abonnement Unibet Coolblue
pi_173153636
Kopstukken

President - Donald Trump
Vice President - Mike Pence

Het kabinet
Secretary of State - Rex Tillerson
Secretary of Treasury - Steven Mnuchin
Secretary of Defense - General Jim 'Mad Dog' Mattis
Attorney General - Jeff Sessions
Secretary of the Interior - Ryan Zinke
Secretary of Agriculture - Sonny Perdue
Secretary of Commerce - Wilbur Ross
Secretary of Labor - Alexander Acosta
Secretary of Health and Human Services - Tom Price
Secretary of Housing & Urban Development - Ben Carson
Secretary of Transportation - Elaine Chao
Secretary of Energy - Rick Perry
Secretary of Education - Betsy DeVos
Secretary of Veterans Affairs - Steve Shulkin
Secretary of Homeland Security - Elaine Duke (Acting)

Cabinet-level officials:
White House Chief of Staff - John F. Kelly
Trade Reprensentative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Mike Pompeo
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Stephen Bannon (Chief Strategist), Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), Herbert McMaster (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney).
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:23:47 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173153843


Goeie TT.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173153865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:23 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]

Goeie TT.
Thanks ^O^
pi_173153929
Het zal best dat BLM racistische aanhangers heeft, maar 'alle blanken moeten dood', is geen onderdeel van de doctrine van die club.

Dat ligt bij nazi's toch even anders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173154098
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
Het zal best dat BLM racistische aanhangers heeft, maar 'alle blanken moeten dood', is geen onderdeel van de doctrine van die club.

Dat ligt bij nazi's toch even anders.
Je hebt gelijk dat het niet de doctrine is. Alleen het eindresultaat is hetzelfde. 2 gewelddadige bewegingen die vooral lijken te kijken naar ras. Beiden even verwerpelijk.
BLM zou er goed aan doen om zich expliciet uit te spreken tegen aanhangers die oproepen tot rassenhaat en het moorden van blanken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:37:22 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173154137
De Alt-right jammert nu over de pliesie.

quote:
Organizers of Saturday’s deadly white nationalist rally say they are planning to return to Charlottesville for a future rally and to file lawsuits against city and state authorities for allegedly failing to protect their gathering.

But first, they must cope with a psychic shock: feeling betrayed by government authorities they believed would always protect them. Before this weekend’s events, the alt-right had been a bastion of pro-police sentiment — especially when it came to police shootings of unarmed black victims and clashes with the Black Lives Matter movement. Now, the alt-right’s leaders are grappling with the realities of being identifiable members of an unpopular minority group in public.
“I have never felt like the government or police were against me,” said white nationalist leader Richard Spencer at a small news conference inside his home here on Monday afternoon. “There has never been a situation in my life when I’ve felt this way.”

Jason Kessler, the Charlottesville rally’s organizer, was also reeling. “This has changed everything,” he said. “I thought that the police would uphold constitutional law no matter what.”

Kessler claimed the city’s police failed to follow through on plans for protecting the rally that they had discussed with him. He also said that during planning for the rally, one police captain divulged to him that authorities were communicating about the event using their personal emails to avoid Freedom of Information Act requests.[...]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:38:56 #7
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_173154174
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

De groep is extreem klein in de VS, en ook extreem gehaat. Het wordt gigantisch uit proporties getrokken hier. Alsof iedereen die rechts is, in potentie een nazi is. En dat nazi's daar miljoenen mensen op de been kunnen krijgen.
Jij weet net zo goed als ik dat dat van zijn lang zal ze leve niet zal gebeuren.

Alsof de Westboro Baptist Church gelijk is aan alle christenen en ze heel veel invloed uitoefenen.
Ja dat geloof ik dan ook weer niet. Dit soort shit is juist in opkomst, hoeveel keer is hier door sympathisanten uitgelegd dat het komt door linkse mensen? Of door politieke correctheid? kijk op de frontpage en zie dat je tegenwoordig 'goede' redenen hebt om neonazi te worden.

En alhoewel jij ze niet 'aanhangt' geef ook jij anderen de schuld van neonazi's. Is ISIS dan de schuld van rechts? Nee toch? Als we anderen de schuld blijven geven voor eigen acties dan komen we er nooit uit. :)

BLM begon als een groep die opkwam voor levens van zwarte tieners. Het idee is gelijkheid, maar zoals ik al zei in het vorige topic, sommige willen geen gelijkheid meer. Die willen ipv gelijke behandling in het goede (arrestatie ipv neerschieten om een klein voorbeeld te noemen) dat een blanke ook doodgeschoten wordt in soortgelijke gevallen. Dat is natuurlijk ook gewoon een vorm van haat. Je zou graag willen dat iedereen in leven blijft in zo'n situatie.

Overigens is geduwd worden in een neonazigroep natuurlijk kolder. Er is genoeg te lezen en te bekijken over Nazi's.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:39:10 #8
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173154182
Persoonlijke geruzie weggehaald.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:39:30 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173154193
Why The New Child Rape Case Filed Against Donald Trump Should Not Be Ignored

[ Bericht 58% gewijzigd door Reya op 15-08-2017 10:40:50 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173154194
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:36 schreef Refragmental het volgende:

BLM zou er goed aan doen om zich expliciet uit te spreken tegen aanhangers die oproepen tot rassenhaat en het moorden van blanken.
quote:
11 Major Misconceptions About the Black Lives Matter Movement

8. The movement hates white people. The statement “black lives matter” is not an anti-white proposition. Contained within the statement is an unspoken but implied “too,” as in “black lives matter, too,” which suggests that the statement is one of inclusion rather than exclusion. However, those white people who continue to mischaracterize the affirmation of the value of black life as being anti-white are suggesting that in order for white lives to matter, black lives cannot. That is a foundational premise of white supremacy. It is antithetical to what the Black Lives Matter movement stands for, which is the simple proposition that “black lives also matter.” The Black Lives Matter movement demands that the country affirm the value of black life in practical and pragmatic ways, including addressing an increasing racial wealth gap, fixing public schools that are failing, combating issues of housing inequality and gentrification that continue to push people of color out of communities they have lived in for generations, and dismantling the prison industrial complex. None of this is about hatred for white life. It is about acknowledging that the system already treats white lives as if they have more value, as if they are more worthy of protection, safety, education, and a good quality of life than black lives are. This must change
http://blacklivesmatter.c(...)ves-matter-movement/

Zoiets?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173154274
quote:
Ik zie hier niet waar BLM zich uitspreekt tegen aanhangers die oproepen tot moord van alle blanken.
BLM mag dan niet zo zijn, echter een gedeelte van haar aanhangers denkt daar anders over.
pi_173154341
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik zie hier niet waar BLM zich uitspreekt tegen aanhangers die oproepen tot moord van alle blanken.
BLM mag dan niet zo zijn, echter een gedeelte van haar aanhangers denkt daar anders over.
Oke, zoiets dan:

quote:
The Black Lives Matter Network advocates for dignity, justice, and respect
The Black Lives Matter Network advocates for dignity, justice, and respect.

In the last few days, this country witnessed the recorded murders of Alton Sterling and Philando Castile at the hands of police, the latest victims in this country’s failed policing system. As we have done for decades, we marched and protested to highlight the urgent need to transform policing in America, to call for justice, transparency and accountability, and to demand that Black Lives Matter.

In Dallas, many gathered to do the same, joining in a day of action with friends, family, and co-workers. Their efforts were cut short when a lone gunman targeted and attacked 11 police officers, killing five. This is a tragedy–both for those who have been impacted by yesterday’s attack and for our democracy. There are some who would use these events to stifle a movement for change and quicken the demise of a vibrant discourse on the human rights of Black Americans. We should reject all of this.

Black activists have raised the call for an end to violence, not an escalation of it. Yesterday’s attack was the result of the actions of a lone gunman. To assign the actions of one person to an entire movement is dangerous and irresponsible. We continue our efforts to bring about a better world for all of us.
http://blacklivesmatter.c(...)justice-and-respect/
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173154352
quote:
Waarom post je dit? Is ruim een jaar oud.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173154373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik zie hier niet waar BLM zich uitspreekt tegen aanhangers die oproepen tot moord van alle blanken.
BLM mag dan niet zo zijn, echter een gedeelte van haar aanhangers denkt daar anders over.
Waar komt dat toch vandaan dat jij bij extreemrechts geweld dwangmatig naar links geweld moet wijzen? Is dat een teken dat je veroordeling van de neo-nazi's niet zo oprecht is?
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:50:39 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173154460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waarom post je dit? Is ruim een jaar oud.
Ik postte het in een andere context. Iemand heeft blijkbaar mijn post zitten te verkloten. Dat zal wel zo'n moderator zijn geweest.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173154467
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar komt dat toch vandaan dat jij bij extreemrechts geweld dwangmatig naar links geweld moet wijzen? Is dat een teken dat je veroordeling van de neo-nazi's niet zo oprecht is?
Ik denk dat je de discussie van vooraf aan moet volgen.

Overigens wacht ik nog steeds op antwoord van je.
Je beweerde gisteren dat ik extreme denkbeelden heb, echter wanneer je gevraagd wordt welke denkbeelden dit zijn wezel je je als een lafaard weg en verdwijn je.

Dus of kom met voorbeelden, of geef toe dat je enkel bezig was met de discussie te derailen en op scherp te zetten, zoals nu ook weer. Ik denk echter dat je weer laf wegtrekt.
pi_173154498
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik postte het in een andere context. Iemand heeft blijkbaar mijn post zitten te verkloten. Dat zal wel zo'n moderator zijn geweest.
Ah, zo. De reden ontging mij al :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173154607
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik denk dat je de discussie van vooraf aan moet volgen.

Overigens wacht ik nog steeds op antwoord van je.
Je beweerde gisteren dat ik extreme denkbeelden heb, echter wanneer je gevraagd wordt welke denkbeelden dit zijn wezel je je als een lafaard weg en verdwijn je.

Dus of kom met voorbeelden, of geef toe dat je enkel bezig was met de discussie te derailen en op scherp te zetten, zoals nu ook weer. Ik denk echter dat je weer laf wegtrekt.
De discussie vooraf was dat je het dodelijke incident en het vertoon van swastika's, Hitlergroet en racisme opruiende kreten van die nazi's liep te bagatelliseren. "Het was geen Alt-right." "Hij was in paniek". Waarom doe je dat? Probeer jezelf nou niet frisser voor te doen als je daadwerkelijk bent. Want je probeert hier nu namelijk BML die strijdt voor meer gelijkheid en politieke hervorming daarvoor te bekritiseren voor geweld welke niet uit naam van die organisatie gepleegd wordt. Dat is op z'n zachts gezegd nogal hypocriet, Refragmental.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173154707
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De discussie vooraf was dat je het dodelijke incident en het vertoon van swastika's, Hitlergroet en racisme opruiende kreten van die nazi's liep te bagatelliseren. "Het was geen Alt-right." "Hij was in paniek". Waarom doe je dat? Probeer jezelf nou niet frisser voor te doen als je daadwerkelijk bent. Want je probeert hier nu namelijk BML die strijdt voor meer gelijkheid en politieke hervorming daarvoor te bekritiseren voor geweld welke niet uit naam van die organisatie gepleegd wordt. Dat is op z'n zachts gezegd nogal hypocriet, Refragmental.
Hebben we de alt-right beweging eigenlijk al afstand zien nemen van mensen die bereid zijn geweld te gebruiken en oproepen tot haat van minderheden?

'Ja, nee, dat is anders, want alt-right is geen monolitische beweging en die nazi's horen daar sowieso niet bij want dat alt-right is niet voor geweld dus iemand die geweld gebruikt valt er automatisch buiten'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173154931
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hebben we de alt-right beweging eigenlijk al afstand zien nemen van mensen die bereid zijn geweld te gebruiken en oproepen tot haat van minderheden?
Ja dat hebben we... althans ik. Op reddit en 4chan wordt er door alt-right massaal afstand genomen van deze gewelddadigheden.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:11:20 #21
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173154948
De sfeer is weer niet geweldig, mensen. Denk aan de toon van je posts en vraag je af en toe af of je zo'n reactie wel moet plaatsen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:11:40 #22
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173154954
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja dat hebben we... althans ik. Op reddit en 4chan wordt er door alt-right massaal afstand genomen van deze gewelddadigheden.
Ja, individuen. Maar hebben we al officiële statements van organisaties gezien?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173154975
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, individuen. Maar hebben we al officiële statements van organisaties gezien?
Niet van Trump in ieder geval.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173154990
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja dat hebben we... althans ik. Op reddit en 4chan wordt er door alt-right massaal afstand genomen van deze gewelddadigheden.
Ja maar zo werkt dat niet, he. De leiders van de beweging moeten met naam en toenaam keihard afstand nemen van deze extremen, net zoals je dat van BLM verlangt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173154992
Even iets anders. Het is eigenlijk heel vreemd dat 'General Lee' en de confederate flag pakweg 10
- 20 jaar geleden niet meer waren dan popcultuur symbolen:

Dukes of Hazard


Starcraft Terran Confederacy


Net als wij nu bijvoorbeeld Michiel de Ruyter gebruiken in allerlei media of Sovjets als 'bad guys'.

De link tussen de confederacy en de Nazi's/white supremacy lijkt echt meer iets van deze tijd.
pi_173155005
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, individuen. Maar hebben we al officiële statements van organisaties gezien?
Ja, Richard Spencer:

quote:
Richard Spencer, who heads up the white nationalist National Policy Institute, told the Daily Mail that he had “the will to win” in the battle not to pull down the statue of a Confederate General, Robert E Lee.

“We’re going to be back here and we’re going to humiliate all of these people who opposed us," he said. “We’ll be back here 100 times if necessary. I always win. Because I have the will to win, I keep going until I win.”

Mr Spencer took to Twitter to blame the Mayor of Charlottesville, Mike Signer, for the violence. He said the attempt to halt the protest was an attack on free speech, and claimed that “Charlottesville was a total set-up”.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:15:22 #27
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173155015
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:14 schreef Nintex het volgende:
Even iets anders. Het is eigenlijk heel vreemd dat 'General Lee' en de confederate flag pakweg 10
- 20 jaar geleden niet meer waren dan popcultuur symbolen:

Dukes of Hazard
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/Ui343cBGV4YNkul5yEoWaw--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9ODAw/http://l.yimg.com/cd/resi(...)Dw4G5SU7I]afbeelding[/url] ]

Starcraft Terran Confederacy
[ afbeelding ]

Net als wij nu bijvoorbeeld Michiel de Ruyter gebruiken in allerlei media of Sovjets als 'bad guys'.

De link tussen de confederacy en de Nazi's/white supremacy lijkt echt meer iets van deze tijd.
Stond een tijdje terug nog een artikel over in Politico.

http://www.politico.com/m(...)rs-last-stand-215450
pi_173155033
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:09 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dus BALM moet met naam en toenaam mensen afkeuren, want anders keuren ze het als organisatie goed, maar het is geen probleem dat de president de nazi's niet bij naam durft te benoemen, want de jongen was immers in paniek en deed het niet zozeer vanuit de alt-right beweging. Daardoor is alt-right hier niet voor verantwoordelijk.

Met zoveel hypocrisie proberen recht te breien is het een wonder dat je hersenen nog niet letterlijk in duizend stukjes zijn ontploft.
BLM moet niks.
Jullie zijn echter van de groep die expliciete veroordelingen eist, (dus daar ga ik in mee)... echter nu opeens weer niet wanneer het geweld vanuit links lijkt te komen. Over hypocriet gesproken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:16:40 #29
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_173155048
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:14 schreef Nintex het volgende:
Even iets anders. Het is eigenlijk heel vreemd dat 'General Lee' en de confederate flag pakweg 10
- 20 jaar geleden niet meer waren dan popcultuur symbolen:

Dukes of Hazard
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/Ui343cBGV4YNkul5yEoWaw--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9ODAw/http://l.yimg.com/cd/resi(...)Dw4G5SU7I]afbeelding[/url] ]

Starcraft Terran Confederacy
[ afbeelding ]

Net als wij nu bijvoorbeeld Michiel de Ruyter gebruiken in allerlei media of Sovjets als 'bad guys'.

De link tussen de confederacy en de Nazi's/white supremacy lijkt echt meer iets van deze tijd.
Ik denk dat in die tijd hierover klagen not done was. Men kwam net uit de segregation. Ik kan het mishebben natuurlijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_173155064
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, individuen. Maar hebben we al officiële statements van organisaties gezien?
Is alt-right een organisatie? :D
pi_173155075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:14 schreef Nintex het volgende:
Even iets anders. Het is eigenlijk heel vreemd dat 'General Lee' en de confederate flag pakweg 10
- 20 jaar geleden niet meer waren dan popcultuur symbolen:

Dukes of Hazard
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/Ui343cBGV4YNkul5yEoWaw--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9ODAw/http://l.yimg.com/cd/resi(...)Dw4G5SU7I]afbeelding[/url] ]

Starcraft Terran Confederacy
[ afbeelding ]

Net als wij nu bijvoorbeeld Michiel de Ruyter gebruiken in allerlei media of Sovjets als 'bad guys'.

De link tussen de confederacy en de Nazi's/white supremacy lijkt echt meer iets van deze tijd.
Symbolen kunnen gekaapt worden. Zo gaat dat helaas.
pi_173155122
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik vind het echt stuitend. Er zijn twee opties mi: of hij ziet echt niet hoe hypocriet hij bezig is en werkt daardoor onbewust mee aan maatschappelijke acceptatie van dergelijk racistisch gedachtegoed of hij vind het eigenlijk wel ok maar durft er nog niet openlijk voor uit te komen en werkt daardoor bewust mee aan maatschappelijke acceptatie van dergelijk racistisch gedachtegoed.

Er zijn maatschappelijke problemen in de VS die de zwarte en latino gemeenschappen onevenredig hard treffen. Politiegeweld is daar 1 van. Proberen daar een eind aan te maken is imho een goede strijd. Proberen BLM weg te zetten als links en gewelddadig is opzettelijk deze strijd proberen te frustreren. Haal het maatschappelijk draagvlak voor organisaties als BLM weg en er zal niks veranderen.
Helemaal eens dat politiegeweld tegen minderheden wordt aangepakt. Niet eens met de geweld waarmee dat gepaard gaat. Is dat zo'n verkeerde mening van mij?
pi_173155129
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Is alt-right een organisatie? :D
Hoe denk jij eigenlijk dat BLM georganiseerd is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:20:00 #34
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173155145
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Is alt-right een organisatie? :D
Een van deze groepen dan?

