze is nu bezig om al haar vrienden en vriendinnen te vragen wat die ervan vinden. De meeste vinden het mooi, maar ze luistert natuurlijk alleen maar naar degenen die het niet zo mooi vinden (waaronder haar homovriend, die zelf zijn haar net grijs heeft laten verven en later kapper wil worden :o )
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:07:06 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173162777
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Of wassen met antiroos
Met die tip kwam haar vriend ook al.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173166554
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Met die tip kwam haar vriend ook al.
Kun je nagaan wat voor troep er in die shampoo moet zitten.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 13:02:44 #10
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_173181647
Dat grijze haar vind ik echt zo zonde bij de meesten. Ziet er niet uit.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_173192727
De traktatie voor Jan staat klaar. Morgen is het echt zover afscheid van de gastouder, heb hem enthousiast gekregen voor de BSO gelukkig maar denk dat hij het nog wel gaat missen want het is echt een fantastische gastouder
Ik zat zonet het kaartje bij het cadeautje met tranen in m'n ogen te schrijven, hij moet door naar de BSO want zit niet meer op z'n plek maar ik zal het zeker missen. Gelukkig zit Teun nog wel bij haar en hoop die ook tot bijna 5 jaar bij de gastouder te kunnen houden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:16:40 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173194156
Wow, wat een mooie traktatie ^O^
Hoe kwam het dat hij er niet meer op zijn plaats zat?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173194238
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:16 schreef livelink het volgende:
Wow, wat een mooie traktatie ^O^
Hoe kwam het dat hij er niet meer op zijn plaats zat?
te veel aanwas van klein grut dus geen eigen leeftijdsgenoten meer
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:20:21 #14
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173194257
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:19 schreef Goitske het volgende:

[..]

te veel aanwas van klein grut dus geen eigen leeftijdsgenoten meer
Ja, dat is vervelend. Hopelijk gaat hij het leuk vinden op de BSO.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173194430
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:20 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, dat is vervelend. Hopelijk gaat hij het leuk vinden op de BSO.
ik denk het wel, hij kent de vso al dus de overgang gaat wel geleidelijk op deze manier. Hebben het ook wel met hem besproken en hij heeft er nu ook wel zinin
pi_173197709
Wij zijn ook weer opzoek naar een nieuwe gastouder, maar de kans is groot dat ze straks gewoon volledig naar de bso gaan.

Das best jammer vind ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173200397
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:07 schreef Ticootje het volgende:
Wij zijn ook weer opzoek naar een nieuwe gastouder, maar de kans is groot dat ze straks gewoon volledig naar de bso gaan.

Das best jammer vind ik.
een gastouder zoals deze vind ik nooit weer. Ik denk dat dit wel goed voor hem is en hij daar zijn energie kwijt kan maar vind het wel jammer
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:14:36 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_173201581
Leuke traktatie! En zitten er zoveel kinderen bij de gastouder? (aan 't aantal cakejes te zien bedoel ik)
in de haak.
pi_173202469
Mooie traktatie goitske
Tico succes met de zoektocht. Hier helaas geen go die bso aanbied.
pi_173203367
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:22 schreef Zana het volgende:

[..]

Ja, niet wanneer, maar wel als hij nog allemaal spullen nodig heeft, sportschoenen en sportkleding. Bij de kleuters hebben ze in ondergoed gesport, maar nu gaan ze 2 keer per week (?) naar een echte gymzaal. Voor de juffen is het de gewoonste zaak van de wereld en ouders die al grote kinderen op school hebben weten dat soort dingen ook, maar dus niet iedereen.
Ik zou nu gewoon vast een gymtasje klaarmaken. kort broekje, shirt en schoenen. je krijgt vast de eerste dag te horen wat er mee moet en dan hoef je t niet op stel en sprong te kopen. Verder hoefde er hier op dag 1 alleen een etui mee. maar dat hoorde we een paar dagen van te voren.

Bereidt je maar vast voor dat groep 3 echt heel anders is dan de kleuterklassen. Je krijgt minder info, op kortere termijn en ik vind dat eigenlijk ook wel logisch. Er wordt meer van de kinderen verwacht.
*poef* nu is het weg
pi_173203393
ohw en een toffe tractatie idd Goitske. Ik ben heel blij geweest dat wij de overstap gastouder naar kdv/nso gemaakt hebben. Is voor onze kinderen de beste keus ooit geweest.
*poef* nu is het weg
pi_173213439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:14 schreef trui het volgende:
Leuke traktatie! En zitten er zoveel kinderen bij de gastouder? (aan 't aantal cakejes te zien bedoel ik)
meestal 4 tot 6 op een dag waarvan Jan en een meisje als naschoolse er zaten. Het is nu vakantie dus haar kinderen zijn ook thuis 2 pubers dus bak altijd wat extra ook ivm op de grond vallen, of 2x iets nemen vind het prima ik hoef ze niet 😁
pi_173213925
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:33 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik zou nu gewoon vast een gymtasje klaarmaken. kort broekje, shirt en schoenen. je krijgt vast de eerste dag te horen wat er mee moet en dan hoef je t niet op stel en sprong te kopen. Verder hoefde er hier op dag 1 alleen een etui mee. maar dat hoorde we een paar dagen van te voren.

Bereidt je maar vast voor dat groep 3 echt heel anders is dan de kleuterklassen. Je krijgt minder info, op kortere termijn en ik vind dat eigenlijk ook wel logisch. Er wordt meer van de kinderen verwacht.
Ik vind het sowieso wel soms dat je denkt ben ik nou zo dom? Waarom weten al die ouders dit en waarom ik niet. Maar het komt altijd wel goed. Okee speelgoeddag vergeten vond hij niet grappig :@ maar was niet de enige moeder
Nu gaat hij naar groep 2 en ik heb nog het gevoel dat ik er niet in zit (en waarschijnlijk ook nooit echt inkom en het gevoel blijf houden dat ik er achteraan vang)
pi_173214933
Leuk gedaan de cakejes Goitske!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173215380
Hier wordt info ruim van te voren via de nieuwsbrief verstuurd maar dan nog vergeten ouders de helft ondat ze hem niet lezen. Tja.....
pi_173215493
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:24 schreef Kyara het volgende:
Hier wordt info ruim van te voren via de nieuwsbrief verstuurd maar dan nog vergeten ouders de helft ondat ze hem niet lezen. Tja.....
ik zet dingen gelijk in mijn agenda om ze juist niet te vergeten. Maar ook bepaalde dingen dat ik denk meld het ff eerder want dan moet ik wel vrij regelen voor mezelf
pi_173220541
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:33 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik zou nu gewoon vast een gymtasje klaarmaken. kort broekje, shirt en schoenen. je krijgt vast de eerste dag te horen wat er mee moet en dan hoef je t niet op stel en sprong te kopen. Verder hoefde er hier op dag 1 alleen een etui mee. maar dat hoorde we een paar dagen van te voren.

Bereidt je maar vast voor dat groep 3 echt heel anders is dan de kleuterklassen. Je krijgt minder info, op kortere termijn en ik vind dat eigenlijk ook wel logisch. Er wordt meer van de kinderen verwacht.
Wij hadden vroeger op school een schoolkleur bij de gymkleding en bij schoenen is het ook vaak dat de zool niet zwart mag zij....dat zal nu wel niet zo zijn en het komt ook allemaal wel goed, maar ik vind het echt irritant.
De eerste studiedag kan zo maar in september of begin oktober al zijn en die zullen toch nu wel vast staan, kunnen ze het ook ergens vermelden.

Wij kregen meestal in het weekeind een nieuwsbrief voor alle groepen van school en af en toe heeft de juf een klassenmail gestuurd in groep 2. Vaak was het dan zo dat iets 14 dagen van tevoren werd gemeld en dan geen herinnering meer....dus als je het niet in je kalender zette kon je het zomaar vergeten.

In groep 3 wordt volgens mij verwacht dat ze aan hun tafel blijven zitten en mogen ze ook niet meer met de fietsjes en karren buiten spelen. Zoiets kun je toch voor de vakantie melden, kan je met de kinderen alvast erover praten. Blijkbaar mag je ook als ouder niet ( of niet zo vaak) meer de klas in, is ook logisch, want er staan overal tafels. Ze kunnen toch ook vermelden wat ze de eerste weken gaan doen, hoe ze werken en wat ze leren. Ik denk niet dat binnenkort een infoavond komt, want dan zou het datum bekend moeten zijn.
pi_173221513
Lieve Zana,
Adem in, adem uit. En laat het los.

Ja, ze zitten vaker aan hun tafel. Hoe helpt het jouw zoon dat hij dit op 6 wk voorhand al weet? Waarschijnlijk weet hij dit ook wel. Ze zijn voor de vakantie al eens gaan kijken. De kleuterjuf die het benoemt heeft.
Heeft hij heel veel last van onbekende dingen? Of heb jij er vooral last van?


De 1e weken gaan ze (en waarschijnlijk de weken daarna ook) wat langer naar buiten, en smiddags misschien ook.
Mogelijk werkt de school met hoekenwerk. Dat is een werkles waarin ze meestal niet aan tafel zitten.
Dat blijven zitten moeten ze leren (en kunnen sommige kinderen in groep 4,5,6,7,8 nog steeds niet) en dat weet de juf van groep 3 heus wel.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 22:39:02 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173222597
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:54 schreef Zana het volgende:

[..]

Wij hadden vroeger op school een schoolkleur bij de gymkleding en bij schoenen is het ook vaak dat de zool niet zwart mag zij....dat zal nu wel niet zo zijn en het komt ook allemaal wel goed, maar ik vind het echt irritant.
De eerste studiedag kan zo maar in september of begin oktober al zijn en die zullen toch nu wel vast staan, kunnen ze het ook ergens vermelden.

Wij kregen meestal in het weekeind een nieuwsbrief voor alle groepen van school en af en toe heeft de juf een klassenmail gestuurd in groep 2. Vaak was het dan zo dat iets 14 dagen van tevoren werd gemeld en dan geen herinnering meer....dus als je het niet in je kalender zette kon je het zomaar vergeten.

In groep 3 wordt volgens mij verwacht dat ze aan hun tafel blijven zitten en mogen ze ook niet meer met de fietsjes en karren buiten spelen. Zoiets kun je toch voor de vakantie melden, kan je met de kinderen alvast erover praten. Blijkbaar mag je ook als ouder niet ( of niet zo vaak) meer de klas in, is ook logisch, want er staan overal tafels. Ze kunnen toch ook vermelden wat ze de eerste weken gaan doen, hoe ze werken en wat ze leren. Ik denk niet dat binnenkort een infoavond komt, want dan zou het datum bekend moeten zijn.
Zana, ik herken je twijfels en vragen heel goed. Ik had ze ook ieder jaar weer en wilde dolgraag alles vantevoren weten en een beeld hebben hoe het zou gaan. En elk jaar opnieuw kwam het toch allemaal wel weer goed. Soms had ik niet de juiste gymkleren op tijd, maar dat was dan nooit een echt probleem.

En elk jaar opnieuw had (heb) ik dan toch weer dezelfde vragen en twijfels. Het is niet anders, het hoort erbij. Het komt goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173223184
Ik heb trouwens ooit met een zana samengewerkt. Iedere keer dat ik jouw posts lees zie ik haar gezicht erbij.
pi_173223749
Wij beginnen maandag weer. Man, die vakantie is echt voorbij gevlogen! :o L gaat naar groep 4 en we kregen vandaag een berichtje dat ze een A4 map nodig heeft voor huiswerk en het gymschema stond erin. Best hamdig wel want L moet maandag gelijk gymmen. :)

Ik zou me er niet al te druk om maken zana. Het komt echt vanzelf goed als hij eenmaal in de klas zit en als je nu begint te vertellen over hoe het ongeveer zal zijn in groep 3 is het toch vroeg genoeg? Ondanks dat je de details nog niet weet kun je best zelf al wat invullen denk ik.
pi_173225421
Ben ik zo slecht dat ik me echt niet druk maak om dat soort dingen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:18:18 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_173225610
Zana, waarschijnlijk krijg je in die eerste week ook meteen een uitnodiging voor een informatieavond over dat schooljaar. Althans, zo ging 't bij ons wel elk jaar op de basisschool.
in de haak.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:15:23 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173227210
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 00:07 schreef Ticootje het volgende:
Ben ik zo slecht dat ik me echt niet druk maak om dat soort dingen?
Wees blij dat je je niet druk kan maken over dit soort dingen. Ik maak me wel altijd druk en je hebt er niks aan. Het bezorgt alleen maar onnodige stress.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173227653
Wij hebben in een van de eerste weken informatieavond per klas altijd, dus komt hier wel voor elkaar. Ik maak me daar niet zo druk over.
Oudste moet naar andere locatie, daar moeten we nog wel even voor bekijken hoe ze gaat fietsen. Ze had zelf bedacht om langs de hoofdlocatie te fietsen, maar daar is het altijd behoorlijk druk met auto's en het lijkt veiliger als ze buitenom fietst zeg maar...
Wat is wijsheid... ik weet het niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173227695
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 00:07 schreef Ticootje het volgende:
Ben ik zo slecht dat ik me echt niet druk maak om dat soort dingen?
Ik zou me er voor het kind zonder issues ook bepaald niet druk over maken. Voor het kind met issues wel, maar daar poogt de school er ook rekening mee te houden. Brieven over wanneer ze in de volgende klas gaan kijken enzo (en dat je t niet mag vertellen, maar dan weet je tenminste dat je ernaar kunt vragen).
Over gymles enzo niks gehoord, ik ga ervanuit dat het in de kleren blijft tot ik anders hoor. En als ik dan niks heb, hadden ze maar eerder moeten doorgeven.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173227735
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 07:15 schreef livelink het volgende:

[..]

Wees blij dat je je niet druk kan maken over dit soort dingen. Ik maak me wel altijd druk en je hebt er niks aan. Het bezorgt alleen maar onnodige stress.
Had ik ook altijd. Maar nu door onze verhuizing heb ik echt geleerd dat het altijd wel goedkomt. Laat het veel meer los. Best lekker. Heb zo enorm veel meer vertrouwen in mijn meiden gekregen ook. Die kinderen van mij die komen er wel. Dan maar een keer zonder gymspullen of boeken.
Met een meidenkwartet
pi_173227781
Zana onze school (in NL) is ook kansloos slecht in communicatie. Altijd laat, geen structuur. Heel irritant. Enige waar ik voor zorg aan het eind van de vakantie voor mijn kleintjes zijn gymschoenen. Evt andere dingen komen wel in week 1 of 2.
Met een meidenkwartet
pi_173238807
O+
Juf van oudste had van vakantieopvang gehoord dat kind het zo spannend vond. Belde vandaag even om te bespreken wat kind kan verwachten en hoe haar te helpen O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173239187
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 08:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik zou me er voor het kind zonder issues ook bepaald niet druk over maken. Voor het kind met issues wel, maar daar poogt de school er ook rekening mee te houden. Brieven over wanneer ze in de volgende klas gaan kijken enzo (en dat je t niet mag vertellen, maar dan weet je tenminste dat je ernaar kunt vragen).
Over gymles enzo niks gehoord, ik ga ervanuit dat het in de kleren blijft tot ik anders hoor. En als ik dan niks heb, hadden ze maar eerder moeten doorgeven.
Ik heb me er gewoon bij neergelegd dat de school qua communicatie echt geen kaas heeft gegeten. Mocht het erop aankomen dan wijdt ik er weer eens een mailtje aan dat er ook ouders zijn die beiden werken en niet kunnen inspringen op de gebrekkige communicatie.

Maar mijn houding is momenteel gewoon : ik zie het wel en ik hoor het wel, of niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:51:11 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173239290
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:21 schreef Vanyel het volgende:
O+
Juf van oudste had van vakantieopvang gehoord dat kind het zo spannend vond. Belde vandaag even om te bespreken wat kind kan verwachten en hoe haar te helpen O+
Dat soort dingen maken ook echt het verschil. Fijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173240157
School heeft nu 2 mails gestuurd
1. Dinsdag 28 augustus kick off van 18.00-18.45 voor groep 1 en 2 dus wel gewenst dat je aanwezig bent incl kinderen. Okéee terrorstand voorzien ivm eet/slaaptijd

2. Dat de OR woensdag middag van 16.00-19.00 dat de kinderen kunnen samen zijn, vakantie verhalen uitwisseling etc

Nr 1 wil ik nog wel doen, bij 2 haak ik af... Wordt te gortig in 1 week
pi_173240168
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:21 schreef Vanyel het volgende:
O+
Juf van oudste had van vakantieopvang gehoord dat kind het zo spannend vond. Belde vandaag even om te bespreken wat kind kan verwachten en hoe haar te helpen O+
wat fijn!
pi_173240780
Vanyel wat tof van de juf.

Ik ben trots ean mag afzwemmen voor C. We hadden 3 small grouplessen afgenomen in de vakantie. Die 3 waren dus precies genoeg om op te mogen voor C.
pi_173241302
Leyla moet gewoon nog een periode. Maar als ze het na deze 10 lessen ook niet redt stoppen we. Het zit m vooral in kracht nu en het is nu eenmaal een uk en scharminkel. Heeft ze het na deze periode niet dan gaan meer lessen daar niet meer aan bijdragen.

Ze wilt op paardrijden, wellicht dat ze de oudste daarin weer weet te motiveren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173241375
Wat goed Ferrari!
Vanyel, fijn dat ze meedenken!

Hier staat veel basic informatie (gym, pauzetijden etc) in de schoolgids die op de schoolwebsite staan. En die extra vrije dagen en vakanties zijn in de laatste nieuwsbrief onder voorbehoud vermeld.

