abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:49:16 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173154433
Zwembaden voeren nieuwe controles in om zeker te weten dat bezoekers kunnen zwemmen. Identiteitsbewijs-checks, meer personeel en zwemtesten: alles om te voorkomen dat overmoedige, veelal allochtone, tieners verdrinken.



Zwembad de Windas in Bergschenhoek, nabij Rotterdam, liet afgelopen weekeinde zelfs een groep jonge vluchtelingen voorzwemmen in een ondiep bad om erachter te komen of zij boven water konden blijven. Even daarvoor was het bijna misgegaan, toen één van hen niet meer boven kwam na een duik.

Volgens het Nationaal Platform Zwembaden controleren zwembaden steeds vaker op deze manier. ,,De wet eist dat een zwembad voldoende toezicht heeft. Wat voldoende is, hangt af van het type bad en bezoekers. Dat betekent dat als zwembaden, zoals nu, meer mensen ontvangen uit landen zonder zwemlescultuur, ze zich daarop moeten aanpassen”, aldus woordvoerder Marjolein van Tiggelen.

De zwembaden hebben het vooral druk met jonge vluchtelingen die in hun thuisland niet hebben leren zwemmen. Om te voorkomen dat zij gevaar lopen, wordt het toezicht op veel plekken geïntensiveerd. Zo krijgen veel tieners tegenwoordig bij de kassa de vraag of ze kunnen zwemmen en moeten zij hun identiteitsbewijs laten zien. Vervolgens houdt een badmeester in de gaten hoe zij zich gedragen bij het water. Bij geringe twijfel moet, zoals in Bergschenhoek, een zwemtest worden afgelegd. Wie een keurige schoolslag toont, mag verder spelen. Wie trappelt als een hond of kopje onder gaat, is aangewezen op een drijfkurk of moet vertrekken. Veel zwembaden schakelen extra personeel om toe te zien op deze aangescherpte regels.

Op scherp
De zwembaden staan op scherp sinds in mei drie badmeesters schuldig zijn bevonden aan de dood van de 9-jarige Salam. Het Syrische meisje verdronk in september 2015 in zwembad ’t Gastland in Rhenen. Vorige week overleed een 16-jarige jongen uit Syrië in buitenbad Groot Venlo in Blerick, nadat hem al verschillende keren was gevraagd uit het water te komen omdat hij niet kon zwemmen.

Bang voor klachten over discriminatie, wanneer allochtonen gevraagd wordt om voor te zwemmen en autochtonen niet, is het Nationaal Platform Zwembaden niet. Van Tiggelen: ,,Dit heeft niks met discriminatie te maken maar alles met veiligheid. Kun je zwemmen, ja of nee?”
Discussie

Toch kan die vraag tot discussies leiden, zo merkte het zwembad in Bergschenhoek. De onfortuinlijke duiker en zijn vrienden weigerden te vertrekken, zelfs nadat bleek dat zes van de acht jongens geen zwemdiploma hadden. Het bad liet uiteindelijk de politie komen om ze weg te halen. ,,Ik vertrouwde ze niet meer'', aldus Hoofd Zwemzaken, Din Wouters.

De Koninklijke Nederlandse Zwembond pleitte eerder deze maand voor zwemlessen voor iedereen die een verblijfsvergunning krijgt en begrijpt dat zwembaden nu zelf extra alert zijn.

http://www.ad.nl/binnenla(...)oorzwemmen~a0c2f103/

Homo's worden aankomende winter op de schaatsbaan gecontroleerd of ze wel pootje over kunnen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173154463
Super goed. Onee, erg racistisch. Onee, vluchtelingen laten verdrinken is racistisch. Shit.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:52:21 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173154502
Hebben ouders ook nog verantwoordelijkheid of moeten we iedereen maar blijven pamperen?
pi_173154646
Dit is toch niks raars? Het is toch supernormaal om bij een zwemcursus eerst even te checken of de cursisten zelfstandig kunnen blijven drijven en stuk kunnen zwemmen. Kun je dat niet dan mag je naar huis. En bij mensen waar de kans groot is dat ze nooit hebben leren zwemmen doe je die check zeker. Geen reden om je calimero-hoedje op te zetten hoor.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:13:10 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_173154973
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:58 schreef Farenji het volgende:
Het is toch supernormaal om bij een zwemcursus eerst even te checken of de cursisten zelfstandig kunnen blijven drijven
Het zou er nog bij moeten komen om samen met de badmeester te verdrinken.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173154991
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben ouders ook nog verantwoordelijkheid of moeten we iedereen maar blijven pamperen?
Dat is inderdaad wat mij ook bezig houdt. Waar zijn de ouders?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:15:21 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173155014
Dat lijkt me wel noodzakelijk als er anders maar mensen lijven verzuipen. Daar wordt je als zwembad ook niet vrolijk van.
pi_173155107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:01 schreef AchJa het volgende:
Vroeger moest je verplicht dit soort emblemen op je zwembroek/ pak naaien om te laten zien dat je kon zwemmen, anders mocht je niet eens het diepe in...

[ afbeelding ]
gewoon weer invoeren lijkt me zo.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173155148
Triest dat dit in nederland gebeurt.
There are only 151 Pokémon.
pi_173155185
Als je een duik-cursus doet (waar je toch wel mag verwachten dat je op zijn minst kan zwemmen) is een zwemtest ook altijd een verplicht onderdeel van de cursus (iig bij PADI). En ik kan je uit ervaring vertellen dat er genoeg sukkels zich inschrijven terwijl ze nog niet eens twee minuten zelfstandig kunnen blijven drijven. Die krijgen hun geld terug en mogen weer naar huis.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:33:51 #12
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173155529
Man man man leg nou eens de verantwoordelijkheid bij die mensen zelf of hun ouders :') Waar is die tijd gebleven dat die nog verantwoordelijk waren en konden worden gesteld?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:38:22 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173155627
Vind nog steeds die veroordeling van die drie badmeesters belachelijk. Daar begint dit soort gezeik allemaal mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:38:29 #14
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_173155631
quote:
Dit heeft niks met discriminatie te maken maar alles met veiligheid. Kun je zwemmen, ja of nee?

wanneer allochtonen gevraagd wordt om voor te zwemmen en autochtonen niet
Euh ja hallo, wel discriminatie dus, ongeacht de goede bedoelingen :') :P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:45:39 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173155811
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:33 schreef 2NutZ het volgende:
Man man man leg nou eens de verantwoordelijkheid bij die mensen zelf of hun ouders :') Waar is die tijd gebleven dat die nog verantwoordelijk waren en konden worden gesteld?
De mensen die dit soort dingen bedenken bewandelen graag de moral high ground om zichzelf goed te voelen: 'allochtonen kunnen niks zelf, die moeten we overal bij aan de hand nemen'.

Leg de verantwoording gewoon bij de ouders. Kan je kind niet goed zwemmen? Dan gaat ie gewoon niet onbegeleid naar het zwembad, punt.
pi_173155827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:38 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Euh ja hallo, wel discriminatie dus, ongeacht de goede bedoelingen :') :P
precies, gewoon laten verzuipen is veel beter dan ze even vragen of ze kunnen zwemmen?

Of willen we het zwemmen in zwembaden onbetaalbaar maken door elke allochtoon een persoonlijk begeleider aan te wijzen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:47:35 #17
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173155861
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De mensen die dit soort dingen bedenken bewandelen graag de moral high ground om zichzelf goed te voelen: 'allochtonen kunnen niks zelf, die moeten we overal bij aan de hand nemen'.

Leg de verantwoording gewoon bij de ouders. Kan je kind niet goed zwemmen? Dan gaat ie gewoon niet onbegeleid naar het zwembad, punt.
Nou inderdaad.. echt walgelijke figuren :r kanker van de maatschappij.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173155992
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
De mensen die dit soort dingen bedenken bewandelen graag de moral high ground om zichzelf goed te voelen: 'allochtonen kunnen niks zelf, die moeten we overal bij aan de hand nemen'.

Leg de verantwoording gewoon bij de ouders. Kan je kind niet goed zwemmen? Dan gaat ie gewoon niet onbegeleid naar het zwembad, punt.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar daar kan zo'n zwembad niks mee natuurlijk.
Dat krijgt die kinderen aan de poort en stelt dan terecht de vraag of ze kunnen bewijzen of ze kunnen zwemmen. Zo nee, mogen ze naar huis. Kunnen ze daar tegen hun ouders zeggen dat ze eerst op zwemles moeten.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:55:57 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173156068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:33 schreef 2NutZ het volgende:
Man man man leg nou eens de verantwoordelijkheid bij die mensen zelf of hun ouders :') Waar is die tijd gebleven dat die nog verantwoordelijk waren en konden worden gesteld?
Tja, wisten jouw ouders wat je als puber allemaal uitvrat?

Kennelijk verzuipen er iets teveel allochtonen om het maar te laten aanmodderen. En als zwembad heb je daar gewoon geen zin in. En dan boeit al die principegezeik niet.
pi_173156115
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Tja, wisten jouw ouders wat je als puber allemaal uitvrat?

Kennelijk verzuipen er iets teveel allochtonen om het maar te laten aanmodderen. En als zwembad heb je daar gewoon geen zin in. En dan boeit al die principegezeik niet.
De cynicus in mij denkt twee dingen:
1] het gaat er niet om dat er allochtonen verzuipen, maar dat het zwembad daar (mogelijk) verantwoordelijk voor gehouden kan worden
2] is het geen idee om bij dat voorzwemmen een paar lekkere wijven in te kleine bikini's erbij te gooien, kun je meteen screenen op handtastelijkheden. :{.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:59:46 #21
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173156150
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, wisten jouw ouders wat je als puber allemaal uitvrat?

Kennelijk verzuipen er iets teveel allochtonen om het maar te laten aanmodderen. En als zwembad heb je daar gewoon geen zin in. En dan boeit al die principegezeik niet.
Nee, gekke vraag ook want geen enkele ouder weet dat.. is ook niet gezond als dat wel zo is natuurlijk...maar het is ook mijn eigen verantwoording, gedeeltelijk.
Daarbij gedroeg ik me wel gewoon redelijk.

Daarom, gewoon zelf de kantjes er bij af lopen dan lost iemand anders het wel op :) he ;)

:'(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173156160
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, wisten jouw ouders wat je als puber allemaal uitvrat?