WHO ARE THE WHITE NATIONALIST GROUPS THAT DEMONSTRATED IN CHARLOTTESVILLE?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173155209
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja maar zo werkt dat niet, he. De leiders van de beweging moeten met naam en toenaam keihard afstand nemen van deze extremen, net zoals je dat van BLM verlangt.
Ze moeten van mij niks! Dat is het hem juist! :D
Jullie willen juist dat dat gebeurt! Waarom dan opeens hier niet?
pi_173155246
Ik snap werkelijk niet waarom het sinds een openlijke nazi-mars in een Amerikaanse stad het hier al een paar dagen constant gaat over hoe gewelddadig [club x] wel niet is.

Antifa? BLM? Welke groep zometeen?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:24:38 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173155260
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:24 schreef Tchock het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom het sinds een openlijke nazi-mars in een Amerikaanse stad het hier al een paar dagen constant gaat over hoe gewelddadig [club x] wel niet is.

Antifa? BLM? Welke groep zometeen?
'Whataboutism' in optima forma.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173155267
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat in die tijd hierover klagen not done was. Men kwam net uit de segregation. Ik kan het mishebben natuurlijk.
Mjah de jaren 90 was men in het westen gewoon iets minder met identity politics bezig denk ik. Althans, verschillen hadden meer te maken met lifestyle en kleding, zoals gabbers met trainingspakken en skaters met veel te wijde broeken.

In de intro van Red Alert bijvoorbeeld gaf Einstein Hitler een hand, zodat die uit de geschiedenis gewist werd (en dan is Stalin de bad guy met een sovjet invasie). In Wolfenstein 3D kon je vechten met een robo Hitler. Tegenwoordig is het weer not done om dat soort directe verwijzingen naar de geschiedenis te maken, zo lijkt het.

In Baltimore pakken ze het beter aan dan in Durham:
VanessaWBAL twitterde op maandag 14-08-2017 om 23:37:27 Citing events in #Charlottesville #Baltimore City Council adopts resolution calling for immediate destruction of co… https://t.co/6YesMx4Mh2 reageer retweet
pi_173155278
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:14 schreef Nintex het volgende:
Even iets anders. Het is eigenlijk heel vreemd dat 'General Lee' en de confederate flag pakweg 10
- 20 jaar geleden niet meer waren dan popcultuur symbolen:

Dukes of Hazard
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/Ui343cBGV4YNkul5yEoWaw--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9ODAw/http://l.yimg.com/cd/resi(...)Dw4G5SU7I]afbeelding[/url] ]

Starcraft Terran Confederacy
[ afbeelding ]

Net als wij nu bijvoorbeeld Michiel de Ruyter gebruiken in allerlei media of Sovjets als 'bad guys'.

De link tussen de confederacy en de Nazi's/white supremacy lijkt echt meer iets van deze tijd.
Het verschil is denk ik dat de huidige link nu openbaar is en toen alleen een beetje stiekem bestond in bepaalde staten. Doordat men nu zo openbaar die symbolen gebruikt en daarbij de boodschap openbaar verkondigt wordt het beladen. Symbolen krijgen betekenis door de context.
pi_173155309
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:24 schreef Tchock het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom het sinds een openlijke nazi-mars in een Amerikaanse stad het hier al een paar dagen constant gaat over hoe gewelddadig [club x] wel niet is.

Antifa? BLM? Welke groep zometeen?
Dat is het punt niet.
Men wil hier dat geweld expliciet wordt veroordeeld.
Echter wel pas wanneer dit hun uit komt. Geweld uit eigen hoek moeten we negeren.
Hypocrisie ten top uiteraard.
pi_173155391
quote:
North Korean military presents plan for Guam strike

SEOUL, South Korea — North Korea said Tuesday that its military presented leader Kim Jong Un with plans to launch intermediate-range missiles into waters near Guam and "wring the windpipes of the Yankees" by creating "enveloping fire" near the key U.S. military hub in the Pacific.

The comments, while typically belligerent, are significant because they also appeared to signal a path to defuse a deepening crisis with Washington over a weapons program that is seen as nearing the ability to accurately send a nuclear missile to the U.S. mainland.

During an inspection of the army's Strategic Forces, which handles the missile program, Kim praised the military for drawing up a "close and careful plan" and said he would watch the "foolish and stupid conduct of the Yankees" a little more before deciding whether to order the missile test, the North's state-run Korean Central News Agency said. Kim appeared in photos sitting at a table with a large map marked by a straight line between what appeared to be northeastern North Korea and Guam, and passing over Japan — apparently showing the missiles' flight route.

The missile plans were previously announced, and Kim said North Korea would conduct the launches if the "Yankees persist in their extremely dangerous reckless actions on the Korean Peninsula and its vicinity" and that the United States should "think reasonably and judge properly" to avoid shaming itself, the news agency said.

Lobbing missiles toward Guam would be a deeply provocative act from the U.S. perspective, and a miscalculation on either side could lead to a military clash. U.S. Defense Secretary Jim Mattis said the United Sates would take out any such missile seen to be heading for American soil and declared any such North Korean attack could mean war.

Kim's comments, however, with their conditional tone, seemed to hold out the possibility that friction could ease if the United States made some sort of gesture that Pyongyang considered a move to back away from previous "extremely dangerous reckless actions." This might be difficult as the United States and its ally South Korea plan next week to start annual defensive military drills that the North claims are preparation for invasion.

On Monday, the chairman of the U.S. Joint Chiefs of Staff met with senior South Korean military and political officials and the local media. Marine Corps Gen. Joseph Dunford also made comments that appeared to be an attempt to ease anxiety over tit-for-tat threats between President Donald Trump and North Korea while also showing a willingness to back up Trump's warnings if need be.

Dunford said the United States wants to peacefully resolve tensions with North Korea. But Washington is also ready to use the "full range" of its military capabilities in case of provocation, Dunford said.

Dunford is visiting South Korea, Japan and China after a week in which Trump declared the U.S. military "locked and loaded" and said he was ready to unleash "fire and fury" if North Korea continued to threaten the United States.

The Korean People's Army's Strategic Forces said last week that it would finalize and send to Kim for approval the plan to fire four ballistic missiles near Guam, which is about 3,200 kilometers (2,000 miles) from Pyongyang.

The plans are based on the Hwasong-12, a new missile the country successfully flight-tested for the first time in May. The liquid-fuel missile is designed to be fired from road mobile launchers and has been previously described by North Korea as built for attacking Alaska and Hawaii.

The North followed the May launch with two flight tests of its Hwasong-14 ICBM last month. Analysts said that a wide swath of the continental United States, including Los Angeles and Chicago, could be within reach of those missiles, once they're perfected.

The North's latest report said Kim ordered his military to be prepared to launch the missiles toward Guam at any time. If the "planned fire of power demonstration" is carried out because of U.S. recklessness, Kim said it will be "the most delightful historic moment when the Hwasong artillerymen will wring the windpipes of the Yankees and point daggers at their necks," the North reported.

North Korea is angry about new United Nations sanctions over its expanding nuclear weapons and missile program and the upcoming military drills between Washington and Seoul.

Kim said that the United States must "make a proper option first and show it through action, as it committed provocations after introducing huge nuclear strategic equipment into the vicinity of the peninsula" and that it "should stop at once arrogant provocations" against North Korea, state media said.

South Korean President Moon Jae-in on Monday called for a peaceful solution to the nuclear standoff, saying that "there must not be another war on the Korean Peninsula," according to his office.

In a meeting with top aides at the presidential Blue House, Moon said South Korea would work to safeguard peace on the peninsula in cooperation with the United States and other countries. Moon said North Korea must stop issuing menacing statements and provocations.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173155415
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat is het punt niet.
Men wil hier dat geweld expliciet wordt veroordeeld.
Echter wel pas wanneer dit hun uit komt. Geweld uit eigen hoek moeten we negeren.
Hypocrisie ten top uiteraard.
Nou nee, dat is dus nogal misplaatst.

Als er fucking nazi's door de straten marcheren, "Blut und boden" en "Jews will not replace us" scanderen en geweld gebruiken tegen tegendemonstranten, dan mag dat afgekeurd en veroordeeld worden. In mijn ogen zou dat door iedereen afgekeurd en veroordeeld moeten worden.

In plaats daarvan zijn er bepaalde users hier die steevast de discussie weg proberen te trekken naar een ander onderwerp. BLM is in deze context een randzaak, het is totaal niet relevant aangezien de gebeurtenissen niets te maken hadden met BLM.

Je kunt het op hypocrisie gooien, maar het lijkt meer op een afleidingsmanoeuvre. De volgende keer dat er geweld wordt gebruikt door BLM-leden en dat niet veroordeeld wordt is je verontwaardiging veel beter op zijn plaats.
pi_173155430
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoe denk jij eigenlijk dat BLM georganiseerd is?
Die hebben veel duidelijker een leiderschapsstructuur en oprichters.
Ook al is het een vrij losse structuur.

Alt-right heeft geen structuur, geen leiderschap. Wel groepjes die zich affiliëren met alt-right.
Beetje zoals groen-links zich affilieert met link, of de SP met links.
Maar als een groenlinkser iets uitvreet lijkt me niet dat we alle andere linkse leiders daarvoor moeten aankijken toch? Ze kunnen zich uitspreken, maar lijkt me niet dat we dit moeten eisen.
We gaan toch ook niet eisen dat alle moslims zich uitspreken tegen moslimterrorisme.
pi_173155482
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou nee, dat is dus nogal misplaatst.

Als er fucking nazi's door de straten marcheren, "Blut und boden" en "Jews will not replace us" scanderen en geweld gebruiken tegen tegendemonstranten, dan mag dat afgekeurd en veroordeeld worden. In mijn ogen zou dat door iedereen afgekeurd en veroordeeld moeten worden.

In plaats daarvan zijn er bepaalde users hier die steevast de discussie weg proberen te trekken naar een ander onderwerp. BLM is in deze context een randzaak, het is totaal niet relevant aangezien de gebeurtenissen niets te maken hadden met BLM.

Je kunt het op hypocrisie gooien, maar het lijkt meer op een afleidingsmanoeuvre. De volgende keer dat er geweld wordt gebruikt door BLM-leden en dat niet veroordeeld wordt is je verontwaardiging veel beter op zijn plaats.
Precies dit dus. Whataboutism op z'n best.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173155508
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:30 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die hebben veel duidelijker een leiderschapsstructuur en oprichters.
Ook al is het een vrij losse structuur.

Alt-right heeft geen structuur, geen leiderschap. Wel groepjes die zich affiliëren met alt-right.
Beetje zoals groen-links zich affilieert met link, of de SP met links.
Maar als een groenlinkser iets uitvreet lijkt me niet dat we alle andere linkse leiders daarvoor moeten aankijken toch? Ze kunnen zich uitspreken, maar lijkt me niet dat we dit moeten eisen.
We gaan toch ook niet eisen dat alle moslims zich uitspreken tegen moslimterrorisme.
Mjah iedereen die zich niet bij het Nazi clubje wilde aansluiten heeft inmiddels alweer het alt-right label aan de wilgen gehangen. Het was een poging van de echte Nazi's om zich te rebranden en mee te liften met het succes van de Trump fans. Ze hebben geprobeerd de boel te kapen voor hun eigen doeleinden (zie ook David Duke). Iedere keer dat iemand zegt: "Not all the alt-right are evil!" speel je lui als David Duke direct in de kaart.
pi_173155542
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:33 schreef Nintex het volgende:

[..]

Mjah iedereen die zich niet bij het Nazi clubje wilde aansluiten heeft inmiddels alweer het alt-right label aan de wilgen gehangen. Het was een poging van de echte Nazi's om zich te rebranden en mee te liften met het succes van de Trump fans. Ze hebben geprobeerd de boel te kapen voor hun eigen doeleinden (zie ook David Duke). Iedere keer dat iemand zegt: "Not all the alt-right are evil!" speel je lui als David Duke direct in de kaart.
David Duke zegt gewoon openlijk dat ze de "belofte van Trump" gaan vervullen en het land terug gaan pakken. Van de Joden, dus. Openlijke nazi-propaganda uit naam van Trump.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:35:18 #47
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_173155560
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:33 schreef Nintex het volgende:

[..]

Mjah iedereen die zich niet bij het Nazi clubje wilde aansluiten heeft inmiddels alweer het alt-right label aan de wilgen gehangen. Het was een poging van de echte Nazi's om zich te rebranden en mee te liften met het succes van de Trump fans. Ze hebben geprobeerd de boel te kapen voor hun eigen doeleinden (zie ook David Duke). Iedere keer dat iemand zegt: "Not all the alt-right are evil!" speel je lui als David Duke direct in de kaart.
Dit dus en overduidelijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_173155567
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou nee, dat is dus nogal misplaatst.

Als er fucking nazi's door de straten marcheren, "Blut und boden" en "Jews will not replace us" scanderen en geweld gebruiken tegen tegendemonstranten, dan mag dat afgekeurd en veroordeeld worden. In mijn ogen zou dat door iedereen afgekeurd en veroordeeld moeten worden.
Uiteraard mag dat veroordeeld worden. Niks moet.
Ik veroordeel geweld sowieso, van welke hoek het ook komt.

quote:
In plaats daarvan zijn er bepaalde users hier die steevast de discussie weg proberen te trekken naar een ander onderwerp. BLM is in deze context een randzaak, het is totaal niet relevant aangezien de gebeurtenissen niets te maken hadden met BLM.
Ik raad je aan het begin van deze discussie te lezen. Er werd gezegd dat het schandalig was dat het Trump 2 dagen duurde om expliciet een groep bij naam te noemen vanwege de aanslag.
Ik pareer met het feit dat dit iets is waar presidenten wel vaker langzaam in zijn, of vaak zelfs zich helemaal niet uitspreken.
Dat is alles.

quote:
Je kunt het op hypocrisie gooien, maar het lijkt meer op een afleidingsmanoeuvre. De volgende keer dat er geweld wordt gebruikt door BLM-leden en dat niet veroordeeld wordt is je verontwaardiging veel beter op zijn plaats.
Ik houd niet meer dan een spiegel voor.
Men wordt hier schuimbekkend wild nu omdat het Trump betreft, men moet iets hebben om over te kunnen kankeren, want het lijkt hier een obsessie geworden voor sommigen. Trump MOET dit doen, Trump MOET dat doen... maar het is nooit goed.
pi_173155568
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:24 schreef Nintex het volgende:

In de intro van Red Alert bijvoorbeeld gaf Einstein Hitler een hand, zodat die uit de geschiedenis gewist werd (en dan is Stalin de bad guy met een sovjet invasie). In Wolfenstein 3D kon je vechten met een robo Hitler. Tegenwoordig is het weer not done om dat soort directe verwijzingen naar de geschiedenis te maken, zo lijkt het.
Nou, dan heb ik slecht nieuws voor Wolfenstein New Colossus.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:36:08 #50
192592 SureD1
------------------------------
pi_173155581
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

David Duke zegt gewoon openlijk dat ze de "belofte van Trump" gaan vervullen en het land terug gaan pakken. Van de Joden, dus. Openlijke nazi-propaganda uit naam van Trump.
Waar Trump pas na 48 uur knarsetandend en halfhartig afstand van nam...
pi_173155588
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

David Duke zegt gewoon openlijk dat ze de "belofte van Trump" gaan vervullen en het land terug gaan pakken. Van de Joden, dus. Openlijke nazi-propaganda uit naam van Trump.
Trump is een groot voorstander van Israel, zijn dochter is Joods en zijn schoonzoon die in alles mee beslist is ook Joods.

Het idee dat Trump een Nazi is, is bespottelijk. David Duke is een strontvlieg en opportunist.


quote:
9s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, dan heb ik slecht nieuws voor Wolfenstein New Colossus.
Dat is dan weer fictie, waarin Hitler eigenlijk niet voorkomt. Echter die nieuwe Far Cry en New Colussus zullen wel de nodige kritiek krijgen. Hoewel het bij Wolfenstein natuurlijk gaat om het killen van Nazi's dat is dan wel weer populair.
pi_173155642
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik raad je aan het begin van deze discussie te lezen. Er werd gezegd dat het schandalig was dat het Trump 2 dagen duurde om expliciet een groep bij naam te noemen vanwege de aanslag.
Ik pareer met het feit dat dit iets is waar presidenten wel vaker langzaam in zijn, of vaak zelfs zich helemaal niet uitspreken.
Dat is alles.

[..]

Ik houd niet meer dan een spiegel voor.
Men wordt hier schuimbekkend wild nu omdat het Trump betreft, men moet iets hebben om over te kunnen kankeren, want het lijkt hier een obsessie geworden voor sommigen. Trump MOET dit doen, Trump MOET dat doen... maar het is nooit goed.
Nee, dit is dus precies dat afleiden wat je doet. Als Trump iets fout doet, dan is dat zijn verantwoordelijkheid. Dat andere presidenten misschien dezelfde fout hebben gemaakt is geen excuus! Dat is geen "pareren" maar het afleiden van fouten gemaakt door de huidige president.

Als Trump nu een Amerikaanse burgeroorlog veroorzaakt kun je ook niet zeggen "Ja maar Buchanan deed dat ook!" Zo werkt politiek niet, zo werkt verantwoordelijkheid niet.
pi_173155693
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:36 schreef Nintex het volgende:

Dat is dan weer fictie, waarin Hitler eigenlijk niet voorkomt. Echter die nieuwe Far Cry en New Colussus zullen wel de nodige kritiek krijgen. Hoewel het bij Wolfenstein natuurlijk gaat om het killen van Nazi's dat is dan wel weer populair.
Zeker, zie ook bijvoorbeeld Bioshock:Infinite, daar vocht je ook tegen een soort alt-nazi's. Ik zie persoonlijk niet echt een kentering in het gebruik van historische zaken in spelletjes.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173155701
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

Trump is een groot voorstander van Israel, zijn dochter is Joods en zijn schoonzoon die in alles mee beslist is ook Joods.