Nu verandert Chris niet van klas(montessori, dus 3 jaar dezelfde leerkracht), en Daan naar groep 3, maar ik het meeste weet ik wel (Chris deed 3 op een andere school). In de 2/3e week is er dan nog een informatieavond. Een deel algemeen en een deel in de klas van je kind.
Maar communicatie moet je niet op rekenen, als je iets zeker wilt weten moet gewoon vragen en de agenda hou ik er altijd bij als de nieuwsbrief binnen komt.
Vooral: don't panic. Als jij iets mist, missen andere ouders het vast ook. De eerste week weten de juffen dat ook wel dat niet alles duidelijk is. En verder alles gewoon op je af laten komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
pi_173241454
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:23 schreef Ticootje het volgende:
Leyla moet gewoon nog een periode. Maar als ze het na deze 10 lessen ook niet redt stoppen we. Het zit m vooral in kracht nu en het is nu eenmaal een uk en scharminkel. Heeft ze het na deze periode niet dan gaan meer lessen daar niet meer aan bijdragen.

Ze wilt op paardrijden, wellicht dat ze de oudste daarin weer weet te motiveren.
Ik zag veel kinderen die 1 a 2jr na het behalen van B alsnog voor C gingen. Vaak een kracht ding idd.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:31:27 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173241468
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Vanyel wat tof van de juf.

Ik ben trots ean mag afzwemmen voor C. We hadden 3 small grouplessen afgenomen in de vakantie. Die 3 waren dus precies genoeg om op te mogen voor C.
Super! Gefeliciteerd!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173241609


Deze gaat zeer binnenkort ook beginnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:40:25 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173241630
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:39 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gaat zeer binnenkort ook beginnen.
Zo, die is groot geworden :o O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173241712
Wow wat hij is groot tico
pi_173241780
Ja en eigenwijs. Man man man.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:52:30 #53
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_173241928
Oh boy.
Hoe oud is hij Ticootje?
pi_173241961
Wat fijn, ben je daar binnenkort ook vanaf ferrari_rood.
Wij kregen bij een zwembad in de buurt commentaar van de badmeester dat onze zoon maar matig kon zwemmen. Hij was blijkbaar net onverwacht in een stromversnelling terecht gekomen en werd erdoor verrast. Ik was er zelfs niet bij, maar mijn vriend was met hem zwemmen en zei de badmeester had hem nog geen minuut zien zwemmen. Weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik had niet de indruk dat hij zijn A diploma cadeau heeft gekregen, maar ze moeten toch wel meters maken en verschillende situaties gewoon zelf ondervinden. Wij gaan denk ik in het nieuwe jaar verder met B. Voor C gaan hier veel minder kinder.


Verder nog geen nieuws, de schoolwebsite geeft oude informatie of foutmelding 404. Ik heb eens naar de oude nieuwsbrieven gekeken van begin vorig schooljaar en het jaar te voor. Toen hadden ze een etui nodig voor de pennen en twee jaar geleden gingen ze met groep 3 twee dagen op het tweejaarlijkse kamp in september. Als ze de traditie vervolgen zijn ze dit jaar aan de beurt. Hm, ben benieuwd, mijn zoon heeft eigenlijk nog nooit zonder ons buitenhuis geslapen.
pi_173241984
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:52 schreef Luchtbel het volgende:
Oh boy.
Hoe oud is hij Ticootje?
4,5. En hij heet spiderman. Uiteraard worden we ook steeds gespinnenwebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173242052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:54 schreef Zana het volgende:
Wat fijn, ben je daar binnenkort ook vanaf ferrari_rood.
Wij kregen bij een zwembad in de buurt commentaar van de badmeester dat onze zoon maar matig kon zwemmen. Hij was blijkbaar net onverwacht in een stromversnelling terecht gekomen en werd erdoor verrast. Ik was er zelfs niet bij, maar mijn vriend was met hem zwemmen en zei de badmeester had hem nog geen minuut zien zwemmen. Weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik had niet de indruk dat hij zijn A diploma cadeau heeft gekregen, maar ze moeten toch wel meters maken en verschillende situaties gewoon zelf ondervinden. Wij gaan denk ik in het nieuwe jaar verder met B. Voor C gaan hier veel minder kinder.


Verder nog geen nieuws, de schoolwebsite geeft oude informatie of foutmelding 404. Ik heb eens naar de oude nieuwsbrieven gekeken van begin vorig schooljaar en het jaar te voor. Toen hadden ze een etui nodig voor de pennen en twee jaar geleden gingen ze met groep 3 twee dagen op het tweejaarlijkse kamp in september. Als ze de traditie vervolgen zijn ze dit jaar aan de beurt. Hm, ben benieuwd, mijn zoon heeft eigenlijk nog nooit zonder ons buitenhuis geslapen.
A staat voor aanvang. Het is echt de basis. Ik zou mijn kinderen niet alleen door een stroomversnelling of een golfslagbad laten met alleen een A diploma.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173242074
Ups, las pas net de spoiler van deepfreeze.....ben dan dus zo een "groep 3 moeder".....
pi_173242117
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

A staat voor aanvang. Het is echt de basis. Ik zou mijn kinderen niet alleen door een stroomversnelling of een golfslagbad laten met alleen een A diploma.
Hij was niet alleen, mijn vriend was direct ernaast, maar zoontje was toch blijkbaar geschrokken.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:04:47 #59
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_173242198
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

4,5. En hij heet spiderman. Uiteraard worden we ook steeds gespinnenwebt.
Ik ben benieuwd hoe spiderman zwemt. Tis wel weer een knap kind zeg.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:05:57 #60
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173242223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:54 schreef Zana het volgende:

Verder nog geen nieuws, de schoolwebsite geeft oude informatie of foutmelding 404. Ik heb eens naar de oude nieuwsbrieven gekeken van begin vorig schooljaar en het jaar te voor. Toen hadden ze een etui nodig voor de pennen en twee jaar geleden gingen ze met groep 3 twee dagen op het tweejaarlijkse kamp in september. Als ze de traditie vervolgen zijn ze dit jaar aan de beurt. Hm, ben benieuwd, mijn zoon heeft eigenlijk nog nooit zonder ons buitenhuis geslapen.
pi_173242226
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:01 schreef Zana het volgende:

[..]

Hij was niet alleen, mijn vriend was direct ernaast, maar zoontje was toch blijkbaar geschrokken.
Oh maar dat is prima toch. Het geeft niks als kinderen zelf hun grenzen ontdekken.

Hier sprong die 4,5 jarige zonder bandjes het zwembad in, want dat kon prima dacht hij. Hij is er zelf uitgekomen (wij hadden het niet door), rende naar zn handdoek en begon heel boos te huilen. Hij was boos op zichzelf en enorm geschrokken. Resultaat: hij doet het geen 2e keer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173242248


Nou dan scharminkel ook even.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173242283
A=aanleren
B=beheerst
C=compleet
Dacht ik. Maar verrassingen heb je altijd. Ik wil ean nog wel leren zwemmen daar waar stroming is en wat je dan moet doen.

Tico leuk zo'n spiderman in huis.
pi_173242315
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:04 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe spiderman zwemt. Tis wel weer een knap kind zeg.
Spiderman heeft vooral erg last van niet luisteren en dat in combinatie met stronteigenwijs. Ik voorzie een lange periode aan de zwembadrand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173242331
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:08 schreef ferrari_rood het volgende:
A=aanleren
B=beheerst
C=compleet
Dacht ik. Maar verrassingen heb je altijd. Ik wil ean nog wel leren zwemmen daar waar stroming is en wat je dan moet doen.

Tico leuk zo'n spiderman in huis.
Ik dacht
A aanvang
B beter
C compleet

Maar het komt op hetzelfde neer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173242340
Knappe dame tico
pi_173242413
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Knappe dame tico
Ja en ze lacht zo leuk he?

:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173242502
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja en ze lacht zo leuk he?

:D
Zeker.
Filtertje er overheen of zijn d'r ogen zo sprekend?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:17:14 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_173242536
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Spiderman heeft vooral erg last van niet luisteren en dat in combinatie met stronteigenwijs. Ik voorzie een lange periode aan de zwembadrand.
Sterkte.
pi_173242619
Zana, ik hoef (zeker bij een stroomversnelling) een kind ook niet lang te zien zwemmen om te zien wat het kan, een badmeester/juf ziet dat verschil snel. Prima toch als je doorgaat met B en weet dat papa erbij was?
En over die spulletjes voor school: als ze pas zo laat communiceren, kun je dus ook aangeven dat die spullen de week erop komen, omdat je ze in het weekend gaat kopen. Lijkt me sterk dat een leerkracht daar problemen mee heeft. Ik niet in ieder geval.
pi_173242895
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:16 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Zeker.
Filtertje er overheen of zijn d'r ogen zo sprekend?
Haar ogen zijn echt zo blauw.

Het enige filter hier is zwart wit.



[ Bericht 23% gewijzigd door Ticootje op 18-08-2017 21:41:29 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173243266
Hier ook zo'n eigenwijze tico. Hij is dan geen spiderman, maar batman. Hij is al wel even met zwemles bezig omdat hij al zo in het water sprong en daar dus niet van schrok. We vonden het een veiliger idee als hij dan toch wel wist wat te doen..

[ Bericht 25% gewijzigd door kaatjejannie op 19-08-2017 10:03:46 ]
*poef* nu is het weg
pi_173243296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:58 schreef Zana het volgende:
Ups, las pas net de spoiler van deepfreeze.....ben dan dus zo een "groep 3 moeder".....
Geeft toch niks, liever teveel zorgen dan te weinig ;)
Maar sommige dingen doe je niks aan, en je kind wordt groter. Groep 3 is hier wel echt het begin van loslaten, dingen zelf regelen of berichten doorgeven.
Ik kan er best bovenop zitten, maar dat gaat niet bij alles, en het loslaten scheelt een hoop energie ;)

Daan gaat over 3 weken beginnen met zwemmen. Als ik hem eergisteren zag zwemmen met zijn bandjes om, dan komt dat wel goed. Zelfs duiken met bandjes om, en dan een meter of 4 met zijn hoofd in het water doorzwemmen. Gaat vast sneller dan zijn grote broer :P
pi_173243410
Wat betreft zwemmen; mijn zonen hebben alleen A maar die kunnen alles. In een extreem wilde zee (vanmiddag gedaan), waterparken, glijbanen, golfslagbaden. Maakt niets uit. Maar ze zijn wel ouder dus sterker.
Onze dochter heeft geen diploma (wel een half jaar zwemles gehad) maar zwemt hier als een waterrat. Duiken, onder water zwemmen, het hele zwembad zwemt ze door, springen in diep water, alles.
Maar zij is pas 7 dus golven trekt ze zeker niet!

(Dit jaar maar snel diploma halen).

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 18-08-2017 21:55:33 ]
pi_173243440
Oh, en die ogen van Jen, supermooi!
pi_173243511
En de oudste ging op kamp, helemaal alleen zonder ons, zonder vriendjes en vriendinnetjes en zonder andere bekenden.
We gaan door omstandigheden deze zomer niet op vakantie. We waren in juni wel een midweek naar bosrijk geweest. Ze was daar zo verdrietig over dat we samen naar iets anders gezocht hebben. We vonden een zomerkamp kids voor kinderen van 6-11 jaar en ze heeft me een partij lol gehad. Ze heeft zichzelf overwonnen, dingen gedaan die ze nog nooit gedaan had en die ze nooit durfde. Toen we haar na 4 dagen weer ophaalden was ze kapot moe. Elke dag rond 23 uur naar bed en ik geloof dat ze elke ochtend zo rond 6 wakker was. Maar ohw wat had ze het leuk gehad. Ze kreeg een vriendje O+ , ze was dikke vriendinnen met de begeleiding en ondanks dat ze de allerjongste was, was dat volgens de begeleiding niet te merken. Ze stond dr mannetje wel.

[ Bericht 13% gewijzigd door kaatjejannie op 19-08-2017 10:04:13 ]
*poef* nu is het weg
pi_173243568
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:51 schreef lily het volgende:
Oh, en die ogen van Jen, supermooi!
Leyla. ;)

Jen is nog groterder.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173243621
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Leyla. ;)

Jen is nog groterder.
Oeps
pi_173243698
wow tico, wat heb je toch knappe kinders!
*poef* nu is het weg
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:01:48 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173243789
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:53 schreef kaatjejannie het volgende:
En de oudste ging op kamp, helemaal alleen zonder ons, zonder vriendjes en vriendinnetjes en zonder andere bekenden.
We gaan door omstandigheden deze zomer niet op vakantie. We waren in juni wel een midweek naar bosrijk geweest. Ze was daar zo verdrietig over dat we samen naar iets anders gezocht hebben. We vonden een zomerkamp kids voor kinderen van 6-11 jaar en ze heeft me een partij lol gehad. Ze heeft zichzelf overwonnen, dingen gedaan die ze nog nooit gedaan had en die ze nooit durfde. Toen we haar na 4 dagen weer ophaalden was ze kapot moe. Elke dag rond 23 uur naar bed en ik geloof dat ze elke ochtend zo rond 6 wakker was. Maar ohw wat had ze het leuk gehad. Ze kreeg een vriendje O+ , ze was dikke vriendinnen met de begeleiding en ondanks dat ze de allerjongste was, was dat volgens de begeleiding niet te merken. Ze stond dr mannetje wel.

[ afbeelding ]
Super! Wat fijn dat ze het zo naar haar zin heeft gehad en wat goed dat ze het gedaan en gedurfd heeft. Je zal wel supertrots zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173243802
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:59 schreef kaatjejannie het volgende:
wow tico, wat heb je toch knappe kinders!
thanks!
Als ze nu ook eens lief zijn voor elkaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173243827
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

thanks!
Als ze nu ook eens lief zijn voor elkaar.
Heel herkenbaar.. Kunnen ze hier ook totaal niet . Al missen ze elkaar wel als ze elkaar lang niet zien.
*poef* nu is het weg
pi_173243845
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:01 schreef livelink het volgende:

[..]

Super! Wat fijn dat ze het zo naar haar zin heeft gehad en wat goed dat ze het gedaan en gedurfd heeft. Je zal wel supertrots zijn.
Ik vind het zo stoer van haar. Ze vond het heel spannend (en ik ook) maar ging het avontuur aan. Toen ik haar wegbracht was het even een pruillip maar na een kus en knuffel was het weer oke.
*poef* nu is het weg
pi_173243862
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:03 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.. Kunnen ze hier ook totaal niet . Al missen ze elkaar wel als ze elkaar lang niet zien.
Dat wel, maar das binnen 5 minuten weer voorbij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173249857
Leuke foto's zag ik O+

Zwemmen vindt ze hier leuk. Ik heb haar ingeschreven voor zwemles
pi_173250220
Zwemmen is volgens mij ook een kwestie van blijven doen, je kan C hebben, maar als je daarna nooit meer zwemt dan heb je dat ook niet meer zo in de vingers als toen je je C haalde. Zo kan je met een A diploma, als je veel zwemt, ook best prima zwemmen. Diploma zegt niet alles...

Kaatje, wat stoer op kamp!

Schoolkamp, ik ben heel blij dat ze het hier inmiddels van groep 4 voor het eerst op kamp, veranderd hebben naar groep 6.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173275193
Mooie kinderen Tico!

En KJ, wat ontzettend stoer!

In de laatste nieuwsbrief voor de vakantie stond alle noodzakelijke informatie voor de eerste schoolweken. Data van startfeest, informatieavond etc. Ook studiedagen en vakanties en zo. Rest wijst zich wel in de eerste weken. Ik denk dat ik voor M volgend jaar wel meer informatie ga inwinnen om hem voor te bereiden maar dat doe ik wel vlak voor de vakantie :)

Zwemles.... M ga ik inschrijven voor een klasje met extra begeleiding. De meiden willen ook graag dus die schrijf ik ook in. Ik wil ze eigenlijk pas laten gaan als ze 5 zijn, denk dat ze nu nog net wat jong en petieterig zijn. Ik vermoed wachttijden dus met een beetje mazzel kunnen ze dan allemaal begin volgend jaar starten.
pi_173277350
Nu, vanochtend kwam de nieuwsbrief, informatieavond is over 2,5 weken, schoolREIS laatste week van september, dag erna de eerste studiedag.

Verder geen informatie betreffende groep 3 zelf, ik ben benieuwd, misschien krijgen ze morgen nog een briefje mee....

Ik heb trouwens gisteren stiekem gepolsd, wat hij dacht, waar ze naartoe gaan met schoolreis of schoolkamp, maar dat wist hij niet en als ze op kamp gingen dan moest toch zijn bed mee, want waar anders moest hij dan slapen. Volgens mij had hij er geen problemen mee, maar ik heb ook niet doorgevraagd, want ik wist niet zeker wat ze gingen doen. Nu nog niet, want er staat alleen een datum, maar het zal vast iets leuks zijn eventueel met alle kinderen vanaf groep 3 t/m 7, want het was allemaal hetzelfde datum.


Verder dezelfde algemene info als vorig jaar, nieuw was dat ze geen mobile telefoon mogen meenemen naar school, of dat je als ouder een schriftelijk onderbouwd verzoek bij de leerkracht moest inleveren, wat eventueel dan goedgekeurd werd, maar de telefoon moest binnen en op het schoolplein uitgeschakeld zijn....nu hebben ze in groep 3 dat probleem nog niet....maar als het uitstaat, wat heb je er dan aan in een noodgeval? Ik weet eigenlijk niet wie het schooltelefoon oppakt tijdens lesuren, er is niet elke dag een secretaresse, afmelden moet het ochtends voor begin en dan hoor je wel eens het telefoon een tijdje rinkelen.

Nog iemand tips voor de eerste weken in groep 3? Ik heb een beetje naar informatie gezocht en begrepen dat de kinderen snel wat prikkelbarder zij en ook best snel moe 's avond, omdat ze wennen moeten aan de nieuwe structuur, minder spelen en meer stilzitten en echt werken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 20-08-2017 13:58:55 ]
pi_173278106
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:39 schreef Zana het volgende:
Nu, vanochtend kwam de nieuwsbrief, informatieavond is over 2,5 weken, schoolREIS laatste week van september, dag erna de eerste studiedag.