Kennelijk verzuipen er iets teveel allochtonen om het maar te laten aanmodderen. En als zwembad heb je daar gewoon geen zin in. En dan boeit al die principegezeik niet.
omdat iedere nederlandse puber kan zwemmen omdat de ouders dat regelen als het kind klein is.
Zelfs de ergste of armste tokkie ouder zorgt ervoor dat zijn kind kan zwemmen.

Het probleem is dat allochtone ouders dit niet doen
There are only 151 Pokémon.
pi_173156198
Dus ja, je kan zo ieder probleem wel bij de maatschappij leggen. Maar dan wordt het voor iedereen onwerkbaar (+ onbetaalbaar).

Nee, je moet bij die ouders beginnen.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:03:21 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173156228
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:00 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

omdat iedere nederlandse puber kan zwemmen omdat de ouders dat regelen als het kind klein is.
Zelfs de ergste of armste tokkie ouder zorgt ervoor dat zijn kind kan zwemmen.

Het probleem is dat allochtone ouders dit niet doen
Maar zolang daar geen verandering in is gekomen dan begrijp ik goed dat zwembaden geen zin hebben in verzopen badgasten en daarom het maar gaan controleren in plaats van niets doen.
pi_173156259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De mensen die dit soort dingen bedenken bewandelen graag de moral high ground om zichzelf goed te voelen: 'allochtonen kunnen niks zelf, die moeten we overal bij aan de hand nemen'.

Leg de verantwoording gewoon bij de ouders. Kan je kind niet goed zwemmen? Dan gaat ie gewoon niet onbegeleid naar het zwembad, punt.
Fok! zit er tegenwoordig ook vol mee. Slopers van een gezonde discussie met hun arrogante gejank.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173156273
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Super goed. Onee, erg racistisch. Onee, vluchtelingen laten verdrinken is racistisch. Shit.
Bespeur ik hier een wat morbidere vorm van een effectief uitzetbeleid?

Kom maar. Ja, je mag als eerste springen. Doe maar. Het water is niet gevaarlijk. >:)
pi_173156438
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar zolang daar geen verandering in is gekomen dan begrijp ik goed dat zwembaden geen zin hebben in verzopen badgasten en daarom het maar gaan controleren in plaats van niets doen.
begrijpelijk maar op den duur onhoudbaar. Meer personeel en toezicht nodig voor iets wat een non probleem zou moeten zijn. Moeten we straks ook bij snowplanet of bij het mountainbike huren vragen of je het wel kan? Zoiets is gewoon zelf nadenken en eigen verantwoordelijk. Die mensen kunnen zelf toch wel nadenken? We hoeven ze toch niet als kleuter te behandelen?
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:14:39 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173156482
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

begrijpelijk maar op den duur onhoudbaar. Meer personeel en toezicht nodig voor iets wat een non probleem zou moeten zijn. Moeten we straks ook bij snowplanet of bij het mountainbike huren vragen of je het wel kan? Zoiets is gewoon zelf nadenken en eigen verantwoordelijk. Die mensen kunnen zelf toch wel nadenken? We hoeven ze toch niet als kleuter te behandelen?
Een zwembad heeft gewoon geen zin in verzopen badgasten. Slecht voor het personeel, slecht voor het imago, vervelend voor andere gasten. Die hebben dus geen boodschap aan wat "zou moeten"
pi_173156550
Rare titel, moet zijn: Zwembaden laten tieners die niet goed lijken te kunnen zwemmen voorzwemmen.
pi_173156561
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:12 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

begrijpelijk maar op den duur onhoudbaar. Meer personeel en toezicht nodig voor iets wat een non probleem zou moeten zijn. Moeten we straks ook bij snowplanet of bij het mountainbike huren vragen of je het wel kan? Zoiets is gewoon zelf nadenken en eigen verantwoordelijk. Die mensen kunnen zelf toch wel nadenken? We hoeven ze toch niet als kleuter te behandelen?
Ik weet niet in wat voor rare wereld jij leeft, maar het is normaal, bij ALLE takken van sport, en ook bij muziek of taal of andere cursussen, dat je eerst even inventariseert wat de cursist kan en niet kan. Ik vind het echt debiel dat daar in deze context zulke misplaatste verontwaardiging en slachtoffermentaliteit over komt. Maar ja elke aanleiding om over buitenlanders te zaniken met beide handen aangrijpen he. Fucking zielig.
pi_173156575
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:33 schreef 2NutZ het volgende:
Waar is die tijd gebleven dat die nog verantwoordelijk waren en konden worden gesteld?
Als je opgelet had had je kunnen zien dat je "vroeger" met een embleem met desbetreffend zwemdiploma op je zwembroek rondliep, geen embleem = alleen in het ondiepe bad, punt. Daar zagen de badmeesters gewoon op toe.

Maar toen mocht je nog gewoon alleen naar het zwembad en hoefden er nog geen SIRE spotjes tegenaan gegooid te worden dat de jeugd te verwijfd is geworden.
pi_173156626
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor rare wereld jij leeft, maar het is normaal, bij ALLE takken van sport, en ook bij muziek of taal of andere cursussen, dat je eerst even inventariseert wat de cursist kan en niet kan. Ik vind het echt debiel dat daar in deze context zulke misplaatste verontwaardiging en slachtoffermentaliteit over komt. Maar ja elke aanleiding om over buitenlanders te zaniken met beide handen aangrijpen he. Fucking zielig.
ik heb het niet over cursussen.
Daarnaast begrijp je me volkomen verkeerd met je aantijgingen
There are only 151 Pokémon.
pi_173156632
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je opgelet had had je kunnen zien dat je "vroeger" met een embleem met desbetreffend zwemdiploma op je zwembroek rondliep, geen embleem = alleen in het ondiepe bad, punt. Daar zagen de badmeesters gewoon op toe.

Maar toen mocht je nog gewoon alleen naar het zwembad en hoefden er nog geen SIRE spotjes tegenaan gegooid te worden dat de jeugd te verwijfd is geworden.
Waarom zijn die emblemen afgeschaft?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173156676
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:22 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Waarom zijn die emblemen afgeschaft?
Weet ik niet.Volgens mij heeft het tot eind jaren 80 ofzo bestaan. Ik gok dat het met die nieuwe zwemmethode die ergens eind 80 begin 90 verzonnen is is afgeschaft.
pi_173156743
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weet ik niet.Volgens mij heeft het tot eind jaren 80 ofzo bestaan. Ik gok dat het met die nieuwe zwemmethode die ergens eind 80 begin 90 verzonnen is is afgeschaft.
Kunnen ze best wel weer invoeren
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:30:27 #36
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173156812
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De mensen die dit soort dingen bedenken bewandelen graag de moral high ground om zichzelf goed te voelen: 'allochtonen kunnen niks zelf, die moeten we overal bij aan de hand nemen'.

Leg de verantwoording gewoon bij de ouders. Kan je kind niet goed zwemmen? Dan gaat ie gewoon niet onbegeleid naar het zwembad, punt.
Nou, niet punt, want je hebt het over kinderen. De kinderen zijn dan de dupe van het punt wat je wilt maken, ook al zijn het ongehoorzame kinderen. Ik ben het dus helemaal eens met dit extra toezicht om deze minderjarige nieuwkomers tegen zichzelf te beschermen.

Wat ik wél als consequentie vind kunnen, is dat de ouders worden aangesproken op hun verantwoordelijkheid en het gedrag van hun kinderen. "Wij willen uw zoon niet meer terugzien in het zwembad tot hij zich kan gedragen én kan zwemmen. De volgende keer volgt er een sanctie."
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:33:57 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_173156904
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weet ik niet.Volgens mij heeft het tot eind jaren 80 ofzo bestaan. Ik gok dat het met die nieuwe zwemmethode die ergens eind 80 begin 90 verzonnen is is afgeschaft.
Heb ze nooit gekend. Wel bij sportzwemmers op hun broekjes.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:34:37 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_173156914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:30 schreef Qarrad het volgende:

Wat ik wél als consequentie vind kunnen, is dat de ouders worden aangesproken op hun verantwoordelijkheid en het gedrag van hun kinderen. "Wij willen uw zoon niet meer terugzien in het zwembad tot hij zich kan gedragen én kan zwemmen. De volgende keer volgt er een sanctie."
Dat krijgt de politie zelfs niet voor elkaar.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173156936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:18 schreef Alfje het volgende:
Rare titel, moet zijn: Zwembaden laten tieners die niet goed lijken te kunnen zwemmen voorzwemmen.
Ze willen voorkomen dat overmoedige, veelal allochtone tieners verzuipen staat er. Dus waar gaan ze zich primair op richten, denk je?

Dat wordt natuurlijk een eigenaardige zaak in de praktijk, die als vernederend ervaren gaat worden.
I´m back.
pi_173157029
Daarmee is de survival of the fittest definitief de nek omgedraaid. Als je al niet meer zelfstandig kunt nadenken om eerst zwemles te nemen alvorens het zwembad in te springen. Man man man.
pi_173157190
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier was het normaal.

Maar ja in jouw tijd noemden ze dit ook nog een zwembad of zeebad:

[ afbeelding ]
In de jaren 30 bestond er uitstekend zwemonderwijs al. Althans zeker in de grote steden. Weet ik van mijn ouders toevallig.
I´m back.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:50:39 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_173157219
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier was het normaal.

Maar ja in jouw tijd noemden ze dit ook nog een zwembad of zeebad:

[ afbeelding ]
:D

Zo heeft m'n moeder wel zwemmen geleerd in de waal. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:50:55 #45
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_173157224
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:01 schreef AchJa het volgende:
Vroeger moest je verplicht dit soort emblemen op je zwembroek/ pak naaien om te laten zien dat je kon zwemmen, anders mocht je niet eens het diepe in...

[ afbeelding ]
En dat was een prima systeem. :Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:51:03 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_173157226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de jaren 30 bestond er uitstekend zwemonderwijs al. Althans zeker in de grote steden. Weet ik van mijn ouders toevallig.
Dat zeg ik. Hier ook.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173157254
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:51 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Hier ook.

:P
Werden ze in de Waal gegooid dan? :P.
In de grote steden waren er in ieder geval buitenbaden en later ook binnenbaden en kregen de kinderen hetzij via een vereniging (socialistisch, gereformeerd of katholiek) hetzij via school zwemles.
I´m back.
pi_173157427
Hier heb ik het geleerd ;)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_173157554
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:50 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En dat was een prima systeem. :Y
Maar iemand die niet kan zwemmen zou in principe ook zo'n embleem erop kunnen zetten ? Lijkt me vooral hedendaags niet meer uit te voeren.