Het idee dat Trump een Nazi is, is bespottelijk. David Duke is een strontvlieg en opportunist.
Eens. Dat maakt Trumps weigering om het af te keuren ook zo opmerkelijk en zorgelijk.
pi_173155729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eens. Dat maakt Trumps weigering om het af te keuren ook zo opmerkelijk en zorgelijk.
Volgens mij heeft hij het geweld toch echt vrij snel afgekeurd.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:43:07 #56
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173155742
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:40 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dus omdat een randdebiel iets zegt, is Trump de slechterik?
Is de islam ook slecht omdat randdebiel terroristen iets zeggen uit naam van islam?
Wie zegt dat Trump geen randdebiel is?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173155753
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij het geweld toch echt vrij snel afgekeurd.
Volgens mij betwist ook niemand dat hij dat gedaan heeft. "We condemn in the strongest possible terms this egregious display of hatred, bigotry and violence on many sides, on many sides," zei hij zondagmiddag.

Nogmaals, snap je het punt niet of doe je net alsof?
pi_173155828
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Wie zegt dat Trump geen randdebiel is?
Ik denk dat iemand die zoiets als dit tweet zichzelf wel kwalificeert als randdebiel:

realDonaldTrump twitterde op zondag 13-08-2017 om 01:25:25 Condolences to the family of the young woman killed today, and best regards to all of those injured, in Charlottesville, Virginia. So sad! reageer retweet
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173155838
Eigenlijk ben ik wel klaar met deze discussie, maar ik wil toch nog even het volgende kwijt ten aanzien van BLM.

Refragmental, de reden dat Obama niet BLM als geheel veroordeelde, is dezelfde als dat leiders niet alle christenen en moslims over een kam scheren wanneer een extremist een aanslag pleegt. Deze bewegingen zijn niet inherent kwaadaardig, alleen de uitwassen zijn dat. Voor BLM geldt ongeveer hetzelfde. De beweging is niet gestoeld op rassenhaat, maar op een streven naar raciale gelijkheid.

De nazi's daarentegen vormen een haatgroep. Dat is hun hele bestaansrecht. Logisch dus dat je nazi's expliciet veroordeelt wanneer een aanslag wordt gepleegd door zo'n smerige white supremacist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:49:04 #60
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173155899
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij betwist ook niemand dat hij dat gedaan heeft. "We condemn in the strongest possible terms this egregious display of hatred, bigotry and violence on many sides, on many sides," zei hij zondagmiddag.
Dit wordt door het congres als een ontwijkend statement gezien, puur omdat Trump doorgaans het beestje DIRECT bij de naam noemt. Voor veel congresleden lijkt het nu alsof Trump deze groepen probeert te beschermen, en dan heb ik het niet over democraten, maar ook over Republikeinen. Pence probeert daarom te redden wat Trump heeft fout gedaan, en daar is hij vooralsnog nog niet in geslaagd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173155918
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij het geweld toch echt vrij snel afgekeurd.
Alle ophef is langs je heengegaan? Zelfs in rechtse kringen was er verontwaardiging over de slappe reactie van Trump. Republikeinen en Democraten zeiden ongeveer allemaal hetzelfde.

Alleen in de alt right hoek werd de initiële reactie van Trump toegejuicht. Maar misschien haal jij daar juist je nieuws vandaan. Dan kun je alle ophef inderdaad gemist hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173155946
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dit wordt door het congres als een ontwijkend statement gezien, puur omdat Trump doorgaans het beestje DIRECT bij de naam noemt. Voor veel congresleden lijkt het nu alsof Trump deze groepen probeert te beschermen, en dan heb ik het niet over democraten, maar ook over Republikeinen. Pence probeert daarom te redden wat Trump heeft fout gedaan, en daar is hij vooralsnog nog niet in geslaagd.
Dat is het natuurlijk ook. Zeker als je videobeelden ziet van die persconferentie: een journalist vraagt hem zelfs om nazi's te veroordelen en alsnog doet hij het niet. Dat is zeer zorgelijk en er moet méér achter zitten dan pure domheid. Dat is waar de halve wereld nogal bezorgd over was, 2,5 dag lang tot Trump toch maar het beestje bij zijn naam noemde.

Dat probeer ik aan Refragmental uit te leggen maar er gebeurt nog weinig.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:51:27 #63
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173155962
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik denk dat iemand die zoiets als dit tweet zichzelf wel kwalificeert als randdebiel:

realDonaldTrump twitterde op zondag 13-08-2017 om 01:25:25 Condolences to the family of the young woman killed today, and best regards to all of those injured, in Charlottesville, Virginia. So sad! reageer retweet
Het is hoe dan ook een miskleun dat de president hier geen reactie geeft op de dood van die twee agenten die neergestort waren.. dat was hij even vergeten..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173155975
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:51 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook een miskleun dat de president hier geen reactie geeft op de dood van die twee agenten die neergestort waren.. dat was hij even vergeten..
Dat deed hij daarvoor al. Wel bijblijven.

realDonaldTrump twitterde op zondag 13-08-2017 om 00:50:10 Deepest condolences to the families & fellow officers of the VA State Police who died today. You're all among the best this nation produces. reageer retweet
Komisch dat agenten "Deepest condoleances" en een groot compliment krijgen en een burger alleen "condoleances" en So sad!
pi_173155985
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dit wordt door het congres als een ontwijkend statement gezien, puur omdat Trump doorgaans het beestje DIRECT bij de naam noemt. Voor veel congresleden lijkt het nu alsof Trump deze groepen probeert te beschermen, en dan heb ik het niet over democraten, maar ook over Republikeinen. Pence probeert daarom te redden wat Trump heeft fout gedaan, en daar is hij vooralsnog nog niet in geslaagd.
Het is ook wel vreemd dat je niet mag tonen dat je mensen met opvattingen als Neo-Nazi's haat.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:52:47 #66
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173155997
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is het natuurlijk ook. Zeker als je videobeelden ziet van die persconferentie: een journalist vraagt hem zelfs om nazi's te veroordelen en alsnog doet hij het niet. Dat is zeer zorgelijk en er moet méér achter zitten dan pure domheid. Dat is waar de halve wereld nogal bezorgd over was, 2,5 dag lang tot Trump toch maar het beestje bij zijn naam noemde.

Dat probeer ik aan Refragmental uit te leggen maar er gebeurt nog weinig.
misschien moet je het hem even voorpoepen in chokoladeletters.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173156028
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat heeft trump fout gedaan?
Het afkeuren van geweld? Verschrikkelijk zeg, wat een klootzak!!
Hij heeft dat eerste persmomentje compleet verprutst.

Nu snap ik het probleem wel. Er waren geen speechwriters en eigenlijk moest hij alleen even een wetje tekenen en op het moment van de speech wisten we nog niet alles wat we nu weten.

Er was sprake van een auto die op een groep mensen ingereden was. Een aantal mensen beweerde dat het een Nazi was, andere mensen hadden het over iemand die wilde vluchten of zelf aangevallen werd. De politie had nog geen uitsluitsel gegeven. De staff daar zal wel gezegd hebben: "wacht maar met een statement", want meestal roept Trump direct iets bij een incident en klopt het achteraf dan niet altijd.

...maar Trump is Trump dus die dacht. Als president moet ik hier iets over zeggen, maar zoals we van Trump gewend zijn , hecht hij weinig waarde aan de fijne details. Hij is meer van de grote lijnen. Toen hebben ze waarschijnlijk gedacht, als we nu zeggen: "All sides" dan zeggen we toch dat we het geweld afkeuren en dan krijgen we ook niet een verhaal over valse beschuldigingen.

Volgens mij had Trump best door dat ze het verkloot hadden, want hij keek tijdens het voorlezen van die 'few words' over Charlotsville ontzettend moeilijk. Daarna zal er wel crisis overleg geweest zijn. "Deze reactie was drie keer kut, wie heeft dit geschreven!?" en afgesproken zijn dat Trump even niet zou Tweeten en of reageren op dit onderwerp tot een geschikt persmoment. Gezien het schema kon dat pas maandagochtend geregeld worden.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:55:26 #68
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173156053
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat deed hij daarvoor al. Wel bijblijven.

realDonaldTrump twitterde op zondag 13-08-2017 om 00:50:10 Deepest condolences to the families & fellow officers of the VA State Police who died today. You're all among the best this nation produces. reageer retweet
Komisch dat agenten "Deepest condoleances" en een groot compliment krijgen en een burger alleen "condoleances" en So sad!
dat is eigenlijk geen echte reactie. Dit waren vertegenwoordigers van de staat die in hun functie zijn gesneuveld. Dat poeier je niet af met een tweeterbericht.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173156082
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:54 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hij heeft dat eerste persmomentje compleet verprutst.

Nu snap ik het probleem wel. Er waren geen speechwriters en eigenlijk moest hij alleen even een wetje tekenen en op het moment van de speech wisten we nog niet alles wat we nu weten.

Er was sprake van een auto die op een groep mensen ingereden was. Een aantal mensen beweerde dat het een Nazi was, andere mensen hadden het over iemand die wilde vluchten of zelf aangevallen werd. De politie had nog geen uitsluitsel gegeven. De staff daar zal wel gezegd hebben: "wacht maar met een statement", want meestal roept Trump direct iets bij een incident en klopt het achteraf dan niet altijd.

...maar Trump is Trump dus die dacht. Als president moet ik hier iets over zeggen, maar zoals we van Trump gewend zijn , hecht hij weinig waarde aan de fijne details. Hij is meer van de grote lijnen. Toen hebben ze waarschijnlijk gedacht, als we nu zeggen: "All sides" dan zeggen we toch dat we het geweld afkeuren en dan krijgen we ook niet een verhaal over valse beschuldigingen.

Volgens mij had Trump best door dat ze het verkloot hadden, want hij keek tijdens het voorlezen van die 'few words' over Charlotsville ontzettend moeilijk. Daarna zal er wel crisis overleg geweest zijn. "Deze reactie was drie keer kut, wie heeft dit geschreven!?" en afgesproken zijn dat Trump even niet zou Tweeten en of reageren op dit onderwerp tot een geschikt persmoment. Gezien het schema kon dat pas maandagochtend geregeld worden.
Zeer ongeloofwaardig. En als ie dan eindelijk zijn afkeur uitspreek op maandag is het ná een praatje waarin hij zegt dat hij trade deals aan het doen is....
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:56:36 #70
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173156083
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is ook wel vreemd dat je niet mag tonen dat je mensen met opvattingen als Neo-Nazi's haat.
je bedoelt op het forum of als President? ;)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173156093
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:55 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

dat is eigenlijk geen echte reactie. Dit waren vertegenwoordigers van de staat die in hun functie zijn gesneuveld. Dat poeier je niet af met een tweeterbericht.
Eens. Net zoals je ook geen beleidswijzigingen afkondigt via Twitter, of andere landen bedreigt. Maar dat stadium zijn we al lang voorbij met deze president.
pi_173156139
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:56 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Zeer ongeloofwaardig. En als ie dan eindelijk zijn afkeur uitspreek op maandag is het ná een praatje waarin hij zegt dat hij trade deals aan het doen is....
Dat was een standaard introtje van wat ze die dag zouden gaan doen. Werken aan trade deals en de gebeurtenissen in Charlotsville in de gaten houden. Hij moest even de tijd wat vullen met een paar zinnen, zodat de TV zenders live kunnen schakelen.
pi_173156188
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:59 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat was een standaard introtje van wat ze die dag zouden gaan doen. Werken aan trade deals en de gebeurtenissen in Charlotsville in de gaten houden. Hij moest even de tijd wat vullen met een paar zinnen, zodat de TV zenders live kunnen schakelen.
Geen speechwriters, tijd vullen.... allemaal excuses.

De man heeft totaal de essentie niet begrepen. En het lijkt er sterk op dat ie het niet WIL begrijpen. Of dat ie het wel begrijpt, maar het er eigenlijk helemaal niet mee eens is.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:02:41 #74
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_173156211
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:56 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Zeer ongeloofwaardig. En als ie dan eindelijk zijn afkeur uitspreek op maandag is het ná een praatje waarin hij zegt dat hij trade deals aan het doen is....
En dan tweet hij over de fake news alsof hij die statements alleen voor de media heeft gedaan.
Géén kloon van tvlxd!
pi_173156230
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:54 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hij heeft dat eerste persmomentje compleet verprutst.

Nu snap ik het probleem wel. Er waren geen speechwriters en eigenlijk moest hij alleen even een wetje tekenen en op het moment van de speech wisten we nog niet alles wat we nu weten.

Er was sprake van een auto die op een groep mensen ingereden was. Een aantal mensen beweerde dat het een Nazi was, andere mensen hadden het over iemand die wilde vluchten of zelf aangevallen werd. De politie had nog geen uitsluitsel gegeven. De staff daar zal wel gezegd hebben: "wacht maar met een statement", want meestal roept Trump direct iets bij een incident en klopt het achteraf dan niet altijd.

...maar Trump is Trump dus die dacht. Als president moet ik hier iets over zeggen, maar zoals we van Trump gewend zijn , hecht hij weinig waarde aan de fijne details. Hij is meer van de grote lijnen. Toen hebben ze waarschijnlijk gedacht, als we nu zeggen: "All sides" dan zeggen we toch dat we het geweld afkeuren en dan krijgen we ook niet een verhaal over valse beschuldigingen.

Volgens mij had Trump best door dat ze het verkloot hadden, want hij keek tijdens het voorlezen van die 'few words' over Charlotsville ontzettend moeilijk. Daarna zal er wel crisis overleg geweest zijn. "Deze reactie was drie keer kut, wie heeft dit geschreven!?" en afgesproken zijn dat Trump even niet zou Tweeten en of reageren op dit onderwerp tot een geschikt persmoment. Gezien het schema kon dat pas maandagochtend geregeld worden.
Eindelijk ^O^
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:06:05 #76
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173156286
Maar genoeg over dit, volgens de New York Times is de Gríma Wormtongue van het Witte Huis, Steve Bannon op weg naar de exit. John Kelly heeft hem impliciet te kennen gegeven dat hij moet vertrekken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173156293
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:06 schreef klappernootopreis het volgende:
Maar genoeg over dit, volgens de New York Times is de Gríma Wormtongue van het Witte Huis, Steve Bannon op weg naar de exit. John Kelly heeft hem impliciet te kennen gegeven dat hij moet vertrekken.
Bij Breitbart worden alvast de democraten de schuld toegeschoven van het dumpen van Bannon.
pi_173156302
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:06 schreef klappernootopreis het volgende:
Maar genoeg over dit, volgens de New York Times is de Gríma Wormtongue van het Witte Huis, Steve Bannon op weg naar de exit. John Kelly heeft hem impliciet te kennen gegeven dat hij moet vertrekken.
Finally... Nu die Stephen 'dead eyes' Miller nog.....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173156336
Wat een gewhine om een standbeeld :') Zullen wel weer van die mensen zijn die hun dagen vullen met zoeken naar zaken om beledigd over te zijn.

En dan moeilijk doen over die tweet van Trump ook. Wat een slachtofferij weer. Gatver.
Conscience do cost.
pi_173156461
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:12 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hebben die tegendemonstranten met auto's op ze ingereden dan?
:z
Conscience do cost.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:17:03 #81
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173156519
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Dit platslaan tot een links-rechtsdiscussie is echt volkomen nutteloos.
eens. Er is een vrouw moedwillig doodgereden die het volste recht had om te demonstreren, en de hoogste gezagdrager van de VS heeft er niet adequaat op gereageerd. En daar gaat het hier om.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173156720
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:17 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

eens. Er is een vrouw moedwillig doodgereden die het volste recht had om te demonstreren, en de hoogste gezagdrager van de VS heeft er niet adequaat op gereageerd. En daar gaat het hier om.
Hoe had hij moeten reageren?
Let wel, beweegredenen en details waren toen nog niet bekend. beweegreden nog steeds niet.
pi_173156843
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:22 schreef Refragmental het volgende:
Ze mogen paraderen wat ze willen! Is grondwettelijk vastgelegd!
De parade op zichzelf was niks illegaals aan. Dus waarom moet Trump zich daarover uitspreken?
Tegen de grondwet ingaan als president is het slechtste wat je kunt doen :D
Hij mag het niet verbieden van de grondwet, maar jij hebt niet zoiets van 'er lopen nazi's rond met #maga-hoedjes, misschien dat de President even moet zeggen dat hij daar niet helemaal achter staat'?

Opmerkelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:32:27 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173156866
Alt-rechts blijkt gewoon te bestaan uit halve en hele nazi's. Trump weigert uit zichzelf iets over die lui te zeggen als ze aanslagen plegen.

Trump is IMHO gewoon een nazi-vriendje.

Ik kan er niets anders van maken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173156881
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er valt ook niet zoveel goed te praten als het op Nazi's aan komt. Ik heb werkelijk geen idee waar Refragmental mee bezig is of op doelt.
Ik praat nergens Nazi's goed, dat weet iedereen hier verdomd goed en ik word er moe van om constant in die hoek te worden geduwd omdat dat blijkbaar normaal is bij mensen waarvan de mening je niet bevalt.
Moet jij weten, je bent ook tig keer uitgemaakt voor extreem rechts en weet ik niet wat allemaal.

quote:
Zoals ik aangaf is het ook gewoon hypocriet om deze aanslag niet te veroordelen, maar die in London bijvoorbeeld wel.
Ik denk dat wij allemaal deze aanslag veroordelen.
In het begin was het echter niet duidelijk of het een aanslag was.
pi_173156902
Maar gelukkig sprak hij zich gisteren in felle bewoordigingen uit tegen de nazi's, en......oh wacht:

Trump retweets alt-right provocateur after condemning white supremacists
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173157000
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Maar gelukkig sprak hij zich gisteren in felle bewoordigingen uit tegen de nazi's, en......oh wacht:

Trump retweets alt-right provocateur after condemning white supremacists


Als Trump ipv een rijk geboren zakenmannetje een arbeider in de Rustbelt was had hij ook meegelopen in die nazi mars.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173157021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Al beantwoord.
Je beantwoord helemaal niets. Je zegt eigenlijk continu dingen als: "Ja maar BLM is ook agressief". Dat klopt, daar heb je gelijk in, maar dat is nu helemaal niet relevant.