Verder geen informatie betreffende groep 3 zelf, ik ben benieuwd, misschien krijgen ze morgen nog een briefje mee....

Ik heb trouwens gisteren stiekem gepolsd, wat hij dacht, waar ze naartoe gaan met schoolreis of schoolkamp, maar dat wist hij niet en als ze op kamp gingen dan moest toch zijn bed mee, want waar anders moest hij dan slapen. Volgens mij had hij er geen problemen mee, maar ik heb ook niet doorgevraagd, want ik wist niet zeker wat ze gingen doen. Nu nog niet, want er staat alleen een datum, maar het zal vast iets leuks zijn eventueel met alle kinderen vanaf groep 3 t/m 7, want het was allemaal hetzelfde datum.


Verder dezelfde algemene info als vorig jaar, nieuw was dat ze geen mobile telefoon mogen meenemen naar school, of dat je als ouder een schriftelijk onderbouwd verzoek bij de leerkracht moest inleveren, wat eventueel dan goedgekeurd werd, maar de telefoon moest binnen en op het schoolplein uitgeschakeld zijn....nu hebben ze in groep 3 dat probleem nog niet....maar als het uitstaat, wat heb je er dan aan in een noodgeval? Ik weet eigenlijk niet wie het schooltelefoon oppakt tijdens lesuren, er is niet elke dag een secretaresse, afmelden moet het ochtends voor begin en dan hoor je wel eens het telefoon een tijdje rinkelen.

Nog iemand tips voor de eerste weken in groep 3? Ik heb een beetje naar informatie gezocht en begrepen dat de kinderen snel wat prikkelbarder zij en ook best snel moe 's avond, omdat ze wennen moeten aan de nieuwe structuur, minder spelen en meer stilzitten en echt werken.
Denk dat dat telefoon meer is voor als je kind verder moet fietsen oid dat het dan wel handig is.

Verder gewoon lekker aankijken hoe het gaat. Je merkt vanzelf wel hoe moe hij is. Het ene kind is uitgeput in groep 3 de ander bloeit er van op.

Schoolreis is hier ook nog niet algemeen bekend. Ik weet de datum en bestemming al wel omdat ik in de ouder commissie zit. Wel stond er in de laatste nieuwsbrief van vorig jaar een save the date voor het kleuterfeest. Die is altijd op dezelfde datum als t schoolreisje dus ik gok dat voor de meeste ouders 1+1=2 is :D

Wij hebben nog 2 weken vrij. De oudste hebben we net weggebracht voor een logeerpartijtje bij dr beste vriendinnetje. Moeder van t vriendinnetje vertelde dat t meisje het er al over had tijdens hun vakantie in Italië. :')
*poef* nu is het weg
pi_173278461
Fijn dat je nu meer weet, Zana. Op de meeste scholen waar ik gewerkt heb, moest afmelden voor schooltijd (dan stoor je leerkrachten niet in de klas) en werd op dagen zonder directie/administratie de telefoon bij een bovenbouw leerkracht in de klas gelegd. En ja, dan kan het wat langer duren voor er opgenomen wordt.

Ik zou gewoon kijken naar je kind, hoe die oogt en wat hij/zij nodig heeft.

En over groep 3: als je kind de eerste dag uit school komt en je weet naar je zin niet genoeg, stap dan gewoon even naar de leerkracht en geef aan dat je nog wat dingen wilt weten.
pi_173281901
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:39 schreef Zana het volgende:
Nog iemand tips voor de eerste weken in groep 3? Ik heb een beetje naar informatie gezocht en begrepen dat de kinderen snel wat prikkelbarder zij en ook best snel moe 's avond, omdat ze wennen moeten aan de nieuwe structuur, minder spelen en meer stilzitten en echt werken.
Go with the flow: Kijk naar je kind, internet vertelt je vanalles (wij ook trouwens), maar het verschilt zo per kind. Sommige kinderen moeten na schooltijd even uitrazen, andere kinderen moet je echt wat vroeger naar bed doen. Of iets kalmerends mee doen (wat langer voorlezen of zingen), voordat ze kunnen slapen. Of zoals de mijne die opeens een stuk rustiger en kalmer uit school kwam. Hij bloeide juist op, omdat iedereen om hem heen opeens stil bleef zitten en ze niet meer zoveel lawaai maakten.

Ook vooral niet forceren om alles te vertellen. Op sommige dagen was ik bij de oudste al blij dat hij vertelde dat hij pauze had gehad. Als je iets wil weten, vraag dan geen open vraag als "wat heb je gedaan".. Maar gerichter, zoals "wat vond je vandaag het leukst om te doen", of "heb je nog iets met rekenen gedaan".

Schoolreis is einde van het jaar. In het begin niks spannends tot de herfstvakantie voor groep 3-5 (Daarna ga je de feestdagen ellende in oO/ ). En de oudste gaat wel op kamp, maar dat ging vorig jaar ook goed, dus nu ook vast..

Telefoon wordt hier door de bovenbouwers gebruikt die zelf naar huis fietsen ipv BSO, maar de regel is inderdaad: telefoon uit op school, niet gebruiken. Sommige staan wel aan, omdat de ouder dan voor einde schooltijd bericht of een kind zelf naar huis moet of het opgehaald wordt. Zolang daar geen problemen mee zijn, dan wordt het wel toegelaten.
Wij hebben op school een concierge en administratieve kracht, dus meestal nemen zij de telefoon op. Anders de directeur, en daarna een leerkracht. Maar liefst voor 8:20 bellen, want dan zitten de leerkrachten nog in de teamkamer en is het makkelijk te vertellen voor de concierge. Na 8:20 zie je hem met telefoon en briefje de lokalen af slenteren :P
pi_173294526
Net Riley naar school gebracht. We waren allebei vroeg wakker, dus ruim op tijd klaar. Voor de schooldeur zei ze dat ze echt geen zin heeft in school.
Op de stoeltjes stonden nog geen namen, dus daar stond ze wat verloren bij. Maar verder ging het afscheid goed. Klaar voor een nieuw schooljaar dus O+
pi_173294626


Groep 5!!

Hmm ik krijg de foto niet gedraaid..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173294667
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:04 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Groep 5!!

Hmm ik krijg de foto niet gedraaid..
Hij staat goed hoor. Jouw knappe zongebruinde dochter.
pi_173294670
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:53 schreef Omentielvo het volgende:
Net Riley naar school gebracht. We waren allebei vroeg wakker, dus ruim op tijd klaar. Voor de schooldeur zei ze dat ze echt geen zin heeft in school.
Op de stoeltjes stonden nog geen namen, dus daar stond ze wat verloren bij. Maar verder ging het afscheid goed. Klaar voor een nieuw schooljaar dus O+
Komt goed! Wel spannend weer.
pi_173294678
Livelink. Hoe gaat het met je dochter?
pi_173294702
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hij staat goed hoor. Jouw knappe zongebruinde dochter.
oh ik zie m op zn kant
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173295797
Ik zie hem ook op zijn kant, wat is ze bruin O+
omen ging het afscheid verder goed?

Hier ean en sac naar de kindervakantieweek gebracht. De 3e keer voor ean. Waar ze andere jaren gewoon vrolijk was en ik weg kon. Was het nu een en al drama. Is de laatste tijd bij alles als we zonder d'r even weggaan. Geen idee waar dit ineens vandaan komt.
pi_173296051
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zie hem ook op zijn kant, wat is ze bruin O+
Vrijdag teruggekomen van 2w zonnig Turkije. Hele dag in zon en zwembad 😀😀


quote:
Hier ean en sac naar de kindervakantieweek gebracht. De 3e keer voor ean. Waar ze andere jaren gewoon vrolijk was en ik weg kon. Was het nu een en al drama. Is de laatste tijd bij alles als we zonder d'r even weggaan. Geen idee waar dit ineens vandaan komt.
Ik hoop dat dat se het uiteindelijk toch naar haar zin heeft!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173306149
Jan vandaag eerste dag groep 2 en voor het eerst BSO

Ik kreeg hem bijna niet mee naar huis hij wilde nog spelen. Uiteindelijk dood moe in de bakfiets.

En het grappige is dat de leiding die op de groep zit sowieso al een leidster van de vso is maar vandaag ook als inval iemand die wij kennen. (Jan kende haar nog niet) dus even staan praten.

De leidster die ook bij de vso zit vond het leuk om hem anders te zien. ' s Morgens is hij niet zo spraakzaam 's middags wel.
Kreeg ook te horen dat hij wel goed voor zichzelf op komt en ook de leidster ergens bij gehaald had.

pi_173306217
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:27 schreef Vicky het volgende:

[..]

Vrijdag teruggekomen van 2w zonnig Turkije. Hele dag in zon en zwembad 😀😀

[..]

Ik hoop dat dat se het uiteindelijk toch naar haar zin heeft!
Ze vond het uiteindelijk wel leuk. Maar ze huilt tegenwoordig om alles / is om alles boos.
pi_173306679
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:04 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Groep 5!!

Hmm ik krijg de foto niet gedraaid..
wauw wat is ze mooi bruin zeg! En zo te zien zin om naar school te gaan
pi_173306690
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:15 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze vond het uiteindelijk wel leuk. Maar ze huilt tegenwoordig om alles / is om alles boos.
wat lijkt mij dat moeilijk
pi_173306829
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:40 schreef Goitske het volgende:

[..]

wat lijkt mij dat moeilijk
Dat vind ik ook. Heb de juiste aanpak nog niet gevonden.
pi_173307287
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:39 schreef Goitske het volgende:

[..]

wauw wat is ze mooi bruin zeg! En zo te zien zin om naar school te gaan
vrijdag terug gekomen uit Turkije 😉😉

Mwa.. vanmorgen was het heel even huilen want ze vond het spannend.


Fijn FR
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173308152
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:27 schreef Vicky het volgende:

[..]

Vrijdag teruggekomen van 2w zonnig Turkije. Hele dag in zon en zwembad 😀😀

[..]

Ik hoop dat dat se het uiteindelijk toch naar haar zin heeft!
*ontlurkt

Zonder te willen oordelen oid, maar ben je je er van bewust hoe kwetsbaar de huid van zo'n jong kind is als het neerkomt op schade door blootstelling aan de zon?
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:39:49 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_173308223
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:38 schreef Syba het volgende:

[..]

*ontlurkt

Zonder te willen oordelen oid, maar ben je je er van bewust hoe kwetsbaar de huid van zo'n jong kind is als het neerkomt op schade door blootstelling aan de zon?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:44:56 #108
11682 Moonah
Jolie femme
pi_173308415
Hihi... Mede door de ongeruste posts van Zana ga ik deze week een mail sturen naar de kinderen en ouders van mijn nieuwe groep 3.

Wij gaan aankomend jaar beginnen met continurooster. 4x van 8.30 tot 14.15, 1x van 8.30 tot 12.30. Ik ben erg benieuwd.... Als leerkracht heb ik 15 minuten lunchpauze. :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_173308683
Wij gaan over naar 5 dagen 8.30 tot 14.00u, maar door protesten van collega's gelukkig wel 30 minuten pauze. Ik ben ook benieuwd.
pi_173308693
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:38 schreef Syba het volgende:

[..]

*ontlurkt

Zonder te willen oordelen oid, maar ben je je er van bewust hoe kwetsbaar de huid van zo'n jong kind is als het neerkomt op schade door blootstelling aan de zon?
ja dat weet ik.
En ja ze zijn ook tussen de middag zeker een uur in de schaduw geweest en ook tussendoor waren ze in het beachhouse. Ik bedoel met hele dag echt niet dat ze van 8 tot 18 in de volle zon hebben gezeten..


Regelmatig petje op. Shirt aan. Veel smeren...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173309232
Nou ik snap je post gewoon wel hoor vick. Hier ook hele dag lekker in de zon, de kinderen hangen binnen met de tablet. Wel goed voor hun huid.

Ik heb nog amper gesmeerd, maar ben ook echt niet verbrand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173309457
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:44 schreef Moonah het volgende:
Hihi... Mede door de ongeruste posts van Zana ga ik deze week een mail sturen naar de kinderen en ouders van mijn nieuwe groep 3.

Wij gaan aankomend jaar beginnen met continurooster. 4x van 8.30 tot 14.15, 1x van 8.30 tot 12.30. Ik ben erg benieuwd.... Als leerkracht heb ik 15 minuten lunchpauze. :{
:o dat is wel heel kort. Ik heb al zoveel respect voor leerkrachten moet er niet aan denken om voor de klas te staan!
pi_173309502
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

vrijdag terug gekomen uit Turkije 😉😉

Mwa.. vanmorgen was het heel even huilen want ze vond het spannend.


Fijn FR
ja dat verklaart een hoop met dat kleurtje!
pi_173309587
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:47 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Heb de juiste aanpak nog niet gevonden.
het is vast een fase maar hoe je ze uit die fase krijgen is het lastige. Dat wordt weer een hele zoektocht wat nu de aanpak moet zijn.
Succes met het vinden en er mee om gaan
pi_173309650
Sterkte moonah 15min is echt te kort. Ik had vorig jaar pas om 15:15 pauze. Vond ik echt te lang duren.
pi_173309668
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:17 schreef Goitske het volgende:

[..]

het is vast een fase maar hoe je ze uit die fase krijgen is het lastige. Dat wordt weer een hele zoektocht wat nu de aanpak moet zijn.
Succes met het vinden en er mee om gaan
Dank je.
pi_173310039
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:44 schreef Moonah het volgende:
Hihi... Mede door de ongeruste posts van Zana ga ik deze week een mail sturen naar de kinderen en ouders van mijn nieuwe groep 3.

Top, of de ouders dan al wat met de informatie doen in de vakantie, kunnen ze zelf beslissen, maar ze hebben in elk geval de mogelijkheid.

De juf had trouwens een warm welkom voor de kids, de tafels stonden in groepjes en overal lag een kleurplaat inklusieve foto van het kind. Zo wisten ze direct waar hun plekje was. Op de tafels lagen de kleurpotloden, gum en een gewone potlood met eigen naam gereed, in het laadje een kleurboek en een rekenboek. De verjaardagskalender hing tegen de muur en er waren ook verschillende herkenbare elementen uit de kleuterklas (dagschema, kiesbord, helpende handjes).

Vanavond kregen wij een e-mail met de belangrijkste informatie en een uitnodiging voor Parro ( hadden wij vorig jaar nog niet bij de kleuters). Ben benieuwd, hoe dat in de praktijk werkt.


En....tata....De juf is zwanger....Mijn zoontje had nog geen jaar zonder één of twee zwangere juffen in zijn groep..... Natuurlijk heel leuk voor haar en ook volkomen logisch als ze allemaal eind 20 begin 30 zijn, maar wat moet dat ook moeilijk voor de planning zijn....maar met een beetje geluk, komen zijn juffen van vorig jaar net op het juiste moment uit het zwangerschapsverlof terug, maar die gaan misschien ook terug naar groep 1/2 (of eventueel een nieuwe groep 1 starten met de binnenstromende nieuwe leerlingen?) Hier hebben ze best wel gehusselt in het nieuwe schooljaar en uit 1 a, 1b, 2 a en 2 b, drie gemengde groepen 1/2 gemaakt. Lijkt mij ook wennen voor de kinderen. Hoop dat ze dat niet zo snel bij de hogere klassen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 21-08-2017 21:38:18 ]
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:43:13 #118
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173310457
Mijn kind zat vorig jaar in groep 1/2 C dus 1 van de 3 kleuterklassen. Dit jaar is er een groep 3/4a en een groep 3/4b omdat groep vier maar klein clubje is. Dikke kans dus dat er kinderen in het zelfde leerjaar zitten waar mijn kind nog nooit bij heeft gezeten officieel. Terwijl het volgend jaar misschien wel een losse groep 4 wordt. Ze zien elkaar op genoeg plekken dus ze kennen elkaar echt wel. De hele bende speelt bij ons achter altijd buiten en ze zijn nu verdeeld over die twee groepen. Het schept mooie nieuwe vriendschappen en het weekt soms wat banden los waar je als ouder wat minder rouwig om bent :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:50:34 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173310690
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:51 schreef Hupje het volgende:
Wij gaan over naar 5 dagen 8.30 tot 14.00u, maar door protesten van collega's gelukkig wel 30 minuten pauze. Ik ben ook benieuwd.
Volgens mij is dit best fijn.
Bij ons kwam het voorstel niet door de (oudergeleding van de) MR
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:53:39 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173310787
Moonah dat is echt heel weinig. 15 minuten lunchpauze.
pi_173311500
Zelfs in het volwassen leven heb je minimaal een half uur lunchpauze.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173311732
Wat weinig Moonah! Hier hebben ze op de lange dagen steeds 4 klassen buiten(30 minuten, 2 keer), 1 met de eigen leerkracht op een speelveld. De andere 3 klassen met een andere leerkracht en 2 extra mensen (klassenassistent kleuters, concierge, administratie, ib-er, directeur) op het plein. Zo hebben de ene 2 leerkrachten de eerste pauze vrij en de andere 2 de tweede. Dat half uur gun ik ze wel ;)
pi_173311833
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:51 schreef Hupje het volgende:
Wij gaan over naar 5 dagen 8.30 tot 14.00u, maar door protesten van collega's gelukkig wel 30 minuten pauze. Ik ben ook benieuwd.
Wij hebben hetzelfde model maar dan met 20 min pauze. Voordat ik daadwerkelijk de klas uit ben en in de lerarenkamer zit heb ik nog 10/15 min over (kleuters). Meestal begin ik in de klas alvast met mijn brood, anders red ik het niet. Ik vind het echt wel heel kort en ben vaak gesloopt om 14.05. En dan ben ik nog maar eind 20.... De lange middag voor vergaderingen/opruimen/schoonmaken/administratie/voorbereiden/oudergesprekken/overleg is dan wel weer fijn. Door dit rooster werk ik elke dag officieel tot half 5. Maar voor kwart over 5/half 6 ben ik meestal de school niet uit. Dit rooster heeft z'n voors en tegens vind ik. Ben benieuwd hoe het jullie bevalt dit jaar!
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:26:35 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173311927
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:53 schreef amaranta het volgende:
Moonah dat is echt heel weinig. 15 minuten lunchpauze.
Volgens mij mag dat ook helemaal niet, en heb je recht op minimaal een half uur.