Misschien zitten er nu ook wel autochtone kinderen bij die ze niet controleren en niet kunnen zwemmen.

Het blijft toch niet helemaal waterdicht.
pi_173157613
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:52 schreef Ryan3 het volgende:

Werden ze in de Waal gegooid dan? :P.
In de grote steden waren er in ieder geval buitenbaden en later ook binnenbaden en kregen de kinderen hetzij via een vereniging (socialistisch, gereformeerd of katholiek) hetzij via school zwemles.
Mijn opa's van beide kanten zijn nog op een skutsje geboren... Weinig school, verenigingen en of zwemles in die tijd... Dat werd aan boord dzv de rest van de familie geregeld en dat lukte of niet. Er waren tot ruim in de jaren 60 ook heel veel schippers die gewoon niet konden zwemmen.

Het aparte was dat in de zeilende tijd de schippers die konden zwemmen meestal verzopen als de boot zonk/ omgeslagen was, die probeerden nl. zwemmend de kant te bereiken wat vaak niet lukte, de lui die niet konden zwemmen "sprongen in het zeil" (relatief ondiep water dus de mast bleef vrij vlak liggen, op zee is zoiets niet aan te raden :P ) bij het omslaan zoals dat heette en bleven bij het skutsje en overleefden dat gewoon met de hele familie.

[ Bericht 8% gewijzigd door AchJa op 15-08-2017 13:21:40 ]
  † In Memoriam † dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:10:52 #51
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_173157630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:06 schreef Elementair het volgende:

[..]

Maar iemand die niet kan zwemmen zou in principe ook zo'n embleem erop kunnen zetten ? Lijkt me vooral hedendaags niet meer uit te voeren.

Misschien zitten er nu ook wel autochtone kinderen bij die ze niet controleren en niet kunnen zwemmen.

Het blijft toch niet helemaal waterdicht.
Nee, dat klopt, maar zoals iemand al eerder opmerkte, ook de ouders hebben hierin een verantwoordelijkheid, en ik heb mijn kinderen langzaamaan geleerd dat ze ook een eigen verantwoordelijkheid hebben en geen domme dingen moeten doen.
Het begint uiteindelijk allemaal bij een goede, of 'eindigt' bij geen goede opvoeding.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_173157759
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijn opa's van beide kanten zijn nog op een skutsje geboren... Weinig school, verenigingen en of zwemles in die tijd... Dat werd aan boord dzv de rest van de familie geregeld en dat lukte of niet. Er waren tot ruim in de jaren 60 ook heel veel schippers die gewoon niet konden zwemmen.
Klopt idd, je kwam vroeger wel mensen tegen die niet konden zwemmen, alleen bijvoorbeeld de sportfondsenbaden en de gemeentelijke zwembaden, die werden in de grote steden wel al aangelegd voor wo2.
I´m back.
pi_173157836
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:49 schreef tong80 het volgende:
Zwembaden voeren nieuwe controles in om zeker te weten dat bezoekers kunnen zwemmen. Identiteitsbewijs-checks, meer personeel en zwemtesten: alles om te voorkomen dat overmoedige, veelal allochtone, tieners verdrinken.

[ afbeelding ]

Zwembad de Windas in Bergschenhoek, nabij Rotterdam, liet afgelopen weekeinde zelfs een groep jonge vluchtelingen voorzwemmen in een ondiep bad om erachter te komen of zij boven water konden blijven. Even daarvoor was het bijna misgegaan, toen één van hen niet meer boven kwam na een duik.

Volgens het Nationaal Platform Zwembaden controleren zwembaden steeds vaker op deze manier. ,,De wet eist dat een zwembad voldoende toezicht heeft. Wat voldoende is, hangt af van het type bad en bezoekers. Dat betekent dat als zwembaden, zoals nu, meer mensen ontvangen uit landen zonder zwemlescultuur, ze zich daarop moeten aanpassen”, aldus woordvoerder Marjolein van Tiggelen.

De zwembaden hebben het vooral druk met jonge vluchtelingen die in hun thuisland niet hebben leren zwemmen. Om te voorkomen dat zij gevaar lopen, wordt het toezicht op veel plekken geïntensiveerd. Zo krijgen veel tieners tegenwoordig bij de kassa de vraag of ze kunnen zwemmen en moeten zij hun identiteitsbewijs laten zien. Vervolgens houdt een badmeester in de gaten hoe zij zich gedragen bij het water. Bij geringe twijfel moet, zoals in Bergschenhoek, een zwemtest worden afgelegd. Wie een keurige schoolslag toont, mag verder spelen. Wie trappelt als een hond of kopje onder gaat, is aangewezen op een drijfkurk of moet vertrekken. Veel zwembaden schakelen extra personeel om toe te zien op deze aangescherpte regels.

Op scherp
De zwembaden staan op scherp sinds in mei drie badmeesters schuldig zijn bevonden aan de dood van de 9-jarige Salam. Het Syrische meisje verdronk in september 2015 in zwembad ’t Gastland in Rhenen. Vorige week overleed een 16-jarige jongen uit Syrië in buitenbad Groot Venlo in Blerick, nadat hem al verschillende keren was gevraagd uit het water te komen omdat hij niet kon zwemmen.

Bang voor klachten over discriminatie, wanneer allochtonen gevraagd wordt om voor te zwemmen en autochtonen niet, is het Nationaal Platform Zwembaden niet. Van Tiggelen: ,,Dit heeft niks met discriminatie te maken maar alles met veiligheid. Kun je zwemmen, ja of nee?”
Discussie

Toch kan die vraag tot discussies leiden, zo merkte het zwembad in Bergschenhoek. De onfortuinlijke duiker en zijn vrienden weigerden te vertrekken, zelfs nadat bleek dat zes van de acht jongens geen zwemdiploma hadden. Het bad liet uiteindelijk de politie komen om ze weg te halen. ,,Ik vertrouwde ze niet meer'', aldus Hoofd Zwemzaken, Din Wouters.

De Koninklijke Nederlandse Zwembond pleitte eerder deze maand voor zwemlessen voor iedereen die een verblijfsvergunning krijgt en begrijpt dat zwembaden nu zelf extra alert zijn.

http://www.ad.nl/binnenla(...)oorzwemmen~a0c2f103/

Homo's worden aankomende winter op de schaatsbaan gecontroleerd of ze wel pootje over kunnen.

:P
Het is wel moedig om allochtonen te vragen of zij ook kunnen zwammen.
pi_173157970
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:10 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, maar zoals iemand al eerder opmerkte, ook de ouders hebben hierin een verantwoordelijkheid, en ik heb mijn kinderen langzaamaan geleerd dat ze ook een eigen verantwoordelijkheid hebben en geen domme dingen moeten doen.
Het begint uiteindelijk allemaal bij een goede, of 'eindigt' bij geen goede opvoeding.
Dat klopt ja. Als zes van de acht kinderen geen zwemdiploma hebben en net één na een gevaarlijke duik nog steeds allemaal weigeren te vertrekken heb je ze iets niet goed meegegeven.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:22:06 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173159339
Dat embleem had je op je zwembroek of badpak toen je jong genoeg was om een twijfelgeval te zijn (lagere school leeftijd), dat had je echt niet meer in je puberteit en daarna.
Ik heb m'n D en E iig nooit op een badpak gehad, C volgens mij ook niet, alleen A en B, en die zijn geen 3 badpakken opnieuw vastgezet.
Overigens kan de helft van de ouders dat nu amper meer, en je badkleding wordt er ook niet vrolijk van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 15-08-2017 15:30:42 (DYAC) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173159765
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:22 schreef Leandra het volgende:
Dat embleem had je op je zwembroek of badpak toen je jong genoeg was om een twijfelgeval te zijn (lagere school leeftijd), dat had je echt niet meer in je puberteit en daarna.
Ik heb m'n D en E iig nooit op een badpak gehad, C volgens mij ook niet, alleen A en B, en die zijn geen 3 badpakken opnieuw vastgezet.
Overigens kan de helft van de ouders dat nu amper meer, en je bekleding wordt er ook niet vrolijk van.
Dood kind of bekleding die niet vrolijk wordt. Moeilijke keuze :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173159819
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:22 schreef Leandra het volgende:
Dat embleem had je op je zwembroek of badpak toen je jong genoeg was om een twijfelgeval te zijn (lagere school leeftijd), dat had je echt niet meer in je puberteit en daarna.
Ik heb m'n D en E iig nooit op een badpak gehad, C volgens mij ook niet, alleen A en B, en die zijn geen 3 badpakken opnieuw vastgezet.
Overigens kan de helft van de ouders dat nu amper meer, en je bekleding wordt er ook niet vrolijk van.
Ha, ja, maar bij ons in het Sportfondsenbad alleen voor de kinderen die de badmeesters en de badjuffrouwen 😄 niet zo goed kenden. Wat waren dat een autoriteiten voor ons trouwens in die tijd. Glimmend van trots kwam je thuis uit het zwembad als de badmeester tegen je gezegd had dat je iets goed kon. En ook, toen, vroegguh, zou er thuis iets voor je gezwaaid hebben als de badmeester of badjuffrouw je een standje had moeten geven ......

Ik vind het heel goed dat ze een zwemproefje laten afleggen als ze twijfelen aan je zwemvaardigheid. Voelen zich dus verantwoordelijk.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:51:54 #58
467193 Velda
Nieuwsgierig
pi_173159903
Ze kunnen beter zo snel mogelijk zwemles krijgen
pi_173159916
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:51 schreef Velda het volgende:
Ze kunnen beter zo snel mogelijk zwemles krijgen
Niemand belet ze om zwemles te nemen. Kun je bij elk zwembad krijgen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173159924
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:01 schreef AchJa het volgende:
Vroeger moest je verplicht dit soort emblemen op je zwembroek/ pak naaien om te laten zien dat je kon zwemmen, anders mocht je niet eens het diepe in...

[ afbeelding ]
Lijkt wel een omgekomen drenkeling.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:56:50 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173159990
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:14 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat mij ook bezig houdt. Waar zijn de ouders?
Liep jij als tiener nog aan het handje bij je moeder dan?
Dat tieners zich zonder hun ouders bewegen is erg normaal te noemen. Ze zullen misschien wel zeggen dat ze naar het zwembad gaan en misschien zullen de ouders dan zeggen niet in het diepe gaan, waarop de pubers zeggen dat ze dat niet zullen doen (met ogen rollen/diepe zucht erbij, waarom je ze dat zegt, tsss zeg, zo rollen pubers).