Als reden voor een slecht statement van Trump, zeg ik slecht communicatiebeleid, echter het blijft een grote fuck-up om het niet zwaarder te veroordelen. Goed statement op maandag, maar wel mosterd na de maaltijd. Hij mag het van mij vaker en zwaarder afwijzen dat komt zijn eigen beweging alleen maar ten goede. Laat het een les zijn voor Trump. Zijn aanhangers hebben die les inmiddels wel goed begrepen en afstand genomen van de Nazi's.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:33 schreef Refragmental het volgende:

Ik denk dat wij allemaal deze aanslag veroordelen.
In het begin was het echter niet duidelijk of het een aanslag was.
Maar dat het in het begin niet duidelijk was, houd ons normaal gesproken toch niet echt tegen?

quote:
9s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Maar gelukkig sprak hij zich gisteren in felle bewoordigingen uit tegen de nazi's, en......oh wacht:

Trump retweets alt-right provocateur after condemning white supremacists
Mjah, dit is dan natuurlijk weer een beetje slap van de media. Om een republikeinse activist in het het Nazi hoekje te plaatsen.
JackPosobiec twitterde op zondag 23-07-2017 om 00:57:07 Psst @ADL_National - Alt-White leader David Duke has a whole section of his website devoted to how much he hates Ja… https://t.co/q1ECMCwN6v reageer retweet
JackPosobiec twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 08:55:47 I am a Navy vet with multiple deployments overseas and a conservative Republican from PA reageer retweet
pi_173157099
Een artikel over de alt-right en de new right en de verschillen/verwarringen

http://www.newyorker.com/news/news-desk/the-alt-right-branding-war-has-torn-the-movement-in-two
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:48:27 #90
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173157186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:39 schreef Nintex het volgende:
Mjah, dit is dan natuurlijk weer een beetje slap van de media. Om een republikeinse activist in het het Nazi hoekje te plaatsen.


Niet heel raar hoor.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:21:32 #91
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173157871
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hoe had hij moeten reageren?
Let wel, beweegredenen en details waren toen nog niet bekend. beweegreden nog steeds niet.
Hoe? Als een president. De details waren bekend. De hele wereld is daar getuige van geweest! Als er één persoon is in de VS, die op de hoogte moet zijn van excessieve gebeurtenissen die in het eigen land spelen, zou dat het staatshoofd moeten zijn. En als dit niet zo is, dan heeft hij verkeerde bronnen (Brannon ) als informatie gekozen. Of hij weet absoluut niet waar hij mee bezig is.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:26:41 #92
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173157999
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Finally... Nu die Stephen 'dead eyes' Miller nog.....
Die verdwijnt vanzelf, nu hij geen ruggesteun meer heeft.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:28:59 #93
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173158058
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bij Breitbart worden alvast de democraten de schuld toegeschoven van het dumpen van Bannon.
typerend.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:35:19 #94
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_173158189
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:06 schreef klappernootopreis het volgende:
Maar genoeg over dit, volgens de New York Times is de Gríma Wormtongue van het Witte Huis, Steve Bannon op weg naar de exit. John Kelly heeft hem impliciet te kennen gegeven dat hij moet vertrekken.
Trump gaat nu steeds meer tegenstanders krijgen, De bende van Bannon zal dit vast niet in dank afnemen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:35:41 #95
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173158198
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

Trump is een groot voorstander van Israel, zijn dochter is Joods en zijn schoonzoon die in alles mee beslist is ook Joods.

Het idee dat Trump een Nazi is, is bespottelijk. David Duke is een strontvlieg en opportunist.

[..]

Dat is dan weer fictie, waarin Hitler eigenlijk niet voorkomt. Echter die nieuwe Far Cry en New Colussus zullen wel de nodige kritiek krijgen. Hoewel het bij Wolfenstein natuurlijk gaat om het killen van Nazi's dat is dan wel weer populair.
Hitler werkte samen met de grootmoefti, het doel heiligt de middelen..

Dit geldt ook voor Trump

Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_173158422
Trump zou een heel sterk gebaar kunnen laten zien tegen alt-right door Bannon te dumpen. Kushner en Melania zouden dat sowieso al een tijd willen, en de Republikeinse partij zal dat ook wel prima vinden. De vraag is alleen of Trump dan niet zijn meest hard-core supporters verliest.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:45:18 #97
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_173158495
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:43 schreef Tchock het volgende:
De vraag is alleen of Trump dan niet zijn meest hard-core supporters verliest.
Die had hij alleen nodig om verkozen te geraken. Dat is gebeurd, dus dumpen die handel.

En tegen de volgende verkiezingen moet je die gewoon terug wat opvrijen met botte taal, dat zal wel werken want zo'n grote lichten zijn het doorgaans niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:46:35 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_173158542
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:45 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die had hij alleen nodig om verkozen te geraken. Dat is gebeurd, dus dumpen die handel.

En tegen de volgende verkiezingen moet je die gewoon terug wat opvrijen met botte taal, dat zal wel werken want zo'n grote lichten zijn het doorgaans niet.
Ik ben bang (voor Trump) dat het die 37% is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:50:14 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173158637
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik ben bang (voor Trump) dat het die 37% is.
In ieder geval een groot deel ja.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173158838
Iran deal is dood

quote:
(CNN)Iran's newly re-elected President Hassan Rouhani has threatened to quit the 2015 nuclear deal "within hours" if the United States continues to impose new sanctions on the country.
Kans dat de sancties niet doorgezet gaan worden is 0.
pi_173158894
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:58 schreef Nintex het volgende:
Iran deal is dood

[..]

Kans dat de sancties niet doorgezet gaan worden is 0.
Gelukkig blijft Trump wel vriendjes met boevenstaat S-A.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:06:05 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173158990
Het amerikaanse leger krijgt het maar druk. Oorlog met ISIS in Irak, knokken in Afghanistan, Venezuela, Noord-Korea en binnenkort dus ook Iran.

Gelukkig hebben we geen warhawk als Hillary als POTUS.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173159177
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:06 schreef Ulx het volgende:
Het amerikaanse leger krijgt het maar druk. Oorlog met ISIS in Irak, knokken in Afghanistan, Venezuela, Noord-Korea en binnenkort dus ook Iran.

Gelukkig hebben we geen warhawk als Hillary als POTUS.
Hehe, terwijl voor de verkiezingen al zo duidelijk was dat Trump veel oorlogszuchtiger zou zijn dan een Hillary. Blijft bijzonder hoe graag zijn aanhang alles wil geloven en goed blijft praten.
pi_173159205
Vredesduif Trump _O_
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173159272
Hillary was alleen een warmonger omdat het binnen 3 weken al oorlog zou zijn met Rusland. Over andere landen is niks gezegd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:25:05 #106
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_173159401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:06 schreef Ulx het volgende:
Het amerikaanse leger krijgt het maar druk. Oorlog met ISIS in Irak, knokken in Afghanistan, Venezuela, Noord-Korea en binnenkort dus ook Iran.

Gelukkig hebben we geen warhawk als Hillary als POTUS.
_O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Redactie Games dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:38:36 #107
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173159666


Arnie is teminste wel een consistente republikein.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_173159694
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:58 schreef Nintex het volgende:
Iran deal is dood

[..]

Kans dat de sancties niet doorgezet gaan worden is 0.
Ik Hoop dat het hele verdrag in de prullenbak gesmeten, nog nooit zo'n waardeloos verdrag gezien, containde Iran op geen enkele manier en enorm risico dat het land alleen maar sterker en gevaarlijker wordt.
pi_173159717
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:38 schreef Puddington het volgende:
[ afbeelding ]

Arnie is teminste wel een consistente republikein.
Maar kan geen President worden, had het in zich, denk ik toch.
pi_173159728
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hehe, terwijl voor de verkiezingen al zo duidelijk was dat Trump veel oorlogszuchtiger zou zijn dan een Hillary. Blijft bijzonder hoe graag zijn aanhang alles wil geloven en goed blijft praten.
Volgens mij ging het vooral om de zwakzinnige aanpak van Clinton en Obama mbt dit soort conflicten. Trump heeft al tig keer meer leverage over Noord-Korea dan Obama in 8 jaar.
  Redactie Games dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:42:03 #111
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173159738
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar kan geen President worden, had het in zich, denk ik toch.
Mwah, Arnie's economisch beleid als de gouveneur van Californië heeft de staat niet bepaald goed gedaan. Daar wordt hij veel op bekritiseerd. Hij wordt wel echter vaak geprezen vanwege zijn initiatieven voor klimaat.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_173159740
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:39 schreef DeParo het volgende:
Ik Hoop dat het hele verdrag in de prullenbak gesmeten, nog nooit zo'n waardeloos verdrag gezien, containde Iran op geen enkele manier en enorm risico dat het land alleen maar sterker en gevaarlijker wordt.
Je Israelische belangen spreken boekdelen. Het verdrag richtte zich bewust op Iran's nucleaire programma, en niet op Iran's regionale activiteiten.

Iran wordt sterker, en daar kan de VS of Israël helemaal niets aan doen. Deal of geen deal.
pi_173159754
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij ging het vooral om de zwakzinnige aanpak van Clinton en Obama mbt dit soort conflicten. Trump heeft al tig keer meer leverage over Noord-Korea dan Obama in 8 jaar.
Welk leverage? Noord-Korea boekt strategisch overwinning op overwinning.
pi_173159760
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:42 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Je Israelische belangen spreken boekdelen. Het verdrag richtte zich bewust op Iran's nucleaire programma, en niet op Iran's regionale activiteiten.

Iran wordt sterker, en daar kan de VS of Israël helemaal niets aan doen. Deal of geen deal.
Alsof Iran's nucleaire programma niets te maken had met de regionale activiteiten van het regime. Zonder die deal en zonder Obama's beleid in deze had Israel Iran al lang geleden gebombardeerd. Dat had Iran pas echt in de tijd teruggeworpen.
pi_173159774
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:43 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Welk leverage? Noord-Korea boekt strategisch overwinning op overwinning.
Dan kijken wij er toch echt heel anders naar. Zelfs China dat nu de sancties doorvoert op Noord-Korea. En het enige wat Noord-Korea er tegenover kan stellen is suggereren Guam aan te vallen. Van alle Amerikaanse gebieden. Guam.
pi_173159798
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan kijken wij er toch echt heel anders naar. Zelfs China dat nu de sancties doorvoert op Noord-Korea. En het enige wat Noord-Korea er tegenover kan stellen is suggereren Guam aan te vallen. Van alle Amerikaanse gebieden. Guam.
Net zoals China dat in 2013 deed bedoel je? Of is dat ongewenste informatie voor een "historicus"?

Guam is vanuit NK's positie vrij logisch

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 14:46:28 ]
pi_173159806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij ging het vooral om de zwakzinnige aanpak van Clinton en Obama mbt dit soort conflicten. Trump heeft al tig keer meer leverage over Noord-Korea dan Obama in 8 jaar.
Aha, dus daarom gaan ze nu rap richting een conflict en brengt Kim zijn kernprogramma in een stroomversnelling. Klinkt volkomen zwakzinnig.
pi_173159826
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Alsof Iran's nucleaire programma niets te maken had met de regionale activiteiten van het regime. Zonder die deal en zonder Obama's beleid in deze had Israel Iran al lang geleden gebombardeerd. Dat had Iran pas echt in de tijd teruggeworpen.
Wat hadden beide activiteiten precies met elkaar te maken? Israël heeft decennia jaar lang tijd gehad om Iran te bombarderen, zelfs onder Bush toen de VS honderdduizenden troepen aan Iran's grenzen had gestationeerd, en men het voegde onder de 'axis of evil' staten.

Iran is te sterk voor Israël, en dat weten de Israëliërs zelf ook, vandaar dat ze al jaren lopen te lobbyen in de VS om een Amerikaanse aanval.

Netanyahu is 'all talk, no action'.
pi_173159829
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Net zoals China dat in 2013 deed bedoel je? Of is dat ongewenste informatie voor een "historicus"?

Guam is vanuit NK's positie vrij logisch
Strategisch ook erg interessant. Maar goed, geloof niet dat onze historicus het echt van de ratio moet hebben :P
pi_173159844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan kijken wij er toch echt heel anders naar. Zelfs China dat nu de sancties doorvoert op Noord-Korea. En het enige wat Noord-Korea er tegenover kan stellen is suggereren Guam aan te vallen. Van alle Amerikaanse gebieden. Guam.
Ik heb dit in een ander topic geplaatst:

Je gaat er van uit dat Noord-Korea daadwerkelijk een raketproef nabij Guam wilde initiëren, terwijl dat helemaal niet vaststond. Ze claimden dat ze een dergelijke plan aan Kim hadden voorgesteld, niet dat ze het ook daadwerkelijk gingen uitvoeren. Het was niet meer dan een counter-reactie op Trump's 'statement dat de Noord-Koreanen beter de VS niet meer bedreigen, omdat ze anders geconfronteerd worden met 'fire and fury'.

Om in poker-termen te spreken: de Noord-Koreanen callden Trump's bluf met een counter-bluf.

Het is Trump dat hier ingebonden heeft, niet andersom.
pi_173159853
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Strategisch ook erg interessant. Maar goed, geloof niet dat onze historicus het echt van de ratio moet hebben :P
Overigens zat ik er ook naast, in 2013 werden de bestaande sancties alleen maar aangescherpt door China.
pi_173159866
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Net zoals China dat in 2013 deed bedoel je? Of is dat ongewenste informatie voor een "historicus"?
Wat leuk dat je opnieuw reageert. Ik had al op deze reactie gereageerd en laten zien dat het wel degelijk een enorme verandering is ook al blijf je dat ontkennen. Helaas had je nog niet gereageerd op die reactie maar hierbij een nieuwe kans:

Ik heb het hierboven al benoemd maar ik stel voor dat je deze link even leest:

http://thediplomat.com/20(...)north-korea-problem/

China is thus at a historic crossroads; it is nearing a time when it will have to choose between supporting an increasingly discourteous ally who both holds geostrategic significance in East Asia and legitimizes China’s system of governance, and collaborating with the U.S. on increasing sanctions on North Korea in order to maintain stability in the region – a core Chinese interest — but therein risk the possibility of an even more unpredictable regime with a vendetta.

En:

However, despite the magnitude of these events, an even greater geopolitical shift has taken shape over the past week or so: the potential deterioration of relations between China and its long-time ally North Korea. China’s patience with the Kim regime has just about reached a tipping point and depending on the subsequent events in Northeast Asia, 68-years of diplomatic relations between the two countries may come to an abrupt end.

Dat is toch echt wat er het afgelopen jaar gebeurt, de onvrede zit al dieper, dat klopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 15-08-2017 14:56:23 ]
pi_173159880
Het feit dat China de sancties nu steunt wordt enorm opgeblazen. De Chinezen zullen de sancties in werkelijkheid omzeilen door 'covert' steun aan de Noord-Koreanen te bieden, net zoals ze dat aan Iran hebben gedaan toen het land onder sancties stond.
pi_173159885
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, dus daarom gaan ze nu rap richting een conflict en brengt Kim zijn kernprogramma in een stroomversnelling. Klinkt volkomen zwakzinnig.
Wat betekent het precies dat Noord-Korea zijn kernprogramma in een stroomversnelling heeft gebracht?
pi_173159891
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Overigens zat ik er ook naast, in 2013 werden de bestaande sancties alleen maar aangescherpt door China.
Het is ook nu maar weer de vraag in hoeverre China die sancties dit keer wel effectueert. Geloof er niet zoveel van.
pi_173159901
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat betekent het precies dat Noord-Korea zijn kernprogramma in een stroomversnelling heeft gebracht?
Dat Trump conflicten op lijkt te roepen die niet nodig zijn.
pi_173159909
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat betekent het precies dat Noord-Korea zijn kernprogramma in een stroomversnelling heeft gebracht?
Dat het elk jaar meer dan tien nucleaire kernkoppen aan zijn arsenaal toevoegt terwijl jouw 'leverage' Trump niets meer kan doen dan loze bedreigingen uitten.
pi_173159925
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:49 schreef DeParo het volgende:
Ik

[..]

Wat leuk dat je opnieuw reageert. Ik had al op deze reactie gereageerd en laten zien dat het wel degelijk een enorme verandering is ook al blijf je dat ontkennen. Helaas had je nog niet gereageerd op die reactie maar hierbij een nieuwe kans:

Je plaatst iemands mening leuk hoor maar feit blijft wel dat China al veel langer NK sancties heeft opgelegd, je opmerking dat China nu pas sancties heeft opgelegd is dus fout, alleen blijf je die fout maar herhalen vreemd genoeg en dart stukje wat je er nu bij plaats verschaft nu niet echt nieuwe inzichten behalve dan dat er al sancties waren en ook meerdere malen aangescherpt zijn.

Maar blijf voor historicus in de "alternatieve feiten" daar zit zo te merken wel toekomst in :')
pi_173159944
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:47 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Wat hadden beide activiteiten precies met elkaar te maken? Israël heeft decennia jaar lang tijd gehad om Iran te bombarderen, zelfs onder Bush toen de VS honderdduizenden troepen aan Iran's grenzen had gestationeerd, en men het voegde onder de 'axis of evil' staten.

Iran is te sterk voor Israël, en dat weten de Israëliërs zelf ook, vandaar dat ze al jaren lopen te lobbyen in de VS om een Amerikaanse aanval.

Netanyahu is 'all talk, no action'.
Iran te sterk voor Israel? Iran heeft een leger dat nog uit de Koude Oorlog stamt. Het heeft ze niet voor niks zo lang gekost om een militair programma op te bouwen. Israel stond al enige tijd klaar om Iran aan te vallen maar werd hier consequent in tegengehouden door de Verenigde Staten en de laatste jaren vooral Obama. Israel trekt zich natuurlijk al lang niet zo heel veel aan van de wereldopinie. Behalve dan toch de Amerikaanse opinie. Het heeft niks met Iran te maken maar de Amerikaanse bondgenoot is natuurlijk een stuk belangrijker.