Hier continuerooster van 8.30 tot 14.30 op woensdag tot 12.30 (de groepen 1, 2 en 3 op vrijdag ook).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:49:44 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_173312627
Wat mij betreft hadden we gewoon het oude rooster gehouden. Ik vond het fijn, een ochtend en een middag.
En ja, je hebt recht op 30 minuten pauze tussen 10 en 14 uur. Dat mag opgesplitst worden in 2x 15 minuten. In de ochtend heb ik nog een kwartiertje pauze. Als ik niet hoef te surveilleren... :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_173312661
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:49 schreef Moonah het volgende:
Wat mij betreft hadden we gewoon het oude rooster gehouden. Ik vond het fijn, een ochtend en een middag.
En ja, je hebt recht op 30 minuten pauze tussen 10 en 14 uur. Dat mag opgesplitst worden in 2x 15 minuten. In de ochtend heb ik nog een kwartiertje pauze. Als ik niet hoef te surveilleren... :o
Compleet kansloos.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:56:18 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_173312807
Eens Ticootje.
Tja ik kan geen ijzer met handen breken. Dus ik heb bedacht om tijdens het lunchkwartier van de kinderen niet te gaan voorlezen (wat ik het liefst zou doen, pedagogisch gezien), maar een educatief filmpje op te zetten en dan zelf maar vast aan mijn lunch te beginnen. Geen idee of dat gaat lukken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:58:17 #128
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173312858
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:56 schreef Moonah het volgende:
Eens Ticootje.
Tja ik kan geen ijzer met handen breken. Dus ik heb bedacht om tijdens het lunchkwartier van de kinderen niet te gaan voorlezen (wat ik het liefst zou doen, pedagogisch gezien), maar een educatief filmpje op te zetten en dan zelf maar vast aan mijn lunch te beginnen. Geen idee of dat gaat lukken.
Dat heet overblijftv. Is van klokhuis. Maat wellicht is gr3 daar nog te jong voor.
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:59:38 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_173312887
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat heet overblijftv. Is van klokhuis. Maat wellicht is gr3 daar nog te jong voor.
Ah, tnx voor de tip! En anders hebben we nog heeeeel veel HBB. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_173312906
Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen. Eind van de week mag ik aan de bak.
Het voorstel vóór 30 min pauze was bij ons 15 min onder schooltijd en 15 min om 14u. Waarbij je dus moet bedenken dat onze leerlingen afhankelijk zijn van taxi vervoer en de laatsten vaak pas na 15 min worden opgehaald. Gelukkig ging dat voorstel dus niet door.
We moeten nu trouwens ook eerder beginnen 's ochtends, dat vind ik niet zo tof. Maar ja, veel reistijd is je eigen keuze, zeggen ze dan.
  maandag 21 augustus 2017 @ 23:02:08 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173312938
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:59 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah, tnx voor de tip! En anders hebben we nog heeeeel veel HBB. ;)
Ik kijk het weleens. Maar merk dat sommige kinderen dan "vergeten" te eten.
Maar ook als ik voorlees of iets anders zou kijken.
Dus soms is niks doen ook fijn.
  maandag 21 augustus 2017 @ 23:02:12 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_173312939
Wij moeten ook ineens een kwartier eerder beginnen hupje. Maar goed, 8.30 is nog altijd beter dan 8.05 wat ik hier ergens had gelezen. :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_173313006
Maar als je niks doet, is het geen onderwijstijd, amaranta...

8.30 betekent dat de eersten er om stipt 8.15 staan ivm taxi's (en ik dus ook). Maar inderdaad, dat is nog altijd beter dan 8.05 (wie bedenkt dat?!)
  maandag 21 augustus 2017 @ 23:12:49 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173313189
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:05 schreef Hupje het volgende:
Maar als je niks doet, is het geen onderwijstijd, amaranta...

8.30 betekent dat de eersten er om stipt 8.15 staan ivm taxi's (en ik dus ook). Maar inderdaad, dat is nog altijd beter dan 8.05 (wie bedenkt dat?!)
Nee, dat is het ook niet. De kinderen hebben dan pauze. Ze eten hun brood.
pi_173313315
Onze school is wel vanaf 8 open. De juffen zijn er dan inderdaad om de eerste kinderen op te vangen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:47:46 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173315825
De school van mijn jongste begon om 08.45, maar daar kwamen de eerste taxi's ook al rond 08.00 aan. Dus vanaf 08.00 stonden er al wat leerkrachten buiten om een oogje in het zeil te houden. Mijn jongste was ook meestal zo vroeg. De taxi moest nog naar een andere school die vroeger begon.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173315904
Bij ons is de school 8:20 open en als je geluk heb om 8:15. Soms maken ze wel eens een uitzondering als het regent maar dat is maar zelden. Kinderen zitten van 8:30 tot 14:00 op school. Ik vind voor de leerkrachten maar ook voor de kinderen 15 minuten echt weinig. De vorige juf had dus ook een klok hangen en wanneer de kinderen niet klaar waren hadden ze pech. Brood weer in de tas en dan naar buiten of spelen. Hoe dat nu is weet ik niet. Zal van de week eens vragen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:37:05 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173316743
Nou, school is weer begonnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173316788
Hier (kleuters) moet er elke dag 1 ouder komen opdraven voor de middagpauze. De juf gaat dan om 11.20 de klas uit en de kinderen hebben tot 12 om te eten met de ouder erbij. daarna stofzuigt de ouder en stuurt kinderen naar buiten. Op het schoolplein zijn vanaf 12 uur altijd in ieder geval 2 juffen. De rest heeft nog even pauze. (en eerlijk gezegd weet ik niet hoe laat de pauze dan afgelopen is).. Werkt op zich prima, behalve als een ouder zijn beurt vergeet, dat is dan wel heel naar voor de juf, want die laat de klas ook niet zo ineens in de steek..
pi_173317857
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier (kleuters) moet er elke dag 1 ouder komen opdraven voor de middagpauze. De juf gaat dan om 11.20 de klas uit en de kinderen hebben tot 12 om te eten met de ouder erbij. daarna stofzuigt de ouder en stuurt kinderen naar buiten. Op het schoolplein zijn vanaf 12 uur altijd in ieder geval 2 juffen. De rest heeft nog even pauze. (en eerlijk gezegd weet ik niet hoe laat de pauze dan afgelopen is).. Werkt op zich prima, behalve als een ouder zijn beurt vergeet, dat is dan wel heel naar voor de juf, want die laat de klas ook niet zo ineens in de steek..
Oh dit vind ik wel een mooi systeem :Y

Geen idee nog hoe ze het straks bij ons gaan doen, communiceren doen ze altijd last minute en daar pas ik voor.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:57:43 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173317933
Ik moet er echt niet aan denken verplicht te komen opdraven voor de overblijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173317952
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:57 schreef Leandra het volgende:
Ik moet er echt niet aan denken verplicht te komen opdraven voor de overblijf.
Als mijn kind daardoor een fatsoenlijke lunchpauze kan krijgen, zeker wel ;)
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:03:35 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_173318007
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 10:51 schreef Poes. het volgende:

[..]

Oh dit vind ik wel een mooi systeem :Y

Ik vind het schandalig! Als je een continurooster niet rond kunt krijgen zonder vrijwilligers moet je het niet doen.

Dat vindt onze directeur dus ook en daarom komt het op onze schouders terecht. :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_173318033
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier (kleuters) moet er elke dag 1 ouder komen opdraven voor de middagpauze. De juf gaat dan om 11.20 de klas uit en de kinderen hebben tot 12 om te eten met de ouder erbij. daarna stofzuigt de ouder en stuurt kinderen naar buiten. Op het schoolplein zijn vanaf 12 uur altijd in ieder geval 2 juffen. De rest heeft nog even pauze. (en eerlijk gezegd weet ik niet hoe laat de pauze dan afgelopen is).. Werkt op zich prima, behalve als een ouder zijn beurt vergeet, dat is dan wel heel naar voor de juf, want die laat de klas ook niet zo ineens in de steek..
Het idee is op zich wel mooi. Maar als ik hoorde hoe het er bij bijv de overblijf soms aan toe ging op de oude school en deze. Dan is een officiel iemand ook wel fijn. En dat kan ik me ook nog van vroeger herinneren. De ene ouder is heel streng, de andere laat (bijna) over zich heen lopen. De juf zei destijds dat de structuur dan weg is voor de kinderen en ze meer tijd nodig hebben om weer in het gareel te komen. Juf ging daar van 60 naar 30 minuten pauze, maar dat had ze liever omdat het wel veel rustiger in de klas bleef.

Bij mijn schoonzusje was er de regel dat de ouders tussen 14:00 en 14:30 de leerkrachten niet mochten storen ivm pauze. Dus als je iets wilde bespreken, hoe klein ook, dan werd je verwacht dat om 14:30 te doen. In de ochtend was daar vaak ook al geen tijd voor. Dat is voor de ouder dan wel weer onhandig, en voor de leerkracht wel erg laat voor een pauze..

Bij de oudste hebben ze een poos film gekeken bij de boterham, Juf had haar netflix account in gebruik. Elke dag een stukje en dan kwam ze de week wel door op 1 film :D
Nu hebben de juffen de doos met luisterboeken ontdekt van de bieb, dus gebruiken ze die in de klas. Of inderdaad iets van het klokhuis, of wat voor grotere kinderen.
(En ja, er loopt 1 meester rond, maar die is wat strikter en strenger en wil gewoon dat de kinderen zonder vermaak dooreten :o )
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:06:53 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173318046
Bij ons wel een mogelijkheid de kosten voor het continuerooster "terug te verdienen", namelijk als pleinwacht.
Prima, ik doe het niet en laat het met liefde over aan iemand die het beter kan gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:09:23 #146
5428 crew  miss_sly
pi_173318104
Thuis eten we ook zonder vermaak, zonder film of luisterboek of dat een van ons voorleest. Waarom is dat op school moeilijk? Door de grote groep? Zou je dat moment niet als kringgesprek kunnen gebruiken, zoals je thuis aan tafel ook vertelt over je dag of zo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:14:30 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173318186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:09 schreef miss_sly het volgende:
Thuis eten we ook zonder vermaak, zonder film of luisterboek of dat een van ons voorleest. Waarom is dat op school moeilijk? Door de grote groep? Zou je dat moment niet als kringgesprek kunnen gebruiken, zoals je thuis aan tafel ook vertelt over je dag of zo?
In die korte tijd die ze hebben lukt het vaak maar net het brood en drinken op te krijgen. Die van mij is ook nog een langzame eter. Als hij ook nog moest vertellen zou hij helemaal niks eten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173318282
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik vind het schandalig! Als je een continurooster niet rond kunt krijgen zonder vrijwilligers moet je het niet doen.

Dat vindt onze directeur dus ook en daarom komt het op onze schouders terecht. :{
Dan heb ik toch liever dat de ouders meehelpen, zodat juf én kind een fatsoenlijke middagpauze kunnen hebben. Op onze vorige school was het ook maar 15 min tussen de middag, vaak redde die van mij het niet op.

Ik zou me in ieder geval aanmelden.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:27:14 #149
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173318378
Bij ons is het 50 euro betalen of per kind dat je op school hebt 4-6 keer de lunch draaien.
pi_173318393
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:27 schreef Budabuddumbam het volgende:
Bij ons is het 50 euro betalen of per kind dat je op school hebt 4-6 keer de lunch draaien.
Dát vind ik dan wel weer not done :N
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:28:17 #151
5428 crew  miss_sly
pi_173318398
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:14 schreef laziness het volgende:

[..]

In die korte tijd die ze hebben lukt het vaak maar net het brood en drinken op te krijgen. Die van mij is ook nog een langzame eter. Als hij ook nog moest vertellen zou hij helemaal niks eten.
Niet moeten, mogen :)

En film kijken leidt dus sommige kinderen ook dusdanig af dat ze niet snel genoeg eten.

Het is maar een idee, maar meer dat ik me afvraag waarmee er vermaak moet zijn tijdens het eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_173318449
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet moeten, mogen :)

En film kijken leidt dus sommige kinderen ook dusdanig af dat ze niet snel genoeg eten.

Het is maar een idee, maar meer dat ik me afvraag waarmee er vermaak moet zijn tijdens het eten.
Ik geloof(dit weten de juffen vast beter) dat als je iets educatiefs laat zien, dat het eten dan mee mag tellen als lestijd.. Nou is het laten zien van een film wel discutabel, maar voorlezen, luisterboek of klokhuis kun je dan daarvoor inzetten. En in geval van luisterboek/klokhuis, kan de juf zelf ook alvast een hapje eten..
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:41:46 #153
5428 crew  miss_sly
pi_173318676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:30 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik geloof(dit weten de juffen vast beter) dat als je iets educatiefs laat zien, dat het eten dan mee mag tellen als lestijd.. Nou is het laten zien van een film wel discutabel, maar voorlezen, luisterboek of klokhuis kun je dan daarvoor inzetten. En in geval van luisterboek/klokhuis, kan de juf zelf ook alvast een hapje eten..
Zou kunnen, ik heb geen idee.
Veel animatiefilms vallen daar toch echter niet onder, lijkt me? Is dat kwartier mee kunnen tellen als lestijd van grootbelang?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_173318940
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Het idee is op zich wel mooi. Maar als ik hoorde hoe het er bij bijv de overblijf soms aan toe ging op de oude school en deze. Dan is een officiel iemand ook wel fijn. En dat kan ik me ook nog van vroeger herinneren. De ene ouder is heel streng, de andere laat (bijna) over zich heen lopen. De juf zei destijds dat de structuur dan weg is voor de kinderen en ze meer tijd nodig hebben om weer in het gareel te komen. Juf ging daar van 60 naar 30 minuten pauze, maar dat had ze liever omdat het wel veel rustiger in de klas bleef.

het gaat op onze school heel goed. Misschien ook omdat de kinderen in hun eigen klas blijven, en de tijd met ouder relatief kort (20 min. max en de kinderen mogen ook eerder naar buiten, maar daar zijn dan juffen). In de klas mag je ook alleen blijven als je aan je tafeltje zit te eten.
het is wel af en toe lastig dat je moet komen opdraven als ouder, maar het valt ook wel mee hoe vaak dat is. (er is nl maar 3 dagen in de week iemand nodig, dus bij een klas van 24 kinderen is dat eens per 8 weken). Voor mij is t makkelijk, want 5 min van mijn werk.. Vind t wel leuk, want je leert de klas ook wat beter kennen. Het stofzuigen vind ik dan weer stomvervelend.. (maar het is wel fijn om smiddags weer in een kruimelvrij lokaal te zitten)

Filmpje tijdens eten zou ik dan weer niet waarderen eigenlijk...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:58:37 #155
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_173319056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:28 schreef Poes. het volgende:

[..]

Dát vind ik dan wel weer not done :N
niet? Dat vind ik dan weer een prima optie...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_173319096
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou kunnen, ik heb geen idee.
Veel animatiefilms vallen daar toch echter niet onder, lijkt me? Is dat kwartier mee kunnen tellen als lestijd van grootbelang?
Als je dat kwartier overdag mist, zul je het aan het eind van de dag moeten inhalen. Daarom hebben ze bij ons op school ook nog tot 14:45 les, ze hebben lange pauzes (2x30 minuten), maar moeten dus een kwartier langer door dan de oude school, omdat de eerste pauze ook langer is (wat wel handiger is voor het eerlijk verdelen van de pauzes van de leerkrachten.

Ze moeten echt een rekensom maken om aan hun uren te komen. Niet dat er een maximum is, maar wel om aan het minimum te komen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:52 schreef watmoetikkiezen het volgende:
het gaat op onze school heel goed. Misschien ook omdat de kinderen in hun eigen klas blijven, en de tijd met ouder relatief kort (20 min. max en de kinderen mogen ook eerder naar buiten, maar daar zijn dan juffen). In de klas mag je ook alleen blijven als je aan je tafeltje zit te eten.
het is wel af en toe lastig dat je moet komen opdraven als ouder, maar het valt ook wel mee hoe vaak dat is. (er is nl maar 3 dagen in de week iemand nodig, dus bij een klas van 24 kinderen is dat eens per 8 weken). Voor mij is t makkelijk, want 5 min van mijn werk.. Vind t wel leuk, want je leert de klas ook wat beter kennen. Het stofzuigen vind ik dan weer stomvervelend.. (maar het is wel fijn om smiddags weer in een kruimelvrij lokaal te zitten)

Filmpje tijdens eten zou ik dan weer niet waarderen eigenlijk...
Het scheelt inderdaad wel dat kinderen die klaar zijn niet in de klas zijn. Hier gaat alles samen naar buiten, dus sommigen moeten echt even wachten.
In de bovenbouw kan me die 20 minuten film kijken niet zoveel schelen eigenlijk, maar als er een keus is, doe dat wat educatief verantwoords :P
En nee, films vallen er eigenlijk ook niet onder, vandaar de blijdschap met de oude doos luisterboeken. Schooltv.nl wordt ook genoeg gebruikt..

Even de jongste gevraagd, bij de kleuter hadden ze soms een boek tijdens het eten, of niks. Alleen schooltv het laatste kwartier soms.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:05:59 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173319183
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:28 schreef Poes. het volgende:

[..]