Dit gaat niet om 4 jarigen ofzo he...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:59:36 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173160034
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Liep jij als tiener nog aan het handje bij je moeder dan?
Dat tieners zich zonder hun ouders bewegen is erg normaal te noemen. Ze zullen misschien wel zeggen dat ze naar het zwembad gaan en misschien zullen de ouders dan zeggen niet in het diepe gaan, waarop de pubers zeggen dat ze dat niet zullen doen (met ogen rollen/diepe zucht erbij, waarom je ze dat zegt, tsss zeg, zo rollen pubers).

Dit gaat niet om 4 jarigen ofzo he...
Je laat tieners die niet kunnen zwemmen überhaupt niet naar zwembaden gaan... het eerste wat ze moeten doen is zwemles. Tot dan blijf je uit het water.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173160100
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je laat tieners die niet kunnen zwemmen überhaupt niet naar zwembaden gaan... het eerste wat ze moeten doen is zwemles. Tot dan blijf je uit het water.
Hoe ga je een tiener beletten naar het zwembad te gaan als je er niet bij bent?

Voor ons is deze situatie wat moeilijk in te schatten, de meerderheid hier zal voor zijn tiende in bezit zijn geweest ten minste zwemdiploma A en B.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:06:13 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173160141
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoe ga je een tiener beletten naar het zwembad te gaan als je er niet bij bent?

Voor ons is deze situatie wat moeilijk in te schatten, de meerderheid hier zal voor zijn tiende in bezit zijn geweest ten minste zwemdiploma A en B.
Ervoor zorgen dat die tiener gewoon kan zwemmen mocht het zo ver komen? Ik ga er gemakshalve maar van uit dat die drenkelingen niet pas net een week hier wonen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:08:40 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173160193
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je laat tieners die niet kunnen zwemmen überhaupt niet naar zwembaden gaan... het eerste wat ze moeten doen is zwemles. Tot dan blijf je uit het water.
En dan zeggen ze naar buiten te gaan, of naar een vriend te gaan en gaan ze alsnog naar het zwembad.
Tieners luisteren gewoon niet zo best altijd. Zo heeft die van mij zijn elleboog gebroken omdat hij zonder handen fietste met harde wind. Was hem echt al 1001 keer verteld dat niet te doen.

Dom, ja, maar had niets te maken met ouders die er geen bal om gaven. Gewoon een tiener die met zijn vrienden was en iets doms deed.
Hebben we allemaal gedaan, gelukkig loopt het voor de meeste met een sisser af.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:09:27 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173160214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ervoor zorgen dat die tiener gewoon kan zwemmen mocht het zo ver komen? Ik ga er gemakshalve maar van uit dat die drenkelingen niet pas net een week hier wonen.
Dat is verder niet in de macht van zo'n zwembaddirectie. Die wil gewoon geen gezeik met verdronken badgasten. Dus lossen ze het zo maar op.
pi_173160241
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Resultaat is dan weer dat zwembaden onbetaalbaar worden door dat extra toezicht en als gevolg daarvan meer mensen gaan uitwijken naar natuurlijk water waar helemaal geen toezicht is.
Scheelt dat gemeentelijke zwembaden sowieso al tonnen per jaar verlies draaien. Dus in feite zijn ze nu al onbetaalbaar. Effe checken of een Syriër kan zwemmen, zal geen gigantisch gat in de begroting slaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173160263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Scheelt dat gemeentelijke zwembaden sowieso al tonnen per jaar verlies draaien. Dus in feite zijn ze nu al onbetaalbaar. Effe checken of een Syriër kan zwemmen, zal geen gigantisch gat in de begroting slaan.
Volgens mij moet je iedereen gaan controleren, anders ben je gewoon een rascist
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:13:01 #69
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173160286
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ervoor zorgen dat die tiener gewoon kan zwemmen mocht het zo ver komen? Ik ga er gemakshalve maar van uit dat die drenkelingen niet pas net een week hier wonen.
In heel erg veel landen is dat niet zo normaal als hier. Is bij het water zijn en wat poedelen wel normaal, maar echt zwemmen niet.

Vergeet niet dat de meeste allochtonen die niet voldoende kunnen zwemmen niet verzuipen, of ze nu naar het zwembad gaan of niet.
Alleen blijven tieners tieners, die overschatten zichzelf soms, die doen soms domme dingen, die luisteren lang niet altijd.
Dat is echt heel normaal tiener gedrag, meestal gaat het (net aan) goed, soms niet.

Niet raar dat zwembaden zich daarop instellen, een dode tiener uit het bad vissen is niet echt een pretje namelijk, ook niet als je niet verantwoordelijk gesteld wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173160410
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:33 schreef 2NutZ het volgende:
Man man man leg nou eens de verantwoordelijkheid bij die mensen zelf of hun ouders :') Waar is die tijd gebleven dat die nog verantwoordelijk waren en konden worden gesteld?
Verantwoordelijkheid wordt nooit bij vluchtelingen neergelegd, want die worden immer als zielig beschouwd. That heet 'the racism of lower expectations'. Virulent met name bij links.

Komt er op neer dat iedereen met een huidskleur bij voorbaat als zwakzinnig en incapabel wordt beschouwd. Maar gelukkig heb je de blanke linkse wereldverbeteraar die hulp komt bieden, zo goed en slim is die blanke wel. Alleen blanken kunnen 'zielige vluchtelingen' helpen. De rest van de wereld kan dat niet, omdat ze een andere huidskleur hebben. Autochtonen krijgen een andere behandeling, want die zijn blank en worden geacht voor zichzelf te kunnen zorgen. In tegenstelling tot mensen met een huidskleur, alias de 'vluchteling'.
pi_173160425
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:11 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij moet je iedereen gaan controleren, anders ben je gewoon een rascist
Lijkt mij wat overbodig.

Maar als jij dat graag wil, dan moet je gaan lobbyen bij het Rijk en gemeenten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:27:14 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173160585
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij wat overbodig.

Maar als jij dat graag wil, dan moet je gaan lobbyen bij het Rijk en gemeenten.
pi_173160610
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:00 schreef Eenskijken het volgende: [..]

omdat iedere nederlandse puber kan zwemmen omdat de ouders dat regelen als het kind klein is.
Zelfs de ergste of armste tokkie ouder zorgt ervoor dat zijn kind kan zwemmen.

Het probleem is dat allochtone ouders dit niet doen
Met het opheffen van schoolzwemmen (door de groeiende kosten en regeltjesdruk) is het aantal zwemvaardigen flink afgenomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:20 schreef AchJa het volgende:
[..]

Als je opgelet had had je kunnen zien dat je "vroeger" met een embleem met desbetreffend zwemdiploma op je zwembroek rondliep, geen embleem = alleen in het ondiepe bad, punt. Daar zagen de badmeesters gewoon op toe.

Maar toen mocht je nog gewoon alleen naar het zwembad en hoefden er nog geen SIRE spotjes tegenaan gegooid te worden dat de jeugd te verwijfd is geworden.
Die regels verschilden natuurlijk wel per tijdvak en per regio. In mijn schooltijd mocht je alleen in het diepe als je een c-diploma had. Maar dat ging zonder labeltjes. Voor een c-diploma moest je minimaal een jaar of 11 zijn. Je kon inderdaad zonder ouders naar het zwembad en iedereen wist dat het mogelijk was om in water te verdrinken. Ook wist men vroeger als tiener wat dood gaan inhield. Er kwamen geen psychologen aangerend als er een medescholier verongelukte.

Doordat het zwembad alleen via een dodenweg (wat ze toen een drukke en gevaarlijke weg vonden) bereikbaar was, ben ik er maar een paar keer privé geweest en ook niet vaak met de schoolzwemmen (ipv gym). Natuurlijk werd niemand per auto gebracht, je ging op de fiets.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:32:12 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173160698
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dood kind of bekleding die niet vrolijk wordt. Moeilijke keuze :')
Als je een embleem op je badkleding mag doen heb je een zwemdiploma hè, daar gaat een ander kind niet minder dood van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:43:15 #75
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173160916
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:00 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

omdat iedere nederlandse puber kan zwemmen omdat de ouders dat regelen als het kind klein is.
Zelfs de ergste of armste tokkie ouder zorgt ervoor dat zijn kind kan zwemmen.

Het probleem is dat allochtone ouders dit niet doen
Kom eens langs in mijn tokkiewijk, zou ik zeggen, waar de Turkse kindertjes A, B en C halen en de tokkies hun geld liever uitgeven aan zware shag en sterke drank.
pi_173161438
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Kom eens langs in mijn tokkiewijk, zou ik zeggen, waar de Turkse kindertjes A, B en C halen en de tokkies hun geld liever uitgeven aan zware shag en sterke drank.
Ik woon ook in zo'n Vogelaar wijk maar hier zijn het veelal de Turkse en Marokkaanse meisjes die geen zwemdiploma's halen.
pi_173161706
Gastarbeiders hebben we al decennia, vluchtelingen idem. Wat is er dan veranderd tov 5, 15 of 50 jaar geleden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:26:03 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173161813
Ik snap dit echt niet. Kunnen die lui echt zelf niet bedenken dat het niet zo handig is om naar een zwembad te gaan als je niet kunt zwemmen? 8)7
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:27:01 #79
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173161835
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:14 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat mij ook bezig houdt. Waar zijn de ouders?
In het land van herkomst vaak.
pi_173162307
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:07 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik woon ook in zo'n Vogelaar wijk maar hier zijn het veelal de Turkse en Marokkaanse meisjes die geen zwemdiploma's halen.
Die moeten binnen blijven van hun sociale omgeving. Alleen de jongetjes mogen naar een zwembad.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:50:46 #81
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173162406
Badjuf zag jonge vluchteling zinken in zwembad

Jonge vluchtelingen plaatsen zwembaden voor een grote opgave. De baden voeren veiligheidsmaatregelen in, maar kunnen (bijna) niet op tegen zelfoverschatting van de jongeren.