Het doel van het nucleaire programma van Iran was regionale leverage te creerern. Meer overwicht. Niet alleen tegen Amerika en Israel maar ook, en misschien zelfs vooral, tegen Saoedie-Arabie.

Dat overigens (nog) geen kernmacht is in deze regio en laten we dat vooral even houden. Netanyahu is zonder meer vooral talk maar dat staat toch los van het feit dat zo'n aanval zou hebben plaatsgevonden net als toentertijd tegen Saddam's regime is gebeurd.
pi_173159951
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is ook nu maar weer de vraag in hoeverre China die sancties dit keer wel effectueert. Geloof er niet zoveel van.
Dat blijft ook nog open al is het wel zo dat China minder belang bij een buffer heeft daar dan 20 jaar geleden, maar ja afwachten.
pi_173159977
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:48 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ik heb dit in een ander topic geplaatst:

Je gaat er van uit dat Noord-Korea daadwerkelijk een raketproef nabij Guam wilde initiëren, terwijl dat helemaal niet vaststond. Ze claimden dat ze een dergelijke plan aan Kim hadden voorgesteld, niet dat ze het ook daadwerkelijk gingen uitvoeren. Het was niet meer dan een counter-reactie op Trump's 'statement dat de Noord-Koreanen beter de VS niet meer bedreigen, omdat ze anders geconfronteerd worden met 'fire and fury'.

Om in poker-termen te spreken: de Noord-Koreanen callden Trump's bluf met een counter-bluf.

Het is Trump dat hier ingebonden heeft, niet andersom.
Natuurlijk zou Noord-Korea dat niet hebben gedaan, maar alles wat Noord-Korea nu zegt wordt tegen ze gebruikt, en dat heeft een reden.
pi_173159998
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:50 schreef Stabiel het volgende:
Het feit dat China de sancties nu steunt wordt enorm opgeblazen. De Chinezen zullen de sancties in werkelijkheid omzeilen door 'covert' steun aan de Noord-Koreanen te bieden, net zoals ze dat aan Iran hebben gedaan toen het land onder sancties stond.
Misschien. Maar dat betekent niet dat het wel erg symbolisch is dat Noord-Korea publiekelijk door China wordt afgevallen. Evenmin is het een geheim dat China natuurlijk alles behalve tevreden is met het optreden van Kim tot dusverre in het buurland.
pi_173160010
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:54 schreef DeParo het volgende:
Israel stond al enige tijd klaar om Iran aan te vallen maar werd hier consequent in tegengehouden door de Verenigde Staten en de laatste jaren vooral Obama. Israel trekt zich natuurlijk al lang niet zo heel veel aan van de wereldopinie. Behalve dan toch de Amerikaanse opinie. Het heeft niks met Iran te maken maar de Amerikaanse bondgenoot is natuurlijk een stuk belangrijker.

Het doel van het nucleaire programma van Iran was regionale leverage te creerern. Meer overwicht. Niet alleen tegen Amerika en Israel maar ook, en misschien zelfs vooral, tegen Saoedie-Arabie.

Dat overigens (nog) geen kernmacht is in deze regio en laten we dat vooral even houden.
Netanyahu werd voornamelijk tegengehouden door zijn eigen generaals en ministers, die allen op de hoogte waren van de gevaren van een dergelijk aanval.

Israel bombardeerde Irak's nucleaire faciliteiten in de jaren '80 en die van Syrië in 2007 zonder Amerikaanse toestemming. Het feit dat ze in 20 jaar Iran niet durven aan te vallen spreekt boekdelen. Iran is simpelweg te groot, en te sterk. Israel had al moeite om Hezbollah, een Iraanse proxy, in 2006 te verslaan en moest zich inbinden zonder een strategische overwinning te behalen.
pi_173160026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat blijft ook nog open al is het wel zo dat China minder belang bij een buffer heeft daar dan 20 jaar geleden, maar ja afwachten.
Niet zozeer als buffer maar wel om haar invloed in de regio veilig te stellen.
pi_173160029
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien. Maar dat betekent niet dat het wel erg symbolisch is dat Noord-Korea publiekelijk door China wordt afgevallen. Evenmin is het een geheim dat China natuurlijk alles behalve tevreden is met het optreden van Kim tot dusverre in het buurland.
Als jij waarde wilt toeschrijven aan Chinese symboolpolitiek, be my guess. Maar we weten allemaal dat China Noord-Korea nooit zal afvallen, en in het geheim zal blijven steunen.
pi_173160057
Stukje van FP over de FBI die al waarschuwde voor toenemend geweld uit de hoek van neo-nazi's en white supremacists:

quote:
FBI and DHS Warned of Growing Threat From White Supremacists Months Ago
Trump doesn't want to call out white supremacists. The FBI already did.

he FBI and the Department of Homeland Security in May warned that white supremacist groups had already carried out more attacks than any other domestic extremist group over the past 16 years and were likely to carry out more attacks over the next year, according to an intelligence bulletin obtained by Foreign Policy.

Even as President Donald Trump continues to resist calling out white supremacists for violence, federal law enforcement has made clear that it sees these types of domestic extremists as a severe threat. The report, dated May 10, says the FBI and DHS believe that members of the white supremacist movement “likely will continue to pose a threat of lethal violence over the next year.”

The “Unite the Right” rally in Charlottesville, Virginia, which attracted hundreds of white supremacists, neo-Nazis, and other members of the so-called alt-right, sparked violent clashes over the weekend. A woman, Heather Heyer, was killed by a car that drove into a crowd of people protesting the rally.

James Alex Fields Jr., the driver of the vehicle that struck Heyer, was arrested and charged with second-degree murder.

Since the outbreak of violence over the weekend, President Trump has been heavily criticized for not condemning racist groups. “We must remember this truth: No matter our color, creed, religion or political party, we are ALL AMERICANS FIRST,” he tweeted.

The FBI, on the other hand, has already concluded that white supremacists, including neo-Nazi supporters and members of the Ku Klux Klan, are in fact responsible for the lion’s share of violent attacks among domestic extremist groups. White supremacists “were responsible for 49 homicides in 26 attacks from 2000 to 2016 … more than any other domestic extremist movement,” reads the joint intelligence bulletin.

The report, titled “White Supremacist Extremism Poses Persistent Threat of Lethal Violence,” was prepared by the FBI and DHS.

The bulletin’s numbers appear to correspond with outside estimates. An independent database compiled by the Investigative Fund at the Nation Institute found that between 2008 and 2016, far-right plots and attacks outnumbered Islamist incidents by almost 2 to 1.

The cases cited in the intelligence report include an 18-year-old Chinese student in Nashville, Indiana, who was attacked by a white supremacist with a hatchet; the murder of an African-American man in Fort Wayne, Indiana; and the stabbing of Klansman in East Yanceyville, North Carolina, by other KKK members, who believed the victim was Jewish and secretly working for law enforcement.

An FBI spokesperson said it was bureau policy not to comment on specific intelligence products but added that as “part of the continuous dialogue with our law enforcement partners, the FBI routinely shares information about potential threats to better enable law enforcement to protect the communities they serve.”

DHS did not respond to a request for comment on the document, but provided a general statement on recent events. “DHS personnel have been in contact with Virginia state and local law enforcement to offer any assistance necessary to deal with [Saturday’s] horrible violent incident in Charlottesville,” wrote a DHS spokesperson.
bron

En nog een opiniestukje over gebrekkig leiderschap:

quote:
Our Missing President

There is a perpetual debate among scholars and commentators about how much the institution of the presidency matters for statecraft and the strength of our republic. Those who would contend that the presidency is less consequential can rightly point to the constitutional constraints placed on the chief executive at America’s founding. These include the two other co-equal branches of the legislative and the judiciary, the enumerated powers granted to Congress and denied to the presidency especially over the writing of laws and the power of the purse, and the early custom (later codified by the 22nd Amendment) that the presidency would be limited to two terms. Then there is the federalist structure of our government, with the 50 states holding jealously to their constitutional prerogatives and limits on the federal government’s reach. Add to these the modern growth of the executive branch and rise of the administrative state, with departments and agencies that operate semi-autonomously and often in either ignorance or even defiance of presidential direction. Taken together, these constitutional and institutional realities point to the relative unimportance of the presidency.

In the case of President Donald Trump, the case for the weak presidency is accentuated by the comparatively favorable character and competence of several of his top officials, such as Chief of Staff John Kelly, Secretary of Defense James Mattis, National Security Advisor H.R. McMaster, Secretary of State Rex Tillerson, CIA Director Mike Pompeo, Chairman of the Joint Chiefs Joe Dunford, and Ambassador to the United Nations Nikki Haley. How many times since January 20 have we heard the hope that the collective experience and skill of these leaders can keep the ship of state sailing true while mitigating Trump’s deficiencies?

On the other hand, there are weeks like the past one which serve reminder of how essential the presidency still is. Two crises, in North Korea and Charlottesville, demanded leadership of the singular sort that only the president can supply. President Trump failed on both counts.

The slow simmer of the North Korea crisis started to boil over with Pyongyang’s latest intercontinental ballistic missile test and the new intelligence estimate that the Kim regime can now miniaturize a nuclear warhead to fit on a missile delivery system. Trump’s intemperate Twitter feud with North Korea’s propaganda apparatchiks dominated the headlines, but less appreciated was the president’s failure to perform a primary role of the commander-in-chief: articulating and leading America’s North Korea strategy, and aligning his government to implement it.

In recent weeks, the administration’s national security team has quietly been putting together a strategy to confront Pyongyang based on a customary mix of increased economic and military pressure and inducements to diplomacy. This Wall Street Journal op-ed by Mattis and Tillerson lays out the parameters of their plan. Instead of using his presidential pulpit to define and implement that strategy, Trump distorted and undercut it with his juvenile chest-thumping. This almost completely eclipsed the good efforts of Mattis, McMaster, Pompeo, Dunford, and Tillerson to carry out their respective policy lanes. Meanwhile, the White House fulminator-without-portfolio Sebastian Gorka only added to the confusion with his peevish and uninformed sniping at Tillerson.

Trump’s fevered rhetoric also failed in the strategic imperatives with key international audiences. He had the challenging task of simultaneously sending a clear deterrent message to North Korea, admonishing China to quit playing its double-game of propping up the Pyongyang regime while pretending to pressure it, and reassuring Japan and South Korea that the United States would honor its alliance commitments while also avoiding reckless moves that imperil them. Mattis, Tillerson, McMaster, Pompeo, and Dunford all ably played their parts in communicating the relevant messages, but the unhinged presidential megaphone swamped those efforts. Instead, Trump left North Korea violently emboldened, China smugly complacent, and Japan and South Korea fearful and uncertain. The president would do well to recalibrate substantially and soon, and to formulate policy more in the Situation Room and less on Twitter.

Saturday’s dreadful events in Charlottesville revealed Trump’s other presidential failing this past week. What our nation needed was a president to speak with moral clarity in condemning racism and white supremacy, and to promote national unity by appealing to the best of our ideals and historical traditions. Instead, he engaged in calculated equivocation, and was loathe to single out for denunciation those white supremacists who initiated the crisis and whom he counts among his political base. His delayed and reluctant response only deepened our nation’s divisions. (The statement he finally released this afternoon was an improvement, but it was made with evident reluctance and much too late to shape national attitudes. It also raises further questions about why he waited so long).

To those among Trump’s supporters who still defend his vague and vacuous weekend statement that “many sides” were to blame for the Charlottesville unrest, consider the following alternative. Suppose there had been a march in Charlottesville of militant Islamists calling for violent jihad and the imposition of sharia law in America. And that one of them (employing a favored tactic of jihadists) deliberately drove a car into a crowd of counterdemonstrators, killing one and injuring 19. And that the American president merely issued a statement chastising “many sides” for the violence, embracing a moral equivalence between both sides while not even mentioning Islamist terrorism.

You would be outraged, and you would be right to be so. One of President Barack Obama’s signature failings was his doctrinaire refusal to publicly acknowledge the Islamist roots of jihadist terrorism. One of Trump’s signature failings was his doctrinaire refusal to publicly acknowledge the vile racism of his alt-right enthusiasts — and to unambiguously disavow their support for him. (I am happy to see that my fellow conservatives at National Review make a similar point here in their principled editorial, as does the Atlantic’s Jeffrey Goldberg here).

In short, this past week served reminder of why the presidency remains a singularly important office, and why temperament, character, and convictions matter as much in a president as do particular issue stances and personnel selections. To our nation’s detriment, on these grounds President Trump failed in both of his tests. He did not act like a president at moments when we needed a president the most. I pray — a word I use literally — that he change course soon and rise to the responsibilities of the office. If not, the office of the presidency will continue to be missing a principled and effective leader.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173160071
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:59 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Als jij waarde wilt toeschrijven aan Chinese symboolpolitiek, be my guess. Maar we weten allemaal dat China Noord-Korea nooit zal afvallen, en in het geheim zal blijven steunen.
Nooit is wel heel erg stellig.
De afgelopen jaren heeft China haast openlijk steeds meer afstand genomen van NK.
pi_173160091
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:57 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Je weet klaarblijkelijk niet waar je het over hebt. Netanyahu werd voornamelijk tegengehouden door zijn eigen generaals en ministers, die allen op de hoogte waren van de gevaren van een dergelijk aanval.

Israel bombardeerde Irak's nucleaire faciliteiten in de jaren '80 en die van Syrië in 2007 zonder Amerikaanse toestemming. Het feit dat ze in 20 jaar Iran niet durven aan te vallen spreekt boekdelen. Iran is simpelweg te groot, en te sterk. Israel had al moeite om Hezbollah, een Iraanse proxy, in 2006 te verslaan en moest zich inbinden zonder een strategische overwinning te behalen.
Het klopt dat in Israel zeker niet iedereen achter een aanval stond. Maar dat had nogmaals vooral te maken met het ontbreken van de Amerikaanse steun. Netanyahu zou zonder Amerika, wat hij ook had gezegd, nooit hebben aangevallen. En dat was het probleem voor Israel dat zelfs al de militaire voorbereidingen had gedaan om een aanval uit te voeren.

Het Israelische leger was in de jaren '80 vele malen zwakker, ook relatief, dan nu. De militaire steun van Amerika was nog niet zo hoog opgelopen als nu. Irak werd daarentegen wel degelijk als een gevaarlijke opponent gezien en laten we niet vergeten dat er veelvuldig oorlogen waren geweest. israel wist wel degelijk wat het te wachten stond.

Twintig jaar geleden zie ik niet in waarom Israel Iran zou hebben moeten aanvallen, een programma dat er nog niet is laat staan Goed bewezen kan je ook nog niet verwoesten, wel degelijk heeft Israel het proberen proberen te vertragen met bomaanslagen en het vermoorden van kerngeleerden. Iran is te groot voor een oorlog, niet voor een luchtaanval, en Iran is al helemaal niet te sterk. En Hezbollah erbij halen is natuurlijk wel werg naief. Een oorlog die vele malen moeilijker bleek dan verwacht ivm de grondoperatie in een guerillagebied dat helemaal voorbereid was door Hezbollah.
pi_173160106
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nooit is wel heel erg stellig.
De afgelopen jaren heeft China haast openlijk steeds meer afstand genomen van NK.
Overt kritiek, covert steun. Noord-Korea is inmiddels een nucleaire macht, en dat zou zonder Chinese steun waarschijnlijk niet mogelijk zijn geweest.
pi_173160121
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:59 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Als jij waarde wilt toeschrijven aan Chinese symboolpolitiek, be my guess. Maar we weten allemaal dat China Noord-Korea nooit zal afvallen, en in het geheim zal blijven steunen.
Volgens mij vallen ze Noord-Korea toch aardig af in het openbaar inmiddels dus wat dat betreft.
pi_173160171
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij vallen ze Noord-Korea toch aardig af in het openbaar inmiddels dus wat dat betreft.
In het openbaar inderdaad. Maar China zou veel meer tegen Noord-Korea kunnen doen dan ze nu doen. Wat ook logisch is vanuit Chinees perspectief, want een nucleaire failed state aan je landsgrens is ook niet prettig.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:08:14 #142
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173160183
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:04 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Overt kritiek, covert steun. Noord-Korea is inmiddels een nucleaire macht, en dat zou zonder Chinese steun waarschijnlijk niet mogelijk zijn geweest.
Europa is hier net zo goed schuldig aan door toe te staan dat Noord-Koreanen hier in Europa een soort slavenarbeid verrichten waarvan de opbrengsten rechtstreeks naar het Noord-Koreaanse wapenprogramma gaan.

Noord-Korea verdient dik aan dwangarbeiders in EU, Brussel onderneemt niets

Die mogen we onszelf best aanrekenen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173160212
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Europa is hier net zo goed schuldig aan door toe te staan dat Noord-Koreanen hier in Europa een soort slavenarbeid verrichten waarvan de opbrengsten rechtstreeks naar het Noord-Koreaanse wapenprogramma gaan.

Noord-Korea verdient dik aan dwangarbeiders in EU, Brussel onderneemt niets

Die mogen we onszelf best aanrekenen.
Eens. Echt onbegrijpelijk, er zijn al letterlijk jarenlang signalen van journalisten en NGO's dat dit plaatsvindt en noch de lidstaten noch de EU lijkt het een reet te interesseren.
pi_173160216
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:03 schreef DeParo het volgende:
Het klopt dat in Israel zeker niet iedereen achter een aanval stond. Maar dat had nogmaals vooral te maken met het ontbreken van de Amerikaanse steun. Netanyahu zou zonder Amerika, wat hij ook had gezegd, nooit hebben aangevallen. En dat was het probleem voor Israel dat zelfs al de militaire voorbereidingen had gedaan om een aanval uit te voeren.

Het Israelische leger was in de jaren '80 vele malen zwakker, ook relatief, dan nu. De militaire steun van Amerika was nog niet zo hoog opgelopen als nu. Irak werd daarentegen wel degelijk als een gevaarlijke opponent gezien en laten we niet vergeten dat er veelvuldig oorlogen waren geweest. israel wist wel degelijk wat het te wachten stond.