Dát vind ik dan wel weer not done :N
Maar het "terugverdienen" bij ons vind je weer geen probleem?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:09:56 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173319242
Achja, je kan nooit elke ouder tegenmoet komen. En elke school is zoekende naar oplossingen blijkt wel weer.
pi_173319460
Hier elke dag tot 14.15 les, en de kinderen hebben 3 kwartier pauze. De leraren hebben een half uur pauze, die doen dus maar een kwartier van de pauze vervanging zelf, voor het andere half uur worden pedagogisch medewerkers van een stichting voor kinderopvang ingezet. Daarvoor betaal je per kind 50 euro per jaar. En eigenlijk vind ik t best prima zo voor alle partijen :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173319940
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

niet? Dat vind ik dan weer een prima optie...
ik ook!!

Wij hebben geen officieel continurooster. Voorheen konden ouders inschirjven voor de overblijf en daar kreeg je dan 7 euro per keer voor. Omdat er vanuit de ouders weinig animo was (lees, steeds dezelfde ouders), is er nu professionele tso geregeld. We betalen 150 euro per jaar. De pauze is van 12.15 tot 13.00 en dat wordt dus gedaan door de TSO waardoor de leerkrachten de tijd hebben om te eten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:01:24 #161
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_173320182
Pff, as ik die verhalen lees, ben ik blij dat op J's school er gewoon professionele TSO is (ze hebben 5 kwartier middagpauze, waarvan een half uur eten, en drie kwartier spelen), waar ik met alle liefde 7 euro p/d voor betaal.

Moet er niet aan denken verplicht lunchdienst te moeten draaien (iets met werk en een peuter die nog een middagslaap doet) in een klas met 30 kleuters.

Volgens mij hebben de juffen ongeveer een uur pauze. De eerst 10 minuten van de pauze gaan er natuurlijk af door het laten ophalen van kinderen die thuis eten, en de laatste 5 minuten staat ze op het schoolplein om die kinderen weer mee naar binnen te nemen. Maar, in die pauze zijn vast vaak gesprekken met ouders/ overleggen met collega's/ voorbereiding van middaglessen etc, dus ze zullen vast ook sneller eten ;)
pi_173320275
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 09:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier (kleuters) moet er elke dag 1 ouder komen opdraven voor de middagpauze. De juf gaat dan om 11.20 de klas uit en de kinderen hebben tot 12 om te eten met de ouder erbij. daarna stofzuigt de ouder en stuurt kinderen naar buiten. Op het schoolplein zijn vanaf 12 uur altijd in ieder geval 2 juffen. De rest heeft nog even pauze. (en eerlijk gezegd weet ik niet hoe laat de pauze dan afgelopen is).. Werkt op zich prima, behalve als een ouder zijn beurt vergeet, dat is dan wel heel naar voor de juf, want die laat de klas ook niet zo ineens in de steek..
Bizar.
En wordt dat dan bij toerbeurt verdeeld of zo?
Ook handig voor de werkende moeders.. of eenoudergezinnen..of meerdere kinderen thuis. :')

Nou ja. Als jullie er gelukkig mee zijn, is het goed.
Make my day!
pi_173320354
Hier continurooster van 8.30-14.30 (ma, di, do), op wo tot 12.00 en op vr tot 12.15u voor de onderbouw.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang ze precies lunchpauze hebben. Volgens mij eet juf met ze in de klas en dan daarna is er TSO om toezicht te houden als ze buitenspelen. Of misschien is die er ook al tijdens het eten?

Voor zover ik weet betaal ik hier ook helemaal niet extra voor, maar dat is zo te lezen best bijzonder. Ik zou echt niet weten hoe wij als ouders diensten zouden moeten draaien tussen de middag, dat is toch nauwelijks te doen met werkende ouders?

Edit: oh, we betalen hier blijkbaar wel voor lees ik op de schoolwebsite :+ Wordt schijnbaar regelmatig in rekening gebracht maar nog nooit iets meegekregen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mineola op 22-08-2017 13:17:45 ]
pi_173320412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:11 schreef Mineola het volgende:
Hier continurooster van 8.30-14.30 (ma, di, do), op wo tot 12.00 en op vr tot 12.15u voor de onderbouw.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang ze precies lunchpauze hebben. Volgens mij eet juf met ze in de klas en dan daarna is er TSO om toezicht te houden als ze buitenspelen. Of misschien is die er ook al tijdens het eten?

Voor zover ik weet betaal ik hier ook helemaal niet extra voor, maar dat is zo te lezen best bijzonder. Ik zou echt niet weten hoe wij als ouders diensten zouden moeten draaien tussen de middag, dat is toch nauwelijks te doen met werkende ouders?
er zijn ook genoeg niet of parttime werkende moeders

Toen de ouders nog de overblijf deden deed ik het altijd op de vrijdag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173320422
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:11 schreef Mineola het volgende:
Hier continurooster van 8.30-14.30 (ma, di, do), op wo tot 12.00 en op vr tot 12.15u voor de onderbouw.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang ze precies lunchpauze hebben. Volgens mij eet juf met ze in de klas en dan daarna is er TSO om toezicht te houden als ze buitenspelen. Of misschien is die er ook al tijdens het eten?

Voor zover ik weet betaal ik hier ook helemaal niet extra voor, maar dat is zo te lezen best bijzonder. Ik zou echt niet weten hoe wij als ouders diensten zouden moeten draaien tussen de middag, dat is toch nauwelijks te doen met werkende ouders?
Ik moest t terugzoeken hoor, ik weet niet uit m'n hoofd hoe en wat :P

Helpen had ik misschien ook nog wel gered maar dit is een stuk relaxter eigenlijk :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:17:39 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173320448
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:15 schreef Vicky het volgende:

[..]

er zijn ook genoeg niet of parttime werkende moeders

Toen de ouders nog de overblijf deden deed ik het altijd op de vrijdag.
Ik was vorig jaar in de klas van Soneal zo ongeveer de enige niet werkende moeder.... hij was dan ook het enige kind dat nooit naar een BSO gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173320537
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:15 schreef Vicky het volgende:

[..]

er zijn ook genoeg niet of parttime werkende moeders

Toen de ouders nog de overblijf deden deed ik het altijd op de vrijdag.
Het plein staat hier op woensdag en vrijdag vol met die parttime werkende ouders, maar dan is er geen overblijf nodig.... Op de andere dagen gaan verreweg de meeste kinderen wel naar de bso. Het lijkt me een nogal beperkt vijvertje aan beschikbare ouders. Die er bovendien ook maar tijd en zin in moeten hebben. Kan me wel voorstellen dat het met een vergoeding aantrekkelijker is!
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:23:27 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173320577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:21 schreef Mineola het volgende:

[..]

Het plein staat hier op woensdag en vrijdag vol met die parttime werkende ouders, maar dan is er geen overblijf nodig.... Op de andere dagen gaan verreweg de meeste kinderen wel naar de bso.
Dit idd, hoewel ik van een BSO-medewerker wel hoorde dat de drukke dagen verschuiven nu meer scholen een continuerooster hebben en waarbij sommige scholen die woensdag- en vrijdagmiddag idd niet meer vrij zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173320700
Het automatisme waarmee er een beroep gedaan wordt op moeders die kennelijk toch allemaal parttime werken, verbaast me.
Make my day!
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:32:28 #170
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173320812
De lunchpauze is hier een half uur en daar hebben ze TSO voor. Daar betalen we niet apart voor.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173320844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit idd, hoewel ik van een BSO-medewerker wel hoorde dat de drukke dagen verschuiven nu meer scholen een continuerooster hebben en waarbij sommige scholen die woensdag- en vrijdagmiddag idd niet meer vrij zijn.
Wel een verschuiving van mindset, woensdagmiddag niet meer vrij hebben, maar maatschappijbreed gezien zou ik dat best een goed idee vinden! Als wo en vr niet meer de standaard vrije dagen zijn voor veel ouders, gaat bv de drukte op de weg/in het ov zich vanzelf meer spreiden over vijf ipv drie dagen. Ook prettiger voor bso/kdv.

Voor speelafspraakjes zou het wel jammer zijn. Die worden hier toch vooral op wo en vr gemaakt omdat ouders dan vrij zijn en het kind dus niet naar de bso gaat, met wisselende vrije dagen zou dat veel lastiger plannen zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:28 schreef agter het volgende:
Het automatisme waarmee er een beroep gedaan wordt op moeders die kennelijk toch allemaal parttime werken, verbaast me.
Nu je het zegt ja. :o Hoezo zouden het idd alleen moeders zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 22-08-2017 13:44:00 ]
pi_173320907
Ow heeft hier ma, di, do en vr van 8.30-14.30. En woensdag tot 12.00.

Voor mij natuurlijk super fijn en ik geloof dat ze het bij ons regelen met de mensen die niet voor de klas staan. (Ib'er, conciërge, directie, omderwijsassistenten en stagiaires).

Hier is Ow gisteren weer begonnen. Hij vond de nieuwe juf lief en totaal onverwacht zit opeens z'n vriendje van het kdv bij hem in de klas. Erg leuk...

Hij moest ook naar de bso en daar heb ik meteen de vervelende moeder gespeeld. Hij zit niet in de groep met z'n beste vriendje (terwijl wij dat hebben aangegeven en juist dagen hebben gewisseld zodat ze samen zitten. In overleg net de bso dan ook nog... :') ) en hij moest mee naar een speeltuin op 20 min loopafstand.
Hij wou niet (vertelde de juf toen ik hem kwam ophalen) maar moest mee omdat zijn groep ging. Toen zat ik op hem te wachten, heerlijk in het zonnetje, zag ik dat de juf hem aan z'n arm aan het mee trekken was omdat hij het tempo niet kon bijhouden.
Ik heb even duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil hebben! :( Hij was ook helemaal overstuur toen hij mij zag en ook duidelijk de kleinste en jongste van de groep...
dus ik was even een bitch ;)

Op mijn werk heb ik pauze tussen 12 en 5 voor 1... maar daar blijft een half uurtje van over en dan zit ik meestal tijdens m'n lunch ook nog na te kijken.
pi_173321062
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

niet? Dat vind ik dan weer een prima optie...
Het lijkt mij wat een ''straf'' voor werkende ouders of ouders die andere (kleinere) kinderen thuis hebben.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar het "terugverdienen" bij ons vind je weer geen probleem?
Dat zeg ik nergens ;)
Ik vind dat zoiets prima vrijwillig kan maar ook dat het geen verplichting moet zijn (en je het kunt/moet afkopen).
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:47:14 #174
5428 crew  miss_sly
pi_173321129
Ik weet eindelijk hoe het bij S gaat, heb het haar net gevraagd. Ze is nooit zo mededeelzaam.

Ma-di-do-vrij van 8.30-14.45 en woe van 8.30-12.30.
Ze hebben twee pauzes. Ze eten rond tien uur fruit, en dan leest juf voor. Dan gaan ze een kwartiertje naar buiten.
Vóór de lunch gaan ze een half uur naar buiten en hebben dan als ze binnenkomen een kwartier om hun lunch te eten. Dan wordt er educatieve tv gekeken, zoals klokhuis en schooltv.

Continuerooster zonder inzet van ouders. De grote pauze wordt gedaan door leerkrachten (bij toerbeurt zodat ze wel zelf ook pauze hebben) en met inzet van een extern bureau dat de kinderen ook mee vermaakt in de vorm van spelletjes. Betalen we 25 euro per kind per jaar voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_173321781
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:21 schreef Mineola het volgende:

[..]

Het plein staat hier op woensdag en vrijdag vol met die parttime werkende ouders, maar dan is er geen overblijf nodig.... Op de andere dagen gaan verreweg de meeste kinderen wel naar de bso. Het lijkt me een nogal beperkt vijvertje aan beschikbare ouders. Die er bovendien ook maar tijd en zin in moeten hebben. Kan me wel voorstellen dat het met een vergoeding aantrekkelijker is!
Onze nso heeft een wachtlijst, maar als je een plek op woensdag of vrijdag af wil nemen hen je direct plek. Zelfs als je daarnaast nog een andere dag af neemt.
*poef* nu is het weg
pi_173321818
Het lijkt me verschrikkelijk om mee te moeten draaien met de middagopvang als ouder.
Ben niet zo op groepen kinderen.
Sterker nog, het gekrijs aan mijn oren maakt me agressief.

En zo zullen er wel meer ouders (lees moeders) zijn.
Liever heb ik enigszins gekwalificeerde mensen. Die kinderen bijv leuk vinden enzo. Lijkt me voor het kind ook beter.
Make my day!
pi_173321857
Bij ons geen continu rooster maar 90% van de kinderen blijft over. Komt dan eigenlijk op hetzelfde neer toch? Heel schappelijke prijzen en de juffen, en de kinderen, hebben een uur pauze. Hoop voor iedereen het zo blijft.
Met een meidenkwartet
pi_173321888
Ik heb geen idee hoe het op de school van de kinderen geregeld is. Ik weet wel van de oudste dat ze in de klas geregeld studio snugger keek (in groep 3)
continu rooster is van 8.30-14 15 behalve op woensdag, dan zijn ze om 12.30 klaar. De kleutergroepen zijn ook op vrijdag om 12.30 klaar.

Ik kan door mijn onregelmatige werk niet altijd mee met uitjes of helpen in de klas. Daarom ben ik in de oudercommissie gegaan. Zo kan ik zelf beter inplannen wanneer ik wel op school help en weet ik het wel wat eerder van te voren.
*poef* nu is het weg
pi_173322057
ouderhulp was bij de pauzes eerder toch lastig met genoeg vrijwilligers zien te regelen, en dan ook nog hopen dat ze op komen dagen.. Dan verwacht je als leerkracht een ouder, en mag je toch zelf weer doordraaien. Dan liever gewoon plannen op leerkrachten en ondersteunend personeel..

Zonet de jongste weer goedgekeurd bij de jeugdverpleegkundige.. Zijn groep 2 afspraak mooi anderhalve week voor hij in groep 3 begint :P
Stats: 112,5cm en 19,4 kg bij 5j8mnd
pi_173322418
Moeten de jongens na de vakantie weer de rangorde bepalen? Man, man, het ging er weer hardhandig aan toe. Er zitten een paar haantjes tussen, en het stomme is, je weet vaak niet, wat er nu echt aan de hand is, wie er begon...en soms vinden ze het bij mijn zoon in de klas ook leuk om nep te vechten. En het allerergste is, mijn zoon doet gewoon mee. Ik laat mij al bewust niet zo vaak in zijn group indelen, maar buiten kom je elkaar toch tegen, en dan zie je ze elkaar steeds weer uitdagen en soms ook heel hard slaan. Ik vraag mij af, hoe de juffen hiermee omgaan. Wat laat je wel toe en wat niet. Bij de andere groep 3 is het volgens mij veel minder. En als moeder heb je ook nog een loyaliteitsconflict.

Bij ons is nog geen continuerooster en de overblijf wordt door ouders gedraaid. De kleuters krijgen ongeveer 25-40 minuten de tijd om te eten, en maken de rest van het uur vol op het schoolplein. Alleen bij slecht weer wordt bij ons een filmpje gekeken. Ongeveer de helft of minder van de kleuters blijft over, en het worden steeds meer in de hogere klassen.
Groep 3 en 4 eten bij mooi weer buiten, of gaan eerst 10 minuten uitrazen, binnen eten en dan weer buiten spelen.
pi_173323233
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:06 schreef agter het volgende:

[..]

Bizar.
En wordt dat dan bij toerbeurt verdeeld of zo?
Ook handig voor de werkende moeders.. of eenoudergezinnen..of meerdere kinderen thuis. :')

Nou ja. Als jullie er gelukkig mee zijn, is het goed.
iedereen wordt gewoon om de beurt ingedeeld en je kunt onderling ruilen (en 1 vaste dag opgeven dat je niet kunt) oh, of een van de mensen inhuren die dat vaker willen doen voor 10,-. Ach en eens in de 8 weken is het toch wel te regelen dat je bij de overblijf bent? Ik werk zelf vlak bij school (en heb flexibele tijden) dus dat is makkelijk. En het hoeft niet altijd de moeder te zijn he? Vader kan ook prima! en er zijn niet heel veel mensen die beiden 5 dagen per week werken zonder flexibiliteit.. (ok, met middagslaapje andere kinderen is het wel lastig, daarom ga ik ook júist op een werkdag).


Oh en over krijsende kinderen... Daar heb ik nog geen last van gehad eigenlijk de kleuters zijn in ieder geval best rustig. En de energiekere kinderen hebben in 5 min. hun brood op en kunnen dan naar buiten en schreeuwen daar (daar heb ik met de overblijf dus geen last van).

[ Bericht 7% gewijzigd door watmoetikkiezen op 22-08-2017 15:59:11 ]
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:09:51 #182
5428 crew  miss_sly
pi_173323566
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..] Ach en eens in de 8 weken is het toch wel te regelen dat je bij de overblijf bent? Ik werk zelf vlak bij school (en heb flexibele tijden) dus dat is makkelijk. En het hoeft niet altijd de moeder te zijn he? Vader kan ook prima! en er zijn niet heel veel mensen die beiden 5 dagen per week werken zonder flexibiliteit.. (ok, met middagslaapje andere kinderen is het wel lastig, daarom ga ik ook júist op een werkdag).


Ik denk dat het voor heel veel mensen moeilijk te regelen is. Veel mensen werken bepaald niet in de buurt van school en juist tijdens schooluren. Ik vind het echt veel gevraagd van ouders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:13:53 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173323632
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:25 schreef agter het volgende:
Het lijkt me verschrikkelijk om mee te moeten draaien met de middagopvang als ouder.
Ben niet zo op groepen kinderen.
Sterker nog, het gekrijs aan mijn oren maakt me agressief.

En zo zullen er wel meer ouders (lees moeders) zijn.
Liever heb ik enigszins gekwalificeerde mensen. Die kinderen bijv leuk vinden enzo. Lijkt me voor het kind ook beter.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:14:58 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_173323647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:43 schreef Poes. het volgende:

[..]