'Jaahaa, natuurlijk kunnen wij zwemmen'. Drie jongens van een jaar of 16 lachten afgelopen vrijdag om de vraag bij de kassa van zwembad De Windas in Bergschenhoek. Statushouders, zag de medewerkster aan hun identiteitskaart. Ze vroeg het nog eens - hebben jullie echt een diploma? - en liet de knullen doorlopen naar de kleedkamers. Via de portofoon gaf ze haar collega's een seintje: let op, er komt een risicogroep binnen. Dat schrijft het protocol tegenwoordig voor.

Amper tien minuten later klonk via dezelfde portofoon een noodsignaal. 'Drenkeling duikkuil, 112 paraat'. Één van de jongens was van de hoge duikplank gesprongen en kwam niet meer boven. De badjuf, die het groepje toch al in het vizier had, zag hem zinken naar het diepste deel van het zwembad. Daar waar de bodem 4,5 meter diep ligt.

Nog voordat zij in het water kon springen, trok een andere, geoefende bezoeker de onfortuinlijke duiker dat hele eind omhoog en op het droge. De jonge vluchteling had gedacht dat hij na de sprong zélf de kant wel zou halen. Ten onrechte, hij kon namelijk niet zwemmen.

Overdreven

De jongen mankeerde niks, hij kon zelfs wel lachen om zijn bijna-doodervaring. In tegenstelling tot het zwembadpersoneel, dat hem boos en geschrokken de toegang ontzegde. Op dat moment kwamen meer vrienden van de jongen aan bij De Windas. Zij vonden het overdreven dat hij werd weggestuurd en gingen de discussie aan met het hoofd zwemzaken Din Wouters.

Dit voelde niet goed, merkte Wouters op. Hij dirigeerde alle acht jongens naar het ondiepe bad en vroeg ze een stukje te zwemmen. Wat bleek: zes van de acht pubers konden hun hoofd niet zelfstandig boven water houden. ,,Ik heb ze gevraagd te vertrekken'', zegt Wouters. ,,De jongens waren het daar niet mee eens. Zij wilden op de speelweide blijven, maar ik vertrouwde ze niet meer. Ze hadden tegen ons gelogen over hun zwemdiploma en voor een gevaarlijke situatie gezorgd. Uiteindelijk heeft de politie ze bij ons moeten weghalen.''

Wouters deelde zijn verhaal op Facebook (zie onderaan dit artikel) om bezoekers en collega-zwembaden te waarschuwen. Want De Windas is geen uitzondering. ,,Dit soort situaties komt bij ons allemaal steeds vaker voor. Wij hanteren niet voor niets dat protocol met het checken van de identiteitskaart, het waarschuwen voor risicogroepen en het voorzwemmen. Vooral mensen uit het buitenland lijken niet te beseffen hoe gevaarlijk water is.''

Bandjes om

Net als andere zwembaden zet hij extra personeel in, laat hij zijn team vaker noodsituaties oefenen en worden legio toezichtplannen uit het hoofd geleerd. Maar die strengere maatregelen zorgen ook voor discussies. ,,Als het voorzwemmen niet lukt, mogen bezoekers enkel met drijfmiddelen het bad in. Maar zo'n jongen van 16 weigert natuurlijk met bandjes om te zwemmen en baalt ervan als hij naar huis wordt gestuurd. Ik deel ons verhaal in de hoop begrip te kweken voor onze strikte huisregels.''

Na de veroordeling van zweminstructeurs in Rhenen (waar in 2015 de 9-jarige Salam uit Syrië verdronk) ging een schokgolf door de hele branche. ,,Dat je als professional alles uit de kast trekt en dan toch nog aansprakelijk gesteld kan worden... Dat is moeilijk te bevatten.''


-----------------------------


Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er nog meer 'ongelukken' gaan gebeuren. En ik zet ongelukken tussen haakjes want als je zo frivool met je eigen leven omspringt dan is het bijna een soort van zelfmoord. Heel triest voor de zwembaden dat ze dit soort situaties moeten bevechten. :{
pi_173162418
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:20 schreef crystal_meth het volgende:
Gastarbeiders hebben we al decennia, vluchtelingen idem. Wat is er dan veranderd tov 5, 15 of 50 jaar geleden?
Het verplichte schoolzwemmen onderving vroeger ook een hoop.
pi_173162507
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:50 schreef beantherio het volgende:
Badjuf zag jonge vluchteling zinken in zwembad

Jonge vluchtelingen plaatsen zwembaden voor een grote opgave. De baden voeren veiligheidsmaatregelen in, maar kunnen (bijna) niet op tegen zelfoverschatting van de jongeren.

'Jaahaa, natuurlijk kunnen wij zwemmen'. Drie jongens van een jaar of 16 lachten afgelopen vrijdag om de vraag bij de kassa van zwembad De Windas in Bergschenhoek. Statushouders, zag de medewerkster aan hun identiteitskaart. Ze vroeg het nog eens - hebben jullie echt een diploma? - en liet de knullen doorlopen naar de kleedkamers. Via de portofoon gaf ze haar collega's een seintje: let op, er komt een risicogroep binnen. Dat schrijft het protocol tegenwoordig voor.

Amper tien minuten later klonk via dezelfde portofoon een noodsignaal. 'Drenkeling duikkuil, 112 paraat'. Één van de jongens was van de hoge duikplank gesprongen en kwam niet meer boven. De badjuf, die het groepje toch al in het vizier had, zag hem zinken naar het diepste deel van het zwembad. Daar waar de bodem 4,5 meter diep ligt.

Nog voordat zij in het water kon springen, trok een andere, geoefende bezoeker de onfortuinlijke duiker dat hele eind omhoog en op het droge. De jonge vluchteling had gedacht dat hij na de sprong zélf de kant wel zou halen. Ten onrechte, hij kon namelijk niet zwemmen.

Overdreven

De jongen mankeerde niks, hij kon zelfs wel lachen om zijn bijna-doodervaring. In tegenstelling tot het zwembadpersoneel, dat hem boos en geschrokken de toegang ontzegde. Op dat moment kwamen meer vrienden van de jongen aan bij De Windas. Zij vonden het overdreven dat hij werd weggestuurd en gingen de discussie aan met het hoofd zwemzaken Din Wouters.

Dit voelde niet goed, merkte Wouters op. Hij dirigeerde alle acht jongens naar het ondiepe bad en vroeg ze een stukje te zwemmen. Wat bleek: zes van de acht pubers konden hun hoofd niet zelfstandig boven water houden. ,,Ik heb ze gevraagd te vertrekken'', zegt Wouters. ,,De jongens waren het daar niet mee eens. Zij wilden op de speelweide blijven, maar ik vertrouwde ze niet meer. Ze hadden tegen ons gelogen over hun zwemdiploma en voor een gevaarlijke situatie gezorgd. Uiteindelijk heeft de politie ze bij ons moeten weghalen.''

Wouters deelde zijn verhaal op Facebook (zie onderaan dit artikel) om bezoekers en collega-zwembaden te waarschuwen. Want De Windas is geen uitzondering. ,,Dit soort situaties komt bij ons allemaal steeds vaker voor. Wij hanteren niet voor niets dat protocol met het checken van de identiteitskaart, het waarschuwen voor risicogroepen en het voorzwemmen. Vooral mensen uit het buitenland lijken niet te beseffen hoe gevaarlijk water is.''

Bandjes om

Net als andere zwembaden zet hij extra personeel in, laat hij zijn team vaker noodsituaties oefenen en worden legio toezichtplannen uit het hoofd geleerd. Maar die strengere maatregelen zorgen ook voor discussies. ,,Als het voorzwemmen niet lukt, mogen bezoekers enkel met drijfmiddelen het bad in. Maar zo'n jongen van 16 weigert natuurlijk met bandjes om te zwemmen en baalt ervan als hij naar huis wordt gestuurd. Ik deel ons verhaal in de hoop begrip te kweken voor onze strikte huisregels.''

Na de veroordeling van zweminstructeurs in Rhenen (waar in 2015 de 9-jarige Salam uit Syrië verdronk) ging een schokgolf door de hele branche. ,,Dat je als professional alles uit de kast trekt en dan toch nog aansprakelijk gesteld kan worden... Dat is moeilijk te bevatten.''

-----------------------------

Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er nog meer 'ongelukken' gaan gebeuren. En ik zet ongelukken tussen haakjes want als je zo frivool met je eigen leven omspringt dan is het bijna een soort van zelfmoord. Heel triest voor de zwembaden dat ze dit soort situaties moeten bevechten. :{
Denk dat ze toch beter een kinderbadje bij de action kunnen halen voor wat is het 17,95 ¤ en dan thuis opblazen.
I´m back.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:56:13 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173162524
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, wisten jouw ouders wat je als puber allemaal uitvrat?
Nee, maar ik kon als puber goed zwemmen en woonde niet in een vreemd land met onbekende gevaren.
pi_173162571
Oh, ik begreep uit de topictitel dat allochtonen vroeger het zwembad in mochten om deze weer te verlaten zodra de autochtonen aankomen.
Racist
pi_173162804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:58 schreef Farenji het volgende:
Dit is toch niks raars? Het is toch supernormaal om bij een zwemcursus eerst even te checken of de cursisten zelfstandig kunnen blijven drijven en stuk kunnen zwemmen. Kun je dat niet dan mag je naar huis. En bij mensen waar de kans groot is dat ze nooit hebben leren zwemmen doe je die check zeker. Geen reden om je calimero-hoedje op te zetten hoor.
Welke cursus..?
pi_173162816
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:57 schreef Toga het volgende:
Oh, ik begreep uit de topictitel dat allochtonen vroeger het zwembad in mochten om deze weer te verlaten zodra de autochtonen aankomen.
Om het water alvast wat op te warmen. :P
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:09:24 #88
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173162830
Kunnen ze niet gewoon een "betreden op eigen risico" bordje ophangen en alle badmeesters naar huis sturen? Dan lost het probleem zich vanzelf wel op.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:11:04 #89
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173162862
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:09 schreef Twiitch het volgende:
Kunnen ze niet gewoon een "betreden op eigen risico" bordje ophangen en alle badmeesters naar huis sturen? Dan lost het probleem zich vanzelf wel op.
De meeste mensen zijn er niet zo dol op om tussen de lijken door te moeten zwemmen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:13:22 #90
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173162910
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:11 schreef beantherio het volgende:

[..]

