abonnement Unibet Coolblue
pi_173153793
Mijn huidige sim-only abbo verloopt over een paar weken. Ik twijfel wat ik wil.

Nu voor ¤ 9,-- per maand 1000 Mb, (bellen en sms gebruik ik nauwelijks). Ik merk dat ik steeds vaker tegen het eind van de maand toch even moet opletten met de data. Echter wil ik voortaan ook een uur of twintig per maand naar de radio gaan luisteren via mobiel. Geen idee hoeveel data ik daar mee ga verstoken.

Mocht ik kiezen voor onbeperkt dan wil ik mn laptop ook meer 'buiten' gaan gebruiken via thethering, mag dat bij alle providers en kunnen ze dat controleren?

Robin junior is voor ¤19,50 per maand onbeperkt. Daar voel ik wel voor maar dan is de bandbreedte 2 mb. Geen idee wat ik daar nog wel mee kan. Lukt het op die snelheid om een youtube filmpje te bekijken of is dat onbegonnen werk? Een andere optie is Youfone met 7.5 Gb data per maand. of toch maar een keer per maand minder uit eten en voor 30 Euro een abbo.

De discussie over welk netwerk is eerder al gevoerd en hoeft voor mij niet opnieuw gevoerd te worden. Gezien het beste bereik in uithoeken van NL kies ik hoe dan ook voor KPN.

tldr:
Hoeveel data kost radio luisteren via mobiel?
Is een 2 mb verbinding bruikbaar voor b.v. youtube kijken op mobiel?
Is thetheren altijd toegestaan?
pi_173154552
Als je internet hebt via KPN, krijg je 5 euro korting, verdubbeling van de data bundel, en gratis onderling bellen: https://www.kpn.com/mobiel/sim-only/zorgeloos-instap/2-jaar
pi_173154790
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:55 schreef oheng het volgende:
Als je internet hebt via KPN, krijg je 5 euro korting, verdubbeling van de data bundel, en gratis onderling bellen: https://www.kpn.com/mobiel/sim-only/zorgeloos-instap/2-jaar
TV en vast internet zit ik halverwege een twee jaar abbo. Als dat af is ga ik overwegen dat helemaal de deur uit te doen en dan alles op 4G via thetheren. KPN is echter duur zo te zien. Youfoon is echt veel goedkoper.
pi_173154873
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:04 schreef nanuk het volgende:

[..]

TV en vast internet zit ik halverwege een twee jaar abbo. Als dat af is ga ik overwegen dat helemaal de deur uit te doen en dan alles op 4G via thetheren. KPN is echter duur zo te zien. Youfoon is echt veel goedkoper.
Tja, dat is logisch; Youfone en Simyo zijn de prijsvechters op het KPN netwerk. Daar is in jouw geval feitelijk niet omheen te komen.

Maar je zou ook even naar Lebara kunnen kijken: https://simonly.lebara.com/nl/nl
10 euro voor 3GB is niet slecht. Dit is alleen de eerste 6 maanden.
pi_173155127
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:08 schreef oheng het volgende:

[..]

Tja, dat is logisch; Youfone en Simyo zijn de prijsvechters op het KPN netwerk. Daar is in jouw geval feitelijk niet omheen te komen.

Maar je zou ook even naar Lebara kunnen kijken: https://simonly.lebara.com/nl/nl
10 euro voor 3GB is niet slecht. Dit is alleen de eerste 6 maanden.
Ik denk dat ik wel uitkom bij Youfoon, onbeperkt of die 7,5 Gb.
De tragere verbinding van Robin lijkt me te veel beperking te hebben, nu of in de toekomst. Blijft alleen de vraag of ik onbeperkt mag theteren, op de website kan ik dat niet zo snel vinden.

Misschien doe ik wel eerst eens die 7,5 Gb per maand contract. Dan kan ik altijd upgraden naar onbeperkt en dan per twee jaar.

Dank voor je input.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 07:42:55 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173175519
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:19 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel uitkom bij Youfoon, onbeperkt of die 7,5 Gb.
De tragere verbinding van Robin lijkt me te veel beperking te hebben, nu of in de toekomst. Blijft alleen de vraag of ik onbeperkt mag theteren, op de website kan ik dat niet zo snel vinden.

Misschien doe ik wel eerst eens die 7,5 Gb per maand contract. Dan kan ik altijd upgraden naar onbeperkt en dan per twee jaar.

Dank voor je input.
Bij T-mobile mag je tetheren maar goed de onbeperkt optie is dan wel 35 euro in de maand.
Tele2 weet ik niet of die dat hebben.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173175623
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 07:42 schreef nils7 het volgende:

[..]

Bij T-mobile mag je tetheren maar goed de onbeperkt optie is dan wel 35 euro in de maand.
Tele2 weet ik niet of die dat hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:21 schreef nanuk het volgende:
De discussie over welk netwerk is eerder al gevoerd en hoeft voor mij niet opnieuw gevoerd te worden. Gezien het beste bereik in uithoeken van NL kies ik hoe dan ook voor KPN.
Inmiddels gekozen voor Youfoon (waar ik al klant ben) maar dan een maandabbo met 7,5 Gb p/m. Mocht het te kort zijn kan ik simpel upgraden naar onbeperkt bij Youfoon of elders.

In de voorwaarden staat met name genoemd dat routeren van vastnetwerk naar mobiel niet mag maar dat gaat in mijn beleving over telefonie. Thetheren wordt niet met name genoemd dus ga ik er van uit dat het mag. Des te meer reden om een abbo per maand af te sluiten en niet gelijk voor twee jaar. De markt veranderd daar sowieso veel te snel voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')