Het lijkt mij wat een ''straf'' voor werkende ouders of ouders die andere (kleinere) kinderen thuis hebben.

[..]

Dat zeg ik nergens ;)
Ik vind dat zoiets prima vrijwillig kan maar ook dat het geen verplichting moet zijn (en je het kunt/moet afkopen).
waarom? Je betaalt voor de TSO en als je er zin en tijd voor vrij wil maken, krijg je korting. Ik zie niet hoe dat een straf zou zijn?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:18:01 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173323710
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

iedereen wordt gewoon om de beurt ingedeeld en je kunt onderling ruilen (en 1 vaste dag opgeven dat je niet kunt) oh, of een van de mensen inhuren die dat vaker willen doen voor 10,-. Ach en eens in de 8 weken is het toch wel te regelen dat je bij de overblijf bent? Ik werk zelf vlak bij school (en heb flexibele tijden) dus dat is makkelijk. En het hoeft niet altijd de moeder te zijn he? Vader kan ook prima! en er zijn niet heel veel mensen die beiden 5 dagen per week werken zonder flexibiliteit.. (ok, met middagslaapje andere kinderen is het wel lastig, daarom ga ik ook júist op een werkdag).


Oh en over krijsende kinderen... Daar heb ik nog geen last van gehad eigenlijk de kleuters zijn in ieder geval best rustig. En de energiekere kinderen hebben in 5 min. hun brood op en kunnen dan naar buiten en schreeuwen daar (daar heb ik met de overblijf dus geen last van).
Mijn man werkt 80 km verderop, ik zou serieus balen als hij een van zijn schaarse vrije dagen zou moeten gebruiken als overblijfouder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173323840
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man werkt 80 km verderop, ik zou serieus balen als hij een van zijn schaarse vrije dagen zou moeten gebruiken als overblijfouder.
Nou , dan ga jij, of opa, of je huurt een van de andere ouders in...

ik vind iedereen maar gewoon 150,- verplicht in rekening brengen voor overblijf veel erger, want voor sommige mensen is dat wel echt serieus veel geld..
pi_173323850
Ik zou er ook niet vrolijk van worden. Ik werk in de zorg en heb tijdens een dienst 10 minuten pauze. Ik zou dan een dienst moeten ruilen of open moeten zetten om dit te kunnen doen.
*poef* nu is het weg
pi_173323884
Maar evengoed zou je alles kunnen afkopen he.. dat kost je dan ca 50,- per jaar...
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:26:04 #189
5428 crew  miss_sly
pi_173323900
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:23 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Nou , dan ga jij, of opa, of je huurt een van de andere ouders in...

ik vind iedereen maar gewoon 150,- verplicht in rekening brengen voor overblijf veel erger, want voor sommige mensen is dat wel echt serieus veel geld..
Ik vind 150 euro per jaar ook serieus veel geld voor overblijf. Wij betalen 25, dat is een wat gemakkelijker op te brengen bedrag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:26:13 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_173323905
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:23 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Nou , dan ga jij, of opa, of je huurt een van de andere ouders in...

ik vind iedereen maar gewoon 150,- verplicht in rekening brengen voor overblijf veel erger, want voor sommige mensen is dat wel echt serieus veel geld..
het was hier 12 euro per maand. Maar dan nog, je maakt toch niet voor niks gebruik van de overblijf? Als je gewoon thuis bent, hoeft je kind in principe niet over te blijven...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_173323933
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

het was hier 12 euro per maand. Maar dan nog, je maakt toch niet voor niks gebruik van de overblijf? Als je gewoon thuis bent, hoeft je kind in principe niet over te blijven...
Maar bij continurooster dus wél. Want de pauze is dan niet lang genoeg om naar huis te kunnen om daar te eten.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:30:19 #192
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_173323987
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:27 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Maar bij continurooster dus wél. Want de pauze is dan niet lang genoeg om naar huis te kunnen om daar te eten.
ja, ok... dat had ik even niet in mijn hoofd. Maar dan nog zou ik er niet mee akkoord gaan, het is de keuze van de school om een continurooster te draaien.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:31:09 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173324000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:23 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Nou , dan ga jij, of opa, of je huurt een van de andere ouders in...

ik vind iedereen maar gewoon 150,- verplicht in rekening brengen voor overblijf veel erger, want voor sommige mensen is dat wel echt serieus veel geld..
Het ging om het verplicht overblijfouder zijn hè, dat zou ik absurd vinden.
Zoals ik al zei: bij ons kun je de bijdrage "terugverdienen" door pleinwacht te zijn, en dat doe ik dus ook niet, ik vind het geen enkel probleem om gewoon te betalen, ik zou het wel een probleem vinden als ik verplicht zou worden overblijfouder/pleinwacht te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 22-08-2017 16:36:52 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173324402
Heb het even in de schoolgids opgezocht:
Het lunchen zelf valt gewoon onder schooltijd.

"Onder leiding van de groepsleerkracht eten de kinderen samen en krijgen dan taalonderwijs in de vorm van groepsactiviteiten.
Na het eten gaan de kinderen een half uur naar buiten vrij spelen onder toezicht van de medewerkers van de school.
[..]
De school is verantwoordelijk voor de organisatie van het overblijven."

Er worden nooit ouders gevraagd om mee te helpen. Alles wordt door school geregeld.
Vind dat ook wel fijn, dat het een vaste groep professionele mensen is.
Make my day!
pi_173324410
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

waarom? Je betaalt voor de TSO en als je er zin en tijd voor vrij wil maken, krijg je korting. Ik zie niet hoe dat een straf zou zijn?
Ik zie het bij een continuerooster niet als TSO, dan heb je gewoon geen keus.
Ik snap heus dat het voor werkende ouders nu goedkoper wordt, maar voor de niet-werkende dus niet. Tenminste, als zij moeten betalen.
pi_173324715
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:50 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik zie het bij een continuerooster niet als TSO, dan heb je gewoon geen keus.
Ik snap heus dat het voor werkende ouders nu goedkoper wordt, maar voor de niet-werkende dus niet. Tenminste, als zij moeten betalen.
maar die niet werkende ouder kan makkelijker pleinwacht zijn en het terug verdienen ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:11:01 #197
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_173324782
Ik had idd niet het continurooster voor ogen, maar dan nog blijf ik bij mijn mening.

Maar goed, waar bemoei ik me mee... de mijne gaat naar de middelbare.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_173324838
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind 150 euro per jaar ook serieus veel geld voor overblijf. Wij betalen 25, dat is een wat gemakkelijker op te brengen bedrag.
ja ik ook.. het is zelfs 167
Maar het is niet anders.

Je kan bij ons in termijnen betalen.
Vorig jaar was ik 425 kwijt voor 2 kinderen. Dit jaar 225 (overblijf, ouderbijdrage, excursies)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173325024
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:07 schreef tombolafan het volgende:

[..]

maar die niet werkende ouder kan makkelijker pleinwacht zijn en het terug verdienen ;)
Maar dan heb je de minderbedeelde mensen weer te pakken, die zijn dan eigenlijk verplicht :')

Het is voorlopig niet eens aan de orde op mijn school, ik moet me niet zo druk maken.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:36:55 #200
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_173325361
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:22 schreef Poes. het volgende:

[..]

Maar dan heb je de minderbedeelde mensen weer te pakken, die zijn dan eigenlijk verplicht :')

Het is voorlopig niet eens aan de orde op mijn school, ik moet me niet zo druk maken.
ow wacht, we voeren blijkbaar een andere discussie hier.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_173325681
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ow wacht, we voeren blijkbaar een andere discussie hier.
Het is sowieso een slecht idee, dat zul je inmiddels wel begrijpen :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:09:24 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173325963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:11 schreef Sjeen het volgende:
Ik had idd niet het continurooster voor ogen, maar dan nog blijf ik bij mijn mening.

Maar goed, waar bemoei ik me mee... de mijne gaat naar de middelbare.
:D
Ik ben ook al een paar keer begonnen met typen om daarna te denken dat ik me er niet mee moet bemoeien omdat het mijn discussie niet meer is. Het enige wat ik wil zeggen is dat 15 minuten pauze echt heel kort is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173326602
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ow wacht, we voeren blijkbaar een andere discussie hier.
:D
pi_173326879
Ik heb het net opgezocht voor de school van mijn jongens. Continurooster van 8.30 tot 14.30 (en 12.30 op woensdag en vrijdag voor de hele school). Ze hebben een half uur op de lange dagen die ze formeel pauze noemen. De kinderen eten aan tafel in shifts (kleuters) of buiten/groepsruimte bij de oudere kinderen. Aangezien er geen klassen of lokalen zijn gaat dat niet ten koste van de pauze van docenten, ze gaan alleen niet allemaal tegelijk. Geen kosten dus voor ons en vaste/bekende gezichten voor de kinderen.
Zelf heb ik (mbo docent) ook maar een half uurtje. Ik heb inmiddels geleerd dat ook echt te nemen want anders spreek je je collega's amper en je bent gewoon moe na een ochtend.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_173327088
Bij ons straks ook elke dag van 8:30-14:00.
Ook voor de kleinste.
Er is een half uur pauze, 15 min. eten en 15 min. (buiten) spelen.
De leraren pakken dit zelf allemaal op.
Van kosten weet ik niets, maar op de ouders is in ieder geval geen beroep gedaan.
Dat zou bij ons ook niet zo lekker in de smaak vallen.
pi_173327392
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:10 schreef vencodark het volgende:
Bij ons straks ook elke dag van 8:30-14:00.
Ook voor de kleinste.
Er is een half uur pauze, 15 min. eten en 15 min. (buiten) spelen.
De leraren pakken dit zelf allemaal op.
Van kosten weet ik niets, maar op de ouders is in ieder geval geen beroep gedaan.
Dat zou bij ons ook niet zo lekker in de smaak vallen.
Sterker nog, een school met dit soort 'ouderparticipatie' zou bij ons gewoon afvallen. :D
Make my day!
pi_173327428
Nee nou ja dan kies je voor een andere school neem ik aan toch?

Hier is het jaar voor onze kleuter begon een stemming geweest over al dan geen continurooster, en meeste stemmen golden ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:30:21 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173327666
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 17:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ow wacht, we voeren blijkbaar een andere discussie hier.
Graag een nieuwe discussie ja. 8-)
Dit onderwerp (w)eten we nu wel. Het is overal anders en iedereen vindt het kut.
:Y)
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:31:27 #209
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173327700
ik ben zeer tevreden hoor :+
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:32:09 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173327725
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik ben zeer tevreden hoor :+
Uitzonderingen daargelaten.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:33:17 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173327761
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik ben zeer tevreden hoor :+
Ik ook *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:51:25 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173328291
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:08 schreef amaranta het volgende:
Livelink. Hoe gaat het met je dochter?
Gaat wel goed. Ze heeft uiteindelijk besloten om niet aan de slag te gaan met anti-roos shampoo en kaneel en honing en het maar gewoon te laten zoals het was.

Vandaag de vuurdoop wat betreft haar nieuwe haarkleur, want de eerste schooldag.
De reacties waren positief geloof ik. Ze had het idee dat de twee populaire meiden haar achter haar rug belachelijk maakten, maar dat is volgens mij eerder haar eigen onzekerheid.

Er was maar één docent die er een opmerking over had gemaakt en hij had gezegd dat hij het leuk vond staan, dus dat was ook positief.

En verder natuurlijk de puber zoals ze ook was toen ze nog blond haar had. School is stom.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:05:33 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173328621
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:51 schreef livelink het volgende:

[..]

Gaat wel goed. Ze heeft uiteindelijk besloten om niet aan de slag te gaan met anti-roos shampoo en kaneel en honing en het maar gewoon te laten zoals het was.

Vandaag de vuurdoop wat betreft haar nieuwe haarkleur, want de eerste schooldag.
De reacties waren positief geloof ik. Ze had het idee dat de twee populaire meiden haar achter haar rug belachelijk maakten, maar dat is volgens mij eerder haar eigen onzekerheid.

Er was maar één docent die er een opmerking over had gemaakt en hij had gezegd dat hij het leuk vond staan, dus dat was ook positief.

En verder natuurlijk de puber zoals ze ook was toen ze nog blond haar had. School is stom.
Fijn dat de haarkwestie wat beter gaat.
En tja.... dat puberen. Hopelijk is ze er snel doorheen. Die fase.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:09:58 #214
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173328735
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fijn dat de haarkwestie wat beter gaat.
En tja.... dat puberen. Hopelijk is ze er snel doorheen. Die fase.
Ja, ik bereid me er maar op voor dat het nog wel even gaat duren. Er met humor op reageren blijkt nog het beste te werken.

En verder heeft het ook zijn voordelen. Gisteren kwam er een vriendinnetje langs en ze is altijd bang dat haar vriendinnen het bij ons thuis een puinhoop vinden (een niet geheel onterechte angst ;) ), dus had ze gisteren de was van het wasrek gehaald, opgevouwen en weggeborgen, ze had de afwasmachine uitgeruimd en ingeruimd en ze had gestofzuigd. Kijk, dat was leuk thuiskomen van het werk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:13:43 #215
11682 Moonah
Jolie femme
pi_173328841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:09 schreef livelink het volgende:

Kijk, dat was leuk thuiskomen van het werk.
En het was niet eens donderdag! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:14:15 #216
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173328862
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

En het was niet eens donderdag! :D
:Y :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173329129
Mag ik d'r lenen Livelink?
Gelukkig veel positieve reacties op haar haarkleur
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:34:27 #218
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173329518
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Mag ik d'r lenen Livelink?
Gelukkig veel positieve reacties op haar haarkleur
Ze maakt zelf ook veel rommel hoor. Ik weet niet of het tegen elkaar opweegt ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173330116
Haha, dat opruimen van je dochter, livelink :D
Het schamen voor ouders is wel herkenbaar.

Onze 16 jarige is doodsbang dat wij rare dingen zeggen tegen zijn vrienden. Nu kan mijn man er ook wat van maar dat doet hij binnen ons gezin. Hij zou dat zeker nooit tegen anderen zeggen. Maar leg dat maar aan een onzekere puber uit :N
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:05:13 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_173330413
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:54 schreef lily het volgende:
Haha, dat opruimen van je dochter, livelink :D
Het schamen voor ouders is wel herkenbaar.

Onze 16 jarige is doodsbang dat wij rare dingen zeggen tegen zijn vrienden. Nu kan mijn man er ook wat van maar dat doet hij binnen ons gezin. Hij zou dat zeker nooit tegen anderen zeggen. Maar leg dat maar aan een onzekere puber uit :N
Wij worden vooraf geinstrueerd hoe we ons moeten gedragen en wat we vooral allemaal niet mogen zeggen of doen :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_173336288


Daar gaat ze.. op naar de middelbare! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 augustus 2017 @ 08:31:43 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_173336726
Zo'n mijlpaal!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_173336912
Vicky, spannend. En leuk!! O+
Met een meidenkwartet
pi_173348085
Vicky hoe is het gegaan?

Hier is het C diploma binnen *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2017 @ 19:34:42 #225
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_173348112
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Vicky hoe is het gegaan?

Hier is het C diploma binnen *O*
Super! *O*

Vicky, wat groot is ze alweer! Hoe vond ze het? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_173348468
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Vicky hoe is het gegaan?

Hier is het C diploma binnen *O*
*O* gefeliciteerd
  woensdag 23 augustus 2017 @ 19:55:18 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173348581
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Vicky hoe is het gegaan?

Hier is het C diploma binnen *O*
Gefeliciteerd *O*

En Vicky, de middelbare :o.... wat vindt ze er van?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173348617
Jan had vannacht enorme keelpijn helemaal overstuur. Uiteindelijk een zetpil gegeven en bij ons in bed in slaap laten vallen. Kortom ik ben de halve nacht op geweest ook elke keer als hij in zijn slaap riep er gelijk heen. En ik ben zelf al niet fit...

Vanmorgen staat hij op, roept ik voel mij beter alleen last van snot! Gaan we douchen? Ik wil naar school. Had vanmiddag wel instorten verwacht maar ook dat niet dus om half 5 nog naar het feestje wat de ouderraad had georganiseerd. Ze hadden heel handig verteld aan de kinderen dat er een groot springkussen zou zijn en een stormbaan dus kom er dan als moeder nog maar eens onderuit....

Wel heel schattig hoe ze in een rij voor de stormbaan stonden te wachten. Jan was steeds met een vriendje samen op de stormbaan stonden samen steeds in de rij te wachten. Zijn vriendje zat heel timide bij zijn vader maar Jan kreeg hem al snel mee en hebben ze veel plezier samen gehad O+
pi_173348902
Beterschap goitske. Kinderen kunnen heel snel ziek worden maar ook heel snel weer beter. Ouders helaas niet.
pi_173348970
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Super! *O*

Vicky, wat groot is ze alweer! Hoe vond ze het? :)
al weer bijna 12!!

Wat goed FR

Ze vond het heel leuk maar wel vermoeiend. Veel informatie en ze is lekker aan het stoeien met een volle tas met boeken en een chromebook.

Och, went vanzelf.
Morgen heeft ze het 1e uur vrij en zit ze tot 14.00 op school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2017 @ 20:44:53 #231
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_173349600
De mijne heeft nog 1 week vakantie. Volgende week woensdag begint hij op zijn nieuwe school. Hij heeft er zin in :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_173349667
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:44 schreef Rewimo het volgende:
De mijne heeft nog 1 week vakantie. Volgende week woensdag begint hij op zijn nieuwe school. Hij heeft er zin in :)
oeh lekker hoor!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173349756
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:14 schreef Vicky het volgende:

[..]

al weer bijna 12!!

Wat goed FR

Ze vond het heel leuk maar wel vermoeiend. Veel informatie en ze is lekker aan het stoeien met een volle tas met boeken en een chromebook.