De meeste mensen zijn er niet zo dol op om tussen de lijken door te moeten zwemmen.
Maar wel met de mond open door een piswolk van een ander drijven. :{w
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:19:02 #91
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173163026
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Maar wel met de mond open door een piswolk van een ander drijven. :{w
Urine kun je gewoon drinken hoor. :Y

pi_173163390
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:50 schreef beantherio het volgende:
Badjuf zag jonge vluchteling zinken in zwembad

Jonge vluchtelingen plaatsen zwembaden voor een grote opgave. De baden voeren veiligheidsmaatregelen in, maar kunnen (bijna) niet op tegen zelfoverschatting van de jongeren.

'Jaahaa, natuurlijk kunnen wij zwemmen'. Drie jongens van een jaar of 16 lachten afgelopen vrijdag om de vraag bij de kassa van zwembad De Windas in Bergschenhoek. Statushouders, zag de medewerkster aan hun identiteitskaart. Ze vroeg het nog eens - hebben jullie echt een diploma? - en liet de knullen doorlopen naar de kleedkamers. Via de portofoon gaf ze haar collega's een seintje: let op, er komt een risicogroep binnen. Dat schrijft het protocol tegenwoordig voor.

Amper tien minuten later klonk via dezelfde portofoon een noodsignaal. 'Drenkeling duikkuil, 112 paraat'. Één van de jongens was van de hoge duikplank gesprongen en kwam niet meer boven. De badjuf, die het groepje toch al in het vizier had, zag hem zinken naar het diepste deel van het zwembad. Daar waar de bodem 4,5 meter diep ligt.

Nog voordat zij in het water kon springen, trok een andere, geoefende bezoeker de onfortuinlijke duiker dat hele eind omhoog en op het droge. De jonge vluchteling had gedacht dat hij na de sprong zélf de kant wel zou halen. Ten onrechte, hij kon namelijk niet zwemmen.

Overdreven

De jongen mankeerde niks, hij kon zelfs wel lachen om zijn bijna-doodervaring. In tegenstelling tot het zwembadpersoneel, dat hem boos en geschrokken de toegang ontzegde. Op dat moment kwamen meer vrienden van de jongen aan bij De Windas. Zij vonden het overdreven dat hij werd weggestuurd en gingen de discussie aan met het hoofd zwemzaken Din Wouters.

Dit voelde niet goed, merkte Wouters op. Hij dirigeerde alle acht jongens naar het ondiepe bad en vroeg ze een stukje te zwemmen. Wat bleek: zes van de acht pubers konden hun hoofd niet zelfstandig boven water houden. ,,Ik heb ze gevraagd te vertrekken'', zegt Wouters. ,,De jongens waren het daar niet mee eens. Zij wilden op de speelweide blijven, maar ik vertrouwde ze niet meer. Ze hadden tegen ons gelogen over hun zwemdiploma en voor een gevaarlijke situatie gezorgd. Uiteindelijk heeft de politie ze bij ons moeten weghalen.''

Wouters deelde zijn verhaal op Facebook (zie onderaan dit artikel) om bezoekers en collega-zwembaden te waarschuwen. Want De Windas is geen uitzondering. ,,Dit soort situaties komt bij ons allemaal steeds vaker voor. Wij hanteren niet voor niets dat protocol met het checken van de identiteitskaart, het waarschuwen voor risicogroepen en het voorzwemmen. Vooral mensen uit het buitenland lijken niet te beseffen hoe gevaarlijk water is.''

Bandjes om

Net als andere zwembaden zet hij extra personeel in, laat hij zijn team vaker noodsituaties oefenen en worden legio toezichtplannen uit het hoofd geleerd. Maar die strengere maatregelen zorgen ook voor discussies. ,,Als het voorzwemmen niet lukt, mogen bezoekers enkel met drijfmiddelen het bad in. Maar zo'n jongen van 16 weigert natuurlijk met bandjes om te zwemmen en baalt ervan als hij naar huis wordt gestuurd. Ik deel ons verhaal in de hoop begrip te kweken voor onze strikte huisregels.''

Na de veroordeling van zweminstructeurs in Rhenen (waar in 2015 de 9-jarige Salam uit Syrië verdronk) ging een schokgolf door de hele branche. ,,Dat je als professional alles uit de kast trekt en dan toch nog aansprakelijk gesteld kan worden... Dat is moeilijk te bevatten.''


-----------------------------


Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er nog meer 'ongelukken' gaan gebeuren. En ik zet ongelukken tussen haakjes want als je zo frivool met je eigen leven omspringt dan is het bijna een soort van zelfmoord. Heel triest voor de zwembaden dat ze dit soort situaties moeten bevechten. :{
nog een ander probleem, de hondsbrutale jeugd van tegenwoordig. Liegen en bedriegen en dan nog een grote bek ook.
There are only 151 Pokémon.
pi_173163401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk dat ze toch beter een kinderbadje bij de action kunnen halen voor wat is het 17,95 ¤ en dan thuis opblazen.
Krijg je weer gezeur dat dat Tokkie is en eea vooral niet zichtbaar en hoorbaar mag zijn voor de rest van de wereld... :')
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:40:03 #94
186611 Haags
pi_173163514
Verstandig
Zonder wrijving geen glans
pi_173163530
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar zolang daar geen verandering in is gekomen dan begrijp ik goed dat zwembaden geen zin hebben in verzopen badgasten en daarom het maar gaan controleren in plaats van niets doen.
Inderdaad; men dekt zichzelf in, omdat ze anders ook juridische procedures tegen zich krijgen. Dit begint wel een beetje de Amerikaanse kant uit te gaan mijns inziens.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:44:47 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173163616
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:40 schreef drexciya het volgende:

[..]

Inderdaad; men dekt zichzelf in, omdat ze anders ook juridische procedures tegen zich krijgen. Dit begint wel een beetje de Amerikaanse kant uit te gaan mijns inziens.
Zelfs al komt er geen procedure. Je wil gewoon geen verzopen badgasten.
pi_173163688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zelfs al komt er geen procedure. Je wil gewoon geen verzopen badgasten.
Dat klopt, maar vroeger had je dat niet, omdat ouders hun kroost wel in de gaten hielden en kinderen wel konden zwemmen. Nu is alles blijkbaar de verantwoordelijkheid van het zwembad. Dat gaat in mijn ogen wel erg ver. Een beetje eigen verantwoordelijkheid bij de ouders zou ook geen kwaad kunnen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:51:43 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173163763
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:48 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat klopt, maar vroeger had je dat niet, omdat ouders hun kroost wel in de gaten hielden en kinderen wel konden zwemmen. Nu is alles blijkbaar de verantwoordelijkheid van het zwembad. Dat gaat in mijn ogen wel erg ver. Een beetje eigen verantwoordelijkheid bij de ouders zou ook geen kwaad kunnen.
Je betaalt er natuurlijk wel voor als je naar een zwembad gaat met badmeesters.
pi_173163938
Schoolzwemmen weer verplichten, net als zwemcursussen voor nieuwe Nederlanders.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:03:39 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173164004
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zelfs al komt er geen procedure. Je wil gewoon geen verzopen badgasten.
Je lijkt te impliceren alsof het voorkomen daarvan tot nu toe geen prioriteit was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:11:06 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173164161
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:07 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik woon ook in zo'n Vogelaar wijk maar hier zijn het veelal de Turkse en Marokkaanse meisjes die geen zwemdiploma's halen.
Ah okay, dat kan ook, natuurlijk. Wij kregen eind jaren tachtig in de wijk waar ik toen woonde een golf Iraanse asielzoekers. Dat waren ook hele toestanden, ineens meisjes die niet naar schoolzwemmen mochten of niet mee mochten doen met gym of op schoolkamp. Toen, in die zogenaamd politiek correcte tijd, kregen de ouders, na uitgelachen te zijn, gewoon de inspectie op hun dak en was het binnen een paar maand afgelopen met die geintjes.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:22:05 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173164409
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:50 schreef beantherio het volgende:

zelfoverschatting van de jongeren.

Amper tien minuten later klonk via dezelfde portofoon een noodsignaal. 'Drenkeling duikkuil, 112 paraat'. Één van de jongens was van de hoge duikplank gesprongen en kwam niet meer boven. De badjuf, die het groepje toch al in het vizier had, zag hem zinken naar het diepste deel van het zwembad. Daar waar de bodem 4,5 meter diep ligt.

Nog voordat zij in het water kon springen, trok een andere, geoefende bezoeker de onfortuinlijke duiker dat hele eind omhoog en op het droge. De jonge vluchteling had gedacht dat hij na de sprong zélf de kant wel zou halen. Ten onrechte, hij kon namelijk niet zwemmen.
Dat is opzich ook wel apart ja, ik had een Ghanees in mijn lichting en toen er zwemmen op het programma stond als sportles sprong die knaap ook zonder blikken of blozen het bad in, wij met ons allen pienter op de kant kijken en we vonden uiteindelijk dat hij toch wel erg lang op de bodem (3.5 meter diep) bleef liggen. Dus betrokkene opgedoken bleek hij ook niet te kunnen zwemmen... Maar niks zeggen en gewoon erin springen... :')
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:26:32 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173164528
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je lijkt te impliceren alsof het voorkomen daarvan tot nu toe geen prioriteit was.
De maatregelen waren tot voor kort blijkbaar afdoende en nu niet meer. De oorzaken daarvan liggen buiten de macht van de zwembaddirectie dus dan lossen ze het zo maar op.
pi_173164765
Voor de diepere baden is minimaal zwemdiploma B toch wel vaker een voorwaarde? Iig voor kinderen. Lijkt mij een prima maatstaf.

Eventueel tot 60 jaar of zo zodat bejaarden die wel kunnen zwemmen, maar nooit een diploma behaald hebben niet tussen wal en schip vallen.
pi_173165036
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is opzich ook wel apart ja, ik had een Ghanees in mijn lichting en toen er zwemmen op het programma stond als sportles sprong die knaap ook zonder blikken of blozen het bad in, wij met ons allen pienter op de kant kijken en we vonden uiteindelijk dat hij toch wel erg lang op de bodem (3.5 meter diep) bleef liggen. Dus betrokkene opgedoken bleek hij ook niet te kunnen zwemmen... Maar niks zeggen en gewoon erin springen... :')
ik blijf het zo apart dat ik er met mijn verstand gewoon niet bij kom... als je weet dat je niet kan zwemmen, waarom spring je dan het water in!? Dan ben je toch suicidaal of wat?
There are only 151 Pokémon.
pi_173165194
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je betaalt er natuurlijk wel voor als je naar een zwembad gaat met badmeesters.
Maar hoe ver moet dat gaan? Dat je kinderen in de gaten houdt is één ding, maar als mensen, die beter zouden moeten weten, moet begeleiden, omdat ze zo dom zijn om niet te snappen dat ze kunnen verdrinken gaat het wel erg ver. Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:55:17 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173165206
Misschien moeten we, ten behoeve van de veiligheid, apart allochtonen-zwembaden inrichten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:59:01 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173165298
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:36 schreef Chai het volgende:
Voor de diepere baden is minimaal zwemdiploma B toch wel vaker een voorwaarde? Iig voor kinderen. Lijkt mij een prima maatstaf.