Twintig jaar geleden zie ik niet in waarom Israel Iran zou hebben moeten aanvallen, een programma dat er nog niet is laat staan Goed bewezen kan je ook nog niet verwoesten, wel degelijk heeft Israel het proberen proberen te vertragen met bomaanslagen en het vermoorden van kerngeleerden. Iran is te groot voor een oorlog, niet voor een luchtaanval, en Iran is al helemaal niet te sterk. En Hezbollah erbij halen is natuurlijk wel werg naief. Een oorlog die vele malen moeilijker bleek dan verwacht ivm de grondoperatie in een guerillagebied dat helemaal voorbereid was door Hezbollah.
Mijn punt was dat in een eerdere gevallen (Syrië en Irak) niet wachtte op toestemming van de VS. Waarom nu wel? Dreigde Netanyahu al niet eerder om Iran, zelfs zonder steun van de VS, aan te vallen?

Iran had twintig jaar geleden natuurlijk al nucleaire faciliteiten. Israël bombardeerde Syrië in 2007 ook voordat het land een nucleaire programma kon opstarten. Sterker nog, Israël heeft elk land in het Midden-Oosten gebombardeerd die het waagde om een nucleaire programma op te starten, met uitzondering van Iran. Waarom?
pi_173160232
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

In het openbaar inderdaad. Maar China zou veel meer tegen Noord-Korea kunnen doen dan ze nu doen. Wat ook logisch is vanuit Chinees perspectief, want een nucleaire failed state aan je landsgrens is ook niet prettig.
Uiteraard hebben we geen kijk of China ook daadwerkelijk de daad bij het woord voegt. Strategisch gezien hebben ze er ook helemaal geen belang bij om Noord-Korea te verliezen. Maar het is wel symboisch belangrijk dat ze Noord-Korea in het openbaar afvallen, als ze even van dat regime van Kim af kunnen komen zonder Noord-Korea te verliezen, dan zullen ze het doen.
pi_173160243
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij vallen ze Noord-Korea toch aardig af in het openbaar inmiddels dus wat dat betreft.
In het openbaar wordt van alles gezegd en gedaan. China steunde ook openlijk sancties geïnstalleerd door de Veiligheidsraad tegen Iran, terwijl het in het geheim (op de zwarte markt) steun bleef leveren aan het land. Daar zijn verschillende Chinese organisaties overigens voor gesanctioneerd door de VS.
  Redactie Games dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:11:48 #147
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173160255
Ik wil dit nog wel even delen. De vader van Heather Heyer, die de dader vergeeft:

yashar twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 06:47:07 WATCH: Heather Heyer's father says he forgives the man who killed his daughter. "She had more courage than I had." https://t.co/S1aVQzfvW8 reageer retweet
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_173160308
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:09 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Mijn punt was dat in een eerdere gevallen (Syrië en Irak) niet wachtte op toestemming van de VS. Waarom nu wel? Dreigde Netanyahu al niet eerder om Iran, zelfs zonder steun van de VS, aan te vallen?

Iran had twintig jaar geleden natuurlijk al nucleaire faciliteiten. Israël bombardeerde Syrië in 2007 ook voordat het land een nucleaire programma kon opstarten. Sterker nog, Israël heeft elk land in het Midden-Oosten gebombardeerd die het waagde om een nucleaire programma op te starten, met uitzondering van Iran. Waarom?
Dat was toch een compleet andere tijd waar de Amerikaanse steun nog minder relevant was. Het relevante wat betreft mijn vergelijking was dat Irak op dat moment als sterk en gevaarlijk werd gezien. Enigszins vergelijkbaar met Iran nu alleen was Israel nog niet zo gemilitariseerd als nu.

Het Iraanse nucleaire programma is pas de laatste jaren een hot item geworden omdat werd vermoed dat ze dichtbij de voltooiing van dat programma waren.

Militair gezien is Iran in de tijden van de sancties er ook helemaal niet zoveel sterker op geworden.
pi_173160318
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:11 schreef Stabiel het volgende:

[..]

In het openbaar wordt van alles gezegd en gedaan. China steunde ook openlijk sancties geïnstalleerd door de Veiligheidsraad tegen Iran, terwijl het in het geheim (op de zwarte markt) steun bleef leveren aan het land. Daar zijn verschillende Chinese organisaties overigens voor gesanctioneerd door de VS.
De relatie China en Iran, in elk opzicht van het woord, maar dat mag en is toch echt wat anders dan met Noord-Korea in deze.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:14:54 #150
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173160320
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:11 schreef Puddington het volgende:
Ik wil dit nog wel even delen. De vader van Heather Heyer, die de dader vergeeft:

yashar twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 06:47:07 WATCH: Heather Heyer's father says he forgives the man who killed his daughter. "She had more courage than I had." https://t.co/S1aVQzfvW8 reageer retweet
Dat vind ik anders vrij moedig van die vader. Petje af voor die meneer.
  Redactie Games dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:15:37 #151
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173160339
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dat vind ik anders vrij moedig van die vader. Petje af voor die meneer.
Ik zou niet weten of ik het zelf zou kunnen. Dat vereist lef en een empathie die velen niet op kunnen brengen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:17:52 #152
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173160394
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:15 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik zou niet weten of ik het zelf zou kunnen. Dat vereist lef en een empathie die velen niet op kunnen brengen.
Of gewoon de realisatie dat het de moeite niet waard is om kwaad te blijven, aangezien dit uiteindelijk ook ten koste van jezelf gaat.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173160395
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:14 schreef DeParo het volgende:
De relatie China en Iran, in elk opzicht van het woord, maar dat mag en is toch echt wat anders dan met Noord-Korea in deze.
Inderdaad. China heeft veel meer belang om Noord-Korea overeind te houden dan Iran. Als het zelfs Iran steunde in haar donkerste tijden, hoe ver zal het dan wel niet met NK willen gaan.
pi_173160429
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:15 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik zou niet weten of ik het zelf zou kunnen. Dat vereist lef en een empathie die velen niet op kunnen brengen.
Was precies hetzelfde bij de Charleston aanslag waar de blanke supremacist Dylann Roof 9 zwarte kerkgangers dooschoot. Ook hij werd vergeven door de kerkgemeenschap.
pi_173160500
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:17 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Inderdaad. China heeft veel meer belang om Noord-Korea overeind te houden dan Iran. Als het zelfs Iran steunde in haar donkerste tijden, hoe ver zal het dan wel niet met NK willen gaan.
Maar China is hoe dan ook erg ontevreden over Kim. Als ze de kans krijgen om Kim te vervangen in zo'n strijd, wie weet, er kan best een strategische reden achter zitten. Ik ben benieuwd.
pi_173160532
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:11 schreef Puddington het volgende:
Ik wil dit nog wel even delen. De vader van Heather Heyer, die de dader vergeeft:

yashar twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 06:47:07 WATCH: Heather Heyer's father says he forgives the man who killed his daughter. "She had more courage than I had." https://t.co/S1aVQzfvW8 reageer retweet
Wow, ik weet niet of ik zelf zoiets had kunnen doen. :{
Erg moedig van hem.
pi_173160543
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:23 schreef DeParo het volgende:
Maar China is hoe dan ook erg ontevreden over Kim. Als ze de kans krijgen om Kim te vervangen in zo'n strijd, wie weet, er kan best een strategische reden achter zitten. Ik ben benieuwd.
China heeft waarschijnlijk veel minder leverage over Kim dan sommigen voorstellen. Uiteindelijk heeft Noord-Korea al haar doel bereikt. Sancties zullen de klok niet terugdraaien.
pi_173160620
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:25 schreef Stabiel het volgende:

[..]

China heeft waarschijnlijk veel minder leverage over Kim dan sommigen voorstellen. Uiteindelijk heeft Noord-Korea al haar doel bereikt. Sancties zullen de klok niet terugdraaien.
Noord-Korea dreigt op dit moment alles juist te verliezen. Kim valt en staat met de steun van China.
pi_173160674
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:29 schreef DeParo het volgende:
Noord-Korea dreigt op dit moment alles juist te verliezen. Kim valt en staat met de steun van China.
Ijdele en naïeve hoop.
pi_173160696
Volgens mij komen veel grondstoffen ook uit China (en Rusland).
Als die wegvallen heeft NK nog meer problemen, want van een eigen goede infrastructuur valt niet echt te spreken.

Excuus, NK stuurt veel "slaven" naar china en rusland om daar grondstoffen te delven.
Zelf hebben ze blijkbaar een behoorlijke mining industrie.
pi_173160751
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:29 schreef DeParo het volgende:
Kim valt en staat met de steun van China.
En hoe kom je daar nu weer bij of is dat een aanname net zoals je vorige week nog van mening was dat Kim niet zo stevig meer in het zadel zit en op moet passen voor een paleisrevolutie?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 15:35:28 ]
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:36:54 #162
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173160788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:32 schreef Refragmental het volgende:
Volgens mij komen veel grondstoffen ook uit China (en Rusland).
Als die wegvallen heeft NK nog meer problemen, want van een eigen goede infrastructuur valt niet echt te spreken.

Excuus, NK stuurt veel "slaven" naar china en rusland om daar grondstoffen te delven.
Zelf hebben ze blijkbaar een behoorlijke mining industrie.
Nee, NK heeft zelf wel veel grondstoffen waaronder zeer waardevolle, waar het een tekort aan heeft is olie en brandstoffen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:37:35 #163
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173160799
De VS en de rest van de wereld kan er maar beter aan wennen dat NK voortaan terug kan slaan met nukes. Niet dat ik daar nou zo blij mee ben, maar het is niet anders.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173160830
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:31 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ijdele en naïeve hoop.
We zullen het zien haha.
pi_173160851
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, NK heeft zelf wel veel grondstoffen waaronder zeer waardevolle, waar het een tekort aan heeft is olie en brandstoffen.
Klopt.
Niet geheel onbelangrijk tijdens een oorlog overigens.
Ik meen me te herinneren dat hout ook volop geïmporteerd werd, met name door de als "slaaf" uitgeleende arbeidskrachten.
pi_173160857
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hoe kom je daar nu weer bij of is dat een aanname net zoals je vorige week nog van mening was dat Kim niet zo stevig meer in het zadel zit en op moet passen voor een paleisrevolutie?
Je negeert nu toch al voor de tweede keer mijn reactie op jou omtrent de verandering in het Chinese beleid aangaande Noord-Korea, ik heb niet gezegd dat Kim niet stevig in het zadel zit, en hij moet inderdaad oppassen voor een paleisrevolutie als China er zich mee gaat bemoeien.
pi_173160869
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:37 schreef Ulx het volgende:
De VS en de rest van de wereld kan er maar beter aan wennen dat NK voortaan terug kan slaan met nukes. Niet dat ik daar nou zo blij mee ben, maar het is niet anders.
Heel veel landen en leiders hebben liggen slapen. Tis een proces van decennia geweest waarbij er eigenlijk veel te weinig is gedaan. Met name door de schuld van China die een beetje als waakhond bij NK bleef staan.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:41:21 #168
104871 remlof
Europees federalist
pi_173160897
Onze dictator in spe is weer lekker aan Twitteren.

quote:
Trump twittert afbeelding aangereden CNN-journalist

De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw de tongen los gemaakt op Twitter. The Donald ligt dit keer onder vuur vanwege een afbeelding die hij de wereld inslingerde waarop te zien is hoe een journalist van CNN wordt aangereden door een trein. Het plaatje was afkomstig van een extreemrechtse activist.
Iemand zou een cartoon moeten maken van Trump die op de een of andere manier het loodje legt. Dan zijn de reacties niet van de wind (en terecht).

Walgelijk stuk stront, die Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173160932
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
Onze dictator in spe is weer lekker aan Twitteren.

(..)

Iemand zou een cartoon moeten maken van Trump die op de een of andere manier het loodje legt. Dan zijn de reacties niet van de wind (en terecht).

Walgelijk stuk stront, die Trump.
Los van Trumps debiele twittergedrag is dit een beetje onzin in mijn ogen. Die journalist wordt niet aangereden, maar probeert de rijdende trein te stoppen. Is waarschijnlijk een bewerkte spotprent.
pi_173160963
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
Onze dictator in spe is weer lekker aan Twitteren.

Trump twittert afbeelding aangereden CNN-journalist

De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw de tongen los gemaakt op Twitter. The Donald ligt dit keer onder vuur vanwege een afbeelding die hij de wereld inslingerde waarop te zien is hoe een journalist van CNN wordt aangereden door een trein. Het plaatje was afkomstig van een extreemrechtse activist.

Iemand zou een cartoon moeten maken van Trump die op de een of andere manier het loodje legt. Dan zijn de reacties niet van de wind (en terecht).

Walgelijk stuk stront, die Trump.
Je bedoelt zoals het onthoofden van Trump door Kathy Griffin?
pi_173160965
Trumps eerste pardon komt eraan:

http://www.foxnews.com/po(...)riff-joe-arpaio.html

quote:
President Trump may soon issue a pardon for Joe Arpaio, the colorful former Arizona sheriff who was found guilty two weeks ago of criminal contempt for defying a state judge’s order to stop traffic patrols targeting suspected undocumented immigrants. In his final years as Maricopa County sheriff, Arpaio had emerged as a leading opponent of illegal immigration.

“I am seriously considering a pardon for Sheriff Arpaio,” the president said Sunday, during a conversation with Fox News at his club in Bedminster, N.J. “He has done a lot in the fight against illegal immigration. He’s a great American patriot and I hate to see what has happened to him.”
Dat is uiteraard niet alles waar Arpaio bekend van is, we kennen hem onder meer van dit soort dingen:

Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173160980
Hier het origineel.

pi_173160993
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
Onze dictator in spe is weer lekker aan Twitteren.

[..]

Iemand zou een cartoon moeten maken van Trump die op de een of andere manier het loodje legt. Dan zijn de reacties niet van de wind (en terecht).

Walgelijk stuk stront, die Trump.
Ik denk dat iemand zijn telefoon heeft, want hij is alweer verwijderd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173160995
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:38 schreef Puddington het volgende:
[ afbeelding ]

Arnie is teminste wel een consistente republikein.
Wel de man die ooit zei dat hij Hitler's oratorisch talent bewonderde.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173161023
Het is echt een prestatie om elke dag een miskleun of 3 te produceren, maar Trump slaagt er glansrijk in _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_173161028
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:46 schreef Tchock het volgende:
Hier het origineel.

[ afbeelding ]
Technisch gezien wordt niemand natuurlijk aangereden. Iemand probeert tevergeefs de trein tegen te houden, maar dat lijkt hem niet te lukken.
pi_173161037
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals het onthoofden van Trump door Kathy Griffin?
En daar was dan ook veel ophef over. Terecht, zoals ik al schreef.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173161046
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:47 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Technisch gezien wordt niemand natuurlijk aangereden. Iemand probeert tevergeefs de trein tegen te houden, maar dat lijkt hem niet te lukken.
Dat zeg ik ja. "Can't stop a moving train" is een klassiek beeld, en absoluut geen bedreiging oid.
pi_173161058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zeg ik ja. "Can't stop a moving train" is een klassiek beeld, en absoluut geen bedreiging oid.
Tis niet de eerste keer dat Koos zwaar overtrokken reageert.
pi_173161060
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Los van Trumps debiele twittergedrag is dit een beetje onzin in mijn ogen. Die journalist wordt niet aangereden, maar probeert de rijdende trein te stoppen. Is waarschijnlijk een bewerkte spotprent.
Hij moet eens kappen met die achterlijke aanvallen op de pers. Zielig figuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173161068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je negeert nu toch al voor de tweede keer mijn reactie op jou omtrent de verandering in het Chinese beleid aangaande Noord-Korea
Dan lees jij niet goed maar dat wekt weinig verbazing.

quote:
ik heb niet gezegd dat Kim niet stevig in het zadel zit,
Ja dat heb je duidelijk wel gezegd vorige week, pas nadat je gewezen werd op de afrekeningen vanuit zijn regime begon je pas bij te draaien.

quote:
en hij moet inderdaad oppassen voor een paleisrevolutie als China er zich mee gaat bemoeien.
Dat is in tegenspraak met het voorgaande en niet correct, China bemoeit zich er al mee en doet dat al jaren, iets wat jij niet wil begrijpen en vervolgens kom je met een mening van iemand om je eigen foutieve mening te onderschrijven terwijl het feit blijft dat China al decennia lang sancties heeft tegen dat land.

Maar goed als historicus in de alternatieve feiten doe je goed werk :')
pi_173161082
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij moet eens kappen met die achterlijke aanvallen op de pers. Zielig figuur.
De wereld zou beter af zijn als hij zijn twitteraccount aan de wilgen hing, zeker. Maar je hoeft niet van elke mug een olifant te maken.

Tegelijkertijd retweette Trump trouwens ook dit bericht:

quote:
En dat is veel leuker.
pi_173161109
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals het onthoofden van Trump door Kathy Griffin?
De ophef daarover gemist en vind je dat echt van hetzelfde niveau als dat van een president van 1 van de machtigste landen in de wereld?

Of is dit weer zo'n idioot refregmental "maar BLM/her emails/links doet het" ook jankpost?
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:52:34 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173161137
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zeg ik ja. "Can't stop a moving train" is een klassiek beeld, en absoluut geen bedreiging oid.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173161158
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals het onthoofden van Trump door Kathy Griffin?
Ja maar zij doen...

Elke keer! _O-
pi_173161172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zeg ik ja. "Can't stop a moving train" is een klassiek beeld, en absoluut geen bedreiging oid.
In combinatie met het bombarderen van de pers tot 'vijand van het volk' geeft het gewoon een nare smaak in de mond.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Games dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:56:56 #188
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173161222
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Ludachrist het volgende:
Trumps eerste pardon komt eraan:

http://www.foxnews.com/po(...)riff-joe-arpaio.html

[..]

Dat is uiteraard niet alles waar Arpaio bekend van is, we kennen hem onder meer van dit soort dingen:

Het valt me nog mee dat hij niet voor Martin Shkreli kiest :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_173161229
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Ludachrist het volgende:
Trumps eerste pardon komt eraan:

http://www.foxnews.com/po(...)riff-joe-arpaio.html

[..]

Dat is uiteraard niet alles waar Arpaio bekend van is, we kennen hem onder meer van dit soort dingen:

Wat je normaal in een land als Rusland, of ergens in Afrika zou verwachten krijg je dus nu ook in de VS.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173161239
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals het onthoofden van Trump door Kathy Griffin?
Die is ontslagen. Ideetje?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173161417
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja maar zij doen...