Och, went vanzelf.
Morgen heeft ze het 1e uur vrij en zit ze tot 14.00 op school.
Dat zal zeker even wennen zijn maar ach voordat je het weet is ze gewend. Gaat allemaal zo snel vooral die brugklas veranderen kinderen altijd zo snel van basis school kind naar echte puber
  woensdag 23 augustus 2017 @ 20:52:32 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_173349782
Ik breek even in met een vraag voor ervaringsdeskundigen; mijn dochter van 4,5 heeft buikgriep en is voor de tweede keer in haar leven aan het overgeven.

Ze heeft vandaag ongeveer 1 beker appelsap op, verdeeld over de dag in kleine slokjes, maar ze heeft sinds gistermiddag 18:00 ofzo helemaal niet meer geplast. Is dat vaker zo?

Ik ben hier echt helemaal niet bekend mee, maar ik begin het nu wel heel lang te vinden. :{
pi_173349842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:52 schreef LadyBlack het volgende:
Ik breek even in met een vraag voor ervaringsdeskundigen; mijn dochter van 4,5 heeft buikgriep en is voor de tweede keer in haar leven aan het overgeven.

Ze heeft vandaag ongeveer 1 beker appelsap op, verdeeld over de dag in kleine slokjes, maar ze heeft sinds gistermiddag 18:00 ofzo helemaal niet meer geplast. Is dat vaker zo?

Ik ben hier echt helemaal niet bekend mee, maar ik begin het nu wel heel lang te vinden. :{
Niet plassen is huisarts bellen

Hoe is ze verder? Goed aanspreekbaar? Reageert ze goed, hoe kijkt ze uit de ogen?

Op z'n minst ors geven maar ik zou de huisartsenpost zelf bellen

Bij Teun bij de buikgriep kreeg ik te horen een liter per dag drinken ookal gooit hij alles er uit er blijft wat achter en ors. Maar vind een dag niet plassen wel een alarmsymptoom

[ Bericht 7% gewijzigd door Goitske op 23-08-2017 20:59:53 ]
pi_173349879
Bel naar de HAP als je het niet vertrouwt. Die kunnen je dan geruststellen of haar voor de zekerheid willen zien
pi_173350023
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:56 schreef Skittles het volgende:
Bel naar de HAP als je het niet vertrouwt. Die kunnen je dan geruststellen of haar voor de zekerheid willen zien
⬆⬆

Gewoon bellen en advies vragen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 21:02:48 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_173350048
O fijn gelijk reacties _O_

Ja ze reageert opzich wel goed. Slaapt veel, wordt wakker om te spugen, voelt zich dan weer even ok, al ligt ze dus wel de hele dag op de bank. Dat is standaard als ze zich niet lekker voelt. Maar dat plassen zint me ook niet. Ik bel zo idd de huisartsenpost wel even.

Een liter drinken haalt ze noooooit trouwens :o
pi_173350050
Ik zou ook ff bellen.
*poef* nu is het weg
pi_173350062
Lb ik zou ook de hap bellen.
Waterijs, witte aquarius dat laatste vult tekorten aan en is niet zo vies als ors.
pi_173350129
Cocacola gewone versie, even prik er uit laten gaan helpt ook tegen misselijkheid en zorgt ook veel wat energie. Gebruiken ze in het ziekenhuis ook
  woensdag 23 augustus 2017 @ 21:05:54 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_173350142
Ohja ik herinner me ineens dat ik dat over aquarius wel eens heb gelezen goeie tip ^O^

Waterijsjes hebben we iig nog liggen.
pi_173350577
Ik dacht juist blauwe aquarius? Maar bij mij is het een gevalletje klok-klepel, ik heb er geen verstand van.
pi_173350716
Kleur maakt volgens mij niet uit.

Beginnen met een theelepeltje per 10m
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173350952
Sterkte LB. Hoop dat het allemaal mee valt en dat ze snel op knapt
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 augustus 2017 @ 21:48:37 #246
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_173351151
Hè wat naar, beterschap voor haar. En bel als je het niet vertrouwt. Moederinstinct liegt niet ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 23 augustus 2017 @ 21:51:20 #247
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173351207
Hij moet isotoon zijn, kleur doet er dan verder niet toe ik meen ook blauw., gewoon random sportdrank is iig geen optie.

pi_173351434
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:29 schreef Vicky het volgende:
Kleur maakt volgens mij niet uit.

Beginnen met een theelepeltje per 10m
Kleur boeit niks idd. En goedkope sportdrank kan ook, zolang het maar zo'n suiker/zout oplossing is voor snelle hydratatie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_173351454
Ik bedoel dus dat wat er boven me gezegd wordt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:35:28 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_173352249
Heb de huisartsenpost gebeld, en prompt daarna plaste ze de halve pot vol :D

Wel even overleg gehad, maar ze slaapt weer lekker nu (op de bank), dus ik ga er niet mee slepen. Ik heb even uitgevraagd waar ik goed op moet letten, en ORS gehaald (die ze niet blieft uiteraard).

Ze slaapt bij ons vannacht, en we voeren haar maar gewoon bij elk moment dat ze wakker is wat slokjes drinken. En dan morgen evt naar onze eigen huisarts.
pi_173352382
Dat hebben wij nou ook altijd LB, dat het probleem zich spontaan oplost net als je naar de HAP moet of ze gebeld hebt. De keer dat L een zondagsarmpje had spant de kroon. We zaten in de wachtkamer van de HAP toen L ineens zei: "Kijk mama mijn arm doet het weer." :')

Wel fijn dat je even overleg hebt gehad en vooral dat ze weer geplast heeft. Hopelijk knapt je meisje snel weer op. :*
pi_173352432
Aanvulling: als ze raar gaat reageren of je krijgt haar niet wakker, dan ook bellen. Let ook op haar adem. Gaat die naar appels of naar amoniak ruiken dan ook bellen. Idem bij een vreemde diepe ademhaling. En tot slot: bel als JIJ denkt dat het nodig is. Je instict werkt behoorlijk goed in dit soort situaties.
Overigens, ijsblokje in een zakdoekje en daar aan sabbelen. Elk klein beetje vocht zet zoden aan de dijk.
Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_173352494
Ik zit liever een keer te vaak bij de hap dan 1x te weinig.

De keren dat ik er zat met kind toen ik dacht het kon nog wel werd kind in kwestie of opgenomen of tegen het randje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:53:01 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_173352635
Die aanvulling noemde de huisarts ook idd Mefke. En trust me, dan trek ik echt wel weer aan de bel.

Maar momenteel zegt mijn moederinstinct me dat ze zwak is door 24+ uur niet eten en wel spugen, en dat dat vanzelf beter wordt als ze haar maag weer op orde heeft. En tussendoor dan maar steeds slokjes drinken aanbieden.

Die appel/ammoniaklucht heeft ze trouwens altijd als ze niet lekker is. Nu ook, maar dat baart me dan weer niet zoveel zorgen.

Dat niet plassen wel. Dus als ze dat morgenochtend niet weer doet zitten we hoe dan ook bij de huisarts morgen.
pi_173352674
Jup ik ook. Dat wij dachten 'joepie, hij slaapt nu komt het goed' en dat zuslief (arts) zich kapot schrok toen ze hem zag op de eerste hulp. Kinderen doen zich zo lang 'goed' voor dat ze vaak minder ziek lijken dan ze echt zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_173352725
Lb als ze werkelijk nu naar amoniak ruikt zou ik dat toch even melden. Al prikken ze maar even haar glucose, maar dat geurtje is een belangrijk teken van uitdroging. En dan redt ze het nu misschien nog met gewoon een anti braak middel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_173355874
Hoe ging de nacht LB?
pi_173356692
Lb hoe is het nu?
pi_173369511
LB hoe is het vannacht en overdag gegaan? Knapt ze al weer wat op?
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:07:47 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_173384082
Ze is er weer hoor! *O*

De nacht van woensdag op donderdag ging matig, ze heeft niet meer gespuugd maar had erg hoofdpijn en wilde steeds een koud washandje op haar hoofd en sliep dan weer wat. Volgende ochtend hebben we overleg gehad met de huisarts, en die gaf aan dat ze moest plassen als ze wakker werd, en dat deed ze gelukkig. En na nog een boel slapen in de ochtend was ze 's middags eigenlijk weer wakker en opgewekt ^O^ Wel alleen maar gedronken, eten moest ze niets van weten. Ook geen knijpfruit of yoghurt ofzo. Vannacht als een roosje geslapen in dr eigen bed, en nu is het eten ook weer begonnen.

Fijn dat jullie zo mee hebben gedacht hoor!
pi_173384960
Wat fijn dat ze weer wat op knapt!
pi_173391121
Schoolgids en schoolkalender is binnen. Papier over de kick off as dinsdag en gelijk nieuwe klasse moeder die een Whatsapp groep start wat ik opzich wel makkelijk vind aangezien dat gedoe met digiduif soms zo irritant is, kun je niet op antwoorden...
Verder zoeken ze nog mensen als luizenmoeder brrrr
Eerste speeldate van het jaar weer gehad, de jongens keken mij zo hoopvol aan, hand en hand kwamen ze er aan dus mee met vriendje :)
pi_173391599
Hier kwam gisteren voor het eerst een vriendenboekje mee, nog helemaal leeg, behalve dan het voorgedrukte...Ze kunnen nog niet eens zelf schrijven....ik had er niet zo veel zin in, maar toch direct gedaan....kwam dat jongetje (volgens mij een van de rustigere kinderen en niet echt een vriendje) vanochtend direct op mijn zoontje toe en ging heel assertief vragen, of hij zijn boekje weer mee had....dacht dat het een grapje was, toen zoon zei dat het de volgende dag weer mee moest....ik hoop van harte dat het geen trend wordt met die boekjes, dacht dat vooral meisjes zoiets leuk vinden.
Boekje ging ook direct weer naar de volgende...., weet niet of hij erin heeft gekeken...grappig dat ze nu echt kleine persoonlijkheden worden.
pi_173391919
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 19:34 schreef Zana het volgende:
Hier kwam gisteren voor het eerst een vriendenboekje mee, nog helemaal leeg, behalve dan het voorgedrukte...Ze kunnen nog niet eens zelf schrijven....ik had er niet zo veel zin in, maar toch direct gedaan....kwam dat jongetje (volgens mij een van de rustigere kinderen en niet echt een vriendje) vanochtend direct op mijn zoontje toe en ging heel assertief vragen, of hij zijn boekje weer mee had....dacht dat het een grapje was, toen zoon zei dat het de volgende dag weer mee moest....ik hoop van harte dat het geen trend wordt met die boekjes, dacht dat vooral meisjes zoiets leuk vinden.
Boekje ging ook direct weer naar de volgende...., weet niet of hij erin heeft gekeken...grappig dat ze nu echt kleine persoonlijkheden worden.
Sorry hoor, maar kan je ook ergens positief over zijn? :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173392004
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 19:11 schreef Goitske het volgende:
Verder zoeken ze nog mensen als luizenmoeder brrrr
Wij hebben gelukkig een kapster in de klas, maar daar kwamen wij pas na een tijdje achter....De eerste keer dat ik meehielp, had ik nog nooit luizen gezien ( nu nog niet trouwens) en ook geen eitjes, en toen direct iemand met lang haar met "iets" erin. Ik was mij niet zeker en vroeg het aan de juf, of dit eitjes waren. Die keek heel even, maar kon niets abnormaals vinden. De volgende dag keken luizenmoeders toevallig nog eens van een andere klas en was het beet...

En nog een andere keer had het zoontje van een moeder die meehielp luizenpluizen, "iets" ( ik dacht lege eitjes, waren al iets verder van de hoofdhuid af, dus waarschijnlijk niet vers gelegd)....Pff, ook niet leuk om dan de boodschap te brengen....sindsdien controleer ik altijd de avond vooraf mijn zoon en laat hem op de dag zelf door iemand anders pluizen....
pi_173392426
Want die kapster vindt het leuk luizen te checken? :?

Voor die luizencontrole vragen de klassenouders bij ons elke keer opnieuw vrijwilligers. Je hoeft jezelf dus niet voor een heel jaar aan te melden. Aanmeldingen lopen altijd wel soepel heb ik het idee, binnen een dag is het altijd wel rond. Per keer ook maar een paar ouders nodig. Het is hier iig niet een gehate taak of zo.

En pfoe. Ik ben er zelf gewoon moe van, die eerste schoolweek. :D broodtrommels, fruit, op tijd aankleden, wegbrengen, die vakantie was best relaxed. Wel een verademing hoe rustig de kleuterklassen zijn nu de helft naar groep 3 is! En ook heel fijn om te merken dat de sfeer op school ook na de vakantie met andere leerkracht en lokaal nog steeds hetzelfde is O+ Ik word er zelf blij van om weer terug te zijn, haha. Ben nog altijd zo blij met onze schoolkeuze, het is echt een fijne plek.
pi_173393270
Ik vind het ook nooit zo erg om te pluizen. Zijn meestal met best wel wat ouders en dan hoef je maar 4 kindjes te doen ofzo.

We hebben hier nog een week vakantie, al heeft oudste er al echt weer zin in. Ze heeft de afgelopen week gelogeerd bij dr bff en vandaag ook de hele dag op de verjaardag geweest.
Jongste is dr nog niet zo mee bezig. Die vermaakt zich wel zo in en om het huis.
*poef* nu is het weg
pi_173393468
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:17 schreef Mineola het volgende:
Want die kapster vindt het leuk luizen te checken? :?

Nee, maar die weet waarna ze moet zoeken, denk dat veel ouders, die luizen pluizen, niet echt weten, hoe het eruit ziet...nu ja een lopend beestje herken je misschien nog, maar die eitjes zijn echt superklein. En de foto's op internet zijn vaak uitvergroot, en je hebt ook soms eitjes waar de luis er al uit is, dus alleen de schil over en die hebben dan ook weer een andere kleur.
pi_173393512
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 19:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar kan je ook ergens positief over zijn? :')
Nee, blijkbaar niet, maar ik zie het nut van een vriendenboekje echt nog niet aan begin van groep 3. Want je zadelt de ouders ermee op, ze moeten nog ergens snel een foto vandaan toveren en stomme vragen beantwoorden, waar een kind op 6 jarige leeftijd som nog niet eens mee bezig is....
Wel dapper dat dat (rustige) jongetje het allemaal zelfs regelt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Zana op 25-08-2017 21:08:44 ]
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:09:34 #270
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173393877
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:56 schreef Zana het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar niet, maar ik zie het nut van een vriendenboekje echt nog niet aan begin van groep 3. Wel dapper dat dat (rustige) jongetje het allemaal zelfs regelt.
:')
Hier begonnen ze daar in groep 1 al mee. Vond ik best handig eindelijk al die info. Wist ik waar in de wijk ze woonden (of dat ze nog niet verhuisd waren, nieuwbouw) en wie hun broertjes en zusjes zijn.
Ik moest altijd wel lachen dat kind elke week later iets anders wilde worden :D
Als die kinderen lol hebben in die boekjes uitruilen en een tekeningetje voor elkaar maken, wat maakt het dan uit dat ze verder met de info nog niet zoveel doen? Er zijn wel meer rages die wij als ouder niet snappen.
En kopieer een pasfoto en je hebt voor de rest van het jaar altijd een foto bij de hand.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173393888
Beide meiden hebben een vriendenboekje. Vanaf groep 1 al. En ik heb er ondertussen al meer dan 30 ingevuld. Ik vind het leuk. Zo zie je elke jaar weer van alles veranderen. Ook de juffen van de klassen schrijven er in. Iets om te bewaren voor later. Ik geef ze wel meteen de dag erna terug :') anders vergeet ik ze geheid. Zo ben ik dan ook weer :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_173393994
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 19:34 schreef Zana het volgende:
Hier kwam gisteren voor het eerst een vriendenboekje mee, nog helemaal leeg, behalve dan het voorgedrukte...Ze kunnen nog niet eens zelf schrijven....ik had er niet zo veel zin in, maar toch direct gedaan....kwam dat jongetje (volgens mij een van de rustigere kinderen en niet echt een vriendje) vanochtend direct op mijn zoontje toe en ging heel assertief vragen, of hij zijn boekje weer mee had....dacht dat het een grapje was, toen zoon zei dat het de volgende dag weer mee moest....ik hoop van harte dat het geen trend wordt met die boekjes, dacht dat vooral meisjes zoiets leuk vinden.
Boekje ging ook direct weer naar de volgende...., weet niet of hij erin heeft gekeken...grappig dat ze nu echt kleine persoonlijkheden worden.
Haha.. hier vanaf groep 2 echt zoveel vriendenboekjes. Foto's heb ik inmiddels uitgeprint thuis liggen.
Beetje pro-actief zijn. :+
Make my day!
pi_173394032
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:56 schreef Zana het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar niet, maar ik zie het nut van een vriendenboekje echt nog niet aan begin van groep 3. Want je zadelt de ouders ermee op, ze moeten nog ergens snel een foto vandaan toveren en stomme vragen beantwoorden, waar een kind op 6 jarige leeftijd som nog niet eens mee bezig is....
Wel dapper dat dat (rustige) jongetje het allemaal zelfs regelt.
Komen die nu pas? Die hadden wij in 1 &2 al. Hartstikke leuk. Ze zit nu niet meer bij die kinderen in de klas en heeft nog wel een boekje waar ze in staan. Dr boekje is nu vol, en ze wil heel graag weer een nieuwe voor groep 4.

En in groep 3 kunnen de kinderen toch wel mee denken? Meestal zijn het heel laagdrempelige vragen.
*poef* nu is het weg
pi_173394088
Fijn LB, dat ze opknapt!

Juist vanaf groep 3/4 zie je die vriendboekjes hier niet meer. Dat lijkt hier echt iets voor de kleuters te zijn..
Maar mijn kids hebben er geen behoefte aan, dus dan ik ook niet ;)
En als ze mee naar huis komen, vullen we het vrolijk in.