Eventueel tot 60 jaar of zo zodat bejaarden die wel kunnen zwemmen, maar nooit een diploma behaald hebben niet tussen wal en schip vallen.
Dan zou ik met alleen diploma A daar ook niet in mogen
pi_173165379
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan zou ik met alleen diploma A daar ook niet in mogen
Moet je gewoon even voorzwemmen. Met je kleren aan in het water duiken, door een gat zwemmen en het baantje afmaken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:03:25 #110
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173165413
Alle asielzoekers zonder Nederlands zwemdiploma weigeren is te simpel?

Kunnen de zwembaden weer verdienen aan zwemles voor asielzoekers.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173165417
Kan tot discussies leiden zeggen ze dan. Nee, we moeten ze lekker laten verzuipen ofzo. Nederland :')
pi_173165429
De definitie van het woord 'allochtoon' blijkt toch weer lastig. Het is onmogelijk om met je identiteitsbewijs aan te tonen dat je geen allochtoon bent. Daar gaat het hier dus niet om. Het gaat hier om asielzoekers en vluchtelingen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:05:04 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173165453
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:54 schreef drexciya het volgende:

[..]

Maar hoe ver moet dat gaan? Dat je kinderen in de gaten houdt is één ding, maar als mensen, die beter zouden moeten weten, moet begeleiden, omdat ze zo dom zijn om niet te snappen dat ze kunnen verdrinken gaat het wel erg ver. Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad.
Pubers doen wel vaker domme dingen ook al waarschuwen hun ouders ervoor. En in dit specifieke geval heeft dat al tot een paar doden geleid. Niet vreemd dat zwembaden er dan maar zelf wat op verzinnen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:16:16 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173165733
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:48 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ik blijf het zo apart dat ik er met mijn verstand gewoon niet bij kom... als je weet dat je niet kan zwemmen, waarom spring je dan het water in!? Dan ben je toch suicidaal of wat?
Mijn idee... Maar schijnbaar zien die lui water alleen maar als dorstlesser ofzo.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:18:33 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173165794
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan zou ik met alleen diploma A daar ook niet in mogen
En terecht! Het diepe is dan alleen ook voor bazen! Blijf jij maar lekker in het pierebad met je "A". :{w
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:21:34 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173165867
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

En terecht! Het diepe is dan alleen ook voor bazen! Blijf jij maar lekker in het pierebad met je "A". :{w
Had dat 25 jaar geleden gezegd, dan was ik niet te lam geweest om voor B op te gaan :P
  Spellchecker dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:27:58 #117
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173166008
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Misschien moeten we, ten behoeve van de veiligheid, apart allochtonen-zwembaden inrichten.
Met 10 cm water max :Y
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:29:07 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:30:08 #119
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173166072
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:27 schreef maily het volgende:

[..]

Met 10 cm water max :Y
Kunnen ze lekker pootje baden zonder dat hun boerka nat wordt. ;)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173166079
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:27 schreef maily het volgende:

[..]

Met 10 cm water max :Y
Als ze dan maar geen bommetje gaan doen dan.... :X
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:30:49 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173166095
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Had dat 25 jaar geleden gezegd, dan was ik niet te lam geweest om voor B op te gaan :P
En dat terwijl B na A zo makkelijk is; nu, 20 jaar geleden en 40 jaar geleden ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:31:21 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173166109
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Als ze dan maar geen bommetje gaan doen dan.... :X
:D

Sprinklers erboven 👍
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:36:05 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173166245
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jouw ouders regelden dat niet? Al dan niet met zachte dwang?
Met A kon ik prima zwemmen dus dat was genoeg aan mij de keuze of ik B wilde. Wel schoolzwemmen gehad maar had geen zin om naar het diplomazwemmen te gaan. :D
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:43:14 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173166438
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:36 schreef Hexagon het volgende:

Met A kon ik prima zwemmen dus dat was genoeg aan mij de keuze of ik B wilde. Wel schoolzwemmen gehad maar had geen zin om naar het diplomazwemmen te gaan. :D
Hmmm, A en B was toch wel het minimale wat iedereen in mijn zwemlestijd (eind 70) diende te halen... Ik weet nog goed dat de B lessen in het buitenbad nog voor dat school begon was (0700 ofzo). Dat we vervolgens met ons allen op school het eerste uur nog geen pen vast konden houden vanwege de kou en we nog geen zin op papier konden krijgen omdat iedereen zat te rillen als een rietje is een tweede... :')

Maar goed, ik werd gewoon door moeders bij het zwembad afgeleverd (en die bleef ook gewoon kijken), je drukken voor zwemles was er zeker niet bij.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:44:46 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173166468
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:54 schreef drexciya het volgende:

[..]

Maar hoe ver moet dat gaan? Dat je kinderen in de gaten houdt is één ding, maar als mensen, die beter zouden moeten weten, moet begeleiden, omdat ze zo dom zijn om niet te snappen dat ze kunnen verdrinken gaat het wel erg ver. Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad.
Het enige wat ik kan verzinnen: Westafrikaanse kinderen worden ontzettend streng opgevoed in de regel. Echt in de orde van alleen spreken als er tegen je gesproken wordt en anders de mattenklopper. Dus dit in combinatie met extreme verlegenheid wellicht?
pi_173166518
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met A kon ik prima zwemmen dus dat was genoeg aan mij de keuze of ik B wilde. Wel schoolzwemmen gehad maar had geen zin om naar het diplomazwemmen te gaan. :D
Ja, was bij onze dochter ook idd. Keuze gelaten of ze B wilde gaan halen. Ik hoopte van wel, wat heb ik gelachen om die badmeester joh. Na nachtdiensten kon ik zaterdagochtend met haar naar het zwembad. Maar man, man, man, hoe die met die kinderen omging. :D.
Maar goed, ze wilde niet.
Verder een enorme waterrat dus dat zwemmen zat wel snor.
I´m back.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:51:49 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173166608
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hmmm, A en B was toch wel het minimale wat iedereen in mijn zwemlestijd (eind 70) diende te halen... Ik weet nog goed dat de B lessen in het buitenbad nog voor dat school begon was (0700 ofzo). Dat we vervolgens met ons allen op school het eerste uur nog geen pen vast konden houden vanwege de kou en we nog geen zin op papier konden krijgen omdat iedereen zat te rillen als een rietje is een tweede... :')

Maar goed, ik werd gewoon door moeders bij het zwembad afgeleverd (en die bleef ook gewoon kijken), je drukken voor zwemles was er zeker niet bij.
Begin jaren '80 hier, en ook gewoon A en B en toen met schoolzwemmen als bonus nog C. Maar bij ons in de klas zat er volgens mij niemand die nog niet kon zwemmen tegen die tijd.

Maar de Heere zij dank hoefden wij niet in een buitenbad om 7:00 _O-
pi_173166826
Ik heb zo,n vermoeden dat die jonge asielzoekers van +\- 16 of ouder die gaan zwemmen hun ouders in "weet ik veel waar ze allemaal vandaan komen" gelaten hebben.
pi_173166847
Gewoon zwemdiploma verplicht stellen idd, ze hebben al zwembadpassen voor asociale jeugd. Waarom geen zwempassen waarop aangegeven staat dat een kind/volwassene in bezit is van een zwemdiploma? Zo moeilijk hoeft het toch niet?
Geen zwemdiploma? Ga maar lekker naar een openbaar pierenbadje of ga maar fijn spelen met een tuinslang.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:03:05 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173166917
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:51 schreef Qarrad het volgende:

Begin jaren '80 hier, en ook gewoon A en B en toen met schoolzwemmen als bonus nog C. Maar bij ons in de klas zat er volgens mij niemand die nog niet kon zwemmen tegen die tijd.
Bij ons zaten er wel een aantal die A en B met schoolzwemmen alleen gehaald hebben. Die ouders hadden ook echt geen geld om hun kinderen naar de reguliere zwemles te sturen. Maar niemand keek daar verder vreemd van op, ze hadden alleen wat later dan de rest hun diploma's.

quote:
Maar de Heere zij dank hoefden wij niet in een buitenbad om 7:00 _O-
Wat heb ik het zwemmen toen vervloekt, A ging nog wel, dat was in de namiddag/ 's avonds maar B was gvd gewoon vroeg in de ochtend... Als we dan na het zwemmen weer thuis kwamen zat ik met mijn rug tegen de op standje nucleair staande CV snel mijn brood te eten om vervolgens op de fiets te stappen en naar school te gaan... :')
pi_173167036
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:00 schreef quirina het volgende:
Gewoon zwemdiploma verplicht stellen idd, ze hebben al zwembadpassen voor asociale jeugd. Waarom geen zwempassen waarop aangegeven staat dat een kind/volwassene in bezit is van een zwemdiploma? Zo moeilijk hoeft het toch niet?
Geen zwemdiploma? Ga maar lekker naar een openbaar pierenbadje of ga maar fijn spelen met een tuinslang.
Punt is natuurlijk, en dat kun je op je vingers aftellen, dat dat als vernederend wordt gezien voor allochtonen. Want ja, die lui in die zwembaden zien dan een allochtoon verschijnen in het zwembad en die moet dan even voorzwemmen. :D. Daar krijg je gelazer over, want dan komen er NL'ers aan en die vinden dat nogal racistisch. :D.
I´m back.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:26:21 #132
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173167592
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Misschien moeten we, ten behoeve van de veiligheid, apart allochtonen-zwembaden inrichten.
Zo'n zwembad zonder water, heel veilig. Zo'n ballenbak om in te poedelen of zo.

pi_173168294
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:50 schreef beantherio het volgende:
Badjuf zag jonge vluchteling zinken in zwembad

Jonge vluchtelingen plaatsen zwembaden voor een grote opgave. De baden voeren veiligheidsmaatregelen in, maar kunnen (bijna) niet op tegen zelfoverschatting van de jongeren.