Elke keer! _O-
:')

Koos zegt letterlijk dit!
"Iemand zou een cartoon moeten maken van Trump die op de een of andere manier het loodje legt. Dan zijn de reacties niet van de wind (en terecht). "

Ik geef enkel een voorbeeld van waar dat al gebeurd is! :D
Geen "ja maar zij", maar een voorbeeld op een opmerking van iemand!

Noem dit topic overigens maar het Anti-Trump topic als echt werkelijk niks anders meer gezegd mag worden. Dit is echt te kansloos.
pi_173161439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die is ontslagen. Ideetje?
Als Trump bebloede hoofden van onthoofde tegenstanders gaat tweeten misschien wel ja.
pi_173161462
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:07 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als Trump bebloede hoofden van onthoofde tegenstanders gaat tweeten misschien wel ja.
Ah, nu is de parallel opeens geen parallel meer. Altijd handig die mobiele doelpalen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173161496
Goed stuk:

quote:
Uiteindelijk ging dit niet alleen om een gebrek aan retoriek of context, maar ook om een ontbrekend moreel oordeel. De president kon het niet meteen opbrengen om ruiterlijk de slachtoffers te erkennen of onderscheid tussen de aanstichters en de dode te maken.

Hij kon zich niet richten op de provocaties van het kamp dat onder een nazivlag marcheerde. Wilde hij geen afstand nemen van een aantal van zijn felste aanhangers? Dat zou betekenen dat Trump trouw aan hemzelf als verzachtende omstandigheid voor bijna elke misdaad of elk vooroordeel beschouwt. Of is de president werkelijk overtuigd van de morele gelijkwaardigheid van de kampen in Charlottesville? In dat geval luidt de diagnose: een ethische ziekte waarvoor geen genezing is.

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173161511
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan lees jij niet goed maar dat wekt weinig verbazing.
In dit geval heb je gelijk, mijn excuses, had het oprecht gemist. Ga er na deze reactie direct nog op reageren.

[..]

quote:
Ja dat heb je duidelijk wel gezegd vorige week, pas nadat je gewezen werd op de afrekeningen vanuit zijn regime begon je pas bij te draaien.
Dat hebben we dan allebei op een heel andere manier ervaren.

[..]

quote:
Dat is in tegenspraak met het voorgaande en niet correct, China bemoeit zich er al mee en doet dat al jaren, iets wat jij niet wil begrijpen en vervolgens kom je met een mening van iemand om je eigen foutieve mening te onderschrijven terwijl het feit blijft dat China al decennia lang sancties heeft tegen dat land.

Maar goed als historicus in de alternatieve feiten doe je goed werk :')
China bemoeit zich er inderdaad al jaren mee, uiteraard, Noord-Korea is van groot strategisch belang voor China en haar politieke en economische belangen. Zoals je kan lezen in dat artikel, en schijnbaar omdat je het niet van mij wilt aannemen, is de publieke veroordeling van Noord-Korea een enorme draai in het Chinese discours. De huidige omvang van de sancties zijn dat net zo zeer.

De 'sancties', als je ze al zo moet noemen, stelde in 2013 helemaal niets voor:

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE93T15E20130430

En je hebt gelijk. Dat is nog steeds de vraag of dat in deze situatie wel is. Ongeveer 85% van de Noord-Koreaanse handel gaat via China. Maar de omvang van de sancties zijn omvangrijker dan ooit te voren en direct gericht tegen de economische belangen van Noord-Korea:

Regardless, after the phone call between the two “extremely close” presidents, China’s Commerce Ministry together with China’s Customs Service issued a ban on a series of imports from North Korea, including coal, iron, iron ore, lead concentrates and ore, lead and seafood, in order to follow the U.N. sanctions order. The ban will be effective from August 15.
http://thediplomat.com/20(...)and-seafood-imports/

En dit alles staat nog los van het feit dat de openbare kritiek van China op het Noord-Koreaanse regime vele malen groter is dan ooit tevoren en erg interessant dus.
pi_173161589
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je plaatst iemands mening leuk hoor maar feit blijft wel dat China al veel langer NK sancties heeft opgelegd, je opmerking dat China nu pas sancties heeft opgelegd is dus fout, alleen blijf je die fout maar herhalen vreemd genoeg en dart stukje wat je er nu bij plaats verschaft nu niet echt nieuwe inzichten behalve dan dat er al sancties waren en ook meerdere malen aangescherpt zijn.

Maar blijf voor historicus in de "alternatieve feiten" daar zit zo te merken wel toekomst in :')
Ik plaats inderdaad iemand anders mening omdat je het van mij schijnbaar niet wilt aannemen maar ok als je die ook al niet meer serieus neemt dan wordt het een lastig verhaal. Eigenlijk heb ik er hierboven al op gereageerd maar 2013 was slechts het aanscherpen van controles die bovendien weinig voorstelden, echte sancties kunnen we niet van spreken en alles valt en staat met de vraag of China daadwerkelijk economische sancties zal invoeren, naast het feit dat nu de Chinese kritiek op het Noord-Koreaanse regime is toegenomen, in een tijd van opgelopen spanningen, en China nu ook daadwerkelijk economische sancties gaat doorvoeren zal dit een unieke benadering worden.
pi_173161779
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah, nu is de parallel opeens geen parallel meer. Altijd handig die mobiele doelpalen.
Juist. Je wilt trump "ontslaan" vanwege deze cartoon waarbij CNN de Trumptrein niet kan tegen houden?
Je vindt dat gelijkwaardig aan dat wat Griffin heeft gedaan?

Inderdaad, schuivende doelpalen :N

Edit: ontslaan tussen aanhalingstekens, want we weten allemaal dat niemand de president kan ontslaan. :D
pi_173161859
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:24 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Juist. Je wilt trump ontslaan vanwege deze cartoon waarbij CNN de Trumptrein niet kan tegen houden?
Je vindt dat gelijkwaardig aan dat wat Griffin heeft gedaan?

Inderdaad, schuivende doelpalen :N
Nee, ik stel dat jij de vergelijking trekt. Als die vergelijking dan vervolgens tegen je wordt gebruikt is het opeens geen vergelijking meer.
Ik vind overigens dat we een president wel aan wat hogere standaarden zouden mogen houden dan een individuele journalist, maar Trump vestigt wat dat betreft wel diepterecord na diepterecord.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173161941
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, ik stel dat jij de vergelijking trekt. Als die vergelijking dan vervolgens tegen je wordt gebruikt is het opeens geen vergelijking meer.
Ik vind overigens dat we een president wel aan wat hogere standaarden zouden mogen houden dan een individuele journalist, maar Trump vestigt wat dat betreft wel diepterecord na diepterecord.
Opeens geen vergelijking meer?
Kathy Griffin is ontslagen vanwege haar onthoofdings foto.
Jij stelt "ideetje?"
En ik ben het met je eens. Als Trump met een bebloed hoofd van een onthoofde tegenstander gaat tweeten dan gaat hij te ver wat mij betreft.
Ik zie even niet wat ik hier verkeerd zeg. De vergelijking gaat gewoon door... dus waar wijk ik ervan af? Zeg het maar.
pi_173162118
Hier spreekt Trump zich al uit tegen de KKK, nazi's, en communisten.... in 2000.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:44:24 #201
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_173162259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:39 schreef Refragmental het volgende:
Hier spreekt Trump zich al uit tegen de KKK, nazi's, en communisten.... in 2000.
[ afbeelding ]
Omdat'ie op dat moment tegen oerconservatief Buchanan op campaign trail was voor de Reform party. Trump die zegt wat mensen wil horen zodat ze hun geld stemmen aan hem geven. Goh, waar heb ik dat toch eerder gehoord. :')
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:45:13 #202
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:47:49 #203
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173162341
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:39 schreef Refragmental het volgende:
Hier spreekt Trump zich al uit tegen de KKK, nazi's, en communisten.... in 2000.
[ afbeelding ]
Grappig wel dat Trump in 2016 claimde dat hij nog nooit van Mr Duke gehoord had.

Trump loog weer eens, wat een schok moet dat voor je zijn....
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:51:20 #204
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173162415
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:39 schreef Refragmental het volgende:
Hier spreekt Trump zich al uit tegen de KKK, nazi's, en communisten.... in 2000.
[ afbeelding ]
En waarom deed hij dat niet afgelopen weekend toen die gasten een anti-Trumper vermoordden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173162530
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig wel dat Trump in 2016 claimde dat hij nog nooit van Mr Duke gehoord had.

Trump loog weer eens, wat een schok moet dat voor je zijn....
Jij herinnert je nog alle namen van iedereen waar je 16 jaar gelden mee te maken hebt gehad?
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:58:41 #206
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173162585
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij herinnert je nog alle namen van iedereen waar je 16 jaar gelden mee te maken hebt gehad?
_O-

Hij is toch zo'n fantastisch zakenman van wie iedereen zegt dat hij namen altijd onthoud? Nooit gehoord, zeker?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:01:32 #207
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173162651
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij herinnert je nog alle namen van iedereen waar je 16 jaar gelden mee te maken hebt gehad?
Wel als ze in het nieuws komen. Dan gaat er wel een lichtje branden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:04:47 #208
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_173162720
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wel als ze in het nieuws komen. Dan gaat er wel een lichtje branden.
Niet te vergeten dat de naam "David Duke" niet echt onbekend is in de VS. Is zowat synoniem met "racist asshole".
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_173162753
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij herinnert je nog alle namen van iedereen waar je 16 jaar gelden mee te maken hebt gehad?
Mwah in 2015 kende hij hem nog steeds hoor :D

quote:
And a few months ago, in August 2015, Trump "repudiated" an earlier expression of support from Duke in a Bloomberg interview:

John Heilemann: "We’ve heard this week that David Duke — former Grand Dragon of the Ku Klux Klan — has come out and said he’s in support of your candidacy. So my first question is why do people like that like Donald Trump? And second, how do you feel about the David Duke quasi-endorsement?"

Trump: "I don’t know the answer to the first. Who knows why? But I don’t need his endorsement. I certainly wouldn’t want his endorsement. I don’t need anybody’s endorsement. I’m not looking for…"

Heilemann: "Would you repudiate David Duke?"

Trump: "Sure, I would do that if it made you feel better. I would certainly repudiate. I don’t know anything about him. Somebody told me yesterday, whoever he is, he did endorse me. And actually I don’t think it was an endorsement. He said I was absolutely the best of all the candidates. But I wouldn’t want him …"

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:08:02 #210
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_173162792
Wacht, wacht...dit is natuurlijk allemaal 18D Chess van Trumpgod. Wij snappen het gewoon niet. ;(
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_173163151
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 17:21:08 For every CEO that drops out of the Manufacturing Council, I have many to take their place. Grandstanders should not have gone on. JOBS! reageer retweet
8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:24:22 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173163171
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:23 schreef Kijkertje het volgende:
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 17:21:08 For every CEO that drops out of the Manufacturing Council, I have many to take their place. Grandstanders should not have gone on. JOBS! reageer retweet
8)7
Nou, stuur de baas van Foxconn een uitnodiging, zou ik zeggen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:28:01 #213
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_173163276
En Trump is in die 16 jaar ongeveer getransformeerd in Pat Buchanan:

quote:
“I was elated, delighted that Trump picked up on the exact issues on which I challenged Bush,” he tells me. “And then he goes and uses my slogan? It just doesn’t get any better than this.” Buchanan, who has published such books as The Death of the West, State of Emergency, Day of Reckoning and Suicide of a Superpower, admits that November’s election result “gave me hope” for the first time in recent memory.

http://www.politico.com/m(...)story-profile-215042
Hij vindt, niet verrassend, Bannon ook een otffe peer:

quote:
Buchanan loves Steve Bannon, the appointment that set the mainstream media’s hair on fire when Trump named the CEO of Breitbart News his White House senior counselor. “He did it and took the heat for it, which is the sign of a leader,” Buchanan said in an interview with The Daily Beast. Bannon “was called a lot worse names than me” and Trump stuck with him.

http://buchanan.org/blog/(...)in-last-laugh-126146
Bannon had zo in die quote of the day gepast tussen David Duke en Pat Buchanan.

Mar ja, dat was toen, toen Trump nog doneerde aan Democraten en niet in de echokamers van de racisten twitterde.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:31:34 #214
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173163349
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij herinnert je nog alle namen van iedereen waar je 16 jaar gelden mee te maken hebt gehad?
Al die smoesjes verzinnen :')

Wat is dit voor naïviteit :D?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_173163354
thehill twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 17:19:32 NEW: GOP stands by Trump despite discomfort with Charlottesville response https://t.co/VvPvCUKxS6 https://t.co/mjVjmshSbT reageer retweet
Trump heeft de hele partij in zijn broekzak zitten. :7 8-)
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:32:31 #216
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173163364
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:31 schreef Nintex het volgende:
thehill twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 17:19:32 NEW: GOP stands by Trump despite discomfort with Charlottesville response https://t.co/VvPvCUKxS6 https://t.co/mjVjmshSbT reageer retweet
Trump heeft de hele partij in zijn broekzak zitten. :7 8-)
Niemand heeft dan ook medelijden met de RNC
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173163429
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, stuur de baas van Foxconn een uitnodiging, zou ik zeggen.
Trump is celebrating the Foxconn deal. The people paying for it aren't so sure.

quote:
Wisconsin lawmakers voted Monday to advance a $3 billion deal to bring a Foxconn factory the size of seven football fields to the state's southeastern edge. But as they consider plans that could transform the area, Dennis Wiser, the mayor of Racine, says he wants to know more about it.

Would taxpayers in his manufacturing town, which is next to Lake Michigan, have to absorb the cost of new water and sewer lines? And if the company really did hire 3,000 workers over the next four years, where would they come from? Where would they live?

"There [are] so many unknowns," Wiser said. "People are a bit perplexed."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:35:47 #218
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_173163432
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Al die smoesjes verzinnen :')

Wat is dit voor naïviteit :D?
Refragmental geeft zelfs aan dat Trump met hem van doen heeft gehad. Alsof het persoonlijk contact is geweest en de naam vergeten is, terwijl het gaat om een bekende Amerikaan.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:41:30 #219
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_173163541
quote:
Ik snap hem niet?
Hij vertraagt op het eind omdat kennelijk via de teleprompter niet duidelijk is wat er na dit segment komt. Ik zie ook niet de hypocrisie in zijn statement dat mensen niet moeten doen alsof Amerika racistisch is omdat het gaat om een klein groepje fanaten. Het is politieke spin om dit issue en de raciale spanningen te downplayen, maar niets absurd toch?
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:53:15 #220
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_173163798
Het pardonneren van Joe Arpaio zou ook wel weer een nieuw dieptepunt qua partijdige corruptie, en alleen de gedachte al laat zien dat hij de racisten (die Arpaio als hun held zien) weer wil panderen.

Of hoe hij 9 doden in Chicago gebruikt als politieke afleiding in plaats van incidenten waar een oplossing voor moet komen. Hij is doodsbenauwd om de steun in de extremistische echokamer te verliezen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_173164124


Dit is wel waar. :s)
pi_173164244
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:09 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is wel waar. :s)
Behoorlijk
pi_173164245
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:09 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is wel waar. :s)
Je hoeft natuurlijk geen Fox News te kijken...
pi_173164453
zcolman twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 17:27:30 per source, WH has confirmed they will rescind Obama order that flood-prone infrastructure be built with sea-level rise in mind reageer retweet
Donald verzuipt alle haters gewoon. :')
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:27:33 #225
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_173164563
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:09 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is wel waar. :s)
Alsof er geen hysterie was voor 2017. 😁

Maar ik verlang ook terug naar de tijd van een welbespraakte en intelligente president.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:29:19 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_173164598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:53 schreef Montov het volgende:
Het pardonneren van Joe Arpaio zou ook wel weer een nieuw dieptepunt qua partijdige corruptie, en alleen de gedachte al laat zien dat hij de racisten (die Arpaio als hun held zien) weer wil panderen.
Bij Foxnews omschrijven ze Arpaio als "colorful". Qua grotesk misleidende eufemismen is dat een hele mooie.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:51:42 #227
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173165109
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:23 schreef Nintex het volgende:
zcolman twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 17:27:30 per source, WH has confirmed they will rescind Obama order that flood-prone infrastructure be built with sea-level rise in mind reageer retweet
Donald verzuipt alle haters gewoon. :')
Boeit niet, de kwetsbare gebieden stemden op hem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173165325
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:09 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is wel waar. :s)
Het is ook wel triest dat een president dat veroorzaakt, zal in de tijd van Nixon ook wel gebeurd zijn.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:06:23 #229
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_173165477
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is ook wel triest dat een president dat veroorzaakt, zal in de tijd van Nixon ook wel gebeurd zijn.
Lekken van de FBI doet denken aan Nazi Duitsland, de pers is de vijand van het volk, Trump is afgetapt door Obama en er hebben 5 miljoen illegalen gestemd. Maar de media doen zo verdraaid hysterisch!
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:10:49 #230
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173165578
http://www.politico.com/s(...)quit-241654?lo=ap_a1

Trump kraakt de de opgestapte drie CEO's af op twitter. Het maakte weinig indruk: Een paar minuten na die tweet stapte nummer vier op.

quote:
But just minutes after Trump fired off the tweet, another executive joined the ranks of the three CEOs who withdrew from the president’s manufacturing council on Monday in the wake of Trump's response to racial violence in Charlottesville, Virginia, over the weekend.
“I'm resigning from the Manufacturing Jobs Initiative because it's the right thing for me to do,” Scott Paul, president of the Alliance for American Manufacturing, tweeted Tuesday morning. Paul represents the steel industry, which has been a major supporter of Trump.
:D

[ Bericht 52% gewijzigd door Ulx op 15-08-2017 19:15:50 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:15:48 #231
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173165718
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:09 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is wel waar. :s)
Mensen die alleen naar Fox News kijken kunnen zich dat al ruim 8 jaar niet meer herinneren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:20:37 #232
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173165848
Benieuwd wie het nu willen gaan doen. De belangrijkste CEO's gaan er waarschijnlijk geen tijd aan verspillen of hun naam te grabbel gooien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173165953
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:10 schreef Ulx het volgende:
http://www.politico.com/s(...)quit-241654?lo=ap_a1

Trump kraakt de de opgestapte drie CEO's af op twitter. Het maakte weinig indruk: Een paar minuten na die tweet stapte nummer vier op.