Luizenpluis zijn hier vaak 2 moeders per klas die na elke vakantie gaan pluizen. In overleg met juf blijven ze dan de week na de vakantie een ochtend even een kwartiertje op school bij het wegbrengen. Kost niet veel tijd en zijn altijd wel mensen voor te vinden..

Hier nog een week vakantie te gaan. Echt maf om te lezen dat het bij sommigen alweer een week voorbij is.. We moeten toch echt terug gaan schieten in het oude slaapritme.. de 10 jarige heeft een logeervriendje, dus dat slaapt niet voor middernacht, en de 5 jarige knaagt nog op wat chipjes. Vanaf volgende week maar langszaam terug naar normale bedtijden :D
pi_173394208
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:54 schreef Zana het volgende:

[..]

Nee, maar die weet waarna ze moet zoeken, denk dat veel ouders, die luizen pluizen, niet echt weten, hoe het eruit ziet...nu ja een lopend beestje herken je misschien nog, maar die eitjes zijn echt superklein. En de foto's op internet zijn vaak uitvergroot, en je hebt ook soms eitjes waar de luis er al uit is, dus alleen de schil over en die hebben dan ook weer een andere kleur.
Ok, nu klinkt het alsof het rocket science is en je ervoor geschoold moet zijn :o ik zal het wel onderschatten, maar zo moeilijk kan het niet zijn toch? Ik heb ook nog nooit een luis gezien maar begreep altijd dat je het wel duidelijk zag.

Neem aan dat je bij twijfel wel een andere ouder of de juf vraagt voor een check, dat zou ik zelf iig doen. Niemand zit te wachten op luizen toch, dus je wil wel goed controleren.
pi_173394224
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:15 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Komen die nu pas? Die hadden wij in 1 &2 al. Hartstikke leuk. Ze zit nu niet meer bij die kinderen in de klas en heeft nog wel een boekje waar ze in staan. Dr boekje is nu vol, en ze wil heel graag weer een nieuwe voor groep 4.

En in groep 3 kunnen de kinderen toch wel mee denken? Meestal zijn het heel laagdrempelige vragen.
Bij Kruidvat deze week voor 2,50 O-)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_173394253
Vriendenboekjes heb ik hier nog niet gezien, lijkt me heel leuk idd!
pi_173394317
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:22 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ok, nu klinkt het alsof het rocket science is en je ervoor geschoold moet zijn :o ik zal het wel onderschatten, maar zo moeilijk kan het niet zijn toch? Ik heb ook nog nooit een luis gezien maar begreep altijd dat je het wel duidelijk zag.

Neem aan dat je bij twijfel wel een andere ouder of de juf vraagt voor een check, dat zou ik zelf iig doen. Niemand zit te wachten op luizen toch, dus je wil wel goed controleren.
Ik heb de juf van oudste er ook wel eens bij gehaald. Of zij ook even wilde kijken. Daarna keek ook nog een andere ouder.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:32:06 #279
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_173394418
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:13 schreef agter het volgende:

[..]

Haha.. hier vanaf groep 2 echt zoveel vriendenboekjes. Foto's heb ik inmiddels uitgeprint thuis liggen.
Beetje pro-actief zijn. :+
Hier precies zo ja :+ heb ook een paar a4tjes liggen met geprinte foto's, zoveel boekjes komen er naar huis. Al vanaf de eerste week groep 1, en net zoveel jongens als meisjes. Ik vind het leuk juist, ook al kunnen ze er nog niet echt zelf in schrijven. De antwoorden van een kleuter zijn heel anders (en misschien wel oprechter?) dan de antwoorden van oudere kinderen die al een idee hebben van wat hoort en wat stoer gevonden wordt ofzo. Leuk vergelijkingsmateriaal voor later :)
pi_173394502
In mijn tijd had je vriendenboekjes in groep 4 of 5. :P
Kinderen worden sneller groot zeker. :o
pi_173394643
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:35 schreef vencodark het volgende:
In mijn tijd had je vriendenboekjes in groep 4 of 5. :P
Kinderen worden sneller groot zeker. :o
In groep 4 whatsappen ze liever. _O-
Make my day!
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:46:05 #282
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_173394748
Hier wilde J vorig schooljaar ook een vriendenboekje. Er ligt dus nu een Cars vriendenboekje klaar voor het nieuwe schooljaar. J gaat nu naar groep 1. Ik realiseerde me pas dat hij echt de langst mogelijke kleuterperiode krijgt, ruim 2,5 jaar. Ik verwacht dat ie t spelen voorlopig nog wel prima vind, en de 'werkjes' heel erg wennen zullen zijn...
pi_173394792
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:46 schreef mousemicky het volgende:
Hier wilde J vorig schooljaar ook een vriendenboekje. Er ligt dus nu een Cars vriendenboekje klaar voor het nieuwe schooljaar. J gaat nu naar groep 1. Ik realiseerde me pas dat hij echt de langst mogelijke kleuterperiode krijgt, ruim 2,5 jaar. Ik verwacht dat ie t spelen voorlopig nog wel prima vind, en de 'werkjes' heel erg wennen zullen zijn...
De mijne mag ook tweeënhalf jaar, hij is eind november begonnen en gaat volgende week weer naar groep 1.

Begin dit jaar kreeg hij z'n eerste boekje mee, heb hem de vragen voorgelezen en zijn antwoord opgeschreven, piece of cake :+ Tweede boekje kreeg hij op z'n afscheidsdag mee, die hebben we maar teruggegeven..
pi_173394812
Van wanneer is J ook al weer MM?

Jongste gaat in principe naar groep 2, maar ik zou het niet erg vinden als hij langer kleutert. Zijn beste vriendje is 3 maanden jonger en het gaat zo leuk tussen die 2. Hij is het broertje van 1 van de vriendinnen van de oudste.
*poef* nu is het weg
pi_173394915
Oh, dat is hier ook KJ, zo'n 'scheiding'. Ze houden bij ons 1 januari aan als grens geloof ik. Daardoor zit mijne in groep 2 en zijn vriendje in groep 1. Gelukkig zijn het hier combinatieklassen dus maakt het niet uit.
pi_173394991
Niet alleen langer kleuteren om het vriendje hoor.. Hij is nog zo lekker speels. Zo'n verschil met z'n zus die eind groep 1 al boekjes las.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:05:55 #287
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_173395130
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:49 schreef kaatjejannie het volgende:
Van wanneer is J ook al weer MM?

Jongste gaat in principe naar groep 2, maar ik zou het niet erg vinden als hij langer kleutert. Zijn beste vriendje is 3 maanden jonger en het gaat zo leuk tussen die 2. Hij is het broertje van 1 van de vriendinnen van de oudste.
J is van 2 januari. Ze houden hier 1 januari aan als 'grens'. J's beste vriendje gaat nu ook naar groep 2, hij is in april al 5 geworden. Ik ga er van uit dat ze dus na komend schooljaar gescheiden worden. Maar ja, kleuters, volgend jaar kunnen ze ook beide weer andere beste vriendjes hebben. Of vriendje kleutert nog een jaar extra, net als zn broer. Dat viel wel op. Vriendjes broer werd in in juni 7, en zat dus nog in groep 2. Ook nogal groot voor zn leeftijd, dus echt een reuzenkleuter O+

Ik ga proberen me er voorlopig nog niet druk om te maken, J maakt op dit moment nog heel makkelijk vriendjes (na 1 minuut samen springen op de trampoline - J: 'zullen we vriendjes zijn?' Ander kind: 'ja, vrienden voor aaaaaltijd' :D)
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:09:04 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173395182
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:10 schreef Tally het volgende:
Beide meiden hebben een vriendenboekje. Vanaf groep 1 al. En ik heb er ondertussen al meer dan 30 ingevuld. Ik vind het leuk. Zo zie je elke jaar weer van alles veranderen. Ook de juffen van de klassen schrijven er in. Iets om te bewaren voor later. Ik geef ze wel meteen de dag erna terug :') anders vergeet ik ze geheid. Zo ben ik dan ook weer :')
De (langdurige inval)juf van dochter heeft die van (toen nog kleuter)dochter kwijtgeraakt....
helaas. Dag aandenken.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:10:27 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173395208
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:35 schreef vencodark het volgende:
In mijn tijd had je vriendenboekjes in groep 4 of 5. :P
Kinderen worden sneller groot zeker. :o
In mijn tijd had je 1 poessiealbum
pi_173395220
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:22 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ok, nu klinkt het alsof het rocket science is en je ervoor geschoold moet zijn :o ik zal het wel onderschatten, maar zo moeilijk kan het niet zijn toch? Ik heb ook nog nooit een luis gezien maar begreep altijd dat je het wel duidelijk zag.

Neem aan dat je bij twijfel wel een andere ouder of de juf vraagt voor een check, dat zou ik zelf iig doen. Niemand zit te wachten op luizen toch, dus je wil wel goed controleren.
Nu ja, ik heb er geen recente ervaring met echte luizen (hoewel ikzelf als kind wel soms eitjes had en behandeld werd, kan ik mij herinneren, maar weet niet meer of ik ze ooit gezien heb).
Misschien als je huisdieren hebt en daardoor al in aanraking met luizen en vlooien bent gekomen, dat je het makkelijker herkend en weet waarna je moet zoeken... je hebt huidschilfers, zandkorrels, door gel verkleefde haren, en dan soms maar enkele eitjes of eirestjes en staat misschien nog niet eens onder een goede lamp. Weet niet of er ooit onderzoek naar gedaan is, hoeveel luizen/ eitjes een gemiddelde luizenpluismoeder over het hoofd ziet.

Op school heb ik in onze klas ook nog geen echt geval van luizen meegemaakt, wel twijfelgevalletjes...en de juffen gaan er sowieso heel diskreet mee om, dus je kunt ook niet snel maar even bij een ander klas kijken. Bij ons was ook geen training, weet niet of dat ergens anders anders is. Iedereen is blij wanneer het weer gedaan is, en wij zijn meestal met 3 of 4 en dan duurt het 15-20 minuten.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:12:23 #291
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173395233
Sociaal emotioneel was het voor O echt prima om van februari te zijn en zo een lange kleuter periode te hebben. Het was alleen geen porem. De meeste groep 3 kinderen waren vorig jaar nog kleiner dan hij :') Hij was een kop groter dan de rest van de kleuters.
Maar hij zit nu in een 3/4 dus dat past wat beter :D en hij heeft weer voldoende uitdaging.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:15:45 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_173395278
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:11 schreef Zana het volgende:

[..]

Nu ja, ik heb er geen recente ervaring met echte luizen (hoewel ikzelf als kind wel soms eitjes had en behandeld werd, kan ik mij herinneren, maar weet niet meer of ik ze ooit gezien heb).
Misschien als je huisdieren hebt en daardoor al in aanraking met luizen en vlooien bent gekomen, dat je het makkelijker herkend en weet waarna je moet zoeken... je hebt huidschilfers, zandkorrels, door gel verkleefde haren, en dan soms maar enkele eitjes of eirestjes en staat misschien nog niet eens onder een goede lamp. Weet niet of er ooit onderzoek naar gedaan is, hoeveel luizen/ eitjes een gemiddelde luizenpluismoeder over het hoofd ziet.

Op school heb ik in onze klas ook nog geen echt geval van luizen meegemaakt, wel twijfelgevalletjes...en de juffen gaan er sowieso heel diskreet mee om, dus je kunt ook niet snel maar even bij een ander klas kijken. Bij ons was ook geen training, weet niet of dat ergens anders anders is. Iedereen is blij wanneer het weer gedaan is, en wij zijn meestal met 3 of 4 en dan duurt het 15-20 minuten.
Als het helpen op school je zoveel stress en zorgen oplevert dan zou ik lekker iets anders gaan doen.
Plakboekouder ofzo, als ze dat hebben.
pi_173395721
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

In mijn tijd had je 1 poessiealbum
Die had ik natuurlijk ook. :+
pi_173395837
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:09 schreef amaranta het volgende:

[..]

De (langdurige inval)juf van dochter heeft die van (toen nog kleuter)dochter kwijtgeraakt....
helaas. Dag aandenken.
Daarom doe ik het altijd meteen. Anders vergeet ik het echt en dat vind ik lullig.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:31:50 #295
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_173396677
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:10 schreef Tally het volgende:
Beide meiden hebben een vriendenboekje. Vanaf groep 1 al. En ik heb er ondertussen al meer dan 30 ingevuld. Ik vind het leuk. Zo zie je elke jaar weer van alles veranderen. Ook de juffen van de klassen schrijven er in. Iets om te bewaren voor later. Ik geef ze wel meteen de dag erna terug :') anders vergeet ik ze geheid. Zo ben ik dan ook weer :')
Hier kwamen we tijdens het opruimen van haar oude kamer 4 vriendenboekjes tegen, zo leuk om alles terug te lezen :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_173396773
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:11 schreef Zana het volgende:

[..]

Nu ja, ik heb er geen recente ervaring met echte luizen (hoewel ikzelf als kind wel soms eitjes had en behandeld werd, kan ik mij herinneren, maar weet niet meer of ik ze ooit gezien heb).
Misschien als je huisdieren hebt en daardoor al in aanraking met luizen en vlooien bent gekomen, dat je het makkelijker herkend en weet waarna je moet zoeken... je hebt huidschilfers, zandkorrels, door gel verkleefde haren, en dan soms maar enkele eitjes of eirestjes en staat misschien nog niet eens onder een goede lamp. Weet niet of er ooit onderzoek naar gedaan is, hoeveel luizen/ eitjes een gemiddelde luizenpluismoeder over het hoofd ziet.

Op school heb ik in onze klas ook nog geen echt geval van luizen meegemaakt, wel twijfelgevalletjes...en de juffen gaan er sowieso heel diskreet mee om, dus je kunt ook niet snel maar even bij een ander klas kijken. Bij ons was ook geen training, weet niet of dat ergens anders anders is. Iedereen is blij wanneer het weer gedaan is, en wij zijn meestal met 3 of 4 en dan duurt het 15-20 minuten.
Geloof me.. je herkent ze meteen en nee.. maakt geen hol uit of jr wel of geen huisdieren hebt.
Vlooien van een kat zijn heel anders dan hoofdluis.

Ik doe van alles op school maar luizenmoeder weiger ik pertinent.

Ik snap het vriendenboekjes probleem niet zo. Juist leuk toch om op jonge leeftijd te weten hoe je klasgenootjes zijn?!
Super leuk voor later
En hoeveel tijd kost het invullen nou?? 5 minuten?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_173399227
Ik zou er ook weinig zin in hebben. Al is het dan maar 5 minuten, mijn kind interesseert zich er nog voor geen meter voor dus het zou puur een extra klusje voor mij zijn. Weet niet of het anders is als je kind er wel enthousiast over is.

Hier nog nooit een vriendenboekje gezien overigens ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173401093
Ik vind die vriendenboekjes in groep 1 en 2 écht onzin. Het is toch veel leuker als ze er zelf wat met hanenpoten inkalken vanaf groep 3... desalniettemin heb ik er in de kleuterklassen ook tig ingevuld want je gaat er toch in mee.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_173401510
Wij hadden altijd een groepje luizenmoeders (vaders heb ik nog niet gezien voor de luizenpluis), maar omdat de groep kleiner werd en ze daardoor soms een ochtend bezig waren voor alle klassen gecontroleerd waren, doen ze het nu per klas met eigen ouders.
Op zich prima, al waren er een aantal moeders van dat vaste groepje aan het mekkeren over dat het nu minder goed zou gebeuren. Ik heb geen idee.
Ik ben bij de jongste in de klas luizenmoeder met nog 2 andere moeders. We zijn met 15-20 minuten klaar. Elke eerste woensdag na vakanties en na schoolkamp.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_173404463
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:49 schreef kaatjejannie het volgende:
Van wanneer is J ook al weer MM?

Jongste gaat in principe naar groep 2, maar ik zou het niet erg vinden als hij langer kleutert. Zijn beste vriendje is 3 maanden jonger en het gaat zo leuk tussen die 2. Hij is het broertje van 1 van de vriendinnen van de oudste.
Bij ons op school hanteren ze een "we kijken naar het kind tussen 1 september en 31 december"-beleid.. De ene kleuterjuf zet ze wat makkelijker door, die wij hadden niet zo snel. Daan is van eind december, en is na een half jaar kleuteren weer in groep 1 gezet afgelopen jaar. Alleen halverwege maakte hij zo'n ontwikkelingssprong, dat hij nu na de zomer toch naar groep 3 gaat. Dat is sociaal emotioneel wel een beetje een uitdaging, maar langer kleuteren was cognitief geen straks plan..
Ik vond het fijn dat we gewoon halverwege nog bij konden sturen, kleuters zijn zo veranderlijk..
pi_173404575
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:35 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Bij ons op school hanteren ze een "we kijken naar het kind tussen 1 september en 31 december"-beleid.. De ene kleuterjuf zet ze wat makkelijker door, die wij hadden niet zo snel. Daan is van eind december, en is na een half jaar kleuteren weer in groep 1 gezet afgelopen jaar. Alleen halverwege maakte hij zo'n ontwikkelingssprong, dat hij nu na de zomer toch naar groep 3 gaat. Dat is sociaal emotioneel wel een beetje een uitdaging, maar langer kleuteren was cognitief geen straks plan..
Ik vond het fijn dat we gewoon halverwege nog bij konden sturen, kleuters zijn zo veranderlijk..
Hier zetten ze inderdaad ook door naar groep 2 en kijken hoe het gaat. Evt langer kleuters als ,e het niet trekken. Juf gaf bij Jan ook aan dat hij slim genoeg is maar ook wel heel erg graag speelt en niet graag opdrachten doet. Maar als hij de opdrachten doet snel klaar is en goed doet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')