'Jaahaa, natuurlijk kunnen wij zwemmen'. Drie jongens van een jaar of 16 lachten afgelopen vrijdag om de vraag bij de kassa van zwembad De Windas in Bergschenhoek. Statushouders, zag de medewerkster aan hun identiteitskaart. Ze vroeg het nog eens - hebben jullie echt een diploma? - en liet de knullen doorlopen naar de kleedkamers. Via de portofoon gaf ze haar collega's een seintje: let op, er komt een risicogroep binnen. Dat schrijft het protocol tegenwoordig voor.

Amper tien minuten later klonk via dezelfde portofoon een noodsignaal. 'Drenkeling duikkuil, 112 paraat'. Één van de jongens was van de hoge duikplank gesprongen en kwam niet meer boven. De badjuf, die het groepje toch al in het vizier had, zag hem zinken naar het diepste deel van het zwembad. Daar waar de bodem 4,5 meter diep ligt.

Nog voordat zij in het water kon springen, trok een andere, geoefende bezoeker de onfortuinlijke duiker dat hele eind omhoog en op het droge. De jonge vluchteling had gedacht dat hij na de sprong zélf de kant wel zou halen. Ten onrechte, hij kon namelijk niet zwemmen.

Overdreven

De jongen mankeerde niks, hij kon zelfs wel lachen om zijn bijna-doodervaring. In tegenstelling tot het zwembadpersoneel, dat hem boos en geschrokken de toegang ontzegde. Op dat moment kwamen meer vrienden van de jongen aan bij De Windas. Zij vonden het overdreven dat hij werd weggestuurd en gingen de discussie aan met het hoofd zwemzaken Din Wouters.

Dit voelde niet goed, merkte Wouters op. Hij dirigeerde alle acht jongens naar het ondiepe bad en vroeg ze een stukje te zwemmen. Wat bleek: zes van de acht pubers konden hun hoofd niet zelfstandig boven water houden. ,,Ik heb ze gevraagd te vertrekken'', zegt Wouters. ,,De jongens waren het daar niet mee eens. Zij wilden op de speelweide blijven, maar ik vertrouwde ze niet meer. Ze hadden tegen ons gelogen over hun zwemdiploma en voor een gevaarlijke situatie gezorgd. Uiteindelijk heeft de politie ze bij ons moeten weghalen.''

Wouters deelde zijn verhaal op Facebook (zie onderaan dit artikel) om bezoekers en collega-zwembaden te waarschuwen. Want De Windas is geen uitzondering. ,,Dit soort situaties komt bij ons allemaal steeds vaker voor. Wij hanteren niet voor niets dat protocol met het checken van de identiteitskaart, het waarschuwen voor risicogroepen en het voorzwemmen. Vooral mensen uit het buitenland lijken niet te beseffen hoe gevaarlijk water is.''

Bandjes om

Net als andere zwembaden zet hij extra personeel in, laat hij zijn team vaker noodsituaties oefenen en worden legio toezichtplannen uit het hoofd geleerd. Maar die strengere maatregelen zorgen ook voor discussies. ,,Als het voorzwemmen niet lukt, mogen bezoekers enkel met drijfmiddelen het bad in. Maar zo'n jongen van 16 weigert natuurlijk met bandjes om te zwemmen en baalt ervan als hij naar huis wordt gestuurd. Ik deel ons verhaal in de hoop begrip te kweken voor onze strikte huisregels.''

Na de veroordeling van zweminstructeurs in Rhenen (waar in 2015 de 9-jarige Salam uit Syrië verdronk) ging een schokgolf door de hele branche. ,,Dat je als professional alles uit de kast trekt en dan toch nog aansprakelijk gesteld kan worden... Dat is moeilijk te bevatten.''


-----------------------------


Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er nog meer 'ongelukken' gaan gebeuren. En ik zet ongelukken tussen haakjes want als je zo frivool met je eigen leven omspringt dan is het bijna een soort van zelfmoord. Heel triest voor de zwembaden dat ze dit soort situaties moeten bevechten. :{
Zwembaden worden keihard in de steek gelaten op dit vlak. Als deze lui verzopen waren stonden de D’66 rechters in rijen van 3 opgesteld de toezichthouders achter de tralies te tyfen, want zo rollen we in dit land.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173168423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk, en dat kun je op je vingers aftellen, dat dat als vernederend wordt gezien voor allochtonen. Want ja, die lui in die zwembaden zien dan een allochtoon verschijnen in het zwembad en die moet dan even voorzwemmen. :D. Daar krijg je gelazer over, want dan komen er NL'ers aan en die vinden dat nogal racistisch. :D.
Niks voorzwemmen, gewoon laten zien dat je een zwemdiploma hebt!
Geen zwemdiploma? Gelijk het zwembad uitzetten en een brief meegeven waar ze zwemles kunnen volgen om een zwemdiploma te halen.
pi_173168658
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zwembaden worden keihard in de steek gelaten op dit vlak. Als deze lui verzopen waren stonden de D’66 rechters in rijen van 3 opgesteld de toezichthouders achter de tralies te tyfen, want zo rollen we in dit land.
Als het zo gaat met zweminstructeurs dan heb je toch ook geen zin meer om zweminstructeur te worden?
En wie gaat er dan zwemles geven en toezicht houden?

Ik ben van mening dat schoolzwemmen weer voor iedereen verplicht moet worden.
Nederland is rijk aan water en er gebeuren te veel ongelukken. Niet alleen in zwembaden, maar er verdrinken er ook geregeld in recreatieplassen en in zee.
pi_173168664
quote:
Dit voelde niet goed, merkte Wouters op. Hij dirigeerde alle acht jongens naar het ondiepe bad en vroeg ze een stukje te zwemmen. Wat bleek: zes van de acht pubers konden hun hoofd niet zelfstandig boven water houden. ,,Ik heb ze gevraagd te vertrekken'', zegt Wouters. ,,De jongens waren het daar niet mee eens. Zij wilden op de speelweide blijven, maar ik vertrouwde ze niet meer. Ze hadden tegen ons gelogen over hun zwemdiploma en voor een gevaarlijke situatie gezorgd. Uiteindelijk heeft de politie ze bij ons moeten weghalen.''
Dit zegt toch weer genoeg...

Ga dan lekker naar een natuur plas en verzuip aub.
pi_173168747
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:04 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Dit zegt toch weer genoeg...

Ga dan lekker naar een natuur plas en verzuip aub.
Dat gebeurt ook regelmatig, en daar is weer weinig of helemaal geen toezicht.
Met een beetje geluk zit er een ehbo-hokje.
pi_173169012
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:56 schreef quirina het volgende:
Niks voorzwemmen, gewoon laten zien dat je een zwemdiploma hebt!

Heb jij hem nog?

Het wordt even graven voor mij. Daarbij kan tegenwoordig iedereen zwemles geven, en is geen verplichte richtlijnen wat een zwemdiploma inhoudt. Of zwembaden moeten verplichten dat de zwemdiploma afkomt van hun nationale platform zwembaden.

Dan heb je natuurlijk ook gewone buitenlanders nog, Duitsers bijvoorbeeld, wat moet je daar mee dan?
pi_173169097
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:15 schreef skrn het volgende:

[..]

Heb jij hem nog?

Het wordt even graven voor mij. Daarbij kan tegenwoordig iedereen zwemles geven, en is geen verplichte richtlijnen wat een zwemdiploma inhoudt. Of zwembaden moeten verplichten dat de zwemdiploma afkomt van hun nationale platform zwembaden.

Dan heb je natuurlijk ook gewone buitenlanders nog, Duitsers bijvoorbeeld, wat moet je daar mee dan?
Ja ik heb ze nog allemaal.
pi_173169426
In Duitsland zijn de Nederlandse zwemdiploma's niet erkend. Dus... ik zou zeggen dan erkennen wij de Duitse diploma's ook niet :+


Eigenlijk zouden ze het Europees moeten maken he? Zelfde eisen, zelfde soort lessen, zelfde soort diploma's

Kijk hier eens, dit zijn Duitse zwemdiploma's
http://www.dsv.de/fitness-gesundheit/schwimmabzeichen/
pi_173173993
Het is toch onwerkbaar om nu te verplichten dat iedereen zijn zwemdiploma moet laten zien?
pi_173175784
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:21 schreef Hexagon het volgende: [..]

Had dat 25 jaar geleden gezegd, dan was ik niet te lam geweest om voor B op te gaan :P
Ik heb zelfs dat A-diploma niet, maar mocht wel in het diepe. Echt zwemmen kan ik niet. Het water moet echt warm zijn en dan kan ik naar de overkant. Dat was nadat ik een paar jaar in het ondiepe geoefend heb op zwemmen en naar de overkant zwemmen. Dat was in het ondiepe de dwarse overkant, dus niet zo ver.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:28:40 #143
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173175847
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:04 schreef quirina het volgende:

[..]

Als het zo gaat met zweminstructeurs dan heb je toch ook geen zin meer om zweminstructeur te worden?
En wie gaat er dan zwemles geven en toezicht houden?

Ik ben van mening dat schoolzwemmen weer voor iedereen verplicht moet worden.
Nederland is rijk aan water en er gebeuren te veel ongelukken. Niet alleen in zwembaden, maar er verdrinken er ook geregeld in recreatieplassen en in zee.
Precies. Maar geld voor verplicht schoolzwemmen is er niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:35:13 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173175909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:21 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik heb zelfs dat A-diploma niet, maar mocht wel in het diepe. Echt zwemmen kan ik niet. Het water moet echt warm zijn en dan kan ik naar de overkant. Dat was nadat ik een paar jaar in het ondiepe geoefend heb op zwemmen en naar de overkant zwemmen. Dat was in het ondiepe de dwarse overkant, dus niet zo ver.
Nooit de behoefte gehad om echt te leren zwemmen?
pi_173175913
Begrijpelijk.
pi_173228588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:35 schreef Hexagon het volgende: [..]

Nooit de behoefte gehad om echt te leren zwemmen?
Ja, daardoor bleef ik het zo nu en dan proberen. Het kan dus alleen in extra-extra verwarmd water en dat is niet beschikbaar binnen (mijn) fietsafstand. Nope, het OV is geen optie. Op een of andere manier wordt ik er altijd wat ziek van en het is zelden voordeur-voordeur.
Als je alleen onder een bepaalde voorwaarde een beetje kan zwemmen, dan kan je dus niet zwemmen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')