[..]

:D
Die willen duidelijk niet langer met die hork geassocieerd worden. Ze hebben het iig een kans gegeven, dat pleit voor ze. Ben benieuwd wat voor verhalen hierover nu naar buiten gaan komen :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_173166023
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:10 schreef Ulx het volgende:
http://www.politico.com/s(...)quit-241654?lo=ap_a1

Trump kraakt de de opgestapte drie CEO's af op twitter. Het maakte weinig indruk: Een paar minuten na die tweet stapte nummer vier op.

[..]

:D
Maar nazi's veroordelen kost drie dagen. Wat een mongool.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:28:35 #235
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173166026
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die willen duidelijk niet langer met die hork geassocieerd worden. Ze hebben het iig een kans gegeven, dat pleit voor ze. Ben benieuwd wat voor verhalen hierover nu naar buiten gaan komen :P
Dit is nummer zeven al dit jaar. Hij doet iets niet helemaal juist. Ik ben ook benieuwd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173166258
Federal prosecutors pursue information on Trump opponents

quote:
A web hosting provider is fighting back against a search warrant that it claims would require them to turn over information on visitors to a website used to organize protests against President Donald Trump, according to court filings first published on the company's blog Monday.

DreamHost, the web provider in question, said in the post that it has "been working with the Department of Justice to comply with legal process" for months, but federal prosecutors in DC are seeking "all records" related to the website disruptj20.org, which organized protests against the Trump administration in January.

Prosecutors obtained a search warrant for the records in July and are now asking a federal judge to force the company to turn over the information.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:36:46 #238
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_173166266
En Colbert had nog wat suggesties voor Trump:

Géén kloon van tvlxd!
pi_173166330
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:36 schreef Montov het volgende:
En Colbert had nog wat suggesties voor Trump:

_O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_173166405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:36 schreef Montov het volgende:
En Colbert had nog wat suggesties voor Trump:

Haha, had veel meer in character geweest.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:48:47 #241
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173166539
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar nazi's veroordelen kost drie dagen. Wat een mongool.
Die nazi's waren loyaal en beledigden hem niet. Deze CEO's verlaten hem, bekritiseren hem, zijn dus niet loyaal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173167516
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die nazi's waren loyaal en beledigden hem niet. Deze CEO's verlaten hem, bekritiseren hem, zijn dus niet loyaal.
Inderdaad de manier waarop Trump regeert en reageert, met stroop smeren kom je erg ver bij hem.
pi_173167551
Haha, die Mike Holden heeft Trump's retweet nu als profielfoto _O-

MikeHolden42 twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 16:16:39 "The White house did not immediately respond to a request for comment"... (NBC)what a day. https://t.co/d4j7OOs1oD reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:27:49 #244
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_173167630

Alex Jones heeft het opgelost! Het zijn linkse Joden die zich verkleden als Nazi's om een clash te veroorzaken.

Alex Jones Claims Many KKK Demonstrators Are ‘Just Jewish Actors’

quote:
Quite frankly, I’ve been to these events,” he said in a segment pointed out by Media Matters. “A lot of the KKK guys with their hats off look like they’re from the cast of ‘Seinfeld.’ Literally they’re just Jewish actors. Nothing against Jews in general, but they are leftist Jews that want to create this clash and they go dress up as Nazis. ”
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:40:13 #245
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173167950
De meeste Amerikaanse joden zijn toch oorspronkelijk uit Rusland afkomstig? Ik dat Trump nu wel stelling neemt tegen de Russen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:53:58 #246
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173168332
quote:
North Korean dictator Kim Jong-un decided Tuesday not to fire ballistic missiles at Guam, reserving the right to change his mind if “the Yankees persist in their extremely dangerous reckless actions,” according to North Korean state media.
Bron
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:59:28 #247
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173168513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:53 schreef dellipder het volgende:

[..]

Bron
Nog een keer dreigen was Fire & Fury toch?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:08:05 #248
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173168783
quote:
Leftist jews maar liefst. En wie speelt de rol van Shields, heeft hij dat ook onthuld?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:08:10 #249
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173168786
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nog een keer dreigen was Fire & Fury toch?
Is dit een retorische vraag?

Enfin je kunt in het verslag van de nieuwsuitzending van KCBS een de-escalatie voorstel lezen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173168803
Doorrekening van de effecten van het schrappen van Obamacare subsidies:

http://www.politico.com/s(...)iums-241655?cmpid=sf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:13:24 #251
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173168966
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:08 schreef dellipder het volgende:

[..]

Is dit een retorische vraag?

Enfin je kunt in het verslag van de nieuwsuitzending van KCBS een de-escalatie voorstel lezen.
Nee, je moet de dreigementen van een POTUS wel serieus kunnen nemen. Wat doet hij als andere landen nu ook mer raketten en atoombommen gaan spelen? Nog meer rare tweets posten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:15:08 #252
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173169008
Enfin, klagen over Obama met zijn rode lijn in Syrië kunnen Trump & Zijn Koor dus ook niet meer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:17:24 #253
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173169082
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leftist jews maar liefst. En wie speelt de rol van Shields, heeft hij dat ook onthuld?
Alex Jones is uiteindelijk ook maar een marginaal figuur; wellicht beter om deze reeks te richten op mensen die er wel toe doen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:26:28 #254
192592 SureD1
------------------------------
pi_173169431
quote:
Die heeft teveel van zijn eigen voedingssuplementen gevreten :Y
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:29:20 #255
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173169549
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, je moet de dreigementen van een POTUS wel serieus kunnen nemen. Wat doet hij als andere landen nu ook mer raketten en atoombommen gaan spelen? Nog meer rare tweets posten?
Ik vind het goed nieuws dat Un een toontje lager zingt. Dit verloop is beter dan oorlog.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:29:34 #256
192592 SureD1
------------------------------
pi_173169559
Bij een vandaag eerder vanavond ook een reportage over hoe Kim de morele winnaar van de standoff is - hij heeft nukes, en daar zal de wereld helaas rekening mee moeten gaan houden.

Over de sancties is John Oliver van afgelopen zondag interessant - daar komen ze in NK heel makkelijk onderuit!
  Redactie Games dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:36:21 #257
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173169809
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:29 schreef SureD1 het volgende:
Bij een vandaag eerder vanavond ook een reportage over hoe Kim de morele winnaar van de standoff is - hij heeft nukes, en daar zal de wereld helaas rekening mee moeten gaan houden.

Over de sancties is John Oliver van afgelopen zondag interessant - daar komen ze in NK heel makkelijk onderuit!
Aan de andere kant heeft Weird Al misschien de wereld voor een nucleaire oorlog behoed :D
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:38:28 #258
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173169885
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:29 schreef SureD1 het volgende:
Bij een vandaag eerder vanavond ook een reportage over hoe Kim de morele winnaar van de standoff is - hij heeft nukes, en daar zal de wereld helaas rekening mee moeten gaan houden.

Over de sancties is John Oliver van afgelopen zondag interessant - daar komen ze in NK heel makkelijk onderuit!
Vreemde stelling vind ik dit van EenVandaag. Vóór de oplopende spanning tussen de Verenigde Staten en Noord-Korea beschikte Un al over een nucleaire capaciteit. Ze is erg op weg geholpen gedurende voorgaande Amerikaanse regeringen. Dat is vandaag de dag inderdaad een feit.
Ik weet niet of EenVandaag het aanscherpen van de sancties in de Veiligheidsraad heeft meegenomen in hun weergave (kan me niet voorstellen dat Noord-Korea wat dit betreft zichzelf een winnaar gaat noemen), maar daar zit een morele winnaar in mijn opinie omdat dit een unaniem besluit was.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Redactie Games dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:39:00 #259
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173169898
quote:
Ik moet toegeven, het getuigt van lef van Scaramucci dat hij durft aan te schuiven bij een programma waarbij je weet dat het publiek de pik op je heeft.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:43:09 #260
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_173170020
John McCain is na zijn healthcare vote een stuk populairder geworden bij Democraten.

http://www.gallup.com/pol(...)eed&g_campaign=tiles

quote:
• Favorability among Democrats up sharply, down among Republicans
• Highest McCain favorable rating since November 2008
• Rare for politician's party base to be less positive than other party

Democrats now view McCain much more positively than they did two years ago, with their 71% favorable ratings representing a 22-percentage-point increase since then. Republicans' opinions have grown more negative, though their 10-point decline (from 61% to 51%) is about half as large as the Democratic increase. Independents' opinions of McCain are virtually the same as they were two years ago.
71% approval rating onder Dems! _O_
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:45:15 #261
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173170073
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:43 schreef monkyyy het volgende:
John McCain is na zijn healthcare vote een stuk populairder geworden bij Democraten.

http://www.gallup.com/pol(...)eed&g_campaign=tiles

[..]

71% approval rating onder Dems! _O_
Wel 9 jaar te laat voor hem.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:45:35 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173170082
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:29 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik vind het goed nieuws dat Un een toontje lager zingt. Dit verloop is beter dan oorlog.
Wie zingt er nou een toontje lager? Trump dreigde maar kon niets meer doen. Kim stak vrolijk zijn middelvinger omhoog en zei dat hij ging kijken of Guam een leuk doelwit was.

Trump is in zijn hemd gezet. En met zijn afbraak van State heeft hij zich nu enorm in de voet geschoten. Want hij zal diplomatie heel hard nodig gaan hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:49:32 #263
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173170205
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wie zingt er nou een toontje lager?
Je reageert op mijn berichten waar ik via een link een verslag van de nieuwsuitzending heb gezet.
De Amerikaanse president moet nog hierop reageren.

Ik kan het niet anders uitleggen dan dit.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_173170415
quote:
Dat is wel een wide sweep. Het DoJ klaagt trouwens al 217 mensen aan voor de protesten tijdens de inauguratie.
https://www.theguardian.c(...)est-charges-activism
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:57:27 #265
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173170427
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:43 schreef monkyyy het volgende:
John McCain is na zijn healthcare vote een stuk populairder geworden bij Democraten.

http://www.gallup.com/pol(...)eed&g_campaign=tiles

[..]

71% approval rating onder Dems! _O_
McCain heeft volgens mij nog nooit enige verantwoording afgelegd waarom hij eind 2013 een meeting heeft belegd met de anti-semitische neonazi Oleh Tyahnybok.
Dit was in de periode vlak voor de Oekraïense burgeroorlog.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:01:37 #266
192592 SureD1
------------------------------
pi_173170577
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:36 schreef Puddington het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft Weird Al misschien de wereld voor een nucleaire oorlog behoed :D
Ik mag het hopen, Weird Al heeft zo onderhand wel een nobelprijs verdiend...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:03:17 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173170635
Weird Al _O_.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:05:13 #268
192592 SureD1
------------------------------
pi_173170702
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:38 schreef dellipder het volgende:

[..]

Vreemde stelling vind ik dit van EenVandaag. Vóór de oplopende spanning tussen de Verenigde Staten en Noord-Korea beschikte Un al over een nucleaire capaciteit. Ze is erg op weg geholpen gedurende voorgaande Amerikaanse regeringen. Dat is vandaag de dag inderdaad een feit.
Ik weet niet of EenVandaag het aanscherpen van de sancties in de Veiligheidsraad heeft meegenomen in hun weergave (kan me niet voorstellen dat Noord-Korea wat dit betreft zichzelf een winnaar gaat noemen), maar daar zit een morele winnaar in mijn opinie omdat dit een unaniem besluit was.
Tja - er is, bij China en in mindere mate bij Rusland sprake van een veranderende - openbare - narrative. In die zin is een 15-0 resolutie bij de VR een duidelijk signaal. Vraag blijft wat er onder de tafel gebeurt... China zal NK geopolitiek gezien nooit afvallen, want ze kunnen die bondgenoot/afzetmarkt/pool van goedkope arbeid niet kwijt.

Zoals gezegd, omzeilen van sancties is een sport voor NK...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:06:54 #269
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_173170769

Trump live persconferentie over infrastructuur is al een tijdje bezig.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:09:06 #270
192592 SureD1
------------------------------
pi_173170845
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:06 schreef monkyyy het volgende:

Trump live persconferentie over infrastructuur is al een tijdje bezig.
Ik val middenin een poging waarin hij probeert te ontkennen dat hij "from many sides" heeft gezegd zaterdag.... wrijven in een vlek voor gevorderden...
pi_173170891
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:09 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik val middenin een poging waarin hij probeert te ontkennen dat hij "from many sides" heeft gezegd zaterdag.... wrijven in een vlek voor gevorderden...
Wat een drama weer :') Het is en blijft een halve zool
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:10:16 #272
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_173170900
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:09 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik val middenin een poging waarin hij probeert te ontkennen dat hij "from many sides" heeft gezegd zaterdag.... wrijven in een vlek voor gevorderden...
Ja, dit is het vragenmomentje, en het gaat alleen maar daarover. niets over infrastructuur.

Deze beelden zullen wel weer langs komen op het journaal en in al die latenight talk shows
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:11:54 #273
192592 SureD1
------------------------------
pi_173170959
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:10 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ja, dit is het vragenmomentje, en het gaat alleen maar daarover. niets over infrastructuur.

Deze beelden zullen wel weer langs komen op het journaal en in al die latenight talk shows
Is ook wel ff wat belangrijker dan wat wegen en bruggen...

Hij doet me aan iemand denken zo ;)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:13:27 #274
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_173171019
Ik hoop dat jullie kijken _O-
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_173171061
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:13 schreef monkyyy het volgende:
Ik hoop dat jullie kijken _O-
Het is onvoorstelbaar _O-
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:14:51 #276
192592 SureD1
------------------------------
pi_173171080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:13 schreef monkyyy het volgende:
Ik hoop dat jullie kijken _O-
Mijn kaak ligt op tafel... hij doet zichzelf geen plezier hier...
pi_173171098
Ik val in, en er komt een hoop onzin uit die man.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:15:35 #278
192592 SureD1
------------------------------
pi_173171106
Hop Lee en Stonewall Jackson op een hoop met Washington...
pi_173171174
Jezus, hoe dom kun je zijn? :X
pi_173171197
Holy shit, in zijn gouden toren _O_
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:18:03 #281
192592 SureD1
------------------------------
pi_173171211
Omg - nou we weten nu wel dat die uitdrukkelijke veroordeling niet van hemzelf kwam...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:18:53 #282
192592 SureD1
------------------------------
pi_173171237
Lesje slavernijgeschiedenis nu...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:19:07 #283
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173171245
Bannon a good person :') :r
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:19:19 #284
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_173171258
En zometeen nog even natrappen op twitter uiteraard.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_173171287
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:19 schreef Szura het volgende:
Bannon a good person :') :r
And not a racist. :')

Ongeveer het voorbeeld voor elke white supremacist
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:20:33 #286
192592 SureD1
------------------------------
pi_173171297
De vrouw van McConnell zie je denken - shit en ik sta hier naast...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:21:46 #287
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173171328
Worst President Ever!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:22:50 #288
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173171355
Oh man. Op welke planeet woont die kerel?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:24:55 #289
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173171415
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:22 schreef Ulx het volgende:
Oh man. Op welke planeet woont die kerel?
Planet Trump, duh :P.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:25:36 #290
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_173171438
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:24 schreef Szura het volgende:

[..]

Planet Trump, duh :P.
AKA USA :+
2019: The Great Awakening
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:26:52 #291
192592 SureD1
------------------------------
pi_173171476
Het sneue is, ik begrijp ergens welk punt hij probeert te maken, maar zou hij echt niet zien hoe rigoureus dit nu weer gaat backfiren...

Je kan als POTUS toch niet denken - zo dat was een lekker persmomentje als je hebt moeten schreeuwen George Washington owned slaves!!!

Achtergrond: over GW en slavernij:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/George_Washington_and_slavery
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:28:05 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173171515
Kijk de persco nu terug. De moeder van Heather Heyer heeft POTUS bedankt voor zijn welgemeende condoleances, aldus Trump. Dit gaat ook zo keihard backfiren :')

edit: http://thehill.com/homene(...)ng-those-who-promote

Toch wel klaarblijkelijk. Sorry voor de misinformatie :@
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:30:03 #293
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173171563
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:28 schreef Falco het volgende:
Kijk de persco nu terug. De moeder van Heather Heyer heeft POTUS bedankt voor zijn welgemeende condoleances, aldus Trump. Dit gaat ook zo keihard backfiren :')
She said the nicest things about me.

About me. Me. MEEEEEE.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:32:04 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173171622
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:14 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Mijn kaak ligt op tafel... hij doet zichzelf geen plezier hier...
Was erg druk tot nu, val midden in dit topic, moet nog teruglezen, maar wat is er ad hand?
Sorry, jouw post was de bovenste post op de pagina en "kaak op tafel" impliceert iets bijzonders : D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:33:59 #295
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173171672
Hij heeft een huis in Charlottesville jongens :)

:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_173171678
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:35:13 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173171713
One side was bad and one side was violent? Heeft hij dat echt gezegd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173171719
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:33 schreef Szura het volgende:
Hij heeft een huis in Charlottesville jongens :)

:')
Een wijngaard toch? Eén van de grootste van Amerika, dat wel. :')
pi_173171727
Ooooowww hij wilde eerst de 'feiten' weten! _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:36:29 #300
192592 SureD1
------------------------------
pi_173171753
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Was erg druk tot nu, val midden in dit topic, moet nog teruglezen, maar wat is er ad hand?
Sorry, jouw post was de bovenste post op de pagina en "kaak op tafel" impliceert iets bijzonders : D
Wrijven in vlek voor gevorderden - het terugkijken waard!
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:36:31 #301
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173171754
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:35 schreef Kijkertje het volgende:
Ooooowww hij wilde eerst de 'feiten' weten! _O-
Wat een giller he :D

De man die Obama zonder enig bewijs aanviel over oa afluisteren en z'n geboorteakte.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')